Ford Mondeo 2,0l TDCi PowerShift

Ford-Mondeo-Power

Iată că am petrecut câteva zile şi în compania ultimului model Ford Mondeo, în echipare Titanium.

Pe scurt, Mondeo a impresionat prin spaţiul interior, prin ţinuta de drum impecabilă în orice condiţii, prin comportamentul foarte bun pe drumuri stricate şi, nu în ultimul rând, prin consumul de combustibil.

Deşi unele comenzi sunt ceva mai complex de utilizat decât la alte autovehicule din aceeaşi clasă, totuşi Mondeo are prea multe atuuri importante pentru a fi depunctat pentru marunţişuri gen spălător de parbriz fără jet de presiune sau computer de bord complicat de folosit.

Cât de impresionantă este maşina, atât la interior cât şi la exterior, puteţi afla urmărind filmele pe care le-am realizat, bineînţeles în format HD…

118 Responses

  1. Claudia says:

    Buna am si eu un ford mondeo diesel 2007 si ma lasat alternatoru după schimbarea lui am observat o schimbare la lumina farurilor cand o pornesc se aprind darurile iar cand plec cu ea de pe loc la schimbarea vitezei lumina se intensifica sau creste .Nu stiu daca e normal sau e problema la partea electrica .va multumesc anticipat celor care au bunăvoință sa raspunda.

    • turatiimaster says:

      Poate sa fie terminata si bateria sau releul de incarcare al alternatorului.

  2. Stelica says:

    Salut! Care este consumul real al unui Ford Mondeo 2.0, 140 CP, automat, combi? Va multumesc!

  3. spatariu andrei says:

    Va salut!
    Am achiziționat recent un Mondeo 2.0, 140 cp, cutie powershift.
    Am o nedumerire: când calc acceleratia să plec de pe loc, mi se pare că bruscheaza la schimbatul vitezelor, asta doar în treptele 1 si 2. În celelalte trepte nu simt când schimba.
    În plus, când reduc viteza parcă intra frana de motor, frânează singura(se întâmplă doar la viteze mici).
    E normal să se întâmple așa? Poate nu sunt eu obișnuit cu mașina.
    As avea nevoie de niste păreri.
    Va mulțumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, asa trebuie sa faca. PowerShift are dublu ambreiaj, schimbarile de trepte, mai ales la treptele mici, se simt (la o cutie automata conventionala nu se simt), la fel si cu frana de motor. E normal.

      • spatariu andrei says:

        Mulțumesc frumos! Eram îngrijorat.

      • Sever Bogdan says:

        Salut, am achizitionat un Mondeo din 2011, 163 CP, cutie automata si la fel ca dl care a pus aceeasi intrebare, doream sa va intrbeb daca ii normal sa smuceasca putin intre viteza 1-2 cand plec mai accelerat de pe loc (cand ii rece motorul) si tot asa intra in frana de motor in panta la viteza mica. Precizez faptul ca, dupa ce se incalzeste motorul si cutia (aprox. 5-6km) nu mai smuceste. Masina are in prezent 175.000 km, apare la Ford schimbat ulei cutie la 90000 iar vechiul proprietar ma asigura ca la schimbat si la 120000. Eu l-am inlocuit la 170000. II normal? Se poate face update la aceste cutii? Multumesc!

    • costi says:

      0723339616, daca ai intrebari te pot ajuta eu!

      Ms

      • Lumy says:

        Buna,,,am si io o intrebare,,,am un ford mondeo 2004…motor 2000..140cp..am schibmat injectoarele,,dar imi da un fum negru,,,ce ar putea fi..?? . Msc astept raspuns…

  4. Yuan says:

    salutare, as dori sa cumpar un ford mondeo 2011 2.0tdci 163cp powershift SH.
    m-ar interesa consumul in oras si cum se comporta masina daca ar probleme.
    eu sunt genul caruia ii place sa fuga tare si sunt curios cam cat ar fi consumul 😀
    multumesc!

    • turatiimaster says:

      Masina e ok si consumul e bun, in jur de 8, atentie mare la cutie, la SH e problema cu powershift-urile, sa aiba caiet de service, uleiuri schimbate la termen si de verificat ambreiajele.

    • costi says:

      sa verifici daca s a schimbat uleiul la cutie la timp, max 60 mi km!

    • costi says:

      0723339616! daca vrei sfaturi!

  5. Vida says:

    Buna, as dori sa achizitionez un mondeo cu motot 2,0tdci 140cp dupa 2011 cu cutie automata second din germania km pina la 150000, as dori citeva sfaturi de achizitie, va mulumesc anticipat

  6. nucu says:

    la cat se schimba distibutia 2.0 tdci 163cp? kuga 4×4?

    • costi says:

      180k recomanda producatorul, eu zic sa o schimbi la 150k, nu conteaza ce model ai, conteaza ce motor, piesele sunt la fel.

  7. COSTI says:

    Salut, la Mondeo cel de 163 de cp se schimba la 5 ani sau 180k, recomand la 150k daca alergati masina si mergeti mult in oras!
    la filtrul de motorina daca faceti mai mult de 15k pe an este bine sa-l schimbati odata cu uleiul, daca faceti maxim 8-10k mai bine il schimbati din 2 in 2 revizii.

  8. Ioan11 says:

    Domnilor, cand se face distributia la un mondeo 2011 powershift ? 5 ani sau 200.000 km ? e corect ?
    ce informatii aveti ?

  9. costi says:

    Iti recomand sa schimbi filtrul de combustibil la fiecare 2 revizii! Motorina de la OMv sau rompetrol este f ok! Plus ca, daca ar simti ceva senzorul chiar si cu filtru nou ti-ar opri motorul sa limita puterea. Cati km.faci pe an?

  10. costi says:

    Un schimb de ulei plus filtru aer si ulei costa vara cam 320 ron la Neste! Acolo am schimbat eu, distributia costa cam 1200 ron. Ce ti recomand este sa faci schimbul distributiei vara (daca mai poatr astepta) atunci preturile sunt jos!

    • Bogdan says:

      Filtrul de combustibil nu l-ai schimbat la schimbul de ulei? De obicei acela e mai scump.

  11. Bogdan says:

    Imi poate spune cineva cat costa un schimb de ulei si o distribuitie la modelul cu cutie manuala?

    Multumesc.

