Mazda 3 Sport 2,0l Revolution

Mazda 3 Sport 2,0l Revolution

Mazda 3 m-a surprins încă de la primele fotografii, cu designul deosebit, am remarcat imediat că e o maşină frumoasă şi mi-am imaginat, mai apoi, că va fi şi dorită.

Deşi nu mai sunt în situaţia de a-mi căuta un automobil, am căutat să conduc acest model Mazda, convins că nu voi fi dezamăgit.

Fără să ştiu mare lucru despre maşină, decât puterea de 120 CP, am presupus că are un motor de 1,6l, aspirat, mai ales că în prima zi, în care mă acomodam cu maşina, nici consumul nu era foarte mare. Eram în schimb încântat de cum trage, mi se părea un 1,6l foarte deosebit.

Nimic mai greşit, în momentul în care am început să mă documentez, am văzut că de fapt motorul are 2l. Am citit de 2 ori, m-am uitat şi în certificatul de înmatriculare, nu cumva să greşesc. Şi am crezut că au înnebunit cei de la Mazda: 2l aspirat în epoca downsizing-ului?

Şi totuşi, incredibil, Mazda a ales o altă cale, complet diferită de tendinţe. Nici cilindree mică supraalimentata, nici cilindree mică aspirată, ci cilindree medie spre mare, aspirată. Să fi greşit oare?

Concluzia e greu de tras, mai ales că motorul nu prezintă performanţe impresionante, să fim serioşi, 2l şi 120 CP? Concurenţa are 135 CP la 1,6l, dar, căci exista un dar, performanţele Mazdei sunt bune, chiar foarte bune.

Aşadar, un Mazda 3 care ascunde un lup în blană de oaie? Eu cred că da.

172 Responses

  1. Stefan (theFox) says:

    Nu cred ca acest review este inspirat si nu cred ca este just fata de aceasta motorizare. Modelele G120 si G165 au aceeasi motorizare de 2 litri. Oare de ce?
    Common sens: daca motorul de 1.8 litri de pe Honda dezvolta 140 CP cum poate un motor de 2 litri sa dezvolte doar 120CP ??

    De fapt acest motor de 2litri este capabil sa ajunga la 175 CP dupa un chiptuning *Stage 1, mai exact modelul G120 dupa scoaterea limitarii (da vine cu limitare din fabrica) ajunge la aceeasi performanta cu G165 din fabrica adica 160CP iar daca umblam un pic la evacuare si filtru de aer ajunge la 175 CP (masina functionand in parametri normali).

    Mai mult de atat, G120 stock are 130 CP nu 120 cum crede multa lume, lucru demonstrat pe dyno cu o benzina de calitate.

    Deci, ce se intampla dupa scoaterea limitarii pe G120:
    – motorul ramane in parametrii optimi din fabrica
    – limitarea de 4000 RPM este scoasa , motorul tragand pana pe la 6800 RPM unde inca este safe
    – un plus de 10NM ca si torque sunt castigati de la 210nM la 220 nM
    – de la 130 CP de pe dyno ajunge pe la 162 CP
    – daca adaugam un upgrade de evacuare precum si un filtru de aer sport vom ajunge la 175CP

    • turatiimaster says:

      Ma bucur ca esti fan Mazda, dar o sa iti raspund cu o intrebare, daca fac o comparatie intre Duster 90 CP si un alt model cu 90 CP, tot la cilindreea de 1.5, tu vii si imi zici ca are Duster si 110 CP, pai si eu zic ca are celalalt model 112 CP, si tot asa. Eu am comparat aici versiunea care se vinde, G120, am facut multe filme cu Mazda, si cu G 120 si cred ca toata lumea stie ca G120 si G165 au la baza acelasi motor, deci nu ma intereseaza ca umbli la evacuare si aer, ca si la Honda poti umbla in evacuare si aer (2l aspirat Honda 240 CP iti zice ceva? Honda S2000, putere litrica mai mare decat la Ferrari, la vremea respectiva). Incerci sa spui ca e o versiune de baza a unui motor foarte bun, corect, sunt de acord cu asta, dar Mazda o vinde ca G 120, si eu am experienta cu masinile, destula, am avut motoare modificate, stiu ce se poate face, noi vorbim aici de masinile stock. Si Honda scoate 180 CP din 1.8 fara probleme. Review-ul este just pentru ca aceasta motorizare asta este si atata face, in versiunea G120, daca era G165, era altceva si discutia era alta. Exemplele sunt valabile la toate marcile, eu am Sportage 2l diesel de 185 CP, pe piata se vindea si 2l (fix acelasi motor) cu 136 CP, mai putini bani, consum mai mic, mai putina performanta.

  2. Stefan says:

    Robert, da-mi un sfat te rog, Mazda 3 2.0 G120 Challenge sau Hyundai i30 Launch Edition EXCLUSIVE ?

    Le-am testat pe ambele, pe distante foarte scurte, ce-i drept. Mazda 3 mi s-a parut mai reusita la interior (si datorita sistemului de infotainment mai bun, i30 vine doar cu cel de 5″), la exterior ambele arata foarte bine.
    Ca dinamica, motorul de 1.4 de la Hyundai e ceva mai fasnet, dar nu sunt convins de consum (la Mazda e cert ca scoate consumuri foarte bune).
    Directia mi-a placut mai mult la Mazda (la Hyundai pare cam artifiiala); desi am intrat cu Mazda intr-un giratoriu putin mai tare si a subvirat destul de mult.
    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Am scos o medie de 7-7.2 cu i30 1.4 T-GDi LE DCT7, vorbeam singur in masina, dupa mine noul i30 e fabulos ca oferta. Nu gresesti cu niciuna. Daca ai rabdare vreo 10 zile, apar si filmele.

    • bancher says:

      Eu zic ca Mazda este clar peste Hyundai ca si marca..

  3. Ionel says:

    Amandoua sunt bune. Avand in vedere ca vei circula si pe distante mai lungi (vacante) si ai si garantie (efectiva) mai mare, varianta mai buna este Kia. In acelasi timp Kia este mai ieftina la intretinere (revizii) in comparatie cu Mazda si are o retea de reprezentante bine dezvoltata la noi in tara si Europa, pe cand Mazda este ici si colo. O fi bunisor motorul de la Mazda, dar pare depasit de trendul actual, si in acelasi regim de functionare, oricum ai da-o, va consuma si mai mult. Iar peste un an-doi, va fi un fel de dinozaur al motoarelor pe benzina. Bafta la alegere, dar mie mi se pare destul de clar ce iti trebuie.

  4. Sorin says:

    Salut, sunt și eu într-o dilemă legată de alegerea unei mașini noi între Mazda 3 2.0 benzină 120 CP și Kia Ceed 1.6 motorină 136 CP. Am făcut test drive cu ambele.

    Mazda are ca avantaj aspectul mai deosebit cât și interiorul mai modern, mai de calitate, iar poziția la volan este mai confortabilă și ergonomică. Garanția ar fi de 5 ani. Ce nu mi-a plăcut a fost zgomotul de vânt care se simte încă de la 100 km/h.

    Kia Ceed are un motor ceva mai fâșneț, foarte silențios pentru un diesel, iar insonorizarea pare mai bună decât la Mazda, vântul nu se aude atât de tare. De asemenea, spațiul pe bancheta din spate este mai generos. Garanția ar fi de 7 ani. Prețul cam același, Ceed ar fi un pic mai dotată (cameră spate și senzori de parcare). Ce nu mi-a plăcut este interiorul mai bătrânesc și direcția un pic cam asistată.

    Nu știu care ar fi diferența de consum mixt între cele două variante. Eu merg cam 18000 de km pe an din care 30% în București, 50% extraurban în weekend, 20% pe autostradă in excursii prin Europa.

    Ce ați alege între cele două?

    Mulțumesc

    • Mihai says:

      Salut Sorin,

      Spun inca de la inceput ca parerea mea o sa fie putin subiectiva, asa ca daca nu doresti sa te influenteze, sa nu citesti comentariul :))

      In ultimele luni am tot cautat si eu o masina noua.
      Pe lista am avut: Hyundai i30, Peugeot 3008, Kia Sportage, Kia Ceed, Suzuki Vitara, Seat Leon, Seat Ateca, Skoda Octavia, VW Golf, toate cu motor pe benzina.
      Din cate se vede, am mentionat mai multe clase de masini. Unele le-am taiat de pe lista din cauza pretului prea mare, comparativ cu bugetul meu (Peugeot 3008, Kia Sportage, Seat Ateca), iar unele le-am taiat de pe lista din varii motive: pozitia la volan, comportament motor, directie, vizibilitate, fiabilitate, garantie.

      Personal am ales Mazda 3 G120, Attraction. Recunosc ca am fost foarte indecis, dar in urma punerii in balanta a plusurilor si -minusurilor, am ales Mazda.

      In cazul tau: Kia Ceed 1.6 diesel vs Mazda 3 G120 benzina.
      Am un fost coleg de servici care detine o Kia Ceed cu acelasi motor si intradevar, e destu de fasnet (multumit de masina).
      La Kia Ceed nu mi-a placut nici mie pozitia la volan (masina anterioara a fost un Golf 6 1.6 diesel si masina fratelui meu, Seat Leon 1.9 diesel). Nici interiorul la Kia Ceed nu m-a atras deloc. Avand in vedere ca interiorul e foarte important pentru mine a fost un mare minus.
      Legat de insonorizare, e, sau a fost foarte importanta. De cand cand am Mazda 3, nu am mai tinut asa mult la acest capitol. Imi place prea mult masina :))

      Cum spune si Robert. Cel mai important e sa iti placa tie. Mananca bine dimineata si mergi sa le conduci pe amandoua in aceeasi zi, una dupa alta. Alege masina care iti aduce un zambet pe fata si te face sa o conduci cu placere cat mai des. Asta, daca in lista ta cu plusuri si minusuri ai ajuns sa alegi intre A si B. Gandeste-te ca pentru unele minusuri exista solutii simple si necostisitoare.

