Suzuki Baleno, o noua propunere in segmentul subcompact

Când Suzuki și-a propus să creeze un hatchback diferit de orice fusese creat până atunci, și-a stabilit un obiectiv clar – să nu facă niciun compromis. Rezultatul este Suzuki Baleno, ce combină armonios un desgn fluid, performanțe excelente obținute datorită tehnologiilor avansate de care beneficiază, dar și dotări inteligente.

Pentru a crea un nou hatchback, plăcut de condus și adaptat exigențelor actuale ale clienților, Suzuki și-a dorit să ducă ideea de mașină compactă la cel mai înalt nivel.

Inginerul șef al modelului Baleno, Kunihiko, explică: “Ne-am fixat ca obiectiv dezvoltarea modelului hatchback ideal, un model care nu face niciun compromis, conferindu-i un caracter elegant, sofisticat, matur.

Baleno întrunește toate atributele pe care clienții le așteapă de la un model cu aceste dimensiuni – design, caracter practic, confort, manevrabilitate, performanțe superioare la rulare și eficiență kilometrică.”

Prin limbajul de design “Liquid Flow”, interiorul spațios și propulsoarele eficiente – alături de platforma de nouă generație – Baleno oferă stil, utilitate, manevrabilitate, performanțe dinamice și un consum eficient de combustibil.

Modelul oferă însă, în plus, și confort, inclusiv pe distanțe lungi, adulții beneficiind de un spațiu suficient atât în față cât și în spate, dar și de un spațiu generos pentru bagaje.

Caracteristici esențiale:

• Platforma de nouă generație, cu o rigiditate sporită și greutate scăzută, contribuie la obținerea unui consum optim de carburant, la manevrabilitate și stabilitate, oferind totodată un nivel înalt de siguranță și de confort, mai ales sonor.

• Noile motorizări: 1.0 BOOSTERJET, motor turbo pe benzină cu injecție directă și 1.2 DUALJET dotat cu sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)*1, motoare ce oferă o economie excelentă de combustibil, în combinație cu cel mai aerodinamic hatchback dezvoltat vreodată de Suzuki.

• Un profil sportiv, jos și larg, o parte frontală avangardistă, geamurile curbate, linii expresive și conturate, suprafețe fluide care comunică forță și eleganță.

• Dotările inovatoare din interior includ display-ul color avansat, sistemul cruise control activ cu limitator de viteză și sistemul de sincronizare a telefonului mobil Smartphone Linkage Display Audio compatibil cu Apple CarPlay*2.

• Oferind cinci locuri pentru adulți în interior, modelul propune un spațiu generos pentru umeri în partea din față și pentru picioare în partea din spate.

• Portbagajul spațios și flexibil oferă cel mai generos spațiu pentru bagaje din clasa sa.

• Radar Brake Support (RBS) *2 și alte sisteme intuitive de siguranță oferă un plus de siguranță și liniște.
*1Disponibil doar pentru vehiculele echipate cu motorul 1.2 DUALJET. *2Disponibilitatea este condiționată de configurația vehiculului. *3“Segmentul B hatchback” definit de Suzuki (hatchback cu lungimea între 3,700mm și 4,100mm)

Design fluid

Tema de design “Liquid Flow”—care sugerează o masă lichidă în mișcare— transpare peste tot, articulându-se prin linii curbate și suprafețe expresive. În același timp, silueta joasă și largă îi accentuează aspectul sportiv și puternic.

Exterior

Privită din față, silueta mașinii se evazează grațios în dreptul cabinei, oferind imaginea unui profil jos, lat, sportiv și totuși elegant, completat de bara de protecție de mari dimensiuni, grila frontala, luminile de poziție distinctive cu LED și geamurile curbate, camuflând montanții A. Din lateral, linii pline de caracter pornesc din față și se unduiesc spre partea din spate creând impresia de plutire.

