Peugeot 308 1,2l Turbo Active

Peugeot 308 1,2l Turbo Active

Incredibil, dar adevărat, e a doua oară când programăm un 2008 şi până la urmă iese altceva. De data asta a fost să fie un 308 cu noua motorizare 1,2l PureTech Turbo.

Nu vă ţin în suspans, maşina e genială iar motorul face toţi banii, economic şi pur sânge. Trage super şi ţine cu casa, în plus, e atât de silenţios încât faci urechile mari să îl auzi la 6000 rpm.

Pe scurt, cu această motorizare, 308 intră adânc în piaţa downsizing-ului, din punctul meu de vedere surclasând clar motorizări similare.

Sigur, cutia de viteze e perfectibilă, treptele sunt uneori lungi, dar asta e, dacă vrei consum mic, faci compromisuri. Să nu mai zic de maneta cu cap din metal, o să-mi cumpăr mănuşi de condus special pentru asta, iarna e sloi de gheaţă.

Filmele cred că sunt mai clare decât încerc eu să spun aici. O experienţă deosebită…

25 Responses

  1. Dan says:

    Buna ziua,

    Pareri bune in continuare despre motorul 1.2 de la PEugeot?

  2. Costi says:

    Am un 308 cu acest motor si cutie automata Aisin cu 6 rapoarte, dar masina consuma enorm in oras, de noua de cand am cumparat-o…initial au zis ca dom’le e noua, sa se mai lase, iata ca am ajuns la 25 mii si tot 11-12 consuma in oras la trafic “bara la bara” si afara o medie de 7…Asa ca aceste motoare nu sunt chiar asa ca in reclame…dezamagit total sunt, o sa o vand si nu vreau sa mai aud de Peugeot…

    • turatiimaster says:

      Eu am 2l diesel automat 185 CP si in Bucuresti in conditiile descrise de tine, consumul minim e 9.5, media 11, cand e nasol am avut si 14 pe bord, 11-12 la benzina turbo automat e un consum bun pentru oras in trafic bara la bara. Daca vrei consum mic in oras, hibrid.

      • Costi says:

        Ma surprinde sa aud de asemenea consum la un diesel, cand ai aud pe altii, cu diesele germane noi de 2L care spun ca au 4-5 afara si max 7 in oras! Si ce hybrid recomanzi, caci intr-adevar ma cam uit la asa ceva?? Toyota, imi pare, din reclame si descrieri, ca fiind destul de avansat pe acest segment…

        • turatiimaster says:

          Toyota sunt avansati pe hibride, dar si Mitsubishi (Outlander) sau Hyundai/Kia cu Ioniq (alegerea mea) sau Niro.

    • Raul says:

      Te contrazic. Am si eu Peugeot 1.2 ca in test doar cu cutie manuala si consuma exact atat ! Numai bine.

  3. vic says:

    D-le Robert, interesante postarile si filmarile de pe site-ul dvs. Recunosc ca si mie imi place acest Peugeot 308 1.2 130 CP si am intrebat la reprezentanta insa nu au decat cu cutie cu 5 trepte si doar la anul au zis ca aduc in Romania cele cu 6 trepte. Eu as mai avea un sfat asa din partea unuia mai ruginit la par. Cand mai faceti testele de consum mai verificati din cand in cand daca puteti si babaeste adica plin la plin ca s-ar putea sa aveti surpriza pe care am avut-o eu la Yaris cu 1,3 vvti care pe bord avea un consum mediu de 8 si la testul plin la plin iesea 11,2 odata si a doaua oara 11,3….

    • Cristi says:

      Totusi, e prea mare diferenta intre ce consum este indicat pe bord si consumul real determinat prin metoda cu rezervorul plin.

  4. Catalin D. says:

    Felicitari Robert pentru prezentarile excelentei!
    Le urmaresc cu deosebita plecere si pot spune ca vor avea un rol determinant in alegerea masinii pe care intentionez sa o cumpar in urmatorul an. De ex 308-ul nici nu l-as fi avut in vedere pana acum, iar dupa ce am urmarit pot spune ca a devenit una din favoritele mele, in special dpdv al consumului si performantei pe care le ofera motorul de 1.2 turbo.
    Intrebare: ce ai recomanda intre Mazda 3 G120 si Peugeot 308 1.2 Turbo?
    Mersi si mult succes in continuare!

    PS. Mi-as fi dorit enorm sa vad si o Alfa Giulietta 1.4 MA 170PS… oare ar fi posibil ? 🙂

    • turatiimaster says:

      Amandoua imi plac, G-ul e mai clasic, 308-ul are un motor superb, eu as lua G automat. Giulia, nu stiu, vedem.

  5. Cosminmarius says:

    Multumesc, asteptam…Poate aveti in vedere si noul Opel Astra K, 1.4 turbo 150 cp cu cutie automata…E masina anului in Romania, a luat Volanul de aur, nu stiu la care dintre cele doua (ar mai intra in ecuatie si Suzuki Vitara S – automata, dar la Suzuki m-am cam lamurit din prezentarile dvs.) sa ma hotarasc…

  6. cosminmarius says:

    Felicitari pentru prezentari. Aveti in vedere si un test cu aceasta motorizare si transmise automata? Multumesc!

