Audi Q7 V12 TDI – Cel mai puternic model diesel din lume

Audi a stat in fruntea tehnologiilor diesel in ultimele trei decenii. Marca de la Ingolstadt prezinta acum o alta premiera mondiala – primul motor diesel V12 pe un model de serie. Noul Audi Q7 V12 TDI este propulsat de un motor diesel cu 12 cilindri, care contine o multitudine de tehnologii inovatoare. Dezvoltand o uluitoare putere de 500 CP si un cuplu de 1.000 Nm, motorul de 6 litri prezent pe acest SUV ofera performantele unei masini sport.

Sprintand de la 0 la 100 km/h in numai 5,5 secunde si dezvoltand o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h, Audi Q7 V12 TDI a fost catapultat in randul masinilor sport de top. Datorita acestei puteri uluitoare au fost stabilite noi orizonturi pe piata motoarelor diesel. Nici unul dintre competitorii nostri nu poate oferi un motor comparabil.

Performantul SUV de la Audi accelereaza cu o usurinta impresionanta. Rezervele de putere in orice situatie sunt oferite de primul sistem Common Rail de 2.000 de bari, oferit de Bosch. Sistemul ultra-modern de injectie piezo ofera un sunet impresionant, la cele mai inalte nivele de confort.

Confort exceptional
Noua cutie de viteze automata tiptronic, cu sase trepte, care beneficiaza de ranforsari extinse, schimba treptele rapid si confortabil. Aceasta transfera enorma putere catre sistemul de tractiune integrala permanenta quattro. Noul Audi Q7 V12 TDI ofera un consum mediu de combustibil de numai 11,9 litri la 100 km.

Toate motoarele diesel de la Audi sunt foarte dinamice datorita caracteristicilor mari de putere si cuplu pe care le ofera. Audi si-a dovedit deseori caracterul sportiv pe modelele de serie, cel mai recent exemplu fiind cel al motoarelor cu sase cilindri si opt cilindri, 3.0 TDI, respectiv 4.2 TDI.

Audi a rescris recordurile in acest an, pe pista. Dupa debutul de la Sebring, Florida, prototipul sportiv R10 a castigat toate cursele de anduranta la care a participat. Aici se poate include si cursa de 24 de ore la de Le Mans, probabil cea mai dificila din lume, atat pentru om, cat si pentru masina.

Motorul V12 de curse de pe R10 a dezvoltat 650 CP din motorul de 5,5 litri, atingand o viteza de top de 330 km/h. Puterea si rezistenta lui R10 au avut succes imediat in randul fanilor si al expertilor. Cu toate acestea, ceea ce a surprins pe toata lumea a fost sunetul motorului: spre deosebire de majoritatea motoarelor de curse, puternicul propulsor diesel de la Audi functioneaza extrem de silentios.

Transferarea tehnologiei de curse catre productia de serie este o traditie pentru Audi. Motorul FSI al predecesorului lui R10, modelul R8, a obtinut cinci victorii la Le Mans, prin intermediul injectiei directe de benzina. Audi a transferat deja performantele FSI pe linia de productie. Cele mai recente exemple sunt motorul de turatii ridicate V8 de pe RS4, precum si V10 FSI de pe S6 si S8.

Performante tehnologice inovative
Noul V12 TDI de serie este asamblat in fabrica noastra de la Gyor, Ungaria, dezvoltand o spectaculoasa putere de „numai“ 500 CP. Atunci cand au proiectat motorul de 6 litri, s-a tinut cont de faptul ca acesta face parte din familia de motoare in V a lui Audi, care erau limitate la sase, opt sau zece cilindri pana acum. Principalele caracteristici ale masinii de curse au fost transferate catre motorul de serie.

Propulsorul V12 TDI ofera o toleranta de 90 mm a cilindrilor, care este standard pentru acest tip de motoare. Cu toate acestea, motorul ofera un unghi al cilindrilor de 60 de grade si nu de 90 de grade, conducand la eliminarea inertiei in acest tip de motor V12. Confortul la condus este, astfel, asigurat in orice situatie.

Capacitatea totala a motorului, de 5.934 cmc, este derivata dintr-un alezaj de 83 mm si o cursa de 91,4 mm, exact aceleasi cu ale motorului 3.0 TDI. Puternicul motor diesel este extrem de compact. Masurand 684 mm in lungime, acesta este cu numai 166 mm mai lung decat V8 TDI. Aceste dimensiuni reprezinta principalele solicitari pentru integrarea lui V12 in Audi Q7.