      Bafta!

      • Sorin says:

        Salut Mihai,

        Multumesc de raspuns.

        Totusi, vreau sa te intreb daca zgomotul de vant ti se pare mai mare decat la alte masini pe care le-ai testat?
        Este deranjant la viteze de 130 km/h pe autostrada?

        • Mihai says:

          Salut,

          Dintre masinile enumerate mai sus, cea mai insonorizata mi s-a parut Skoda Octavia (iau in considerare doar clasa compacte).
          Kia Ceed- nu am mai tinut sa ies in afara orasului pentru a o testa la o viteza mare.
          Mazda 3 – mie pare un pic mai zgomotoasa la viteza de 130 km/h comparativ cu masina personala anterioara (Golf 6), dar nu am considerat sa fie deranjant (deocamdata). In weekend o sa am ocazia sa merg pe autostrada asa ca pot sa revin cu o parere, daca doresti.

          • Ionel says:

            @Mihai,
            Ce pret ai platit pe Mazda ?
            Multumesc.

          • Sorin says:

            Salut, ceva impresii după mersul pe autostradă? Zgomot, consum? Mulțumesc

            • Mihai says:

              Salut,

              Zgomot: la dus am prins vant din lateral-fata si a fost destul de zgomotos (130-140 km/h).
              La intors vremea s-a linistit si a fost destul de ok (tot e mai zgomotos ca si in Golf 6, ma refer zgomot pneuri si vant; motorul nu se aude).

              Consum: nu am fost atent deloc la consum. Pot sa iti spun ca acum consumul mediu este 7.1 -7 l/100 km (oscileaza). Am mers destul de mult in oras si am prins tot drum aglomerat.

              Altele:
              Am schimbat filtrul de polen cu unu cu carbon activ. E o diferenta destul de mare. Am gasit destul de greu un filtru de polen cu carbon activ (doar un producator). La alti producatori auto poti sa gasesti mai multi producatori de filtre de polen, mai bune.

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt ok, dupa mixul de rulaj pe care il expui, eu as lua dieselul de la Kia, am avut motorul 7 ani, zero probleme, consum scazut, astea noi sunt si mai si. Nici cu Mazda nu gresesti, trebuie sa vezi exact ce astepti de la o masina, in conducere sportiva poate Mazda e peste ceed, insa in conducerea de zi cu zi, taxe, economie de carburant, garantie, Kia castiga de departe.

      • Sorin says:

        Multumesc pentru raspuns, sunt un pic in dubii cu diesel-ul, vad ca in Parlamentul European se discuta un plan de eliminare treptata a masinilor diesel. Cred ca asta ar afecta serios valoarea in cazul unei revanzari.

        • Ionel says:

          Este un aspect destul de important. Atunci mai degraba benzina. Oricum vei pierde foarte mult la revanzare in cazul amandurora.

  5. Ro says:

    Este vreo diferenta la spatiu interior intre Sedan si Hatchback ?

  6. Mihai says:

    Salut,

    Sunt foarte nehotarat. Nu pot sa ma decid intre Mazda 3 2017 2.0 l benzina, echiparea Attraction si Skoda Octavia 1.4 TSI Style 2016.

    Mazda 3
    Imi place foarte mult cum arata. Sta foarte bine pe drum, pare a fi foarte usoara. Are suspensia putin rigida. Nu e foarte insonorizata la viteza (aprox 120 km/h) si din cate am citit, lumea se plange ca pe timp de lumina puternica (soare) se reflecta destul de tare bordul in parbriz, iar geamurile fata si parbrizul nu ar avea tratamente termice pentru protectie UV.
    Garantia este de 3+2 ani, cu posibilitate de prelungire la 10 ani sau 200 000 km, ceea ce mi se pare un lucru grozav.

    Skoda Octavia
    Este mai insonorizata, trage foarte bine, pozitia la volan este destul de comoda si pare mai practica. Geamurile sunt atermice.
    Consider ca nu arata foarte bine si nu pare la fel de stabila la rulare comparativ cu Mazda 3.
    Garantia este de 2 ani fabrica + 2 ani dealer.

    Masina precedenta a fost un Golf 6 1.6 tdi.

    Imi doresc o masina fiabila, confortabila si cu motor pe benzina.

    A mai avut cineva ocazia sa le compare cele 2 masini mentionate mai sus?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Mazda.

    • mariusmuntean says:

      Eu am facut test drive recent cu Mazda 3 g120 si cu octavia tot benzina. amandoua echipate cu variante mai de top. Personal am ales Mazda pentru feelingul la volan, aspectul interior; imi place mai mult

      • Mihai says:

        Salut,

        Ca si insonorizare, din punctul tau de vedere, care ti s-a parut mai insonorizata?

        Am condus Skoda Octavia cu motor de 1 l. Tragea motorasul, dar nu stiu cat o sa tina… Cu Skoda am avut ocazia sa merg cu aproximativ 140 km/h si parea chiar ok ca si insonorizare (vant/zgomot rulare pneuri).
        Cu Mazda am mers cu aproximativ 110 km/h si deja incepea sa e faca simtit zgomotul provocat de vant.

        • Ionel says:

          @Mihai,
          Vezi si ultimele 4 filmulete postate de turatii.ro pe youtube cu Mazda 3 sedan G120 din februarie anul acesta (unul aici, cu concluzii si principale hibe – https://www.youtube.com/watch?v=ZyB7dtL4JVk&spfreload=10).
          Ca probleme principale a evocat lipsa de vizibilitate de la sofer din cauza proastei dispuneri a oglinzilor laterale, zgomotul facut de volan la capatul cursei, mai exact o tacaneala si calitatea slab a mochetei din portbagaj.
          Eu sunt cumva in aceeasi dilema ca si tine, ma tenteaza un Mazda 3 sedan, un Civic sedan si un Ford Focus sedan, toate pe benzina, si nu stiu ce sa aleg. Estetic Mazda este cea mai tare, dar la insonorizare cel mai bine sta Focus.

          • Mihai says:

            Multumesc frumos pentru raspunsuri!
            Am hotarat sa iau Mazda 3 Attraction G120 . Mai trebuie sa ma hotarasc intre sedan si hatchback.

            Planuiesc sa tin masina cel putin 5 ani asa ca ma gandesc la ce o sa car in portbagaj (rucsac pt munte, carucior copil). Deocamdata inclin pentru sedan, dar si hatchback (sport) ma atrage.

            Hatchback:
            – design
            – e mai scurta
            – deschiderea mai mare la portbagaj

            Sedan:
            – design
            – e mai aerodinamica
            – din cate mi s-a spus la reprezentanta (+ ce am citit pe forumuri), sedanul ar fi mai silentios in interior.

            Singurul lucru care ma dezamageste la sedan este ca nu e gandit “smart” nu are ancore pentru bagaje, plasa pentru bagaje.

            Masina parintilor (Opel Astra hatchback) a fost lovita in spate si de atunci portbagajul nu se mai inchide perfect, iar zgomotul + praf e mai pronuntat in interior. Consider ca sa un sedan nu ar fi asa de sacaitoare o astfel de problema.

            Pana acum nu am avut nevoie sa car obiecte voluminoase (o singura data am umplut masina cu 6 scaune de bucatarie). Si cand plecam in concediu (Grecia) preferam sa pun in portbagaj fara sa obturez luneta si restul in portbagajul de pe barele de pe masina.

            PS: masina personala anterioara- Golf 6 Variant

            • Ionel says:

              @Mihai,
              Am facut si eu drive test cu masina pe care vrei sa o cumperi si nu mi s-a parut deloc fasnet motorul. Daca vrei depasiri din scurt trebuie sa-l turezi destul de tare in vit .a II-a si a III-a, ceea ce face sa se duca naibii consumul, iar ca fiabilitate, daca vrei sa tii masina 6-7 ani, nu se stie cum se va comporta. Daca vei intra pe forumul dedicat marcii o sa vezi ca sunt destule neplaceri ale posesorilor (vopsea supersensibila, piese chinezesti la sistemul de franare, etc.).
              Am avut sansa sa fac testarea Cu Mazda pe ploaie si nu mi-a placut antifonarea. Nu pot sa zic ca era prea deranjant zgomotul de rulare, dar se auzea , iar la drum lung se acumuleaza oboseala.
              Pentru a nu-ti parea rau, te sfatuiesc sa faci o testare si cu Focus sedan Ecoboost Titanium de 150 CP, care este putin mai ieftin ca pret final ( cu discount). S-ar putea sa-ti schimbi decizia. Daca te intereseaza antifonarea, Focus este mult peste Mazda, iar ca motorizare nici nu incape discutie ca este de asemenea superior. La interior sta mai bine Mazda, dar nu detasat, ci doar bordul este mai ergonomic si are un pic de spatiu in plus in spate.
              Focusul este mult mai bun la vopsea si la anticoroziune. La Mazda pietricelele ce sar de la alte masini o sa ciobeasca vopseaua pana la tabla. De asemenea, ce a spus Robert in prezentare este adevarat, respectiv si eu am probleme la vizibilitatea in oglinda din dreapta ( iarasi nu se compara cu Focusul, care asigura vedere impecabila), precum si volanul are acel zgomot specific la capatul cursei. Nu in cele din urma, la oglinda interioara, Mazda are un cablu oribil, nemascat. In rest sunt de acord ca, estetic, caroseria Mazdei este super, chiar cea mai frumoasa.

