Hyundai i20, noul competitor de clasa B

Hyundai i20 faceliftHyundai Auto România îşi consolidează gama de modele, lansând noua generaţie i20. Binecunoscutul model din clasa B a fost revizuit şi optimizat atât la interior, cât şi la exterior, adresându-se, astfel, unui segment mai larg de cumpărători.

Dezvoltat în baza succesului înregistrat de modelul anterior, noul i20 evidenţiază dezvoltarea gamei de autovehicule Hyundai prin noi motorizări şi prin design.

“Noul i20 reprezintă un model esenţial pentru gama Hyundai la nivel naţional. Intrarea pe piaţă a noii generaţii Hyundai de clasă mică ne livrează atuul necesar pentru rezultate superioare de vânzări pe piaţa locală.

Noul i20 se alătură acum trioului i30, Elantra, ix35 – modele care susţin preponderent rezultatele în creştere ale mărcii Hyundai în România. Consider că avem premisele necesare pentru a ataca din nou piaţa locală cu produse şi servicii extrem de atractive, acum disponibile şi în segmentul B”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto România.

Stil şi design. Evoluţia către designul fluid

Reproiectat în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, cu o lungime de 4 metri, noul i20 poartă amprenta limbajului de design Hyundai, “sculptura fluidică”. Caroseria prezinta linii îndrăzneţe, ce denotă senzaţia de mişcare continuă.

Partea frontală include un element de design comun noilor modele Hyundai: grila hexagonală. Pentru un aspect modern, noul i20 beneficiază de blocuri optice redesenate. Capota, aripile şi spoilerul faţă – care include proiectoarele de ceaţă – precum şi designul jantelor au fost reproiectate, încadrând noul model în conceptul de design al noii game Hyundai “i”.

Tot la capitolul design, specialiştii Hyundai au oferit o notă de actualitate noului i20, prin reproiectarea spoilerului şi prin includerea unui sistem de asistenţă la parcarea cu spatele. Lămpile au fost de asemenea restilizate pentru a asigura unitatea designului.

Toate aceste modificări au condus la un coeficient aerodinamic de 0,32

Pentru piaţa naţională, noul i20 este produs în Turcia şi va fi disponibil în zece culori exterioare ale caroseriei – două nemetalizate şi opt metalizate. Printre acestea se numără Alb Coral, Albastru Twilight, Roşu Electric, Negru Diamond, Bronze şi Gri Ember.

Barele de protecţie reproiectate au adăugat noului i20 o lungime suplimentară de 55 mm (30 mm în faţă şi 25 mm în spate), până la 3.995 mm. Lăţimea, înălţimea şi ampatamentul rămân neschimbate, păstrând proporţiile dinamice ale modelului.

Confort. Materiale de calitate superioară şi spaţiu generos

Interiorul noului i20 a fost recreat, pentru a oferi conducătorului auto şi pasagerilor deopotrivă, un nivel superior de spaţiu şi confort.

Scaunele au fost redesenate, iar tapiţeria acestora este disponibilă din material textil, piele sau combinaţie de piele şi material textil. Mai mult, consola centrală a fost modificată în totalitate pentru a include un nou schimbător de viteze. Prezentând inserţii negre, planşa de bord beneficiază de un finisaj plăcut la atingere, fiind lăcuită cu vopsea de tip Nano P.U.

Exceptând materialele îmbunătăţite, interiorul noului i20 dispune şi de un spaţiu generos pentru un autovehicul de clasă mică. Spaţiul pentru cap este de 1.005 mm pentru locurile din faţă si 970 mm pentru locurile din spate.

Spaţiul la nivelul umerilor este de 1.350 mm şi respectiv 1.340 mm, în timp ce spaţiul pentu picioare este apreciabil, oferind 1.074 mm şi respectiv 845 mm. Portbagajul are o capacitate de 295 litri (cu scaunele spate nerabatate).

Printre dotările opţionale nou introduse pentru modelul de clasa B se numără cheia inteligentă şi butonul Start/Stop, semnalizatorul care emite trei semnale luminoase la o singură atingere, lumini cu aprindere automată, ştergătoare cu senzor de ploaie şi cameră video pentru marşarier – cu afişaj pe oglinda centrală.

Motorizări. O gamă îmbunătăţită de motoare rafinate şi eficiente

Toate variantele de motoare ce echipează noul i20 au fost dezvoltate pentru clienţii europeni. Acestea beneficiază de valori performante în materie de consum şi emisii, fără a compromite în schimb puterea şi manevrabilitatea.

