Hyundai i30 1.6l GDi 7DCT Highway

Hyundai i30 1.6l GDi 7DCT Highway

Am o incapatanare in a promova masinile coreene, unora stiu ca nu le place chestia asta, insa n-am ce face, am detinut si probabil voi mai avea ocazia sa am modele Hyundai/Kia, asa ca va trebui sa ma suportati.

O dovada in plus, daca mai era nevoie, ca Hyundai a ajuns sus, nu doar in clasamentele de fiabilitate ci si in realitatea strazii, pare sa fie si noul i30.

Am testat un model mediu echipat, cu o motorizare deja clasica, 1.6l GDi, in combinatie cu o spectaculoasa transmisie automata, de tip dublu ambreiaj, 7DCT. Da, ati citit bine, 7DCT, adica 7 trepte. Sa mai spun ca transmisia nu e cumparata de la producatorii consacrati, ci e realizata “in house” de Hyundai?

Nu vreau sa va plictisesc cu cuvinte multe, oricum filmele sunt lungi. Incercati sa realizati doar atat: i-am dat un minus 10 masinii, si asta pentru ca in treapta a 7-a la 130 km/h, motorul avea 3000 rpm (am si explicat, frumos, de ce).

In rest, gasiti-i voi defecte…

50 Responses

  1. Liviu says:

    ok, mulțumesc ptr sfat. Exact asta și vreau să fac, în rest mașina este impecabila și că designer ext/ int , confort , felul cum rulează, etc. până și motorul răspunde frumos deși la început îmi era teamă că i cam puturos. N are rost să i implic pe cei din service că ăștia sigur strica ceva încercând s o regleze.

  2. Liviu says:

    Salut Robert,
    Am luat de curând acest model de i30 , model 2015 euro6, cu motor 1,4 dohc, mașina a fost drive test la dealer tiriac Hyundai și are ~38000 km. Am fost in test cu ea și mi a plăcut f mult cum se conduce , cutie, frane, direcție, confort ( ai dreptate la vit peste 110-120 are un zgomot la rulare dar nu deranjant:) ). Acum, după cca 2 saptamani constat că uneori ambreiajul fluieră ușor la plecarea de pe loc, astfel, dc dau drumul la mbreiaj cca 2 cm , masina se mișcă de pe loc , și l țin acolo, ca apoi să i dau drumul ușor, fluieră. Am fost cu ea in service , a verificat-o complet, totul ok și ambreiajul e ok , n are nimic , trebuie să mă obișnuiesc eu cu mașina. Oare chiar așa să fie? Dintre o data nu mai știu eu sa conduc? Ce părere ai, să mn a duc și la alt service, tot Hyundai? ( Mașina e in garanție până în mai 2020.

  3. AlexDorin says:

    Salut Robert,

    Am reusit sa fac drive test cu i30 1.6 GDI varianta manuala, deoarece asta ma intereseaza. Este oferta in acest moment pentru aceasta echipare din testul tau (Highway) la 13.600 cu discount si remat. Raportat la pret – ce obtii, cum ti se pare pretul si ce parere ai de acest GDI?
    Mentionez ca vreau sa cumpar o benzinara pentru maxim 15.000 km pe an. PE lista am mai avut focus 1.5 si mazda 3 2.0. Atat cu focus in varianta trend + cateva optionale, cat si in varianta challenge de la mazda cu discounturi si rabla ajung undeva pe la 15.000 E. Acum ca e oferta asta la hyundai m-a pus pe ganduri.
    La drive test, masina e ok, mi-a placut in general sa spun asa, nu m-a dat pe spate cu nimic dar pare o masina corecta. E greu de comparat totusi cu 2.0 de la mazda, insa incerc sa ma gandesc la intregul tablou care include taxe si impozite.
    Multumesc frumos anticipat!
    Alex

  4. misu says:

    felicitari Robert pentru munca depusa. crezi ca o sa faci un drivetest cu kia ceed gt, motorul 1.6 TGDI 204 cp?

  5. Dan says:

    Salut,

    In primul rand felicitari pentru prezentarile minutioase, perfecte pentru cineva care vrea sa cumpere o masina si nu doar sa fie documentat cu ce este pe piata.
    Doresc sa schimb masina si as dori sa-ti cer un sfat.

