BMW X5 3,0l d

Trecut usor de prima tinerete, avand mai bine de 5 ani de la lansarea in productie, BMW X5 a beneficiat recent de o infuzie de putere, printr-un noua evolutie a motorului de 3,0l diesel. De la 184 CP, motorul cu 6 cilindri in linie, are acum 218 CP si un cuplu de locomotiva, de 500 Nm.

Cuplat cu o transmisie Steptronic cu 6 trepte, ce permite si comanda secventiala manuala a treptelor, propulsorul diesel se imbina perfect cu caracterul sport dar si util al modelului X5. De remarcat nivelul si calitatea sunetului motorului: in interior nu se simte ca e un diesel; acceleratiile viguroase si reprizele consistente fiind insotite de inconfundabilul sunet sportiv, “made in BMW”.

De afara, tacanitul specific aminteste ca sub capota se ascunde un motor cu aprindere prin compresie. O usoara crestere de cilindree, fata de motorul anterior, impreuna cu “farmecele” inginerilor germani, a dus la o sporire a cailor putere cu 34 de “naravasi”.

Modelul testat era cam full-options, avand in dotare echipamente de ultima generatie, dintre cele mai exotice, inclusiv sistem de navigatie Professional cu DVD (cu comanda vocala, inclusiv pentru telefon, TV, pregatire telefon mobil cu Bluetooth, CD player cu incarcator de 6 Cd-uri si sistem de amplificare, aer conditionat automat cu reglare fata si spate. Toate scaunele, inclusiv pe spate, au incalzire electrica, suprafetele vitrate asigura un confort climatic ridicat, inclusiv trapa panoramica, cu actionare electrica.

Dotari exceptionale intalnim si la postul de pilotaj: servodirectie Servotronic, volan imbracat in piele cu reglare electrica pe toate directiile, tempomat, computer de bord cu afisare pe ecranul multifunctional color, comenzi amplasate pe volan pentru sistemul audio si tempomat. Nu suntem la ora de geometrie, dar asa pare cand enumeram dotarile de la partea de securitate activa, respectiv: ABS, DSC (controlul dinamic al stabilitatii), ASC-X (controlul automat al stabilitatii), CBC (controlul sistemului de franare in curbe), DBC (controlul dinamic al sistemului de franare), HDC (controlul automat la coborarea pantelor dificile), ADB-X (diferential autoblocabil). Plus sistem sonor de avertizare la parcare (PDC), faruri autoadaptive cu xenon, senzor de ploaie, sistem de spalare a farurilor…

Tinuta de drum remarcabila pentru un SUV se datoreaza si acestor sisteme electronice, dar si conceptiei ultramoderne a trenului de rulare. Compus din elemente ultrausoare, trenul de rulare digera usor cele doua tone ale BMW-ului X5, chiar si pe virajele abordate rapid, unde transferul de mase este semnificativ.

Totusi, in teren accidentat, BMW X5 nu este imbatabil, pentru amatorii de safari-uri fiind mai recomandat un Nissan Patrol sau un Hummer. Oricum, un punct forte al BMW-ului X5 este consumul de combustibil; in test am obtinut o valoare medie de circa 9,5l, usor mai ridicata decat cea prevazuta de constructor, dar oricum decenta pentru un SUV utilizat in teren accidentat.

O astfel de “jucarie” costa… Cu toate optiunile prezentate, BMW X5 are un pret CIP de 63954 euro. Daca se merita sau nu platiti acesti bani, depinde de ce se asteapta de la un altfel de autovehicul. In segmental sau, BMW X5 ramane una dintre cele mai bune oferte, pentru capacitatea exceptionala de rulare pe autostrazi si bunele aptitudini de “catarator” in teren greu.