În scopul reducerii consumului şi a emisiilor de noxe, Hyundai şi-a limitat gama de motorizări la patru unităţi – două diesel şi două pe benzină, dezvoltând puteri între 75 şi 100 CP.

Având în vedere protecţia mediului înconjurător, Hyundai a dezvoltat un motor diesel eficient, în trei cilindri, care livrează 75 CP şi dispune de un cuplu de 180 Nm. Combinat cu sistemul integrat Hyundai Stop & Go, acest propulsor beneficiază de cele mai scăzute emisii de CO2 pentru un automobil disponibil în acest moment pe piaţă – doar 84 g/km, în timp ce modelul standard are emisii de 99 g/km.

Şi celelalte motorizări ale gamei sunt prietenoase cu mediul înconjurător. Spre exemplu, unitatea diesel 1.4 litri, 90 CP emite doar 96 g/km, în timp ce motorizarea pe benzină 1.25 litri, 85 CP produce 109 g/km (modelul standard are emisii de 114 g/km).

Transmisii adaptate fiecărei motorizări în parte.

În scopul obţinerii celui mai bun raport între performanţă, emisii şi consum, Hyundai a adaptat transmiile în funcţie de motorizarea pentru care se optează. Astfel, sunt disponibile transmisii manuale cu cinci sau şase trepte de viteză sau patru rapoarte în cazul cutiei automate.

Motorizarea pe benzină de 1.2 litri este corelată cu transmisia manuală cu cinci trepte, care furnizeaza raportul optim intre performanta si emisii – a caror valoare ajunge la 109 g/km, in conditiile in care se asociaza cu tehnologia Hyundai Blue Drive.

Ambele motorizări diesel sunt echipate cu transmii manuale cu şase trepte de viteză, pentru a reduce consumul şi emisiile de CO2 şi pentru a maximiza performanţa.

Cu ajutorul tehnologiei Blue Drive, motorul diesel de 1.1 litri produce doar 84 g/km emisii de CO2. Aceasta însemnă că noul i20 nu este doar un autovehicul de clasa B cu cele mai mici emisii, el reprezintă totodată cea mai puţin poluantă maşină cu un motor convenţional, disponibilă în acest moment în Europa.

Dotări destinate siguranţei de 5 stele Euro NCAP.

Proiectat pentru a se înscrie în clasamentul celor mai sigure maşini din clasă, noul i20 debutează cu un nivel de echipare excepţional în materie de siguranţă activă şi pasivă.

Fiecare unitate i20 este echipata în varianta standard cu ESP (Electronic Stability Programme) şi VSM (Vehicle Stability Management). Protecţia ocupanţilor în eventualitatea unei coliziuni este asigurată de oţelul elastic utilizat în construcţia caroseriei, în timp ce airbagurile frontale, laterale şi cortină optimizează protecţia ocupanţilor.

Cel mai cuprinzător pachet de servicii post-vânzare, fără limită de kilometri

Asemenea celorlalte modele Hyundai lansate recent în România, noul i20 dispune de pachetul 5 Year Triple Care, care include 5 ani garanţie fără limită de kilometri, 5 ani asistenţă rutieră şi 5 ani verificări tehnice periodice gratuite.

Variante de echipare şi preţuri locale

Noul Hyundai i20 va fi disponibil pe piaţa locală începând cu a doua jumătate a lunii iulie 2012, în două versiuni de echipare aferente motorizării pe benzină 1.2 litri: Comfort şi Highway. În perioada imediat următoare, în locaţiile showroom Hyundai Auto România va fi disponibilă către comercializare şi motorizarea diesel 1.1 litri, în trei cilindri.

Preţurile pentru noul Hyundai i20 în România încep de la 7.212 Euro cu TVA inclus – preţ disponibil prin programul Remat 2012, cu trei tichete incluse ( 9.862 euro cu TVA inclus).

Echiparea de bază cuprinde dotări la cel mai înalt standard al clasei B, precum: sistemele ESP şi VSM, 6 airbaguri standard, închidere centralizată, computer de bord, aer condiţionat sau radio CD cu MP3 şi mufă auxiliară.

3 Responses

  1. kenzo says:

    Este o masina reusita, mai ales la pretul acesta.

  2. Spiridusul says:

    Vad ca la i20 Hyundai nu a ridicat preturile cum a facut la restul gamei. Ramane de vazut daca e o schimbare de politica sau pentru ca e doar un facelift a versiunii anterioare- masina de care sunt foarte multumit.

  1. 05/09/2012

    […] Recunosc, din start, in afara de lipsa unei cutii de viteze cu 6 rapoarte, nu ai ce sa reprosezi ceva serios acestui nou i20. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.