    Am un rulaj pe luna de 600km in Bucuresti , 200km in afara, 2-3 concedii de 3000km => aprox 15.000km,
    Avand in vedere rulajul mic al masinii as vrea o benzinara si sa fie automata.
    Short list ar fi :
    elantra 1.6 cutie automata 6 trepte (convertizor cuplu)
    i30 7DCT 1.6 benzina.

    Ce ai alege luand in considerare fiabilitatea cutiei de viteze, consum, spatiu portbagaj pentru o familie cu un bebe si o mamica cu bagaje peste medie?
    De asemenea ce sfat imi dai intre o masina noua sau o masina second de 2 ani?

    Multumesc frumos,

    • turatiimaster says:

      Elantra e o optiune buna, are si portbagaj maricel. Eu recomand o masina noua.

  6. florin says:

    Ma gandeam da iau sotiei pt oras un ix20/venga benzina 1.6 automata, doar ca e cu cutie cu un singur ambreiaj deci nu f performanta, motor aspirat, consum de aspirata. Se mrrita asa ceva in 2016? Se anunta si la kia/hyundai motoare cu turbina, stiti daca le pun pe venga? Un Captur cu 1,2 tce e mai bun? Ce alte variante ar mai fi pt monovolume mici de oras ?

    • turatiimaster says:

      Posibil sa apara motorizari si transmisiile noi pe Venga (o masina foarte placuta, de altfel). Captur e foarte bun in zona asta, are si transmisia EDC, dublu ambreiaj.

  7. Mihai says:

    Am urmarit cu atentie drive-testele si m-am orientat spre masinile despre care ai spus ca au un raport pret-calitate bun si cu performante apropiate. Intre i30/Ceed, Focus si 308, care ar fi optiunea ta functie de confortul la volan, confortul la rulare si fiabilitate (fara a tine cont de pret). Multumesc pentru amabilitate.

    • turatiimaster says:

      Eu as merge pe Kia pentru garantia de 7 ani si fiabilitate buna. Insa alegerea va trebui sa o faci tu, le conduci pe toate la un drive-test si care te agata cu inima, pe aia sa o iei. Niciodata sa nu te iei dupa altcineva, nici macar dupa mine. Eu sunt doar un ghid. Decizia iti apartine.

  8. Mihai says:

    Am un Kia ceed din 2007 in familie, dar cam scutura pe drum si o conduce fiul meu (mie nu-mi place confortul la drum al acestei masini), eu conduc un Megane 2 sedan Privillege (confortabila masina, dar tinuta de drum pe portiuni virajate nu este decat aproximativ multumitoare) pe care vreau s-o inlocuiesc. As dori o masina cu confort bun la volan deoarece am probleme cu coloana vertebrala si scuturaturile de la masinile cu tinuta de drum orientata spre sportivitate ma deranjeaza.

    • turatiimaster says:

      Hyundai i30 sau ceed au suspensii foarte bune acum, si eu am avut ceed 2007 si era zdruncinator (dar statea pe drum foarte bine), insa noile modele nu mai au problema asta. La fel de confortabil e si noul Focus, si mai sunt modele orientate spre confort (Auris, Peugeot 308, C4).

  9. Mihai says:

    Pentru un rulaj sub 15000 anual, cu deplasari preponderent in oras, 1-2 deplasari saptamanal pe distante de pana la 40 de km si maxim 4-5 drumuri mai lungi (o data la mare si vreo 3 drumuri pana la 250 de km) ce mi-ai recomanda. As dori o masina din clasa compacta confortabila, fiabila si daca nu e gurmanda e si mai bine.

    • turatiimaster says:

      Hyundai/Kia i30 sau ceed, 1.6l GDi cu DCT ar fi optiuni foarte bune. Mai sunt si alte variante, dar preturile sunt mai mari.

  10. call says:

    Un test cu noul opel astra ai in vedere?

  11. Vasile says:

    Ai apreciat la drive-testele facute cu i30 si 308 ca au un raport pret-calitate foarte bun. Ce ai alege intre benzinarele i30 1.6 GDI-135CP, 308 1.6 THP-125CP si 308 1.2 T -130CP.
    Dar intre i30 CW 1.6 CRDI si 308 SW 1.6 HDI.

