VW Bora 1,9l TDI 90 CP

Apetitul romanilor pentru autoturisme echipate cu motor diesel se evidentiaza si in statisticile prezentate de APIA, dar mai ales in „folclorul“ local, prezent in Bucuresti si in orasele din provincie.

8 din 10 romani chestionati isi declara dorinta de a achizitiona o masina cu motor diesel, noua sau second-hand. Procentajul nu scade nici atunci cand este vorba de o masina VW, ba dimpotriva…

Foarte bine reprezentat pe soselele noastre, modelul Passat are un frate mai mic, denumit Bora, ce beneficiaza si el de excelentele motorizari diesel ale casei VW. Am testat modelul Bora TDI de 90 CP, in versiunea de echipare Basis, iar concluziile au fost deosebit de interesante.

Poate ca cel mai cuminte si conservator design din intreaga gama VW ii apartine lui Bora, insa cu siguranta masina este atat de eleganta si sobra incat iese in evidenta in cadrul clasei compacte.

Faruri clasice, linie fluida asemanatoare cu a Golfului dar totusi distinct delimitata, stopuri mari, acestea sunt elementele ce definesc la prima vedere modelul compact Bora, o excelenta masina de familie.

Am apreciat portbagajul (455l), mult mai incapator decat la Golf, ceea ce recomanda Bora familiilor tinere, ce calatoresc mai mult in timpul vacantelor.

Sobrietatea caracteristica exteriorului masinii se regaseste si in ceea ce priveste motorul de 90 CP. Desi mult timp dealerii VW recomandau cu caldura motoarele diesel de 110 si 130 CP, datorita agrementului in conducere oferit de acestea, trebuie sa stiti ca cei 90 CP ai modelului Bora Basis nu au nici o dificultate in a propulsa caroseria de 1300 kg.

Ba dimpotriva, in mainile unui sofer experimentat o astfel de masina poate rula intr-un ritm foarte rapid, reprizele si relansarile la viteze de 140-150 km/h desfasurandu-se fara probleme, neasteptat de repede pentru doar 90 CP.

De remarcat ar fi silentiozitatea motorului in interior, de la treapta a treia in sus, acesta nemaifiind practic auzit. Totusi la relanti, in exteriorul masinii zgomotul motorului devine deranjant, pentru cei obisnuiti cu „fasaitul“ motoarelor pe benzina.

Bine etajata, cutia de viteze se manevreaza usor, fara zgomote sau agatari, incurajand conducerea rapida. Desi viteza maxima ce se poate atinge depaseste 180 km/h, regimul de croaziera la care se simte bine Bora TDI se situeaza undeva in jurul valorii de 150 km/h.

Consumul de combustibil inregistrat de noi a fost de 5,3 l la 100 km parcursi intr-un ritm alert, atat in mediu urban cat si pe autostrada Bucuresti-Pitesti.

Tinuta de drum deosebita nu penalizeaza confortul, comportamentul suspensiei fiind mai degraba ferm decat sportiv, inregistrandu-se totusi un usor balans la trecerea prin gropile caracteristice drumurilor noastre.

Franarea este bine dozata si ajutata de ABS, discuri de frana cu diametru generos existand pe toate rotile. Deoarece Basis reprezinta dotarea de baza (de altfel destul de completa), masina era echipata cu anvelope de 195/65 R15, iar jantele din tabla dispuneau de capace din plastic.

Excelent executat, interiorul poate fi o referinta la clasa sa (exceptand desigur modelele Audi, Mercedes sau BMW), materialele folosite fiind bine alese, de calitate si foarte ingrijit imbinate.

Pe langa dotari ca servodirectie, turometru si imobilizator electronic (care se gasesc pana si pe VW Lupo), Bora Basis dispune standard de dublu airbag, aer conditionat manual, inchidere centralizata din telecomanda, alarma, computer de bord, geamuri si oglinzi actionate electric. Pentru confortul pasagerilor, instalatia audio Radio Beta cu 4 difuzoare ofera o ambianta placuta, in toate conditiile de rulare zgomotul motorului fiind foarte bine filtrat.

Pretul modelului testat era de 19095 euro DDP (toate taxele incluse), destul de ridicat in comparatie cu concurenta, insa cine vrea un Bora opteaza sa
plateasca in plus calitatea.

Pentru „doar“ 1600 de euro in plus se poate achizitiona modelul Bora Basis de 130 CP cu sase trepte de viteza, in cazul in care sunteti mai „sportivi“.

