Hyundai i20 Active 1.0l T-GDi

Hyundai i20 Active 1.0l T-GDi

Batalia se ascute in domeniul masinilor urbane, iar Hyundai s-a gandit ca ultrareusitul i20 nu e suficient, asa ca a scos o chestie interesanta, numita i20 Active.

Ok, la prima vedere pare un i20 putin inaltat, insa pachetul oferit de Hyundai este excelent in acest moment, mai ales ca primesti dotari impresionante la pretul cerut, in plus ai motorizarea noua, 1.0l T-GDi, in 3 cilindri.

3 cilindri, o sa ziceti, iar jucarii care lesina pe autostrada? E, asa cred toti cei care n-au condus un 3 cilindri bun, pana acum, pentru ca dupa ce veti viziona filmele, o sa va doriti sa il conduceti.

Anuntat ca un motor direct concurent cu 1.0l EcoBoost de la Ford (5 premii Motorul Anului la rand), evident ca te apuca rasul in primul moment. Adica pare incredibil sa indraznesti macar sa te gandesti ca ai putea sa concurezi cu 1.0l EcoBoost. Pana cand 1.0l T-GDi iti da o pereche de palme, si te trezesti…

Pentru ca este realmente spectaculos. Silentios, dinamic, economic, incredibil de reactiv, cuplu maxim de la 1500 la 4000 rpm, s-a numarat printre putinele motoare de gen care sa ma faca sa rad involuntar atunci cand acceleram.

Nu ma gandesc decat la cum s-ar imperechea motorul asta cu o transmisie DCT… Ar deveni o combinatie ideala pentru oras.

81 Responses

  1. Toma Aurelian says:

    Va salut domnule Robert

    Am în întrebare ptr dumneavoastra.
    Știți cumva dacă motorul 1.0 t-gdi are probleme cu depunerile de carbon pe supapele de admisie? Am întrebat la dealerul din Pipera si am primit raspuns ca nu exista aceasta problema cât timp pun benzina premium. Pe google nu am gasit un raspuns dar am vazut ca exista o isterie cu dispozitivele catch can în ultima perioadă. Multumesc anticipat pentru raspuns.

    • turatiimaster says:

      1.0l T-GDi nu prea are probleme, e un motor care nu mai e nou, cu mici exceptii (supraincalziri din cauza subdimensionarii radiatorului pe unele piete din tari calde), nu prea a avut nimic remarcabil de semnalat. Catch can-urile au rolul lor in anumite situatii, atata timp cat sunt facute corect si montate corect, eu nu m-as complica la 1.0l T-GDi cu asa ceva.

  2. Marius Eduard Antohe says:

    Bună ziua. Doresc sa achiziționez suv ul compact Kona cu acest motor 1.0 Turbo de 120 cp. Se poate un consum real(nu ce aberează producătorii) în oraș și consumul exterior? Bănuiesc ca sunt aproximativ similare consumurile, Kona fiind un Suv mic și relativ ușor(sub 1300kg). Știu ca ati testat Kona cu motor 1.6 Turbo și are un consum de speriat. Mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu am condus Kona cu 1.0 T-GDi, insa din experienta avuta cu acest motor pe alte modele ale marcii, consumul la care trebuie sa va asteptati ar trebui sa fie cu maxim 1l mai mare decat cel dat de Hyundai.

  3. Istvan says:

    Anul acesta am vrut sa achizitionez un i20 active si m-am interesat la doi dealeri: primul a zis ca nu se mai comercializeaza ca acum se vinde Kona, iar al doilea a zis ca momentan nu sunt pe stoc, poata o sa importe pe la vara. Stiti ceva, nu o sa se mai comercializeze in Romania i20 active?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, am observat si eu ca nu mai sunt preturi pentru i20 Active, desi masina e in continuare in lista de pe site-ul Hyundai.

      • Istvan says:

        Pana la urma am ajuns sa imi iau un i30 1.4 100 cp. Saptamana viitoare o sa o ridic.

  4. Sorin says:

    Buna.am un hyundai i30 2017 1.0 t-gdi 6 trepte kombi .masina ok 8000 km.viteza maxima atinsă 199 km/h la o turatie de 4500 rot/min
    Recomand

  5. Adi says:

    Salut,Robert
    Caut o masina de clasa mica,cu cutie automata care va fi folosita 90% in oras(din Otopeni spre Baneasa,Corbeanca,Mogosoaia)
    Ma intereseaza pretul de achizitie,consum cat mai mic,fiabilitate si intretinere cat mai ieftina.Intr-un cuvant,masina pentru buget mic pentru a fi folosita minim 8-10 ani
    Acum am o Toyota Yaris diesel,cu cutie robotizata,o masina excelenta dpdv al costurilor.Dar are 12 ani,ii cam ajunge
    Pana acum am identificat Suzuki Swift CVT(cu motorul de 90CP) si Hyundai i20 (motor turbo de 100CP)
    Ce parere ai?Multumesc

    • Adi says:

      Swift-ul costa cam 12300€, Hyundai-ul cam 12800€ (amandoua cu tichetul Rabla)

      • ader1990 says:

        Mie Hyundai-ul i20 active (cel cu 100cp) consuma in jur de 7 in afara orasului si cam 10-13 in oras, deci nu este prea eficienta. Dar la cei 170nm/1500 rotatii) este foarte agila.

