Chevrolet Kalos 1,4l 8V

Lansat in 2002, Daewoo KALOS s-a bucurat de un succes nesperat pe piata internationala, supravietuind cu brio competitiei acerbe. Din pacate, nu a intrat in vederile strategilor coreeni si tara noastra, ce a fost privata de acest model, ca si de reusitul Lanos, ce se vinde bine in Europa. Istoria i-a jucat o festa si mai neplacuta companiei Daewoo din Romania, ce isi vede produsele concurate, in 2004, de un Kalos sub sigla Chevrolet.

Dupa mutarile imprevizibile ale companiei General Motors pe tabla “achizitiilor” de marci auto, Daewoo a intrat in portofoliul acesteia, dar fabricile din Romania si Polonia raman cu un viitor incert, nefiind vizate de gigantul american. Astfel, un nou jucator apare pe piata masinilor ieftine de la noi, simpaticul model Kalos, vandut de concernul GM cu sigla Chevrolet.

Chevrolet prezinta modelul KALOS in doua variante de caroserie, cu patru si cinci usi, cu trei motoare pe benzina si preturi atractive, incercand sa strice ordinea in clasamentele de vanzari de la noi. Ce aduce nou aceasta masina, am aflat testand versiunea cu 4 usi, nume de cod 55C, cu motor de 1,4 l 8V, de 83 CP. De la bun inceput trebuie sa admitem ca ne-a placut motorul, destul de agil pentru cilindreea sa si deosebit de silentios.

Odata obisnuiti cu masina, am incercat sa depasim limitele legale de viteza si am agreat comportamentul corect si previzibil pe virajele abordate rapid. Despre tinuta de drum, nimic de zis, ceea ce asteptam de la un astfel de automobil, cu o remarca pozitiva fata de servoasistarea directiei, ferma la viteze mari, ajutand la un control mai bun al masinii.

Prima impresie este cea a unui interior mult mai spatios decat pare ca poate oferi Kalos, privit de afara. Corect. Spatiul mare dintre parbriz si bord, precum si inaltimea relativ ridicata a caroseriei, te duc cu gandul la un monovolum. De fapt chiar asa se pare, odata instalat la volan. Cu ajutorul reglajelor multiple ale scaunului soferului, chiar si o persoana de talie mare se poate instala comod la bord.

La o privire mai atenta se observa faptul ca masina are dotarile specifice unei masini moderne, de familie. Pe langa turometru si martorul pentru temperatura motorului, in bord regasim si avertizor optic si sonor pentru centurile de siguranta, geamurile sunt actionate electric, ambele locuri dispun de airbag, franele beneficiaza de ABS iar sistemul audio Blaupunkt, cu patru difuzoare, iti face viata placuta la drum lung.

Un suport pentru bauturi se gaseste integrat in consola centrala. Instalatia de climatizare cu comanda manuala este standard la acest model. Optional se pot comanda oglinzi electrice si incalzite, proiectoare de ceata, actionare electrica a geamurilor din spate si jante din aliaj usor, de 14”.

Consumul de combustibil intereseaza foarte mult potentialii cumparatori ai unei astfel de masini, iar media de 7l/100 km poate fi considerata decenta. Pentru un motor de 1,4 l, performantele oferite sunt excelente. Imaginati-va ce poate modelul de 1,4 16V de 94 CP.

Chevrolet KALOS ilustreaza perfect un automobil de familie, utilizabil in viata de zi cu zi, cu un pret acceptabil si performante corecte. Pretul de 7663 Euro CIP, ramane rezonabil in conditiile in care autoturismul se achizitioneaza in sistem leasing.