Blocul motor al lui V12 TDI este construit din fier turnat, combinat cu grafit. Acest materiale de ultima generatie, cunoscut ca si GJV-450, a fost deja folosit pentru modelele V6 si V8.

Produs prin intermediului unui mod patentat de turnare, GJV-450 este cu circa 40% mai rigid si cu 100% mai rezistent la efort decat fierul turnat. Acest lucru le-a permis constructorilor sa reduca grosimea peretilor. Scaderea greutatii fata de fierul turnat conventional este de 15 la suta.

Arborele cotit, forjat dintr-un aliaj de crom si otel molybdenum, este sprijinit de un suport principal extrem de rigid, construit din fier turnat, ranforsat cu grafit.

Capetele de cilindru sunt compuse din trei elemente principale. Sectiunea inferioara, unde sunt integrate admisia si canalele de evacuare, este realizata dintr-un aliaj foarte rezistent si foarte usor din aluminiu. Sectiunea superioara ghideaza fluxul de ulei, in timp ce ambii arbori cu came sunt asezati intr-o carcasa ranforsata.

Injectie ultra-moderna
La fel ca majoritatea motoarelor in V de la Audi, cureaua de transmisie este localizata in partea posterioara a motorului, intr-un spatiu special amenajat. Noul V12 TDI foloseste o noua asezare. Cureaua de transmisie a arborelui cotit se blocheaza in roata cutiei de viteze. De aici, doua lanturi simplex conduc axa cu came. Alte doua lanturi actioneaza pompa de ulei si ambele pompe de inalta presiune din sistemul de injectie common rail.

Ambele pompe de inalta presiune fac parte din sistemul de injectie common rail dezvoltat de specialistii de la Bosch. Ambele pompe dezvolta o presiune de pana la 2.000 de bari in rampe; pana in prezent, putea fi atinsa o presiune de maxim 1.600 bari.

Injectoarele piezo, cu duze cu opt orificii, au fost, de asemenea, imbunatatite in mod radical. Datorita presiunii ridicate, in camera de combustie este creat un dozaj optim de combustibil. Acest lucru permite o aprindere mai rapida si mai omogena, ceea ce duce la un sunet mai bun. Combustia eficienta imbunatateste performantele, reducand emisiile si consumul de combustibil.

Generatia actuala de injectoare in linie foloseste efectul piezo. Atunci cand se creeaza un curent electric, cristalele piezo se extind in milisecunde. Aceasta extindere este transportata direct (in linie) de catre injectoarele motorului V12 TDI – care contin peste 100 de placi piezo – catre duzele injectoatelor, fara folosirea vreunui mecanism.

Numarul proceselor de injectie pe ciclu de admisie pot varia foarte mult prin folosirea tehnologiei piezo, iar in cazul lui V12 TDI se poate ajunge la cinci injectii.

Pe langa injectia principala, exista si posibilitate pre- si post-injectiilor. Pre-injectiile reduc zgomotul puternic al combustiei. Post-injectiile folosesc la cresterea temperaturii emisiilor, ajutand la regenerarea celor doua filtre de particule.

Ambele turbocompresoare sunt montate pe exteriorul motorului in V, fiecare deservind un banc de cilindri. Datorita geometriei reglabile, fluxul de gaze emise este transmis mereu prin turbine. Compresoarele raspund si la turatii reduse si ating nivele ridicate de eficienta.

Ambele turbocompresoare ofera o presiune de incarcare de pana la 2,6 bari si sunt un aspect cheie in obtinerea celor 1.000 Nm de cuplu furnizati de motorul V12 TDI in mod constant, intre 1.750 si 3.500 rpm. Cu puterea sa de 368 kW (500 CP), propulsorul diesel atinge o putere specifica de 62 kW (84,3 CP)/ litru.

Doua radiatoare de mari dimensiuni reduc temperatura aerului comprimat. Motorul V12 ofera un sistem de evacuare cu flux dublu si cu doua filtre de particule. Unitatea absorbtie este construita intr-un mod similar – fiecare banc de cilindri contine un filtru de aer, in spatele caruia se afla un manometru. Doua unitati de control verifica ce se intampla in motor, conform setarii originale.