 BMW X5 3,0l d 
 Motor3,0l d 
 Tip6 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2993 
 Putere maxima (CP/rpm)218/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)500/2000-2750 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4665/1870/1720 
 Masa proprie (kg)2100 
 Portbagaj (l)465/1550 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)8,3 
 Viteza maxima (km/h)210 
 Consum mediu declarat (l/100 km)8,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)9,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP63 954 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Iannis says:

    salut.Eu am cumbarat recent un bmw x5 din 2002 3.0iAm avut inainte un cherokee,un ml,unford,etc dar parca cu masina asta ma simt in al noulea cer.are 200000km, si merge zici ca are 0 km.este un vis.O so pastrez chiar daca consuma 23l,este o bizuterie.Ma ingrizoreaza consumul lui mare de 23-27 litri mediu si nu stiu daca e normal sau nu.poate stie cineva sa raspunda.in rest am consumabile, si merge ca o fiara.Nu stiu cam cite km mai pot sa fac cu motorul asta de 3.0i avind in vedere ca are deza 200000km.unii spun peste 500000km.o fi adevarat?pareri mersi beton mastodont adevarat

  2. Adrian Roman says:

    Ce am citit in comentariile din site-ul asta efectiv m-a facut sa rad. Nu sunt expert in off-road dar m-am dat cu tot felul de jeep-uri pe toate tipurile de drumuri.Am avut Toyota, Nissan Mitsubishi Pajero,iar acum am BMW X5. Ce pot sa spun; e clar ca nu o sa faci cu un X5 in teren ce faci cu Mitsubishi dar daca vrei un cumul de calitati si performanta, e clar ca alegi X5. Atentie (apropo pentru Burebista) unul dintre baietii care spuneau ca BMW-ul nu are suspensie dinamica, se insala , al meu are si este foarte folositoare, depinde cati bani ai fost dispus sa scoti din buzunar cand ai configurat-o. Probleme are si ea ca orice masina inclusiv la gradul de finisare. Sincer cand am luat-o pe a mea (atentie! masina pe comanda full option) am avut surprize la care nu ma asteptam, inclusiv o valva defecta din fabricatie undeva pe la admisia de aer. Per total e o masina excelenta si cred ca modelul nou e si mai si.Abia astept sa-mi iau modelul nou si sa-l testez si pe acesta.

  3. bogdan says:

    mihaiilea…..cate masini ti-ai mai luat in ultima luna si ce modele?? :))) glumeam ma dar eram si io curios, de invidie asa 🙂

  4. Sturza Ionut says:

    Acum ascultati o parere de la un profesionist care a testat mai mult timp mai multe SUV-uri (nu doar 1-2 ore):
    Am avut Nissan X-Trail – am ramas foarte multumit de ea. Am facut cu el 130000 km.
    Am avut Toyota Land Cruiser – Toyota este si va ramane o masina formidabil
    Am avut Toyota Lexus RX330 – Cea mai buna masina in care am mers
    Acum mi-am luat BMW X5 (full extra) – ma fascineaza de-a dreptul nu pot sa o compar decat cu Toyota Lexes RX330.
    Va multumesc !

  5. mihaiilea says:

    masian are 136.000km e mult are 7 ani anu asta e batrana,sunt cuti automate cu probleme la 70.000 la mercedesuri ca e270cdi si e 320cdi deci nu e nu stiu ce,plus ca puteai sa fi modest sa ti ei varianta diesel care nu trece de 12.5l de motorina niciodata hai paote 14 in orice conditit!!deci acuma tu ai luat-o un pic cum ai zis si tu pt fete puteai lua si diesel!nu ii asa>?
    nu zi ca ii rea maisna ca numa tu zici asta,e cel mai tare si mai fain jeep de sosea creat vreodata

  6. emerald rain says:

    Nu stiu cati dintre cei de aici au condus intr-adevar x5 sau l-au avut ca sa-si faca o parere. Eu am cumparat x5 second hand in mai,un 4.4i/286cp din 2000 cu 136.000km bord. SUNT DEZAMAGIT! Dupa 2 luni mi s-a stricat pompa de apa pe cand ma intorceam dupa transfagarasan…am dus-o la filaret unde reparatia m-a costat 2000e(impreuna cu vasul de expansiune).I-am schimbat biele/bielete anti-ruliu de 2 ori in 10.000km..acum trebuie sa-i schimb pivotii,cauciucurile 235/65/17 sunt deformate si trebuie inlocuite…in plus,are si o problema la motor inca nerezolvata,ceva la distributia pe lant.Mentionez ca masina nu avea astfel de probleme cand am luat-o,ea fiind verificata.Pur si simplu piesele nu sunt de calitate! Am fost si offroad cu ea si este foarte capabila,am intrat prin namol de 20-25cm si n-a avut nici macar un moment tendinta sa ramana acolo…si totul pe cutie automata,n-am comutat manual.Eu unul mi-am luat x5 ca sa agat gagici(sincer!) dar la costurile lui de intretinere,ce ajung spre 1500e pe luna,mi-as fi putut inchiria o tarfa de lux 🙁 In oras consuma 23-25%,in afara 13-15%…nu va luati, e concluzia mea…nici macar nou…e o investitie proasta.Se strica la fel ca oricare alta masina…pentru offroad o niva,un aro sunt mult mai bune sau orice masina de 4-6mii euro.Degeaba poate x5-ul,daca ii zgarii vopseaua de 10000e prin tot felul de boscheti sau daca trebuie sa-i cumperi cauciucuri noi dupa..toate 4 costa 1000e la jante de 17…Eu l-am pus la vanzare…nu-si merita banii.

  7. mihaiilea says:

    mai bogdane nu trebuie sa fi invidios uni is cum is.imi pare nespus de rau pt tine,da sa fi linistit si sa coca invidia in tine la un preten o sa ii vina s nou,sar putea ca 530d sa il schimb cu un 745d zilele astea!sti sper sa nu dormi noaptea de invidie mah!!

  8. bogdan says:

    iar minti ma?

  9. mihaiilea says:

    cel mai bun suv ca jeep adevarat de teren nu ii,dar e mai bun ca ml si ca audi q7 am fost cu un preten 220 pe autostrada o mancat ml si q7 era mult in urma faceam concurs,nou model are 231cp nu e mare diferenta de fapt nu exista o schimbat un pic softu,da apare x5 3.5 care e diesel 3000cmc si 2 turbine cred ca o sa aiba ori 272 cp si 560nm ori 286 cp si 580 nm da clar ca va fi automat,o masina automata pierde mult fata de una manuala orice ar fi!x5 e numaru 1 cat timp nu s-o schimbat si cate masini x5 sau vandut?

  10. bogdan says:

    mda, deja e veche masina asta :)) noul X5 s-a lansat pe site-ul oficial BMW http://www.bmw.de

  11. bogdan says:

    http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6060529.001/country/bmw/bmw/all-new-bmw-x5-spy-photos

    INTRATI AICI SA VEDETI NOUL X5 SI NU MAI COMENTATI AIUREA CU TUAREGII SI CU TOYOTELE VOASTRE

  12. wampy says:

    alyn draga si burebista, iar nu stiti despre ce vorbiti. Este exact invers: X5 am cumparat cu roti pe 19″ (245 fata si 285 spate !!) din fabrica iar Touareg nou vine cu roti pe 17″…

  13. alyn says:

    ce aveti voi cu burebista ca are derptate daca nu il dotezi asa cum tre arata ca o cruta cu multi cai putere TOUREG-urile sunt cele ma adevarate jeep-uri fara sunparare.

  14. alin tudorancea says:

    Stimate Domn,

    Firma noastra comercializeaza elemente de tuning marca ANTEC, din INOX 100%, cu aprobarea TUV, fabricate in Germania, la cele mai avantajoase preturi. Putem echipa toata gama de modele 4×4 si SUV ale marcii Dumneavoastra. Dorim o colaborare cu Dumneavoastra in sensul furnizarii acestor echipamente clientilor care doresc montarea lor pe masini.
    Daca sunteti interesat, nu ezitati sa ma contactati la aceasta adresa de e-mail.

