Şcoală de conducere economică?

Trafic-Bucuresti

N-am mai scris de mult, pentru că… automobile. E mult de treabă, am filmat zeci de maşini care urmează să apară aici, în curând.

Plus că mai derulez şi alte chestii, mai personale, dar la fel de interesante…

Oricum, am o idee care îmi stăruie în minte: aş face o scoală de condus economic.

Ce părere aveţi, credeţi că merită? 100 de euro? E puţin sau mult?

Ideea e simplă: 1-2 ore de teorie, 2-3 ore de practică, eu în dreapta, corectez ce nu e bine, îmbunătăţim totul pe maşina fiecăruia, un pic de oraş, un pic de autostradă, principii, chestii de fineţe etc.

Încă mă gândesc.

15 Responses

  1. MARIAN says:

    Salutare,
    tin sa te felicit pentru ceea ce faci, sa o ti tot asa. Referitor la remarca ca cu stransul mainii pentru 100 euro… pot sa zic ca ma aflu in acea categorie de oameni !
    O scoala de condus economic mi se pare o idee buna, nu cred ca trebuie sa abandonezi ideea.
    Suces !!!

    P.S. astept cu nerabdare filmuletele cu noul Duster 2

  2. Marius says:

    Desi topicul e vechi, si eu as fi interesat. Eventual si ceva tehnici de soft offroad ar fi interesante – pe zapada, pamant moale,
    iarba uda, pante abrupte, cum evaluezi situatia – intrii sau dai inapoi si alte situatii.

  3. Petrescu says:

    Robert vrei sa devii un mic Gerhard Plattner !?? 🙂

    d-ai bataie ideii tale, eu as fi printre primii tai clienti 🙂

  4. ionut stoica says:

    “Time is money”. In ecuatia condusului economic trebuie sa tii cont poate si de asta. Degeaba ajungi 2h mai tarziu cu 5l economisiti daca tariful tau orar este de sa zicem 100euro si pierzi in felul asta 200eur.

    • turatiimaster says:

      Pot sa iti raspund si la asta, fa un calcul cat castigi daca te duci sa zicem de la Bucuresti la Pitesti, cu 130 km/h si apoi la intoarcere cu 105 km/h. Diferenta de consum poate fi destul de mare, daca faci naveta zi de zi, o sa vezi ca se aduna, si iti poti da seama daca 10 -15 minute pierdute pe zi sunt asa o problema. Le pierzi la coada la posta, oricum.

  5. ionut stoica says:

    Probabil ca economia realizata intr-un an valoreaza …100euro ?:)

    • turatiimaster says:

      Eu economisesc 100 de euro la 2 saptamani, pentru ca stiu sa conduc, bag motorina de 1000 lei pe luna, fa un calcul simplu, daca in loc de 6,5 la suta as consuma 8, cat s-ar pierde intr-un an. Merita, nu ca vreau eu sa iau aia 100 de euro de la tine, pe termen lung merita din plin. Ce e 100 de euro, de fapt? Un plin si jumatate de combustibil? Stiu oameni care ar da 100 de euro doar sa imi stranga mana…

  6. Suleyman says:

    Nu conteaza, stiu ca esti foarte ocupat. Admir faptul ca iti place Isuzu si nu cine stie ce chestioara de la VW, ca vrei sa demonstrezi lumii ca exista si altceva in afara de VW, BMW, AUDI. Chiar daca am aproape 19 ani cand o sa am banii mei tot ceva diferit si bun o sa aleg si eu.
    Condusul economic este in functie de motor, depinde de cat de incarcata este masina (de cum simti tu pedala si cat de tare se ,,forteaza motorul”), depinde de turatiile la care obtine cuplul maxim si multi alti factori. Trebuie sa fi ,,una cu masina”.
    Uite ca m-am gasit eu incepatorul sa dau sfaturi la oameni cu varsta dubla cat mine despre cum se conduce economic sau sportiv. :))
    Mult succes in ceea ce faci si mi-ar placea sa vad teste si cu masini pe care am putea si noi sa ni le permitem peste cativa ani, ca eu singur bani de un S-classe sigur nu o sa am. Mi-ar face placere sa vad test despre: Hyundai i10 noul model, Daihatsu Cuore, Peugeot 108, si cel mai mult Suzuki Alto sau noul Celerio, Mitsubishi Space Star + Noul Renault Twingo. Aceste masini pe benzina au consumuri medii uimitoare de 4-5% benzina, ca tot vorbim pe un subiect economic. Aceasta ar fi masina ideala pentru mine deocamdata.