        • kim_vl says:

          Swift-ul 1.0 are 112 cai si tot 170 Nm dar am auzit numai cuvinte de lauda de la posesori.

        • Dana says:

          Mie hyundai i20 2017 85putere imi consuma 6 in afara si 7.5-8.5 În oraș. Este ok . Revizia nu este chiar asa de scumpa. Mâna de lucru este gratis 5 ani si plătești doar uleiul .filtre . Cam 500 lei . Pe an . La 10.000 km la 20.000km. Are f.multe dotări. Este o mașină sport .Cam asa arată. Succes in ce vreți să cumpărați

      • kim_vl says:

        Swift

    • Adi says:

      Sa nu uit,mai e Opel Corsa 1.4 (90CP)cu cutie robotizata,la 11600€

    • turatiimaster says:

      Ai multe variante acum, de la Sandero până la Kia Rio, i20 e o varianta buna, la fel si Swift.

      • kim_vl says:

        Tine cont ca automata de la Rio are doar 4 trepte. Pt. 2018 si o masina reusita in rest mi se pare jenant.

        • turatiimaster says:

          Rio are si 1.0l T-GDi cu 7DCT.

          • kim_vl says:

            Unde, in Romania nu cred ? Pune un link. Parca asa ziceai si de Stonic.

            • turatiimaster says:

              In Romania, suna la ei, ca nu au site-ul la zi, Stonic ai doua versiuni, Urban si Trend, 1.0l T-GDi HP, la 16 696 tva inclus, respectiv, 17 703 euro, transmisie DCT7. La Rio o sa apara pretul in curand (au un decalaj fata de Hyundai cam de 3 luni, la i20 deja e DCT7, va fi si la Rio, probabil cam intr-o luna jumatate).

              • kim_vl says:

                Par superioare motorizarile Captur-ului față de Stonic. Mai ales (si) cu noul 1.3, 4 cilindri…

                • turatiimaster says:

                  Par, dieselul de pe Stonic e peste cel de la Renault, ca performanta si feeling, la consumuri asemanatoare. 1.0l T-GDi e peste 0.9l TCe, fara discutie, la nivel cu 1.2l TCe oricand, dar da, sub 1.3-ul nou Renault. Eu am avut diesel Kia 7 ani, acum am diesel Kia de 2 ani, ireprosabil e putin spus, in ambele cazuri, cu rezerva consumului mare la Sportage, altfel insa, zero probleme si la 1.6 diesel aveam medie consum 5.4% cu AC On pe ceed.

                  • kim_vl says:

                    Nu prea are cum sa fie 1.0 T-GDI-ul la acelasi nivel cu 1.2 TCe-ul ca performanta. Vorbim despre 3 cilindri vs. 4, de o diferenta de cuplu de 30 Nm si de o diferenta de acceleratie de 0.4 s in conditiile in care Captur-ul e mai greu decat Stonic-ul.

                    • turatiimaster says:

                      Fa un test cu Stonic, lasa deoparte diferenta de calitate, in favoarea Stonicului, desigur, mergi cu masina si mai vorbim. Un 3 cilindri are dezavantaje si avantaje, unul dintre avantaje e ca se tureaza mult mai rapid, plus plaja de cuplu maxim pleaca de la 1500 fata de 2000 la Captur, si se duce pana in 4000 rpm, fata de 3000 rpm la Captur, si aici e frumusetea… Plus tinuta de drum comparabila cu cea a unui Ford, ceea ce e un mega compliment.

                      Nu cred ca un Stonic e cu mult mai usor decat Captur, la versiuni echivalente de echipare e sub 10 kg diferenta.

                    • kim_vl says:

                      Inca n-am gasit motorul in 3 cilindri care sa aiba cel mult vibratiile unuia cu 4 cilindri. Aici e cealalta fata a frumusetii…

                    • turatiimaster says:

                      1.2l de la PSA.

                    • kim_vl says:

                      Poate…daca n-ar fi pus pe o caroserie de PSA.