Audi Q7 V12 TDI indeplineste normele Euro 5, care vor intra in vigoare in 2010 si care cer reducerea consistenta a emisiilor de oxid de nitrogen. Pe langa analiza precisa a sistemului de injectie de tip common rail, inginerii de la Audi s-au concentrat si in privinta recircularii gazelor de esapament. In sarcina partiala, circa 50 la suta din emisii sunt recirculate prin sistemul de admisie a aerului, pentru a reduce emisiile de oxid de nitrogen. Sistemul de recirculare de dimensiuni mari este plasat in sectiunea superioara a cilindrilor in V si include un radiator de apa, care reduce temperatura emisiilor in mod semnificativ.

Designul

Audi Q7 V12 TDI nu impresioneaza numai prin intermediul tehnologiei folosite, ci si prin aspect. Cele mai vizibile schimbari ale lui Audi sunt panourile protectoare din fata si din spate. Grila radiatorului cromata, de tip single-frame, evoca traditia lui S6 si S8. Cele doua masini, dotate cu motoare V10 FSI, sunt cele mai sportive din clasele lor. V12 TDI ofera, de asemenea, un puternic sistem de franare.

Propulsoare diesel celebre de la Audi
Odata cu aparitia noului V12 TDI a fost atinsa o alta piatra de hotar in tehnologia diesel. Marca de la Ingolstadt este un pionier in domeniul diesel de peste trei decenii. In 1978, Audi a introdus Audi 100, primul diesel din lume care oferea cinci cilindri. Primul motor TDI din istorie a fost introdus pe succesorul acestuia, in 1989. Propulsorul in cinci cilindri, de 2,5 litri, dezvolta 88 kW (120 CP) si 261 Nm de cuplu, aducand motoarele diesel intr-o dimensiune complet noua.

In 1994, a fost produsa o versiune mai puternica, ce dezvolta 103 kW (140 CP). Motorul era disponibil si cu optiunea tractiunii integrale – primul TDI quattro. In acelasi timp, a fost introdus noul motor diesel in patru cilindri, pe modelele Audi 100 si Audi 80, precum si deja legendarul 1.9 TDI, de 66 kw (90 CP).

Spre sfarsitul lui 1995, motorul cu patru cilindri a cucerit noi culmi, cu 85 kW (115 CP), prin intermediul injectiei pump-jet. La inceputul lui 1997, primul 2.5 V6 TDI debuta pe piata. Acest motor cu patru supape pe cilindru dezvolta o putere de 110 kW (150 CP). Cu o viteza maxima de 220 km/h, Audi 80 devenea cel mai rapid diesel de serie de pe piata. Primul TDI cu opt cilindri a urmat in 1999, un V8 cu capacitate de 3,3 litri. Propulsorul 3.0 TDI a fost introdus in primavara lui 2006, fiind primul diesel V6 cu injectoare in linie piezo, in sistemul common rail.

Propulsorul 4.2 TDI este, in acest moment, varful gamei TDI de la Audi. Acesta a fost introdus in premiera pe A8, anul trecut. Fiecare al treilea client de A8 din Germania a decis sa opteze pentru acest V8. Acesta va fi disponibil si pe Audi Q7, in prima jumatate a lui 2007.

33 thoughts on “Audi Q7 V12 TDI – Cel mai puternic model diesel din lume

  1. mihaiilea

    felicitari pt reportaj,e un motor fantastic,foarte frumos reportaju felicitari pt redactie,e cel mai puternic motor ca putere si ca si cuplu da tot cai putere pe cilindre bmw 535 nou model de 286cp are raport mai bun dar audi are 500 de cp dar si motoru ii consistent de 5.500cmc!!felicitar inca o data si o aratat si audi o mica atentie bmw-ului desi is mai slabi ca ei!!

  2. miahiilea

    motoru e de 6 litri am gresit,are 6.000cmc deci raport cp l si nm pe litru bmw e baza yupi da oricum tare motor,o masian bestiala,felicitari,mai trebuie sa lucrati sa dati clasa la bmw bai baieti!!

  3. BALCANU_MB

    m5 e mai slab de 100 de ori decat q7.asa ca ciocu mai mic

  4. mihaiilea

    mai baietasule nu compara m5 cu audi q7 ca ala nelimitat mere in 310km/h si are 507 cp e mult mai usor ca si q7 si are forma aerodinamica mult mai mare,are 4.5 la suta real masurat de specialisti pe situ track-challenge.com,si q7 asta are 5.5 si nelimitat paote mere 270 sau 280 deci vezi ti de treaba sau esti bolnav psihic?deci pe track bmw m5 iese cu 10 secunde avans decat q7 ca ii jeep si aia ii printrele cele mai rapide masini,deci hai sa nu povestim,si spunele la audi sa ssi dea foc ca oricum cp pe kg si nm pe kg 535 bate tot si daca ar baga a 3 turbina ar fi super departe de orice!!