  12. sorin says:

    salut
    am un mondeo 2008 tdci motor peugeot 2000,cutie automata
    cutia este cu dublu ambreiaj? la cati km se schimba uleiul?
    pornirea este mai greoaie( cam 2 sec) este normal? (asa a pornit tot timpul de cand am luat-o)
    multumesc

    • costi says:

      Salut, al tau nu are dublu ambreiaj, ci doar convertizor de cuplu, recomand oricum schimbul de ulei din cutie la 2 ani daca este clasica si la 40k daca este cu dublu ambreiaj.

  13. Bogdan says:

    Salut. Vreau sa achizitionez un Mondeo 163 cp manual. As vreasa stiu cam cat este consum real? Multumesc.

    • costi says:

      Depinde cate dotari are, al meu esteai greu cu 200 kg fata de unul standard. Cred ca in jur de 10 in oras si 6 in afara

      • Bogdan says:

        Ai putea sa-mi zici cat costa un schimb de ulei si o distributie, ca sa-mi fac o idee despre intretinere? Merci.

  14. Bogdan says:

    Salut,

    Eu am modelul de 240CP. Consumul nu e punctul forte dar dacă vrei puterea ăsta nu poți să te gândești foarte mult la asta. Dacă vrei un consum Bun mergi pe diesel și rezolvi problema.
    Cutia e foarte buna, dublu ambreiajul funcționează ireproșabil.
    Dacă o sa mergi mult cu mașina opțiunile sunt foarte importante pentru că vor face călătoria mult mai plăcută.
    Faptul ca e SH e altă discuție dar nu are legătură cu modelul. Dacă găsești o mașină bună te scoți dacă nu, nu 🙂
    Una peste alta eu sunt foarte mulțumit de achiziție.

    • mihai says:

      Salut Bogdan,

      Multumesc de raspuns. Am discutat si cu Costi aseara de masina dar el are motorina. MI-a dat foarte multe detalii si ii multumesc pentru asta.
      Masina nu o iau pentru putere ci pentru confort in special: tinuta de drum, cutie automata, spatiu si alte chestii.
      De aici si intrebare despre cat consuma a ta de 240 cp.
      Poti sa dai cateva cifre pentru urban si extraurban si cam ce viteze pe afara?
      Nu sunt vreun pasionat de viteza.

  15. Costi says:

    Salut,
    PowerShift nu a trecut încă de pubertate, eu am mondeo cu aceasta cutie încă din 2010, cred ca am fost primul din România!
    Ca și status: am schimbat o cutie automata PowerShift cea cu dublu ambreiaj( sa nu se facă confuzie) în 75000 km plus încă un set de ambreiaj. Uleiul din ce am experimentat eu pana acum trebuie schimbat la maxim 40 mii km daca vrei sa te tina cutia mai mult. Probleme apar doar de la discurile de ambreiaj, din cauza frecării se depune în lei o cantitate foarte mare de azbest ce îngroașă uleiul și scade presiunea în selectoare ( chiar dacă are filtru de ulei), asta duce la cuplarea parțială a treptei și patinarea discului în cuplu la acceleratii mai puternice. uleiul după 30000 km arata ca cel de la motorul diesel, negru și murdar. Aceasta cutie este destul de rezistenta la cuplu mare (maxim 450nm) acum cei de la Ford o pun și pe 2.2 tdci de 200 cp.

    • mihai says:

      Salut, Am gasit un Mondeo 2.0i Ecoboost 203 cp.
      Alexandru si Costi vad ca conduc asa ceva, imi puteti da un feedback de cum este cutia si mai ales consumul?
      O sa il conduc prin bucuresti si prin tara … deci consumul ar fi important.
      Un pm ar fi excelent sa discutam mai multe despre masina.

      • costi says:

        Salut Mihai,

        spune mi te rog cati km are masina si din ce an este, la motorul pe benzina cutia are de suferit mai putin dat fiind lipsa cuplului in – fata de diesel.
        Ca sa fi sigur de cutie va trebui sa verifici uleiul si intervalul de timp la care a fost schimbat, cum am scris mai sus recomand schimbul la 40k in loc de 60k cum spun cei de la ford!
        cutia este bunicica si rezista la multe dar pentru ca este noua are cateva feedback uri negative cum ar fi reactia la schimbat si acceleratii bruste.

        consumul nu stiu sa ti spun pentru ca am diesel, la mine la un mers rapid adica localitate 80 si afara 160 imi consuma cam 7.7 l dar daca mergi domolit poti avea un 6.4 la 120km H si combinat cu 60 in localitati ( ca sa ai un consum mic iti recomand o statie, te ajuta sa menti o viteza medie mai mare)

        0723339616 este nr meu de tel daca ai intrebari!

        numai bine

  16. Filip says:

    Doua intrebari cam cu intirziere va rog:

    – pina la urma, Powershift-ul de pe TDCI-ul de 140cp sigur nu e dual-clutch ?
    – stie cineva daca Ford recomanda sa nu ca la stationarea pe loc (la semafor de ex.) cutia sa fie trecuta in N (in loc sa fie in D/S cu piciorul apasat pe frina) ?

    • turatiimaster says:

      Este dual-clutch. La intrebarea a doua, daca stationezi sub 10 secunde, las-o in D, daca simti ca stai mai mult, scoate-o in N. In D se intampla niste lucruri in timp ce stationeaza masina, lucruri care in timp (sute de mii de km, dar si mai putin uneori) pot uza componente ale cutiei mai mult decat daca ai folosi N.

      • Emil Moldovan says:

        Salut,
        Mai sus era un alt comentariu in care spuneai ca la motorul de 2.0 TDCI in varianta de 140 CP cutia nu este cu dublu ambreiaj. Aici vad ca informatia e diferita, si anume ca si la varianta de 140 de CP este tot cutie cu dublu ambreiaj (PowerShift). Care e varianta corecta, pentru un Mondeo dupa 2012? Eu ma gandesc sa cumpar un Mondeo 2012-2014 cu motor 2.0 TDCI si cutie PowerShift, si as vrea sa stiu daca ma limitez doar la masinile cu motot de 163 CP sau ma uit si la cele cu 140 CP. Multumesc,

        • turatiimaster says:

          Atentie, acolo era vorba de 2.2l TDCi 140 CP din 2011, in prezent vorbim de 2l TDCI 140 CP care e cu dublu ambreiaj.

