Toyota Corolla 2,0l D-4D

Din 1966, la clasa compacta, Toyota s-a bazat pe modelul Corolla, care, indiferent de continent, a fost bine primit de publicul consumator. In toti acesti ani, numele nu a fost schimbat, aceasta poate si din cauza ca, tocmai in acest caz, calitatea, notorietatea si traditia aduc un spor de imagine. Am testat varful de gama Corolla, in varianta de caroserie in trei volume, echipat cu motorul diesel 2,0l.

In 2004, constructorul japonez propunea un face-lift pentru generatia a noua, la aproximativ un an si jumatate de la lansarea sa. S-a redesenat partea frontala, respectiv grila radiatorului si farurile. Asa cum era de asteptat, acestea nu aveau cum sa influenteze, in mod decisiv, linia stilistica a caroseriei, care, per ansamblu, a ramas cam aceeasi.

Japonezii raman renumiti pentru grija cu care amenajeaza habitaclul propriilor modele. Nu renunta, in nici un caz, la principiile de baza ale ergonomiei, care fac viata mai usoara la bord. Soferul isi poate gasi usor o pozitie comoda la volan, rezultata in urma reglarii pe inaltime si adancime a coloanei de directie, corelata cu potrivirea, dupa cele trei directii posibile, a scaunului propriu. Accesul si coborarea din masina se fac usor, datorita suprafetei mari si deschiderii ample a portierelor.

Foarte interesant sistemul de iluminare al ceasurilor de bord, ce functioneaza doar la pornirea motorului; oricum extrem de eficace ziua, mai ales cand este soare. Acele indicatoare si gradatiile sunt iluminate individual; efectul vizual ramane deosebit, mai ales noaptea.

Dotarile ce tin de partea de siguranta pasiva sunt cele uzuale, la nivelul unei compacte. Astfel, pe langa centurile de siguranta cu mecanism de pretensionare, exista un sistem de protectie frontala, cu cate un airbag pentru conducatorul auto si pentru pasagerul din fata. Tot pentru ei, a fost montat si cate un airbag lateral. Pe modelul testat, exista posibilitatea decuplarii airbagului frontal, din dreptul pasagerului; astfel, tinerii parinti isi pot transporta mult mai usor copiii, evident, in scaune speciale.

Toyota Corolla are doua versiuni cu motorizare diesel, de 1,4l, respectiv 2,0l, ambele motoare fiind echipate cu un sistem de alimentare cu rampa comuna (Common Rail), de generatia a doua. La prima vedere, existenta primului grup motopropulsor, economicul 1,4l, parea suficienta. Poate, dar nu si pentru tipul de client avizat, care pune accentul pe varietate, pe consum, dar si pe dinamism. La acest ultim capitol, Corolla Diesel 2,0l D-4D sta foarte bine. Momentul motor furnizat, de 280 Nm, disponibil intre 2000 si 2200 rpm, are acea valoare “suficienta”, care face diferenta. Astfel, pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, au fost necesare in jur de 10,5 secunde. Agreabil…

In aceeasi ordine de idei, agrementul in conducere pe care-l ofera Corolla, ramane un atu extrem de important. Pe tronsonul Bucuresti-Urziceni, unde aproape tot timpul zilei circulatia este extrem de agitata, s-a putut rula in forta, avand la activ cateva “dueluri” castigate detasat. Intre 2000 si 3200 rpm, exploatarea este aproape similara cu cea a unui propulsor tip 16V, alimentat cu benzina.

Evident, fiind vorba de o berlina compacta, solutiile adoptate pentru suspensie sunt cele mai clasice cu putinta, cu brat McPherson in fata si semi-independenta, cu bara de torsiune, pentru spate. Vibratiile induse de drum sunt perfect filtrate, iar, in ceea ce priveste transferul de mase in situatii extreme de trafic (franare violenta, curbe abordate rapid, etc.), acesta este destul de redus. Sistemul de franare este servoasistat, fiind dotat cu ABS (previne foarte fin blocarea rotilor fata) si cu EBD (repartitor electronic al fortei de franare).