  5. mircea

    Mihaiilea nu zic ca bmw-ul nu face masini bune si ca nu are motoare bune,dar nu e chiar asa…gadeste-te si tu ca motorul de pe buggati veyron e facut de cei de la vw!Nu zic ca audi ar fi peste bmw dar nici sa facem reclama la bmw ca mai sunt si alte alternative la bmw cum ar fii marcile japoze care sunt si mai fiabile!

  6. doryan

    mihaiilea…nici u nu compara m5 cu q7 pt ca q7 ii jeep si m5 ii masina sport…ia compara u x5 cu q7 sa vezi care pe care…cand o sa intreaca x5 pe q7 atunci sa comentezi…compara si clasele nu numa motoarele….din cate stiu cel mai puternic x5 fuge 240 km/h aprox…dar nici atat…iar audi q7 250 km/h limitat…asa k ciocul mik cu bmwul vostru…comparati jeep pe jeep

  7. mihaiilea

    cel mai rapid x5 246 stie 4.8is si in fine ala o comparat q7 cu m5 si i ma zis ca nu are rost ca m5 prinde nelimitat 310 si audi ala fara limita nu trece de 265-270 max si oricum porche cayene turbo s il face lejer!!si ii jeep

  8. cacamihaiilea

    Bah mihaiilea…proshti mai sunt pe lume da ca tine mai rar! Te`o fi scapat maica`ta sau te`ai dat singur cu capu de peretzi…nush. Oricum nu conteaza….pariez ca ai vreo dacie “tunata” – un Logan cu actzibilde pe el cu folie “BOSS” pe luuneta, cu casetofon roadstar din Niro shi cu manele la maxim. Ce mai incolo incoace – eshti un cotetzar prost! Ciaules!

  9. mihaiilea

    daca te prind te am dat cu capu de pereti pana te am inprastiat!doi e5 e mai rapid ca orice audi pana acuma de serie in al treilea rand nu poti compara un jeep cu o masina sport lux,in al cincelea rand orche cayyene turos are 5.2 0-100 si 275vit maxima deci ii mai tare ca q7 deci esti un tampit si inca o data masoara cuplu si cp pe cilindre si bmw 35d de 286cp si 560nm pe 3000cmc iar audi pe 6000cmc are 500cp si 1000nmsi bmw la ce raport are ar avea 1120nm si 572cp ar fi mult mai tare asa ca esti un cretin si am bmw 530d din 2005 luat cu bani jos am si poze si ce vrei tu cu el si in de 1000 de ori mai bogat ca tine!!

  10. ikar

    mihailea sry man da poze poti sa faci in ce maisna vrei tu si nu mai compara cayenne cu q7,cayenne-ul ala de face 0-100km are 521cp si e pe benzina+ca e mult mai usor fata de q7,arata-mi si mie jeep cum ii zici tu diesel mai smecher decat q7

  11. mihaiilea

    in primu rand varianta w12 nu este lansata pe piata ca sa sti se pare ca in 2008 va fi lansata deci nu exista!!iar bmw a depasit de mult audi la diesel,iara daca luam acuma cel mai rapid diesel din lume montat pe un jeep este x3 3.0sd de 286cp,580nm, 240vit maxima si 6.6 0-100!!v12 nu ii pe piata,3,0d de pe noul x5 are 8.3 nu 9.1 ca q7 si are 216vit maxima nu 210,plus ca exista cel mai luxos jeep din lume gl420cdi care are 7.8 0-100 si maxim 230,cand apare si se vinde in germania sau undeva v12 q7 mai discutam,daca nu crezi in poze vi la cluj,imi dai nr de tel si iti arat ca am bmw 530d modificat cumparat,hyundai santa fe nou nout si hyundai tucson tot de nou luat!!deci am masini!!!deci singura versiune diesel care se poate cumpara pe q7 in momentu asta este 3.0tdi care ii pe spate are 450nm cuplu si bmw pe 530d are 500nm iar pe varianta biturbo 580nm!!depasiti audi!!!

