Maşina din vis

Scula potrivită pentru oricine… Fie că eşti fan al maşinilor sport, fie fan al motoarelor diesel, fie adept al economiei, fie înnebunit după un look bestial; Vectra OPC îţi îndeplineşte toate aceste deziderate!

Bazat pe modelul de serie Vectra GTS, conceptul OPC (Opel Performance Center) dispune de un motor diesel extraordinar, supraalimentat de două turbocompresoare. Cu o capacitate de 1,9 l, propulsorul produce 209 CP (156 kW) şi 400 Nm cuplu, începând de la 1400 rpm şi până la 3500 rpm. Vectra OPC are nevoie de doar 6.5 secunde pentru a atinge 100 km/h. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, în timp ce consumul de combustibil nu depăşeşte şase litri de motorină la 100 km parcurşi.

Motorul este disponibil şi pe Vectra şi Signum, dar într-o versiune “soft”, CDTI ECOTEC, de doar 148 CP (110 kW), cu doar un turbocompresor. Varianta biturbo, cu 209 CP, dezvoltă o putere specifică mai mare decât un V12 6.0 litri al maşinii sport italiene Ferrari Enzo. Supercar-ul italian dezvoltă 108 CP (80,8 kW) pe litru, în timp ce motorul OPC produce 110 CP (82 kW), cu ajutorul turbinelor controlate electronic, care asigură o presiune maximă de supraalimentare de 3.0 bari.

Conceptul, dezvăluit la salonul de la Essen 2003, va fi probabil produs în serie, fiind întâmpinat cu mult interes de pasionaţii de supermaşini.

No Responses

  1. alex says:

    Ferrari f458 italia 4.5L si 580 cai-> 0-100 in 3.3s
    Nu poti compara un motor aspirat de ferrari cu un diesel de la opel ajutat de 2*turbo (care defapt e un motor fiat jtd)
    Nu se fac astfel de comparatii e o jignire adusa marcii ferrari.
    Ce tara de cretini suntem am ajuns sa comparam un Opel cu un Ferrari.
    Nu spun ca opelul nu e bun(am condus destul de mult opel si pot sa spun ca au un raport pret calitate foarte corect) dar pur si simplu nu se pot compara merele cu perele.
    Ferrari inseamna mult mai mult decat 2 turbine puse pe un diesel!!!

  2. alex says:

    Ferrari f458 italia 4.5L si 580 cai-> 0-100 in 3.3s
    Nu poti compara un motor aspirat de ferrari cu un diesel de la opel ajutat de 2*turbo (care defapt e un motor fiat jtd)
    Nu se fac astfel de comparatii e o jignire adusa marcii ferrari.
    Ce tara de cretini suntem am ajuns sa comparam un Opel cu un Ferrari.
    Nu spun ca opelul nu e bun(am condus destul de mult opel si pot sa spun ca au un raport pret calitate foarte corect) dar pur si simplu nu se pot compara merele cu perele.
    Ferrari inseamna mult mai mult decat 2 turbine puse pe un diesel!!!

  3. vally says:

    si apropoo…Opelu nu e bun:D bay.

  4. vally says:

    iti iei un Volkswagen golf si te tine ffffff mult dar cu o conditie.sa mergi normal cu el,sa nu turezi k un nebun…sa nu cumva sa te crezi intr-un ferrari doamne fereste k….vai de golf.si mergi frumos ticule si te va tine ffff mult.is foarte bune masini:d incercati.bAy:P

  5. Nickols_Boy says:

    bai fratzilor nu stiu ce aveti cu Opelul da io am unu din 82( Asona c 1.6 75 cai ) bai frate da am scos din el 195 km/h si mai zici k Opelul nu e bun. prima data informeazate si apoi sa vb despre OPEL.V-am salutat.Hai pa.

  6. passat says:

    Ce sa fie pt. soferi modesti ba, daciile sunt pt. soferi modesti astai tare de tot pt. Vectra

  7. BALCANU_MB says:

    am vazut un coment ca zice ca inauntru e tare sunt finisaje ieftine si am mai vazut un coment care zice ca e pentru soferi mai modesti:asta insemnand ca toti soferi ar trebui sa aiba masini de 500 de cp masina e super nervoasa

  8. BALCANU_MB says:

    vectra asta e adevarata tare da marca OPEL e de tot cacatu
    nus fiabile motor zgomotos design naspa OPEL sucks

  9. tigai says:

    bai fratilor e cam varza masina asta nici nu va trece prin vis ia ganditiva la un trabi din 72 sau la o bicicleta cu motoras pe bateri bai bine la niste roole sau mai bine pe jos e mai bine pt sanatate hai pa ne vedem pe jos .