    • turatiimaster says:

      Depinde ce vrei, vrei putere, Peugeot, vrei fiabilitate si liniste, i30. 307 SW n-am condus, nu stiu ce sa zic, insa motorizarile sunt bune la ambele modele, eu am avut 1.6 CRDi pe doua masini (i30 si ceed), n-am decat superlative, putere si consum redus, plus zero probleme.

  12. Cristi says:

    Am vazut mai sus ca pana la 15000 de km anual ai recomanda o masina pe benzina. Daca ar fi sa-ti cumperi o masina din clasa compacta, care ar fi criteriile dupa care ai alege ca masina sa fie hatchback, sedan sau break. Ce crezi ca ar trebui sa ai in vedere la alegerea unei masini ?.

    • turatiimaster says:

      E o discutie foarte larga, in primul rand trebuie sa iti identifici tu nevoile, ce faci cu masina, cati km anual, cat oras, cat autostrada, cate persoane, concedii, ai nevoie de spatiu bagaje, etc. Si dupa ce pui astea pe hartie, apare singur raspunsul. Fiecare are criteriile lui, masina ideala pentru mine poate sa nu fie ideala pentru tine.

  13. Vasile says:

    Care din motoarele actuale 1.2 Turbo se comporta cel mai bine pe masinile din clasa compacta ? Gandindu-ma la fiabilitate, nu este riscant sa cumperi o masina cu motor 1.2 turbo ? . Performantele acestor motoare tenteaza, la 308 par a fi cele mai bune fiind si cea mai usoara din modelele compacte. Ati cumpara o masina cu 1.2 turbo ? Pe care ati da banii ? Pana acum cele mai fiabile s-au dovedit a fi motoarele aspirate (Toyota, Honda, Hyundai, etc.) iar cele mai problematice par a fi motoarele supraalimentate (vezi 1.2 TSI de la VW). Ar fi tare neplacut si deceptionant sa am o masina cu care sa merg des in service.

    • turatiimaster says:

      In mod clar un motor aspirat bun (1.6l GDi) e mai fiabil decat un turbo. 1.2 Turbo sunt destule motoarele bune, gen 1.2 T Toyota sau 1.2l PSA (Citroen/Peugeot – dupa mine cel mai bun din clasa). Acum depinde, la o masina cu 5 ani garantie sau 7 cum e la Kia, eu unul nu mi-as face probleme cu motorizarile, si daca pica ceva la o benzina, pica turbina, nu altceva, nu e ieftina, dar nici nu te omoara, plus ca exista si variante (reconditionari, turbine sh, etc). Eu am mai spus, pentru mine, la km putini, sub 15 000 anual, as lua o aspirata buna, cu cutie automata dublu ambreiaj (probleme pot aparea si la cutiile acestea, dupa 150-200 000 km).

  14. daniel says:

    cei de hyundai au investit si au scos masini destul de bune vechiul i 30 nu era cine stie ce dar acest i 30 arata bine ,se conduce bine si are si un consum destul de bun ,si un pret as putea spune printre cele mai mici alaturi de kia.doar am testat masina ,insa ce mi-a placut a fost motorul f silentios(acuma 2 ani cand lam testa cred ca era cel mai silentios motor)am ramas putin uimit fiind obisnuit cu cele de la honda care era silentioase ,si pe langa asta chiar nu se simte nici o vibratie la interior .se conduce bine directie usoara consum bun (fata de opel ,ford 1.6 sau vw) castiga .la interior daca plasticul acela gri ar fo avut o alta culuare si plasticul putin mai bun ar fi fost ok dar la banii istia ..poti sa iti cumperi logan .masina merita si se pare ca si nou i 20 isi face aparitia pe strazi din ce in ce mai mult .cat despre motoarele turbo….mie unul nu mi se par cine stie ce preferand incontinuare aspiratele

  15. Vasile says:

    Robert, tu ce ai alege intre i30, Auris, 308, C4, Focus, Astra, sau altceva din clasa compacta, tinand cont de criteriile enumerate de tine (insonorizarea, suspensia, transmisia si consumul) pentru confortul la drum lung. Care dintre motorizarile masinii s-ar preta cel mai bine pentru criteriile respecive la un rulaj de pana la 12000 km anual.