              • mariusmuntensky says:

                Eu am momentan o Cordoba cumparata in Noiembrie 2007 noua, si sunt mega dezamagit de ea, cu tot cu piese nemtesti. dezastru

              • Mihai says:

                Salut,

                Am ales pana la urma Mazda 3 2017 G120 Attraction. Pana acum sunt super multumit!
                Tineam destul de mult la insonorizare, dar la cum merge motorul si cum te simti cand conduci masina, trec peste (nu am mai patit asta pana cand sa conduc Mazda).

                Am parcurs ~600 km iar consumul mediu este de 6.5 l/100km ( ~70 % exterior 30% oras).

                Singurul lucru care ma dezamageste este filtrul de polen. Este foarte slab. Intentionez il schimb cu unul cu carbon activ (daca o sa gasesc).

                P.S Multumesc Robert pentru raspunsurile tale!
                Drumuri bune!

      • Marius says:

        Salut,

        Am o rugaminte, daca poti sa im spui ce varianta de echipare ai ales si la ce pret ai luato? Ai reusit sa negociezi ceva la reprezentanta de unde ai luat masina? sau ai primit ceva reducere?
        Daca poti sa imi raspunzi pe adresa de email ewb_81@yahoo.com

        Multumesc mult!
        Marius.

  7. mriusmuntean says:

    Salut, si eu imi primesc mazda 3 challenge in noiembrie daca platesc avansul in Martie. Am fost la test drive pe un g120. as merge pe cel de 2l, nu sunt inca convins de consumul urban la condus normal, fara scheme, in oras mai aglomerat gen Timisoara.

    • Victor says:

      Iti spun eu cum e consumul pe G120 de 2.0 benzina. Are un prieten si conduce zilnic in bucuresti. Minim 6 in oras cand e putin aglomerat si maxim 12 a avut in varful de trafic cu ninsorile din ultima vreme. Media lui neresetata e 8.6 si masina merge 95% in bucuresti. Deci consuma fff bine si are putere motorul pe mazda 3. Ma indoiesc ca timisoara e mai aglomerat ca buc, deci poti scoate lejer consumuri de maxim 8-9 in oras, cand e liber chiar 6

      • mariusmuntean says:

        Multumesc mult de raspuns. Fata de Cordoba mea dr acum model 2007, care nu scoate sub 11 orice ar fi cu motor de 1.6 benzina aspirat, e lux 8-9

      • turatiimaster says:

        Ca idee, pe Mazda 6 G192 am avut consum mediu 8.2 (cutie automata), cu 2l poti pe Mazda 3 poti mai bine.

    • DanDan says:

      Cum adica primesti masina in noiembrie daca platesti avansul in martie? Dureaza 8 luni pana vine ???
      (Si eu eram indecis intre mazda 3 si seat leon … pana la urma m-am hotarat sa comand leon-ul – care se pare ca vine cam in 3 luni 🙂 )

      • mariusmuntean says:

        Am acum Seat Cordoba luat noua in Noi. 2007 si nu mi-as mai lua Seat in viata mea…da e mult 8-9 luni, dar sa zicem ca am rabdare 🙂

  8. gabi says:

    Salut Robert,
    Am observat mai sus sfatul tau intre Mazda 3 si Suzuki Vitara S cand ai recomandat-o pe cea de a doua.
    Stiu sunt clase diferite dar ce te-a facut sa alegi motorul turbo in comparatie cu motorul aspirat considerat pe buna dreptate mai fiabil?

    • turatiimaster says:

      Nu am recomandat neaparat pentru motor, ci pentru polivalenta, in plus cilindreea mai mica are anumite avantaje fiscale, desi la ora actuala cine mai stie ce si cum si cu avantajele astea, ca le sucesc idiotii de la putere cum doresc. Legat de fiabilitate, totul e relativ, ma astept ca orice motor turbo sa tina 200 000 km intretinut si exploatat corect, acum corecteaza-ma, vrei sa tii masina 200 000 km? Apoi e destul de complicat sa faci o recomandare cand cineva vrea sa ii alegi intre doua clase diferite.

  9. Catalin says:

    Salutare! In primul rand as vrea sa te felicit pentru video-urile detaliate pe care le faci si pentru toata munca depusa. As vrea doar sa stiu daca distributia e pe lant sau pe curea? Multumesc.

  10. Alex says:

    Salut, am vazut ca ai testat Mazda 3 2.0l cat si Ford Focus 1.5l (2016).
    Imi poti spune care ti a placut cel mai mult intre acestea? Si de ce?

    • turatiimaster says:

      Ambele imi plac, prefer Mazda pentru consumul mai mic si stilul interior mai deosebit.

  11. Gabi says:

    Salut! Sunt in cautarea unei masini si alegerea e foarte grea cu atatea optiuni.
    Am ramas cu gandul la Mazda 3 Sedan 2L echipare Atraction, acolo mi-e inima, dar parca rationamentul ma indruma sa aleg noul Astra Turbo, 1,4 echipare Inovation.

    Tinand cont ca trebuie sa fie o masina de oras, si de familie cu iesiri ocazionale in afara orasului am cochetat si cu ideea de Toyota Corolla dar pare foarte plictisitoare.

    Am vazut ca ai incercat noul Astra, asa ca ce sa fie Mazda3 sau Noul Astra?

  12. Zian says:

    Salut, am fost ieri la drive test Mazda 3 Takumi 2L si Renault Megane 4 1.6 D intens , am rams impresionat de ambele, ce recomandați ? in condițiile in care fac aproximativ 100K KM pe an?

  13. deplictis says:

    @AlexDorin
    Sunt posesor de mazda g120 iar consumul nu e deloc de speriat. Poti arunca un ochi si pe forumul monomarca mazda, la sectiunea consum, sa vezi acolo ce si cum. Daca te pot ajuta cu orice, just ask.

  14. AlexDorin says:

    Salut Robert,

    Urmaresc de ceva timp testele tale si as dori sa sa-ti cer un sfat. VReau sa schimb masina anul asta, incerc sa profit ca e o perioada buna, discounturi bune la dealeri…:). Am inceput cu careul de asi Kia,Hyundai,Ford,Mazda….imi pare sincer rau de Kia si Hyundai dar n-am reusit sa prind o masina de test si se pare ca nici nu am sanse, ei nu ofera decat 1.4 la test ca zic ei asta se vinde…pacatul lor, nush ce sa zic. Am ramas la Ford si MAzda, Am mers si cu 1.0 125 cp, si cu 1.5 150 cp si cu 1.5 G100 dar si cu 2.0 G120.

    Am ramas pana la urma cu 1.5 EB si 2.0 G120 . Cel putin G120 e diferenta mare fata de G100, iar diferenta de pret foarte mica. Problema mea, nu stiu ce sa aleg, amandoua sunt masini speciale….si…masini pentru sofer…am vazut testul tau cu 1.5 EB si m-am speriat dar e probabil sa fi fost vremea, rodajul cine stie…oricum….am vrut sa vad cum e G120 de la mazda….ca tot ziceai ca te baga in scaun….este…o masina pe care as lua-o cu ochii inchisi…imi place mai mult decat ford cum arata….singura problema…cheltuielile.

    Merg cam 15.000 km pe an…..de asta merg pe banzina in continuare. Acum tot o aspirata am, dar mai mica :), sunt tentat de acest G120….e ca un vis, singurul lucru care ma sperie…sa nu ma dezamageasca consumul…ma refer in raport cu 1.5 EB, dar din testele tale pare sa fie invers.

    Multumesc frumos anticipat!
    Alex

    • turatiimaster says:

      Daca o conduci cum trebuie, nu dezamageste consumul la G120. Eu am o surpriza neasteptata cu noul Astra, 1.4 Turbo, 80 km facuti azi in oras, Bucuresti, trafic greu, consum mediu 6.1, realmente incredibil. Condus normal. Deci se poate. Daca cilindreea de 2l te deranjeaza, mai cauta totusi si la Hyundai/Kia, au preturi bune in perioada asta, incearca si noul Astra, macar sa iti faci o idee.

  15. Bogdan says:

    Salut, motorul asta de 2l de pe Mazda 3 este de tip Atkinson?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Un fel de, mai exact are un ciclu Miller, care e oarecum similar ca efect cu un ciclu Atkinson, ciclul de compresie este cumva impartit in doua faze, rezultand practic tot 5 timpi, cu efecte similare ca la Atkinson. In esenta sunt tehnologii diferite cu acelasi scop si rezultat.

  16. Bogdan says:

    Si o alternativa de masina ( 15-18 mii E) , va rog, cu consum ceva mai mic, sa zic consum mixt 5,5 – 6. Tot pe benzina as vrea deoarece in momentul de fata nu depasesc 15 000 km anual . Dar daca imi sugerati o alternativa buna pe motorina o sa tin cont de ea. Multumesc pt raspunsuri

    • turatiimaster says:

      Elantra sau i30, Kia ceed, cu 1.6l GDi.

      • Vlad says:

        Salutare. se prefera mazda 3 G120 fata de vw jetta 1.4 tsi (cutie automata, chiar daca nu conteaza) pentru fiabilitatea motorului in favoarea consumului redus? marcile europene vad ca cam “muta” benzinarele pe turbina. Multam.

