Noul motor Ford EcoBoost 1,0l intră în producţie

Ford EcoBoost• Preşedintele şi directorul executiv al companiei Ford, Alan Mulally, lansează producţia noului motor EcoBoost de 1,0 l la Köln, Germania. Acest motor puternic, deşi de dimensiuni reduse, va fi disponibil în întreaga lume.

• Ford investeşte 134 de milioane euro (200 milioane dolari americani) în noua linie de producţie a fabricii de motoare din Köln, echipată cu tehnologie de producţie de ultimă oră.

• Motorul îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus în prima parte a anului 2012, conferind modelului Focus atribuţii de lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de CO2 şi reducerea consumului de combustibil. Ulterior, va echipa modelul Ford C-MAX şi noul model B-MAX în Europa, dar şi alte vehicule Ford din întreaga lume.

• Noul motor EcoBoost de 1,0 l este cel mai mic motor Ford pe benzină. Motorul cu turbocompresor şi injecţie directă conferă modelului Ford Focus combinaţii de 125 CP la 114g/km CO2 şi 100 CP la 109g/km CO2.

• Motorul proiectat în Europa va fi fabricat, de asemenea, la Craiova, România, începând cu prima parte a anului 2012, ridicând capacitatea totală de producţie în Europa la un nivel potenţial de 700.000 unităţi pe an în următorii ani, cu o producţie anuală globală anticipată de până la 1,3 milioane motoare.

Preşedintele şi directorul executiv al companiei Ford, Alan Mulally, a lansat astăzi producţia de serie a celui mai mic motor Ford – un motor EcoBoost de 1,0 l, cu turbocompresor şi injecţie directă care îşi va face debutul în Europa în prima parte a anului 2012 şi care va fi disponibil ulterior la nivel mondial.

Ford a anunţat că, în momentul în care motorul EcoBoost de 1.0 l, cu 3 cilindri îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus, va produce 125 CP, furnizând, în acelaşi timp, o peformanţă de 114g/km emisii de CO2 , – adică, un nivel extrem de scăzut al emisiilor, neegalat de concurenţă.

Versiunea de 100 CP a acestui motor va demonstra performanţe clare de lider de clasă din punctul de vedere al emisiilor de CO2 (109g/km).

“Noul motor EcoBoost de 1,0 litri – şi întreaga noastră familie de motoare EcoBoost – reprezintă progrese tehnologice care oferă putere, consum redus şi emisii de CO2 reduse prin intermediul supraalimentării şi injecţiei directe,” a declarat Mulally.

“Aceste motoare oferă clienţilor Ford vehiculele economice din punct de vedere al consumului pe care aceştia şi le doresc şi le preţuiesc, în acelaşi timp contribuind la reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil”.

În cadrul evenimentului amintit, lui Mulally i s-au alăturat Hannelore Kraft, primul ministru al landului Rinul de Nord-Westphalia, Germania, şi Elfi Scho-Antwerpes, primarul oraşului Köln.

Ford a declarat că a investit 134 de milioane de euro (200 milioane dolari americani) în dezvoltarea unei linii de producţie high-tech specială la Fabrica de motoare din Köln, pentru a produce acest motor.

Cei 870 de angajaţi ai fabricii vor produce până la 350.000 de motoare EcoBoost pe an.

Capacitatea de producţie la nivel european ar putea creşte până la 700.000 unităţi pe an, având în vedere faptul că, în ceea ce priveşte fabricarea noului motor EcoBoost de dimensiuni mici, noua fabrică de motoare din Craiova, România, se va alătura fabricii din Köln, în producţia noului motor EcoBoost de 1,0 l, în prima parte a anului 2012.

În următorii ani, Ford anticipează o extindere a producţiei în afara Europei, pentru a putea furniza motoare EcoBoost clienţilor din întreaga lume, dar şi o producţie globală de până la 1,3 milioane de motoare EcoBoost de 1,0 litri pe an.

Noul motor pe benzină EcoBoost de dimensiuni reduse

Acest nou motor EcoBoost furnizează o performanţă demnă de a rivaliza cu un motor tradiţional de 1,6 l, dar şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2.

Blocul motor al unităţii EcoBoost de 1,0 l, deşi de dimensiuni reduse, furnizează până la 125 CP şi o valoare maximă a cuplului de 170Nm (cu suprasarcină de 200Nm), ceea ce îi conferă cel mai ridicat nivel de putere întâlnit până în prezent la un motor de serie Ford.

“Angajamentul Ford pentru producţie high-tech din Germania, este semnificativ” a declarat Mulally. „În afara Statelor Unite, Germania este singura ţară, în care avem o prezenţă foarte puternică în ceea ce priveşte proiectarea şi fabricarea motoarelor.”

Noul motor EcoBoost de înaltă performanţă şi dimensiuni reduse îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus în prima parte a anului 2012.

Acesta furnizează o reducere a consumului de combustibil de neegalat de 5,0 l/100km şi emisii de numai 114g/km CO2 în versiunea de 125 CP, având şi o versiune de 100 CP, care furnizează un nivel de lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de CO2 de 109g/km.

Motorul va fi instalat şi pe modelul de mare succes Ford C-MAX, dar şi pe noul Ford B-MAX, care va fi lansat în producţie în 2012.

Alte aplicări globale atât pentru versiunea de 125 CP, cât şi pentru versiunea de 100 CP vor fi anunţate ulterior de către compania Ford.

Motorul EcoBoost de 1,0 l a fost dezvoltat de experţi Ford din întreaga Europă, incluzând inginerii din cadrul Centrului de Cercetare şi Inginerie Avansată Ford Europa, din Aachen, Germania, dar şi ai Centrului tehnic Dunton, din Marea Britanie.