 VW Bora 1,9l TDI 
 Motor1,9l TDI 
 Tip4 coilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1896 
 Putere maxima (CP/rpm)90/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)210/1900 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4375/1735/1440 
 Masa proprie (kg)1290 
 Portbagaj (l)455 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)12,3 
 Viteza maxima (km/h)182 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,1 
 Consum mediu in test (l/100 km)5,4 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP19 095 euro 
    
 Dealer 

41 Responses

  1. Cosmin says:

    Va salut !!! Smechera rau masinuta , am o bora 1,9 TDI 116 cp ,6 trepte ,e tanc masina!!!!!

  2. eu... says:

    mai Raoul ia mai du-te tu unde vrei cu loganul tau cu tot… aici se vorbeste despre masini!! dacia are alta pagina

  3. RAOUL says:

    va dau la toti muie din loganul meu

  4. Mitza says:

    Am si eu o bora din 2003 1.6 105 cai si vreau sa spun ca sunt super multumit de ea in comparatie cu loganu lu tata tot de 1.6 . comparatia vine referitor la drum lung unde nu se compara confortu si stabilitatea pe curbe (cu loganu la 60 70de km pe curba parca te rastorni, dar bora parca cere mai mult de viteza asta). deci castigator detasat Vw Bora

  5. ionut says:

    la o bora 1.9 tdi 116 cai la ce turatie trebuie condusa?

  6. passat says:

    bora e super masina si la design si la interior si la performante <> care e cam puturos, io nu stiu cum pot altii sa compare LOGNU cu bora sau octavia etc. Loganu poti sa-l compari cu Lada Kalina si de-astea da nu cu masini bune!!!

  7. bonygy says:

    am cunoscut si eu in direct un “Raoul”, dar acesta de care spun eu… chiar avea un Logan… nu stiu cel virtual si cam la fel se comporta cand mi-a vazut noua achizitie (Bora 1,9 TDI 90 CP din 2006). cred ca vulpea cand n/ajunge la struguri zice ca sunt acri

  8. tot eu says:

    PT RAOUL
    ai cel putin carucior de butelie acasa?
    sti ca pe vremea lui casca erau niste carucioare de butelie speciale ……pentru tine

  9. Vulpeaspirek says:

    cand o sa fi in stare sa cumperi o asemenea minunatie de masina, de clasa ei, atunci sa-ti dai cu parerea ! pina atunci ciocu mic MANELISTULE!!!!!

  10. TIBERIU says:

    Raoul iti dau dreptate chiar esti un IDIOT
    SI PUN PARIU CA TU NICI NU AI MASINA!
    UN SFAT 1
    DACA AI CARUTA CU VACA LA TRACTIUNE ATUNCI TINE-TE BINE DE LANT CA TE TRAGE VACA IN PORUMB
    APROPO VEZI CA VACA A RAMAS SINGURA CAND A VAZUT CE PROST O TINE DE LANT SI-A LUAT SARACA SINGURA CAMPI!
    PS SPECIAL PENTRU RAOUL MARELE MANELIST

  11. Adrian says:

    zicetimi si mie de ce nu mai merge la bord cand deschid usile din fata nu se mai aprinde in bord si nici cand deschid usa daca am farurile pornbite nu piscuie:D…mam uitat dupa sigurante si nu am gasit pt asa ceva:D

  12. Adrian says:

    are si tata o bora si patea la fel cu turbo se bloca si nu mai tragea ….devenea puturoasa rau la 110 cai sau 116 nici nu stiu sigur:D…si cica trebuie curatate ca se pune nustiu ce zgura pe la turbo….tot se conecta turbou si se deconecta

  13. darcu_rosu says:

    fratilor…am si io o bora 1,9 tdi 2001 de 90 d cai…si in momentul in care am atins 140 km/h ii sare turbo si nu mai intra decat dak ii opresc motorul si il repornesc.de ce se intampla asta? si nu sunt singuru,mai am un prieten si la fel pateste…ati putea sa ne ajutati,va rog?