  10. dan(HDY) says:

    bai.trezireaaa!opel erste o firma f buna.am doua masini opel destul de diferite una de cealalta.un vectra din `95 care are un motor de 1.7 td si fuge c 180 kmh de rupe si mai vre da imi este frica si un astra di 2002 1.7 tdi si ala fuge f bine.nicidata nu am avut probleme cu aceste motoare.am mai avut un vectra din `91 si nu am avut nici o pr cu el.hai bafta mai vb!!!

  11. CRAPALAU says:

    MAI OAMENI NU MAI COMPARATI MAS CU MAC CA NU ARE ROST IAR ASIA DE LA OPEL NU-I MAI LAUDATI ATATA CA LA VW PASSAT DE 2.TDI DE 170 CP DACA UMBLII PUTIN LA CIP SCOTI DIN EL CAM 220 DE CAI CU O SONGURA TURBINA SI NU COSTO PREA MULT DECAT VREO 1000 DE EUROI.

  12. razvan says:

    auzi si tu,ala face comparatie intre opel si ferrari……….ha

  13. fut la sergiu says:

    bai sergiu nicolaescu invata draq sa scrii si sa vb ca esti praf si mai ai curaj sa te uiti la asa masina

  14. sergiu says:

    ftatilor nu se compara opalul cu un ferari s-au ford mustang.

  15. bogdan says:

    Exista si in Romania, cat costa ?

  16. VorTexHK says:

    salut baieti, tin sa va spun ca am o astra cl2(mi-a placut mai mult designul vechi) cu motor de 1.6 twinport. ce a pot spune e ca masina fuge de rupe , apropo de opel si de motoarele noi. intre 3000 si 4000rpd(dupa 40 face cuplu) se aude motorul extraordinar si la 6000 de ture simti ca zbori in ea. sincer m-am dat si cu rx8 , diferentele se cunosc dar sa ne uitam la pretz bajeti. anyway opel a scos nijte motoare bune si fiabile, va spun din p. experienta.

  17. alin17 says:

    ma va da-ti seama k motoru ala nu apuk 100.000km? i se cere prea mult unui motor asa mic. presiunea diselurilor e oricum mai mare decat in cazul celor pe benzina. sigur se folosesc materiale usoare pt motor…motoarele americane sunt f fiabile. au cilindree mare si putere relativ mik. dar sunt recunocute k fiind fiabile. so..watch out. de apreciat performantele in cazul in care folosesti masina doar duminik la o mik plimbare. ciao

  18. Eagle_flyaway says:

    La Dacia n-o sa fie in veci o masina si fiabila si look si pe deasupra si putere!!! Si eu am asteptat atunci Loganu` dar m-a dezamagit totat!!! Si oricum un Opel Vectra chiar si din 92` nu se compara cu un logan nou!!! adica opelu e superior cu toate ca are 14 ani minten!!!

  19. mario says:

    e un incept si pt cei de la opel.dar pe cand asa ceva si la dacia…..?dupa ani si ani……

  20. Yooz says:

    Bajetzi!Io daca as avea bani nu mas mai gandi o clipa si mias cumparao,imi place la ea tot,o privesc si apoi iau foc… :))

  21. Babanu Inc. says:

    Ba sincer nu stiu ce are lumea cu Opel si fiabiliatatea motoarelor :)si cu faimoasa bariera de 100 d emii de km. Nu ati auzit niciodata de faptul ca unele chestii se pot imbunatatii. asa si cu opel. iar despre vectra am mers cu un Gts si am fost placut impresionat. avnd in familie un vectra Brek (asta ca sa inteleaga toata lumea) v6 3,0 cutie automata in 5 trepte si sunt multumit de el avand in vedere ca e diesel. am prieteni care au vectra din 92, din 200 si sunt f multumite de ele, ce am deranjeaza pe mine este iluminatul bordului care ma seaca nu imi place portocaliul ala sters:) salutare tuturor 🙂

  22. robert says:

    Sebi s-a referit la faptul ca RX-8 are doua variante de motorizare: ambele au o cilindree de 1,3l, dar puteri diferite.

