BMW seria 3 2,0d

Oamenii care privesc masina ca pe un simplu mijloc de transport, de la punctul A la punctul B, pierd din vedere un lucru esential. Masina ideala trebuie sa transporte persoane si bunuri diverse, in anumite conditii de confort si securitate, cu costuri de exploatare cat mai reduse, dar si sa furnizeze soferului un agrement deosebit in timpul conducerii.

BMW a reusit cu seria 3, nu un compromis intre elementele de mai sus, ci crearea unui vehicul destinat in exclusivitate sa ofere persoanei de la volan placerea suprema de a conduce.

Am testat un model “entry-level” in gama diesel, venerabilul 318d, nu foarte complex echipat, dar, fara indoiala, un BMW veritabil. Probabil ca, odata cu lansarea noului model, acest 318d va deveni unul dintre cele mai vandute modele second-hand, datorita raportului optim pret/performante.

Nici exteriorul masinii nu s-a demodat, desi de la lansare au trecut câtiva ani buni, iar un privitor avizat va remarca finetea detaliilor si aerodinamica atent studiata, ce nu poate fi mascata de proportiile „musculoase” ale elementelor ce compun caroseria. Se observa totusi, ca actuala serie 3 nu a fost „atinsa” de creionul designer-ului Chris Bangle, cel ce a revolutionat aproape toata gama BMW in materie de design.

Chiar daca moral afectat de trecerea anilor, intoriorul nu este deloc invechit, iar consola centrala orientata spre sofer ramane un exemplu de ergonomie. Toate butoanele si reglajele sunt cam acolo unde ar trebui sa fie, iar calitatea asamblarii interiorului se mentine la nivelul de calitate impus de BMW: foarte buna!

Fata de dotarile standard ale unui BMW 318d, modelul testat avea in plus vopsea metalizata, tapiterie din stofa Tex 2000, parbriz cu banda verde, kit pentru fumatori si kit pentru drumuri Europa de Est. Ca dotari mai „exotice” am remarcat aerul conditionat automat, computerul de bord si senzorul de ploaie.

Standard, masina dispune de servodirectie, ABS, DSC, airbag-uri frontale si laterale, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri si oglinzi reglabile electric. Sistemul audio, de buna calitate, se multumeste cu casete audio, dar, optional, se pot comanda sisteme audio de ultima generatie.

Am notat, pe langa imobilizatorul electronic de ultima generatie, si un performant sistem de alarmare, echipat inclusiv cu pager, precum si protectiile „home made” pentru oglinzile retrovizoare. România este inca o tara in care drogatii si hotii de doi bani, fura oglinzi retrovizoare; in acelasi timp, „crema” hotilor de masini, vede in masinile BMW, o sursa rapida de imbogatire, deci masuri de siguranta suplimentare nu strica niciodata.

Cu o putere maxima de “doar” 115 CP, BMW 318d poate parea submotorizat fanilor marcii; cifrele din fisa tehnica spun altceva: 204 km/h viteza maxima si 10,7 s pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. La volan, cei 115 CP ii simti cam ca 130 de “caluti” Passat sau Mondeo, caci BMW nu a facut rabat de sportivitate nici la cele mai “umile” modele ale sale. Cuplul maxim de 265 Nm nu este urias printre ultimele motoare diesel, dar devine “copios”, in comparatie cu unele propulsoare pe benzina, cu pretentii sportive.

Daca nu am agreat ceva la acest BMW, a fost lipsa transmisiei cu 6 trepte. Chiar si cu acest motor mic, treapta a cincea este atat de scurta si perfect etajata, incat repede, te trezesti la 4000 rpm si 200km/h; atunci iti vine, cu ciuda, sa dai pe a sasea…

Cu DSC-ul decuplat, chiar si acest diesel “micut” iti poate oferi senzatii tari pe sosea, dar e recomandat ca la volan sa se afle o persoana cu experienta; e pacat ca o placere sa se transforme in tragedie… Asta deoarece masina, in ciuda tinutei de drum exemplare, devine “naravasa”, si trebuie stapanita ca atare.

Am descoperit, cu placere, ca exista si BMW-uri care pot consuma putin; desi nu ne-a iesit “ca la carte”, valoarea de 6,8 l la 100 km parcursi ramane decenta, pentru ceea ce ofera motorul, dar nici nu am agresat masina cu un stil de conducere foarte sportiv. Probabil ca la o conducere in forta, se va inregistra un consum de circa 8-9l la 100 km parcursi…

Cu un pret de 22547 Euro CIP, BMW 320d nu este un automobil ieftin, ba dimpotriva! Cu acesti bani se poate achizitiona chiar si un Opel Vectra GTS, complet echipat… Cumparatorul de BMW nu cauta la autoturismul bavarez o lista completa a dotarilor, ci acel „feeling” sportiv, pe care doar un BMW il poate oferi.

