Kia Sportage 1.6l T-GDi DCT 4×4 GT Line

Cum spuneam si se pare ca nu scap, probabil ca o sa imi cumpar un Sportage automat. Pentru ca imi place si e masina pe care mi-am dorit-o inca de la generatia a 3-a. Si eram cu gandul la motorul diesel, cu care deja am avut doua teste.

Apoi a aparut varianta asta si ce sa vezi, am observat o chestie interesanta: ca si in cazul modelului Hyundai Tucson, agilitatea variantei 1.6l T-GDi face o mare diferenta in comparatie cu varianta diesel. Da, fiabilitatea cutiei de viteze cu convertizor de cuplu e legendara, insa si viteza si finetea cu care schimba transmisia DCT7.

Si surpriza mare vine de la consum. Evident ca in oras si la viteze mari pe autostrada e avantajat dieselul, turatii mici, diesel, se subintelege ca e in avantaj. Insa media pe aceleasi trasee si cam in aceleasi conditii, nu difera mult de un diesel 2l 185 CP automat.

Cel mai mic consum mediu scos cu 2l automat a fost pe la 7.3l la suta, in timp ce cu 1.6l T-GDi cred ca scoti un 8,6l la suta de km, real. Nu mi se pare mult. Iar performanta e superioara. Viteza maxima ramane identica, insa pe 0-100 si pe reprize pare sa bata benzina.

Pret de achizitie mai mic cu vreo 2000 si ceva de euro (functie de oferta de moment), taxele sunt mai mici, dupa multe calcule am realizat ca la 20 000 km rulaj anual si tinuta masina 7 ani (cat e garantia), nu prea renteaza sa iei diesel…

164 thoughts on “Kia Sportage 1.6l T-GDi DCT 4×4 GT Line

  1. Ferrry

    Salut Robert,
    Multumiri pentru prezentarile foarte bune si detaliate, unice in Romania. Sportage este o masina foarte buna in clasa sa insa ce parere ai de concurenta, respectiv Nissan Qashqai 1.6 Dig-T 164 CP (cutie manuala)? Ai condus acest model?

    • turatiimaster

      Nu am condus, o sa caut una, motorul e bun si economic, e acelasi motor de pe Megane GT sau Clio RS, intr-o varianta mai blanda.

  2. cristim

    Salut,
    Ai condus si Hyundai Tucson 1.6l T-GDi 7DCT 4×4 si Kia Sportage 1.6l T-GDi 7DCT 4×4. Pe care dintre cele doua ti-ai dorii sa o ai, sau care ar castiga prin comparatie ?

    • turatiimaster

      Kia, garantie 7 ani, posibilitati de configurare mai bune.

    • bancher

      eu nu cred ca motorul se incalzeste in numai 2km, asa cum ai spus in min 36 din clipul 2.
      detin si eu motorizari turbo pe benzina, cu injectie directa, si abia se incalzeste motorul. e ca la diesel. Motoarele aspirate pe benzina se ncalzesc in 2km, dar nu si cele turbo.

      • Dorin

        Detin si eu un Kia 1.6 TGDi, as putea sa confirm ca se incalzeste in 2, macim 3 km

      • turatiimaster

        Crede-ma, se incalzeste in fix 3 km, e incercat de mine si comparat cu diesel, pe fix acelasi traseu, in aceleasi conditii, Pajura-Piata Chibrit 1.6 Turbo e aproape de temperatura de regim, 1.6 diesel (dCi) atinge jumatate din temperatura de regim abia in Giulesti, plecare tot din Pajura (caldura baga si dieselul, dupa vreo 6 km).

        • bancher

          e lucru mare, sa stii, sa ti se incalzeasca un motor turbo cu injectie directa in numai 3 km.
          1.2 TSI de la VAG, distributie pe lant, se incalzeste in 10 km.

          • turatiimaster

            Astea noi se incalzesc foarte rapid, au 2-3 sisteme separate de racire (pe zone), termostatate, bloc aliaj aluminiu care preia caldura de combustie ultrarapid, uneori chiar ma intreb daca ciclurile astea prea rapide de incalzire nu cumva afecteaza furtune si alte chestii din compartimentul motor.

  3. adrian

    salut, se poate te rog o comparatie/recomandare in cateva cuvinte cu un Mazda CX5 benzina? (evident AWD, automat). Am vazut ca nu ai apucat sa testezi si varianta benzina mai sus mentionata.

    • turatiimaster

      Salut, ce sa zic, ambele sunt masini ok, Mazda presteaza bine si nu e nici turbo, deci consuma mai putin condusa normal. Depinde ce cauti, la ce bani, si eu as fi vrut sa conduc benzina automata pe CX-5, dar n-am condus, doar presupun. Nu gresesti cu niciuna, eu sunt mai incantat de Sportage pentru garantia mare si posibilitatile de configurare.

  4. Akeem

    Salut si felicitari pt tot ce faci, mai ales ca n-am vazut pe niciunde review-uri asa de complete ca ale tale. Sa nu mai zic de prezentarile unora cu “staif” in lumea cronicii auto care iti dau 5 minute de poze oficiale sau de la saloanele auto (adica ceea ce gasesti si singur pe net) ori si mai rau – filmari “artistice” cu imagini caleidoscop ori masina ruland pe dos, cu soarele jos si soseaua sus, de parca te duci sa alegi pozarul pentru nunta si vrea sa te impresioneze cu abilitatile lui de filmare.
    Masina pare impresionanta ca si raport pret-calitate-performante-dotari si intr-adevar e de luat in seama inaintea diesel-ului pentru kilometraj normal. SI felicitari coreenilor pentru unde au fost si unde au ajuns intr-un timp relativ scurt si rusine altora cu pretentii care cam bat pasul pe loc, ba chiar trag mai tare cu brandul si mai putin cu ceea ce ofera. Am urmarit destul de mult piata SUV-urilor din ultimii ani si aceasta Kia, fara sa obtina “excellent” in vreun domeniu, obtine “bine” sau “foarte bine” cam peste tot. Si asta e ceea ce conteaza, deoarece pentru un utilizator “mediu” asa cum suntem 99% dintre noi, acel “excelent” e greu de atins, deci nu prea ai ce face cu el. In acelasi timp, un “excellent” intr-o parte inseamna “satisfacator” sau “slab” in alta parte. Si asta e foarte frustrant si usor observabil de catre oricine.

    In alta ordine de idei, as avea o sugestie (poate au mai exprimat-o si altii): daca tot filmezi tu si comentezi fiecare piulita in parte, n-are merge si cateva minute cu partea de sub masina? Poate gasesti o rampa pe undeva sau chiar plimbata camera nitel pe dedesubt. Aici in Romania suntem interesati de protectiile de sub masina, daca scuturile sunt de plastic sau metalice, daca exista posibilitatea unor configurari “after-market”, cam ce se poate agata pe sub masina in cazul iesirii pe coclauri, etc.
    Mi-aduc aminte cat am fost de incantat la aparitia Hondei CR-V (cea anterioara nu-mi prea placea) pana cand am dat de una la Carrefour si am vazut ce atarna sub scaunul pasagerului din fata…

  5. Dinu

    Am condus si eu Sportage chiar cand au aparut si am ramas dezamagit de faptul ca masina nu avea nici macar 100KM si scartia foarte tare plasticaraia de pe bord cand treceai peste denivelari.

    • turatiimaster

      Eu nu am intalnit asa ceva la niciun Sportage, am condus vreo 5 diferite, in total vreo 8000 km, n-a scartait nimic.

    • costi

      clar nu era sportage…eu am unu din iunie 2016 si nu scartaie nimik la bord – 8000 km
      ca si comparatie o kia ceed pe care o am de 8 ani 85000 km nu scartaie deloc – si am mers cu ea pe drumuri de tara vara.
      incearca un renault sa vezi soriceii ca si comparatiei si dupa sa ne spui cum e.

    • Dorin

      Pot sa te contrazic, am deja 2000 km si nu am sesizat aceasta problema, dimpotriva, mi se pare foarte silentioasa, chiar si cu jante de 19

  6. Dan

    Robert, te rog sa ne ții la curent , la ce varianta te-ai gândit să-ți cumperi pana la urma!?1.6 T-GDI sau 2.0 crdi?
    Oscilez serios intre aceste doua variante, mai exact T-GDI sau 2.0 136 în varianta gt line , ambele automate, în condițiile în care nu cred ca am sa fac mai mult de 20.000 km pe an. Un drum pe an o sa vadă mașina din UK pana în România și înapoi, deci, dintr-un foc 5000 km dus-întors.
    Trebuie sa ma gândesc si la faptul ca aici în UK, taxa este mai scumpa la un motor benzinar decât diesel …în primul an 300 £ după care 210 £ din al 2-lea an pt varianta T-GDI și 185 £ respectiv 185 începând din al doilea an pentru diesel ul de 136
    Benzina iarăși este mai ieftina în jur de 2-3 penny decât motorina dar, totuși, cel mai mult ma “sperie” faptul ca în condițiile de trafic greu de Londra, mașină o sa consume, cred eu , un 11-11,5 %.
    Pe lângă toate astea enumerate mai sus, primarul Londrei se gândește serios ca de la începutul lui 2020 sau imediat după, sa taxeze “serios” motoarele diesel sau chiar sa le elimine total, lucru ce ma pune iarăși pe gânduri.
    Tu ce sfat mi-ai da de achiziție în condițiile enumerate de mine mai sus? Mulțumesc frumos și numai bine.