  17. Alex says:

    Salut Robert,

    În primul rând, La mulți Ani!
    Spune-mi te rog, cum s-a descurcat mașina pe zăpadă cu cauciucurile pe 17 inci? Crezi că ar fi fost de preferat pe 16 inci pentru iarnă (mai înguste și cu balonul mai mare)?

    Mulțumesc frumos,
    Alex

    • turatiimaster says:

      Merge si cu 17 inci, in mod normal se descurca mai bine cu 16″ si banda de rulare mai ingusta. Adica daca ai de vara 17, e de preferat de iarna sa ai 16″.

  18. Catalin says:

    Salut! Ce parere aveti, Ford Mondeo sau Hyundai i40.

    • turatiimaster says:

      Depinde, daca sunt la pret asemanator, Mondeo, daca i40 e ceva mai ieftin, i40.

    • bloggerx says:

      Mazda 6!

      • Catalin says:

        E cam scumpa ca e abia iesita pe piata, fata de celelalte doua modele, de aia am ramas la Mondeo si i40.
        Acum am vazut si Skoda Octavia 3…

        • bloggerx says:

          Vrei ceva ieftin si mare? Mai ai Toyota Avensis, Peugeot 507, Renault Latitude.
          Cum ti se pare Octavia?

          • Catalin says:

            Toyota Avensis are pret ok, dar prin comparatie, prefer Mondeo pentru design (bord, spatele) desi consumul declarat e cam la fel, spatiu asemanator.
            Daca vorbesti de Peugeot 508, ca design arata bine, iar daca o vreau cu xenon si navigatie pretul sare destul de mult.
            Renault Latitude nu se gaseste in varianta wagon.
            Nu am avut timp sa testez Octavia, dar m-am urcat in ea si mi se pare ok. Personal imi place mai mult decat modelul inlocuit si ca orice masina noua arata bine in interior daca e un nivel mediu de echipare.

  19. acelasi says:

    cine imi poate spune la cati km se schimba cureaua de distributie la ford mondeo titanium 2000 140 cp. anul 2007

  20. Gabi says:

    Salutare,

    Imi puteti spune la cati Km se schimba uleiul de transmisie din cutia Powershift de pe Modeo? Am tot cautat aceasta informatie dar nu am gasit nimic concret.
    Multumesc.
    G

    • razvan says:

      “Powershift dual clutch automatic transmission requires fresh fluid every 3 years at a cost of £250.”
      Sursa: http://www.honestjohn.co.uk/

      Ca si Km, daca tinem cont de afirmatia de mai sus si de faptul ca revizia se face la 1 an sau 20.000km, probabil se schimba la 60.000km.

      • Gabi says:

        Salut. Multumesc, uleiul din PowerShift se schimba cum ai zis la 60k.

        • ioan11 says:

          Gabi, te rog sa-mi spui si mie ce mai gasesti pt acesta masina. Cei de la service sunt slabi.
          antoniu.ioan@gmail.com
          Multumesc

          • Gabi says:

            In afara de problema mai sus mentionata mai sunt deranjat de doua lucruri:
            1. Dimineata cand plec spre lucru la prima denivelare pe un pod se aude un trosnet de caroserie. Se zice ca ar fi pentru ca exista o flexibilitate a caroseriei. E adevărat ca apoi nu se mai aude insa mi se pare un pic ciudat pt ca nu am mai întâlnit fenomenul la alta masina.
            2. Nu-mi place scartaitul materialelor de pe intariorul usii soferului atunci cand o împingi pentru a cobori din masina.
            In rest numai de bine. E confortabila, relativ silentioasa, iar cei 163 cp par a fi suficienți deși recunosc ca nu m-ar deranja daca ar fi vreo 200 🙂

            Spune-mi daca automata ta manifesta la pornirea de dimineata zgomotul de care ziceam eu (bănuiesc ca de la cutie se aude deși sper ca nu e așa)

            Gabi

  21. Ciprian says:

    Multumesc pentru review. L-am citit si memorat integral. Ai contribuit din plin la a ma influenta in alegerea masinii dorite. Motorizarea am ales totusi benzina insa tot automata si nu regret nimic.

  22. razvan says:

    Doua precizari dupa ce am vazut niste Mondeo din 2012:
    1. Indicatorul de temperatura apa este mai nou afisat pe Convers langa reprezentarea grafica a masinii.
    2. Sistemul audio Sony nu are amplificatorul de 265W pe 8 canale. Aceasta vine doar impreuna cu navigatia Premium.

  23. ClwMite says:

    Am o mica dilema si as dori sa va cer parerea. Sunt pe punctul de a achizitiona o masina si nu ma pot decide ce sa aleg dintre Mondeo, Octavia RS si Skoda Superb.
    Momentan sunt tentat sa aleg Mondeo pentru ca imi place enorm aspectul masinii cu toate ca interiorul mi se pare cam “deplasat” din cauza aspectului bordului. Mentionez ca masina va fi SH asa ca v-as ruga sa imi spuneti la ce aspecte trebuie sa fiu atent cand ma voi decide sa cumpar masina. Nu stiu daca sa aleg 1.8 tdci sau 2.0 tdci. Si v-as ruga sa imi spuneti daca exista vreo problema cu motorul de 2.0 tdci(stiu ca cel de pe passat are o reputatie foarte proasta).

    • turatiimaster says:

      Eu as lua Mondeo 2,0l TDCi.

      • aurel says:

        salut baeti vreau si eu sa stiu cum se comporta un mondeo 2.0 automatic cu cutia, si care este consumul

      • Florin says:

        Doresc sa imi achizitionez un autoturism sh. Eram foarte hotarat asupra unui Mondeo dupa 2011. Majoritatea celor intrebati mau sfatuit sa imi iau un passat sau vreo octavie. Nu doresc cine stie ce performante, actualmente conducand un logan 2005. Ce imi puteti spune de un motor diesel de 1,6?

        • turatiimaster says:

          E ok un motor diesel de 1,6l, nu inteleg de ce ai alege Passat in detrimentul lui Mondeo, alege ce iti place, Mondeo e o masina foarte buna. Daca preferi Passat, iei Passat.

          • Florin says:

            Multumesc pentru raspuns, e definitoriu in alegerea mea. Raman la alegerea mea initiala, adică Mondeo.

