Opel Astra K 1.4l Turbo Innovation

Opel Astra K 1.4l Turbo Innovation

Astra a fost si este masina de succes a marcii Opel, fiecare generatie si-a lasat amprenta evolutiva nu doar asupra marcii, ci a condus la fidelizarea a milioane de proprietari. Era normal ca ultimul model, Astra K, sa fie nu doar asteptat, ci si cumparat in numar mare.

Si o sa intelegem de ce, cand o sa conducem un Astra. Noi am condus un frumos model, rosu, echipat cu motorul 1.4 Turbo, revizuit, intr-o echipare Innovation. Si surprizele s-au tinut lant.

Mult mai usor decat precedenta generatie, noul Astra K vine cu atuuri mari: de la insonorizarea superba, la motorizarile economice si perceptia generala, atunci cand conduci, te scoate din segment, ducandu-te cu gandul la premium. Va amintiti reclama Opel pentru Astra K?

Beneficiind de un tren de rulare modernizat si o masa proprie scazuta, impreuna cu o transmisie cu trepte lungi si un motor orientat spre placerea condusului, noul Astra cu 1.4 Turbo m-a lasat cu gura cascata, mai ales in Bucuresti, unde am avut zile in care a consumat si 6.1l/100 km. Exclusiv urban, condus normal.

Nu e perfect, e perfectibil, o sa vedeti in filme tot ce va intereseaza. Dar e o intoarcere frumoasa, in topul modelelor compacte europene…

167 Responses

  1. razvan says:

    Salutare! am un opel astra k de 1.4 150cp..dar vad ca dupa 15 km prin bucuresti mi s-au incalzit rotile..cand am parcat imi pocneau jantele din tabla..deoarece se raceau..nu mi se pare normal..aveti idee de ce…si cand am pus mana pe capota frigea..chiar asa tare se incalzeste?

  2. Teodor says:

    Puteti face un test si cu motorul 1.6 SHT de 200 cp? Acum pare singura motorizare pe benzina care merita luata in seama la Astra, cealalta varianta fiind un motor de 1 litru.
    Multumesc!

  3. cris says:

    Autobild in mai toate comparativele scot in fata masinile din grupul VAG, parca ar fi revista lor ….nu este o referinta in materie de teste auto. Ce vreau sa spun este ca sunt subiectivi…fastback ul arata mai bine decat octavia, grea alegerea oricum. Bine, pe langa octavia, nu stiu ce masina arata mai rau…vorbesc strict de exterior..La capitolul spatiu Octavia sta cel mai bine…dc asta cauti, este alegerea mai buna. Eu as achizitiona Octavia la un pret foarte bun cu multe dotari pe ea (un must have ar fi luminile led)…, insa dc ar fi sa aleg din punct de vedere al design ului as merge pe altceva – opel sau fastback

  4. Dragos says:

    Care sunt costurile pieselor de la Fastback comparativ cu cele 2 modele europene? Am fost zilele trecute la showroom-ul Hyundai din orasul meu sa vad acest fastback. Am avut surpriza neplacuta sa nu pot deschide portbagajul pt .ca bateria la masina era moarta.( si era unul din principalele motive pt.care eram acolo, avand in vedere ca masina arata ca un sedan, dar portbagajul se deschide ca la un hatchback). Adica inchiderea/ deschiderea e pur electrica, dar ridicarea hatch-ului se face manual, nu electric!. Daca nu ai baterie ce faci, ramai cu lucrurile in protbagaj? Am mai observat ca cotiera nu e culisanta ca la Elantra, abia daca iti poti sprijini cotul pe ea. Deasemeni reglarea scaunului si a volanului nu e cea mai buna. Pt o persoana de talie medie, ca sa nu stai cu genunchii la gura trebuie sa stai cu mainile intinse la volan. Finisajele sunt ok, mi s-au parut, cu ochii unui amator, asemanatoare Golf-ului. As ruga, daca cineva stie, sa-mi raspunda la intrebarea de la inceput. Inca nu am scos-o de pe short list

    • turatiimaster says:

      Ai garantie 5 ani, pentru ce te intereseaza piesele, oricum cel putin in primii ani trebuie CASCO, pentru ca service-ul e scump la toate marcile, eu sunt la a doua coreeana si nu stiu decat sa ii fac o revizie pe an si aia e, 600 era revizia la ceed si 900 la Sportage, fac revizia si imi vad de treaba, daca nu o lovesti, n-ai treaba cu reparatiile. Placute de frana 250-300 lei pe fata, 200-250 pe spate, in rest, la ce piese te referi, daca o iei noua, cel putin 100 000 km nu umbli la ea, eu am dat ceed-ul la 7 ani si 57 000 km cu placutele de frana originale, practic cum l-am luat asa l-am dat.

    • Rares says:

      Fastback va ajunge la maturitate peste câțiva ani când va beneficia de facelift, ocazie cu care vor fi rezolvate toate bolile copilăriei. Auto Bild da câștigătoare detașat, la punctajul total, Octavia 3 cu motorizarea noua de 1,5tsi în raport cu Fastback,atat la performantele motorului cat și la trenul de rulare, caroserie(spațiu, calitate de fabricație, ergonomie, inclusiv la încărcarea portbagajului). Cred ca printre altele, Fastback are nevoie și de un ștergător pentru luneta. Noua generație Fastback(nu facelift ul la acest model) va fi o adevărată evolutie.

      • Costel says:

        Azi am facut test-drive cu Octavia Style 1.5 TSI 150 CP. Mi-a placut faptul ca este spatioasa, portbagaj mare, posibilitate de configurare dupa cum doresti, geamuri atermice standard, motorul misca bine masina, este silentios (la ralanti nu se aude) si fara vibratii. In schimb, nu mi-a placut insonorizarea, se aude zgomotul de rulare (de la rularea anvelopelor pe asfalt) prea tare (este ca un huruit continuu, un zgomot de fond inervant), nu are suspensie independenta pe puntea spate si se simte acest lucru, suspensia este mai rigida comparativ cu Golf de exemplu. Zgomotul masurat in habitaclu la Octavia este de 73 dB fata de 68 dB la Golf. Fastback este frumoasa, am urcat in ea dar nu am facut test-drive fiindca aveau doar masina expusa.

        • bancher says:

          singurul lucru in care ai dreptate este lipsa suspensiei independenta spate la Skoda Octavia (mentionez ca la motorizarile de peste 150 CP, adica la 2.0 tdi 190 CP si la 1.8 TSI 180 CP Octavia are punte independenta spate). Acest lucru intr-adevar da o lipsa de confort ptr pasagerii spate la denivelari si drum accidentat. Dar nu uita: nici Golf , nici Focus si nici alii nu mai au punte independenta spate la motorizarile sub 150 CP>
          In rest Octacia 1.5 TSi e o masina f buna….e bine antifonata, cred ca ai avut tu anvelope proaste la test drive, dar masina e f silentioasa per ansamblu, inclusiv la diesel.

          • Nicolae says:

            Kia Ceed, Hyundai i30, Honda Civic si Mazda 3 au pe spate punte cu suspensie independenta (multilink) pe toate nivelurile de echipare.

  5. sorin says:

    Intre Opel Astra K 1,4 l , 140 cai putere si Skoda Octavia 3, facelift, 1,5TSI cu 150 cai putere, care ar fi cea mai buna optiune?
    Multumesc frumos.

    • turatiimaster says:

      Nu am condus 1.5 TSI pe Octavia 3, nu as putea sa iti dau un raspuns pertinent, imi pare rau.

      • sorin says:

        Dar între 1,4 tsi de 150 cai putere și echivalentul de pe Astra? Calitatea materialelor și ținută de drum este identica la cele doua compacte? Oscilez între Octavia 3 facelift și Astra K deși ca aspect, îmi face cu ochiul și Hyundai i30 Fastback pe care nu știu dacă l-ați testat. Mulțumesc frumos.

        • turatiimaster says:

          La aceiasi bani, eu as merge pe i30 Fastback, l-am condus si mi se pare foarte reusit, o sa urmeze si filmele peste vreo 3 saptamani.

          • sorin says:

            Are Hyundai i30 fastback o ținută de drum și o dinamica, superioara Astrei K și Octaviei 3 facelift?Este mai ok motorul de pe sud coreeana decât de pe cele doua europene? Ca ergonomie, i30 fastback sta mai bine ca Astra K și Octavia 3 facelift?
            La facelift, cred ca Astra K va vi echipata cu motorizările PSA de ultima generație.

            • turatiimaster says:

              Fastback e foarte bun, urmareste filmele inainte sa te decizi, e mare, spatios, perfect antifonat, suspensie independenta pe spate, motorul e o capodopera (dar consuma o idee mai mult ca Astra, de exemplu). De retinut, inca de dinainte de aparitia Kia Stinger, coreenii (Hyundai/Kia) beneficiaza de bagheta magica a fostului director al diviziei BMW M, care se ocupa de sasiurile tuturor modelelor noi H/K, ca atare dinamic masina e destul de impresionanta, sasiul fiind mai sportiv decat la i30 (- 50 mm garda la sol, 15 % mai rigida suspensia).

      • bancher says:

        Skoda Octavia e mai diamica si mai spatioasa.

  6. Major Levente says:

    Buna vrea sa achizitionez Astra K sport tourer nu pot sa ma decid motor benzina 1.4 turbo 125 CP sau 150 CP
    Care ar fi alegerea ta ?
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      E acelasi motor cu doua variante de putere, normal ca motorul mai puternic e mai bun, insa eu cred ca se descurca ok masina si cu 125 CP. Depinde si de diferenta de pret intre ele.

  7. cris says:

    oare de ce sa iei opel astra k in loc de hyundai? simplu: opel arata mult mai bine, au ceva experienta in domeniul auto, pe cand faceau ei masini hyundai nu avea treaba cu asa ceva…ca s au dezvoltat, ca sunt fiabile, ca vin din urma si vor sa depaseasca producatori de renume este altceva…i30 din punctul meu de vedere este o madina anosta, langa un astra k as alege cu ochii inchisi astra k. Pt mine hyundai sau kia nu sunt masini, cand aud de marcile astea imi vin in minte tv uri color din anii 90- 94, frigidere, aparate de aer conditionat…sper sa nu se supere Robert pe mine, stiu ca are firma asta la suflet, insa asta e parerea mea subiectiva…stiu ca o sa sariti cu garantie cu bla bla uri…insa, sincer, cand iau o masina, aceasta tb sa imi placa atat interior cat si exterior. I30 nu are nici exterior nici interior care sa ma atraga…mai degraba un ceed gt…aia imi place ca design…si acum are si pret de pret 19000 de euro de la 21000 e.