  12. mihaiilea

    si oricum inca ceva domnul meu ca sa sti si tu exista doge ram cu motor 5.9 v9 diesel de 442cp cu un cip 500cp si 1000nm deci nu ii nu stiu ce perfrmanta ce o facut audi,si inca ceva la cat ii de mare audi q7 si de barca pe circuit un bmw x5 3.0sd cand apare de 286cp si 580nm il face sau is egale,pt ca nu conteaza numa puterea cu masina q7 asta v12 cu ditamai greutatea si lungimea de abia ia curbe si vine unu cu un renault megane rs sau golf gti in romania si de la pitesti la cluj se baga de nici numarul nu il vezi

  13. ikar

    vb de masini stock,iar modelul ram la dodge nu l-am gasit,crede-ma si-ar dori un megane rs sa se tina dupa q7 tdi de 500cp,greutatea este undeva la 2.4t….curiozitate ai mers cu megane rs,golf gti sau q7

  14. mihaiilea

    am mers cu megane rs si q7,q7 pe curbe daca o iei cu 180 te rastorni si cu cu meganu le iei mai tare nu zic nimic pt ca nu stiu cat de bun sofer esti!da iti zic eu ca orice masina mai sport ia un jeep!!incluziv pe mobile.de dai doge ram si gasesti de 442cp crde ma si un cip nu inseamna tuning si ca scoti mai bine din motor!!uita te atent prietene!

  15. mihaiilea

    eu cu bmw 530d cu cip nici o sansa nu o avut ala cu porche cayenne s pe pitesti sibiu!intelegi tu!!si in al doilea rand audi minte la performante de ingheata apele,audi a6 asta nou de 233cp p si 450nm cu 1830kg,4 ori 4 si cutie automata cica 6.9 0-100 si reak are 7.6 testat!bmw de 231cp si 500nm,tractiune spate manuala,1670kg are 6.8real

  16. mihaiilea

    vreau sa ti zic ca am facut un calcu si bmw 335d are 1655kg,286cp si 580nm si are 6.2 0-100,audi are 1945kg 326cp si 650nm,am calculat si bmw are si mai multi cp pe kg si cuplu mai mare pe kg,audi castiga 0-100ca are quattro,la viteza mare devine un dezavantaj dupa care bmw 335il mananca pe paine find si mai ingust si mai aerodinamic!sunt filme rs4 nou contra m5 din cauza 4 ori 4 la audi aproape 0-100 da dupa 120 audi rs4 pur si simplu ii depsit de m5,tie ce ti se pare mai inportat ca scoate audi q7 asta 5.5 0-100 sau cum urca acu dupa 200 sau de la 160in sus??

    • Laur

      Ești tare prost. Audi este o mașină prea rafinată pentru țărani ca tine.

  17. ikar

    mihaiilea,de unde ai scos audi-ul ala a4 de 1945kg,un a6 3.0tdi quattro are 1765kg,in fine,totusi cum poti sa afirmi ca 4×4 fie quattro,xi,xd,4motion,et bate un 2×4,pai uita-te la 330i vs 330xi,iar in fine,m-am uitat pe mobile.de si dodge ram diesel are 5.9L si 328cp,crede-ma sifonierul asta nici cu cip nu sprinteaza mai bine fata de un q7 de 500cp si hai sa nu mai comparam mere cu pere megane rs,golf gti cu q7 de 500cp,q7-le ii arde la orice ora orice moment + ca e un “JEEP”,nu vb de stabilitate,poate cei de la audi fac barci iar cei de la renault vapoare,daca stam si comparam audi tdi cu bmw d,bmw este cu mult peste,cu exceptia tdi-ului de 500cp care in acest moment nu are concurenta,test vazut de mine pe viu x3 3.0d stock vs golf 5 GTI stock,pana la 120km bmw-ul a stat in fata golfului,sunt convins ca la reprize,urcari x3-ul cu putin peste 200cp i-ar lua-o inainte gti-ului,sunt convins ca un tdi de 500cp bate la orice ora un amarat de golf5 gti,in ciuda greutatii

  18. mihaiilea

    eu ziceam ca a 8 are 1945kg 4.2tdi iar audi a6 3.0tdi are 1830 cat despre ram e versiune de 328 si 442 cp uita te mai atent,deci eu nu am zis ca nu face golf 5 da in romnia nu pt ca nu are stabilitate,pe curbe q7 ii vapor incet,asa ca ce discutam,pai asta ziceam si eu ca bmww e mult peste audi,si aia cu x3 sunt sigur x3 3.0sd are 286cp 580nm 6.6 0-100 si maxim 240!is de acord cu tine