                    • kim_vl says:

                      Nu am mers cu 1.2-ul de la PSA pt. ca nu m-a interesat/nu ma intereseaza nimic de la grupul PSA. Poate nou venitul Opel.

      • Adi says:

        Multumesc pentru sfaturi,s-a ivit ocazia (si am apucat-o).Am ales Yaris Hibrid la 12350€(plus scaune incalzite si senzori de parcare)

  6. Dana says:

    Am un hyundai i20 1.2 85 putere 2017. Imi baga aer rece mult pe sub volan . In rest este aer cald peste tot(SUS, jos la picioare,lateral, în fata la bord). Cand dau pe recirculare intra mai puțin dar tot intra. Mi-a zăpăcit genunchiul! Nici cei de la reprezentanță nu stiu ! A mai pățit cineva așa? Imi poate da cineva un raspuns? Multumesc si aștept un mic ajutor

  7. Ionel Hutuleac says:

    Revin dupa primii km facuti cu masina. Am fost pe traseul Bacau-Iasi si retur, un drum cu destule linii drepte si curbe. Masina a mers perfect in intervalul 60-120km/h. Motorasul de 1,0 litri pe benzina impreuna cu turbina isi fac treaba f.bine. Nu am calculat consumul dar nu cred ca a depasit normalul. In oras se misca foarte bine iar sistemul start-stop la semafor chiar functioneaza. Foarte multumit de masina raport calitate/pret/dotari.

    • Nicolae Vulcu says:

      Am înțeles că revizile sunt scumpe pot sa detaliezi ce inseamna ? As dorii sa achiziționez un i20 Active cu motorul de 1 TGI

  8. Ionel says:

    Bună ziua. De câteva zile am achiziționat un Hyundai 1,1,0l Acive. Am ieșit cu mașina la sosea și am făcut câteva teste de conducere.Se manifesta foarte bine, motorul răspunde prompt la si licitare, trebuie doar o sincronizare mai buna intre ambreiaj și accelerație. Pedala de accelerație dacă o apeși mai tare mașină pleacă rapid și capătă viteza dorita. Este chiar peste așteptări având în vedere ca am avut un motor de 1,2 cu 90CP. Acesta este mult mai vioi și suna chiar frumos.
    Voi reveni cu impresii după cel puțin 1000km parcurși. Pana atunci sunt încântat de mașină.

  9. Multumesc mult pentru pareri! Singura mea temere e legată de cilindri…Nu am condus nimic in 3 cilindri si de aia nu stiu cum se comporta la un drum mai lung …In rest masina imi place f tare

    • Ionut says:

      Nici eu nu am mai condus un motor in 3 cilindri pana acum si imi era putin teama de aceste motoare la inceput, cand abia au aparut pe piata. Intre timp, insa, am intalnit destule masini cu motoare in 3 cilindri (0.9 tce de la Renault sau 1.0 ecoboost de la Ford) care au peste 100k sau chiar 150k km fara probleme. Banuiesc ca si acest motor de 1.0 t-gdi de la Kia/Hyundai este asemanator si sa speram ca va fi destul de rezistent.

      Altfel, ca performante pe hartie arata bine. Cuplul de 171 Nm si aceia disponibili de la 1500 tr/min este foarte foarte bine. Acelasi motor este pus si pe Kia Ceed, o masina mai mare.

      Si mie imi place tare mult masina, imi place ca e destul de dotata pentru pretul ei, si siguranta este superioara Daciei Sandero Stepway pe care o iau, de asemenea, in considerare.

      Ma mai gandesc totusi, daca nu cumva e cam mica, mai ales ca in cazul meu va fi folosita mai mult in afara orasului 🙂

  10. ader says:

    Salut,

    Am cumparat masina in februarie 2017 – Hyunday i20 active elite, deci o folosesc de aproape juma de an, am mai mult de 7k km la bord. Ar fi interesant sa vad daca aveti aceleasi pros/cons ca si mine.

    Pros:
    – Acceleratie si motor super faine, foarte agila
    – Pe autostrada, la 160-170km/h are o aerodinamica super buna
    – Cuplul foarte bun, schimbarea vitezelor (in afara de reverse) super rapida
    – Spatiu interior mare, inclusiv partea din spate, unde au loc 2 persoane fara probleme. Spatiul din portbagaj super mare, am mers la munte cu gear and all 4 persoane si am avut destul loc.
    – Arata super bine :D, mai ales cu luminile LED frontale
    – Cruise control e on the spot, dar imi place mai mult sa o conduc manual
    – AC ul se comporta impecabil, aproape instant ai cooling