  7. Suleyman says:

    Categoric nu o sa gasesti clienti, pt ca:
    – nu se cauta condus economic
    – ca sa conduci sportiv ai nevoie de diverse tehnici, de cum sa abordezi virajele, etc.
    – ca sa conduci economic este suficient sa mergi incet cu maxim 100km/h si sa nu treci de 3300rpm la un benzinar sau 2200 la un diesel, incat sa nu defectezi si masina, deoarece nu merita sa pierzi o turbina pt 0,5 litru de motorina la mers subturat sau din potriva masina va consuma si mai mult.
    – poti sa cauti pe forumuri ca sunt o multime de sfaturi si trebuie sa mai ti cont si de masina pe care o conduci deoarece nu toate masinile se conduc la fel, conteaza tipul de motor, cutia, etc. Deci pe forumul dedicat marcii respective gasesti sfaturi suficiente.
    – am 18 ani si ti-am cerut sfatul mai demult cu privire la niste masini pe mail si facebook si nici macar n-ai vrut sa raspunzi…
    – mai nou poti conduce si dupa cb care iti arata consumul instant si te inveti singur sau exista indicatoare la masinile mai noi care iti arata cand sa schimbi viteza.
    – nu trebuie sa apesi pedala pana la fund, ci sa o ti constant, sau sa demarezi repede si apoi sa ti constant (am vazut proba si chiar functioneaza)
    – trebuie sa anticipezi miscarile celorlalti, sa folosesti frana de motor, sa nu folosesti ac-ul, fara multi consumatori electrici, geamurile inchise sau deschise cat permit deflectoarele de aer in caz ca aveti asa ceva, fara incarcatura inutila, etc.

    • turatiimaster says:

      Dacă ar fi asa simplu, toți ar conduce economic. Nu e. Am 15 ani și ceva de meseria asta și tot mai învăț cu condusul economic. Cat despre răspunsul la întrebările tale, primesc intre 50 și 100 de mailuri pe zi cu întrebări, plus comentariile de aici, plus YouTube, și răspund la toate, probabil ai avut ghinion și te-am scăpat.

  8. Robert says:

    Salut! Merita încercat tinand cont ca investițiile pentru demararea afacerii sunt practic inexistente. In privința prețului, nu este indicat sa te ghidezi după părerile noastre, din cauza gradului ridicat de subiectivism… Stabilesti tariful si piața îți va da feedback-ul de care ai nevoie si in funcție de care il mai ajustezi. Bafta!

  9. octavian says:

    Salut Robert,buna idee! Scoli,cursuri de condus sportiv am tot auzit,dar de o scoala de conducere economica,nu. O idee care iti vine manusa.Spun asta deoarece,spre deosebire de alti testeri,vezi lucrurile diferit(iti plac suv-rile,crossoverele,la o masina nu te intereseaza doar sportivitatea,privesti cu atentie spre lucruri practice,etc) .Despre pret,100 de euro pare mult,dar la cit costa azi combustibilul si la ce economii se fac in timp si kilometri,nu mai e mult deloc. Apreciez ideea ta,as fi unul dintre clientii scolii de conducere economica si as recomanda un astfel de curs.Succes!

  10. Vali says:

    Totul e sa gasesti granitza intre economic si defectos (pentru masina)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.