  19. mihaiilea

    si cat despre audi a6 stiu ce vb oricand bmw 530d face a6 3.0tdi si mercedes e 320cdi pt ca ala are 7 gear tronic care ii un cacat,un 530d manual ii aproape inbatabil pe drumurile din romania si distributia greuta ti 50 fata 50 spate pe circuit socate 3 secunde sau 4 fata de a6 si mercedes e320cdi deci bmw in general nu are concurenta la sportivitate ba la clasa s unde ii mai sportiv mercedes s klasse

  20. ikar

    Un site cu reprize 60-100 80-120km/h stii?am vaz ca ca esti bine informat,multumesc

  21. mihaiilea

    track-challenge.com dar da de toate si acelerati si tot dar numai despre masini tari!i fain!

  22. BALCANU_MB

    q7-4 stele testu de siguranta
    dupa parerea mea cel mai sigur jepp,arata si bine,luxos mercedes GL

  23. priki liki

    faceti ma un test comparativ intre BMW 535d si Audi Q7 V12 pe drumurile din Romania … o tura Bucuresti-Oradea si retur … sa vedem care se comporta mai bine?

  24. mihaiilea

    audi o avansat foarte mult nu contesta nimeni acest motor 6.0 v12 tdi dar ideia este ca pe un jeep nu poate sa fuga ca o masina mica!luam un porche cayeene si il punem pe circuit cun 330d si vedem ca 330d il manaca cu 2-3-4 secunde pe un tur degeaba merge in line dreapta are enertie mare deci pe curbe nu poti intra cu cine stie ce viteza daca intra in derapaj il scoti greu,franele nu is eficace ca la o masian mica si normal franezi mai repede meri mai incet in curbe degeaba ai 5.5 secunde 0-100 si maxim 250 limitat ca pe un circuit stramt un mini cooper s works te face te nici nu stie ce ii cu tine la timpi!jeepu ii masina de teren asta nu intelege ti voi!nu trebuie sa aiba 1000cp iti iei un jeep de 231cp un bmw x5 3.0d si pt viteza iti iei un m5 sau iti iei un rs4 sau ce iti place tie

  25. dragos

    uni dintre voi sunteti chiar tarani … nu stiti sa comparati masinile .. clasa pe clasa cum se spune … audi q7 se poate compara cu porsche cayenne turbo s ji nu va mai cacati pe voi ca q7 face cayennu turbo ca sunteti ratati .. porsche cayenne turbo are 600 cai stock … si la un kkt de cip pus face 700 !! si prinde 320 stock .. si 335 -340 ala cu cip .. asa k gura mik ca q7 e o porcarie de masina !

  26. dragos

    si nu va mai luati de x5 de la bmw aiurea ! ca sunt motoare si de 6.0i adik benzina !! pe comanda … cum este si q7 ca doar nu mergeti la showroom la audi si gasiti q7 de 500 de cai !! tot pe comanda trebuie facut .. unii dintre voi nu ati vazut masinile astea pe viu` doar in reviste .. ce sa mai zik sa mergeti cu una dintre ele makar sa vedeti ce poate … ji sa stie tot prostu … Bmw bate pe audi si pe mercedes .. foarte lejer dau un exemplu bmw m3 CSL 365 de cai stock … face kk pe un mercedes sl55 amg care are 500 ji ceva de cai !! asa k gura mik

  27. adi

    mesaj pentru fanii audi:inmultiti cele 4 zerouri de pe sigla audi cu 4.cat da? 0,,nu? asta e audi un 0 mare

  28. a

    cel mai mare bou e mihaiilea@yahoo.com

  29. yanis

    bmw e un motor ce numai stie sa consume , nu prea are tangente cu cerintele secolului 21 , adica , eficienta sporita la un consum redus ,sa nu mai zicem de factori ecologigi , . . . audi e si ramane o legenda ,

  30. danyy

    masina mai smechera ca bmw 535 nu exista!audi e varza!

  31. iulian

    va avea sansa noul x6m 50d in fata audi q7 v12tdi?
    ce parere aveti despre aceste doua masini pe langa ca au prea multi cai putere si nu ai ce sa faci cu ei
    dumneavoastra pe care a-ti alege dand la o parte taxele si impozitul

    • turatiimaster

      Q7 e un autobuz oribil. Motorul V12 e altceva, eu zic ca in materie de rafinament si livrare de cuplu e superior celui de pe BMW, insa eu intre ele as lua cu siguranta BMW.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.