    Cons:
    – Pe la 130km/h se aude un suierat pe laterale, ma gandesc ca poate fi de la ceva care vibreaza la viteze mari ale vantului lateral, nu se aude de fiecare data. E pretty freaky sometimes. Masina este foarte bine antifonata, dar tot se aude acest sunet.
    – Oglinda care se inchide de fiecare data cand inchizi masina.
    – Cam greu sa gasesti butonul de deschidere la portbagaj.
    – In partea din spate, stanga, se aude un sunet destul de neplacut (s-ar putea sa fie de la firele de abs de la rotile din spate, care au un cover de plastic). Acest lucru se intampla cand trec prin gropi sau la denivelari dinainte de zebra.
    – Oglinda centrala ocupa un spatiu destul de mare, si nu prea vezi luminile de la semafor 😀
    – Consumul urban este de 10-11l/100km, iar cel extra in jur de 6-7l/100km. In treapta a 2-a ai consum instant si de 30-40l/100km. The sweet spot este sa nu treci de 110-120km in treapta a 4-a pe autostrada si 60-70 in treapta a 3-a. in localitate.
    – Intra foarte greu in marsarier cand pleci prima data de pe loc, de zici ca e blocata, trebuie sa incerci de mai multe ori.
    – Sistemul start-stop e aproape inutil, pentru ca nu poti schimba viteza in timp ce se porneste motorul, si literally pierzi timp de te clazoneaza aia din spate de vreo 2-3 ori cand pleci de la semafor.
    – La nivelul de echipare maxim pe care l-am luat, nu s-au gandit si ei sa puna boxe in spate (my bad there, ca nu am stiut)
    – Sugestiile de schimbare a vitezelor pe bord, daca as stii sa le scot, as face-o. Sunt literally out of this world. Sper ca nu facut versiunea automata sa schimbe vitezele folosind acelasi algoritm.
    – Busonul de la rezervor se putea deschide mai mult. Trebuie sa dai masina super in fata la benzinarie ca sa alimentezi comod.

    • În concluzie esti multumit de masina ? Vreau sa mi iau si eu modelul asta insa la hyundai sibiu nu au modelul sa l pot conduce un pic. Vreau parerea ta

      • ader says:

        In general, da. calitate-pret ratio este foarte bun. Pentru oras si mini drumetii este foarte buna, avand in vedere garda la sol ridicata si spatiul interior.

        • Ai facut vre un drum mai lung..gen ..sa iesi din tara ? Sunt curios cum rezista la drum mai lung. Intreb asta sa stiu daca te poti baza pe ea si sa faci o vacanță în Grecia ..de exm. Multumesc mult!

          • ader says:

            Am facut in jur de 1000 km in 2-3 zile, si se comportă okay. Cu o masina nouă nu ar trebui sa fie nicio problema o drumeție mai lungă.

        • Nicolae Vulcu says:

          Ai idee prețul reviziilor spune undeva la un reviei ca sunt scumpe …

          • ader says:

            Am masina de mai mult de un an si la prima revizie am platit in jur de 400 RON. Am avut si un accident usor in care s-a zgariat farul fata stanga si surpriza, un asemenea far LED este in jur de 7000 RON, deci e destul de scumpa o reparatie.

    • Ionut says:

      Este bine venit acest comentariu cu pareri de la cineva care a condus-o mai mult timp. Eram hotarat sa o cumpar si eu vara asta, dar am hotarat sa mai aman putin pentru ca au intervenit alte cheltuieli. Poate anul viitor, in caz ca nu ma razgandesc. Per total imi place masinuta desi sunt constient ca exista si lucruri deranjante, ca la orice alta masina.

      @Cimpeanu Nicu: Te referi la spatiul interior pt o calatorie mai lunga, confort?
      Altfel nu vad de ce nu ar fi ok, totusi e o masina noua. Acum cativa ani aveam un prieten care mergea la rude in Germania cu o Toyota Aygo, iar eu am mers chiar si pana in Polonia anul trecut cu un Renault Clio bicorp 2001 fara probleme.

  11. Buna ziua ! Am vrut să văd pe viu ..sa zic asa ..un model i20active ..dar in sibiu nu au pe stoc. Ma intereseaza daca aceasta masina e suficient de mare pt o familie formată din sot..sotie si un copil. Se poate merge intr o vacanță..in afara tarii..? Este suficient spatiu ..cum rezista la drum …?

    • turatiimaster says:

      Depinde de asteptari, masina are spatiu, rezista la drum lung fara probleme, n-as numi-o totusi masina de concediu. Am prieteni care au i20 sau i20 Active si sunt multumiti de alegerea facuta. Ideal ar fi sa gasiti totusi o masina la dealer, sa o puteti vedea pe viu.