    • turatiimaster

      Ma crezi ca in fiecare noapte ma gandesc la asta? Matematica imi spune benzina turbo, fara discutii, in mod normal nu depasesc 15000 km pe an, tinand cont ca merg 90 la suta din timp cu alte masini. Diferenta de pret intre diesel automat si benzina turbo automat e destul de mare in RO, deci intr-un interval de timp de 7 ani, la 15 000 km rulaj anual, matematic vorbind benzina iese castigatoare. Plus lipsa stresului cu DPF si alte mizerii de diesel. Pe de alta parte, dieselul automat ma tenteaza pentru ca eu mai intru in offroad, destul de regulat chiar, si convertizorul de cuplu actioneaza si ca un reductor in teren greu.

      Revenind la ce spui tu, sincer sa fiu, esti cam in aceeasi dilema. La 20 000 rulaj, esti cam la acelasi cost de utilizare diesel/benzina, ideea e alta, ca daca faci multi km in oras, e mai recomandat benzina, pentru ca dieselul il omori repede. Iar apare problema cu interzicerea dieselurilor, in Londra e foarte posibil sa se interzica sau sa se suprataxeze dieselul, exista acest risc. Mai ia in calcul si faptul ca dieselul automat in trafic urban nu e foarte economic, posibil sa stai linistit in 9-10l la suta de km in oras. Asa ca diferenta nu e atat de mare. Parerea mea, ia in calcul o diferenta reala de 3l la suta, in favoarea dieselului, fa-ti celealte calcule, tine cont de ce am zis aici si afli raspunsul singur. Eu inca il mai caut, desigur va conta si ce pret imi va oferi Kia, evident ca eu am un pret foarte bun la achizitie.

      • Andrei

        Salut Robert, in ce priveste versiunea de 1.6 GDI, cand crezi ca vei face un test ? Sunt curios de consum, masa masinii fiind mai mare decat un ceed.

  7. alex atodiresei

    Astept cu nerabdare testul cu 1.6 GDI si 1.7 DSL. M am hotarat sa mi iau o KIA si oscilez intre 1.6 GDI Style cu ceva optiuni, sau 1.7 DSL, sau daca mai strang un pic sau primesc ceva discount mai bun poate chiar 1.6 TGDI. Va fi manuala masina si 4×2, nu fac multi km, sub 15.000 pe an, tind sa cred ca 1.6 GDI e cel mai fiabil insa cel mai putin performant, cuplu si cai mai putini, 1.7 DSL probabil econom dar cu problemele aferente unui mers preponderent urban, 1.6 TGDI nu stiu nimic despre acest motor, probabil performant dar inca la inceput? Fiabilitatea lui, tinand cont ca are turbo nu stiu cum e, plus ca nu il pot lua decat in varianta GT line si asta pentru mine inseamna sa strang curea mai mult decat e stransa deja. Probabil ca Style e mai mult decat suficient, dar pe hartie 1.6 TGDI pare foarte interesant.

  8. Akeem

    Robert, pana la urma, lasand matematica si consumul deoparte precum si testele in linie dreapta pe autostrada (am cronometrat eu asa, aproximativ, pe youtube si se pare ca versiunea asta ar fi mai vioaie in reprize cam cu 1 – 1,5 sec decat dieselul de 184 CP).
    Tu le-ai condus pe amandoua, si zici ca ai ajuns si pe la Sinaia, ai putea spune care te ajuta mai mult la urcare? Nu in offroad ci pe sosea, gen Dealu Negru. Pana la urma T-GDI are cuplu de Duster diesel care e cu vreo 300 kg mai usor. Ori daca stai in spatele TIR-ului si incerci sa evadezi la prima largire de sosea sau cand iti permite traficul din fata, te ajuta motorelul sau te impinge Dusterul de la spate?

    • turatiimaster

      Oricare dintre ele merge bine bine, deci nu iti fa probleme cu TIR-urile si alte din astea, nu exista asa ceva, ai cutie dublu ambreiaj care schimba foarte rapid si cuplu destul plus un motor excelent turbo, eu mananc tiruri si munte cu un pick-up si depasesc 3 tiruri deodata pe treapta a 4-a, e drept ca am 400 Nm. La diesel la fel, ai 400 Nm si cutia schimba bine, deci nu te mai chinui cu factorul dinamic, il au amandoua, si dieselul si benzina. Tu vrei dieselul de 136 CP, ala e mai lent putin dar tot merge. Au prieteni de ai mei modelul diesel de 185 CP si cu masina plina si talpa grea, adica 160-180 km/h n-am auzit pe vreunul sa se planga ca nu trage sau nu depaseste, toti sunt incantati. La fel si cu benzina, mie personal nu mi s-a parut ca are vreo problema, a, da, te astepti la 177 CP sa fie nu stiu cum, dar e cum trebuie, o dai pe Sport si executa. Asta e tot. Alege cu matematica.

  9. Victor

    Ati vazut ca au aparut preturile oficiale pentru Seat Ateca si am observat ca la echipari similare, adica gen 4×4 cu dsg si turbo benzina, preturile sunt sensibil mai mici ca la Tucson, poate de nivelul Sportage… Oare sa fie o alegere mai buna Seatul? De aratat nu arata rau deloc si se trage din VW pana la urma…

    • turatiimaster

      O sa incercam sa gasim si un Ateca.

  10. Andrei

    Salut Robert,

    Avem vreo sansa sa faci un drive test cu Kia Niro?

    Pe de alta parte,daca tot iti vei schimba masina, o vom putea vedea in materialele tale,asa,un scurt review?

    Multumesc.

    • turatiimaster

      O sa fie si Niro, dar din 2017. Masina cumparata de mine e practic o variatie de optiuni a ceva ce deja am prezentat de 2 ori, respectiv Sportage 2l 185 CP, AT6 4×4 GT Line, nu vad rostul s-o mai prezint o data.

      • Romeo

        Salut Robert,

        Ce te-a facut sa mergi totusi pe motorina? Parca inclinai spre varianta pe benzina. Pentru cineva care face in jur de 12-14000 de km pe an ce recomanzi?

        Multumesc

        • turatiimaster

          Sincer, aproape am dat cu banul in showroom cand am dat comanda. Ambele imi placeau la fel de mult, am mers pe motorina pentru ca are cutie cu convertizor care ajuta mult in offroad si eu daca voi da pick-up-ul o sa mai intru in offroad cu Sportage. La 12-14 000 pe an poti sa iei 1.6l GDi, am pus deja filmele pe Youtube, daca vrei cutie automata atunci ori astea mari si scumpe (2l diesel auto sau 1.6 tgdi, ori mai nou aparutul 1.7 DSL cu 7 DCT, dar fara 4×4).

  11. Dorin

    Salut Robert, Dorin sunt, daca iti mai amintesti ne-am vazut acu ceva timp in parcare la Lidl, faceai drive-test cu Kia Sportage 1,6 TGDI. De 2 saptamani mi-a venit si mie masina, mi-am luat un 1,6 TGDI 4×4 7DCT. Sincer, m-am indragostit, masina este superba: confort, condus, demaraj samd, cutia schimba formidabil, nimic de reprosat (chiar i-am tot cautat minusuri, nu le-am gasit:)). Cu toate ca nu este o masina ieftina, isi merita fiecare banut.

    • turatiimaster

      Salut, imi amintesc, felicitari pentru achizitie, si eu am comandat un Sportage, dar diesel automat pana la urma, il astept sa vina prin februarie. Cat a durat la tine pana a venit masina?

    • Luc

      Salut, dupa experienta cu noua masina poti sa mi zici cat consuma masina in oras si in afara?

      Is in pragul achizitiei unui sportage si oscilez intre benzina si diesel automat gt line. Doar ca acum diferenta este de 3000 ruro in favoarea benzinei. Fac pe an in jur de 15 000 km.

      Mersi!

  12. Dorin

    Pe 27 iulie am dat comanda, pe 9 decembrie am ridicat-o

    • turatiimaster

      A durat ceva, cred ca ai urechile ca de iepure de cand o astepti.

  13. Takács Levente

    Bună seara,

    Levi sunt, aveți de gând să faceți test drive cu noul Ssangyong Rexton, 2.2 , cutie automată?

    • turatiimaster

      Daca gasim masina de test, da.

  14. Takács Levente

    Muțumesc pentru răspuns.

    Am văzut testul dvs. cu Rextonul precedent. Sunt curios cum se mișcă mașina cu noua cutie și noul motor, cât consumă.

    Dacă aveți ocazia , testati vă rog, Mokka X 1.6 cdti.