Computerul de bord afiseaza valori instantanee de genul 3,8 l/100 km, care sunt deosebit de motivante pentru conducatorii auto orientati spre un consum redus. De altfel, in conducere oarecum sportiva, pe un “circuit” Bucuresti-Urziceni-Slobozia si retur, valoarea medie obtinuta a fost de 5,0 l de motorina la 100 km parcursi. Valoarea medie pe ansamblu, incluzand si trafic urban, a fost de doar 6,0 l.

Toyota Corolla 2,0 l D-4D, in varianta de caroserie sedan, are o vocatie dubla, de automobil pentru familie, dar, in acelasi timp, se preteaza perfect ca autoturism de serviciu. Pe langa fiabilitatea recunoscuta, performantele si pretul de 15.450 de euro (CIP), fac din compacta japoneza o alternativa viabila pentru celelalte modele compacte de pe piata.

Totul depinde in primul rand de sistemul de finantare ales, dar si de “jocul” ofertelor promotionale. Numarul insemnat de modele Corolla existente in traficul autohton, certifica faptul ca, incet, dar sigur, Toyota Romania stie cum sa devina unul dintre actorii importanti de pe piata. Sigur, reputatia, deocamdata “fara pata”, a masinilor Toyota contribuie din plin la aceasta situatie…

Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii şi asamblarii
– Design cam prea clasic

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, calitate deosebita
– Unele comutatoare cu amplasare perfectibila

Confort
+ Confort exceptional la rulare, in orice conditii de drum, manevrabilitate
– –

Motor/Transmisie
+ Corect ansamblul motor/transmisie, silentiozitate
– Motorul putea fi ceva mai puternic

Tinuta de drum
+ Comportament la viteze mari, in linie dreapta
– Pe viraje rapide necesita atentie, datorita suspensiei confortabile

Siguranta
+ Pachet complet de siguranta, sistem Isofix
– –

 Toyota Corolla 2,0l D-4D 
 Motor2,0l 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1995 
 Putere maxima (CP/rpm)116/3600 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)280/2000-2200 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4410/1710/1470 
 Masa proprie (kg)1290 
 Portbagaj (l)400 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)10,9 
 Viteza maxima (km/h)185 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,7 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP15 450 euro 
 Pret DDPaprox . 18 627 euro 
    
 Dealer 

No Responses

  1. seti says:

    sal sant nou pe aici,si vreau sa va spun ca am si eu o corolla din 2003 de 1995cm si 90 cp in varianta diesel e adevarat ca sant foarte fiabile,dar ma umilit unul cu un bmw 525 de mi au mers fulgii.are 283.000km am schimbat un rulment fata si o bujie plus bielete antiruliu de consumabile nu vorbesc.nu sant as in domeniul auto,si nici Sena nu ma numesc dar nu as da o decat pe una noua.E reusita zic eu…

  2. stelist_radoi6 says:

    imi trim pls pozele alea;))?dau o bere;)

  3. andrei says:

    masina are acum 32.000 sau 33.000km si merge impecabil. nici nu se simte uzura si pot sa spun ca n-am condus ca un mosneag. nu zdrangane,nu trancane, nu scartaie…nu nimic. in vara ii trag un set de jante + proiectoare si poate mai incolo un chip tuning. in 3 ani de cand am masina am schimbat doar consumabilele.

  4. andrei says:

    in legatura cu linkul…il mai postez odata..il copiati, unde scrii site-ul pe care intri si o sa-ti apara site-ul cu poza. dar daca nu merge…imi puteti da un mail…si va trimit pozele pe care le am 😀

  5. andrei says:

    mai baieti… uitati…sa nu va mai certati aici…pe net…pe profilul meu cu cat am mers…precizez ca NU e maxim… poza e reala si e facuta in octombrie 2005. dati click pe link,pt a putea vizualiza poza: http://www.hi5.com/friend/profile/displayMyGallery.do?userid=29255826&pic=15 asa ca mai baieti…nu veniti voi sa-mi ziceti ca “NU SE POATE” cand eu stiu ca SE POATE!!! nu va mai agitati ca niste sticle de pepsi uitate la soare…ca nu le stiti pe toate… invatati-va sa acceptati ideea ca mai este si alta varianta…oke? mai am o poza cu masina tot la 200km/h…in curand voi face una la 215!!! doar asa…k sa arat ca poate!!!