  12. Ionut says:

    Salutare! Foarte complete review-urile dumneavoastra!

    Sunt in cautarea unui automobil si dupa multe review-uri si calcule la bani am ramas la Dacia Sandero Stepway (Prestige 0.9 tCe), Hyundai i20 Active, Peugeot 2008. Din pacate Peugeot 2008 a cam cazut. Imi placea cel mai mult, insa pretul este cam mare, mai ales daca optez pentru o varianta de echipare superioara.

    Sandero Stepway este cu 2500-3000 euro mai ieftina, asa ca ma gandeam daca merita diferenta pana la i20 Active. Nu am nevoie neaparat de garda la sol foarte mare de pe Stepway, ci m-as descurca si cu cea de pe i20 Active, asadar asta nu ar fi o problema. Ca dotari sunt asemanatoare.
    M-ar interesa si spatiul din spate, care pare mai mare la Sandero Stepway. Am avut un Logan din prima generatie si mi s-a parut un spatiu destul de bun in spate la acea masina.

    Ce imi recomandati?
    Scuze pentru postul lung.

    • turatiimaster says:

      Depinde, i20 are avantajul unei sigurante active si pasive net superioare modelului de la Dacia, luati in calcul si acest aspect. Daca nu mergeti la pescuit sau chestii in afara soselei, unde Stepway are unghiuri mai bune, i20 Active e o varianta ok. Si Stepway e ok, acum puneti in balanta 2500-3000 euro cu siguranta superioara plus dotari pe care Stepway nu le are si alegeti ce va place. Ambele sunt bune.

  13. Mihai says:

    Ce îmi recomandați -pentru ca vreau sa mai ies și la pescuit cu ea-
    Hyundai sau Stepway 0,9te?

    • turatiimaster says:

      Stepway, are unghiuri mai bune si garda la sol mai mare, se descurca mult mai bine in afara soselei.

  14. Alexandru says:

    Salut,

    Intre i20 Active și Ford Ecosport, ce ați alege ? Doresc cutie automată, știți dacă va fi disponibilă pe i20 Active? Pe Ecosport este disponibilă, dar nu cu motorul nou.

    Mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Din cate stiu nu cred ca vom vedea automata pe Active, pana acum n-am auzit nimic de treaba asta. Exista automata cu 4 trepte pe alte piete, dar nu in Europa (nu mai cumpara nimeni 4 trepte in Europa). Era o smecherie sa puna 1.0l T-GDi cu DCT, dar nu am informatii concrete. Active e doar un hatch inaltat, EcoSport are unghiuri, e mai SUV, modelul nou care se va face la Craiova va fi mult mai spectaculos ca asta actual.

      • Alexandru says:

        Multumesc pentru raspuns. Totusi, am indoieli in a cumpara EcoSport AT fara mult laudatul motor al anului 1.0 EcoBoost. Poate raman la Fiesta, desi imi place mai mult pozitia la volan pe EcoSport.

  15. daniel says:

    Revin la plecarea de pe loc, am vrut sa spun ca se poate pleca cu o usa deschisa fara se existe un semnal sonor, doar martor luminos pe bord. MEA CULPA.

  16. daniel says:

    M-am referit la existenta unui buton sau comenzi dedicate pe cheie pentru inchiderea oglinzilor laterale. In configuratia actuala oglinzile se inchid independent de vointa utilizatorului in clipa in care se blocheaza usile cu ajutorul cheii. Cu butonul interior nu am nimic, atata doar ca ramane activ si in timpul rularii, cea ce mi se pare aiurea, in cazul unei atingeri involuntare oglinzile inchizandu-se. Si faptul ca se poate pleca de pe loc fara sa existe o atentionare sonora, il consider un MARE MINUS. Referitor le butonul de deschidere a portbagajului, este OK , functioneaza, pozitionarea lui este anapoda. Si aceasta pozitionare este rar intalnita la alte marci (crede-ma ca am mers cu ochii mariti sa mai vad asa ceva, si am vazut doar la modelele noi de megane si la un Opel). Compar aceasta pozitionare cu cea a existenta pe i20 din 2013. Restul sunt pareri care intr-adevar poate pe altcineva nu deranjeaza.