  17. Bogdan says:

    Buna seara! Am observat, in filmarile pe care le-ati facut,ca ati obtinut un consum mediu de 6.8, sa zicem 7 rotunjit. Am vazut pe net, diverse comentarii precum mazda 3 motor2.0 ar consuma in oras chiar 10-11!!! Vin si va cer parerea stiind obiectivitatea de care dati dovada in testele facute, este posibil un asemenea consum ??? Acest aspect ar fi singurul care m-ar impiedica sa cumpar o mazda 3 poate cu motor de 1.5 100cp ca sa reduc un pic consumul.

    • turatiimaster says:

      E posibil sa consume 10-11, in oras, e normal, chiar putin pentru un 2l benzina. Condusa atent poate sta pe la 8,5.

  18. Virgil says:

    Ma intereseaza o masina de familie pe care s-o folosesc in majoritatea timpului in oras dar si in concedii, mare si munte (pana in 15.000 km/an); bugetul este 17-18.000E (TVA inclus); nu stiu din ce sentiment m-am oprit asupra marcilor japoneze, varianta benzina:
    – SUZUKI Vitara S, 1.4 l cu tractiune integrala (aici am inteles ca 4×4 nu se reduce numai la urcat munitii ci la mai multa siguranta, mai mult dinamism si chiar confort);
    – TOYOTA Corolla, Luna, 1,6 l
    – HONDA Civic, ES, 1,8 l
    – MAZDA 3 Challenge, 2 l
    Stiu ca Vitara este din alta clasa dar poate fi incadrata usor in categoria “masini pentru famili”; toate au preturi asemanatoare si avind in vedere ce am vazut aici pe site si tinind cont ca ai testat toate modelele consider ca esti persoana cea mai potrivita care sa vina cu o parere;
    Multumesc mult

    • turatiimaster says:

      La banii astia as lua Vitara integrala, o sa apara curand si filmele cu varianta 1.4 turbo cu cutie manuala.

  19. teodor catalin says:

    Va multumesc si felicitari pt.analiza meticuloasa din drive.test .Spune -ti va rog pirsele sunt scumpe la Mazda comparativ cu Skoda sau Opel ? Am inteles ca o revizie anuala ar fi 8-900 lei la Mazda !!!

    • turatiimaster says:

      Da, piesele sunt mai scumpe, e drept, insa o revizie la 8-900 lei mie nu mi se pare enorm de scumpa, la o masina ca Mazda. La alte marci e uzual 650-800, nu e mare diferenta.

      • teodor catalin says:

        Va multumesc! Doresc sa achizitionez o Mazda 3 benzina 1.5 sau o Skoda Octavia 1.4 tsi ,inca nu sunt hotarat !

    • Andrei says:

      Revizia costa 500 cu filtrul de polen si filtrul de aer aftermarket! Revizia facuta la BDT Splai.
      Piesele sunt la fel de scumpe comparativ cu VAG, poate mai scumpe putin decat Opel.

      Masina daca e noua o sa ai nevoie de piese dupa 150 mii de km

  20. Teodor catalin says:

    Mazda 3 sedan 1.5 -100cp sau Skoda 1.2 tsi -110cp .? Care ar fi alegerea potrivita avand in vedere raportul calitate-pret ,costuri de intretinere,consum combustibil ?

  21. Cosminmarius says:

    Dan Balea sau cei care au transmisie automata (G120), puteti sa-mi spuneti cum se comporta, schimba usor, repede, poti face o depasire mai in forta?

    • Dan Balea says:

      Da poti face depasire in forta, acum depinde si de ce depasire vrei si pe cine. Dar la 210 Nm eu zic ca este suficient pt. un motor aspirat. Cel mai ok mergi si faci un test pe o mazda3 aut.

      • cosminmarius says:

        Multumesc, n-au automata pt. drive/test dar voi face cu una manuala…sper sa ma lamuresc…

  22. Bogdan says:

    Am inteles, Multumesc. Credeti ca e mai convenabil un motor pe benzina tinand cont si de ulterioarele costuri de intretinere ?

    • turatiimaster says:

      La kilometrii parcursi anual, e mai bun un motor benzina, cele recomandate fiind si aspirate, nu pun probleme nici cu fiabilitatea nici cu intretinerea.

  23. Bogdan says:

    Buna seara! As dori un sfat de la dvs, daca puteti si aveti timp sa mi-l dati. Am 22 de ani , sunt student in Bucuresti,momentan conduc un ford fiesta 5, 1.4 diesel si mi-a mancat zilele si banii la cati am bagat in el (l-am luat si la mana a 2 , acum are 185.ooo km). As dori sa mi cumpar o masina pana in 20 000 de euro, eu caut informatii de vreo 2 luni si o saptamana vreau o masina dupa vad alta si tot asa. De diesel m-am saturat si fara ford, au piese f scumpe, as vrea ceca pe benzina mai ales pentru faptul ca nu fac mai mult de 10 000-15000 km pe an. Alegerile mele ar fii :
    – Mazda 3 sedan 1.5 benzina attraction G100.
    _Toyita Corolla sedan 1.6 benzina Valvematic 132cp.
    – Volkswagen Jetta comfortline 1.4 TSI Benzina 125Cp.
    -Noul Astra 1.4 XFL Dynamic Benzina 125Cp sistem Start-stop
    Tin sa mentionez ca nu am facut pana acum nici un test drive . Va rog sa-mi raspundeti , as avea mare nevoie de sfatul dvs. Multumesc

  24. Adrian says:

    O sa faceti si un test cu Mazda 3 G165?

  25. Dragos says:

    Pe când un test cu Mazda 3 165cp?

  26. Dan Balea says:

    Salut Robert.
    Am cateva intrebar si sper si cred ca o sa ma ajuti.
    Mi am comandat 4 anvelope de iarna noi astea sunt: Nokian 205/60 R16 WR D4 92H si 4 jante aliaj : MAK HIGHLANDS W MAT BLACK 6.5J16 5 X 114,3 ET50. Nu ma intreba de ce astea si nu altele, astea chiar mi au placut sincer si am vrut sa dea bine ea fiind alba metalizat am spus sa iau jantele negre, dar in fine nu asta este ideea.
    Eu am comandat de la Best Tires Shop anvelopele si am gasit la un pret redus per buc. toate bune si frumoase. Am fost sa le montez tot la ei(tin sa mentionez ca jantele le-am achizitonat din alta parte de pe un alt site) spunand ca imi face un discount pentru montaj cauciuc pe janta etc. si am fost incantat sa spun asa. Ajuns printr un trafic infernal ei avand sediul pe la Metro Militari, baietii de acolo cand au vazut masina ce mi spun dupa ce o pun pe rampa. ”Ooo pai mazda are probleme la jantele care le cumparati si au un joc la butuc cand le punem, zic eu cum asa adica nu sunt bune ce am cumparat?” A nu dar au venit doua persoane cu mazda 6 cu jante noi noute unul cumparate de la Mazda altul tot de pe internet si le-am montat si au joc mare cu tot cu inelele cu care vin jantele, doar alea de vara cu jantele din fabrica sunt ok nu au probleme. Oamenii deja ma speriasera pt. ca am dat o galagie de bani si pe jante si anvelope si eu nu pot sa le montez… Au pus cauciurile janta pe butuc inelele..si unu imi spune ” poate ai noroc ca ai prezoane diferite vad la jantele astea sunt foarte bune” Eu nu stiam ce sa mai zic. Dupa ce au pus plumbii si le au montat pe masina imi spune sa merg spre autostrada acolo sa i dau un 100 – 130 km\h si daca are joc masina si in volan face urat inseamna ca e la fel ca la mazda 6 ca este o problema mare si sa le scot! Am facut asta dar nu avea nici un joc in volan sau sa tremure masina, auzeam doar un ” vajait” sa i zic asa de la roti, probabil este ca sunt de iarna sau ca sunt noi, aici chiar nu stiu sigur ce sa spun.
    Am plecat tot prin traficul ordinar din buc. iar undeva pe timisoarei nu aveam cum sa merg mai mult de 30-40 km\h si am simtit asa gen ca se clatina masina ca o barca sau poate exagerez..cum sa spun ca si cum are un joc in roti, eu am crezut ca sunt de la denivelarile soselei, iar imediat am spus ca este ce imi povesteau cei doi mecanici de la Best Tires Shop. Am facut azi cateva teste pe seara undeva in zona autostrada soarelui sa ma conving ca la 120 de km\h nu are nimic sau daca trage volanul cum am vb cu unii tov. La acea viteza chiar nu simt nici o vibratie mare in volan sau sa tremure masina …dar la 40-50 de km\h parca simt ca face acele ”ondulatii” sa le zic asa si un mic tremurat dar nu in volan nimic in volan!
    Sa fie de la cauciucuri ca sunt noi sau presiunea prea mare in ele!?
    Te rog mult de tot sa ma ajuti cu orice consideri tu ca este mai eficient, sunt super stresat si nervos, daca stiam ca au prob. asta la roti nu mai comandam nici o janta si nici anvelope !
    Stiu ca am scris enorm de mult, sper sa nu deranjeze mica ”povestioara”!
    Crede ma ca nu stiu ce sa fac sa cred, si d-asta apelez la tine pentru ca am mai facut o si esti foarte Ok.
    Daca vrei ne putem intalni sa ti arat masina sa o testezi sa vedem ce si cum.
    Ms mult si astept un raspuns din partea ta.

    Numai bine!

  27. Sandu says:

    Este o masina excelenta !Am 12500km cu ea și consumul mediu este de 7.5l.Am condus aproape toate mărcile la categoria ei (preț, motorizări etc) și nu se compara cu mazda.Vin de pe un golf 6 iar senzația la golf era de plictiseala. Mazda pe serpentine (Brașov -Râșnov )este un deliciu.