Alte dotări exterioare:

• Farurile cu Xenon*, cu finisaje negre și cromate ce evocă masculinitate și precizie, și pozițiile cu LED*, care joacă și rolul luminilor de zi, având lentile interioare care direcționează fasciculul luminos, oferă o impresie high-tech.

• Luminile de ghidare luminează drumul spre mașină pe întuneric sau drumul către casă, după încuierea mașinii din telecomandă.

• Blocurile optice spate cu LED se remarcă datorită lentilelor integrate care proiectează un fascicul omogen *.

• Gama de culori de caroserie, 9 în total, include “Premium Silver Metallic”, o nuanță ce pune în evidență liniile mașinii, și “Ray Blue Pearl Metallic”, o nuanță cameleonică ce trece de la o tentă de roșu la verde, în funcție de lumina exterioară.

• Benzile cu senzori sensibili la temperatura exterioară, din metal cu irizații, alături de mânerele cromate ale portierelor contribuie la impresia de eleganță *.

• Geamurile curbate ce maschează montanții A și finisajele negre adaugă un plus de sportivitate aspectului mașinii.

• Un eleron subțire poziționat pe plafon se integrează perfect în silueta fluidă a modelului, contribuind la îmbunătățirea performanțelor aerodinamice *.

• Jantele de aliaj de 16 inch sau cele de oțel de 15 inch beneficiază de un design mecanic, care crează un contrast față de silueta sa fluidă.

Interiorul

Planșa de bord are marginile evazate pentru a crea senzația de amploare, fiind caracterizată de linii curbe. Accente argintii ies in evidență pe fondul negru al cabinei, iar culoarea roșiatică – portocalie a comenzilor sistemului audio, sistemului de aer condiționat, indicatorului pentru schimbarea treptelor de viteză și a celorlalte funcții, subliniază nivelul de stilizare al interiorului.

Dincolo de design-ul elegant, inovațiile incorporate în interior fac din acest model o mașină confortabilă și prietenoasă:

• Pe ecranul color LCD de mari dimensiuni, high-definition, integrat în planșa de bord, sunt afișate informații legate de performanțele mașinii, precum și date generale despre starea acesteia, prin grafice sintetice. Printre informațiile afișate se numără forța G, puterea și cuplul oferite de motor, date privind accelerarea / frânarea, fluxul de energie (pentru vehiculele dotate cu SHVS).*

• Sistemul de conexiune a smarphone-ului cu display-ul tactil de 7 inch al sistemului audio este prevăzut cu o conexiune USB și un slot pentru carduri SD, oferind și imaginile preluate de camera pentru marșarier în momentul manevrelor cu spatele*. Se poate conecta astfel un iPhone prin intermediul unui cablu USB pentru a utiliza numeroasele funcții oferite de Apple CarPlay, precum hărți interactive, funcționalități de telefon, mesageria, audio, precum și Podcast-uri, Audiobook-uri și alte aplicații compatibile cu Apple CarPlay. Smartphone-ul mai poate fi conectat la vehicul și utilizând MirrorLink.

• Un ecran unic circular și un panou LCD cu contrast mare subliniază comenzile aerului condiționat *.

• Sistemul de cruise control adaptiv utilizeaza senzori ce monitorizează distanța față de vehiculul din față, accelerând sau frânând pentru a menține o distanță mai mare, medie sau mai mică, în funcție de setările șoferului. Acest sistem dispune de asemenea de un limitator de viteză ce previne depășirea unei anumite viteze, de asemenea presetată de șofer, indiferent de acționarea pedalei de accelerare.

*Disponibil în funcție de configurația vehiculului.