    Va doresc o zi buna.

    Alin Tudorancea
    General Manager
    Sc.MM96 SERV.srl

  15. Chrys says:

    este bestiala potzi sa faci ce vrei in orice anotimp cu aceasta bijuterie. BMW X5 o masina la care viseaza aproape toata Romania

  16. wampy says:

    Am mers mult cu si am vandut un X5 3.0i. I-am asigurat full-service si l-am administrat. In prezent circul cu alte 2 jeepuri. Am mers deasemenea cu X5 4.4i si 3.0 D. In X3 nu prea am loc. Am mai mers cu Toyota Land Cruiser, Touareg, Nissan Terrano (si voi merge cu Pathfinder), Mitsub. Pajero, Land Rover Freelander, ARO, Wrangler si cateva ML-uri. Cu Cayenne m-am mers. Iar berline am avut peste 60 plus mai multe microbuze. Cat despre masini mici BMW, am avut 13 (dar n-am fost innebunit dupa toate). Dar despre X5 sunt in masura sa va informez ca se descurca greu pe macadam insa, in rest, n-are nici o legatura, e clar mai bun. Are si el probleme ca orice modele din lume (se oxideaza contactele de la becurile de numar(!), face repede joc in pivoti, primul model avea niste probleme la cutie, etc.)Dar… ML-urile sunt degeaba comparativ. X5 este f destept. F rapida in reflexe (directie principal, cutie, frane, suspansii). Eu am mers ca dementu cu ea pe toate drumurile (asfalt ma refer). Motoru beton (la 4.4 si D), frane de paralizezi, suspensii superdestepte (si cica au scos mai tari acum) iar cutia e cea mai tare! Economica, sport si steptronic, cutia este adaptiva dupa maniera de condus si are 4 programe diferite pe computer care o scoate din rutina de schimbat, in anumite cazuri (2 dintre ele pe mine m-au ajutat de multe ori). Deasemenea iti “taie” comenzile cand ceri aberatii de la secventiala. Apoi cum se comporta la decelerari bruste in viraje… Cum e paralela mereu cu soseaua… Cat de usoara pare masina… Si caroseria este desteapta: este mare pe interior si mica pe dinafara! Mai am un serie mica – 320i, care e mai lung umpik! Unde mai pui ca e si veche masina!! Pai am mai mers cu tot felu de masini mai noi, cum ar fi Audi, Passaturi sau Mertzane, care n-au vreo legatura: desi mult mai usoare si mai mici sunt mult mai greoaie in directie si nu numai. Sper ca v-am lamurit. Ma rog, asta e parerea mea si as vrea sa evit sa intru in vreo polemica… 🙂

  17. Codrut says:

    BMW X5 – cel mai adevarat SUV ! Mertita toti banii !

  18. Liviu says:

    Am si eu un BMW X5 si e fantastic are susoensia foarte bun si nu am avut probleme la motor va spun ca este o masina foarte buna.

  19. yo says:

    da x5 testat in revista d la benzinaria mol avea pretzul cip 40 900 deqi era identic la interior in afara d culoarea ext

  20. luiza says:

    daca asta e cea mai tare masina cum zice liniutza care e o prostaloaie si o curva eu ma fac popa!!!

  21. YO says:

    YO MIS LUA UN TOUAREG IMI PLACE MAI MULT SI E CU MULT MAI IESFTIN SI DESIGN E LA FEL DE FRUMOS(X5)E BESTIAL DA TOT PE TOUAREG AS MERGE

  22. boby says:

    in clipa de fata kiar daca x5 este pe locul 50 in topul masinilor din lume in acest moment(asta numai din cauza tehnoligiei care s-a cam invechit)daca am bani tot x5 imi cumpar….asta pana apare noul x5…..care din cate am auzit..pe la sfarsitul lui 2007