  28. Dragos says:

    Cand poti face un test drive cu o mazda 3 de 165 cp ?

  29. Dan Balea says:

    Salut Robert!
    Am revenit la tine cu cateva intrebari pentru Mazda pe care o am, Mazda 3 ! Cum iti spuneam si in august sunt incantat de alegerea facuta. Consumul pe care il am (asta pe langa intrebarile mele ) este unul de oras Buc. de 9-10,4 cu aer cond. sau caldura iarna, cred dupa parerea mea ca este un consum OK spun eu. Sa revin la intrebarea pe care o am referitor de IStop! Am avut zile cand il foloseam zile cand nu prea, la semoafoare foarte lungi sau in coloana destul de mare, il folosesc pentru reducerea consumului de comb. Pana acum cateva sapt. un prieten care are un Bmw seria 3 diesel din 2010 tot cu sistem de genul i stop, el mi a spus ca nu este ok sa il folosesc mereu..sau sa nu il mai foloesc deloc deoarece se strica alternatorul sau ceva degenul acesta, poate sa afecteze in timp. el nu il foloseste din aceasta cauza! Acum nu stiu ce sa cred, vin si te intreb pe tine este ok in folosirea acestui sistem !? din cand in cand ori in mod normal!? Nu ma pricep atat de bine si binenteles apelez la cineva cu experienta ca tine, chiar vreau sa ma lamuresti daca este ok sau nu, daca se poate intampla cv rau sau nu! Multumesc mult si astept raspunsul tau!

    • turatiimaster says:

      Foloseste-l linistit, si demarorul si bateria sunt special proiectate pentru solicitările suplimentare.

      • Dan Balea says:

        Multumesc mult pentru raspuns, chiar sunt necesare sfaturile tale si imi sunt de ajutor, plus tot ce urmaresc pe YouTb la tine!
        Pe Mazda6FL cand un test!?

  30. FFMK3 says:

    Bun testul , sunt in cautarea unei masini din clasa compacta iar Mazda 3 este o varianta.Ce completari pot aduce “if i may” : calitatea cel putin indoielnica a banchetei spate / scaunelor spate , imi aduc aminte cand pe piata se vindeau Citroen C4 Van Coupe cu bancheta homemade ca fiind C4 Coupe ; sistemul multimedia extrem de neintuitiv care m-ar scoate din sarite zilnic , imitatia de fibra de carbon care e un pic kitschos , detaliu minor.In test ai amintit de directie ca fiind una exceptionala si asa este dar la feedback contribuie si suspensia foarte ferma , prea sportiva pentru genul asta de masina, aceeasi problema ca pe Civic ,japonezii au scos termenul groapa din dinctionar.Pentru Romania insa cred ca Golful si FOcusul raman in “top” masini compacte , cu toate ca petru unii au devenit plictisitoare.Pe mine unul Mazda 3 nu m-a convins , e frumoasa , plina de tehnologie , moderna , atractiva dar nu … cu motorizarile astea … no way .Tu spui ca este aroganta sa vi cu un 2.0 eu cred ca e si un pic de neputinta ( din punct de vedere al marketingului , nu tehnologiei mazda) iar 2.2 l D e de-a dreptul prostie.Urmaresc cu interes toate testele auto pe care le faci , succes in continuare!

  31. costaca says:

    Buna,
    Eu am G120 Revolution sport. Diferenta intre G120 si G165 se simte doar dupa 4000 rpm. Pana acolo curba cuplu/putere e aceeasi. Peste aceasta turatie la G120 puterea creste de la 118 la 120 cp, in schimb la G165 continua sa creasca si atinge 165 la 6000 rpm. In concluzie cele doua motoare se vor comporta la fel 99% din timp, dar G165 te poate scoate din situatii dificile in cazul in care le cauti. Daca esti mai calm la condus cu G120 mai economisesti putina benzina. Acum parca regret ca n-am dat inca 1000e pentru o rezerva de putere just in case.
    Eu foarte rar am depasit 4000 rpm si asta doar ca sa aud zgomotul motorului, imi place zoom zoom-ul.
    Multumesc pentru test si review,chiar m-am uitat de mai multe ori inaainte de a ma decide sa o cumpar.

  32. roby says:

    Salut,
    Care varianta de dotari are cel mai bun raport pret/calitate la 2.0L si 1.5L ?

    • turatiimaster says:

      Greu de zis, nu sunt banii mei, la 1,5l as lua probabil un Challenge, la 2,0l as merge pe Revolution. Posibil sa fie si alte variante bune, depinde de buzunarul tau.

  33. call says:

    Salut
    Ai condus motorul de 1.5 benzina da pe mazda 3?
    Sunti diferente intre acesta si motoarele aspirate pe benzina de 1.6 de pe megane sau astra de exemplu.
    Multumesc.

  34. Paul says:

    Robert, doua intrebari. Am citit undeva la o publicatie auto (nu mai stiu unde), iar tipul ce facea testul cu anterioara Mazda 3 benzina 1.6 parca, spunea ca la cutii manuale cea mai buna e facuta de Mazda dintre toate masinile conduse, inclusiv BMW, Honda etc.

    Tie cum ti s-a parut manuala de Mzda in general?

    Ar fi mai ok G165 sau ajunge G120?

    • turatiimaster says:

      Foarte buna este cutia manuala de Mazda, dupa mine ajunge si 120, n-avem noi drumuri de cum merge masina aia.

  35. florin nastea says:

    Cu oglinzile cred ca o poti rezolva la un electrician bun,asta daca ai curaj sa il lasi sa umble la masina,mai ales ca e noua. Eu sincer nu as avea curajul asta. Asa ca mai bine bucura-te de alte calitati ale masini. Eu mai trebuie sa astept pana la anu ca sa mi-o pot permite,ca sigur mai scade pretul,SH bineinteles

  36. Bogdan says:

    Eu am echiparea Challenge si functia de pliere a oglinzilor nu se activeaza decat din butonul de reglare oglinzi. Am cautat si pe forumurile americane, la fel e si la ei. Din pacate nu se poate face din cheie.

    Eu spre exemplu pun doar benzina EVO de la MOL. Bafta si sa o stapanesti sanatos!

    • acronimus says:

      Salut, asa cum spune si Bogdan, plierea oglinzilor se face doar din buton. La geamuri nu exista ridicare automata, acelasi lucru si cu inchiderea automata a usilor(la versiunile din America asta este disponibil, la noi nu, nu stiu la Revolution dar Attraction sigur nu).

      Insa… toate acestea se pot rezolva prin instalarea unor module. Din cate stiu toate sunt disponibile.

  37. Dan Balea says:

    Salut Robert! Am facut in februarie comanda de o mazda 3 Revolution Automata si am primit-o acum cateva zile(cred ca a meritat asteptarea), pe langa ca este superba si ma simt foarte bine cand o conduc am mici nelamuriri cu unele treburi sa zic asa. Ma interesa cum se poate rabata oglinzile electrice cand inchid masina ca nu reusesc sa gasesc asta doar din buton cand sunt interior, iar cu geamurile la fel, cand sunt glisate jos.. doresc acelasi lucru cand am inchis portiera sau blochez masina din telecomanda sa se ridice singure. Din pacate nu gasesc solutia si cum se procedeaza. Daca ai putea sa ma ajuti! Si ce sfat imi dai fiind la prima masina si noua ca si condus viteza pe care trebuie rulata masina noua! Combustibilul care l-am pus este MaxxMotion de la OMV asa am primit si eu sfaturi ca prima o mie de km sa fie rulata pe o benzina buna. Astept un raspuns . Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, nu mai stiu cum era cu oglinzile, cauta in manualul masinii, daca ai functia asta la Revolution, atunci ar trebui sa afli din manual cum se activeaza – fie din meniu, fie functioneaza intr-una din pozitiile butonului de pliere. Benzina, baga ce vrei, dar sa fie de marca, adica evita statiile dubioase.

    • Dorin says:

      Salut.
      Aveti si un forum pentru masinile mazda, unde gasiti toate informatiile si pareri de la alti posesori.

    • Dacian says:

      Salut. Cum e cutia automata, merge lin? si eu mi-am comandat una la fel.

  38. Florin Nastea says:

    Salut Robert ! Oare motorul de 1,5 de 100cp va avea un consum mai mic decat acest 2 l? Daca nu face consumuri substantial mai mici nu prea se merita.

    • turatiimaster says:

      Nu am idee, nu am condus cu 1,5, posibil sa fie mai mic consumul, dar nu cred sa fie o mare diferenta, probabil 1l la 100 km.

  39. mihai says:

    Salutare,

    cautam solutii pentru o masina noua. asta e pe lista. ma uit la motorul 2.0 120cp. deci ce este in filme. sedan in schimb. dar filmarea asta mi-a dat de gandit.

    mentionez ca nu prea am idee de masini, asa ca, daca zic ceva absurd, don’t be mad 😀

    realizez ca testul a fost facut undeva pe la 4 grade. dar de ce sunt interesat eu, este consumul la 130 km/h in treapta 6. conditii de autorstrada, limita legala. in film, apare un numar mare zic eu, peste 8. 8.5 parca. inteleg ca e motor de 2.0 aspirat. da chiar asa?

    singurul termen de comparatie pe care il am este masina unui prieten. un seat leon 1. motorul de 1.8 de 180 cai. asta afiseaza un 7.5~7.6 consum instant la 130 la ora in a 6-a. motorul e la 3300~3400 ture, deci mai sus. diferenta de cai si cuplu e maricica fata de mazda zis eu. masina lui e si veche. unde bat. cu mai multi km la bord, sau in alte conditii, ar scoate mazda un consum mai bun?

    cat ai avut la test, asa se descurca ea pe autostrada tot timupul?
    http://www.automobile-catalog.com/economy/2013/1919495/mazda_3_2_0_skyactiv-g_120.html
    sapand pe net am dat peste linkul de mai sus. habar nu am cat e de credibil. e cam optimist consumul ala la 140, dar sa nu depaseasca 7 litri macar pe autostrada.. daca tot e motor economic..

    o a doua intrebare ar fi (avand in vedere ca ai condus multe masini) cat de galagioasa e? pneuri si vant. o alta problema despre care tot gasesc scrie pe net.