  15. Marius

    Se pare ca motoarele kia gdi au ceva probleme http://www.carcomplaints.com/news/2016/kia-theta-engine-lawsuit-gdi-engines-problems.shtml, din thead-ul respectiv pare ca si cu garantia. Aveti mai multe informatii despre fiabilitatea acestor motoare in timp si km ? Varianta aceasta mi se pare interesanta ca pachet insa problemele par destul de mari la motorizare.

    • turatiimaster

      Eu observ din thread-ul respectiv ca oamenii isi schimbau singuri uleiul, deci pa pa garantie. Eu iti recomand sa cauti pe forumurile europene daca sunt si ce probleme sunt cu motorizarile si transmisiile Kia, americanii sunt destul de ciudati cu masinile si nu m-as baza pe ei nici daca vad cu ochii mei ce spun. In America transmisiile DCT sunt raportate ca cele mai proaste din istorie, in Europa merg de rup, e o chestie si de cultura si perceptie. Ca sa nu mai spun ca succesul Kia in America e cel putin deranjant pentru unele marci autohtone, si, dupa cum toata lumea stie, americanii sunt un pic mai mult nationalisti (dieselgate, etc). Iei Kia, faci reviziile la ei, 7 ani n-ai treaba. Eu am prieteni cu 2-3 masini Hyundai luate din 2008 incoace, zero probleme de acest gen, am avut Kia si Hyundai, o sa am Kia in continuare. De aceea am optat pentru garantie. Atata timp cat ai reviziile la reprezentanta, garantia se onoreaza. Cum e asta, noi ne schimbam uleiul in curte (de unde stiu cei de la Kia ca ai pus ce ulei trebuia, ca ai schimbat filtrul), dar cand se strica motorul, mergem si ne plangem ca nu ni se da garantie. Americanisme. Zero impresii pentru mine.

      • Marius

        Intre timp m-am mai interesat si se pare ca aceeasi tehnologie e folosita pe multe motoare de azi, inclusiv aspiratul de la mazda are problema cu depunerile fiind tot cu injectie directa.

        Am fost pe la diferiti dealeri si am cautat pe la aceeasi gama de pret. Mi-a placut Ateca (1.4 tsi), iar la partea de electronica sunt niste dotari care pe Sportage nu exista (e.g. pilot automat adaptiv, mirror link pt tel, faruri cu led) insa motorul pe benzina care ma intereseaza a fost plin de probleme din cate am vazut si asta m-a facut sa-l scot de pe lista (are si garantie mica).

        Desi un pic mai mica, mi-a placut mult si Vitara S (1.4 turbo). Acesta daca nu cauti extra-confort si spatiul mai mic nu te deranjeaza – mi s-a parut cea mai buna afacere (este destul de dotata iar ca pret este cu 4k mai mic). Se poate ajunge si la ei la 7 ani de garantie (3 suzuki + 2 dealer + 2 platiti – vreo 200+ euro) iar fiabilitatea este bine cunoscuta.

        In final am dat comanda pentru un Sportage T-GDI 4×4 Style + ceva optionale. M-am impacat cu consumul sper sa ma impac si cu varianta de taxa de poluare care o sa apara (oricum ma gandesc ca daca vor vrea sa puna taxe exagerate vor avea miscari de strada din cauza masinilor vechi care sunt majoritare in Romania). Daca nu mergeam la test drive cu varianta turbo probabil m-as fi orientat in alta parte. Sistemul 4×4 nu l-am testat insa pentru mers la ski si pe drumuri forestiere fara sleauri adanci cred ca-i ok.

        Review-urile dvs. mi-au fost foarte folositoare. Nivelul de detaliu este mult peste ce am gasit pe la americani, britanici si altii. Probabil ca daca le-ati traduce si in engleza sau macar le-ati subtitra ati avea mult mai multi vizitatori si google-ul v-ar rasplati.

        Mult succes in continuare !

        • turatiimaster

          Si Sportage are Android Auto si Apple Car Play, inclusiv cu mirror link. Tractiunea integrala merge foarte bine daca masina are pneuri corespunzatoare.

          • Dorin

            Cum activez Apple Car Play, la mine este inactiv iconul aplicatiei.

            • turatiimaster

              Ce luna de fabricatie are masina ta? Cand ai dat comanda?

              • Dorin

                Noiembrie 2016

                • turatiimaster

                  Noiembrie ai dat comanda sau atunci ti-a venit masina, daca ai dat comanda in noiembrie, ai Apple Car Play, daca atunci ai ridicat masina, nu ai ACP.

                  • Dorin

                    In decembrie am primit masina, aplicatia este instalata, doar ca este inactiva

                  • Dorin

                    Eu comanda am dat-o in iulie, doar ca cica au produs-o in noiembrie sa intre pe serie de sasiu de 2017.

                    • turatiimaster

                      Nu stiu ce sa zic, eu la Android Auto a trebuit sa imi dau jos aplicatia din alta parte, Android Auto nu e disponibil in Google Play pentru Romania. La Apple habar nu am ce trebuie sa faci, sapa pe internet si vezi daca afli ceva, ai bagat telefonul cu cablul specific Apple si nu s-a activat butonul de pe display?

          • Gansca Vlad-Dumitru

            Salut ! Ai cumva idee daca se poate face mirrorlink, in sensul sa transpui ecranul telefonului pe ecranul masinii ?! Si cum ?
            Pe site la Mirrorlink apare ca masina fiind disponibila, in realitate nu am reusit !
            Am un Sportage 2017, 1.6 Tgdi Gt line, comandat in decembrie si ajuns la mine acum 2 sapt !
            Miltumesc anticipat

        • bancher

          ce probleme sunt pe 1.4 TSI 148 CP?? Nu am auzit de asa ceva, dimpotriva motorul mi se pare incredibil de fasnet si plin de resurse.
          Sa nu confundam cu 1.4 TSI 122 CP, cu distributie pe curea..(acesta a avut niste probleme la intinzatorul de la lant, dar tot functiona 100 000km fara sa ceara schimbarea intinzatorului).

          • Marius

            Din cate am inteles motorul 1.4 TSI va fi schimbat cu unul de 1.5 bine nu tocmai nou ci mai degraba o evolutie – nu cred ca-l schimba depomana, pentru ei sunt costuri suplimentare.
            Am un prieten cu Tiguan care per total e multumit de masina insa a avut probleme cu motorul acesta : senzor turbina, lungit lantul datorita unui defect de fabricatie, galerie de admisie, pompa de apa – ce-i drept are masina de ceva timp. Am mai gasit si pe form-uri diferite informatii legate de probleme. Eu am gandit pragmatic pentru o parte din banii de pe masina luand credit n-as vrea sa-mi bat capul daca ceva se strica – aici intervine garantia de 7 de la KIA (mai mult comfort – oricum KIA pare sa stea bine la fiabilitate).

  16. Tudor

    Salut, am fost pe punctul sa cumpar un Tucson, dar cand m-am dus cu sotia si copilul (8 ani), am avut neplacuta surpriza sa observ ca nu poate sa vada nimica afara, fara sa se inalte destul de mult (absolut lipsit de confort). Citisem de problema asta cu geamul f mic la Tucson, dar nu credeam ca e asa rau.

    Asa ca, am inceput sa caut variante, si am ajus la Sportage 1.6 TGDI, care e foarte similara cu Tucson, si are toate dotarile care sunt pt mine “must have”. Ai idee daca aceeasi problema se regaseste si la Sportage?

    Mersi, si felicitari pt site. Imi pare rau ca nu am aflat mai demult de el 🙂

    • turatiimaster

      E mai bine la Sportage, are geamul mic mai mare decat la Tucson, dar partea din tabla e cam la fel de inalta. Tine cont ca va creste copilul si problema va disparea.

  17. julius

    salut Dl Robert
    Va urmaresc cu interes prezentarile pe care le faceti, in special la masinile care ma intereseaza .
    Sunt foarte nehotarat in alegerea unei masini(plaja fiind atatproducatorul cat si clasa)
    initial am vrut un ford ranger full(wild truck) dar cand am fost la reprezentanta cu sotia , efectiv m-am indepartat de ea datorita dimensiunilor; foarte mare pt condus in oras( flosesc 70 in oras auto).
    sunt un fan al marcii Audi(sotia detine un Q3 ),dar totodata vreau sa ies din tiparul asta general de conducator de masina germana( marci deteriorate ca si clientela din ce in ce mai des….scuze pt cinism dar asa stau lucrurile… la noi!!!)
    Acum despre acest Kia sportage pe care il prezentati , imi place f mult cum arata , mai ales in mod special cel de 184 cp diesel cu echipare style +restul de dotari full.Pt mine e putin mai sobru(am 43 ani… nu si la atitudine:)..),fata de Gt line– putin prea incarcat pt gustul meu, luminite multe in fata , s.a.Cel mai mult ma intereseaza tinuta de drum,adica trecerea pste canalizari ,acolo simt eu calitatea unei masini sau cum se inchid usile;zgomotul acela de usa bine facuta cu inchidere infundata…asta pt mine inseamna o buna masina de calitate(poate de aceea cauta lumea masina germana , incepi cu a inchide si deschide usa – putine alta marci il au)
    Vreau sa ajung sa fac un test drive dar nu de o ora , nu ma convinge nici o masina noua conducand doar o ora dupa cre sa iei decizia de a da zeci de mii de euro….
    Concluzia o voi prezenta dupa ce voi conduce cel putin o zi masina in toate conditiile, pt ca prezentarile pe care le ati facut cat si alegerea acesteia , chiar ma pun serios in alegerea unui Kia .
    Tinem legatura dupa ….