  23. gaby says:

    2 MOTOARE DE 1.3 LITRI?????!!!????
    BRAVO ROMAN DESTEPT

  24. Sebi says:

    ba fratilor, cum uitati de motoarele BMW? Uitati ca acum 2 ani motorul de pe M3 a fost votat cel mai bun motor? si totusi, e Opel, nu Lamborghini… cat e de fiabil? te tine mai mult de 100.000 de km fiind asa dotat? motor mic, putere mare putine masini au reusit… pana si RX-8 are doua motoare de 1,3… parerea mea e ca gasesti altceva la pretul asta si… aici e deja vb de gusturi.. e tare masina, dar e Opel, cu niste motoare care au dezamagit de-a lungul timpului, si nu am incredere in ele…

  25. robert says:

    E tare RX-8, m-am dat si eu cu una odata, dar cred ca o sa repet curand experienta. Ca putere litrica e cel mai tare, dar sa nu uitam ca e Wankel, adica alta tehnologie. Mie cel mai mult mi-a placut cum se opreste: il turezi la 5-6000 de ture si iei contactul… Pe sosea fuge de rupe, cu niste senzatii incredibile. Hai ca o sa-l mai iau o data, sa-i fac si niste poze ca lumea, si il dau la drive-test.

  26. sergiu says:

    dar de motorul lui rx-8 ce zice ca putere litrica?
    176 cp/litru? fara turbo domnilor. si cind scriu rindurile astea stau linga un exemplar negru, iar motorul in 9000 de ture are un sunet ireal. trebuie sa il auzi ca sa il apreciezi.

  27. cioli says:

    Ferrari 360 Modena Challenge Stradale
    Motor de 3,6 si 425 de cai , 118 cai/litru. Cred ca e a doua dupa S2000 in top

  28. danutz says:

    E o super masina ptr soferii mai modesti.

  29. robert says:

    De asta i-am zis masina din vis, ca e super si pe afara si inauntru si are si motorul asta exceptional.

  30. Zipper says:

    Pana akum ati vb doar de motor…restul nu mai conteza?? din cate vad eu masina are si cateva elemente de design destul de misto modificate fata de varianta GTS (si la interior si la ext)

  31. M. says:

    Jack te cam inseli, cel mai bun raport CP/litru il are Honda, 125cp/litru la S2000 modelul japonez si 120cp/litru la modelul EU.

  32. Bogdan says:

    Toti ati comparat un MAC cu un MAS, injust, dupa parerea mea, cu atat mai mult cu cat MAC-ul are si doua turbocompresoare…Puterea litrica este inegalabila de catre vreo masina Diesel aflata in productia de serie la ora actuala…Iar cea mai mare putere litrica (din cate stiu eu, poate gresesc) o are MAS-ul biturbo de la Porsche Dauer 962, care la 3 litri dezvolta 730CP…

  33. Vlad Carstea says:

    Jack, probabil ca esti fan al Bayerische Motoren Werke, si atunci se explica afirmatia ta! Nimic de zis! Baietii au motoare dintre cele mai performante! Insa nu le poti castiga pe toate! De exemplu, la categoria 2000 cmc, cel mai performent motor, cu cel mai bun raport cal putere/litru il detine Honda, si este prezent sub capota modelului S2000. Acesta dezvolta nu mai putin de 240 de cp! Destul de bine pentru un motor cu aspiratie atmosferica nu?

  34. robert says:

    Jack, s-ar putea sa ramai surprins… Deschide discutia pe forum.

  35. Jack says:

    De ce nu spuneti nimic de motoarele BMW…ca o comparatie…din cate stiu eu au cel mai bun raport cai putere/litru…nu-i asa ca nu ma insel?

  36. Robert says:

    Da, dar motorul Ferrari are 6l si 12 cilindri iar Opelul doar 1,9l…

  37. ResidentEvil says:

    Mi se pare extraordinar motorul, dar mi se pare ca a-ti facut o comparatie injusta,motorul opel e ajutat de 2 turbocompresoare sa depaseasca puterea pe litru in comparatie cu Ferrari.

Leave a Reply to alin17 Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.