“Noul motor EcoBoost de 1,0 l reprezintă o colaborare autentică de la început şi până la sfârşit între specialiştii Ford din întreaga Europă, care şi-au canalizat expertiza în scopul de a proiecta atât motorul, cât şi unitatea ultramodernă în care acesta va fi produs,” a declarat Stephen Odell, preşedintele şi directorul executiv al Ford Europa.

“Acest lucru se va reflecta asupra atribuţiilor de lider de clasă, la nivel european, în ceea ce priveşte emisiile de CO2 ale noului motor EcoBoost de 1,0 l, la debutul său pe un Ford Focus în prima parte a anului 2012; este vorba despre atingerea unui nivel scăzut al emisiilor, dar şi de performanţa rafinată şi de înaltă ţinută pe care clienţii o aşteaptă din partea Ford.”

Producţia motoarelor high-tech EcoBoost

Unitatea de producţie avansată a motoarelor EcoBoost din cadrul Fabricii de motoare Ford din Köln a fost proiectată de echipa Ford de inginerie de producţie din Dunton, Marea Britanie, în laboratorul Ford de producţie virtuală, pentru a atinge nivelul cel mai ridicat de flexibilitate şi eficienţă.

S-au instalat aproape 100 unităţi noi de prelucrare şi o linie de asamblare de 580 metri, construită special în acest scop.

Se utilizează cincizeci şi cinci de procese automate şi 14 procese semi-automate, împreună cu 90 de staţii de lucru pentru muncitorii calificaţi. Toate acestea ajută la asigurarea celor mai înalte standarde calitative şi a continuităţii în producţie.

Tehnologia este capabilă de prelucrare cu o precizie de 10 microni, 10 – 20% din lăţimea unui fir de păr uman.

Ford a introdus noi tehnici de producţie care duc la reducerea volumului de lichid de răcire necesar pentru prelucrarea părţilor din aluminiu ale motorului la doar patru sau cinci mililitri per componentă, dintr-un necesar anterior de până la doi litri, o reducere de peste 99% care contribuie la reducerea poluării mediului rezultată din procesul de fabricaţie.

Noua tehnologie de testare „la rece” permite testarea motoarelor finalizate fără ca acestea să fie puse efectiv în funcţiune – reducând, astfel, utilizarea de combustibil şi emisiile de CO2 din cadrul procesului cu 66% – în timp ce 100% din energia rămasă necesară pentru funcţionarea fabricii provine din surse regenerabile de energie.

Necesarul total de electricitate a fost redus cu 66%, prin comparaţie cu producţia motorului Ford V6 de 4 litri, care se încheie astăzi la Fabrica de motoare din Köln.

8 Responses

  1. markus says:

    Eu consider ca acest motor se preteaza foarte bine pe Ka sau turism cu masa 700-900 kg, pentru a evita golurile putere la reprize descrise anterior de un domn. Evident si consumul va fi simtitor ameliorat.

  2. Alexandru Agape says:

    Nu stiu, dar eu nu m-as incumeta sa cumpar un Focus cu acest motor.Pur si simplu nu stiu ce a fost in mintea celor de la Ford sa puna motorasul asta pe o masina ca Focus-ul sau ca C-Max-ul…Din punctul meu de vedere, pentru Focus, motorul de 1,6l EcoBoost e perfect.Acesta de 1.0 l….nu as avea incredere sa il cumpar:) Parerea mea.

  3. kim_vl says:

    Motorul de un litru de la Craiova intră pe Ford Focus: 125 CP, 4.2 litri/100 km

    http://www.automarket.ro/stiri/motorul-de-un-litru-de-la-craiova-intra-pe-ford-focus-125-cp-42-42915.html

    Robert, ce parere ai de combinatia intre acest motor si Focus ? Cum crezi ca o sa se descurce motorul ? Vorbeam de 1.2 TSI 105 CP de pe Leonul meu care are performante decente dar si consum de peste 10 urban.

    • turatiimaster says:

      Nu am condus inca 1,0l EcoBoost. Personal nu am o parere neaparat buna despre motoarele mici supraalimentate, in opinia mea (si sunt expert in mecanica auto) nu pot fi foarte fiabile. O cilindree rezonabila pentru un motor mic supraalimentat ar fi 1,4 si 1,6. 1,0l EcoBoost poate fi o optiune pentru un model gen Fiesta sau Ka, pentru Focus nu cred ca e o solutie tocmai viabila (ar trebui sa fie o diferenta mare de pret intre 1,0 si 1,6 EcoBoost ca sa merite macar sa te gandesti la asta). Pe zona de reprize, unde cuplul conteaza, 1,0 isi va arata slabiciunea, Focus e o masina destul de grea. Asta e parerea mea acum. O sa conduc si mai vorbim dupa.

      • Spiridusul says:

        Spuneai intr-un post ca o sa revii cu un articol in legatura cu motoarele turbo de cilindree mica si de ce nu esti adeptul lor. Vezi noile 1.0 Ecoboost-Ford si 1.2 Tce-Dacia Lodgy iar pe piata sunt zvonuri ca si coreenii se pregatesc.
        Multumesc.

        • turatiimaster says:

          Da, este o tendinta spre care se vor indrepta foarte multi constructori, in principal din ratiuni de indeplinire a normelor de poluare si pentru ca se taxeaza foarte mult cilindreea. Cand o sa am timp o sa expun intr-un articol avantajele si dezavantajele motoarelor de cilindree mica. Daca vrei sa afli cate ceva urmareste modelele cu 3 cilindri prezentate de mine pe turatii (Nissan Micra ambele modele, Kia Picanto), acolo am comentat cate ceva.

  1. 09/02/2012

    […] B-MAX cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost (120CP) va avea emisii de CO2 de 114g/km şi un consum de combustibil de 4,9l/100km […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.