  14. Cosmin says:

    =)) Bai raoul… u sti c e aia o masina… zau akm… LOGAN… aia e buina. dak ai vreun magazin si vrei sa cari marfa cu el.. ii pui si remorca… sii aia e… plm eu am o Bora din 2002 benzina 1.6 si sunt tare multumit de ea… consum 7.5 mixt mie unu mi se pare mai tare decat golfu .. zau.. akm depinde si de gusturi mie unu mi se pare mult mai buna atat interior cat si exterior.cat despre LOGAN, Noua DACIA 1310 dar putin mai evoluata:D

  15. Matika says:

    Fratilor BORA este super. Am una de 90CP din 2005, am facut cu ea 31.000Km si am un consum mediu in toti acesti 3 ani de 5,71 l/100Km, in conditii de mers 57,6%-urban si 42,4%-extraurban. Imi tin evidenta alimentarilor de cand am luat-o. Nu am mers decat cu max 150, am incercat sa merg tot cat mai mult cu viteza economica de deplasare respectiv, aceea in care acul vitezometrului este vertical, cam 110 km/h. Poate stiti ca exista doar soferi, taximetristi si loganisti.

  16. Lup says:

    Dragii mei,
    VW e distributor autorizat adevarat.pacat ca s-au sistat livrarile si imbunatatirile la Bora TDI4x4…de exp. Dar…
    VWJetta vine tare de tot din toate punctele de vedere….
    Drum bun! si…Toate bune!!!

  17. Florin says:

    Super masina
    Am o bora 1,9 TDI din 2005, belea masina merge ceas!

  18. cata72 says:

    Mai amarat decat Loganul e doar Raoul…. asa sac…asa petec.

  19. gigig says:

    Raoul fututi mortii tai de inapt, analfabet, cred ca nici loganul ala nu il ai!!! Mai dute si mai fa cateva ore de limba romana sa inveti sa scrii si pe urma vorbeste de masini, inaptule!

  20. iulian says:

    am achizitionat o bora din 2000 cu motor de 116 cai(colegul…nu esti unicul, mai exista deci)1,9 tdi, variant, caci sunt familist si imi place sa dorm in masina vara cand rabatez scaunele si sunt in concediu…ma simt minunat.si motorasul asta are vana fratilor…acum nu stiu cat o fi consumul urban real ca si eu merg mai sportiv.in rest…ce ma intereseaza pe mine de spatiul din spatele meu ? doar nu merg eu acolo.cui nu-i convine sa mearga cu masina lui.pentru copilasi e super.doar nu e autobuz…oricum in incheiere ii salut pe toti posesorii de vw !indiferent de tip!a…si la a mea am si a6a treapta de mers inainte….si se simte la drum lung

  21. midescu says:

    i-mi place sa urmaresc pareri dupa forumuri, cu conditia sa nu fie concepute de imbecili [vezi raoul ]

  22. dani says:

    Punct tare la Logan? “Traditia” :)))))) (cu toate defectele ei)

  23. passat says:

    spune-mi si mie un punct tare la logan

  24. NoName says:

    hooo nu va mai dati asa jmecheri cu Boraturile voastre, are tata si nu mi-se pare cine stie ce masina,cu motorasu ala de 90 CP si va rog nu mai exagerati asa mult vitezele ca in curand o sa ajungeti pe la 250 si nici in cadere libera aruncata dintr-un avion nu ar prinde viteza asta,nu sunt fan logan am considerat masina aia mereu un frigider pe roti dar trebuie sa recunoasteti ca are si ea punctele ei tari deci mai usor cu exagerarile si fiti obiectivi

  25. passat says:

    Asta poate ka a avut o dacie de prin anii `60 si acuma si-a luat logan el crede ka L-a apucat pe Dumnezeu de un picior

  26. passat says:

    Ba ati vazut cea scris RAOUL acolo despre logan si Bora si ne mai si injura cu rahatul lui de logan puteti sa credeti asa ceva pemine m-a apucat rasul ka amaratu de logan e mai bun decat Bora de mii de ori acuma poate ma injura cum a facut si cu ceilalti

  27. xxx says:

    NU MAI EXAGERATI CU VITEZELE ASTEA…!!!90 de cai la bora nu trece de 190.E misto masinuta…dar m-am plictisit de ea.va salut si fi-ti realisti chiar daca suntem in romania…..

  28. VL@dy says:

    am si eu o bora de 90 cp 19 tdi merge brici

  29. Inginerul says:

    Cu toate ca nu am bora, am un golf 4 variant 1,9 TDI 101 CP din 2003, tin sa precizez ca sunt de acord cu cele spuse de autorul articolului, insa cu privire la portbagaj tin sa-l contrazic. E mult mai mare la variant decat la bora. E drept ca e alta clasa. Si cu privire la consum am unele indoieli. A mea consuma in jur de 6,5 in medie.
    P.S. Cei care au facut prostia si-au aruncat banii pe un logan iar acum isi smulg parul din cap, sa-si verse frustrarile in alta parte. Aici vorbim despre masini nu despre dacii. Sa fim bine intelesi.