  17. daniel says:

    Niste pareri despre modelul prezentat, altele decat cele din filme? Sunt posesorul unui i20 active de 1 luna si as fii fost curios de parerile altor detinatori ai acestui model, mai ales ca din punctul meu de vedere masina are si niste minusuri, pe care nu le-am regasit in filmari: lipsa unui buton dedicat pe telecomanda prin care sa se poata activa/dezactiva inchiderea oglinzilor laterale- nu intotdeauna este nevoie sa se inchida oglinzile, mai ales acuma, pe perioada iernii, cand se formeaza gheata pe ele si pe angrenaje; lipsa unui semnal sonor in cazul in care se pleaca cu o usa deschisa; butonul de comanda al inchiderii oglinzilor laterale ramane activ in timpul mersului, existand riscul inchiderii accidentale a acestora; cotiera este un fel de gluma, este mica si foarte joasa, cotul neajungand nicicum la ea; indicatorul de schimbare a vitezelor nu are nici o legatura cu cutia de viteze-daca se respecta indicatiile acestuia motorul ruleaza subturat bine; capacul rezervorului se putea deschide mai mult, fiind necesara o atentie in plus la oprirea fata de pompa; localizarea butonului de deschidere a portbagajului exact deasupra barii de protectie spate este total nefericita, iarna umblu cu mana prin zapada si gheata sa il caut (am patit-o); nu stiu ce fel de sisteme de filtrare a aerului are (sau mai degraba nu are), pentru ca gazele emise de masinile din fata intra in habitaclu fara nici o jena-problema asta nu se intalneste la un i20 din 2013, tot al familiei. In rest nimic de comentat, motorul compensand mare parte din aceste neajunsuri. Este pur si simplu senzational.

    • turatiimaster says:

      Are buton din cate stiu eu, pentru pliere oglinzi, citeste manualul masinii, nu mai retin daca are ceva din setari, insa imi amintesc ca avea buton de pliere oglinzi separat, era sus pe panoul portierei, deasupra reglajelor de oglinzi. La toate masinile intra mirosul de gaze de esapament inauntru, daca nu apesi butonul de recirculare. Butonul de deschidere portbagaj e asa la o multime de masini, deci astea nu sunt probleme, sunt chestii subiective, care ti-ar fi placut sa fie altfel, insa majoritatea masinilor (inclusiv de alte marci) sunt asa.

    • whoknows says:

      Stie cineva daca este o problema generala la i20 ACTIVE faptul ca la atingerea mai intensa in partea din stanga a bord-ului (sub blocul de lumini) sau in partea de sus a ceasurilor se produce un zgomot destul de neplacut (scartaie destul de rau) ? Am achizitionat de cateva saptamani masina si dupa un drum mai lung in tara si doar acolo unde am intalnit denivelari, vreau sa spun ca se simte un zgomot destul de neplacut. Ma intereseaza sa stiu daca este o problema generala din fabricatie sau poate fi un defect doar la masina mea ?

  18. Dan says:

    Cred ca am gresit cand am ales motoarele de Mazda drept reper,insa Honda spre exemplu sunt cu adevarat etalon de fiabilitate pe motoare aspirate.Interesante informatii 71doru,sa inteleg ca aceste motoare pe benzina sunt la fel de pretentioase in exploatare ca motoarele diesel turbo?

    • 71doru says:

      Nu le poti numi pretentioase cum nici despre motoarele diesel in general nu poti sa spui ca sunt pretentioase. De cele mai multe ori este vorba doar despre obiceiurile corecte sau gresite in exploatarea lor si despre alegerea corecta sau nu a motorului in functie de necesitatile reale. Mai concret, un motor diesel cu care sa faci doar drumuri lungi, de preferat in regim de autostrada si fara a-l forta prea tare, va functiona sute de mii de km fara probleme. Acelasi motor chinuit doar in oras la 1200 rot/min va da semne de oboseala mult mai rapid. Motoarele turbo pe benzina sunt chiar mai putin pretentioase decat cele diesel si mai putin costisitoare la intretinere. Cat timp respecti un minim de reguli in exploatarea lui , valabile de altfel in mare masura si pentru motoarele aspirate, nu vei avea probleme.

    • Ovidiu says:

      Au disparut aspiratele de pe noua generatie Civic !!! Macar sa fi lasat pe cel de 1.8 sau unul de 1.6 aspitrat! Din cate stiu injectatele si turbionatele sunt complicate ,sunt si fiabile ,poate , dar la la un bai tre sa ai masinade schimb, oricum niste repere de schimbat vor fi foarte scumpe! Eu merg lejer pe aspirate + variante de combustibil!