  24. Tavy says:

    Ford Mondeo sau Passat?

  25. stefan says:

    Salut, am cumparat mondeo 2011 2.0 tdci, 140 cp.
    Apare des pe display (converse) mesaj eroare directie …
    Ceva idei ? nu se aud zgomote – directia parca merge ceva mai greu ca la passat si skoda

    • turatiimaster says:

      Iti trebuie o diagnoza computerizata.

    • Bogdan says:

      Poate ne dai un feedback dupa ce afli care a fost problema?

    • Gabi says:

      Eu nu am problema asta dar as vrea sa adresez o întrebare celor ce conduc Mondeo PowerShift: se întâmpla ca uneori, dimineata la pornire, sa se auda un zgomot metalic ciudat si destul de puternic din zona cutiei? E ca si cum doua pinioane ar patina pentru o fracțiune de secunda pana se potrivesc. Ca sa va imaginati mai ușor, e ca si in copilărie cand mergeam cu bicicletele reusesti si la un momentdat “patina lantul”….
      E foarte ciudat mai ales ca masina are 70.000 km….repet, se întâmpla numai dupa ce masina a stationat cel puțin 10 ore.
      Astept părerile voastre.
      Multumesc!

  26. Bogdan says:

    (Continuare de pe articolul de la bmw.)

    Desi am intrebat repetat, nici acum nu au putut sa-mi raspunda nici unul din vanzatorii de la cele 3 reprezentante Ford de o maniera categorica daca diferenta dintre motorul de 203CP si cel de 240CP e din cip sau din vreo turbina or else. Pana la urma mi-au spus ca e o turbina mai smechera dar dupa ce le-am dat eu sugestia asa ca permite-mi sa ma indoiesc.
    Bine, baietii astia inca se contrazic daca exista acoperire pe Romania la navigatia de la Mondeo cu Europa de Est d-apoi la chestii d-astea mai dificile …

    Detaliile legate de functionarea diverselor echipamente au fost iarasi foarte interesante mai ales pana am reusit sa fac drive-test-ul amanat din motive meteo.

    Imi lipseste feedback-ul profi de la o benzina (regim normal de schimb, kickdown, comparatii cu alte cutii – in special Honda :)) ), au mai fost comentarii mai sus dar din genul celor entuziaste de proaspeti consumatori si care le consider prea buyist ca sa le pot lua in seama, spre diferenta de una avizata ca a ta.

    Iarasi imi lipseste, si stiu ca e din cauza ca nu ai avut de unde, dar asta e, imi lipseste 🙂 un comment de la un Mondeo cu navigatie. Voice control-ul desi il vad desenat pe maneta din stanga volanului nu este disponibil cred in versiunea prezentata de tine.

    Ford-ul nu are in NICIUN showroom versiunea asta. Nici macar in showroom, nu vorbesc de drive test. Dar ce sa mai zic de cei de la Honda care nici macar nu mai aduc Accord-ul 2.4. Nu mai aduc decat 2.0.

    Totusi pentru cei care vor sa se informeze suplimentaram dat peste urmatoarele filmulete:

    http://www.youtube.com/user/burrowsinfo – sunt o gramada de filmulete cu Ford dar nu chiar la inceput

    • turatiimaster says:

      Diferentele sunt mari mai intre motoare, injectoare cu alt timing si debit, turbina cu alte debite si regimuri, bineinteles o harta a functionarii motorului ajustata in consecinta, foarte posibil sa avem si ceva modificari in rapoartele cutiei de viteze. Nu am condus nici eu motorul de 240 CP, asa ca nu am alte amanunte suplimentare. Banuiesc ca te aranjeaza versiunea cu PowerShift, cutia mi s-a parut ca schimba foarte bine si e destul de economica, insa asta pe diesel, pe benzina nu am idee cum se comporta.

      • Bogdan says:

        Exclusiv PowerShift. De la Accord-ul cu A/T m-am obisnuit prost si nici nu mai vreau sa ma dezobisnuiesc. 🙂

        Teoretic cutia de diesel ar trebui sa fie o idee mai puturoasa decat cea de benzina dar practica intotdeauna iti rezerva surprize …

  27. Bogdan says:

    Salut,

    vreau sa-mi iau un Mondeo 2.0 Titanium A/T de 240CP. Din nefericire nu am gasit nici macar modelul de 200CP cu A/T ca sa-l pot testa. Acum am un Accord 2.4 Executive A/T de 190CP si chiar sunt interesat sa vad diferentele de dinamica si ale cutiei de viteze.

    Ma poate ajuta careva?

    B.

  28. razvan says:

    @alexandru, felicitari pentru achizitie. Asteptam mai mult feedback legat de consum, mai ales ca Ecoboost sunt motoare relativ noi si nu prea exista pareri de la posesori legat de ele.

  29. silviu says:

    Nu a spus nimeni nimic despre motorul 2.2 tdci 200cp. Cum se comporta, performante,consum…am citit cate ceva, insa stim cu totii ca pe hartie este altceva. Acest motor as vrea sa il am pe noul mondeo. Poate cineva sa imi zica cate ceva despre acest motor? Am inteles ca a fost imbunatatit de la 175cp. Probleme au fost cu acest motor pe vechea motorizare? Multumesc! App, mi-a placut mult prezentarea masinii! Foarte detaliata, felicitari echipei!

  30. razvan says:

    Am citit intr-un document de Press Release cum ca din 2011 Mondeo va avea standard Smart Regenerative Charging iar pe motoarele 2.0l Active Grille Shutter (vor introduce si pe alte motoare ulterior).

    • turatiimaster says:

      Da, asa este, oricum pe Focus New e standard Active Grille Shutter (imi place cum functioneaza) iar SRC e deja o tehnologie cunoscuta, foarte curand va aparea standard pe multe masini obisnuite.

  31. razvan says:

    Am inteles ca pe motoarele 2.0 tdci s-a reintrodus pompa de injectie Delphi, fapt ce pe forumul dedicat a creat o oarecare nemultumire.

    • turatiimaster says:

      Nu cunosc foarte multe amanunte despre pompa Delphi, oricum in Romania orice marca ar fi, la un moment dat calitatea motorinei le rezolva definitiv.

