Vrem o alarma… Ce alegem?

Cand doriti sa achizitionati o alarma probabil nu stiti cu ce aspect sa incepeti cautarea: garantia, producatorul alarmei, marca, acreditarile pe care le are alarma (RAR, ISO…), compatibilitatea cu masina, firma instalatoare, caracteristicile alarmei, designul telecomenzii, aspectul financiar, etc…

In continuare vom incerca sa explicam, pe scurt, fiecare aspect in parte, ca sa va ajutam sa evitati o situatie destul de des intalnita in acest domeniu: sa ajungeti sa cereti parerea firmei de la care vreti sa achizitionati/montati alarma si sa apelati la ei pentru a va recomanda o alarma. Evident, intodeauna o sa va fie recomandata o alarma pe care o vinde firma respectiva sau care are adaosul mai mare ori care se monteaza mai usor.

Indiferent de alegerea dumneavoastra, TREBUIE sa fiti INFORMATI CORECT si sa stiti ce sa cereti/intrebati.

Garantia
Garantia unei alarme are o pondere mare in alegerea alarmei. Toate alarmele de pe piata au, teoretic, un termen de garantie, dar cu cat garantia este mai mare cu atat alarma este fiabila si fara probleme ascunse care pot aparea peste 1-2 ani atunci cand alarma iese din garantie. O alarma trebuie sa functioneze in parametrii cel putin 5 ani, fiind un dispozitiv destul de simplu din punct de vedere electronic, de aceea unele alarme au chiar garantie pe viata.

Acreditarile pe care le are o alarma
NEAPARAT alarma trebuie sa fie acreditata RAR!!! Daca alarma nu este acreditata RAR puteti pierde GARANTIA MASINII. Verificati daca omologarea RAR este valabila, verificati sa fie inscriptionate pe cutie/alarma acreditarile care le detine respectiva alarma, nu va lasati pacaliti de coli A4 trase la xerox, NU MERITA. Acreditarea RAR nu inseamna doar o hartie, ci consta intr-o serie intreaga de teste de anduranta/fiabilitate.

Caracteristicile alarmei
O alarma trebuie sa poata face cateva lucruri esentiale, restul depinzand de firma instalatoare:
1. Senzorul de soc sa aiba 2 trepte
2. Sa nu sune la declansare mai mult de 30s
3. Sa NU aiba o frecventa fixa (se poate scana foarte usor si masina devine mai vulnerabila cu alarma decat fara)
4. Sa aiba posibilitatea de ridicare a geamurilor la armare-lucru foarte util (atentie acest aspect depinde si de masina dumneavoastra; in unele cazuri trebuie un modul separat, din pacate la unele modele nu se poate realiza acest lucru in conditii de siguranta)
5. Sa aiba posibilitatea de atasare a altor senzori optionali
6. Foarte IMPORTANT!! Senzorul de soc trebuie sa fie foarte bine proiectat in asa fel incat sa nu reactioneze (pe cat posibil) la vibratii sau balans ci doar la socuri. Daca senzorul nu este gandit bine de producator alarma dumneavoastra este inutila si va deveni un motiv de stres si pentru dumneavoastra si pentru vecinii dumneavoastra
7. Sa incuie usile la punerea contactului – lucru foarte cerut mai ales in Bucuresti

Important
Verificati ca atunci cand achizitionati o alarma sa primiti certificatul de garantie pe care sa fie specificat clar:
1. Perioada de garantie
2. Numele si stampila firmei instalatoare
3. Numele si stampila firmei importatoare
4. Sa fie specificat unde se efectueaza garantia:
a) garantie la firma instalatoare
b) garantie la firma vanzatoare
c) garantie la firma importatoare

No Responses

  1. datasilvergrp says:

    Ai dreptate! Ideea e ca o alarma POATE speria o mare parte din hoti. Parerea mea e ca merita si o alarma pe masina mai ales ca preturile sunt accesibile. CASCO e baza dar si costa …

  2. claudiu says:

    Aveti si voi dreptate..intr-un fel.Dar ce faci cu pagerul daca incepe sa-ti semnalizeze “ceva” pe la 2 noaptea, cind ti-e somnul mai dulce iar tu esti imbracat sumar??Unui hot ii sunt necesare intre 30-60 sec sa plece cu radio-CDul.Iar daca a apucat sa-l ia, alarma cu pager sau fara, desteapta sau nu, nu m-a ajutat cu nimic.Tot la CASCO ajung sa-mi recuperez paguba.

  3. datasilvergrup says:

    Sal. Ce spui tu este valabil ptr o alarma cu telecomanda.Exista alarmele cu pager (ex MAAT7500) care au o raza de actiune destul de mare (600-1500m). CASCO oricum este extrem de util mai ales in orasele aglomerate exact cum spui tu dar totusi una e CASCO una e alarma sunt 2 chestii distincte. Bafta multa

  4. claudiu says:

    Din pct meu de vedere alarma este inutila intr-un oras aglomerat (Bucuresti, etc).Asa ca hai sa facem niste precizari:1.Alarma este inutila daca NU gasesti loc de parcare aproape ca s-o auzi cind “tipa”.Si daca “tipa” aiurea ce faci?2.Alarma nu este un sistem antifurt, ci doar de sperietura(cu exceptia imobilizatorului electronic).3.Intre un sistem de alarma si un sistem mecanic(pe volan, pedale, etc) il prefer pe al 2lea fiind mult mai eficient.4.Pentru protectia investitiei (masina,sistem audio,roata de rezerva,etc)cel mai bun e full-CASCO).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.