  19. 71doru says:

    Nu am gasit curba de cuplu si de putere la acest motor, dar am vazut graficele altor motoare turbo pe penzina inclusiv al Ecoboost-ului de 1litru in varianta 100 si 125CP. Si acest motor vine deocamdata in doua variante de putere 100CP si 120CP, cel din urma echipand Kia Ceed. Se aude ceva de varianta 140CP pentru Kia Rio GT.
    Caracteristic acestor motoare este faptul ca sunt foarte elastice, ating cuplul maxim la o turatie foarte mica, undeva in jur de 1400-1700rot/min si il mentin la aceasta valoare pana pe la 4000 chiar 5000rot/min, dupa care valoarea lui scade mai mult sau mai putin abrupt.
    Foarte probabil ca si curba de putere a acestui motor sa fie foarte asemanatoare cu a Ecoobust-ului de 100CP, adica sa urce constant pana la 4500rot/min unde atinge Pmax. apoi sa isi pastreze valoarea de 100CP sau sa scada foarte putin pana la 6500rot/min.
    Pompa de benzina de inalta presiune este actionata de axul cu came al supapelor de evacuare si este relativ zgomotoasa, de aceea necesita o antifonare suplimentara.
    Din cate stiu, la mine la Craiova exista in uzina Ford laborator pentru testarea motoarelor fabricate. Periodic se ia la intamplare un motor de pe linia de fabricatie si este testat in conditii extreme simulandu-se un parcurs de … atentie
    750 000km, evident cu pauze pentru inlocuirea uleiului si a filtrului de ulei. Motorul este incalzit la sarcina partiala timp de 40 minute dupa care este supus la diverse probe care simuleaza diverse situatii, variatii mari de sarcina si de turatie, functionare la putere maxima timp indelungat etc. In pactica insa, aceste motoare de foarte multe ori nu sunt exploatate corect, in sensul ca unii fac mereu drumuri scurte si merg mereu subturat, altii nu au rabdare nici macar 10 minute cu atat mai putin 40 si suprasolicita motorul, altii dupa forje il opresc brusc, altii uita sa ii faca revizia, il bruscheaza etc.
    Cu exceptia primei generatii de motoare TSI, aceste motoare sunt la fel de fiabile ca si cele aspirate, cu conditia sa fie corect intretinute si exploatate. Una dintre greseli foarte des intalnita este teama unora de turatii inalte si obsesia pentru consumuri cat mai mici. Drept urmare apar depuneri pe supape, bujii, turbina, sonde lambda, injectoarele se pot si ele infunda. Este cunoscut faptul ca la motoarele cu injectie directa depunerile de carbon apar mai ales la functionarea in regim stratificat, adica in sarcina mica si la turatii joase. Consecintele: motorul incepe sa consume mai multa benzina, datorita depunerilor racirea anumitor piese are de suferit, creste riscul de detonatii, motorul pierde din putere, ungerea si racirea lui este deficitara.

  20. Dan says:

    Pai tocmai,motorul pe benzina aspirat dpdv fiabilitate este best of.Fara indoiala ca sunt folosite materiale de ultima ora la benzina turbo,insa fara ezitare as merge pe un aspirat de 2.0 de la Mazda spe exemplu,in dauna unuia de cilindree mica si turbo.Scuze de eventualele divagatii si abateri de la topic.

    • turatiimaster says:

      Da, dar la un moment dat nu te poti opune curentului. Spun asta pentru ca si la momentul downsizingului de la 2.5-2.2 la 1.6 au fost aceleasi discutii, ca motoarele mici nu sunt fiabile, ca daca sunt turbo nu e bine. Timpul a aratat ca sunt si rateuri, insa motoarele tin in general mult mai mult decat credeau scepticii. Odata cu reducerea dimensiunilor, si tehnologiile conexe evolueaza, de la tratamente metal pana la procesele de ardere si control a acestora (recte Mazda, ca tot ai dat exemplu, foloseste o cilindree mare, dar tehnologii neconventionale, rapoarte de comprimare atipice, cicluri de functionare in pseudo 5 timpi, riscante in cazul defectarii sistemelor de control, am explicat asta pe larg la prezentarea 2l Mazda). Ce incerc sa spun, nu neaparat sa te contrazic, e ca si motoarele astea au dreptul la o sansa. 0.9l TCe de la Renault/Dacia, toti au facut misto de motorasul ala, surpriza, merge tare, economic, si, ce sa vezi, e si durabil…

    • andrei says:

      Uite tocmai de-asta e bine să ne informăm înainte și să nu luăm de bune toate legendele urbane. De exemplu motoarele Mazda sunt, teoretic, supuse unor stresuri foarte mari față de altele motoare fapt ce, teoretic, le-ar face mai puțin fiabile. Probabil însă că oamenii de acolo s-or pricepe totuși să facă motoare fiabile în ciuda teoriei de scara blocului. Dar la fel de probabil e să se priceapă și inginerii de la alte firme care merg pe calea motoarelor turbo.