    • turatiimaster says:

      E normal sa fie consum mai mare cand afara e mai frig, si consumul se mai lasa odata cu kilometrii, cand e noua consuma mai mult. Nu e galagioasa, e o masina buna din acest punct de vedere.

      • mihai says:

        multam frumos pentru reply 🙂
        o sa conduc si eu zilele astea una (din pacate motorul de 1.5, singurul care il are dealer-ul local). am condus si o honda, ca si zgomot o sa-mi dau si eu seama exact cum stau astea doua. ca si consum insa.. nu prea pot pana o cumpar 😛

  40. Bogdan says:

    Felicitari pentru calitatea articolului si clipurilor video. Rar am vazut in Romania asemenea analiza amanuntita la o masina. Intentionez sa optez pentru 1.5 Challenge, poate iti trimit o poza dupa achizitie. Stima!

  41. andrei says:

    Sunt nehotarat; mazda 3 2.0 sau honda civic 1.8 ?
    Ambele imi plac, ambele prezinta “neajunsuri” la spatiul pasagerilor din spate, dar parca honda e mult mai orientata catre sofer si pare mai inchegata.

    Urmeaza sa merg la test drive dar as aprecia si o parere din partea dumneavoastra.

    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Care iti place mai mult, nu gresesti cu niciuna, mie imi place mai mult Honda, ca preferinta personala, insa cand cumperi o masina trebuie sa alegi tu, nu sa asculti de mine. Sa fie inima ta acolo, ramasa pe scaunul masinii.

    • Adi says:

      Si eu am exact aceasi dilema. La Civic imi place mai mult interiorul la Mazda motorul si garda la sol mai mare 155 mm vs 140 mm. Daca ai luat o decizie anunta-ma si pe mine :).

  42. tudor says:

    Salut

    Eu am comparat cu 318i BMW, si am concluzionat:

    Mazda 3 : 120 Cp / 210 Nm / 1200 kg => 10 kg/1cp si 5,7 kg/1Nm
    BMW 3: 143 Cp / 190 Nm / 1450 kg => 10,1 kg/1Cp si 7,6 kg/1NM

    Cred cu tarie ca comentariile sunt de prisos, eu o cumpar. Sanatate.

  43. acronimus says:

    Salut,

    Stiti cumva ceva despre mutarea productiei mazda3 in Mexic? As vrea sa imi iau si eu una si din cate am inteles trebuie sa ma hotarasc destul de repede fiindca daca nu prind livrarea din luna iulie incepand cu septembrie(urmatoarea livrare) masinile o sa vina din Mexic.

    As fi mai increzator in cele produse in Japonia. Ce parere aveti?

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca nu are importanta de unde o cumperi, atata timp cat e Mazda. Nu cunosc amanunte despre mutarea productiei.

      • acronimus says:

        Da, numai ca din cate am citit prin presa fabrica a fost facuta pentru a “reduce” costurile fiindca au ceva probleme cu finantele.

        O sa merg azi din nou la dealer sa vad ce spune fiindca dupa ce am discutat si cu un alt dealer se pare ca nu este adevarat, nu mai prind masini din Japonia, doar cele de pe stoc fiind Japonia iar cele din iulie o sa fie Mexic.

  44. Paul says:

    @ Alex si Robert

    recomandati ford focus II 1.6 vct 115cp, 1,8 16v 125 cp sau 2.0 145 cp?

    Nu locuiesc intr-un oras mare cu multe semafoare si masina o voi folosi 60% oras si restul afara. As dori totusi raportul de dinamica / consum cel mai bun.

  45. Bogdan says:

    De abia aștept filmele cu Mazda 6. Te va lăsa inima s-o duci înapoi?

  46. Gabi says:

    Salut Robert,
    felicitari pentru test. Sunt un admirator al mazdei 3 mai ales acum cand au venit cu un nou model zic eu foarte reusit.
    Va fi foarte interesant si testul cu motorizarea 1.5 100cp. Auto Motor si Sport au testat-o in varianta sedan. Din ce am vazut pe net ceasurile de bord sunt diferite. Daca compari datele de pe site intre cele doua motorizari pe benzina de 100 si 120cp nu sunt diferente atat de mari. Ca si tine mi-as fi dorit ca acest motor de 2.0l sa depaseasca bariera de 200Km/h si ma convingea pe deplin ca merita efortul. In rest diferenta de 1000Euro intre aceste 2 motorizari este destul de consistenta si in teste s-a dovedit ca si acest motor mai mic se aude foarte bine si ofera performante mai bune decat te astepti ajutat de o cutie de viteza excelent etajata. Zona rosie pe turometru incepe de la 6000rpm iar consumurile medii obtinute in teste care nu au urmarit obtinerea consumului cel mai scazut, este in jurul valorii de 6 – 6,3. Eu cred ca si aceasta motorizare este satisfacatoare iar costurile anuale cu impozitul, asigurarile, reviziile si nu in ultimul rand cu consumul vor fi justificate mai ales ca in utilizarea acestei masini nu vei merge cu viteza maxima decat poate doar de dragul de a te convinge de aceste performante iar diferenta de 1,7s pana la 100 si diferenta pe reprize nu cred ca vor fi atat de spectaculoase. Dar de asta ne poti convinge tu care ai posibilitatea sa realizezi un test adevarat spre deosebire de noi care nu putem merge foarte mult cu masina la un test drive si nu ai timpul sa simti si sa vezi toate aceste diferente mai ales ca nu esti lasat intotdeauna sa mergi cu masina aproape de maxim.
    Eu astept sa realizezi si acest testdrive pentru ca din mai multe rationamente care tin de utilizarea de zi cu zi a acestei masini aceasta varianta nu este de neglijat.

  47. alex says:

    M-am ocupat de inchirieri auto, nicidecum de samsareala. Nu prea am avut legatura cu masinile japoneze, nu am detinut personal, doar am condus ocazional si nu ma pot da cu parerea prea mult

  48. Tudor P. says:

    @alex aici este vorba despre Mazda. Despre Mazda sau in general despre masinile japoneze nu ai nimic de zis? Daca tot ai experienta (de samsar) cu masinile…

  49. alex says:

    Adaug ca in ultimii 10 ani m-am ocupat cu diverse activitati si mici afaceri legate de masini. Am detinut si condus peste 100-150 de masini difeite de la Matiz si Logan la Lincoln Navigator, Hummer H2 sau alte cazane americane. In clasa compacta, cea mai buna si fiabila masina pe care am avut-o sau condus-o a fost mereu Ford Focus. Poate la motoare au fost putin in urma dar la tren de rulare au fost mereu in top. Felul in care se conduc masinile Ford nu se compara cu altceva la acelasi nivel de pret. Se simt mai usoare decat sunt, foarte agile, simti exact masina si sunt foarte fiabile. Am avut Focus toate generatiile, Mondeo 2004-2010, Fiesta 2005-2008. De toate am fost super multumiti si nu am investit nimic in reparatii. Spre deosebire, la Megane, desi era cumparate de noi au cazut repede diverse piese pe la directie. La fel la Peugeot. La Astra si Vectra interioarele se deterioreza repede. Despre masinile americane nu va mai zic nimic, in generel niste cazane inutile, slab performante si prost finisate. Daca totusi vrea cineva detalii despre americane va raspund cu drag, am avut destule si am ceva experienta cu ele.

  50. alex says:

    Ca si fapt divers, acum 7-8 ani am avut un Focus 2002 cu motor 2.0 benzina. Ca si consum statea undeva in jurul 9-11 in Bucuresti iar ca si performante erau mai mult decat decente. Nu pot da cifre exacte dar m-am intrecut amical cu diversi prieteni detinatori de masigi VAG cu motor 1.4 tsi de 122 CP si mereu castigam. Nu mai spun de comportamentul pe autostrada sau drumuri de munte unde se simtea ca motorul trage bine. Despre fiabilitate nu am nimic de reprosat, in peste 250000 km nu am avut nicio problema. La 2000 cm nu stiu la ce taxe asa mari va referiti, impozitul e 150 ron pe an si RCA nu e mare diferenta fata de 1.4-1.6

  51. rares says:

    Salut. Mazda 3, masina frumoasa arata bine,noile generatii de Mazda arata bine, mai ales 6, in rest, cel mai important, motorul, nu este nici o surpriza , nici o extravaganta sau moft facut de ei asa cum spui u in test cu acest 2.0 l benzina. Vad ca te pricepi si sti ce zici ai habar, si ma dezamageste faptul ca nu esti obiectiv, stiu ca nu vei recunoaste, si susti ca secretul acestui motor e altceva decat evidentul.
    E clar ca motorul e bun, si performant, da este evident ca daca pui un motor mare pe o masina mica obtzi putere buna si consum mai redus, nu este nici un secret.
    Ei au facut o masina buna, aspectoasa, USOARA, si AERODINAMICA, nu mai stiu cat ai zis ca are coeficientul da e bun , parca 0.28 sau 0.27, ceva de genul, si este evident ca daca masina e usoara si aerodinamica, daca nu au vrut sa puna un motor de cilindree mica supraalimentat, numai cu un motor mare aspirat pot face fata unui motor supraalimentat de la concurenta. Daca optau ptr un mootor sa zicem de 1.6 aspirat erau cam la acelas nivel cu un 1.6 GDI de la mult laudatii Hyundai Kia, si nu avea aceleasi performante, adica un cuplu maxim de 210 Nm, care este f bun si o accelerare 0-100 sub 9 sec, adica f bine,insa nu stiu cati vor cumpara acest motor care este scump la taxe, toti vor visa la acest motor clar, si vor lua unul de 1.5, la fel ca la Golf, toti viseaza un 2.0l TDI sau un 1.4 TSI de 140 sau 122 CP da isi vor lua tot unul de 1.2 TSI de 105 CP ca este mai ieftin, si fara prea multe optiuni.
    Consumul poate fi scazut la masina asta daca mergi normal, fara prea multe idei sportive, da pana la urma daca iti iei o masina cu putere mai mare, pana la urma tot vei vrea sa mergi mai dinamic, si consumul va creste, e clar ca la un asa motor mare, cuplul f bun, la 100 si 130 km pe h turatia e scazuta nu trecea de 2500 rot/min, dar in utilizarea zilnica si normala, cu pasageri, bagaje, ca este masina de familie pana la urma si nu te duci tot singur consumul va sari de cel precizat de u.
    Mersi.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu ce vrei sa zici, tot ce ai comentat tu aici am zis eu pe filme. Daca te referi la faptul ca e doar un motor de cilindree mare, nu e chiar doar un motor de cilindree mare, are compresia ca la un diesel, injectie directa si e destul de economic pentru cilindreea lui, deci in esenta e un motor destul de deosebit – dar prin prisma cilindreei mari se indeparteaza de filosofia momentului, respectiv tendinta de downsizing si supraalimentare.

  52. adrian says:

    Pe cand un test cu peugeot 308? Abia il astept.

    • turatiimaster says:

      Ieri trebuia sa il luam, am amanat din cauza vremii, nu avem unde sa intram cu el sa filmam, e zapade de 40 cm peste tot, o sa incercam sa reprogramam peste 2-3 saptamani, poate mai dispare zapada.

  53. pixel says:

    @bloggerx-10.2 (si n am zis ca-i lesinat motorul)

    Am zis ca,dupa parerea mea,obtine rezultate bune datorita in primul rand caroseriei usoare-nu neaparat faptului ca motorul e “sf”

    “Sa spui tu ce motor de 1.6 mai are asemenea performante”-probabil nici unul,dar nu uita ca vorbim de 2.0 nu de 1.6.

    @Spiridusul-probabil cat Mazda,daca ar fi avut 300 kg mai putin si 6 viteze.

    @daniel-refuz sa cred ca un motor honda 2.0 de 155 cp(parca) si chiar un benzinar de 2.0 renault de 140,ar pierde in 5-7 ani mai multi cp fata de 120 cp ai mazdei-adica astea chiar daca pierd,au de unde..si asta in conditiile in care 2.0 de la mazda de 120 cp ar ramane vesnic tanar.

    • daniel says:

      honda nu insa un renault da (este pe top gear un test un renault aventime 3.0 l 207 CP dupa 7 ani mai avea 150 CP masina testata pe tester)japonezii din ce am observat prefera o cilindreea mai mare si un nr rezonabil de cp si depinde si de greutatea fiecarei masini pt ca se calculeaza si cp /masa masini.si plus de asta iti cumperi o masina cu cp mai multi de ce ?ca sa constati ca in 5 ani ai pierdut din ei ?de ex nissan a facut un motor de 1.5 cu 400 cp.sa nu imi spui ca va fi la fel de fiabil si ca va avea aceeasi putere in timp ca un motor de 3 l sau 4 l .dintr-un motor se pot scoate multi cai insa depinde de mai multe consum fiabilitate rezistenta in timp etc ii pui pe motor sa ii scoata

  54. pixel says:

    Eu sunt curios cati dintre cei care se arata “lesinati” dupa motorizarea asta “de vis”,o sa dea 20K euro pe masina.

    Cele mai mari vanzari(pun pariu) o sa le aiba motorizarea de 1.5- 100 cp si normal ca cei care o vor cumpara vor avea visuri umede de masina sport, cu spirit zoom zoom.

    Renault-ul are motor aspirat de 2.0 cu 140 cp-de ce acel motor si-ar pierde calutii mai repede?!?

    Pana si defunctul daewoo (acum 10 ani!)avea motoare de 2.0 aspirate cu 133 cp,si le vad zburdand pe sosele bine merci.

    Comparati 2.0 cu 2.0,nu 2.0 cu 1.6 de la alte marci!

    Singura reusita a lor e reducerea greutatii-de aici si impresia ca motorul e extraordinar!

    • daniel says:

      una este sa vezi o masina pe strada ca circula si alta este sa mergi cu ea si sa o testezi.pune pe tester un logan cu peste 100.000 km la bord sa vezi cata putere mai are mai ales diesel(are motor de renault).oricum cine vrea un motor mare de 2 l nu ar alege mazda aceasta si da nu prea cred ca se va omora lumea pe acesta motorizare, mai repede honda accord 2 l 156 cp care are si consum bun in jur de 10 l in oras.la renault laguna da 2 l 140 cp insa consumul este de pe putin 12-13% oras si ajungi usor si la 15.plus ca motoarele renault se stie ca isi pierd din putere cu timpul si nu sunt fiabile pe termen lung nu poti. sa compari 2.0 l de la renault cu cel de la honda? hai sa fim seriosi si nici cu cel de la mazda.intradevar dieselul de pe laguna este econimic si parcurgi chiar si 700.000 km insa motorul nu o sa traga formidabil. dupa 5 ani si un nr mare de km o sa vezi diferenta din prima zi in care ai luato si atunci.

    • Spiridusul says:

      @pixel,
      asa e, si altii au (avut) motorizari aspirate de doi litri dar tu ai idee cat consuma Daewoo Leganza ?
      Faptul ca merg bine-merci si astazi este o confirmare a fiabilitatii motorului aspirat de cilindree mare, ma rog e si o chestiune de gust…

    • bloggerx says:

      Se foloseste tehnologia cu injectie directa tip GDI dar cu o compresie imensa. Nici o alta firma nu foloseste o compresie asa inalta, iar rezultatele sunt: putere jos si consum scazut.
      Puterea aia de 120CP e de pe la 4000rpm pana la 6500rpm. Sa spui tu ce motor de 1.6 mai are asemenea performante.
      Lesinat cu 10.8s la suta? Masina ta ce acceleratie are pana la 100?

  55. Laj says:

    Intru-totul de acord cu @daniel

  56. daniel says:

    japonezii au o alta mentalitate fata de europeni.comparand cu alte motoare da poti zice ca are o putere mica la 120 cp 2l insa peste 5-10 ani daca o sa o urci pe tester cel mai probabil va avea 110 cp daca o sa urci o alta masina gen renault cu al lor 1,6 si 115 cp sau chiar si alte masini o sa vezi ca pierd din acea putere mult mai mult.acesta este aspirat ,sincer singurul motor pe benzina turbo care mi se pare si fiabil si ok din toate puncetele de vedere este cel de la ford de 1 l.la skoda si vw nu prea se uita lumea la tsi este usor sa zici ca ai alege 1.2 sau 1.4 tsi insa tot un diesel iti vei cumpara ,am observat acest lucru.plus ca motoarele turbo pe benzina au consumuri destul de mari renaul cu 1.4 turbo in jur de 13 % consum ,benzina 1.4 tsi vw golf 6 consum de 9,5-10 in oras.asa ca acest 2 l mi se pare ca are un consum decent.o varianta ar mai fi 1.8 de la honda sau 1.6 gdi de la hyundai insa la acesta nu cred ca pe termen lung fiabilitatea va fi asa de mare ca la mazda sau honda.practic fiabilitatea este pusa pe primul loc de japonezi dupa care performantele.se pare ca ei inca nu au incredere in motoarele turbo pe benzina si daca ei nu stiu sa faca motoare pe benzina bune atunci……

  57. Ionut says:

    Robert, facand abstractie de taxe, intre motorul asta si 1.4 TSI 122 CP ce ai prefera?

    • turatiimaster says:

      2,0l de la Mazda.

      • Ionut says:

        Poti sa adaugi te rog si cateva argumente de ordin tehnic? Mazda ne ofera acum ocazia de a face un versus obiectiv intre un motor aspirat si unul turbo cu caracteristici similare.

        • Spiridusul says:

          @Ionut,
          scuze ca intervin, eu mi-am luat 1.6 VCT aspirat 125 CP pe Ford Focus III, motivul: fiabilitate (sper). Daca vrei sa tii masina 10 ani iti recomand aspirat, consumul e OK, motoarele nu sunt revolutionare -au evoluat in timp, n-ar trebui sa ai probleme dupa ani de utilizare. Motorul aspirat functioneaza cumva mai “natural”, n-am nevoie de TURBO, pot astepta pana sa fac o depasire.
          (Mazda are injectie directa)

  58. Bogdan_Prv says:

    Salut,

    ai avut ocazia sa testezi si varianta de 2.0 l benzina de 165 CP ? Daca da, ce impresie ti-a lasat. Daca nu intentionezi sa testezi si celelalte motorizari. Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Salut, nu am testat 2,0l 165 CP, in masura in care gasesc la Mazda voi testa si 2,0l 165 CP si varianta 1,5l 100 CP.