    • turatiimaster says:

      La 12 000 merge ori o benzina aspirata buna (Hyundai), ori un turbo mic (1.2T, Auris, 308, C4), ori faimosul 1.0 EcoBoost. Eu as lua cutie automata, dar e doar parerea mea, caz in care fie 1.6 GDi cu 7DCT, fie Focus cu PowerShift sau alta combinatie, robotizatele de pe Citroen-Peugeot nu ma incanta si nici nu stiu daca le poti combina cu 1.2 Turbo (motor excelent). In primul rand trebuie sa iti placa tie, fiecare are criterii subiective care difera de ale mele. La ora actuala eu as lua Hyundai/Kia pentru raportul excelent pret/performanta, daca vrei altceva si esti dispus sa platesti suplimentar, ai alternative destule.

  16. Ion says:

    Un test de nota 10 ++++. Un model care denota multa eleganta in acelasi timp si rafinament, se observa saltul imens al grupului Hyundai-Kia. Motorul benzina aspirat banuiesc ca este unul destul de potent . Nu stiu cum le privesti motoarele turbo-benzina si cat de performante le clasazi. Pe principiul ”performante superioare” m-am bazat si eu cand am ”tras” de masina sa ma incadrez pe banda de ”inainte”, ma incadrasem gresit pe cea de ”obligatoriu dreapta”, dar se pare ca nu am reusit . Langa mine era o Nubira 2 ( tot o Coreana ~mai batrana ce-i drept ), soferul probabil a crezut ca eu intru pe nesimtite, desi gresisem . Nu stiu ce motor are Nubira 2 ( aspirat e sigur, probabil 1.5 sau 1.6 ), dar l-a facut ”muci” pe al meu 1.4 TSI 150CP la plecarea de pe loc. Asta in cazul in care am 250/1500-3000 Nm, deci un cuplu nu tocmai mic. Masina lui a plecat foarte iute, lucru care nu ma asteptam, eu stiind ce motor posed.

  17. cristi says:

    Aaaa,nici mie nu prea mi-a placut masina(poate exteriorul e ok)…si mai ales 18000 (ca sa nu vb de pretu de catalog ,)pt un benzinar care are doar cutie automata si aia destul de prost etajata…fireste garantia kia este imbatabila pe piata,dar parca nu prea ajunge…

  18. Sorin says:

    Salut, Robert,
    daca ar fi sa te urci intr-o compacta noua (308, c4, megane, golf, focus, astra, auris, corolla, mazda 3,i30, etc, ) pentru un drum pe autostrada de 1000km intr-o zi, in care ai obosi cel mai putin ? care ar fi cea mai confortabila?
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Greu de spus, cam toate sunt ok, 308-ul mi-a placut mult la drum lung, dar si Focus sau Golf. Depinde de multi factori, eu prefer un anume stil de masina pentru drumurile lungi. Trebuie sa fie silentioasa, in primul rand, automata daca se poate, etc.

    • Robert says:

      Îmi cer scuze ca intervin fara sa îmi fie adresată întrebarea, eu dupa un drum de 1000+ km in Focus-ul meu mă “retrag” cam sifonat, asta in condițiile in care Focus este o masina foarte bine insonorizata si cu o suspensie excelenta. Poate sunt eu mai sensibil, in fine, dupa mine factorii determinanti in confortul la un drum lung sunt: insonorizarea, suspensia (trebuie sa absoarba bine denivelările si fara zgomot), transmisia (automata dacă se poate, dacă nu cea manuala sa aibă musai 6 trepte si treapta a șasea sa fie lunga) si consumul. Am inclus consumul in lista factorilor determinanti pentru ca un consum decent la viteze mari pe autostrada îți permite sa scurtezi timpul călătoriei, deci sa reduci oboseala. Asta te va duce probabil cu gandul la diesel. Ai zis ca masina trebuie sa fie compacta deci nu mai are rost sa detaliem, totuși eu sunt de părere ca o masina din clasa medie ar fi mult mai potrivită pentru astfel de deplasări lungi. O compacta, dupa 1000 km simți ca “te strânge”, nu găsesc un termen mai potrivit, parca nu îți mai gasesti locul in ea. Eu nu sunt nici înalt, nici corpolent, am 1,70m si 75kg, dar așa simt eu. Si dimensiunile tale trebuie luate in calcul, dacă ai 120 kg si 1,90m cred ca o compacta ar trebui scoasă din calcul din start… Oricum, e greu de găsit răspunsul la întrebare, ideal ar fi sa conduci cat mai multe compacte 1000km, ceea ce nu e prea la îndemâna… Poate te mai ajuta si alți posesori de compacte cu păreri despre cum se simt in mașinile lor la drum lung! Bafta!