  23. dana odorhelean says:

    beton x5

  24. sarpe says:

    Prefer sa nu ma dau cu parerea, mai bine stau si citesc dar vad k unii dintre voi faceti comparatie,asa cum au mai remarcat si altii, intre masini d categorii diferite. Nu poti compara un X5 cu Patrol sau Land Cruiser, fiecare e destinat unui anumit segment d piata frate

  25. AKIM says:

    Baieti, chiar ca nu trebuie sa va certati asa de pomana . In fond trebuie sa tinem cont intotdeauna in ce scop a fost construita masina la care ne referim . Intr-adevar X5 si ML nu sint modele off-road . Nu poti sa te astepti sa urci la Omu cu ele, pt ca nu au fost facute pt asta, ci pt oameni care merg pe sosele, de la autostrazi pina la drumuri de tara . Trebuie sa recunoastem ca sint niste modele extraordinare si se vind asa de bine pt ca se potrivesc unui public foarte divers .X5 de exemplu pierde cind vine norba de controlul tractiunii cu Touareg sau Cayenne, dar aceste modele au aparut mai tirziu si au invatat din greselile altora . X3 insa nu mai are aceste lipsuri, avind unul dintre cele mai performante sist. de acest fel: X-drive Poate sint subiectiv, fiindca sint un fan BMW, dar cred ca BMW este un inovator in materie, face cele mai bune motoare din lume, iar X5 si X3 sint cele mai bune masini din segmentul lor, ca de altfel aproape toate modelele BMW ( si nu ma refer la modelele M, care sint ceva mult peste orice vis ) .

  26. Cosmin says:

    vreau sa rectivic X5 este SAV nu suv .. Sport Activity Vehicle .Stiti foarte bine ca BMW a cumparat land Rover si pe urma la vandut. a fost de fapt o miscare strategica.. pt ca aproape toata tehnologia offroad a fost implementata in X5 inclusiv ingeniosul buton HIL Hill descent control.

  27. Florin Olteanu says:

    Burebista: cand ai coborat din copac? se pare ca ai coborat cu capul inainte si te-ai lovit tare… cand zici BMW nu ti se umple gura ? Lasa-i pe cei interesati sa studieze si sa aleaga ce vor.

  28. bavarez says:

    ce e cu burebista ala mey?el a mers vreo data cu un bmw x5?intai sa mearga si dupa aia sa aibe cyraj sa il compare cu acel pisat de land cruiser……..sa fim realisti fratilor.este un BMW…nu o TOYOTA…nici fara roti nu las compara cu o toyota….

  29. boby says:

    burebista….tu te iei de lume ca abereaza dar tu vad ca bati campii rau de tot si vrei sa faci pe expertu…ceea ce nu esti…KLAR
    BMW x5 si ML sunt doua SUV-uri….daca stii ce inseamna SUV e OK….daca nu te las sa cauti in reviste…nu compara Nissanul care este o masina de teren…si se stie ca e cea mai proasta(kiar daca te duce unde nu te duce un BMW sau Mercedes) nu te tine mult si pe sosea arata ca un dric…CEI DE LA BMW SI MERCEDES NU AU AVUT DE GAND SA FACA O MASINA DE TEREN PENTRU DRUMURI PROASTE…LA FEL NICI PORSCHE SAU VW…a ramas doar conceptul unei masini TOT-TEREN…utilitatea lor pe un teren accidentat nu este kiar asa de mare…..klar ca sunt masini facute pentru sosea…asta a fost si idea…ca masinila sa i-a fata clientului la prima vedere…se impun prin aspect nu neaparat prin utilitate….d-aia se si vand in halu asta…sunt masini cu personalitate frate…..nici macar 30 la suta din posesori unor astfel de masini nu au iesit cu ele de pe sosea…
    Daca vrei neaparat sa urci jepii mici pana la caraiman la 2000 poti sa iti iei un cal..
    SI LA FAZA CU TOYOTA MA LAS-O MOALE…..O TOYOTA LAND CRUISER 100 TD COSTA 88.000 DE EURO DDP….IAR UN X5 3.0 DIESEL COSTA 68.000 DE EURO……LA BANII ASTIA BMW-UL X5 ARE 13 CP IN PLUS, 35km LA VITEZA MAXIMA SI 2.5 SECUNDE MAI REPEDE DE LA 0-100 KM….ASA CA LASA-NE BUREBISTA pls……