    • Manuel says:

      Contra unei sume de aproximativ 200 euro Opel îţi dă garanţie 5 ani. Eu, pentru 160 de euro am primit garanţie 4 ani şi 150.000 km. Nu am optat pentru cea de 5 ani pentru că fac 50k pe an. 🙂

    • Stefi says:

      Cum si cat ne place fiecaruia dintre noi o masina este subiectiv, dar numarul de masini vandute in Europa ar putea fi relevant pentru romani (fiind si noi europeni). Atat in 2016 cat si in 2017 cele mai bine vandute masini din clasa compacta nonpremium sunt Golf, Astra, Octavia si Focus. Chiar daca asiaticele nu sunt bine vandute in Europa, nu sunt masini rele, iar pe alte continente sunt apreciate si au vanzari bune comparativ cu masinile produse in Europa din aceasta clasa (compacta nonpremium).

  8. Hrum Stefanel says:

    Spre baiatul care a sps ca el a gasit cu 800 de euro led matrix inteligent lumix. Ce.a mai “proasta ” calitate gasesti la 800 , pretul top este de 2200 de euro

  9. Silviu says:

    Salutare Robert!
    Vad ca ai condus atat varianta benzina cat si varianta diesel. Din ce am mai citit pe forumuri in postarile detinatorilor de Astra K, am vazut ca unii se plang ca schimbatorul agata la schimbarea in treptele impare, in timp ce altii spun ca merge impecabil. Am vazut in clipurile tale cand prezentai maneta si la tine parea ca agata in treptele 1 si 3. Eu nu am deloc experienta cu marca Opel (nu am condus niciodata, insa intentionez sa imi cumpar un Astra K ST in saptamanile care urmeaza), dar din spusele utilizatorilor se pare ca e un aspect neplacut specific cutiilor de viteze de Opel.
    Ai experimentat asa ceva? Si inca ceva: la introducerea manetei in marsarier intra din prima incercare sau se mai intampla ca la unele masini sa nu intre din prima (gen cutie in 5 trepte fara sincronizator pe treapta de mers inapoi)? Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Mai agata schimbatorul dar asta mai mult cand il misti pe loc in masina, in mers nu prea simti. Oricum, agatatul asta nu e ce stim noi de la Dacii, se poate trai cu el. La fel si la mersul inapoi, daca te grabesti si nu astepti sa se opreasca masina pe loc inainte sa faci schimbarea in R, mai agata.

  10. Dragos says:

    Buna,

    As vrea un test cu astra I sedan 1.4 t 140 cp dacă se poate sunt interesat sa o cumpăr dar nu au la mine in oraș la test pe motiv ca se vinde foarte bine si fără mașina de test. Mulțumesc anticipa dacă reusesti sa faci un test.

  11. cris says:

    ai mers cu ele? alege ce iti place tie, pt ca tu o vei conduce…stii cum e : gusturile nu se discuta. Mie personal imi place astra k, atat exterior, cat si interior…dc eram fan hyundai sau asiatice, as fi recomandat i30…

  12. Alex says:

    Intre Astra k si noul i30 ce ati alege ?. Sunt diferente mari de pret intre ele?. La test drive dl. Robert Adam a fost placut impresionat de amandoua.

    • Hrum Stefanel says:

      Astra K all day . Nu inteleg dc ti.ar trece prin cap sa compari opel cu hyundai dar fie. Am ajuns la 10.000 km , cool ca la 0 km . Fa un test drive pe astra k turbo pe doar 125 cp , o sa uiti de hyundai i whatever .

      • Dragos says:

        Chiar, de ce oare ai compara Opel cu Hyundai. Garantie Opel – 2 ani (ca la televizoare), garantie Hyundai 5 ani fara limita de KM. Putem sa vorbim si mai departe, dar nu are rost.

    • Hrum Stefanel says:

      Astra K all day . Nu inteleg dc ti.ar trece prin cap sa compari opel cu hyundai dar fie. Am ajuns la 10.000 km , cool ca la 0 km . Fa un test drive pe astra k turbo pe doar 125 cp , o sa uiti de hyundai i whatever.

  13. cris says:

    cica ar fi mai rigida cu 40% fata de vechea generatie…de honda vorbesc, cea fara amortizoare variabile sau adaptive…

  14. cris says:

    are amortizoare adaptive in varianta de top exclusive…din ce am citit, am inteles ca este o masina rigida…asteptam un test drive sa ne lamurim.

  15. oli says:

    tocmai ce am citit ca noul civic are susepenie multilink si amortizoare adaptive, suna destule de bine cand vine vorba de confort, merita macar un test drive. Honda nu e ieftina dar au discounturi bune fata de vw, plus ca au bagat si motoare turbo pe noul civic, pentru cine nu vrea diesel.

    • bancher says:

      am testat eu noul Civic 1.5 182 CP, are suspensii destul de confortabile…iar scaunele sunt neasteptat de confortabile.
      In schimb gresesti la partea de discount…dau f putin, chiar si Vag da reduceri mai mari.

  16. cris says:

    megane ul din punctul meu de vedere este mai confortabil decat astra…le am condus pe ambele, alegand prima varianta (gt ce i drept). intr o revista germana la suspensii mwgane 1.6 dci statea langa golf cu dcc….chiar spuneau ca megane n are nevoie de independenta pe spate pt ca e la fel de ok ca golful….dar eu pot fi subiectiv

    • Laurentiu says:

      ajung la parerea lui Robert: cumpara masina care iti place, in bugetul tau, cu inima si nu cu mintea(capul), parerile celorlalti sunt subiective. Eu oricum am sa merg pe golf 7 facelift 1.4 tsi 125 cp comfortline+optiuni( cand scap de astra).Problema cu consumul de ulei am auzit-o si la passat 2.0 tdi, inseamna ca e generalizata la grupul VW. E deranjant, stiind ca ai dat o caruta de bani pe calitate, si de fapt mecanica sau tehnica nu se ridica la acelasi nivel. Oricum, astra k e de luat in seama foarte mult( pe unele site-uri am citit ca suspensia de pe diesel e mult mai silentioasa decat cea pe benzina). Iti doresc sa faci alegerea care ti se potriveste cel mai bine, poate schimbam opinii cu masinile noi, pe care le cumparam!
      O zi faina!

  17. oli says:

    Din ce am auzit si am citi, golful nu are multi-link pentru versiunile de sub 150 de cai, deci probabil nici el nu e prea rafinat la rulare pe toate tipurile de drum, probabil ca astra e cel mai ok, ca si raport calitate/pret. Am vazut ca multi lauda noul astra, spunand ca in echipare de baza sau de mijloc este peste golf.

    Pentru un confort marit e cam clar ca trebuie crescuta clasa( clasa D, crossover) sau categoria(premium). In clasa compacta non-premium nu prea gasesti ceva foarte confortabil si rafinat. Chiar daca nu vrei motor puternic sau dotari multe ci doar confort, nu gasesti nimic wow: ba e zgomotoasa, ba are suspensie prea rigida sau prea “barca”, ba zgomot de la vand, ba troncane, ba are greieri. Eu nu stiu nicio masina fara macar una din cele enumerate mai inainte si sa fie din clasa compacta non-premium.
    Daca voi stiti sa-mi ziceti si mie ca sigur o sa fie urmatoarea masina a mea 🙂

  18. cris says:

    Octavia am achizitionat o in iulie 2013, echipare elegance (actual style) plus faruri bixenon adaptive plus cateva maruntisuri. Motor 1.2 tsi 105 cp, manuala…distributie pe curea fara probleme. Lucruri care m au deranjat: la 5000 k am completat cu ulei…era pe la jumatate nivelul, suspensia zgomotoasa la trecerea peste bumpere te zdruncina cu roti pe 16 intr un mare fel (am pus pe 15 de iarna si la fel facea), unele elemente ale caroseriei nu erau perfect aliniate (capota fata cu faruri). Pb consumului de ulei inca este prezenta, mai nou cinsuma si lichid de racire…intrati pe wv forum pt detalii.

    • bancher says:

      Lasa ca am si eu Octavia 2 facelift din 2011, tot 1.2 TSI 105 CP si este impecabila….in 7 ani si 5 luni am schimbat doar pompa de apa, o fisa de bujii, motoras stergator luneta, becuri si 3 sigurante.
      Cred ca tu ai O3 de te plangi asa…

    • Nicolae says:

      Cum e suspensia zgomotoasa la Octavia si zdruncina caci bancher spune ca este foarte silentioasa?.

  19. Dragos says:

    Vorbeam destul de recent cu cineva stabilit in USA si imi spunea ca acolo Hyudai-urile nu se cumpara pentru ca sunt considerate f. proste. Degeaba Hyundai ofera garantie mare, 5 ani parca, ca tot nu se cumpara. Deasemeni, cineva imi spunea ca si-a luat un Hyundai (n-am retinnut ce model) si ca dupa cateva mii de km i s-a stricat cutia de viteze automata. Acum, daca ei au mintit mint si eu

    • turatiimaster says:

      In SUA, Hyundai-urile sunt foarte bine vazute si e plin de ele pe strazi. Cel mai des intalnite sunt i10 si Tucson, precum si Santa Fe. Se vand in draci si sunt considerate masini foarte corecte pentru banii lor.

    • bancher says:

      ba Hyundai se vinde in draci acolo….ca multe alte asiatice. Merg bine Santa Fe si Tucson. Sunt mai fiabile decat masinile americane, plus garantie mare, de aceea au cerere.

  20. Takács Levente says:

    Am fost la Cluj, am făcut un test drive cu noul Ssangyong Rexton, m-a surprins plăcut motorul, dar mai ales cutia automată. Dacâ aveți ocazia faceti un test mai amănuntit.

    Levi

  21. Cristi says:

    Salut Cris,
    ce te-a dezamagit la Octavia 3 ?. Este o masina bine apreciata in Romania si in Europa, cu referinte bune pentru o masina din clasa compacta nonpremium.

  22. cris says:

    nu am nici o problema cu kia sau hyundai, sunt masini foarte bune, fiabile, care au evoluat de a lungul timpului, dar atat. Personal , as merge pe opel sau golf (desi platesti extra destul de mult, dc iei unul mai echipat)….asta pt ca nu vrei renault. Primele doua puncteaza si la capitolul garantie, wv a ramas cu renumele…eu am avut octavia 3 si m a dezamagit. Inainte sa ma decid m am urcat intr un golf echipare de mijloc la pbv si mi s a parut trist in interior, de exterior ce sa mai zic…doar cu pachet r line arata mai bine, dar dai cat nu face.

    • Laurentiu says:

      eu initial voiam o Octavia 3 pentru spatiu si intretinere. De ce spui ca te-a dezamagit? Chiar sunt curios. Voiam varianta de 1.8 tsi 180 cp Style+cateva optiuni, oricum mult mai bine decat Golf 7 facelift+optiuni. Oricum, piesele sunt aceleasi, dar platesti emblema de pe capota, asta e.