      • Sorin says:

        Daca te numesti Robert mai este cazul de scuze? 🙂 (just joking) O masina din clasa medie ma duce la peste 21000 Euro, un Focus cu Rabla la 15000. Diferenta de 5000 este amplificata si de costuri intretinere, Casco, etc. Recomndarea lui Robert (nu a ta) este 308 si , intr-asdevar, in videoclipul 3 cu 308THP spune ca se simte pe autostrada ca intr-o masina de clasa medie. Este o optiune de verificat personal. C4 fata de 308 la aceeasi motorizare de ce ar fi mai inferioara? Sunt din acelasi grup, impatrtasesc aceleasi motoare, dar C4 nu este atat de “ciudat” fata de 308 (volan mic, turometru care se roteste invers, comenzi pe bord inglobate in Toucscreen…). Cu ce este mai prejos C4 fata de 308?
        A propos de clasa medie, am vazut in oferta Toyota un Avensis Confort la 17500EUR! Ar fi buna o analiza/testdrive.

        • Robert says:

          Peugeot are niste chestii marca proprie, intr-adevar (ceasuri care se rotesc in sens invers acelor de ceasornic, volanul mic pozitionat sub display, maciulia schimbatorului din aluminiu care probabil deranjeaza atat vara cat si iarna si poate mai sunt). Dar cred ca se poate trece peste ele daca simti ca masina ti se potriveste. Intre C4 si 308 as alege-o pe cea in care m-as simti cel mai bine tinand cont ca impart aceeasi platforma. Cat despre Avensis-ul la 17500EUR, ce sa zic? Este cel mai mic pret posibil la care poti cumpara un Avensis nou – vesiunea Comfort cu motor de 1.6 benzina de 132CP. Nu are multe dotari pe care ti le-ai dori la o masina noua la sfarsitul lui 2015.

    • swiss says:

      Honda civic 1.6 D

  19. Cristi says:

    Buna Robert,
    felicitari, e o adevarata placere sa vezi filmuletele cu testele facute de tine si detaliile oferite, care de multe ori ne scapa atunci cand facem un drive test de scurta durata. Tinand cont de criterille enuntate mai sus (care sunt normale la cumpararea unei masini) ce hatcbackuri din clasa compacta mi-ai recomanda, dar breakuri.

  20. Stefan says:

    Multumesc pentru raspuns.
    La Toyota am facut drive-test cu Auris si imediat dupa el cu Corolla. Mi-a placut mai mult Corolla pentru tinuta mai confortabila. Cu Mazda 3 am facut drive-test, dar cu generatia anterioara (am varsta de 50+ iar designul actual consider ca merge mai mult spre tineri). Din reviewuri am aflat ca Honda Civic si Mazda 3 au suspensia setata mai spre sport nu spre confort. Noua Elantra lansata deja in Coreea, va aparea in 2016 fiind mai evoluata (cel putin ca aspect – http://www.automarket.ro/masini-noi/hyundai/elantra-3585/ ) comparativ cu cea actuala. In cazul unei achizitii nu prea indepartate, ordinea data de tine (Toyota Corolla, Honda Civic Sedan, Hyundai Elantra, Mazda 3) ar fi valabila din punct de vedere al confortului la volan ?. Bineinteles ca alegerea imi va apartine, dar ca potential cumparator, este putin probabil sa pot face un drive-test pe o distanta asa mare cum in testele tale. Ai avut posibilitatea sa descoperi si sa simti masina mai bine, iar feed-backul tau mi-ar fi de ajutor .

    • Stefan says:

      -ca in testele tale

    • turatiimaster says:

      Nu le-am pus neaparat intr-o ordine, daca zici ca nu sportivitatea e ce trebuie, incearca Toyota, e fiabila, spatioasa si fezabila pe termen lung.