  30. burebista says:

    Imi cer scuze ca va intrerup in discutia voastra de copii care se joaca cu tuburi cu sageti de hartie, in jurul blocului, dar va pricepeti la masini de teren ca baba la box. Un X5 este o masina cu adevarat frumoasa dar echipata cu pneuri adevarate nu cele din versiune de baza pentru ca pare o cutie de conserve pe roti de bicicleta Pegas obosita. Sa-mi spuna si mie cineva cata experienta are Bmw in off-roud…..Aceasta este o jucarie pt. copii cu lovele care se dau smecheri in cartier ca le-a mai cumparat tatuta o masina de fandoseala.In afara ca geme de putere si contine o gramada de tehnologii “abreviate” in fel si chip ABD, BIBILIBI s.a.m.d., cand ajunge in teren accidentat se descurca, ca puiu`n lana, totul e vrajeala de-a lui Hitler.Pe asfalt fuge ca pt. asta-i facut, dar in rest multimea vida. Mercedes are mai multa exp. dar pt. clasa G. ML este pacalit de 1 aprilie. Lasand deoparte super tehnologii, si luxul de sufragerie invechita cu mahon si volane cu piele de scaun de autobuz, la materie de confort, pe teren accidentat sau pe orice fel de strada, Pajero de la aia cu ochii mici, da la plalma la tot ML-lul sau XY5, Z radical din 2. In materie de catarator desavarsit, la care nu prea ai drum pe care sa nu-l treaca, mai ales cu bara stabilizatoare deconectata, este nea Patrol zis si fiara, iar cel ce intruneste toate cal. si costa 3 sferturi de BMW este Toyota Land Cruiser 100HJD care detine suspensie hidropneumatica pe cand X5 nu exista decat, poate, in faza de proiect.Asa ca lasati jucariile cu piele alba pt. copii care nu au ce face cu banii, pe care oricum nu i-au castigat ei….

  31. Cristi M. says:

    Imi place la nebunie BMW X5, visul meu e sa am un X5 negru cu piele alba si am sa va mai spun ceva….. cu un X5 esti tata lor in orice anotimp…intr-un cuvant: CRIMINAL !!!

  32. Liniutza says:

    Este cea mai bestiala masina!Si ce scrie mai sus “golanul”,ca nu este nicio diferenta intra ML si X5 iti spun eu…ca este o mica mare diferenta!Nu se compara ML cu X5-ul niciodata!Este cea mai tare masina pe care a scoso cei de la BMW!Eu am avut ocazia sa fac o diferenta intre cele doua masini!Si iti spun sincer ca X5 este o masina superioara cu mult ML-ului!

  33. golanul says:

    intre X5 SI noul ML DE la mercedes nu exista mari diferente amandoua sunt masini excelente dar totusi ML RAMANE DE VIS ASA CRED TOTUSI E MERCEDES DESII NICI CU BMW NU MIE RUSINE FELICITARI MUNCITORILOR DE LA AMANDOUA FABRICILE SUNT NISTE FROFESIONISTI MASINI ADEVARATE

  34. Kostin says:

    100% Criminal!

  35. ShK says:

    X5 mi se pare cel mai adevarat jeep. Arata bestial, are motoare puternice, si sta pe drum ca o masina de curse. singurul regret e ca nu are mai multe motoare diesel… ca in rest, nu am nimic de comentat… si sa-l conduci e o placere nemaipomenita… tot respectul pt uzina de cai bavareza…

Leave a Reply to wampy Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.