  18. Victor

    Salut Robert! Ai cumva idee daca mecanic este vreo diferenta intre 7dct de pe 1.6 tgdi 177 cai si 7dct de pe 1.7 crdi 141 cai??? Te intreb pentru ca benzina are 265 nm, iar dieselul 340 nm. Si am citit pe undeva ca 7dct suporta maxim 300 nm, deci presupun ca la dieselul de 1.7 au umblat la cutie din moment ce are din fabrica 340 nm…. ms anticipat!

    • turatiimaster

      Evident ca sunt diferente, in primul rand raporturile sunt altele, si desigur ambreiajele pot fi dimensionate in functie de cuplul pe care trebuie sa il suporte cutia de viteze.

  19. florin

    Ma uit si eu iau un Sportage, as fi vrut 1,6 Tgdi automat ca fac 15 mii pe an dar aici in Franta e malus de vreo 4500 euro pt ca elimina 177 g CO2, ramane 1.7 crdi 141 ch 4×2 cu DCT 7 (malus mai deloc) sau 2 CRDI 136 ch BVA6 4×4 (malus vreo 1800 parca). Ma uit dupa Gt Line version. Care din variantele diesel e mai ok? Is suficienti 1,7 litri pe o masina asa grea? Am 1, 6 crdi pe un ceed care e mult mai usor . Dct 7 e mai bun ca bva 6 ? 4×4 nu mi trebe ca stau intr o zona plata merg rar la munte …merci de raspunsuri

    • turatiimaster

      Ia 1.7 cu DCT7, e cea mai buna varianta, e foarte ok motorul pentru caroseria de Sportage.

  20. florin

    Cum e comfortul pe roti de 19 la gt line raportat la varianta mai putin dotata care e pe 17 inch?

    • Dorin

      Nu am condus o masina dotata cu jante de 17 inch, cu siguranta ar trebui sa fie mai moale, dar ce as vrea sa accentuez este ca cea cu jante de 19 nu este rigida si galagioasa cum zic unii. Este destul de moale si silentioasa, o am si sunt indragostit de ea. Din punct de vedere dotari si confort, varianta GT Line, jos palaria.

    • turatiimaster

      E diferenta mare, 17 e mai confortabil, insa nici pe 19 nu e rau, daca esti atent la presiunile recomandate.

  21. A

    Care este cel mai silentios motor la viteza de 90-110 km/h

    • turatiimaster

      Nu am raspuns la intrebarea asta, la 90-110 km/h stiu zeci de masini impecabile sonor, si diesel si pe benzina.

    • bancher

      f silentios este 1.0 TSI 115 CP de la VAG.
      Si 1.4 TSI 150 CP este f silentios, ca un motor electric.

  22. Alin

    Salut dl Robert ! Incep prin a va spune ca apreciez foarte mult review-urile dvs , unele dintre ele le-am vizionat de nenumarate ori,mai ales cele de interes personal respectiv Hyundai-Kia.
    Tocmai ce am platit astazi avansul pentru un sportage 1.6 t-gdi 4×4 gt line evident. Am ales o culoare mai diferita , cea mai frumoasa dupa parerea mea , alchemy green . Am optat si pentru optiunea color pack , ce-i drept nu am vazut-o live nicaieri dar, mi s-a parut prea mult negru in interior fara. Ca optiuni NU am pus : incarcator wireless, portbagaj inteligent(desi regret putin acum),parcare automata,bsd,si aeb. Fiind posesor Hyundai i30(2013-o masina foarte ok, nimic de reprosat,respect koreenilor pentru ce fac in zilele acestea) , prima oprire a fost la ei . Mi-a placut mult Tucson la inceput, nici nu ma gandeam sa aleg altceva, insa pana am vazut si simtit gt line-ul de la kia , ce mie in mod clar mi s-a parut mai bine facut, mai calitativ, mai atent la detalii,in interior simti ca esti intr-un suv , mai frumos intr-un cuvant—ma refer strict la gt line, adica orice altceva , bordul fara piano black etc, elemente exterioare..deci fara gt line mi se pare net inferioar fata de tucson, chiar urat pot sa afirm , mai ales bordul—
    Ce am mai gasit ca + fata de hyundai:
    1-evident echiparea gt line 🙂 cu tot ce inseamna ea, de la pedalier cromat la plafon negru
    2-posibilitatea de configurare
    3-oferta de finantare leasing cu dobanda 0, rate lunare mai mici
    4-blocul de lumini fata mai performant ( nu se poate la suma aceasta sa nu ai macar xenon faza lunga cu lupa evident
    5-sistemul audio JBL , despre care as vrea sa-mi spui cate ceva daca poti, cum este etc
    6-garantia mai mare
    7-pielea se simte un pic altfel-ai avut ocazia sa vezi vre-un model color pack?-impresii te rog
    8-jante de aliaj pentru iarna pe 17 inch cadou de la kia

    Curiozitate : sistemele awd sunt aceleasi pe kia si hyundai ?
    Cum s-a comportat masina ta iarna aceasta?Ce jante/anvelope ai avut?

    Acum o sa vad cum voi rezista asteptarii , undeva pe la sfarsitul lunii mai …

    Iti multumesc anticipat,

    Ps: pe cand un test cu noul i30 1.4 tgdi?

    • turatiimaster

      Felicitari pentru achizitie! Personal nu as fi recomandat Color Pack, se intretine cam greu si arata destul de ciudat (desigur e frumos cand e nou, pe urma mai vorbim). Merita enorm wireless charging, personal n-am vrut sa imi iau, pe urma m-am enervat si am pus si wireless charging si volan incalzit si nu mai pot sa traiesc fara wireless charging, e super. Sistemul JBL e ok, poate ca eu as fi vrut si mai mult, insa e oricum peste ce ofera Tucson, se aude bine. Sistemele AWD sunt identice si la Sportage si la Tucson si se comporta foarte bine (eu n-am apucat sa o incerc pe a mea iarna, ca de abia am ridicat-o de o saptamana, insa am incercat alte Sportage-uri). i30 e programat la sfarsitul lunii martie.

      • Alin

        Multumesc, de asemenea!
        Da e drept cu intretinerea la color pack, e drept si cu felul in care arata, la inceput am fost reticient dar apoi urmarind filmulete, poze , am zis ca ar mai distinge putin interiorul. In alte parti ale oceanului exista varianta inversa , adica negru pe sezut si gri pe aripioare, aceea mi s-a parut mai interesanta, dar din pacate nu se poate comanda la noi. Cum va arata in realitate ramane de vazut.

        Da merita wireless cu siguranta, dar din ce am vazut pe internet nu este compatibila cu apple. Acelasi lucru l am observat si pe noul i30 la test drive, pe samsung mergea, pe apple ba .

        • Victor

          Nu va merge niciodata wireless chargingul decat pe telefoanele care au optiunea de wireless charging. Apple nu are inca asa ceva, in schimb la samsung e destul de intalnita

    • Cazimir

      Interesant dobanda zero. Pe ce perioada leasing? Persoana fizica? Cat e casco? Mersi

      • Alin

        Da e super !Pe firma leasing-ul , 5 ani . Casco nu stiu sa-ti spun, 80-100 euro cred.

      • Tataie

        Oferta aia de leaisng cu dobanda 0 inseamna peste 5% DAE dupa calculele mele. Consultati un prieten finantist sau ceva.

        • Dan

          Sau mai poate fi si subventie data de importator / producator care in loc sa faca reduceri de pachete sau pret, prefera sa plateasca dobanda in felul acesta facand oferta mai usor de atins de persoane care nu au cash acei bani.

        • bancher

          corect.
          Rata la dobanda este 0%, dar comisioanele de duc la un DAE destul de mare.

          • Alin

            Nope, gresit ! Tot ce platesti e comisionul de gestiune lunar 24,985 € adica vre o 1500€ in plus pe 60luni . Fara altte costuri.

  23. Akeem

    Salut Robert,
    Chestia asta (e chiar la inceput): https://www.youtube.com/watch?v=UB-a2Da8zM0
    Mi se pare mie sau buclierul fata e altfel, cu unghi de atac mai mare? AI idee, e noul design 2017 sau e ceva specific doar peste ocean?

    • Alin

      Daca am avea si noi t-gdi-ul din USA de 240 cai….chiar ar fi cel mai tare SUV.

    • turatiimaster

      E versiunea de peste ocean, nu gasesti in Europa asa ceva.