  7. dodox says:

    Foarte bun si la obiect review-ul(ca de altfel toate), e o masina foarte interesanta. E in top 3 preferinte in clasa compacta, ca sa citez din clasici 🙂
    As vrea sa fac trecerea de la diesel(cu care n-am avut 8 ani nici o problema) la benzina turbo si as fi curios sa vad prin comparatie un test cu noul 1.5 ecoboost(in special pt consum dar si pentru performante). Am vreo sansa?
    Le-am studiat pe toate(la un salon auto), sunt in curs drivetest. E destul de complicat sa gasesti masini de test cu motorizarea pe care o vrei(mai ales in SB, am gasit doar 2.0 TDI si 1.0 ecoboost)

  8. Tudor P. says:

    E de luat in considerare aceasta masinuta, mai ales ca arata bine, e benzinara si consuma putin! Dar nu-mi place tendinta asta de a pune toate comenzile in acel display. Daca se blocheaza/strica ai pierdut toate functiile masinii!
    Mda, Buhnici a inceput filmarile la Passat. Abia astept sa vad prezentarea, sa vad cate limbi le da…
    Robert abia astept prezentarea cu C4 Cactus! 😀 Asa din poze mi s-a parut ciudatel, dar l-am vazut expus la mall Baneasa si chiar arata interesant, e original. Pacat ca desi se vrea a fi low cost, au renuntat la unele chestii de baza cum ar fi geamul pe spate si rabatarea banchetei…
    Numai bine!

  9. Anton says:

    tot mai tare e un ceed

  10. 71doru says:

    Robert, vin si eu cu o mica corectare si anume, demarajul 0-100 al acestui motor este de 9,6″ in datele oficiale si probabil si in realitate, iar greutatea de 1090kg cred ca este corecta. Diferenta mare de greutate fata de 1,6THP cred ca este posibila daca 1,6THP are blocul motor din fonta iar 1,2 din aluminiu si este posibil de asemenea ca 1,2 sa aiba doar o toba de esapament ca la 1l Ecoboost.
    Prin urmare nu doar ti s-a parut, masina este chiar fasneata si bate la performante si consum concurenta.
    Prin comparatie:
    Peugeot 1,2L 130CP – 5,9/4/4,7; 230Nm; 0-100 in 9,6″; vit.max. 207km/h; 1090kg
    Focus 1L 125CP – 5,7/4,1/4,7; 170Nm; 0-100 in 11″; vit.max. 193km/h; 1276kg
    Megane 1,2L 130CP- 6,7/4,6/5,4; 205Nm; 0-100 in 9,7″; vit.max. 190km/h; 1280kg
    Golf 1,2TSI 105CP- 5,9/4,3/4,9; 175Nm; 0-100 in 10,2″;vit.max. 192km/h; 1210kg

    Loganul meu 1,6 16V avea 1115kg, 105CP 148Nm si 0-100 in 10,2″ EURO 4.
    Masina actuala Focus 1,6 Ecoboost 150CP face 0-100 in 8,7″ si consuma la
    130km/h aprox. 6,8-7 adica cu 1l mai mult decat acest Peugeot.
    Concluzia ar fi ca cei de la Peugeot si-au facut foarte bine temele.
    Nu ma impac cu bordul si in mod special cu turometru pe invers si nu imi place
    timoneria cutiei de viteze si schimbatorul.
    Daca ar rezolva cu timoneria, poate au facut-o deja asa cum inteleg de la tine, 308 ar fi o masina chiar OK si cu acest motor poate cea mai buna obtiune din clasa compacta.

    • turatiimaster says:

      Datele le am de la Peugeot, daca intri pe site la ei si descarci fisierul cu preturi, o sa le vezi.

      • Cosmin says:

        Ceea ce inseamna ca site-ul peugeot in varianta romaneasca nu este tocmai la zi. Daca verificati pe peugeot.fr sau .de cifra inaintata pentru 0-100 kmh este de 9.6 secunde.
        Aceeasi observatie si pentru megane 1.2 tce acolo viteza maxima e de 200kmh, nu de 190kmh cum e prezentata pe site-ul romanesc.
        In fine, sunt detalii care conteaza mai putin, pe film se vede cel mai bine ca in ciuda etajarii lungi reprizele masinii in treptele superioare sunt foarte bune, mai bune si decat ale unui golf 1.4 tsi 122 de cai.
        Consumul la viteza de autostrada e de asemenea impresionant 6.0% fiind aproape de zona de diesel 5.2-5.7%
        O masina mai mult decat interesanta acest 308, poate cu ocazia facelift-ului rezolva si cu maciulia metalica a schimbatorului si aduc turometrul la normalitate.

  11. George says:

    Am condus motorul in varianta de 110 cp pe Citroen C-Cactus si intr-adevar e economic si silentios. Avea cu 20 de cp mai putin decat varianta testata aici si un cuplu ceva mai slab iar cutia era doar cu 5 rapoarte, dar pt. o caroserie de aproximativ o tona, mi s-a parut mai mult decat suficient.
    P.S. Felicitari pentru teste, d-le Reobert Adam. Chiar daca nu sunt foarte activ in comentarii, le urmaresc intotdeauna cu placere.

  12. Arghir Gheorghe says:

    Salut!
    Domnule Adam ai cele mai bune prezentari auto.
    Felicitari!
    Cand vedem un WV Polo 1,2 TSI, 110cp, 6 trepte ?

    • turatiimaster says:

      Cand o sa inteleaga VW ca trebuie sa imi dea si mie masini, nu doar prietenilor lor.

      • Andi says:

        Ei dau masini doar laudatorilor, cei care sunt impartiali… sa astepte… Lor le place doar laudati, eventual doar sa te faci ca zici niste aspecte negative, niste chestii minore doar…

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.