  Chevrolet Kalos 1,4l 8V  
  Motor 1,4l 8V  
  Tip 4 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1399  
  Putere maxima (CP/rpm) 83/6200  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 116/3400  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 3880/1670/1490  
  Masa proprie (kg) 1030  
  Portbagaj (l) 395  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 12,1  
  Viteza maxima (km/h) 170  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 6,8  
  Consum mediu in test (l/100 km) 7,1  
       
  Preturi    
  Pret CIP 7 663 euro  
  Pret DDP  
       
  Dealer  

38 thoughts on “Chevrolet Kalos 1,4l 8V

  1. Kalos, bun motor, am atentie 500.000 si consuma putin ulei si fuge cu max 180 la vale, am prins si maxim 200, am si gpl pe ea, buna masina. La stabilitate e mai proasta, in viraje e proasta. In rest, e buna.

  2. Viorel

    Salut lume.Asa este 1,4 cu 8 valve este mai bun decat cu 16 valve.Detin si eu un kalos in 8 valve si sunt super multumit de el,am si gpl instalat si nu am avut nici o problema,55000 de km sunt numai pe gpl masina fiind din 2004.Nu am schimbat nimic la ea in afara de consumabile binenteles am 87000 in bord si masina merge super.Am mers si cu 180 de km /h fara probleme.Merita toti baniii

  3. Iulian

    Eu zic sa alimentezi cu 95 si daca nu ai alte probleme, o sa scapi de tremurat.

  4. papi

    am un aveo cu 29000km cu probleme de tremurat,mi s-a spus ca trebuie schimbate supapele dar nu stiu de ce pt. ca alimentez cu 98 sau99.ce trebuie sa fac?

  5. viorel

    Si eu am un Kalos sedan motor1.4 8 valve si sunt foarte multumit de el,motor silentios,interior confortabil si am montat si instalatie g.p.l.secventiala si merge de rupe.parerea mea este ca motorul de 1.4 vu 8 valve este mai bun ca cel cu 16 valve.Nu am auzit de probleme la motoarele cu 8 valve

  6. iulian

    Au fost probleme la supape cu un lot de masini. Defectiune de fabrica.

  7. bogdan

    Si eu am avut pb cu motorulacum 1 an dar s-a desfacut schimbat supapeleetc.
    In rest super multumit de masina !Acum am 21.000 km .

  8. Gheorghe Hategan

    Citesc si nu pot sa cred, am sa regret toata viata ca ma dat bani pe stiftul asta. Consuma in Cluj in oras ( dus intors la slujba cam 6 KM ) in jur de 11-11.5 % afara peste 7.5 . Scoate zgomote din toate incheieturile , la balansuri mari suna ca o caruta , plasticurile sint de slaba calitate si vibreaza ,parbrizul este foarte moale si straluceste in culorile curcubeului la soare . Singurul lucru care este placut este sportivitatea motorului . Stie cineva cu cit se vinde ???

  9. eller

    eu stiu pe un domn..care are kalos de 1.4 si aprovizioneaza un magazin,o incarca frate k pe tir si are vreo 230.000km si nu i-o schimbat decat uleiu` si o rupe pe drumurile in harghita:)

  10. iulian

    Pentru Stefan: Chestia cu Euro IV o stiu dintr-o revista de specialitate. Si pe site-ul celor de la Chevrolet apare acest lucru. In mod normal cei de la inmatriculare ar trebui sa stie de gradul de poluare. Cand i-am facut inspectia tehnica, tipul de la service a stiut din start. Avea niste cataloage.

  11. stefan

    pentru iulian : multumesc. am luat-o in leasing, este sedan, cu ce documente pot dovedi la inmatriculare, am nevoie luna aceasta.

  12. iulian

    Pentru Stefan: daca este model sedan – Euro IV, daca este modelul scurt (hatchback) – Euro III.

  13. Stefan

    Kalos, 1,4;16v;94 CP; iunie 2005; 17000 km. Foarte multumit pana acum, nici un fel de pobleme, consum oras (provincie) 8 %., afara 6-6,5 la 100-130 km/h. Pentru posesori este bine cand se duce la spalat sa se insiste in pasajele aripilor din fata ( care se vad cand se deschid usile din fata )deoarece se aduna noroiul si nu exista orificii de evacuare, in general veti gasi un pumn de pamant. Si am si eu o intrbare deoarece nu am gasit pana acum raspunsul : ce tip de motor au masinile fabricate in 2005 : Euro III sau IV ? Multumesc.