  24. Dan

    Salut Robert. Poti sa ne spui cum se simte motorul 1.6 gdi pe CEED.? Exista diferente intre ceed si sportage cu aceasta motorizare? sau e mai ok un ceeed cu motor crdi? din ce am constatat gdi nu pare sa consume foarte mult in oras, iar ca pret exista o diferenta semnificativa intre motorul gdi si cel crdi.
    Multumesc

    • turatiimaster

      Salut, este foarte ok, daca vrei sa iti dai seama, sunt filme cu i30 cu 1.6l GDi, le gasesti cu cautare pe site, e practic aceeasi tehnica si masinile sunt similare, e un motor fiabil si pe o compacta se descurca excelent, de altfel si pe Sportage mi-a placut.

  25. kim_vl

    Tocmai cand, cu greu (din cauza designului), ma orientasem (si) spre un Sportage 1.6 4×4 DCT (datorita raportului pret/dotari) cand am vazut ce emisii de noxe are acest motoras m-am dezumflat de tot.

    • turatiimaster

      Si daca avea emisii de 103 g/CO2, stai linistit, gasesc imbecilii care ne conduc ceva de o sa plangem si la 90 g/CO2.

      • kim_vl

        Nu știu ce să zic. Cele mai mari emisii de CO2 la o mașină le-am avut de 150 g. Și era diesel.
        Nu înțeleg nebunia asta cu vinietele, mi se pare complicat. “Cel mai corect” era o taxa modica în prețul carburantului plus impozit diferențiat în funcție de norma de poluare, la niste niveluri la care plătitorul nu simte cine știe ce la buzunar și totuși statul ar fi încasat niste venituri frumușele de la toată lumea care “arde gazul”.

        • turatiimaster

          Nebunia cu vinietele o sa fie fix o nebunie imposibil de pus in practica in aceasta mizerie de tara, unde nici macar cardul de sanatate nu functioneaza, daramite niste viniete… Taxa modica in pretul carburantului e impusa de mult, suntem niste vaci de muls, atata tot. Fara legatura cu auto, dar ca sa intelegem modul de gandire al statului, pe masura ce tehnologia celulelor solare evolueaza, ce face statul roman si nu numai, ia in calcul metode de impozitare a suprafetelor cu panouri solare, pentru ca nu-i asa, soarele nu e gratis, e proprietatea statului. Asa cum e si apa meteorica si mai stiu eu ce nazbatie. Astept cu interes sa inteleaga idiotii faptul ca si oamenii emit CO2, si acest lucru va trebui, fireste, impozitat.

    • kim_vl

      Facand o comparatie strict din punct de vedere tehnologic, Sportage 1.6 T-GDi 4×4 DCT7 177 CP are emisii de 175 g/km CO2, iar Stelvio 2.0 4×4 AT8 280 CP are 161 g/km CO2.

  26. John

    Ma gandesc serios la un Sportage 1.6 TGDI, echiparea GTLine. Foarte interesanta masina.
    Am o intrebare legata de trapa panoramica. Am citit pareri ca trapa la un masina ar face masina mai putin rigida, inchegata.
    Pareri? Vede cineva dezavantaje la echiparea cu trapa?

    Mersi anticipat.

    • kim_vl

      Parerea mea e ca dezavantajele sunt mult mai multe decat avantajele. Pe langa ce ai spus tu adaug (la modul general):
      – spatiu mai mic la cap pt. pasagerii spate
      – greutate mai mare a masinii
      – aspect inestetic cand e murdara (asta daca nu stai zilnic cu furtunul pe masina) sau se zgarie
      – cu timpul incep sa apara infiltratii pe la chedere
      – si, cel mai mare pericol e in caz de rasturnare sau caderea unui obiect greu pe plafon

      • Mihai

        spatiul la Sportage e suficient pentru orice persoana in spate indiferent de inaltime chiar si cu trapa.
        Daca chiar te deranjeaza cand e murdara, poti trage automat parasolarul.
        Rigiditatea in caz de rasturnare nu e data de tabla de pe mijlocul plafonului, iar un obiect greu iti poate cadea si pe parbriz, asta cu drobul de sare… nici nu mai continuu.

        Singurul punct realmente valid e greutatea usor marita a masininii.

        • John

          Aveti idee cam ce greutate ar aduce in plus trapa?

  27. Wagenpfiel Sorin

    Buna ziua.
    Sunt noul posesor KIA SPORTAGE GT-LINE 1.6 si as dori sa stiu daca acest model vine cu senzori de presiune in roti sau trebuie cumparati separat.

    • turatiimaster

      Are senzori standard, nu trebuie sa cumperi nimic.

  28. Alin

    Test i30 ?

    • turatiimaster

      Zilele astea, probabil miercuri, o sa apara filmele cu 1.4 T-GDi cu DCT7. Maine dimineata iau si un i30 manual, tot 1.4 T-GDi, si o sa mai fac rost de 1.0l T-GDi.

      • Alin

        Super! Astept sa vad parerea ta despre 1.4 tgdi 7dct ! Am mers si cu 1.0 t-gdi…cam ciudat cu cele 3 pistoane ce sa zic.. Un var de al meu a cumparat motorizarea pt sotia lui. E multumit de cum se comporta, de cum trage masina. Mie mi se pare ca suna un pic “a matiz” in turatii .
        Cel 1.4 t, 7dct, in scurtul test drive ce l am facut , da merge masina ,trage,stabila, f buna combinatia motor + cutie.
        Astept cu nerabdare !!
        Te salut cu respect!

  29. Alin

    Mi-a sosit masinaaaa !!! ❤️❤️ In sfarsit

    Culoarea este dementiala, mi-a depasit toate asteptarile❤️
    Maine dimineata vin provizoriile si o pot ridica

  30. Andrei

    Vreau sa va intreb, eu sunt in dilema intre un Tucson Premium manual 1 6 tgdi sau un Sportage Gt Line aceeasi motorizare.La Sportage are torpedoul refrigerat, respectiv faza scurta este pe led sau halogen? Am fost la ambele reprezentante insa nu m-am gandit sa ma uit si la aceste detalii, ce sunt prezentate in fisa Tucson ului.Multumesc!

    • turatiimaster

      Nu are torpedoul refrigerat Sportage si nici lumini cu LED, la Sportage poti opta pentru Bi-Xenon.

    • kim_vl

      Pana si batranele Qashqai si ASX au torpedo-ul refrigerat inca de pe la primele editii. Tucsonul nu degeaba e mai scump decat Sportage. Plus ca arata de zece ori mai bine.

      • Alin

        Lol 🙂

      • turatiimaster

        Eu am avut un ceed 2007, echiparea 3 din 4, semi piele, clima automata, standard aveam torpedou refrigerat si comenzi auto full pentru geamuri. Masina a fost 13 700 euro. Acum am un Sportage de 31 000, n-are torpedou refrigerat si nici comenzi auto pe toate geamurile. Dar nu asta era important, ci faptul ca in 7 ani nu am folosit niciodata torpedoul refrigerat. Si modelul precedent de Sportage a avut torpedou refrigerat. Nu inteleg de ce s-a scos, dar na, asta e, nu ma deranjeaza din ratiunile de mai sus.

        • kim_vl

          Am avut si eu un Mitsubishi Colt nou fabricatie 2009 cu torpedou refrigerat. Masina cred ca a costat la vremea aia undeva pe la 11000 Euro.
          Torpedoul refrigerat nu cred ca e un must-have. Si uitasem ca am astfel de dotare la masina pana asta vara, cand cumnata-meu, care statea in dreapta, mi-a umplut torpedoul cu doze de bere si am avut surpriza la sosire sa gasim berea rece.

          • turatiimaster

            Asta ca sa plusez, torpedoul de la ceed avea vreo cateva chestii, loc de pix, doua locuri de carduri, locuri pentru monezi, etc, asta de la Sportage e o cutie de plastic.

          • Alin

            Si eu am avut la hyundai i30 2013 , nu imi amintesc sa l fi folosit mai mult de 2-3 ori in 3 ani jumatate. La sportage nici nu m am uitat sa vad daca are. E ok sa ai oricum chiar daca nu l folosesti de prea multe ori. Daca tie iti place mai mult hyundai , ia-ti hyundai 😉

  31. Andrei

    Multumesc pentru raspunsuri.Voi alege pana la urma un Sportage chiar daca nu are torpedo ul refrigerat, faza scurta cu led o inlocuiesc cu farurile cu xenon.Ca si pret o Kia Sportage GT line 1 6 tgdi manuala cu optiuni optionale gen Tucson Luxuri este la pret de Tucson Premium plus vopsea metalizata.