  21. Stefan says:

    Salut Robert,
    spuneai intr-un filmulet video de la un drive-test ca daca ar fi sa cumperi o compacta sedan ai urmari urmatoarele criterii:
    aerodinamica, portbagaj mare, sa fie usoara, sa aiba consum mic si fiabilitate. Ai putea enunta care din sedanurile compacte se incadreaza in aceste criterii si cu care motoare se comporta cel mai bine pentru un mers obisnuit, fara dorinte si valente sportive. Testele facute de tine sunt de ajutor pentru cei care cauta o masina, dar sunt interesante si pentru cei pasionati de domeniul auto.

  22. Vasile says:

    Robert te felicit pentru onestitatea cu care faci drive-destele si pentru interesul de a reda cat mai relevant ce ofera masinile din testele facute de tine. Consider ca masinile din clasa compacta corespund cel mai bine nevoilor de utilizare in mediul urban si extraurban. Daca iti este permis, te rog sa faci un clasament (top) al masinilor din clasa compacta, luand in considerare confortul la volan, tinuta de drum, performantele motoarelor, etc. Sunt pasionat de masini, am acest hobby al noutatilor auto si sunt curios care te-au incantat mai mult din cele testate de tine.

    • turatiimaster says:

      E greu de facut un clasament, eu urasc sa fac clasamente, de aia fac filmele astea, ca oamenii sa isi aleaga singuri ce le place.

  23. 71doru says:

    La interior Leon este sub i30 iar la exterior prefer i30 in defavoarea Golf-ului.
    Motorul diesel de pe i30 este silentios si OK pentru aceasta masina.

  24. swiss says:

    La capitolul interior este discutabil:
    mazda 3, seat leon, opel astra 2015, golf 7, megane 4 sunt peste. In cel mai bun caz, comparabil cu Auris 2015. La capitolul 1.6 aspirate..cine mai produce ? (toyota auris si ff 1.6 125 cp) New tucson este genial dpdv exterior cu toate ca nu agreez clasa din care face parte. In legatura cu 1.0 T-GDI, mi se pare destul de anemic, slab pe cuplu. Un ex: ceed 1.0 T-gdi 120 cp 0-100: 11,1 s; vit max 190 km/h. Golf 7 1.0 tsi 115 cp 0-100: 9.7 s vit max 204. Sigur 1,4 secunde pe 0-100, respectiv 14 km/h la vit max poate ca nu se simt in viata de zi cu zi, dar cu totii apreciem/cautam eficienta/randament maxim. Ps: Se observa faptul ca sunt novici la motoarele turbo pe benzina.

    • Mihai says:

      Sau pur si simplu e diferenta de greutate intre masini.

      • Mihai says:

        Toate GDI-urile au distributie pe lanț de exemplu, 1.2 tsi a fost vedeta motoarelor turbo cu probleme de distribuție in trecut.

      • swiss says:

        Cel putin in cazul vitezei maxime nu se pune problema in cazul de fata.

  25. swiss says:

    Nu pot sa nu observ cateva minusuri evidente, cel putin din punct de vedere estetic:
    -volan extrem de mare si f subtire
    -claxon de matiz
    – consola are un aspect plasticos ( din ce am observat la elantra “2016” au remediat acest lucru)
    -motorul acesta o fi fiabil, dar totusi aspirat, cu niste performante indoielnice ( 1.2 tsi de la wag, il mananca pe reprize)

    Astept cu nerabdare mult promisul 1.4 turbo benzina. Pe cand un test drive si cu ceed GT line 1.6 crdi 136 ?

    • turatiimaster says:

      O sa vina 1.0l T-GDi, oricum, urmeaza in curand si noul Tucson, cu 1.6 T-GDi, sa vezi acolo cum merge motorul ala, 177 CP si 265 Nm. Performantele unui 1.6 GDi nu sunt indoielnice, totusi pentru un 1.6 aspirat e cam in top 3 motoare… Interiorul e superior oricum altor modele concurente, ca finisaje si perceptie. Probabil in 2016 o sa vina si alte modele de la Kia, inclusiv 1.6l CRDi.

Leave a Reply to swiss Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.