  14. BALCANU_MB

    fara suparare baieti da eu cred ca sunt bani aruncati.asta nu e masina.

  15. wett

    in oras 10% , este clar !!! in afara sare de 7% mers 110km/h ….cam mult cred…

  16. Mihai

    mai bine cauta decat Dacia Golan

    • SEBY LORENZZO

      dacia golan valoreaza doar doi gologani !

      • SEBY LORENZZO

        deci este o masina absolut oribila , clar kalos-ul il depaseste din toate punctele de vedere

  17. Florea G

    Aceassi problema cu becul si eu , duceti`va la service certati`va cu cei de acolo si o sa se rezolve (eu am fost de 2 ori cu aceeasi problema dupa care a 3 oara mi`au desfacut motorul si l`au curatat) . De atunci bag numai benzina de la lukoil 95 si merge de rupe (problema am avut`o la 10.000 km si acuma am 32.000km si nu am mai avut nici un fel de problema ) – inainte bagam benzina de 95 de la mol si omv , dupa reparatie numai de la likoil de 95 !!

  18. Florea Gabi

    Si eu am kalos si am fost sunt foarte multumit de el (1.4 ,16 V 94CP ) consum cam 10 % cu aer conditionat, tremuratul ala l`am avut si eu ….mi`au desfacut motorul si mi l`au curatat dupa care nu am mai avut probleme ( bag numai lukoil de 95 ) ,in rest am alergat`o de nu s`a putut si e teapana masina . Mai bine va luati kalos decat logan !!

  19. iulian

    Am un Kalos full option 1.4 16V, cutie automata.Masina are 51.000 de km si nu are nici o problema. Consumul este cel din carte: 9-9,5% urban si 7% combinat. Pentru 94 CP cred ca este un consum bun. logan-ul de 90 CP are acelasi consum.Motorul este conceptie 2000 si face parte din GM Family 1. Masina spatioasa, finisaje bune, fiabila, costuri de intretinere reduse (revizie inclusiv TVA: 411 RON, dealer Pitesti), confort excelent. Sistem audio Blaukpunt: 6 difuzoare, radio-CD, fidelitate excelenta. Este o masina foarte bine vanduta in America.

  20. angela

    Cei mai multi taximetristi se plang ca acest Kalos, consuma in jur de 10%urban.Destul de mult totusi!O prima explicatie ce mi-a fost data in legatura cu motorul pe care il are, cica ar fi construit pe sistem vechi.Are cineva idee la ce se refera??

  21. Daniel Ion

    27_03_2006: Nu stiu cand ati pus voi mesajele de mai sus, dar si eu m-am lovit de “tremurat” de la 45.000 km. Acum am 95.000 km si i-am schimbat supapele la 83.000 km. A disparut tremuratul pentru cca. 4.000 km. Cand a aparut din nou, am curatat injectoarele la un alt service decat cel pentru Kalos. A mers binisor, a mai facut de cateva ori “figura” la temperaturi joase, dar acum e ok…sa speram ca nu o sa mai faca. Oricum, daca aveti intrebari, puteti sa mi le puneti si pe e-mailul meu, pentru ca am (cred) cei mai muti km facuti cu un Kalos: 97.000 in momentul de fata…

  22. Ionut

    vreau sa stiu si eu .. se merita sa iti iei un kalos sau nu merita ?

  23. b0mber

    ovidiu, intr-adevar chestia cu becul aprins permanent si cu tremuratul mi se intampla si mie(tot kalos 1.4 16 V am si eu); acelasi lucru: si eu am fost cu ea in service, au curatat-o, au testat-o si tot degeaba..mergea bine cateva zile, dupa aceea iar apar probleme…

  24. ovidiu

    am un chevrolet kalos 1.4 de mai bine de un an. pana in dec. am fost f. multumit. au inceput sa apara problemele. se aprinde becul portocaliu de defectiune, masina tremura de parca ar merge in 2 pistoane. am mers la service si mi-au spus sa schimb benzina (foloseam top 99 de la Petrom),masina tot nu merge desi am folosit euro 5 de la Mol la recomandarea lor. am mers din nou la service si mi-au spus ca e o problema la mai multe Kalos. au testat, au curatat, rezultatul este ca masina face din ce in ce mai urat becul portocaliu sta permanent aprins. nu stiu ce sa mai fac, unde sa merg, cui sa ma adresez. este o problema la kalos sau cei din service nu-si fac treaba desi masina este in garantie. ce ma sfatuiti?

