Mitsubishi Colt 1,4l 16V

Mitsubishi Colt este construit in uzina NedCAR din Olanda, fiind produsul muncii conjugate a unor echipe japoneze (conceptie) si europene (design). Cea mai mare parte a componentelor sale provine de la Smart ForFour, asa cum de altfel fusese anuntat in vara anului 2003.

Noul Colt are o linie stilistica proprie, cu o parte frontala ascutita, cu capota motorului profilata si un parbriz inclinat la 27 de grade, cu o suprafata generoasa (1,06 mp), in concordanta flagranta cu partea din spate, foarte dreapta. Lungimea totala de 3,87 m si latimea de 1,695 m recomanda Colt ca apartinand clasei compacte. In schimb, inaltimea cu o valoare peste media clasei careia ii apartine (1,55 m), asigura o identificare rapida in trafic.

Inovanta la exterior, Mitsubishi Colt are un habitaclu modern si aerisit, care in mod sigur, va fi pe placul unei clientele mai tinere. Tablourile de bord ofera o instrumentatie completa, plus o finisare buna. Comenzile sistemului audio si cele ale climatizarii sunt turnate dintr-un plastic translucid. La acest nivel mai gasim si o traversa verticala, care se apropie de maneta cutiei de viteze, turnata din acelasi material si care se lumineza in verde, atunci cand pozitia este aprinsa.

Locurile din spate sunt spatioase, cu scaunele reglabile in profunzime (15 cm). In ceea ce priveste modularitatea, noul Colt poate primi o bila alba, cu aceste scaune spate reglabile si chiar demontabile in varianta 2/3 si 1/3. Volumul portbagajului, in functie de aceste configuratii, trece de la 220 la 645 dmc.

Inca de la lansarea sa, Mitsubishi Colt a fost echipat cu doua motoare alimentate cu benzina si un turbodiesel, dezvoltate pe baza aliantei cu Daimler-Chrysler si produse la uzina din localitatea Kolleda din Germania. Modelul testat era echipat cu un motor alimentat cu benzina avand 1332 cmc, cu patru supape per cilindru, tip DOHC, avand in plus un sistem propriu de distributie variabila MIVEC, care furnizeaza o putere maxima de 95 CP la 6000 rpm, respectiv un cuplu de 125 Nm la 4000 rpm.

Aceste valori pot fi considerate corecte, asigurand prestatii dinamice foarte bune, respectiv o viteza maxima de 180 km/ora si o acceleratie de la 0 la 100 km in 12,3 s, toate la un consum mixt de 6,6 litri/100 km. Transmisia este asigurata de o cutie mecanica cu cinci rapoarte.

Acest motor sustine foarte bine o imagine dinamica, oferind reprize interesante. Pe un parcurs mixt, etajarea cutiei permite o conducere in forta, pe masura celor 95 de cai putere. Directia este precisa si foarte bine asistata. Chiar daca noul Colt are aceeasi structura a caroseriei cu Smart ForFour, este mai confortabila, fara a avea inutile calitati sportive pe care modelul german si le aroga.

Suspensia ferma, in traditia automobilelor germane, asigura o tinuta de drum foarte buna, indiferent de viteza cu care se ruleaza. In ceea ce priveste franarea, am remarcat ca, in caz de urgenta, la Mitsubishi Colt se remarca un nedorit transfer de mase catre puntea din fata. In ceea ce priveste securitatea activa, micul Mitsubishi Colt este echipat cu ABS+EBD dublate -optional – de controlul stabilitatii si al fortei de tractiune.

Constructorul japonez Mitsubishi este cunoscut pentru modelele 4×4 performante. Coltul este primul rezultat al colaborarii cu Daimler-Chrysler, o apropiere care la vremea respectiva a fost intens comentata. Aceasta noua generatie Colt sustine imaginea dinamica a constructorului japonez, fiind o serioasa alternativa la modele precum Honda Jazz, Mazda 2, Toyota Yaris Verso sau Opel Meriva, propunand o linie stilistica seducatoare si o modularitate generoasa. Pretul de 10350 de euro varianta CIP poate constitui un handicap, fara o finantare adecvata, pentru segmentul de piata vizat, cel al clientilor tineri.

In Europa si in mod special Germania si tarile nordice, Colt s-a dovedit a fi pe placul femeilor si campania publicitara s-a axat pe aceeasi tendinta. In aceste conditii, volumul mic al portbagajului nu mai constituie un dezavantaj. Pentru piata din Romania, obtinerea (cu prea multa usurinta…) trofeului Masina Anului poate fi acel motiv de a intra in atentia unei categorii cat mai largi de public. Ramane de vazut cat de mult va influenta aceasta vanzarile si a sustine astfel ideea de model relevant pentru piata romanesca.

Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, design modern si aerodinamic
– Volum redus al portbagajului

Habitaclu
+ Aparatura de bord cu cadrane mari, care se pot lectura usor, nivel de echipare
– Comenzile climatizarii amplasate prea jos, o culoare ciudata a ornamentelor de plastic

Confort
+ Suspensie ferma, instalatie climatizare performanta, scaune spate reglabile
– Denivelarile mici se simt “bine” in interior

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Functionare silentioasa
– Performantele se obtin la turatii mari ale motorului

Tinuta de drum
+ Comportament bun la viteze mari, manevrabilitate
– Nedorit transfer de mase la franarea de urgenta de la viteza mare

Siguranta
+ Dotari la partea de siguranta pasiva
– ESP si TC doar optional

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.