  23. Cristi says:

    Salut Laurentiu, am vazut mai sus intr-o postare anterioara ca astepti noul i30, iar acum mentionezi ca vrei Golf 7 FL. Ce te-a determinat sa te reorientezi ?. Ai facut cumva test drive cu noul i30 si te-a deceptionat ?. Diesel la Astra k consider ca ar merita la un rulaj anual peste 20.000-30.000 de km, dar la 12.000 de km cat rulez eu anual nu cred ca merita. Am vazut noul i30, este frumos si bine dotat si are un discount de 2500 de euro. Noul Megane l-am condus intrun test drive, am unul din 2007, dar parca nu as mai vrea Renault desi mororul 1.5 dci s-a comportat onorabil, dar sunt multe altele care m-au nemultumit dupa aproximativ 100.000 de km rulati. Golf mi se pare cam scump pentru o compacta nonpremium, iar motoarele lor pe benzina nu au fost printre cele cu fiabilitate buna. Nu stiu cum va fi Astra k din punct de vedere al fiabilitatii in timp. La inceput, cativa ani de la lansare cam toate sunt fara probleme. Nu-i usor de luat cea mai buna decizie cand alegi o masina. Intradevar, daca alegi un facelift, riscurile sunt mai mici ca la un model nou lansat, cu motoare noi si tehnologii noi.

    • Mihai says:

      Salut!

      Am facut de curand un test drive cu noul Hyundai i30. L-am urmarit de mult timp si mi-am setat asteptari destul de mari.
      Masina de test drive:
      – Echiparea Exclusive
      – motor 1.4 t-gdi
      – cutie automata
      – roti 17 inch, anvelope de vara

      Ce pot sa iti spun e ca:
      – masina se simte foarte solida
      – directia mi s-a parut ok
      – motorul e destul de vioi si siletios totodata
      – interiorul este foarte frumos iar materielele par sa fie de calitate
      – am fost dezamagit de sunetul de la vant la stalpul A, incepand cu viteza de 90 km/h
      – zgomotul de rulare a fost destul de mare (nu ma asteptam) – am mai cerut un test drive pentru a vedea daca asa e si pe alt drum/alt tip de asfalt
      – din cauza ca nu poti sa iti configurezi masina, pana acum la noi in tara, pe modele disponibile oglinda retrovizoare interioara nu este heliomata iar in ciuda pozitiei foarte bune a sistemului de infotainment, ecranul e cel de 5 inch (fara navigatie, fara posibilitate mirror link sau android auto / apple car)

    • Laurentiu says:

      salut,
      Am mai zis, nu sunt fan al unei marci, dar citind pe net tot felul de teste, incerc sa-i cred pe cei care le scriu. Voiam golf pentru led-urile pe fata si spate( care sincer imi plac foarte mult). Iar probleme cu tsi-urile nu mai sunt( in special variantele de 1.4 tsi si 1.8 tsi). Opel-ul meu pana acum s-a comportat onorabil( consum mic afara si rezonabil in oras). Am 72200 km din 2011 si parca nu l-as schimba, dar vreau altceva, nu diesel. Frantuzesti nu, ca piesele sunt scumpe( vezi Logan). Kia sau Hyundai merita pentru garantie si pentru echipamentele standard, Mazda si Honda sunt intr-o alta liga( destul de scumpa intretinerea) la fel si Toyota.Am un prieten cu Avensis 1.6 benzina de noua si la Mega Auto Iasi, la 30000 km revizie, i-au cerut 1000 lei!!!!! Foarte mult.Pai eu la a mea pun ulei Shell-5.4 litri- si filtre Mann si ma ajunge cu manopera 415 lei( si fac la service, nu in spatele blocului!).

      • Silviu says:

        Laurentiu, cred ca privesti un pic gresit situatia cu servisatul unei masini. Calculul se face doar intre reprezentante. Adica tu mergi la reprezentanta Opel iar prietenul tau la reprezentanta Toyota si atunci puteti face o comparatie, zic eu, mai apropiata de realitate. Eu am Citroen 1.6 benzina si ultima revizie (4 bujii, 4l ulei motor, filtru ulei, filtru habitaclu si filtru de aer plus sudat un suport rupt la toba de esapament) m-a costat 700 de lei. Mult? Putin? Depinde de fiecare. Diferente de pret la intretinere intre marci sunt, dar nu cred ca de doua sau de 3 ori mai mari. De fapt ca idee, diferentierea de preturi se face mai degraba intre clase decat intre marci. Si sincer, pentru +/- 200 lei intr-un an prefer sa imi iau o masina care chiar imi place.
        Salutari! 🙂

  24. cris says:

    Eu as lua in calcul noul megane…dc n ai o problema cu masinile frantuzesti…

  25. Cristi says:

    Salut Robert,
    intre Astra k si Focus care crezi ca ar fi alegerea cea mai buna (corecta) la un rulaj de 12.000 km anual si care din motorizarile oferite se comporta cel mai bine pentru un condus normal aproximativ 40% urban si 60% extraurban. Ai recomanda altceva din clasa compacta care consideri ca este peste cele doua mentionate (cu exceptia Golf care este cam scump) ?. Urmaresc sa fie bine insonorizata, tinuta de drum buna dar si confortabila (NU cu suspensie tare/rigida), manevrabilitate buna si pret ok raportat la calitate/dotari. Nu sunt obligat sa ma incadrez intrun buget fix.
    Multumesc si succes in tot ce faci .

    • Laurentiu says:

      Salut,
      Focus nu merita, ca in 2018 vine alta generatie.Punct.Golf 7 facelift merita mult daca ai buget de 23 000 euro( 1.4 tsi 125 confortline + optiunile mele-si eu vreau g7 facelift), deci intelept ar fi astra k 1.4 t 150 cp manual( cu toate ca diferenta pana la 1.6 cdti 136 cp este de 2000 euro, la aceleasi optiuni, iar motorul asta e super. E derivat din vechiul Isuzu de 1.7 cdti. Eu am astra H 1.7 cdti 110 cp din 2011-noua- si zgomotoasa rau la viteze mici, de oras. Plus ca a mea are 1393 kg-fooarte mult ). Parerea mea.
      O seara placuta!

    • turatiimaster says:

      Astra K 1.4T. Variante mai sunt, dar Astra e economica, foarte bine insonorizata si merge bine.

  26. Mihai says:

    O sa merg pe Mazda 3 165 CP. Multumesc mult de parere dl. Robert!

  27. Dragos says:

    Va multumesc. Azi am stat toata ziua sa citesc despre Mazda 3. Asa am descoperit si eu ca are motoare aspirante. Nici nu ma gandeam ca se mai fabrica. Asa se explica performantele “slabe”. Dar cum azi spus si voi, se pare ca sunt mult mai fiabile. Nu eram fixat pe acele 4 enumerate. Ar fi inainte sau dupa Mazda 3?

    • Dragos says:

      Scuzati, din graba am uitat sa pun si subiectul propozitiei. Honda civic ar fi inaintea Mazdei sau dupa. Ce am citit despre ea, e numai de bine, in afara de pretul initial de achizitiei si costurile de mai mari.

  28. cris says:

    corolla arata bine din fata, profil parca e o kia sau elantra mai veche, iar spatele pare ok, in schimb interiorul este in urma multora de la concurenta. Partea de motorizari este limitata, la fel ca la mazda…
    Honda noua arata bine, dar depinde de gusturi…motorul pare interesant, pretul va fi pe masura

  29. Dragos says:

    Buna ziua,
    Prin vara vreau sa-mi schimb vechea masina- un ford mondeo MK2 1.8TDI (super masina-confort si fiabilitate). Dar acum ma gandesc la una pe benzina.
    Cel mai tare ma intereseaza fiabilitatea si implicit costurile de intretinere, avand in vedere ca am de gand s-o tin min 10 ani. Nu sunt genul sa ma intrec in trafic, dar nici sa merg batraneste cand am liber in fata. Am tot citit despre cateva compacte, dar nu ma pot hotara. As vrea sa ma ajutati cu un sfat: Opel Astra 1.4 Ecotec, Ford Focus 1.5 Ecobuster, Toyota Corolla 1.4 VVT, Skoda Octavia 1.4 sau Mazda 3 G100 sau chiar si alte masini. Buget 20-25Keuro. Va multumesc

    • Bobby Brian says:

      La fiabilitate japonezele sunt nr1 in lume , problema este ca nu prea mai sunt japoneze veritabile in afara de cele de lux sau super sport , honda se fabrica in uk , mazda jumi juma unele in mexic altele in japan , nissan toyoya nu mai vorbesc , putine made in japan , oricum eu iti recomand mazda 3 sau honda civic 10, ambele cu motoare aspirate , nu prea are ce sa se strice , nu ai dpf sa infunzi , nu ai turbina sa ii duci grija , revizii mai ieftine si multe alte avantaje , singurul dezavantaj e consumul putin mai ridicat , in jur de 2litri la suta in plus si cuplul mic la turatii joase

    • turatiimaster says:

      Mazda 3, Corolla, Astra, in ordinea asta.

      • Bobby Brian says:

        Ce ai pățit de nu mai recomanzi la nimeni honda ? Ai descoperit ceva grav la civic ? Erai mare fan civic de ast intreb

        • turatiimaster says:

          Vine noul Civic acum, 1.5 si 182 CP, urat ca moartea speriata, dar probabil foarte misto. Honda, dincolo de o anumita reputatie, binemeritata, e tributara unei motorizari benzina de acum 12 ani sau mai mult, foarte buna dar serios, anii trec. Dieselul e foarte bun si Civic-ul actual e o masina foarte ok. Recomandarea era facuta dintre modelele enumerate, unde nu era Honda.

          • Bobby Brian says:

            La noua civic spatele mi se pare foarte ciudat și urat , fata e frumoasa , lățimea și înălțimea foarte sport, motor puternic cel de 182 dar are turbolag cam prea evident din cate am vz

  30. cris says:

    sh ul nu l poti compara cu o masina noua…masina noua toata ziua ….ar fi alegerea inteleapta. Dar cum romanul vrea sigla, statut sa arate ca poate, da o gramada de bani pe un sh…oricum compari mere, pere si portocale. Succes!

    • Bobby Brian says:

      Depinde , chiar crezi ca un smartphone chinezesc nou de 300 de euro e mai bun decat un s7 edge cu 2 luni de viata ?

  31. Mihai says:

    Salut dl Robert! Vreau sa cumpar o masina noua si m-am oprit la Opel Astra 1.4 Turbo 150 CP sau Mazda 3 2.0 165 CP . Prima data m-am gandit sa aleg pe Opel motorul de 1.6 diesel , dar nu cred ca o sa merite doarece o sa fac maxim 20.000 km pe an. Care dintre aceste doua masini sa aleg? Multumesc!

    • turatiimaster says:

      La 20 000 km, merge si diesel si benzina, depinde, care iti place mai mult, daca mergi mult in oras, ia Mazda cu motor benzina.

      • Mihai says:

        Imi plac amandoua la fel de mult. O sa merg majoritatea timpului in oras , dar o sa merg si o data , de doua ori la munte pe luna , vara la mare , concedii destul de lungi.