  6. curios says:

    TOYOTA AVENSIS PLZ faceti si cu ea un test drive si spuneti`ne impresii !! eventual cu motorul diesel !!

  7. Bogy says:

    abatere abatere ..daca eu am mers cu honda acord cu 230 km/h in talon are 225 km/h si mai aveam pedala ..inseamna ca eu am mers de fapt REAL cu 190 km.h ???

  8. boby says:

    ce aveti mah…….daca masina are in carte 185…e posibil sa atinga maxim 190 de km…abaterea creste foarte mult de la 150 de km incolo..viteza reala scade foarte mult….e o chestiune de siguranta aplicata de producator pentru a influenta soferul in mod psihic… deci 190 real= 215-220 ireal..asa ca dak nu te pricepi Ionut esti prost dupa 12 noaptea( si app fa un experiment..treci pe langa radar cu 120….sa vezi ca de fapt aveai 115…da sa treci dupa 12 noaptea)

  9. Ionut says:

    pt baiatu` cu T. Corolla 1.4 benzina care a mers cu 215km/h: “Auzi sefu: ESTI GATA! esti mai prost ca 12 noaptea!”

  10. ikar says:

    io zic s-o lasi mai usor cu 215km/h pt motor de 97cp,iti trebuiau 130cp-aprox,sau ai abaterea kilometrajului atat de mare

  11. mihai says:

    Am o Corolla cu 180.000 km, model 2002, 1,4 benzina, 97 CP care merga ca la inceput. Nu am schimbat decit rulmentii fata la 163.000 km.Nici o bucsa, amortizoare sau capate de bara, iar service-ul este super, este intradevar cea mai fiabila masina din lume.

  12. Mihail says:

    Am schimbat 17 masini in 30 de ani si de curind am luat o Toyota Corolla 1,8 XLi -115 cp break 4×4 , care am decis , sa nu o mai schimb!….Deci e clar cit de “rau” se comporta….
    Incercati…daca aveti ocazia.

  13. andrei says:

    excelenta masina!!! inainte de a avea corolla,am avut un Opel Vectra A din 1994…mergea bine si ala…da varsta isi spune cuvantu…asa k am vandut Opelul si am luat Corolla 1.4L – 100cp. Si vreau sa vad anunt ca am fost profund impresionat de nr ridicat de accesorii incluse in dotarea standard…la service e super…se lucreaza fff bine…spre deosebire de Skoda,cei de la Toyota au livrat masina in 5 zile…consumul e mic si viteza scrisa in pliant nu e reala…in pliant scrie vit max:185 km/h…eu am mers mult peste…am atins cu ea 215km/h…si am tinut in spate BMW seria5,Audi A6,si Skoda Octavia (1.9TDI – 110cp). Pt mai multe detalii faceti un DRIVE-TEST cu una si sa`mi ziceti ce parere aveti…

  14. robert says:

    Amin! Inca stau sa ma gandesc intre Logan diesel si Opel Astra Classic. Multi ma intreaba de ce mai stau pe ganduri… Pai service-ul iti mananca viata la astea straine.

  15. juliano says:

    despre calitatea din service si de preturi nu spuneti nicaieri nimic.Dupa 15-20000km suspensiile devin EXTREM de RIGIDE?!(ca la CARUTA).Si daca adaugam ca scaunele nu ofera confort pe distante lungi,iar masina dupa 25.000km resimte orice denivelare fara sa amortizeze cu siguranta nu merita banii si este prea scumpa(daca nu cea mai scumpa din clasa ei,la motorizarea si dotarile care le are).Singurul lucru bun la toyota este finisajul si inchiderea portierelor.Sunt posesor SI a unei corolla.In Romania nu aveti SERVICE.Ce aveti se cheama TEAPA ca la majoritatea firmelor auto.

  16. marius says:

    masina este excelenta.Totusi se putea pune un diesel de putere mai mare(140-150cp)

Leave a Reply to ikar Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.