  32. alexandru says:

    hello everybody, mai am 2 zile si dau cda finala de masina. Nu mai insist: benzinarul de 203 CP cu powershift. LA ce vreau sa insist acum. astept cu mare interes sa vina masina si promit inca o data ca introduc descrierea completa a senzatiilor cu echiparea asta si mai ales ceea ce lipseste cel mai mult : INFORMATII DESPRE CONSUM !!! Am sapat pe toate partile nimeni inca nu a mers cu motorul asta macar 100-200 km ca sa imi spuna ce consum are. Dar vedem, daca nimeni nu apre cu vreun comment sa ne zica o voi face eu. DAca imi permiti sa te contactez sa-ti dau si o filmare HD promit ca o fac si poti chiar s-o introduci aici. Poate cine stie am onoarea s-o facem impreuna…
    Ce vroiam insa sa zic acum: Ma gandisem foarte serios la parbrizul incalzit, asa cum il descriai tu era super mai ales cu acel efect de protectie pe timp de noapte la lumina farurilor din sens opus. Ce vreau sa va zic : am mai vizitat showroom-urile si am gasit un C Max care avea dotarea asta si fara sa testez in mers pot sa va zic ca 30 inute am studiat efectul ( la ochi, evident )al firicelelor din parbriz. Pot sa va zic cu mana pe inima ca pe mine MA DERANJEAZA la ochi ! Poate zicei ca-s nebun insa este un detaliu foarte important . CA sa ma intelegeti bine: eu mai cochetez cu fotografia semi profi si la un moment dat, tot facand sute(mii) de cadre cu ochiul prin viewfinderul aparatului foto, iti obisnuisti focalizarea pe detaliile de pe ecranul intern( cine stie cunoaste ce zic) . Ei bine exista la un moment dat un reflex de a focaliza rapid cu ochiul( exact cum face aparatul in mod automat, la detaliile apropiate si rapid la cele departate. Chestia asta devine obositoate pt neantrenati. revenind la masina a aparut acelasi efect. dupa ce realizezi ca ai firele alea acolo in foia de parbriz incepi( sau cel putin eu asa am inceput sa patesc…) sa te tot uiti la ele ! focalizam ba prin parbriz la detaliile din fata masinii ba ma “reintorceam” la firele din parbriz. Tin sa va spun ca a inceput instantaneu sa ma enerveze. Nu tiu , poate pe altii nu-i va deranja insa mie mi s-a parut ca cel putin atunci cand voi avea si parbrizul jegos, + efectul firelor acelea, cine stie , poate pe timp de vara cand ai si o tona de muste intinse pe parbriz, s-ar putea sa fie o problema…Una peste alta am renuntat la functie, zicand ca daca atatia ani am putut si fara n-o sa mor acum…
    Deci va astept parerile dupa ce poate testati si voi( in mers ar fi perfect…)
    Zi buna tuturor !

  33. razvan says:

    Luminile de zi au un mod intermitent de iluminare? Asa pare in primul film la min 0:27…

    • turatiimaster says:

      Nu sunt intermitente, e doar o reflexie ciudata in lentilele camerei de filmat…

  34. razvan says:

    Am vazut ca masina testata avea si senzori de parcare. Senzorii de parcare afiseara distanat pe display-ul Convers+ ? Sau sunt doar auditivi?

    • razvan says:

      Am testat un Mondeo, senzorii sunt doar acustici.

    • turatiimaster says:

      Pe mine m-ai prins cu intrebarea asta, nu mai imi amintesc exact, daca nu am filmat pe display indicatiile senzorilor, inseamna ca sunt doar acustici. Nu mai tin minte, printre atatea masini…

  35. razvan says:

    Nu testati si ceva Ecoboost? 1.6 pentru toata lumea sau chiar 2.0?

  36. alexandru says:

    Salut ! Tin sa spun ca m-am cam hotarat: Ecoboost 203CP evident cu powershift.
    Nu vreau sa argumentez de ce si cum, dar benzina sa fie.
    Trebuie sa iti precizez ca ma dau jos dintrun Pathfinder deci pt mine daca dau cativa litri ( 2-3) mai jos e f bine. M-am obisnuit cu 170Cp ce cara zilnic 2,4 tone deci pt mine tot ce are 1,6 tone si peste 160 CP va insemna un castig.
    Plus ca imi doresc o benzina. N-am mai avut de la Daciile din tinerete deci trebuie sa ma intelegi.
    TE rog din suflet, ca am incercat sa aflu si nu prea am reusit: cat consuma acest motor de 2.0 ? pe real, ca daca e sa iau de bun ce zic astia…schimb si o iau p-aia de 240CP. Dar ma mentin in limite decente si doar vreau sa stiu daca ai testat sau ai auzit de la cineva de incredere cam cat consuma.
    Cam atat si multumesc anticipat !

    • turatiimaster says:

      Nu am condus Ecoboost 203 CP, am condus 1,6 de 150 CP Ecoboost si ala manca in jur de 7,7 real mediu. Am inteles ca pe masura ce se lasa, mai scade consumul, in jur de 6, ceea ce e foarte bine. Nu stiu ce sa zic, din punctul meu de vedere, 203 CP e destul de mult pentru o tractiune fata. Ia-l pe ala. 240 CP are avantaje si dezavantaje. Eu as lua 203 CP.

      • alexandru says:

        Ti-am zis gata m-am hotarat, fie ce-o fi, eu sa ma simy bine. Petrec 3 ore pe zi in masina in orasul asta imputit( din toate punctele de vedere) si vreau sa ma simt bine. Sincer daca bag un 9 mixt eu sunt fericit. Dupa cum spui de 1,6-le ala cam pe aici ar trebui sa fie.
        CE sa zic peste vreo 2-3 luni dupa ce-o veni masina promit ca revin cu impresii si teste ca sa stie toata lumea despre ce este vorba(direct de la utilizator)
        Multumesc ff mult

    • razvan says:

      Cei de la promotor eu testat motorul ales de tine. Ei afirma ca la un condus mai agresiv in oras ia cam 15-17l, iar la mers decent consumul este spre 12l.