        • turatiimaster says:

          Ia Mazda, oricum downsizing-ul se pare ca nu e asa de reusit precum se credea, trendul va fi revenirea la motorizari de cilindree mai mare, aspirate.

          • Bobby Brian says:

            Salut ! Si eu sunt indecis intre astra k 150cp benz si mazda 3 2.0 165cp benzina , dar am o dilema , a mai aparut in peisaj si un bmw 316d f30 2015 , 96 k garantie bmw premium selection de 24 luni vandut de bmw italia , 18.500 euro , ce spui robert ? Merita mai mult decat o mazda3 sau astra noua ? Cu cine am mai vorbit mi.au spus ca nici macar nu se compara , e mult mai sus din toate punctele de vedere seria 3

            • turatiimaster says:

              Sper ca stii de problemele cu motorul 2l BMW, daca esti la curent cu ele, evident ca nu se compara seria 3 cu astra sau mazda 3, seria 3 e o clasa mai sus ca marime si o clasa mai sus ca perceptie (premium). Dar e second hand, daca nu ai o problema cu asta si masina e in stare tehnica buna, e ok.

              • Bobby Brian says:

                Multumesc ! Masina e ca noua , garanzia 24 luni premium oficiala bmw , cunosc problemele de la n47 dar orice sa.r intampla e bmw schimba gratis distributia, mazda 3 165 cp din cate stii cam cat consuma in medie ? Conduc spre sportiv nu prea tin la consum dar nici sa aiba gaura in rezervor cum se spune

  32. Viorel Golea says:

    Sunt adeptul masinilor noi si nu a celor la mana a doua; nu conduc intr-un stil sportiv – un motor de 100-120 c.p. este suficient si cred ca o sa stea la mine cel putin vreo 10 ani pentru ca resursele mele financiare se limiteaza la un credit bancar. Masina o folosesc doar pentru transportul meu pursonal, pentru iesiri ocazionale si pentru concedii si nu depasesc 10-11000 anual. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Motor benzina aspirat, maxim 1.6-1.8l, de vazut Honda Civic 1.8, eventual automat, daca mai e la oferta modelul sedan, Hyundai i30 sau Kia ceed, au promotii excelente acum, cu 1.6l GDi, manual sau automat, chiar si un Megane 1.6l SCe daca va place. Sunt multe optiuni, dar ca raport calitate pret cam primele 3 sunt de vazut.

  33. Viorel Golea says:

    Va salut! Am si eu un Opel Astra H, 1.6, din 2012; as vrea sa-mi cumpar o masina noua: ce ma sfatuiti? Si de ce un Hyundai ar fi mai bun decat un Opel? Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Eu nu spun ca un Hyundai e mai bun decat un Opel, dar in momentul asta au niste oferte foarte bune, cu 15-16 000 poti lua un i30 complet echipat, iar Elantra de exemplu e un sedan superb. In primul rand, pentru o masina noua, e nevoie sa va definiti un cadru, ce masina va trebuie, cati bani aveti, la ce o folositi, cati km faceti anual, cat o veti tine, etc, pe urma variantele se restrang si apare o lista scurta din care puteti alege ce va place.

  34. Mihai says:

    Salut Robert,

    Felicitari pentru capodoperele tale video!

    Vreau sa iti cer o parere: imi doresc sa imi vand masina (golf 6, 1.6 tdi) si sa cumpar una noua.
    Intre Opel Astra 1.4T (125 hp) si Hyundai i30 (1.6 benzina) ce recomanzi?
    Crezi ca trebuie sa iau in considerare si alte autoturisme?

    Multumesc frumos!

    • turatiimaster says:

      In primul rand ia-ti masina care iti place mai mult, ambele sunt foarte ok, ambele consuma putin, la GDi ai avantajul fiabilitatii (relativ pana la urma, ca nu are turbina). Mie imi plac amandoua la fel de mult, sunt masini foarte corecte pentru banii respectivi.

    • Laurentiu says:

      salut,
      De ce nu astepti noul hyundai I30 1.4 t-gdi 140 cp din 2017???( mu mai ai mult de asteptat). Eu am un Opel Astra H 1.7 cdti 110 cp din 2011 si tot pt. un hyundai nou 1.4 astept.(parera mea)
      O seara placuta!!!

      • Mihai says:

        Salut Laurentiu,
        Și mie îmi place tare mult Hyundai i30 2017 (din informaţiile disponibile pe internet), dar imi fac griji ca preţul noului model o sa fie mai piperat. Ofertele curente se învârt în jurul sumei de 14600 eur. Consultantul de vânzări de la Hyundai presupune că preţurile o să fie mai mari la noul i30.
        Din păcate, nu am avut plăcerea să conduc pe autostradă mașinile menţionate mai sus pentru a-mi da seama cât sunt de insonorozate. ( momentan nu sunt disponibile pentru test drive)

        O seară plăcută!

        • Laurentiu says:

          Eu as fi vrut un buy-back pt. a mea( Opel Astra H 1.7 cdti 110 cp 2011 euro 5) cu un Astra K 1.4 T manuala 150 cp Innovation, dar mi se pare prea scumpa!! Pun pariu ca la acelasi pret obtin un Hyundai I30 2017( zic eu 1.4 T-GDI) + discount( ca promotie la orice model nou). Ca insonorizare Hyundai e muult mai ok decat Opel Astra, inclusiv suspensiile, ce zicea si Robert cu Hyundai 1.6 gdi.!!!!

  35. Adi says:

    Salut Robert, Dintre Opel Astra K 1.4 si Honda Civic 5d 1.8 tie care iti place mai mult? Eu tind spre Civic dar cred ca pentru ca sunt speriat de fiabilitatea motoarelor noi turbo de la Astra. In rest este super masina. Vreau sa tin masina 8-10 ani. Ce sa aleg?

  36. bour says:

    Buna ziua, am si eu o intrebare sunt compatibile jantele de opel astra J benzina 6,5 x16 ,5×105, motorizarile A14XER, A14NET, A16XER cu opel astra k benzina B 1,4 XFL , 5×105?

  37. Radu Codrin Leterna says:

    Salut. Felicitari pentru review, il asteptam de ceva timp sa aud si opinia ta pentru ca eu aveam masina deja din Aprilie :p
    Am motorizarea 1.4T 150 CP cu transmisie manuala si echiparea Innovation.
    In general, ma declar multumit. Consumul e decent pentru performantele oferite, reusesc sa am o medie de 7.4 in aproximativ 6000 km, in conditii mixte (consumul e calculat de o aplicatie pe smartphone, in care introduc nr de km si numarul de litrii de benzina alimentati la plin). Pe bord, masina indica in medie cu 0.5 l/100km mai putin…

    Ce m-a dezamagit pe mine la masina pana acum:
    – Lipsa Android Auto si apoi lipsa de profesionalism a celor din service in vederea upgrade-ului software care sa imi adauge aceasta functionalitate
    – Senzorii de parcare care au intarziere uneori in detectarea obstacolelor

    Ce nu inteleg:
    – De ce porneste motorul in momentul in care e oprit prin functia “start-stop” si deschid usa soferului, avand centura desfacuta?
    – Am un mic adaptor primit la pachet cu PowerFlex adapter (se vede in poza asta in mijlocul colacului de cabluri – http://i.ebayimg.com/images/g/CTYAAOSwT4lWSf8A/s-l300.jpg) Habar n-am la ce foloseste 🙂

    Ca probleme, intermitent mi se aprinde martorul pentru “Advanced Front Lightning” si “Headlamp Leveling Malfunction”, o sa merg in garantie la reprezentanta sa vad ce este. Am farurile acelea matrix IntelliLux.
    Mai revin cu pareri dupa ce trec si de prima revizie.
    Numai bine!

    • Rusu Manuel says:

      Salutare! Ai reuşit să upgradezi softul pentru Android? Mie cei de la Opel mi-au spus că nu e disponibil pentru România. Motivul: nu a făcut nimeni o traducere în română pentru comenzile vocale!!! Am găsit însă o altă soluţie: de pe forum am luat un soft, pe care nu-l găseşti în Magazin Play, şi acum am navigaţie, cu condiţia ca telefonul să fie conectat prin fir şi să aibă Android 5.0 cel puţin. Merge brici, inclusiv comenzile vocale. Însă nu va egala niciodata modul de operare IOS. Am conectat unul, deşi I Phone-ul era unul destul de vechi, şi practic pe ecranul central ai tot telefonul… Cred că România nu mai contează ca piaţă de desfacere pentru nimeni, de aceea nu îşi mai dau interesul. Şi vorbesc aici cam de orice producător auto…

      • Radu Codrin Leterna says:

        @Rusu Manuel: Inca nu am reusit, nici nu am insistat pentru ca atitudinea celor de la service nu mi-a inspirat incredere. Comenzile vocale pe mine sincer nu ma intereseaza. Am instalat si eu aplicatia Android Auto, insa e degeaba pentru firmware-ul pe care il am eu nu suporta inca Android Auto. Presupun ca am un soft mai vechi decat al tau, din moment ce tie ti-a mers “Projection” cu device Android. Mie imi merge in prezent doar cu iOS.
        In vacanta de vara am fost neplacut surprins sa vad ca si hartile navigatiei nu sunt prea noi, intrucat la intrarea din Ungaria in Romania pe la Arad, eu am continuat pe sectorul nou de autostrada pana la Lugoj, si in tot acest timp navigatia masinii era “off-road”. Noroc cu smartphone-urile din ziua de azi.

    • Laurentiu says:

      salut,
      Sunt Laurentiu si am un Opel Astra H din 2011( noua) 1.7 cdti 110 cp, cu 67500 km acum. Ma interesa Opel Astra K 1.4 T 150 cp si astept parerea ta dupa prima revizie.( daca ai timp poti trimite un e-mail pe gobbza@gmail.com). As vrea sa fac un buy-back poate obtin si un discount ok, pentru anul viitor.Multumesc si multi km. fara evenivente!

  38. Remus says:

    Faptul ca nu te uiti in camera te diferentiaza in mod fericit de predicatorii marketingului modern. Limbajul trupului arata multe, la tine inclin sa cred ca e vorba de modestie si sinceritate, nu-ti prea vine sa lauzi ceva cand nu merita. Filmele tale m-au ajutat sa-mi aleg ultima masina. Cu apreciere, Remus

    • EYE says:

      Cand ma uit la buhnici, am impresia ca vrea neaparat sa imi vanda lucrul despre care vorbeste si ma enerveaza foarte tare.