    • kim_vl

      @Andrei & Alin
      No offence (pareri personale), dar asta e ca si cum ne-am lua o nevasta urata doar pt. ca e o foarte buna gospodina si fara pretentii (posetute, hainute s.a.m.d.).
      Personal, eu nu mai sunt dispus sa fac compromisuri la nivelul asta de preturi (poate pana in 20000 de Euro mai merge), fie daca e vorba numai de design, sa zicem. Am facut un astfel de compromis in 2012 cand am luat Qashqai-ul 1.6 dCi 4WD (24000 Euro) in locul Mazdei CX-5 2.2D 4WD AT (32000 Euro). De fapt, fiind entuziasmat de aparitia lui CX-5, chiar dadusem avansul pt. CX-5 dar in 2 sapt. mi l-am retras pt. ca trebuia sa mai imprumut o diferenta de bani si enervat de perspectiva unui impozit de 800-1000 lei/an si a unui RCA mai mare. Qashqai-ul cu al sau 1.6 dCi (un motor, parerea mea, subapreciat chiar si la ora actuala la cilindreea sa) a fost si este o masina excelenta, dar intotdeauna am tanjit dupa designul lui CX-5 (anii trecuti, acum au aparut noul Tucson, noul Qashqai etc.).
      Anul asta-mai degraba anul viitor (anul asta cu mare probabilitate, voi achizitiona o masina mai mica, de oras, pe benzina cel mult hibrida/electrica) vine randul unei innoiri, in primul rand din dorinta unei cutii automate. Daca ar fi sa aleg cu inima as alege noul Qashqai 2017, tot 1.6 dCi. Lipsa insa a unei cutii automate concomitent cu tractiunea integrala pe aceasta motorizare ma fac insa sa nu-l mai iau in calcul. Puteau sa puna pe Qashqai si versiunea superioara de putere a lui 1.6 dCi (cum exista pe unele modele Renault pe unele piete).
      Sportage si Tucson – fiecare ma nemultumeste cu ceva: Sportage – nevasta urata, dar gospodina si “ieftina”, Tucson pitipoanca frumoasa si “scumpa”.
      La ora actuala as merge pe principiul “ori la bal ori la spital”, adica (in functie de posibilitati, conjuncturi etc.) fie mi-as lua un crossover/SUV bine dotat, cutie automata, 4 WD in zona de pret de 20000 Euro (si aici Vitara si SX4 fac legea), fie mi-as lua un SUV adevarat undeva in zona 40-50 mii Euro (gen Discovery, F-Pace, Stelvio; BMW, Audi, Merc, VW nu intra in calculele mea).

  32. Florin

    Eu am un TGDI, Style, 4×2. Consum cu masina plina, mers legal+20km/h, consum 7.0-7.1. La mers mai sprinten, maxim 8.0 am scos cu ea in afara. In oras in schimb, de la 10-14l/100, nu e nimic surprinzator . Insa masina este superba la toate capitolele, pt carcotasi poate mai putin designul 🙂

    • kim_vl

      Cred ca la aceiasi bani cu Sportage se poate scoate un Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 4X4 AT cel putin cu aceleasi dotari (Ford are niste discount-uri imense in showroom-uri) si asa se poate rezolva si problema de design (ca sa nu mai vorbesc de alte aspecte) la categoria asta de pret.

      • turatiimaster

        Imi place enorm Kuga, cum se conduce, dar chiar si in versiunea cea mai moderna si scumpa, pus langa un Sportage e pistol cu apa, ma rog, nici nu stiu de ce l-ai pune langa un Sportage, serios, Sportage chiar arata intr-un fel, dincolo de botul controversat. Adica nu cred ca in trafic normal poti observa un Kuga inaintea unui Sportage. Se conduce mai bine decat Sportage, in rest sa nu ne extaziem totusi.

        • Alin

          Azi am fost langa un kuga la semafor, pistol cu apa , fara apa chiar 🙂 nu stiu de ce ti ai cumpara un kuga , chiar ma uitam asa la el .. si nu intelegeam. Eu toate modelele ford le vad inghesuite , probabil din pricina interiorului ..ford = duba .Spui ca se conduce mai bine ? M as mira, eu unul ma simt sufocat in ford. Nu intra in discutie modelul mustang desigur care intradevar este o masina superba.

        • Florin

          De acord cu tine. Gasesc Sportage superba, motorul asta toarce frumos, putere, silentiozitate, cuplu, spatiu interior, portbagajul putea sa fie un pic mai mare dar te obliga sa eficientizezi un pic bagajele, garantia oferita de 7 ani. Nu am condus Kuga dar nici nu m-a interesat ce oferte ar fi fost. Singura care imi facea cu ochiul era Tucson, dar cam rigida la nivel de optiuni si cost mult prea mare in comparatie cu fratele Sportage.

          • Alin

            Si eu am vrut tucson la inceput, dar dupa ce am vazut mai bine sportage’ul, a “crescut in mine”.L-am configurat exact cum am vrut , chiar simt ca e “masina mea” . Si da , e surprinzator de puternic, eu am tgdi ul automat , daca nu stii, nu zici ca e 1.6:). Acum cu garantia , nu stiu ce sa zic, e relativa treaba , inainte sa cumperi masina toti te “imbata” cu vorbe , dar dupa..o sa vedem. Eu am patit la hyundai , tot garantie bara bara , fara limita de km ,si la bucse zicea ca am , doar ulei , placute si filtre schimbi in 5 ani. in primul an pe la vre-o 15-20mii km cred , a inceput sa patineze ambreiajul , eram in vacanta in italia. Cei de acolo au zis ca da il schimba ( dar dura vre o saptamana) si nu am mai stat. Cand am ajuns in romania, ” stai sa vedem , sa l desfacem, sa vedem ca cel mai probabil e vina ta si atunci nu intra in garantie” . Pe la vre o 60mii , la revizie, zic sa vada bucse ceva daca trebuie , ca din cate stiu sunt in garantie, ” pai da , la inceput daca se intampla sa cada vre o bucsa ceva , la km astia sa fim seriosi , ce garantie la bucse mai vrei” . Deci eu unul nu ma bazez chiar atat de mult pe garantie la noi , indiferent de marca:) sau sa ai ” noroc” sa fii pe undeva prin europa , atunci da , ai sanse .
            In rest masina e este intradevar superba , si se conduce intr-un mare fel 🙂
            Simti ca e suv , mergi cu oricare alta din clasa, chiar si cele de top si nu ai sa ai feelingul asta.

  33. Alex

    Salut,

    Interesant review, m-a convins si mai mult sa optez pentru un Sportage T-GDI, pe care il voi comanda in curand.

    Poate poti lamuri o dilema: la Rio si la Soul EV exista optional/standard geamuri si parbriz “UV cu protectie solara”, dar la Sportage nu este trecut nicaieri, nici ca optional, nici ca dotare standard. Dealerul ma asigura ca varianta GT are standard aceste geamuri + parbriz, dar nu sunt convins.
    Ce parere ai? Ar putea avea totusi cum spune dealerul? Ai simtit caldura si soarele la fel ca la un parbriz obisnuit?

    • turatiimaster

      Are standard, si eu am GT Line si are protectie solara.

  34. Buha Eugen Florin

    Bună ziua
    Admir acest site cu testele foarte complete și obiective pe care le faceți și îmi place și nivelul general al comentariilor.
    Este un exemplu de bun simt și decenta care trebuie urmat.
    În alte ordine de idei am fost la dealerul local Kia și am văzut modelul Sportage 4×2, 1.7 diesel cu 141 CP și cutie automată cu dublu ambreiaj. Am înțeles că e o varianta noua și va rog sa-mi spuneți cât este de fiabila.
    Mulțumesc frumos
    Eugen

    • turatiimaster

      Fiind o varianta noua, nu stiu cat de fiabila este, insa 1.7 diesel cu DCT exista de mult pe i40 si n-au fost probleme majore din cate stiu.

  35. Razvan

    Salutare,

    Am si eu o intrebare. Ma intereseaza foarte mult o Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT Style 4×4 (benzinarul) vs Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic. Dupa parerea ta care e mai ok? La inceput eram foarte fixat pe Qashqai dar dupa ce am fost sa vad Kia la dealer si am condus-o parca imi place mai mult Kia dar nu stiu ce sa zic, cat de ok e garantia, fiabilitatea ? Consumul am inteles ca e undeva in jur de 9%, sa zicem ca nu ar conta asa mult, dar cat de ok e motorizarea 1.6 Turbo cu 177 cai ? Nu e un motor prea mic pentru putearea aia? Sau este ok si imi fac griji degeaba. Sunt foarte nehotarat momentan desi inclin mai mult spre Kia modelul Style + keyless + assist parking (optiuni pe care Qashqai-ul le are incluse in pret (+ ca are 360 around view) si e putin mai ieftin) Totusi imi place mai mult interiorul la Kia :-s
    Ce sfat imi poti da ?

    Multumesc multe,
    Razvan.

    • turatiimaster

      Kia e mai tare, motorul e mai bun si masina e mai rapida, se simte total diferit de Qashqai, pe de alta parte 1.2l TCe are consum mai redus. Nu iti face griji cu motorul 1.6 turbo, e foarte bun si rafinat, in plus garantia de 7 ani e garantie.

