Nu va luati masini japoneze ca nu gasiti piese. Fals.

Din 2007 incoace, mi-am cumparat doar masini asiatice, avand practic experienta a doua masini coreene si a doua modele japoneze.

Fara nicio chestie cu fiabilitatea proverbiala, pur si simplu in primele doua cazuri era vorba de cel mai bun raport pret/calitate la momentele respective, in timp ce japonezele sunt pick-up-uri si s-au pliat mai mult pe nevoile mele actuale.

Puteam cumpara la fel de bine si modele europene, inainte de 2005 am avut modele europene si nu m-au deranjat, ramanand fiabile inclusiv la vanzarea catre alte persoane.

Asadar, toate patru cazurile au fost o chestie de buget si nevoi personale, fara alte ratiuni.

M-a surprins neplacut un lucru, inca de la prima masina, am fost avertizat de multi ca fac o greseala. O sa am numai probleme, reviziile sunt scumpe, piesele la fel, nu se gasesc, daca faci accident sau se strica, o sa te uiti lung la ea…

Sigur, fiind implicat adanc in domeniul auto, cu conexiuni si cunostinte la importatorii auto, nu mi-am facut prea multe probleme. Dar prietenii continuau cu fanteziile. Nu se gasesc piese de asiatice, sunt scumpe, dureaza trei luni sa vina orice piesa, ca e far sau aripa sau un amarat de filtru.

Si replica mea era invariabil: “dar ulei pentru asiatice se aduce repede?”. Unii radeau, altii nu.

Ok, masinile au fost fiabile, n-am avut deloc probleme, sau problemele au fost minore, gen bielete, la dealer le schimbau in garantie, fara sa ma intrebe macar. La revizii, fiind in garantie, consumabile se gaseau pe stoc oricand, dar si la magazinele de piese auto online.

Dar, in Romania nu scapi de evenimente, indiferent ce masina ai. Garantia se termina, accidentele se intampla, si asa mai departe.

Evident ca masinile au fost lovite, fie de mine, fie de altii, si au solicitat reparatii, e drept minore. Si surpriza. Am avut portiera completa de vopsit si inlocuit, comanda piesa si sosire piesa a durat o saptamana, vopsire si montaj patru zile.

Am vrut consumabile mai ieftine, magazinele online de piese ma rezolvau cam pe loc. Invariabil. Deci timp de asteptare zero sau comandai dimineata si dupa amiaza aveai consumabilele, la super preturi.

Stopuri, proiectoare, bare? La fel, maxim o saptamana, in conditiile in care modelele japoneze pe care le am avut in ultimii ani sunt rare ca elefantii in Romania.

Parbrize? In general mi s-au adus in cateva zile. Pe original, pe neoriginal cam gaseam pe stoc.

Si anii au trecut, prietenii isi deruleaza placa in continuare, eu imi vad de treaba, am masini asiatice de aproape 9 ani si n-am stat pe bara decat 4 zile, cand s-a vopsit portiera (si atunci am avut masina la schimb, dar asta e alta poveste…).

In caz ca va intrebati cum e posibil, e simplu, marile marci au centre locale de piese de schimb, fie la nivel national in unele cazuri, fie zonal in altele, gen in Europa fiecare marca japoneza sau coreeana are 2-3 centre de piese de schimb care deservesc arealuri predefinite.

Cat dureaza sa comanzi o piesa dintr-un centru de piese? Pai e practic o problema de logistica transport, ca si cum ai comanda ceva prin curierat rapid. Vanzatorul de la magazinul de piese auto online iti baga seria de sasiu, selecteaza piesa, iti comunica pretul si cat dureaza.

In unele cazuri, mai dificile, piesele pot sa nu fie in centrele zonale si atunci se aduc pe comanda din Japonia sau Coreea, caz in care dureaza mai mult. Insa e clar genul de piesa care nu se schimba zilnic si e clar ca atunci cand ai nevoie de ea, masina e oricum imobilizata pentru ca necesita o reparatie complexa.

Dar, prietenii o tin pe a lor, eu continui sa fac gluma cu uleiul, si, paradoxal, da, e posibil sa gasesc mai greu uleiul special pentru motorul industrial de pe pick-up-ul meu japonez, decat orice alta piesa.

Unele prejudecati nu pot fi demontate usor…

11 thoughts on “Nu va luati masini japoneze ca nu gasiti piese. Fals.

  1. deplictis

    mazda are depozitul in austria si in maxim 7 zile primesti orice ai nevoie…. singurul lucru care totusi mi se pare slabut, e oferta de piese aftermarket, nu se gasesc atat de multe ca pentru vw, opel etc…. dar nicidecum nu te poti plange de absenta lor…

  2. ionut

    traim in 2015 nu in 1990 acum totul se gaseste relativ usor dar nu ma magazine de 2 lei.

  3. Marius

    Salutare. Care sunt masinile asiatice detinute pana acum (cele 4)? Mersi

    • turatiimaster

      Kia ceed 1.6l CRDi, Hyundai i30 1.6l CRDi, Isuzu D-Max 2.5l (model 2010), Isuzu D-Max 2.5l (model 2013).