      • Silviu says:

        Subscriu si eu la chestia cu Buhnici, am incetat sa il mai urmaresc de mai bine de un an, face glume bune CATEODATA, dar nimic mai mult. Si pe mine Robert m-a ajutat ajutat sa imi aleg ultima masina, si acum cand vreau sa fac o noua achizitie numai pe prezentarile lui imi petrec timpul liber. Si chiar imi place cum prezinta, calm si cu tact, cuvinte alese cu grija, obiectivitate maxima. Sa nu creada cineva ca e usor sa faca ce face Robert, ganditi-va numai la volumul de munca depus cu filmarile, ca sa nu mai vorbesc de cata informatie reuseste sa cuprinda in video-urile sale. Omul acesta face totul din pasiune si asta conteaza cu adevarat, cati dintre voi se pot lauda ca isi iubesc serviciul si abia asteapta sa mearga acolo?
        In definitiv e ca la nunta, cu muzica, nu ai cum sa multumesti pe toata lumea.

  39. Bogdan says:

    Nu stiu daca am mai zis-o, dar cel mai nepotrivit lucru la clipurile tale mi se mare faptul ca nu te uiti la camera niciodata. Nu scade din calitatea materialelor, dar imi da o senzatie ciudata atunci cand le urmaresc dupa o pauza de catva timp.

    • turatiimaster says:

      Eu sigur am mai zis-o, nu ma ajuta nici fata, nici vocea, daca ar fi dupa mine as disparea de acolo, din pacate n-am gasit inlocuitor care sa si inteleaga ceva din meseria asta.

      • Bogdan says:

        Nu-i bai deloc, nu vreau sa iti jignesc colegii de “meserie” dar cand il vad pe Bratu (de la Giurgea&Bratu) parca nu il ajuta nimic, deci nu-i vorba de asta.
        Doar ar fi mult mai bine sa te uiti spre camera in loc sa te uiti aparent stanjenit in jos, dialogand mult mai natural cu privitorul.
        Iar momentul in care spui ca habar nu ai daca prizele de 12V sunt pe lista de optionale e putin ciudat; daca nu mai stii pe loc si nu vrei sa tragi vreo dubla (cum probabil nu faci niciodata – si nu te invinovatesc pentru asta neaparat) e de preferat sa pui o anotatie in clip in care completezi cu informatia.
        Respect si multumiri pt materiale si interactiune!

        • turatiimaster says:

          Uneori trebuie sa mai lasi privitorul sa simta nevoia sa caute informatii, alteori pur si simplu nu stiu, prefer sa fiu natural decat simulat. Nu sunt perfect, pentru mine primeaza faptul ca trebuie sa las ceva util in fiecare video. Daca omul a venit si a gasit macar o chestiune care il interesa, se va intoarce. Dupa numarul celor care se intorc, am gasit calea cea buna, sigur ca ma pot perfectiona, insa in conditiile date, la volumul de munca gratuita depus, precum si la numarul foarte mare de filmari anual, sincer, habar n-aveam daca prizele alea erau sau nu pe lista de optionale, ce stiu e ca trebuiau sa fie standard, nu optional :))).

  40. iulian says:

    Salut Robert,
    Am urmarit cu foarte mare interes review-urile tale (si apreciez foarte mult munca ta) incercand sa ma documentez cat mai bine, dar am ajuns intr-un impas, oscilez intre Opel Astra K 1.4 T-150Cp si Mazda 3 G120, cutie de viteze manuala la ambele. Din punct de vedere al performantei: sprint, stabilitate, directie,frane, tu ce ai alege dintre cele doua?
    Multumesc si mult succes pe viitor !

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt ok, care iti place mai mult si care te aranjeaza ca pret si taxe. Mazda cred ca e mai dinamica un pic.

  41. Cristi says:

    Am citit review-ul pentru AstraK publicat in Jurnalul national http://jurnalul.ro/auto/cum-se-misca-masina-anului-2016-714540.html , unde se afirma ca ” Mişcarea la viteze mari, peste 160 de km/h, mi-a lăsat însă o uşoară senzaţie de instabilitate. Un alt element care mi-a displăcut a fost asistentul activ pentru menținerea benzii de circulație. Mai precis modul în care funcţionează acesta împingând uşor volanul înapoi atunci când autovehiculul părăsește accidental banda de circulație. Senzaţia poate naşte un disconfort mai ales dacă vorbim de o depăşire urgentă sau rularea la viteze mari. Chiar dacă eşti gata să anticipezi mişcarea, tot nu te poţi obişnui cu ea. Eu am dezactivat-o după câteva încercări”.
    Robert, se confirma afirmatiile facute in aceasta recenzie, ai observat acest comportament al masinii in timpul testului ?. Ai ajuns cu ea la viteze peste 160 km/h ca sa poti exprima o parere despre stabilitatea la viteza mare ?. Multumesc si multa stima.

    • turatiimaster says:

      Poate a fost o apreciere subiectiva, masina sta foarte bine si la viteza maxima, nu mi s-a parut instabila. Asistentul la volan face asa si la alte masini. Parerea mea, daca iti place Astra K, vezi-ti de placerea ta si cumpara-o, Opel face masini tari de multi ani, nu si-au pierdut indemanarea pe parcurs cum cred unii.

  42. Stefan says:

    Privind confortul masinilor, ai drepatate Robert ca fiecare il percepem diferit si subiectiv. Recent am facut test drive cu Peugeot 308 1.6 HDI 115 CP si credeam ca masina are o suspensie mai moale si confortabila. Mie mi s-a parut rigida si incomoda la drum (mai ales pe drum betonat si pe drum cu denivelari) in comparatie cu Astra k si Focus si nu vreau 308. Cu Focus am facut azi test drive (Titanum 1.0 turbo 125 CP) si mi-a placut masina. Insonorizare buna, confortabila, tinuta de drum la fel, directia si chiar felul cum acest motor mic misca masina (pe drum drept, in oras si la viteza pana la 100km/h in durata scurta a testului m-a multumit). Nu stiu cum s-ar comporta la urcare pe un deal, dar la mers normal si linistit este ok (nu sunt vitezoman). Nu mi-a placut faptul ca piciorul drept este incomodat de consola centrala. La Opel nu au avut Astra k pe benzina ca sa fac test cu aceasta varianta (cu diesel am facut cu alta ocazie). Am aflat de la consilierul de vanzari ca Astra k cu motorizare 1.4 turbo 125CP are suspensia un pic mai moale ca cea cu motorizarea de 1.4 turbo 150 CP. La fel si la diesel, cu motorul 1.6 de 110 CP are suspensia mai moale ca varianta cu 1.6 si 136 CP. Tind sa aleg intre Focus si Astra K pentru ca imi par a fi masini comparabile si imi plac. Am vazut in comparativ la 125 CP http://www.zeperfs.com/en/duel5595-6205.htm ca iese clar castigator Astra. Cred ca as fi multumit cu 1.4 turbo 125 CP si cuplu 230Nm (suficient pentru mine). La motorizarea de 150 Cp ai spus ca motorul de pe Focus este mai gurmand. Daca pe Focus ar fi pus motorul PSA 1.2 THP 130CP, ar fi fost varianta cea mai buna pentru mine. Care este parerea ta Robert, spre care dintre cele doua sa ma indrept ? Tu ce ai alege ?. M-ai putea ajuta cu niste argumente ?. Multumesc si mult succes.

    • turatiimaster says:

      Mergi cu ambele si la care iti sta mintea, pe aia sa o iei, nu gresesti cu niciuna.

  43. Robert says:

    Daca in ceea ce priveste calitatea, dinamica si puterea lucrurile sunt destul de clare, adica le cam vedem toti in acelasi fel fiind vorba de cifre si modul concret in care arata si se simte un material, in ceea ce priveste confortul lucrurile sunt subiective. Adica notiunea de confort este perceputa destul de diferit de catre fiecare dintre noi. Pentru mine primeaza izolarea fonica si silentiozitatea motorului. Pentru altii pe primul loc este calitatea asamblarii si a materialelor. Deci nu se pot face clasamente unanim acceptate. Din punctul meu de vedere, Mazda de exemplu pierde din start in topul meu in fata lui Golf si Focus, pentru ca dorindu-se mai usoara, au sacrificat din izolarea fonica. Asta chiar daca intr-adevar, calitativ este peste Golf si Focus. In fine, nu stiu sigur daca si peste Golf, dar peste Focus in mod cert.

  44. Stefan says:

    Presa auto europeana da ca referinta in clasa compacta Golful, atat la materiale, calitatea ansamblarii, comportament, ergonomie, etc. Cred ca pentru test drive sunt aduse masini mai bine echipate, variante de top sau aproape de top, ca sa ramana persoana care o conduce /clientul cu o cat mai buna impresie despre masina testata. Un lucru normal pana la urma. Nu vreau Golf, caut o masina din clasa compacta (pe benzina) confortabila, cu un compromis bun intre confort si tinuta de drum si pentru care sa nu regret ca am dat banii (nu sunt ieftine raportat la salariile din Romania). Golf mi se pare cam scump si daca gasesc altceva apropiat la un pret mai bun, as merge pe acea varianta. Testele facute de Robert pot constitui o baza de informatii si date care sa te ajute la alegere. El nu face teste comparative si lasa ca fiecare sa-si faca o opinie proprie si sa-si manifeste propria optiune fara sa influenteze decizia celui interesat. Dar, avand masinile mai mult timp, poate sa-si formeze o impresie mult mai completa decat eu personal la showroom la un test drive. De aceea l-am intrebat ca sa orientez in clasa compacta spre o masina confortabila (cu suspensie nu prea rigida), economica daca se poate si care sa merite pretul. Alegerea este a mea, dar opiniile lui Robert te pot ajuta sa te orientezi spre ce cauti.

  45. Cristian says:

    Eu am condus mazda 3, 1.5 benzina sky active, atunci cand a aparut. Nu stiu ce varianta de echipare era, dar in afara de design altceva nu m a impresionat…era varianta sedan. La acea vreme aveam noua octavia, motor 1.2 tsi, iar prin comparatie skoda statea mai bine la aproape toate capitolele, in afara de suspensie care era mai zgomotoasa si mai dura decat la mazda. Am testat mazda pt ca mi a placut cum arata, ma documentasem pe internet, reviste, etc, iar cei de pe forum ul dedicat aveau doar cuvinte de lauda la adresa ei si eram dispus sa vand skoda (aici nu m am impacat cu suspensia cam dura pt gusturile mele), insa dupa test drive am realizat ca am o masina mult mai ok decat credeam (poate sunt subiectiv, nu neg). Stefan eu cred ca tu stii raspunsul la intrebarea ta…adica vrei golf si doresti sa ti fie confirmat punctul tau de vedere. Robert urmaresc cu atentie testele pe care le faci si ca sunt cele mai obiective si impartiale de la noi din tara. Mult succes in continuare si la cat mai multe teste!

  46. Stefan says:

    Am citit ca din masinile compacte non premium doar Golf si Mazda3 sunt considerate mai aproape de premium datorita calitatii materialelor, calitatea ansamblarii, a interiorului, confortul, chiar si la pret la dotari echivalente, iar celelalte , Megane, Focus, Astra, etc sunt sub Golf si Mazda3. Esti de aceeasi parere Robert ? Tu le-ai condus si testat pe toate.