  30. ovidiu says:

    Am si eu o Bora din 2002 si sunt foarte multumit de ea pana acum, dar nu am mers mai mult de 160 cu ea.

  31. Overlord says:

    Am si eu o Bora 1,9TDI de 85Kw , 116Cp varianta sportiva!din cate observ eu vad ca sunt doar de 90110 si 130 cai? care`i faza la mine?

  32. io says:

    :))
    e tare raoul cu loganul lui…….
    sa fim seriosi…
    sti cum se spune la D.A.C.I.A???
    “daca ai cap ia-ti alta”.
    am o bora de 1,9 si ai super….desigur cu locurile din spate e o mica problema…….

  33. io says:

    :))
    e tare raoul cu loganul lui…….
    sa fim seriosi…
    sti cum se spune la D.A.C.I.A???
    “daca ai cap ia-ti alta”.
    am o bora de 1,9 si ai super….desigur cu locurile din spate e o mica problema…….

  34. S0r3L says:

    Fuji cu cercu` Raoul…auzi la el…LOGAN…=))))…clar…esti complet inafara in materie de masini…:)))))

  35. RAOUL says:

    Ba cacatilor ia comparati voi o rabla de bora cu un Logan si veti vedea rezultatele voi nu vedeti ce interiorul pulii are bora voastra, nu a-s da pe ea nici 2 bani mai ales daca e second-hand, e o porcarie cu roti.

    • Vlad says:

      Orice comparatie a unei masini cu un Logan este total neadecvata. Loganul este o caruta cu motor, fara nici un fel de comfort. Loganul este automobilul ideal taranului care trebuie sa se duca la prasit si nu isi permite sa intretina un cal.

  36. mihaii says:

    am avut bora 1,9 tdi de 150cp si 340 nm,consuma maxim 8,3l si va spun ca pe dealul dabagau cum vi de la turda la cluj am prins 195-200km/h in trapta a-6-a l-am facut pe unu cu un a6 2.5tdi usor pe deal in sus,va spun vit maxima am fost 225km/h pe autostrada iar sprintu de a 80-120kmh e fenomenal,fenomenal,am avut masina in 2003 s va spun 80-120 masian era conceputa pt aia adicka chiar momentul in care faci depasiri,pana in 190 mergea extrem,dupa 200km/h se ma inmoaie ca are motor de 1,9 iar bora de 90 de c are vit maxima `182 nu prinzi tu cu aia 210 crede ma

  37. vlad says:

    e super si fratemiu si-a luat acuma una si e atre de tot.SUPER bine inteles ca mio da si mie sa o conduc.e masina tare 😀

  38. derek says:

    si eu o bora luata din Germania de 8 luni , 110 / marfa din toate punctele de vedere, merg f f f sportiv , consumul in oras este de 7-8 litri , dar este okk avand in vedere performantele…

  39. cezar cioata says:

    eu am o bora de asta de 90 de cai si sunt super multumit de performante.am prins de la Bacau la Iasi 210km/h.ok recunosc era si putin la vale.cu privire la comfort,recunosc,in spate se sta super nasol.nu consuma ea mixt 5.3 decat daca mergi cu maxim 80km/h.in rest e super.luati-va si voi.

  40. zoloft says:

    Am stat intr-o astfel de masina si in fata mi s-a parut destul de Ok; Problema vine insa din spate; In conditile in care pot spune ca sunt un om destul de inalt: 1.86 m am considerat sa asez locul din fata destul de confortabil avand in vedere si un eventual drum mai lung. In aceste conditii vrand sa ma urc in spate (in spatele meu) am avut o surpriza TARE neplacute: efectiv NU am putut; locul era atat de stramt ca nu am reusit sa-mi bag nici macar genunchii dar sa mai si stau pe canapea. Am reasezat scaunul din fata pt a obtine o pozitie cat de cat mai buna insa in cazul meu situatia era clara: ori stau in fata super prost si ma chinui sa conduc iar in spate am cat de cat loc (cam de vreo 50-100 km), ori stau comod (fara fite) in fata iar in spate NU sta nimeni.
    Sunt posesorul unei SuperNova, dar spatiul fata/spate este NET superior in Dacie.
    Si repet: nu am decat 1,86 m.

Leave a Reply to Overlord Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.