  4. Dan

    Buna seara Robert,respect mult opiniile tale vis-a-vis de masini.Mi se par cat se poate de pertinente si la obiect,fara iz de marketing sau alte fabulatii.De altfel asta e cauza pentru care scriu aici.In ceea ce priveste masinile japoneze,ei bine,sunt masini fiabile ( de asta am mers pana acum pe ele),insa nu sunt deloc ieftine de intretinut,sau cel putin asa mi se pare mie.Exemplu concret-am in posesie un Accord din 2009 2,2 i-dtec si pot sa-ti spun ca o revizie care se face din 15 in 15000 de km,costa.Cat?Sub 1200 ron nu e nici una.Mai nou,am avut ceva probleme cu gasirea uleiului pentru ea Honda 0w-30 pentru filtru de particule,la comerciantii on-line.Acum stau dupa nu stiu ce fulie de la arborele cotit care are termen de livrare 3 saptamani.Slava Cerului nu am urgenta si masina inca e functionala.Are in prezent 94k km si pana acum a fost fara probleme.Piese in general nu se gasesc a.market,ci numai “pe original” iar acestea costa…

  5. remus

    In cazul meu reparatul japonezei n-a fost deloc operativ, Suzuki Vitara model 2015 lovita in spate la 02.08.2016 cand am oprit la un stop, distrusa bara spate, jumatate din aripa dreapta spate cea care e corp comun cu bara, etc. La 06.08.2016 a fost facuta in service comanda pieselor catre Suzuki Ungaria, acestea au ajuns in service pe19.09.2016, adica dupa mai bine de 6 saptamani, reparatia efectuata in 26.09.2016, adica dupa aproape 2 luni, in intervalul asta n-am putut circula cu masina. Service-ul e Premium Cars Cluj. Poate sunt eu mai ghinionist, piesele n-au fost pe stoc nici in Romania, nici in Ungaria si in plus mi s-a spus ca in august angajatii de la Suzuki Ungaria au fost cu totii in concediu. Am citit pe net despre niste peripetii ale unui posesor de Suzuki Swift din Bucuresti care a stat tot asa 2 luni pana sa-si repare masina si n-a fost in august cand angajatii Suzuki sunt in CO. Sunt dezamagit, masina e ok, dar odata ajuns cu ea in service mi s-au lungit urechile.

  6. Gigel

    Pai magazinul de care ne spui nu are marca DAIHATSU ,care este cea mai veche marca auto japoneza !!!!

  7. Sergiu

    Am cautat pe diverse site-uri de piese auto distributie pentru Honda Civic, din 4 magazine online am gasit un singur kit complet de distributie la 2300 ron pentru motorizarea 2.2 diesel(original bineinteles), prentru motorizari pe benzina nu am gasit. La Opel Astra din acelasi an, tot diesel, pretul fiind de 700 ron, piese originale GM. Am citit diverse topicuri pe forumul Toyota, Honda si problemele cu reprezentantele auto sunt aceleasi cu restul marcilor fie ele germane, frantuzesti etc. Eu doresc sa achizitionez o Honda Civic in viitor, dar ma cam inspaimanta lipsa pieselor ce tin de consumabile, cat despre alte probabile defecte ce pot aparea nici nu vreau sa ma gandesc, nu mai aduc in discutie bajbaiala mecanicilor care orbecaiesc prin ceata dupa problemele unui autovehicul prezent pe toate drumurile romanesti. Eu cred ca pretul mare al masinilor asiatice este justificat. Poate n-am cautat eu unde/cum trebuie, se poate publica aici vreun site serios pentru piese Honda sau Toyota? Serios insemnand sa aiba ceva material pe stoc, nu doar un intermediar care da telefon mai departe punandu-si adaos in timp ce duratal de astepare oscileaza intre 2 si 6 saptamani.

  8. SIMION

    Salut stie cineva un specialist daihatsu am apasat butonul de blocare diferential (daihatsu terios 2 2007)si desi la bord imi indica ca sa deblocat ramine in continuare blocat .Miar prinde tare bine un sfat sau un nr de telefon .Multumesc !

  9. mihaela

    Buna seara. Vad ca este un site de incredere unde pot afla informatii de la oameni care au masini si pot sa ma ajute cu un sfat. Vreau sa cumpar o masina japoneza (trec de la Ford) la recomandarilor mai multor prieteni.
    Intrebarea este ce sa aleg intre Honda Jazz hibrid adusa din Olanda de o firma la 8000E neg, sau un Suzuki Swift din 2015 benzina 1,2 in garantie pret 7000E?
    Ma intereseaza ca piese, costuri de intretinere, etc.
    Mentionez ca o iau ca masina de oras pentru a ajunge din punctul A in B fara incidente in Bucuresti unde se circula infernal.
    Multumesc foarte mult pt orice sfat.

    • turatiimaster

      Ambele sunt masini bune, dar eu pentru oras as lua Jazz hibrid, asta presupunand ca ambele masini sunt in stare buna si nu au probleme tehnice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.