    • turatiimaster says:

      Eu nu sunt de acord cu asta, orice masina compacta in versiunea full arata foarte bine, unele sunt mai spre premium dar mai sarace in optiuni sau la un pret la care nu merita. In general orice masina indeplineste un anume mix de aspiratii si nevoi ale celui care cumpara. Unul cauta calitate, altul un pret mai bun sau optiuni mai multe, in dauna calitatii, altul vrea putere, si asa mai departe. E foarte greu sa spui ca masina x e cea mai buna, pentru ca ar fi o aberatie. Da, Mazda arata bine dar in variantele full, la un pret mare, Golf la fel, un Golf entry level e vai si amar.

  47. oli says:

    Robert, dar care masina din clasa compacta ti se pare cea mai silentioasa la interior, aici ma refer mai putin la zgomotul motorului la turatii mari cat mai mult legat de zgomotul de rulare, zgomotul la vant, la viteze mai mari, gen 120km\h .
    Stiu ca zgomotul care patrunde la interior difera in functie de cauciucuri, suprafata, dar ca medie, care masina ti se pare cea mai bine izolata fonic la interior, fara sa urcam in clasa premium.

  48. Cristian says:

    Ieri am condus si eu masina din review la radacini. Mi au placut scaunele, le consider un must have la masina asta, aspectul, silentiozitatea, cum se aude muzica, etc. Insa cei 150 cp mi s au parut mai putini, cel putin daca o conduci fara a depasi 3000-3500 rpm, este cam lipsita de zvac. La turatii mari se schimba datele problemei, insa in oras rar poti atinge turatii ridicate. In rest imi place madina, sunt curios cum se conduce motorul de 1 litru si 105 cp…

  49. laurentiu says:

    salut,
    poate sa-mi spuna cineva daca Opel AStra K are garda la sol de 150 mm sau mai putin? ( si cat).Am un Opel Astra H 2011 de care sunt foarte multumit si datorita garzii la sol mai mare. Pe viitor poate fac un buy-back, cine stie.Multumesc.
    O zi buna si la mai multe review-uri!!!!!!

  50. Marius says:

    Excelent review!
    E masina pe care as fi luat-o daca s-ar fi miscat mai rpd Opel si nu asteptau 6 ani (daca nu ma insel) pana la noul Astra.

  51. Dan says:

    referitor la consum conteaza foarte mult soferul. Eu am luat un Elantra 2015 1.6 automat. L-am luat sh si fostul propietar avea consum mediu 10.5 in bucuresti. Eu cel mai mult am avut 9 in conditiile in care trec pe la piata sudului sau merg 5 km dus 5 km intors. Depinde foarte mult cat de tare o calci si cat anticipiezi traficul.

    Foare buna prezentarea. Multa bafta in continuare!!

  52. Cristian says:

    Optiunea led matrix pt o comanda noua inseamna 6 luni de asteptare…sursa radacini de pe b dul Timisoara. La aceasta dotare ar trebui neaparat scaunele ergo ( macar cele fara piele). Daca voi lua masina, nici nu ma gandesc sa iau fara led si scaune ergo…in rest ma pit lipsi de celelalte optionale

  53. Catalin says:

    Salut Doru.
    E foarte greu sa iti ofer un raspuns in cateva cuvinete, mai ales ca sunt un consumator si nu un specialist. Dupa cum spuneam nu am mai condus benzina de foarte mult timp, si cand m-am urcat prima oara in opelul 1.4 150 CP, manual am ramas fara cuvinte.
    – foarte silentios
    – trage bine inca de la turatii joase ( eram obisnuit ca benzina sa se tureze foarte repede ), acest motor nu o face si pleaca in ture aproape ca un diesel
    – consumul redus de care pomenea si Robert
    – diferenta de pret dintre diesel si benzina care tradus in km, inseamna in multe cazuri a nu plati dobanda pentru aprox 5 ani, pentru acest plus de pret

    Intradevar suspensia la diesel e putin mai moale dar nici cea de la benzina nu e rea. La fel si zgomotul motrorului la diesel e putin mai strident dar nu foarte.

    Singurul lucru cu care trebuie acum sa ma obisnuiesc este drumul la pompa 🙂
    – inainte de opel am condus de nou, 7 ani ( 156.000 km ) un RenaultMegane 2, 1.4 diesel, ce a avut un consum extraordinar si o autonomie si de 1300 km daca conduceam doar afara pe DN
    – Opelul,pe langa consumul putin mai ridicat ( afara ) mai are si rezervorul destul de mic 48 l, ceea ce il duce intr-o autonomie aproape la jumatate

    Il aprob pe Fyl – daca era si o cutie automata cu dublu ambreaj ar fi fost perfect.

    Pont: daca doriti sa comandati ( indiferent benzina sau motorina ) nu omiteti sub nicio forma farurile Matrix – sunt o bijuterie ( evitati parcarea asistata sau trapa, chiar si scaunele AGR, dar nu omiteti farurile )

    • Doru says:

      Catalin, iti multumesc pentru informatiile furnizate. Coincidenta, si eu conduc din 2007 pana in prezent tot un Megane 2 (sedan), diesel 1.5 dci si am aproape 150.000 km la bord. Vreau sa-l inlocuiesc intrun viitor nu prea indepartat si in acest sens ma informez, studiez piata auto si ma documentez despre lucrurile importante si relevante pentru masina. As dori tot un sedan, dar pana la aparitia Astra k sedan, care banuiesc ca va folosi aceeasi platforma tehnica cu Astra k hatch-back, orice informatie (despre comportamentul motoarelor, punctele tari si punctele slabe ale masinii, etc.) ma poate ajuta la luarea unei decizii cat mai in concordanta cu nevoile si cerintele/dorintele mele. As opta pentru benzina deoarece nu voi parcurge in viitor mai mult de 12.000-14.000 de km anual, iar la acest rulaj nu prea merita diesel. Multumesc inca o data si tie si lui Robert pentru amabilitate.

    • Silviu says:

      Toata lumea lauda si recomanda spre achizitionare farurile Matrix. Fara indoiala la ora actuala sunt cele mai bune din clasa si este fantastic sa le ai, mai ales in Romania cu drumurile noastre. Insa nimeni nu spune ca atunci cand se vor arde ledurile, poate dupa vreo 5 ani (nu am idee), pentru a schimba ambele faruri vei plati in jur de 800€ (pret gasit pe internet, in Germania).
      Trebuie tinut cont si de aspectul acesta cand se aleg farurile.

      • turatiimaster says:

        Nici nu mi se pare scump, de altfel un bec tip xenon e 800-1500 lei in functie de marca, model, asa ca 800 euro pentru o pereche de faruri LED Matrix, nu mi se pare deloc mult. Asta e un aspect neglijat de multe ori nu doar la faruri ci si la restul echipamentelor de siguranta activa, parbrizul incalzit si cu o suma de senzori pe el in general e mai scump si manopera de inlocuire e mai mare, la fel si la lumini de zi cu LED sau stopuri LED. De aceea prefer masinile cu garantie mare, 5-7 ani, pentru ca macar stii ca 5 ani stai linistit.

  54. Cristian says:

    O masina foarte interesantă, week end ul acesta ma duc sa fac un test drive cu motorizarea de 150 cp. Pana acum am făcut test drive cu Megane ul 4 Gt, care m a surprins plăcut, ce sa mai, o masina super din toate punctele de vedere. Robert, chiar dacă sunt mașini diferite, ce ai alege din cele doua? Astra k 1.4 150 sau Megane Gt? Pt ca ambele sunt la un preț apropiat, puterea Megane ului fiind bonus… Multumesc anticipat

    • turatiimaster says:

      La ora asta, daca nu te deranjeaza consumul mai mare, Megane GT. Daca nu ai pasiuni de performanta si vrei doar o masina normala, economica si decenta din toate punctele de vedere, merge si Astra.

      • csv says:

        Nu as subestima nici Astra K cu motorul 1.6T , care vine cu frane imbunatatite fata de 1.4 T , evacuare dubla si amortizoare ceva mai rigide.
        Momentan ca performanta in segmentul compact 4/5 usi 1.6 Turbo benzina (Megane GT, Peugeot 308 GT, Kia GT) pare sa stea cel mai bine la accelerare, reprize si frane plus un consum real destul de decent (pe forumul astra k UK oamenii raportau consumuri de 6.8 -7.5 mediu)
        Ex: comparatie date din teste cu Meganeul GT:
        http://www.zeperfs.com/en/duel6318-6064.htm
        In proportie de 85 -90 % sunt decis ca Astra K cu acest motor sa fie urmatoarea mea masina, desi sunt constient ca are si cateva minusuri (manerul pe partea stanga portbagaj lipsa, curse cam lungi la schimbator, guri de ventilatie nu sunt prezente pe consola pentru locurile din spate ci sub scaunele din fata)

  55. Fyl says:

    oare cind o sa-i lase GM pe cel de la Opel sa cumpere automate cu dublu ambreiaj de la terte firme?

    pentru ca momentan ori alegi o ‘hidramata’ din curtea proprie care intr-adevar adauga destul la consum (din ce in ce mai mult pe masura ce creste uzura) sau Easytronicul robotizat care vad ca este disponibil doar pe 1.0 turbo si cu doar 5+1 trepte

  56. Ionut says:

    Ha haaaa! Moare dieselul! Se duc fumurile pe apa sambetei :):):)
    Mor de ras cand ma gandesc la toti cei care se mai tin inca tare si contesta chiar si acum capacitatea unui motor pe benzina! In special fanii cu urechi de cal ai TDI-ului….deschideti fratilor ochii si invatati sa alegeti rational, nu dupa ce va recomanda samsarii, vecinii sau forumurile neavizate…orice om destept intelege ca daca nu face peste 25 000 km pe an, orice motor diesel nu mai este rentabil. Nu mai intru in polemica, este clar ca romanul este indragostit de cuplu si asta i-a placut dintotdeauna: cum impinge masina. Dar daca ar gandi rational ar intelege ca daca o benzina ar impinge la forta unui diesel viteza obtinuta ar fi de n ori mai mare 🙂 Iata ca totusi criza a adus si ceva bun: ne forteaza sa ne deschidem ochii, ne forteaza sa ne educam, cum sa conducem economic, sa nu mai tinem pedala doar la fund, sa sa intelegem ca liniutele din oras intre semafoare nu au rost :). Ai sisteme care te invata sa conduci, cand sa schimbi treptele, cum sa apesi acceleratia, etc. Iti trebuie doar rabdare si un dram de minte. Nu ma intelegeti gresit, cred in continuare ca un diesel ramane rentabil dar, doar pe camioane, autoutilitare medii, masini cu masa mai mare si DOAR daca faci km foarte multi. Insa in regim normal benzina e si mai economica, si mai rentabila la intretinere, si mai rafinata, si mai sportiva, si mai si…etc. Ma opresc aici, dupa aia imi sui toti fanii diesel in cap 🙂
    In alta ordine de idei, e foarte fain sa ma uit la munca ta. Spor!