  59. Utu_sig says:

    Felicitari pt prezentare. As vrea sa stiu cam cat consuma la 130 km pe ora. Aceeasi intrebare si pt honda accord pt ca nu ai facut nici la una consumul instantaneu la diferite viteze. Mersi

    • turatiimaster says:

      Am facut consumul la Mazda, cred ca ai sarit filmul 3. La Accord nu mai retin, a trecut deja o gramada de timp…

  60. cipri says:

    Test drive cu Toyota Corolla 2014 o sa faceti in viitorul apropiat? Merci.

  61. ddor71 says:

    Am fost zilele trecute sa o vad pe viu in showroom asa ca ma bucur cu atat mai mult de aceasta prezentare. Era varianta sedan cu acest motor de 120CP. Mi-a placut masina de cand am vazut-o prima data in poze si daca acum 4 luni cand am comandat Focus 1,6 Ecoboost 150CP ar fi fost la vanzare, cred ca as fi avut o mare dilema.
    Frumoasa, bine lucrata, pozitie excelenta la volan. Pe mine nu m-a incurcat consola centrala. Bordul facut cu mult gust. Nu aveau o masina de test-drive, as fi fost tare curios.
    Este o masina care chiar cred ca merita atentie.
    Ceea ce am sesizat imediat comparand-o cu al meu Focus, schimbatorul de viteze mergea mai greu, opunea continuu o oarecare rezistenta dar intr-adevar treptele sunt precise si scurte ca si la mine de altfel.
    Desi nu am condus-o sunt convins ca este masina.

  62. andi says:

    Salut, apreciez foarte mult review urile pe care le realizati. Sunteti printre putinii realizatori de astfel de prezentari cu o atitudine obiectiva. Felicitari si asteptam si alte prezentari… Revenind la noua mazda 3 am avut ocazia sa fac test drive cu 1.5 100 cp, iar .ca dinamica ma asteptam la mai mult si aici o compar cu un 1.6 16v de m2 sau 1.2 tsi de 105. In schimb este silentioasa, frumoasa, confortabila, scaune moi si bine profilate. In trafic lejer si putina autostrada cu 130 am reusit un 8.6%, motorul de 2.0 120 cred ca este mult mai ok dc vrei si sportivitate cu un consum foarte bun pt un 2.0

    • Tudor P. says:

      Printre putinii ? Este SINGURUL care face prezentari detaliate si obiective. Restul le fac foarte scurt si mare parte din timp vorbesc despre cu totul altceva decat de ce trebuie.

  63. Andrei says:

    Salut, ca tot ai pomenit de mai muulte ori de Giulietta , se poate sa vedem un test cu aceasta masina?

    • turatiimaster says:

      Este test cu Giulietta, foloseste cautarea.

      • Andrei says:

        Da stiu , dar este cu versiunea de top din cate imi aduc aminte. Mi-as dori sa vad un test facut de tine cu motorizarea 1,4 multiair sau orice motorizare diesel, adica versiuni pe care le-as lua in considerare. Apreciez foarte mult testele tale si as dori sa vad cum se comporta masina in raport cu concurenta.Sincer as dori sa vad un test cu versiunea 2014 care a primit un usor facelift. Multumesc.

  64. slVW says:

    @Tudor P.

    Mă bucur că au scăpat de americani pentru că de atunci încolo Mazda e pe val, au scos nişte modele superbe gen 6, 3 CX 5.
    Ford a fost o piedica în calea dezvoltării lor, la fel cum a fost şi în cazul Volvo sau Land Rover. Nu mai vorbesc de Jaguar care era aproape de faliment!

  65. Andi says:

    Felicitari pentru test! La un moment dat, cand vorbeai de interior, faceai referire la un test cu Mazda 6 pe care il ai pe site, daca n-am inteles eu gresit, dar nu l-am gasit… Sau poate era vorba de Cx-5?
    Oricum, daca ai condus si Mazda 6, care crezi ca e mai placuta la volan? Ar merita diferenta o Mazda 6 (cu benzina de 145)?

    • bloggerx says:

      Mazda 6 e similara cu Mazda 3 din toate punctele de vedere, dar e mai mare.
      Daca esti singur merita 3, daca ai familie mergi pe 6 Break.
      Daca mergi mai mult prin oras mergi pe 3, nu pe 6 care e prea mare.

      Eu nu as da 19000 pe o Mazda 3, as da 3000 diferenta pe o Mazda 6. As da maxim 16000-17000 pe o Mazda 3, unde deja sunt cel putin 5000e diferenta la Mazda 6.

  66. Teodor O. says:

    Superba! Acum…cum fac rost de 19 000E?

  67. slVW says:

    Mă bucur mult pentru acest test, e cea mai faină compactă din segmant. Păcar că nu oferă şi motoritări de cilindree mai mică şi turbo. În felul ăsta vânzările ar creşte mult mai mult.

    Mazda a crescut mult, mai ales de când a scăpat de Ford. Şi bine c-a scăpat….

    • Tudor P. says:

      Este de 1.5 benzina. De ce zici ca e bine c-a scapat de Ford?

      • turatiimaster says:

        1,5l si 100 CP aspirat la o masina cum e Mazda 3, nu stiu daca e vreo fericire.

        • Tudor P. says:

          Nu este fericire, dar nu se mai dau bani multi la impozitul asta nesimtit. Crezi ca vor fi probleme cu fiabilitatea sau doar la consum ?

          • turatiimaster says:

            Nu, dar 100 CP pe o compacta sportiva cum e Mazda 3, e cam rusine, nu cred ca vor fi probleme nici cu fiabilitatea, nici cu consumul, insa la 1,6l deja ai motorizari pe clasa compacta de nu se pot compara cu 100 CP, ai 135 CP la Hyundai/Kia (tot aspirat, 1,6) si inclusiv 201 CP parca, pe varianta Turbo. 100 CP vs 201, parca nu e drept.

            • Tudor P. says:

              Ai dreptate, dar nu stiu cati se vor simti rusinati. E o chestie de mentalitate pana la urma. Multi care isi cumpara masini nu fac astfel de comparatii si nu ii intereseaza sportivitatea, chiar daca Mazda ofare fara asa ceva fara sa vrei. Daca diferenta la impozitare nu ar fi fost mare intre 1500 si 2000, evident ca alegerea multora ar fi cea de 2000. Totusi, cine are bani s-o cumpere acum, nu prea cred ca se uita la impozit.

              • turatiimaster says:

                Diferenta la impozit intre 1,5 si 2l nu e mare, intre 2 si 2,2l e mare, asta incercam sa spun in filme, exemplificand de ce Honda Civic nu si-a dat drumul la vanzari decat dupa aparitia unui 1,6l diesel. Deci la Mazda, nu cred ca e problema intre 1,5 si 2l, sunt cateva sute de mii vechi diferenta anual.

            • Tudor P. says:

              In graba am scris aiurea in a treia fraza. :))) Nu am recitit sa corectez si asta e… 😛

            • bloggerx says:

              Acceleratia 0-100 este de 10.8 la 1.5 Mazda si de 9.9 la Kia.
              Pana la 4000rpm, cuplul si puterea de pe Mazda de 1.5 cu 100CP nu sunt asa slabe in comparative cu motorul de 135CP de Hyundai/Kia care gafaie pt cei 135CP. 1.6 H/K reuseste 135 CP peste 6000rpm si cuplul mult mai sus. Consumul e un factor ce avantajeaza motorul de 1.5. Deci nu poti sa zici ca e o rusine….

              Benzina de 120 condusa de tine are 8.9s pana la suta, iar cei 135CP de la H/K fac doar in 9.9s.

              Daca ar fi sa compar vechile 1.4 de 109CP H/K cu 1.6 de 105CP de Mazda, in realitate 1.4 de Kia e mai lenes si rasufla greu in turatii mici: 2000-3000 si consuma mai mult.

              • turatiimaster says:

                Nu se pot compara, e diferenta mare intre ele, daca te uiti la graficele de putere cuplu o sa intelegi, 1,6 GDi de la Kia/Hyundai e mai bun, de departe. Asta nu inseamna ca, pentru 100 CP pe care ii are motorul de Mazda, nu ofera performante decente, 10,8s 0-100 cu 100 CP, e o valoare foarte buna, de fapt, daca stau bine sa ma gandesc, cred ca e cea mai buna valoare la acest nivel de putere. Insa prima impresie e de obicei eronata, omul vede 1,6 si 115 CP la concurenta, normal ca fuge de 1,5 si 100 CP.

                • bloggerx says:

                  astept sa conduci si 1.5 cu 100CP cu 10.8s la suta si sa ne spui cat de mare e diferenta. Diferenta de 0,9s mie nu mi se pare asa mare, practic e sub 10%

  68. Adrian says:

    Salutare Turatii Team,

    Multumim frumos pentru test si review, calitativ, complex si detaliat ca toate celelalte, iar Mazda 3, o masina reusita.

    Despre impozit, cred ca acel impozit despre care vorbeai se aplica motoarelor cu cilindree peste 2000 cmc, pt acesta impozitul anual cred ca ar fi undeva la 180-200 RON. Daca ma insel, mea culpa!

    Cu bine!

    • turatiimaster says:

      Da, m-am exprimat alambicat, ma refeream la motorizarile de Honda, cu 2,2l si de acolo ramasesem cu impozitul de 800 lei.

  69. Tudor P. says:

    Frumoasa masina ! Eu m-as lega si de butucul din centrul volanului, seamana cu cel de la Audi. 😀

  70. Laj says:

    Multumim pentru test.Eu il asteptam.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.