      Sursa: http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/am-condus-ford-mondeo-facelift-2.0-ecoboost-7672715/pag2

      • alexandru says:

        In review e vorba de 2.0 240CP o varianta pe care eram gata gata s-o iau si eu, cica e dementiala, dar te curata la buzunar, exact asa cum spun baietii…Nu se merita deci eu am luat 203 Cp, acelasi motor, care are harta de injectie modificata in jos. Testerii de pe la dealeri( si cei de la Colina si si de la Romcar mi-au spus aceleasi lucru) au precizat ca un mix decent la puterea asta este cam 10. Asta inseamna 12 in oras si 7-8 la drum, mix obtinut in conditiile in care mergi normal , dar din cand in cand mai “te superi” pe cate un participant la trafic …
        Ce au mai spus baietii este ca masinile testate erau noi , zic eu ca dupa ce se mai lasa motorul probabil ca mai scade si consumul.
        Mai aveti rabdare 2 luni si va spun…promit ca revin cu “review”.

  37. alexandru says:

    Salut, super review-ul si imi place ca-ti dai cu parerea mai ales ca ai “calarit” multe specii. eu chiar negociez acum cu Romcar-ul un Titanium de 2.2 Tdci cu cat de multe optiuni pot. Cred ca datorita tie voi renunta la ecranul cu navigatie, desi imi doream camera pe spate insa voi lua cu siguranta parbrizul incalzit si mai ales datorita acelei retele de fire cu protectie la farurile din fata pe timp de noapte. Ceeea ce vroiam in mod deosebit este descrierea Powershift-ului si eventuala comparatie cu DSG-ul. Pe mine DSG-ul nu m-a innebunit dar 2 clase mai sus decat cea de pe noua Honda Accord care, desi te zapaceste cu padelele pe care le actionezi in modul sport, are reprizele in automat dezamagitoare. Deci vreau o descriere amanuntita ( atat cat poti, evident) la Powershift. O voi lua oricum , dar n-as vrea sa nu stiu ce bubitze are.
    Multumesc anticipat si astept cu nerabdare !
    Alex

    • turatiimaster says:

      Pai in primul rand vezi ca pe 2,2 TDCi nu exista PowerShift, e doar automata cu 6 rapoarte (deci fara dublu ambreiaj ca la PowerShift – care e doar pe 2,0l TDCi 163 CP sau pe benzinare). Eu unul iti recomand 2,0 l PowerShift decat un 2,2 TDCi cu pret mai mare, performante tot pe acolo, taxe mari, impozite si nu in ultimul rand consum mai mare. Pe scurt: DSG schimba mai repede decat PowerShift, PowerShift are intotdeauna o ezitare cand o calci prima data, ezitare care te enerveaza mai ales cand stii cat de rapid reactioneaza un DSG. Ezitarea este doar atunci cand mergi cu viteza constanta si o calci pur si simplu, pare sa stea sa se gandeasca daca vrei sa o frigi cu adevarat sau doar te-ai lasat mai tare pe pedala, in momentul in care esti cu piciorul in podea, cutia schimba la fel de repede ca un DSG. Aceeasi ezitare o vei simti si cand schimbi foarte rapid din D in R, adica daca vrei sa te misti rapid inainte si inapoi (cutia asteapta sa scada turatia la relanti si abia apoi cupleaza – frustrant). Insa din punctul meu de vedere, combinatia 2,0 cu PowerShift merita din plin daca te obisnuiesti cu ezitarea si stii exact cum reactioneaza masina. Merita din 3 motive: 1 – ai dublu ambreiaj si cutie automata care schimba destul de repede (fata de altele, nu comparam neaparat cu DSG), iar modul manual e doar de fun, oricum best performance ai in D, orice cutie de viteze ai avea (exceptand cele cu padele si cu shifting time adevarat – Maserati, Ferarri, Infiniti, etc), nu pseudo, cum am intalnit la cateva modele destul de titrate). 2 – Consuma cu adevarat surprinzator de putin (si crede-ma, sunt expert in treaba cu consumul, daca ma straduiam mergeam cu ea si cu 4,5 la suta) in mers normal, adica fara sa stai sa mergi la economie. 3 – Este mai fiabila si mai rapida decat o automata conventionala

      • alexandru says:

        DA, m-am lamurit cu inexistenta Powershift la 2.2, ai dreptate, dar sigur ma aducea tipu de la Romcar pe drumul cel bun…Oricum eu am facut drive test cu 2.0 si nu am simtit ca ar trebui niste cai in pus. Nu pot sa zic ca m-am plimbat prea mult dar mi-a placut si mi-a creat aceeasi senzatie ca la DSG. Probabil sunt chestii fine de perceptie pe care la un moment dt nici nu le mai vezi ca te obisnuiesti cu ele.
        Dar de Ecoboost-ul ala pe benzina ? Ma tenteaza o benzina, sunt ceva avantaje care merita pe timp de iarna , si in nivelul silentios al motorului, evident lasand consumul la o parte. Asa din teorie motorul asta nu pare prea “setos”

        • turatiimaster says:

          Nu te baza ca te aducea cineva pe drumul cel bun, interesul lor e sa vanda masina, ce descoperi tu dupa e treaba ta. Eu unul nu m-as baga la Ecoboost, nu spun ca nu sunt ok, dar vorbim de o masina mare si grea, nu te lua dupa cifrele de consum din datele tehnice, real consumul este mult mai mare la benzina. Din punctul meu de vedere, la Mondeo ai 2 variante bune, fie 2,0l TDCi cu manuala 6 rapoarte (140 CP), fie 2,0l TDCi 163 CP cu PowerShift. Varianta PowerShift TDCi cu 140 CP nu are dublu ambreiaj, deci, repet, ori te bagi la 2,0l TDCi 163 CP, ori manuala pe 140 CP. Tu alegi pana la urma ce vrei.

      • Marius says:

        Dețin mașina asta 2.0 power shift de un an și jumătate,chiar fac taxi cu ea in Londra și sunt extrem de mulțumit de alegea făcută!!
        Adevărat este ca are întârzierea la accelerare dar dacă o pui pe sport reacționează minunat!
        Consum fffff bun in traficul infernal din Londra 8% garantat …când ies pe autostrada pilot automat 120 km/H oscilează comsumul instant între 4,4-4,6%….
        Aur mașina!!Are ținuta de drm minunata,spațiu maxim ,portbagaj imens și nu este gălăgioasa cum spun unii,mai ales dacă ai anvelopele corespunzătoatoare!!!
        Sunt încântat maxim de mașinuța!!!!