    • kim_vl

      Daca zice Robert ca Kia e mai tare asa o fi. El le-condus pe amandoua; eu n-am pus mana pe Sportage pt. ca m-a impiedicat…designul. De fapt am facut un test mai mult din plictiseala cu un Sportage acum vreo 6-7 ani (nici nu mai retin ce motorizare era) dar stiu ca nu m-a impresionat cu nimic. O fi tabla mai tare, plasticul mai tare….
      Comparatia ta e un pic nepotrivita, ca putere, tractiune…E normal ca 1.6 turbo sa fie mai “tare” decat 1.2 turbo. Ce pot sa-ti garantez e ca ambele consuma mult…chiar prea mult. Sportage-le – vezi ce zic posesorii pe aici – au ajuns si la 14%. 1.2 (din experienta proprie cu un Captur 1.2 tCe 120 CP EDC) sta asa: 7% pe CB mers 80-90% extraurban si 10% urban. Probabil consumul real e ceva mai mare.
      De curand am comandat un Nissan Micra 0.9 IGT pt. oras, dar la anul vine randul Qashqai-ului sa-l schimb (ar face 6 ani) si, la ora actuala, singurul lucru care ma impiedica sa iau din nou in calcul noul Qashqai ar fi lipsa unei cutii automate (si sa nu fie CVT) pe 1.6 dCi 4×4. Astept sa apara noul Qashqai, poate apare o cutie automata serioasa si poate apare varianta 1.6 dCi de 160 CP.

      • turatiimaster

        Sportage de acum 6-7 ani si Sportage 2016 nu prea au multe lucruri in comun. Fa un drive-test cu noul Sportage, sa vedem, impresioneaza sau nu la mers, pana acum n-am intalnit pe cineva sa mearga cu noul Sportage si sa aiba ceva de comentat negativ (exceptie consumul, care e mare, la motorizarile de top). Apropo, ce echipare ai luat noul Micra? Am unul acum, tot 0.9, foarte misto, incredibil de bine merge masina, dar de banii aia iti iei un Sportage 1.6l GDi linistit (stiu, am un fetis cu Sportage). 0.9 ala se simte total altfel fata de cand e pus pe Dacia, mult mai bine antifonat, nu mai are mod Eco, masina usoara si aerodinamica, m-am dat ieri cu ea tare pe niste serpentine, n-avea frane pentru cat voiam si puteam sa merg cu ea, iar consumul mediu cu AC On tot timpul e cam 5.8 dupa 500 km si mai am 163 autonomie pe bord.

        • kim_vl

          Am comandat Tekna 0.9 IG-T MT5 si va arata asa: http://www.postaonline.ro/t9i82bucndfi/Micra.rar.html. Asta este varianta de varf, fara scaune de piele (nu sunt amator, mai ales in oras…). A costat in final 16320 Euro (cu un discount maruntel) din care mai scad un tichet Rabla. Masina ar trebui sa soseasca undeva un august-septembrie.
          Dar sa va zic cum am ajuns la Micra. Cautand ceva strict de oras, cu cutie automata, comandasem un Swift 2017 1.2 CVT. Cum insa dealerul n-a putut sa-mi ofere in 2 saptamani de la comanda un termen de livrare (riscand sa ajung undeva in toamna-iarna si sa pierd si programul Rabla), am renuntat la comanda. Ma orientasem apoi spre un Ignis 4WD MT5 (si acum imi sta gandul la el), dar designul noului Micra m-a facut sa renunt si la cutia automata, si la motorul aspirat bun pt. oras pt. unul turbo, plus alte cateva inconveniente ale lui Micra pe care o sa vi le expun in continuare:
          – nicio varianta nu ofera pt. locurile din spate geamuri electrice, difuzoare in usi si manere de sustinere in plafon
          – tipic Nissan (am vazut si la Qashqai asta) nu exista conducte de ventilatie sub scaunele fata pt. pasagerii din spate
          – incalzirea in scaunele fata vine doar la pachet cu tapiteria din piele (care nu este cu ventilatie) ceea ce, din pacate, m-a facut sa renunt la aceasta optiune
          – pielea de pe schimbatorul de viteze are o mica gaurica in partea superioara a cusaturii, cica pt. interventii service (?)
          O chestie pozitiva (pt. ca la multe masini nu exista): sub motor exista un scut motor destul de mare, probabil din plastic.
          Masina am testat-o la cateva zile dupa ce am comandat-o. Dealer-ul zicea ca motorul de 0.9 nu e identic cu 0.9 tCe-ul de la Renault. Masina avea pe CB un consum de 7.2 (nu stiu in ce conditii si la cati km). Si eu m-am dat cu ea pe niste dealuri si serpentine de langa Pitesti, iar motorul s-a comportat din punct de vedere dinamic mai bine decat m-am asteptat. Plecarea de pe loc (pana intra turbo) mi s-a parut mai ok decat la Swift 1.0 MT5, mai ok decat Leon 1.2 TSI MT6, mai ok decat Captur 1.2 tCe EDC (masini care mi-au trecut prin mana). Apropos de frane, pacat ca nu avem discuri si pe spate. In rest, masina s-a descurcat foarte bine in rampa si pe serpentine.
          Tu ce echipare ai condus ? Se simte lipsa treptei 6 ?

          • turatiimaster

            Am avut un Tekna cu pachet Ultimate, n-am bagat de seama toate alea ce zici tu, adica nu am o problema cu lipsa conductelor spate, e o masina mica, nu cred sa fie probleme cu incalzirea iarna, n-are difuzoare spate si nici geamuri cu actionare electrica spate, la nicio versiune, insa asta avea Bose Personal care se aude exceptional daca nu dai foarte tare, senzatia e fenomenala, daca vrei muzica tare tare, ii atingi limitele, ca nu are suficiente boxe. N-am avut ce sa ii reprosez in afara de pretul mare, consum excelent, 5.8 mediu, e o masina buna dar nu se va vinde din cauza pretului. N-am vazut nici gaura aia la cusatura.

        • kim_vl

          Legat de antifonare, mi se pare ca si 0.9 are pasla aceea insonorizanta sub capota motorului. La interior insonorizarea e buna atat pe loc cat si in rulare. La acceleratii mi se pare ca se aude un sunet interesant, nederanjant, neauzit pana acum, probabil suieratul turbinei. Pe loc, din exterior, zgomotul motorului in 3 cilindri (acel tzacanit specific) e sub cel al concurentei. In schimb, pe loc, vibratiile caroseriei din cauza celor 3 cilindri sunt destul de sesizabile; in mers nu se simt.
          La cum se conduce si cum arata masina (design destul de “agresiv”) parca ar fi meritat un motor pe benzina mai puternic si chiar o cutie automata.

          • turatiimaster

            Da, are pasla, iar apropo de motor, e acelasi motor de pe Dacia, ce spune dealerul sunt povesti nemuritoare.

  36. Cristian Ionica

    Buna. Sunt destul de decis pentru modelul descris de tine in configuratia GTline, 1.6 benzina turbo. Merita in opinia ta 900 euro pentru xenon (faruri si spalator), sau mai degraba de banii asta sistemul de franare de urgenta si eventual scaunele ventilate? Navigatia standard de 7 inch are android auto sau trebuie pusa cea de 8 inch din dotari extra ?

    • turatiimaster

      Nu merita banii Xenonul, eu nu mi-am pus, cred ca scaunele ventilate si senzori parcare fata/spate merita mai mult, AEB nu mi-am luat, nu de bani, ci la anumite modele testate m-a deranjat reactivitatea sistemelor de gen (nu neaparat cel de Kia) si l-am sarit. Navigatia standard de 7 parca are Android Auto, dar cel mai bine intrebi la dealer.

  37. Cristian

    Mersi pt sugestii. Pentru Xenon si mie mi se parea nejustificata diferenta.

  38. Marius

    Eu am navigatia standard si merge Android Auto si Waze pe ea.
    Senzorii de parcare fata/spate sunt de un real folos mai ales daca vii de pe o masina compacta.
    Pentru scaune din piele ventilatia e necesara.

  39. Cristian

    Mersi. La ventilatie si senzori probabil o sa ma decid si eu.

  40. Cristian

    Am citit ceva review extern negativ la cutia DCT7. Cum ti s a parut? Crezi ca la motorul asta merge mai bine una manuala?

    • StelianU

      Depinde de ce spunea review-ul, cine a facut review-ul,…

    • Victor

      Nici nu se compara manuala cu 7dct. Eu am pe tucson motorizarea 1.6 tgdi cu 7dct si vreau sa ti spun ca este senzationala combinatia asta. Am deja 30.000 km si totul e in perfecta stare de functionare. Cutia urca in trepte extrem de repede si schimbarile de viteza nu sunt insotite de nici cea mai mica pierdere de putere. Datorita acestei cutii cu inclinatii sportive, 1.6 tgdi este mai sprinten decat 2.0 crdi 184 cai automat, chiar si decat x3 automat 2.0d 184 hp, spun asta din experienta personala. Fara doar si poate as cumpara a 2a oara aceasta combinatie motor-cutie. Consum intre 7-9 in afara si 11-15 oras, depinde de talpa.

      • Mihai

        Varianta pe benzina e si cu 200 de kg mai usoara decat diesel AT 🙂

    • turatiimaster

      Depinde ce vrei de la masina, eu personal nu as lua decat cu DCT.

  41. Cristian

    Multumesc pentru sugestii.

  42. Cristian

    Dupa ce am urmarit toate review-urile tale pentru toate modelele de Sportage (cu mare atentie la ce ai spus cu privire la capcana optionalelor) am decis si maine lansez comanda Sportage T GDI DCT7 4×4 GT line cu optionale doar frana parcare electrica, parbriz cu degivrare si senzori fata spate. Sper ca am decis bine, eu sunt foarte multumit. Mersi pentru ceea ce faci ajuta mult.