    Spor la treaba,

    • AureTU says:

      Dpmdv am facut o economie pe o perioada de timp cat am avut diesel si l-am luat la un pret bun, pentru acel moment (vb de hyundai 1.6crdi 115cp i30u cw 2010). Avem masini la birou care au 650K km in 8 ani… Cu cea personala am facut 80K km in 2 ani si in urmatorii 3 ani abia am mai facut 8K km pe an (strict oras).
      A inceput sa ma doara altceva, ce pe atunci nu ma interesa/afecta 100% – sanatatea copiilor si a mea/noastra in gen. Cand stai 15-30min si te fatai cu copilul iarna sa desfaci o parcare intreaga si pe langa tine ard alte 3-5 masini (mai nou stim ca filtrele si tot ce credeam ca fac safe o masina fie ea diesel sau benzina sunt inutile la anumite temperaturi / -15celsius sau la +35celsius)…
      A fost o perioada 2009-2012 in care marea majoritate a masinilor au avut o crestere in greutate (vezi astra J) incat motorizarile pe benzina nu aveau nici un avantaj. Poate doar asupra emisiilor NOx si atat.
      Intre timp sistemele SS s-au maturizat, benzinarele turbo de cilindree mica par sa fie o alternativa ok si dpdv al consumului. A existat o evolutie fff rapida pe partea de soft. Dpdv al emisiilor CO2 cu mici exceptii sunt cam egale (crdi-ul meu are aceleasi emisii ca si acest 1.4T, pe NOx este de vreo 5 ori mai poluant – fix acele noxe cancerigene).
      Un exemplu fff stupid a fost cel al francezilor care si-au facut singuri un rau cu acel bonus la achizitia de clean disesel strict dpdv al emisiilor CO2 si care acum mai dau bonus doar la electrice, dieselurile inca nu au malus iar benzinarele te ustura la orice sare de 130cp (cam 800eur minim taxa… Iar la un 350cp ai 8000eur taxa).
      Dar cine ne pacaleste… Insasi statul si noi privim cam strict dpdv al unor cheltuieli imediate (pe cativa ani max) fara sa vedem impactul real si imaginea globala.
      Maine se va ajunge la concluzia si ca electricele sunt poluante de x ori mai tare decat dieselurile – baterii (productie, reciclare???), emisiile centralelor (acolo unde sursa nu e eco), samd.

  57. AureTU says:

    Foarte cuprinzator 🙂 Am avut ocazia sa ma urc intr-o masina configurata astfel, insa cu motor diesel 1.6, si sa fac cateva ture intr-o parcare, dar mi-a placut suficient de mult incat sa-mi doresc sa schimb masina.
    Intentionez sa revin pe benzina si aveam in vedere aceasta configuratie, dar oscilez intre motorul 1.6T si acest 1.4T.
    Daca vei avea posibiliatea, macar sa faci o scurta comparatie fie si scrisa intre cele doua ar fi super.

    Chestia cu consumul este chiar relativa, dar am vazut ca Start&Stop isi face treaba si chiar te ajuta. La stilul meu de mers, pe un ASX 1.6 diesel consumul de oras este cu 1-2% mai mic si am ramas blocat de “range”-ul afisat.

    As fi curios de parerea ta asupra lui Peugeot 308 1.2PureTech 130CP SS. Si in acel review erai destul de placut impresionat de consum. E o diferenta de cilindree, de putere, dar sunt aceste modele comparabile.

    Spor in cotinuare si numai bine

    • turatiimaster says:

      1.2 PureTech e motorul anului in categoria pana la 1.4l, ce mai e de zis, am condus saptamana trecuta 2008 facelift cu 1.6 diesel si apoi cu 1.2 PureTech. Vis.

  58. Doru says:

    Catalin, ce te-a determinat sa alegi benzina dupa test-drive comparativ cu varianta diesel ?. Poti da detalii dupa ce ai facut test-drive cu amandoua ?. Chiar este diferenta sesizabila intre suspensia de la Astra pe benzina fata de diesel?. “Este mai zgomotoasă la denivelări şi cu tangaj sensibil mai mare şi mai deranjant si că e mult mai puţin rafinată decât cea de pe diesel” (cum afirma unii din presa de specialitate) ?. Ar fi foarte util sa faci un jurnal de bord pentru Astra K pe un forum (Club Opel, Softpedia, forum Astra, etc.). Sunt foarte multi care cauta referinte si informatiile reale si corecte pe care le pot da proprietarii de masini.

  59. Catalin says:

    Si pe mine. Sunt fan Mazda. 🙂
    Dar a fost ceva special. Am auzit de lansarea noului Astra la munca prin noiembrie 2015, in aceiasi seara am vazut-o in fata blocului la vecina care lucreaza la un Dealer Opel si asta a fost. M-am indragostit. Am testat benzina, motorina si am ales in ianuarie pe 18 benzina automata. Aparuse la noi in oferta de 5 zile.
    Sincer, nu am mai condus benzina de prin 2000 cand inca mai birjaream Olcit ul lui tata care consuma o canistra la100.
    E altceva, e foarte silentioasa si daca nu te poti incadra la clasa medie cu bugetul iti poate aduce confortul la care poate doar sa aspiri.
    O masina reusita cu niste faruri exceptionale, cu un demaraj bun si cu o calitate a voiajului mult peste medie.

    Desi misunea mea de ati urmari reportajele s-a incheiat voi accesa saptamanl turatii.ro pentru a vedea noutatile si de ce nu, cand vei testa noua mazda 6 sa imi starnesti curiozotatea da imi achizitionez o clasa medie. Sper sa se intample doar cand ma voi satura de Noua Astra.

    Spor

  60. Catalin says:

    Sa nu crezi ca vreau sa te contrazic. Departe de mine acest gand.
    Am condus si eu in teste Astra cutie manuala si e alta masina fata de ce am ales eu.Tu conduci multe masini diferite, eu conduc una sau doua dar totusi multi kilometri.
    Desi nu ai nici o obligatie, daca ai timp poti sa ma contactezi pe mail si de ce nu putem face o ora, doua prin oras.
    Povestim mai multe si o sa afli si alte detalii deapre noul Astra. 🙂

    • turatiimaster says:

      Nu, dar gandeste-te ca am condus o gramada de motorizari mici, turbo, toate filmate, la niciuna nu am zis ca are consum mic in oras, sau am zis foarte rar. Opel-ul chiar m-a surprins.

  61. Catalin says:

    Salutare din nou.
    Multumesc pentru raspunsul promt. Este adevarat ca este prima masina automata pe care o conduc in mod constant si este posibil sa am mici scapari desi conduc de aprox 19 ani, dar sunt gata sa accept sa imi arati cum scoti un 6.1 in oras. In felul acesta invat si eu ceva in plus iar pasionatii vor obtine info noi.
    De ce nu, poate si noi romanii, vom opta tot mai des pentru varianta automata care are multiple avantaje, mai ales urban.

    Ce zici? Accepti.

    • turatiimaster says:

      Ca sa avem un grad de comparatie, eu conduc intre 5000 si 8000 km lunar (nu pe Luna, pe Pamant). Cand vrei si avem timp, pot sa iti arat pe masina ta, cum se conduce o automata ca sa consumi putin. 6.1 scot in oras cu varianta cu cutie manuala, pe automata probabil in jur de 8 sau sub 8.

      De vineri pana azi am facut 1250 km, cu un Tiguan si cu un Megane diesel, pana joi fac 2000. Tiguan 2.0l TDi 4Motion cu DSG7, clima On tot timpul, consum mediu 6.2, Megane-ul 5.2, 1.6l dCi, manual, tot cu clima On, dar l-am alergat un pic, cu Tiguan-ul am mers mult in Eco.

  62. Catalin says:

    Salutare. Sunt de vreo 3 saptamani posesorul unui Astra K, 1.4 150 CP, Automata, Innovation. ( probabil primul 🙂 ).
    Apreciez reportajul tau si sincer as fi avut mare nevoie de el atunci cand am luat decizia de cumparare. Dar asta e, mai bine mai tarziu decat niciodata.
    Am urmarit sute de clipuri pe Youtube pana acum, dar al tau, e de departe cel mai documentat.

    Am o singura remarca sa fac si sper sa intelegi de ce o fac. Consumul noului Astra este exceptional, am condus Astra 1.6 model 2012, Ford Focus 1.6 model 2012, ambele automate si nici nu se compara, insa sa afirmi ca ai scos 6.1 in 200 de km aglomerati in Bucuresti mi se pare putin exagerat. Se pot scoate dar probabil noaptea tarziu cand te plimbi singur.
    In extraurban iarasi ai tras foarte mult de ea, ai mers foarte foarte incet la turatie mica. ( noul astra stie foarte bine sa faca asta)
    In conditii normale de condus si la accelaratii burste impuse de trafic situatia se schimba, putin.

    Pot sa ofer info reale din 4 categorii de drum: ( fara demaraje puternice si condus economic, cu AC pornit )
    1. Bucuresti ( Colentina, Calea Mosilor dimineata la 8 si seara la 7, cu Strat & Stop Activat ) – 10 – 11%
    2. Bucuresti seara sau in weekend – 7 – 8%
    3. Autostrada Soarelui – Constanta( 140km mare parte din drum ) – 7.2 – 7.4%
    4. Bucuresti – Onesti ( DN2, medie pe 3 ore de condus 90km/h ) – 6.2 %

    In concluzie are un consum bun, dar nici chiar atat de mic. Il poti obtine dar nu o sa poti face deplasari lungi in aceste conditii.
    In rest o masina super.

    • turatiimaster says:

      De acord cu punctul tau de vedere, omiti faptul ca ai cutie automata pe acelasi motor, deci probabil un 2-2,5l in plus la consum, in orice ipostaza. Asta ca sa nu mai spunem ca la volan nu sunt eu. De asemenea, nu stiu daca Astra are Stop/Start pe automata. La orice ora pot face 6.1-6.5 cu Astra aia, in Bucuresti, am mers o saptamana cu ea, zi de zi, o stiu pe de rost. In extraurban am mers cu vitezele legale +9km/h, adica 100-109, 130-139 km/h. Alt aspect, cand am testat Suzuki Vitara 1.4 Turbo, a unei persoane private, omul avea consum minim 9 cu ea, i-am zis ca n-are cum, a mers cu mine in masina pe toata durata testului si am mers cum a vrut el, pe unde a vrut, cu vitezele cu care mergea el. La sfarsit aveam 6.5 pe bord. Facea poze si se bucura ca un copil. Conteaza mult stilul de conducere, anticiparea, la un turbo orice accelerare brusca risipeste benzina, si alte trucuri pe care le stiu. Gandeste-te ca eu conduc un pick-up de 2 tone, cu 2.5 diesel, si am consum mediu 7-7.5, prin Bucuresti, nu merg subturat, maxim treapta a 4-a. Daca urmaresti cu atentie computerul de bord de la Opelul din filme, o sa vezi ca se cam verifica ce spun eu.