Cine cumpara un BMW plateste in primul rand pentru performanta pe care o ofera masina, dar si pentru statutul social pe care ti-l garanteaza aceasta. Daca ai bani si vrei sa te respecti, sa conduci o masina sport, scumpa, dar economica si performanta, incearca un 320d! S-ar putea sa-ti placa!

Caroserie
+ Design reusit, calitatea materialelor utilizate, finisare, aerodinamica deosebita Cx – 0,28
– Model de generatie mai veche, a aparut deja inlocuitorul sau

Habitaclu
+ Dotari decente, calitatea materialelor, ergonomia comenzilor
– Destul de putine spatii de depozitare

Confort
+ Confort excelent la rulare pe orice suprafata, nivel de zgomot redus la viteza mare
– –

Motor/Transmisie
+ Ansamblu motor/cutie viteze foarte reusit
– Zgomot motor la rece

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie mare pe sosele umede, are tractiune spate…

Siguranta
+ Pachet de siguranta standard bun
– –

 BMW seria 3 2,0l d 
 Motor2,0l d 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1951 
 Putere maxima (CP/rpm)115/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)265/1750-2500 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4470/1740/1420 
 Masa proprie (kg)1395 
 Portbagaj (l)440 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)10,7 
 Viteza maxima (km/h)204 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,8 
    
 Preturi  
 Pret CIP22 547 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. amfetamin says:

    pana la urma ce s-a testat in articolul de fata 318d sau 320d???Titlul e “BMW seria 3 2,0d”,la sfarsit la detalii tehnice tot 320d,dar in tot articolul e vorba numa de 318d!Pana la urma care e?

  2. dani says:

    Fi sigur Otty ca e de vina combustibilul ! Si la viteza maxima nici eu nu sunt de acord … adica depaseste lejer 200 !

  3. Otty says:

    Eu am 318d touring din 2003 136Cp cand l-am adus din Germania i-am dat 220km/h acum abia m-ai trece de 200…Am dat vina pe combustibil ….oricum …. Se simte ca e o sportiva adevarata chiar daca e touring 😛 Respect ….App…In locul tau ash lua Audi-ul…m-am dat cu audi 1.9d si mi s-a parut mult mai rapid decat BMW-ul meu !!

  4. Andras Janosa says:

    Revista Autosupermarket, sau http://www.autosupermarket.ro

  5. 111111111111111111111111 says:

    pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc:
    dak ii dai pedala acul ajunge la 100km??

  6. Mihai says:

    Sunt detinator a unui BMW 520d din 2003.Si eu l-am luat SH.Am condus Audi A4 19 TDi si 2.5 TDi dar dupa mine BMW ii cam da clasa.In privinta sigurantei si BMW e o alegere perfecta chiar daca are tractiune spate.BMW 320 nu prea cred ca o sa gasesti cu traciune integrala dar 330 iti garantez ca vei gasii.Ca performante nou BMW 320d e mult mai tare fata de noul A4.E o diferenta de 26 CP intre BMW si Audi.Dupa mine sfatul meu e sa iti cumperi 320d sau 325d consumul nu depaseste 10 in oras la ambele modele.E decizia ta.Indiferent ce masina achizitionezi sa ai cati mai multi KM fara nici un incident neplacut.Repect

  7. cata says:

    salut ,mie imi place foarte mult audi dar si bmv . parerea mea ca bmv este foarte sport si poate chiar un pic mai bun ca audi , DAR audi este elegant ai aceleasi performante ca la un bmv si mai este ceva este mai robust mai sigur (vezi quatro sau tractiune fata) .audi imbina mai bine sportivitatea cu siguranta , de restul nu mai zic nimic pt ca intre cele doua marci alte diferenta nu sunt . asa ca ce ma sfatuiti sa cumpar un audi a4 tractiune fata sau quatro sau un bmv 320 sau 330 , ma refer la second hand , ce imi pot spune cei care au condus asa ceva?

  8. Mihai says:

    Pot aduce din Germania cu 2000euro.Are acte si tot ce ii trebuie sa nu zici ca e furat

  9. englezu says:

    caut motor pt bmw 320d an fabricatie2000

  10. mihai says:

    motorul se aude ktzi km are masina(reali)dotari si zimi si mie un pret dak nu tear deranja te rog frumos si cum se comporta desigu kte trepte are

  11. Mosu says:

    recent am cuparat un BMW 318 din 2003. Sunt incantat. Mare atentia la cum ataci curbele.

  12. mihai says:

    m ar interesa unul cam din 2004-2005 las putea lua cu 20 000 eur ????????????sh ma refer spunetimi barem kre shtitzi unele siteuri cu bmw sh da cu km reali

  13. MARIAN says:

    BMW 320D MODEL 2002 ARE 150CP
    BMW 318D MODEL 2002 ARE 116CP, NU 115….OK?!!
    MAI ATENTI VA ROG!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.