  25. Sebastian

    eu am kalos tot 1,4 16V consum sub 9-9,5% in oras nu am avut -si acest consum mers frumos …nu smucituri si demarari in tromba …in rest masina e ok …eu am aproape 30.000 km …apropo in afara am reusit sa scot 6,5 % mers usor ..cu viteze de pana in 110km/m … viteza maxima atinsa 190 km/h

  26. zack

    minte…ci asa e !! mie imi consuma pana in 9% in bucuresti cu A/C 100% pornit !! masina merita fiecare banut…

  27. Dan Albu

    Cel de deasupra mea minte de ingheata apele. Nu exista KALOS de 1,4l care sa consume mai putin de 9.5% in Bucuresti. Mie imi ia 10% fara AC. Cu AC ia aproape de 11. Acest consum e absolut normal pentru un motor de 95CP pe benzina. In rest masina e OK, iar AC pornit nu se simte la demaraje.

  28. gino

    Eu am un KALOS 1,4l cu 16 V de 14 luni si sunt foarte multumit.
    Referitor la consum este foarte rezonabil, adica:
    – la circulatia din Bucuresti cu aer conditionat 8,5 – 8,8 %;
    – in afara localitati cu portbagaj plin si fara aer conditionat 5,7 – 6 %, iar cu aer conditionat 7,2 – 7,5 %.
    La drum masina este destul de stabila, singurul inconvenient este atunci cand se merge cu aerul conditionat pe treapta a 2 a si esti in depasire ai senzatia ca nu are demaraj.
    Despre Service am fost atat la Brasov cat si in Bucuresti si am fost mai mult decat multumit.
    Mentionez ca am deja 23.500 km efectuati.

  29. mihai

    stiu cum sta cu aerodinamica,poate e mai buna decat la logan.Insa nu stiu daca s-a facut sau se va face vreun test al elanului cu kalos.e foarte inalta iar latimea e destul de mica.daca trenul de rulare e conceput in stil Logan(fara bare antiruliu)atunci masinuta se va rasturna cu brio.La stabilitate logan e ajutata cat de cat de latimea destul de mare(1743mm)si de masa destul de redusa(960kg)fiind ceva mai usoara decat kalos.De aceea kalos nu prea imi inspira incredere ca stabilitate

  30. Catalin

    Florin,
    E normal consumul pentru o masina cu cutie automata. Depinde f mult de stilul de mers (mai sportiv sau mai moderat), de incarcatura masinii, de aglomeratia din acel oras. Dupa 10.000 de km vei observa o scadere a consumului so o crestere a puterii motorului (in termeni populari se aseaza motorul).

  31. robert

    E normal consumul. La cutie automata creste cu 1,2 sau chiar mai mult decat la cutie normala.

  32. florin

    Am un Kalos de 1.4l 16 v, cu cutie automata, am facut aprox 2000 km, dar consumul ma sperie , in oras este undeva la 10,5-11 l/100km, si asta fara sa folosesc prea mult AC si fara plecari in tromba. Este normal?

  33. Catalin

    Gelu, daca vrei iti recomand alti dealeri apropiati de Constanta si care se comporta mult mai profesional. Tu critici masina sau Service-ul? Iar culeasingul exista fel si el de firme.

  34. robert

    Bogdan, ai dreptate, am corectat eroarea…

  35. Coman Gelu

    Inainte de a cumpara acest model faceti un drive-test! Nu ezitati!!!

  36. Bogdan

    Sii…chiar era…Diesel, asa cum scrie in fisa tehnica?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.