Tehnologii noi pentru o plăcere mai mare la volan, un consum eficient și siguranță sporită

Pentru un nivel ridicat de performanțe și fiabilitate, Suzuki Baleno este construit pe o platformă rigidă, din materiale ultra ușoare de ultimă generație și este echipat cu motorul turbo cu injecție directă BOOSTERJET de 1,0 litri și sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

Platformă de ultimă generație

Noua platformă Suzuki a fost dezvoltată prin revizuirea structurii de bază, obținându-se o structură mai ușoară, dar în același timp mult mai rezistentă. Rezultatul este o creștere cu 10% a rigidității, comparativ cu vehiculele convenționale din aceeași clasă, și o reducere cu aproximativ 15% a greutății, comparativ cu platforma pe care o înlocuiește.

În plus, prin faptul că nu a făcut doar o optimizare parțială, ci mai degrabă o optimizare a întregului vehicul, Suzuki a reușit să găsească soluții inteligente care minimizează transmiterea vibrațiilor și a zgomotului din exterior în interiorul habitaclului, oferind o deplasare lină și silențioasă.

Această evoluție se traduce prin performanțe mai bune și un consum eficient de combustibil, fără a face niciun compromis în ceea ce privește siguranța în momentul unui impact.

Noul motor turbo cu injecție directă 1.0 BOOSTERJET

1.0 BOOSTERJET este un motor de generație nouă, turbo, cu injecție directă care asigură un consum eficient de combustibil și oferă o plăcere mai mare la volan.

În afara consumului eficient de combustibil și a performanțelor dinamice, motorul BOOSTERJET este compact, ușor și are un layout optimizat pentru a corespunde cerințelor riguroase în ceea ce privește dimensiunea și greutatea vehiculelor din segment, consolidând astfel reputația Suzuki în ceea ce privește construcția și dezvoltarea de motoare.

Baleno este echipat cu motorul 1.0 BOOSTERJET, care dezvoltă o putere maximă de 82kW și un cuplu maxim de 170Nm.

Baleno este de asemenea disponibil și cu noul motor 1.2 DUALJET, care combină performanţele dinamice foarte bune cu o eficienţă crescută a folosirii combustibilului. Aceasta provine dintr-o eficienţă termică îmbunătăţită, adică a crescut semnificativ gradul de transformare a energiei termice a combustibilului în energie mecanică.

În ceea ce privește transmisiile, motorul 1.0 BOOSTERJET poate fi configurat în mod optim cu o cutie de viteze manuală în 5 trepte, sau cu o cutie automată în șase trepte, care oferă performanțe excelente la viteze mici și o eficiență maximă în ceea ce privește consumul de combustibil la viteză mare. Motorul 1.2 DUALJET este disponibil cu aceeași cutie manuală în cinci trepte sau cu o cutie specială de tip CVT (transmisie variabilă continuă).

Suzuki a dezvoltat o suspensie intuitivă, MacPherson, pentru un raspuns precis al direcției. O rezistență redusă la rulare a pneurilor contribuie la îmbunătățirea consumului de combustibil, fără a face însă un compromis în ceea ce privește stabilitatea, confortul și performanța de frânare. Supus unor numeroase teste în Europa, Baleno oferă o experiență unică la volan, un amestec echilibrat între performanță și confort.

Noul sistem hibrid de tip “mild” (SHVS)*1

Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild” dezvoltat de Suzuki care folosește un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor și permite recuperarea energiei în timpul frânărilor.

Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convențional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporește eficiența de regenerare a energiei, detectând forța de apăsare a frânelor, amplificând în consecință cantitatea de energie generată.

Folosind energia stocată, funcția motorului electric din ISG îmbunătățește consumul de combustibil, asistând parțial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.

Sistemul SHVS disponibil pe modelul Baleno foloseste baterii compacte litiu-ion, cu o încărcare ultra-rapidă.
Din respect pentru mediul înconjurător, Suzuki intenționează să extindă numărul modelelor echipate cu sistemul hibrid de tip “mild” SHVS, acesta fiind un sistem care contribuie la economia de combustibil și este foarte eficient din punct de vedere al costurilor.