        • Vasile says:

          Buna!! Detin un power shift 2.0 163cp 2010 daca esti mai informat nu ai idee ce fel de motor are?? De la ford? Sau peugeot?? Pt ca in ultimul timp am inteles ca ar putea avea motor de la peugeot ,si ar trebui facuta distributia la 240 000k!!

    • silviu says:

      Salut! Alex,sa imi spui si mie cat a costat modelul 2.2 titanium fiindca si eu sunt interesat,bineinteles cu pachete de optiuni cat mai multe…Merci si astept un raspuns,m-ar ajta mult sa stiu cum pun problema cand o sa imi cumpar si eu.Tiiam lasat mail-ul meu.
      Multumesc!

      • alexandru says:

        Salut Silviu, asta era prima optiune, si am renuntat la ea deoarece cutia de viteze automata de pe 2.2 nu era powershift. Si eu am vrut-o asa. In plus ma tenta benzina si studiind in stanga si-n dreapta pana la urma am ales 2.0 cu 203CP si powershift. In titanium ai destule deja pe masina dar cele mai importante chestii sunt tot alea suplimentare pe care evident trebuie sa le platesti. Prin urmare am mai luat:
        – xenon + spalatoarele cu apa incalzita
        – jante de 17( alea cu 15 spite)
        – pachetul ala de navigatie cu dotarea camera spate
        – keyless entry si butonul start/stop “Ford”
        – pachetul piele + alcantara
        – scaune full electrice
        – pachetul de incalzire racire in scaune( racierea doar fata).
        – geamuri fumirii
        – culoare Lunar sky
        Am reusit si am primit toate aceste dotari ca bonus, deci valoarea CIP a fost aproximativ cat masina la pretul de lista titanium cu motorizarea asta.
        MAi am 2 saptamani si imi vine ( dreacului, in sfarsit…) masina. Asa cum am primis printre posturile astea voi incerca sa fac un review. Daca m-ar ajuta si turatii master ar fi super, dar n-am primit nici o propunere pana acum. Daca n-o facem organizat o sa incerc eu sa o fac cat mai obiectiv( pe cat se poate depasind evident impresiile si distorsiunile date de satisfactia personala )

        • silviu says:

          Ok! Astept cu intereas sa ne spui cum se comporta masina! Eu astazi am fost la 2 dealeri ford sa ma informez. Saracii si ei sunt inca in ceata, nu prea stiu multe despre noile dotari si motorizari. Tot de aici aflu mai multe, se pare:)

          • alexandru says:

            Iti dai seama ca abia astept. In general sunt destul de pretentios. De-a lungul istoriei am avut : skoda Octavia 1,9 TDI, Opel Vectra C, Nissan PAthfinder, toate de noi si toate mi-au oferit satisfactii, atata cat au putut. Acest ford e un pas inainte pt mine, in primul rand cutia si motorul pe benzol…O sa vedem.

            Nu te stresa cu dealerii ca si au am mers la 3 dintre ei cei mai bazati: Romcar, BDT si Colina. Tin sa spun ca la multe dintre discutiile astea cu primii 2 mai ales ii invatam eu pe ei ce mai citisem prin review-uri. Spre ex unii din ei nici nu stiau ca toate modelele de Mondeo, de la basic in sus au active grille shutter si sistemul ala de incarcare dinamica a bateriei…unii spuneau ca motorul de 2.2 diesel are tot powershift in echipare si nu e asa, si ma rog o gramada de alte neintelegeri. Unii dintre vanzatori habar nu au ce vand !
            Ma rog, e romanica ce pretentii poti avea ?
            Un mare pas inainte am facut cand am vazut acest review care tin sa spun ca este cel mai tare de pe net( jos palaria Turatii.ro !) nici pe alea de afara nu am vazut ceva mai detaliat.
            Tocmai de aceea m-am hotarat sa pierdem o zi si sa completam review-ul existent cu informatiile suplimentare despre cutie, motor si alte chestii descoperite de mine care prefer sa ramana surpriza.

        • turatiimaster says:

          Ia masina, bucura-te de ea si apoi imi zici si facem un review, nu e problema, gasim o varianta, nu imi place sa stresez oamenii inainte sa isi vada masina in curte…

          • alexandru says:

            stai linistit , bucuria este de partea mea, cum o am ne auzim. Avem multe de povestit. Cum am spus si in reply-ul pt Silviu, esti singurul care a facut un review pt cumparator, care m-a ajutat si pe mine si probabil si pe altii ii va ajuta sa se decida.
            Evident ca decizia am luat-o dupa vreo 3 ture de drive test, dar nu ai timp in 30 minute sa decizi si atunci orice extra info este bine venita.
            Postez cand am masina si vedem cum facem dupa aceea.

          • alexandru says:

            hello everybody, gata am luat masina. Am deja 4 zile de umblet…
            Am promis ca vin cu primele imepresii. Iata-le:
            – motorul ? SENZATIONAL !
            – cutia ? misto ! Nu zic senzational ca probabil senzationale sunt alea de pe S Klasse sau de pe septarele noi…E Ok, isi face bine treaba.
            In rest :
            – sunt extrem de incantat de culoare ! Vreti modeo ? Luati Lunar Sky e cea mai tare culoare si prinde masina perfect.
            – toate functioneaza perfect si intradevar aspectul premium ramane si dupa ce te obisnuiesti cu interiorul.
            Peste Titanium am ales astea:
            Pachet Iarna 3 – MFP 83 include scaune fata cu racire/incalzire, scaune spate incalzite
            Pachet Audio Business 3 – MFP154: senzori de parcare fata/spate, pachet ICE 132 (sistem
            navigatie 7″ – harta Europa de Vest, Radio-CD, MP3, 9 difuzoare, comenzi audio pe volan,
            BlueTooth/Voice control (engleza), USB, camera spate)
            Sistem pornire buton FordPower, sistem ” Keyless Entry”, oglinzi pliabile electric
            Geamuri spate fumurii
            Sistem de alarma cu senzori interiori
            Faruri Bi-Xenon, sistem integrat de iluminare laterala, spalator de faruri
            Vopsea metalizata
            Tapiterie piele Alcantara
            Pachet scaune: scaun sofer reglabil pe 8 directii cu memorie, scaun pasager reglabil electric
            pe 8 directii, oglinzi laterale pliabile.
            Ei bine , pe aici pe undeva astia mi-au strecurat si parbrizul incalzit, stiti ca ziceam ca-l dau jos ca mi s-a parut ca deranjeaza la ochi. Na, ca acum il am, cu sau fara voia mea.
            Ce pot sa zic despre el? sicer ? nu deranjeaza…adica il mai sesizezi cateodata daca n-ai ce face la volan, mai stai la un stop, mai te uiti in gol. Daca esti ocupat n-ai timp sa-l vezi.
            Confortul interior , la volan, in spate, este maxim. Nu e HUGE, cum zic astia pe afara, dar depinde cu ce o compari… Porbagajul este mare si aici la fel. Eu eram obisnuit cu imensitarea din Nissan Pathfinder, deci nu ma poate impresiona, dar cine umbla cu masini normale clasa medie va fi cu siguranta impresionat de dimensiunea spatiului.
            In rest toate sunt foarte bine gandite si facute ceea ce iti da confirmarea ca ai ales bine si baietii fac bine treaba. Degeaba mai zice lumea dar m-am uitat ff atent la toate imbinarile si elementele de design din interior si sincer nu gasesti nimic care sa para facut mai putin bine sau nelalocul lui( ei). Feelingul in interior este extrem de placut.
            Scaunele electrice sunt perfecte, ai atat de multe optiuni in a te regla mai bine ca tot timpul umbli si mai reglezi la “acordul fin”…
            ecranele sunt f misto, dau un aspect misto seara, sunt practice, ai totul la indemana. Intradevar Convers+-ul este destul de stufos, dar mie imi plac meniurile stufoase ( ca si alea din telefoane) sunt obisnuit sa butonez, deci nu ma deranjeaza. Poate altii prefera cate un buton pt fiecare functie…chestie de gust si obisnuinta. Eram oarecum nemultimuit ca nu am unde sa-mi pun un suport de tel. Cu ventuza pe parbriz nici nu-mi place si fiind bordul lung trebuie sa te intinzi dupa telefon. pe consola nu e nici un loc disponibil sa asezi ceva, iar de gaurit consola nici nu poate fi vorba ! Pana la urma m-am suparat si ( desi nu eram mare fan al acestor sisteme…)mi-am imperecheat prin blustutz telefonul cu virtualul din masina si e super. Comanzi din volan ai agenda din tel, pana si soneria telefonului este preluata prin boxe. Pacat ca nu ai si sms-urile, de mailuri ce sa mai zic… Chiar nu inteleg de ce nu fac astia in loc de navigatie un mini computer cu google, si toate functiile aferente un mini laptop.

            Si acum pt vitozomani: Bai nene cand se pune pe treaba motorul si tranctiunea sunt fulminante ! PArca, parca imi pare un pic rau ca nu l-am luat p-ala de 240CP ca daca asta este asa imi imaginez ala cum se repede. Avantajul powershift este ca nu poti niciodata brusca toata aceasta putere infernala ci totul se petrece lin si brusc constati ca toti au ramas mici in oblinda retrovizoare.
            Apropo de zgomotele din interior. Nu mi se pare ca s-ar auzi rulajul cum mai zic unii. Cred ca tine si de presiunea din pneuri( o s-o verific dar nu’s de ce cred ca mi le-au umflat astia la dealer mai tare…
            Merge silentios si intradevar amortizeaza foarte bine obstacolele. Nu e nici moale , nici rigida, dar daca o incarci ( 4 persoane) parca le simte mai tare…Cand esti singur in ea e ca un fulg aproape ca , vorba unui reviewer, ai senzatia ca brusc s-au astfaltat bine toate strazile…
            Si la final ( cel putin pt acum) consumul !
            Guess what ? N-am resetat-o cand am luat-o si avea mediu 17,8. Mi s-a taiat respiratia…am mers nici 5 km a scazut la 15 si toto asa. Dupa 3 zile si 300 km are 12,8, dar a avut si 12,6. De ce a crescut ? M-au suparat unii de la concurenta( VW, Bmw…) si m-am dat la ei( cu succes evident.
            Are si consum instantaneu( eu la Nissan nu aveam…) dar nu e bine sa te uiti la el cand bagi piciorul !
            Una peste alta asa cum mai mentionam prin posturi imi doresc 10, sau un pic peste si ar fi perfect.
            In rest, dupa 10-11 ani de motorina, benzina mi se pare un vis !
            Aveti intrebari ? BAGATI !

            • mihai says:

              Salut alex, am gasit si eu sa cumpar un 2.0 ecoboost 203 cp si ma intrebam cum sunt consumul si cutia powershift.
              Un mail sau numar de telefon pot lasa sa ne auzim. cum doresti.
              Multumesc

          • alexandru says:

            cand facem completarile la review-ul. Vreau neaparat sa punctam niste chestii bune si unele mai putin bune.
            Sa incercam sa facem ca online-ul sa schimbe lucrurile si mentalitatile.
            Te astept cu propuneri. ai mail-ul meu, te astept !
            Alex

  38. ala micu says:

    Prin apasarea repetata a butonului OK de pe volan poti avea toate dateel computerului de bord

    • turatiimaster says:

      O informatie foarte buna, daca asa este atunci imi retrag cele spuse despre inconvenientele computerului de bord. Oricum, daca nu am observat amanuntul asta, inseamna ca totusi nu e chiar evidenta treaba…

  39. stefan says:

    da asa e, eu le vazusem numai pe primele 4

  40. stefan says:

    Salut
    Nu lipseste cumva un filmulet? Nu ati spus nimic despre comportamentul masinii, cum e cutia automata, cum e consumul, cum trage masina, cum sunt suspensiile, antifonare interioara, etc

    • turatiimaster says:

      Sunt 6 filme, s-a mentionat comportamentul impecabil al masinii, cutia automata am spus ca nu reactioneaza asa de rapid cum ma asteptam, consumul este foarte bun, masina trage bine, trenul de rulare este perfect (am scris si in text). Zgomotul de asemenea am mentionat ca este cam mare fata de asteptarile mele.

  1. 04/02/2012

    […] puţin la început, nu poţi merge la bătaie cu Insignia, Passat, Mondeo, Avensis, Mazda 6, Peugeot 508, Citroën C5 şi alţii, cu un preţ foarte apropiat, când ai sigla […]

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.