  21. Dan says:

    Fara suparare,eu nu mi-as lua acest motor si in general motoarele mici supraalimentate daca as tine masina zece ani si kilometrajul ala.1,2TSI spre exemplu,a avut numeroase probleme din start,e foarte adevarat ca POATE s-au rezolvat,insa nu as vrea sa ma imprietenesc cu cei din service si sa raman fara masina din cand in cand…Aceasta gaselnita de marketing cu micsorarea cilindreei se face cu un consum mare in general,bine,nu e cazul aici,in dauna fiabilitatii.Timpul va decide ce si cum,insa,personal m-as abtine sa cumpar asa ceva acum.Robert,te rog nu te supara,faci o treaba minunata,insa cele de mai sus sunt strict pareri personale,fara intentii de flame.

    • turatiimaster says:

      Parerile personale sunt acceptate aici, asa cum bine se stie. Eu n-as fi asa sceptic cu motorizarile mici, 1.2l TSI a avut probleme, ce-i drept, insa hai sa intrebam lumea cum merg motoarele de Matiz, cati km, o sa ai surprize mari, iti garantez. Eu am si un Spark de 1l (ultimul model, 2010), iti garantez ca tine 200 000 fara probleme (nu e turbo, e aspirat). Motorizarile noi, turbo, au si tehnologii foarte noi, daca vezi un piston de motor 1.0 EcoBoost sau astea de la Hyundai/Kia, dar practic de la orice producator care se respecta, ramai afis: sunt ultimul racnet, in materie de materiale, design, eficienta, exista sisteme de racire separate pentru bloc, chiulasa, piston, etc, tocmai pentru fiabilitate marita. Uneori proiectarea da rateuri, ca la 1.2l TSI, insa Hyundai/Kia de exemplu au motorizari de 1.1, 1.0, 1.2 de foarte multa vreme, cauta pe forumurile de marca, o sa vezi ca motoarele duc bine merci sute de mii km.

      • bancher says:

        eu detin o Octaivia 1.2 TSI si pot sa spun clar: PROBLEMELE NU AU TINUT DE FAPTUL CA MOTORUL ESTE TURBO CI DE CALITATEA PROIECTARII SAU DE CALITATEA SLABA A ANUMITOR SUBCOMPONENTE.
        Problemele la 1.2 TSI sunt la intinzatorul lantului de distributie, probleme care nu tin de turbo ci de proiectarea intinzatorului hidraulic. Problemele au fost total rezolvate odata cu trecerea la 1.2 TSI pe curea (de fapt nici la ultimele modele pe lant nu au mai fost probleme).
        Sunt multe motoare 1.2 TSI care au trecut de 150 000km fara probleme.

        • turatiimaster says:

          La un motor turbo tensiunile in lantul de distributie sunt mai mari, pentru ca vitezele de rotatie cresc mai rapid, de aici si posibilele probleme ale intinzatorului si lantului.

  22. call says:

    Ma intreb cat tine un motor ca acesta de hyundai, de 1 – 1.2 l benzina supraalimentat. Eu mi-as cumpara o masina cu un astfel de motor supraalimentat dar o iau pentru vreo 10 ani in care sa fac aprox 200.000 km. Ce parere aveti? Multumesc.

  23. Razvante says:

    Am alergat un Hyundai Accent Lc vreme de 8 ani si vreo 182k km. Prorbabil una din cele mai rezistente masini pe care am pus mana, pacat ca interiorul parca venea de undeva de la inceputul anilor ’90. Acum cu noile linii de design si evolutia tehnica a motoarelor acestei marci ma gandesc ca intr-o zi sa revin la aceasta marca, poate chiar cu acest model, pentru sotia mea.
    Pana una alta, as vrea sa intreb, daca exista vreo sansa sa vedem la test ceva de la Subaru. Ma incanta noul Levorg, desi pretul ma descurajeaza si totodata parca mi-ar placea si Foresterul cu facelift. Le ai in plan anytime soon?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu ce sa raspund, Subaru in Romania e intr-o stare destul de precara acum, nu stiu daca voi gasi masina de test.

      • Marius says:

        Pentru un test cu modelele acutuale Subaru incearca sa iei legatura cu cei de la Autokino Brasov. Sunt sigur ca vor fi mai mult decat dispusi sa-ti puna o masina la dispozitie. Nu cred ca au in aceasta perioada Levorg pentru test, dar Forester si Outback ( modelele actuale) sigur sunt disponibile. Foarte posibil sa fie si noul XV .

  24. Dan says:

    Buna Robert,raspuns la intrebarea ta-ce-ti poti lua la banii astia?Honda Civic sedan aflata la oferta acum.Cind crezi ca reusesti sa o prezinti?Multumesc

  25. Florin says:

    Pe cand un test cu noul Elantra?

Leave a Reply to Adi Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.