  43. Cristian

    Care e ordinea corecta la oprire pentru tragarea franei de mana? Oprire vehicul, plasare DCT in P si tragere frana sau oprire vehicul tragaere frana si apoi mutare levier in P?

    • Mihai

      Nu conteaza, poti sa nu tragi deloc pe plat.

    • turatiimaster

      Oprire, picior pe frana, P, frana de mana. Merge si varianta a 2-a dar anumite tensiuni se rasfrang pe cutia de viteze (depinde de cutie, marca, model), de preferat e sa folosesti varianta recomandata de cartea masinii.

      • kim_vl

        Ce conteaza, oricum la oprire pui piciorul pe frana . Ca doar n-o sa opresti pe loc, apoi sa tii masina din frana de mana cu piciorul ridicat de pe frana de picior si apoi in P. Oricum, important e ca la oprire, pana la trecerea in P, sa tii masina din frana de picior.

        • turatiimaster

          Conteaza, ca daca o pui in P si pe urma iei piciorul de pe frana si masina se misca 1 cm, ca nu ai activat frana de parcare, greutatea masinii se muta pe un bolt de blocare al cutiei automate si excesul de astfel de comportamente poate duce la ruperea boltului respectiv. Sigur, depinde de la solutie tehnica la solutie tehnica, dar in principiu asta e problema. Daca tii piciorul pe frana cat timp tragi de maneta franei de parcare sau apesi butonul, e ok.

          • kim_vl

            Eu nu iau piciorul de pe frână pana masina nu e in P si frâna de mână trasă sau fara frână de mână daca terenul e drept.

  44. tudor

    Salut! Urmaresc cu interes canalul tau de youtube si apreciez modalitatea ta de a prezenta masinile. Nu am avut masina cu cutie automata pana acum dar recunosc faptul ca ma tenteaza acest DCT7 de la Hyundai/Kia. Locuiesc intr-o zona unde iarna accesul este mai dificil datorita unor urcusuri destul de serioase pe bucati scurte gen 20-30 metri, asfalt ce-i drept, dar totusi… Cum pot simula o frana de motor la coborare cu cutia DCT? Cum se comporta sistemul AWD la urcarea pe zapada (nu foarte inalta, sa zicem 15-20 cm? Ma sperie faptul ca va trebui sa folosesc mai des frana decat la o manuala si nu voi avea deplin control asupra miscarilor masinii.

    • turatiimaster

      Salut, e foarte simplu sa ai frana de motor, folosesti modul manual si ai control complet al masinii (fie din maneta, fie din clapetele de pe volan).

  45. Robert

    Buna seara si felicitari pentru activitatea dv. , d-nule Robert. La inceputul lunii am dat comanda pt o Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 GT LINE (bazandu-ma, din fericire, inclusiv pe filmele dv. de prezentare). De curand am citit pe un forum ca unii posesori au remarcat miros de ambreiaj in habitaclu la acest model in primele mii de km. Aveti cunostinta de asa ceva, in sensul daca e normal sau daca apare ca urmare a suprasolicitarii?

    • Mihai

      Eu am simtit la Tucson doar in exteriorul masinii dupa urcare pe drumuri inclinate iarna, banuiala fiind ca e de la diferential, nu de la ambreiaj. Mirosu a disparut in timp.

    • turatiimaster

      In primele mii de km pot sa apara diverse mirosuri si senzatia de ars, nu neaparat de la ambreiaj, insa in general la masinile noi apar astfel de manifestari, daca dupa o luna, doua, dispar, nu e nicio problema, daca persista, trebuie mers la service.

  46. Robert

    Mihai, ai tot dct? In caz afirmativ, ai observat vreo problema a cutiei de viteze? Am vazut si eu ceva review uri negative, cum au mai mentionat si altii, cu privire la dct kia/hyundai.

    • Mihai

      da, 0 probleme in 55000 de km.

  47. Marian

    Buna ziua ce părere aveți despre 1.6 gdi style motor? am.nevoie de părerile celorlalți care au motorul acesta.

  48. Goleanu Sorin

    Felicitări pentru munca depusă! Te urmăresc de mai multă vreme. Apreciez modul amănunțit în care preznți fiecare mașină. Am o întrebare: Pentru o familie cu doi copii (6 și 13 ani) ce ai recomanda între Kia Sportage, varianta GT-line, motorizare benzină, 1,6 / 177 cai, cutie manuală, configurată la 26 500 euro și Skoda Kodiaq, varianta Style, tot benzină, 1,4 TSI / 150 cai, cutie manuală, configurată la 29 500 euro? Sunt tare indecis. La Kia apreciez garanția de 7 ani, veștile bune în legătură cu fiabilitatea. La Kodiaq aprecez spațiul, brendul Skoda (în prezent am o Octavia din 2012 / 1,2 TSI / 105 cai și sunt foarte mulțumit de ea) Mașina va fi folosită 60% în oraș și 40% în afară. Îți mulțumesc în avans pentru răspunsul tău!

    • turatiimaster

      Sportage consuma mult in oras in configuratia respectiva, sa ai in vedere acest aspect, altfel e chestie de gust mai mult. Nu am condus Kodiaq, am vazut unul pe strada, mie unul nu imi place in mod deosebit, e clar ca are spatiu si atuurile lui, dar mai emotional pare Sportage. Cred ca 1.4 TSI consuma mai putin ca 1.6l T-GDi, din ce am condus pe alte masini. Personal, data fiind si diferenta de pret, as lua Sportage, daca te impaci cu consumul mai mare.

  49. tudor

    Robert, de ce zici ca in configuratia respectiva consuma mult? CU DCT consuma mai putin? Ai date concrete despre TGDI manual?

    • turatiimaster

      Si cu DCT consuma destul de mult, ca sa fii multumit de 1.6l T-GDi trebuie sa accepti un consum mediu de 8-9l la suta de km, daca nu ai o problema cu consumul asta, masina te va multumi.

      • Horatiu

        Am optat pentru Sportage 4×4 TGDI AT in Style. COnsumul este la fel cel putin la mine … cu cel de pe Cee’d 1.4 GSL SW.
        Pe Ceed scot urban 11.2%. Exterior in tara iese la 6.8%.. In vacanta cu multe autostrazi scot la 7.7%.

        Nu mi se pare diferit consumul declarat de multi posesori de Ceed fata de ca am acum.

  50. Norbert

    Buna ziua,

    Am cumparat si eu un T-GDI in luna Iunie am facut 2000 km, si am aflat ca schimbarea vitezei e foarte zgomotos mai ales in treapta a doua. Am fost la service si mi-a sus sa mai conduc maisna ca e prea noua ( ceea ce mi se pare o prostie in cazul asta )
    Problema e ca schimbarea vitezei e zgomotos din afara…se aude mechanismul din sub capota.
    Sper sa-mi dati niste sfaturi ce ar trebuii sa fac sau daca are rost sa ma duc la service cu problema asta. Masina era destul de scump si nu e cel mai placut sa se comporta ca o maisna de 30 ani .

    Multumesc!

  51. Catalin

    Tudor, motorul 1.6 T-GDI consuma mult. In exterior cel mai mic consum a fost 7.6 (GT-Line + DCT). Mers in limita bunului simt, fara depasiri la limita, fara sa fac excess de zel, oarecum sa zic ca am mers la consum. In oras, in majoritatea cazurilor, mers 5-10 km, imi arata un consum de 12-14. Asta e cam tot ce pot reprosa acestei masimi. Am 4000km facuti pana acum.

    • StelianU

      Confirm cele spuse de Catalin. Am reusit sa scot 7.0 pe un drum Targu-Jiu — Bucurest, mergand foarte linistit. Media pentru mine pe 4000 km e 8.4, majoritatea facuti in regim extra-urban. Daca mai o iei si pe niste hartoape pe distante scurte (3-4 km) o sa vezi si 20 in bord. Robert a zis cel mai bine: trebuie sa te obisnuiesti cu consumul.

  52. Robert

    Norbert, masina e dct sau mt? Si eu mi am comandat un dct dar nu am auzit de astel de problema.

    • Norbert

      E mt si am mai auzit si de la altii ca e zgomoros si cateodata chiar si cand calci ambreajul se aude tare.

      • Claudiu

        Am 4×2 MT, pana i 100km facuti cu ea si nu se aude nimic la schimbarea vitezelor

  53. A

    Salut,

    Are cineva idee daca Sportage GT are duzele de parbriz incalzite?

    Multumesc,

    • Claudiu

      Nu are.

  54. Ionut

    Salut Robert ! Acest Sportage are stopuri full led ? Fiindca ma mai intalnit la MercedesW221 facelift si la alte modele unde spuneau asta, iar pe ceata aveau BEC .

    • Claudiu

      Semnalizarea si ceata din cate stiu sunt separate jos pe bara si sunt pe bec

    • turatiimaster

      Are LED luminile de pozitie si stopurile de frana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.