      • Poti sa faci un film cu modul tau de a conduce economic? Sunt sigur ca multi ar vrea sa stie, eu abia astept o astfel de serie de 2-3 fimulete.

        • swiss says:

          Cred ca este f greu de filmat ceea ce zici tu. In principiu este f simplu: la benzina nu depasesti 2500 RPM iar la diesel 2000 RPM. Totul se bazeaza pe anticipatie. ( calci cat mai putin frana, accelerezi lin) . Ex: Daca te afli la 100 m de semafor si s-a pus rosu nu accelerezi ca apoi sa franezi brusc.

    • Ciprian says:

      Salut, sunt si eu foarte tentat sa achizitionez un Opel Astra, 1.4T Automata. Daca ai putea sa imi oferi mai multe detalii punctuale ti-as ramane foarte recunoscator, gasesc foarte putine detalii sau articole in combinatia asta. O seara frumoasa!

      • turatiimaster says:

        Salut, nu am condus Astra cu cutia automata, nu stiu foarte multe nici eu, ce pot sa spun e ca in mod cert confortul va fi mai mare si probabil consumul la fel. Poate gasesc un Astra automat, o sa caut.

    • Traian says:

      Salut,

      Am astra 1.4 / 150 sport turer de 2 sapt, automata. Consum mediu Constanta – Bucuresti ( pana la destinatie) cu pilot automat 140 km/ h, consum : 8 l/100.
      Consum eco Pitesti – Craiova ( pana la destinatie ), viteza aprox constanta 95-100 km/ h, consum : 5.9 l/100.

      Mai trebuie sa inbunatatesc putin skill-ul, sa ma mai invat cu ea si sigur scot si consumul din carte. Are o inertie fantastica, aici este tot secretul.

    • Ciprian says:

      Salut, din nou. Intre timp a venit si masina mea, Astra K Hatchback Innovation 1.4/150CP S/S AT6.

      Am deja 5,500 KM iar consumurile sunt similare cu ce a scris Catalin:
      Bucuresti (8 dimineata & 6 seara) – 10%
      Alte localitati – 7%
      Bucuresti – Brasov si retur – 5.5%

      Din pacate in traficul din Bucuresti nu prea ai cum sa scazi sub 10%, mai ales ca sistemul S/S nu intra la fiecare oprire (din cate am vazut trebuie sa depasesc 10km/h de la ultima oprire) in conditiile in care accelerez foarte usor si aproape ma opresc din frana de motor.

      Per total sunt foarte multumit de combinatia motor/cutie – destul de economica, silentioasa dar si vivace cand e nevoie, dar si de masina – raportul calitate/pret fiind probabil cel mai bun (mai ales daca reusesti sa prinzi un discount gras) 😀

      • oli says:

        ce preturi ati obtinut de la dealer? Sunt curios ce reduceri dau dealer-ul.

        • Ciprian says:

          De la 27k la 25k. Aproape 5000 € am prins, insa 10% erau de la o promotie prin credit auto.

          • Traian says:

            La mine pentru sport tourer am avut pret de lista aprox 27.000 si am scos-o la 22.000. cam toate optionalele le am scos gratuit. Iar Apropo de consum: Pitesti-Bucuresti- Constanta ( pilot automat 130 km/h, 2 persoane portbagajul plin si ceva trafic prin bucuresti cat l am strabatut) – 6.5 l/100 km ( jante de 17 “).

            Consumul este foarte ok, pentru automata si break.

            • Ciprian says:

              Cam atat am scos si eu, am ramas surprins initial dar din cate vad e cam standard reducerea asta de 18-19% :D. La mine Innovation + 1.4T + AT6 era 21.500 parca si am platit 22.200 din 27.000 (pretul intreg).

          • Ciprian says:

            De la 27k la 22k* am scris in graba de pe telefon.

  63. liviu says:

    Salut,
    Cuprinzator review-ul, ca de obicei, felicitari pt asta.
    Se anunta un competitor serios in clasa, e din ce in ce mai greu sa alegi acum in clasa compacta. Personal astept focusul nou.
    PS
    O mica observatie de electronist: prizele de 12V sunt din anul 2002, asa cum iti place sa spui: nu asigura o incarcare constanta, ai toate sansele sa-ti strici tyelefonul folosindu-le regulat. USB-urile au un microcontroler si-ti ofera 1A, mai mult decat suficient. Personal nu vad rostul prizelor de 12V, doar daca nu ai usb-uri pe masina.
    Sincer nu cred ca ultimele modele din clasa premium germane, lexus etc mai au prize de 12V, dar poate ma insel

    • turatiimaster says:

      Tata e un electronist genial, chiar daca USB-urile au microcontroler, orice incarcator specializat auto, care se baga in priza de 12 V, are la randul lui microcontroler, dar da, ai dreptate, priza da variatii de tensiune (depinde si de masina), de obicei arzand destul de rapid incarcatoarele auto de telefon.

  64. Cristi says:

    Ai mentionat ca prin Astra K Opel revine si se bate in clasa compacta cu celelalte rivale din segment (Golf, Focus, Megane 4, etc.). Cum ai pozitiona Astra K prin ceea ce ofera comparativ cu rivalii?. Poate fi considerat dupa Golf si peste Focus? Poate fi o alternativa onesta la VW Golf ?. Cum se comporta fizic acest motor 1.4 turbo de pe Astra din test, comparativ cu un aspirat de pe Corolla, Civic, Mazda3, Kia ceed ?. Este mai placut la condus, este mai energic turbo ca un aspirat, raspunde mai bine la accelerare ?. Excluzand fiabilitatea motoarelor asiatice din calcul, ce ai alege intre un turbo si un aspirat (privind comportamentul motorului in traficul urban si mai ales extraurban). Multumesc si mult succes.

    • turatiimaster says:

      E o alternativa onesta la orice din clasa compacta, Astra asta a fost intotdeauna, alternativa. Bate motoarele aspirate enumerate, poate nu pe cel de la Mazda. O masina nu se cumpara doar pentru motor, fa-ti o lista scurta cu masinile care iti plac, mergi cu ele, aia care iti ramane mintea la ea, e varianta potrivita. E sfatul cu care n-am gresit niciodata. Este comparabil cu orice, cu plusurile si minusurile aferente, de aia sunt filmele astea, ca fiecare sa isi poata face o idee, nu toti au posibilitatea sa le conduca pe toate, ca mine.

  65. alex says:

    Salut, totusi intre acest opel si focus 1.5 benzina ce ai alege comparand pretul, dotarile, partea tehnica…motor, suspensii.., tinuta de drum si costuri in exploatare ?

  66. Doru says:

    Am facut test-drive cu motorul diesel 1.6 l si 136 CP si mi-a placut masina. Despre motorizarea pe benzina am citit ca suspensia se comporta total diferit si ca este mult sub suspensia cu motorizare diesel. Citez din articol: “A doua zi am testat motorizarea de 1.4 litri 145 CP şi am remarcat cu surprindere că suspensia se comporta total diferit: zgomotoasă la denivelări şi cu tangaj sensibil mai mare şi mai deranjant. Nu că ar fi lipsită de confort, nici pe departe, însă e mult mai puţin rafinată decât cea de pe diesel. Mirare mare, dar asta e situaţia”. Tu cum ai descrie tinuta de drum, dar in comparatie cu noul Megane, scutura mai tare la drum cu denivelari ?. Vazand consumul acestei motorizari, nu prea mai merita sa te orientezi spre diesel la un rulaj pana la 15000 de km anual. Dar, si cu referire la consum informatiile date de unii sunt diferite: “La 130-140 km/h, Astra K 1.4 Turbo afişează un consum de 6.8-6.9 litri/100 km. În oraş, consumul urcă la 9.2-9.5 litri/100 km. Iar în urma unui drum Bucureşti – Valea Doftanei – Bucureşti (+300 km), media afişată a fost de 7.0 litri/100 km, în condiţiile unei exploatări normale, dar combinate cu câteva aventuri pe viraje şi sprinturi până la 170-180 km/h pe autostrada”. Intro comparatie directa ci Focus 1.5 l benzina pe care ai recomanda-o din punct de vedere al confortului (scuturaturi, insonorizare, climatizare, ergonomie, etc.), tinuta de drum, consum, pret, caci fiabilitatea se va vedea doar in timp.

    • turatiimaster says:

      Megane scutura mai mult ca Astra, pe drum denivelat. Motorul de Focus e mai gurmand, eu prefer 1.4 Turbo de la Opel,in rest sunt comparabile.

    • EYE says:

      Sunt pe cale sa imi cumpar un Astra K. Asa am ajuns sa vad si review-ul tau de pe youtube, care este foarte bun. Golf 7 nu imi place. Ford Focus, am vazut review-ul, si pe al tau si pe al lui Buhnici (pe aceeasi masina) si am oservat ca sta mult mai prost la partea de consum fata de Opel Astra 1.4.

      Tot cautand informatii despre posibil viitoarea mea masina, am “descoperit” puntea spate Watt-Link la Astra K
      Daca pana acum am fost chitit pe o motorizare 1.4 – 125CP, acum am reconfigurat masina cu motorizarea de 150CP pt ca doar de la aceasta motorizare in sus primesti (pentru inca 250 euro) puntea de care ziceam mai sus, si despre care multi zic ca s-ar comporta mult mai bine la condus.

  67. Marian says:

    Salutari! In primul rand, multe felicitari pentru videoclipurile tale, sunt foarte reusite, si la obiect. La cat mai multe! Acum intrebarea: Cam care ar fi pentru tine clasamentul in clasa compacta, dupa ce le-ai condus mai pe toate? Despre motorul de 1.6 turbo benzina ai auzit ceva? Sta bine la consum, adica merita diferenta cei 50 de cai in plus? Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Nu poti face un clasament in nicio clasa, depinde de prea multi factori, depinde ce vrei de la o masina, unii vor top, altii sa plateasca putin, altii anumite optiuni, de aia fac filmele astea, ca fiecare sa isi evalueze corect asteptarile. Nu am condus 1.6 turbo, nu stiu ce sa iti spun, macar asta de 1.4 m-a convins, pana nu conduc si 1.6, nu ma pot pronunta.

      • gabi says:

        Buna! Felicitari pentru test? Pe cand Suzuki Swift? Era pe lista de asteptare in urma cu cateva saptamani…

  68. Robert says:

    Spatiul de pe consola centrala de sub comenzile climatizarii face parte dintr-un sistem modular denumit PowerFlex bar (optional). Din ce am vazut la Opel pe site, pe acel suport de aluminiu sau din ce o fi se pot monta fie un sistem de reimprospatare a aerului (AirWellness), fie un suport universal de telefon mobil (accesorii Opel).

Leave a Reply to oli Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.