Pe noul Baleno, sistemul SHVS contribuie la reducerea emisiilor de noxe, acesta fiind de doar 93g/km CO2 *2.
*Doar pentru vehicule echipate cu motorul 1.2. DUALJET. *2Valori din test pentru vehicule cu SHVS.

Interior practic

Dificultatea de a avea în același timp un design stilat și un interior spațios a fost depășită prin dezvoltarea unor tehnologii noi. Baleno vine cu un grad mare de confort la interior pentru pasageri, dar și cu cel mai mare portbagaj din clasa sa.

Elementele cheie pentru a obține aceste performanțe, la o lungime a mașinii mai mică de 4 metri, sunt platforma de ultimă generație care permite utilizarea eficientă a spațiului, dar și un design mai compact al motorului, care crează astfel mai mult spațiu pentru interior.

Spațiu la interior

Scaunele față oferă un spațiu mare pentru umeri, datorită spațiului generos dintre scaunul șoferului și cel al pasagerului. Ambele scaune au o formă optimizată pentru a oferi maximum de confort la drum lung, materialele folosite fiind ușoare si ultra rezistente.

Scaunele spate oferă un spațiu amplu pentru picioare, datorită unei distanțe de 805 mm între scaunele față / spate. Acestea pot fi rabatate ușor și se pot plia în trei configurații diferite. Unghiul mare de deschidere al portierelor spate facilitează un acces ușor atât la urcarea, cât și la coborârea din mașină.

Portbagaj

Portbagajul oferă un spațiu de 355 litri, fiind cel mai mare între hatchback-urile din segmentul B*. Pentru a permite încărcarea cu obiecte lungi sau late, forma suspensiei a fost optimizată pentru a crea cât mai mult spațiu posibil pe toate lateralele portbagajului.

Flexibilitate este cuvântul cheie când vine vorba de spațiul din portbagaj. Prin simpla pliere a scaunelor se poate obține un spațiu suplimentar pentru bagaje.

*Conform studiilor făcute de Suzuki în categoria hatchback-urilor din segmentul B (un hatchback cu o lungime totatlă între 3,700mm-4,100mm) și măsurat conform metodei VDA, folosită de Asociația Germană a Producătorilor Auto.

Siguranță

Noul Baleno dispune de o serie de dotări pentru o siguranță sporită. Printre acestea se numără și sistemul radar de asistență la frânare (Radar Brake Support*1 – RBS). Cu RBS, când vehiculul se deplasează cu o viteză mai mare de 5 km/h, un sistem de camere radar detecteaza obiectele sau vehiculele din față. În cazul depistării unei potențiale coliziuni, în funcție de situație vehiculul 1) alertează șoferul, 2) crește forța de frânare, sau 3) frânează automat.

Printre dotările legate de siguranță se numără și ESP®*2, șase airbag-uri SRS, și o caroserie dezvoltată pentru a absorbi cât mai mult șocurile în cazului unui impact. Mai multe componente ale mașinii au fost concepute pentru a minimiza leziunile suferite de pietoni în cazul unei coliziuni.

Preturi in Romania (TVA inclusa):

Baleno 1.2 DUALJET GA MT 11 000 euro
Baleno 1.2 DUALJET GL MT 11 800 euro
Baleno 1.2 DUALJET GL CVT 13 000 euro
Baleno 1.2 DUALJET GLX MT 13 800 euro
Baleno 1.2 DUALJET+SHVS GLX MT 15 150 euro
Baleno 1.0 BOOSTERJET GLX MT 16 000 euro
Baleno 1.0 BOOSTERJET GLX AT 18 000 euro

4 thoughts on “Suzuki Baleno, o noua propunere in segmentul subcompact

  1. cristi

    Nu e cam scump?

  2. Florian

    Asteptam cu nerabdare testele, mai ales la varianta cu shvs.

  3. 71doru

    O masina simpatica, bine facuta, excelent optimizata, nota 10 pentru Suzuki !

    • irinel

      super masina la banii astia
      \

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.