Hyundai Elantra 1.6l CRDi Exclusive

Elantra a fost si ramane o masina care ofera mult la un pret corect, inca de la primul test video am fost impresionat de atuurile sale, iata ca a sosit si momentul sa vedem si sa incercam o noua generatie.

Am avut pentru test un model cu motorizare diesel, in versiune de echipare Exclusive, o culoare aparent stridenta insa care scoate in evidenta formele si aerodinamica deosebita.

Motorul diesel, 1.6l CRDi, distributie pe lant, o evolutie a unui motor foarte bun si fiabil, prezent mult timp in gama Hyundai, reuseste sa ofere o dinamica interesanta si un consum de combustibil corect.

Interiorul e o evolutie clara fata de anteriorul model, cu un nivel de calitate perceputa foarte ridicat, asamblare fara cusur si materiale mai bune.

Pe ansamblu, Elantra e o propunere foarte buna a celor de la Hyundai, prin dimensiuni si alura poate fi usor confundabil cu un model de clasa medie, desi nu e. Poate face o trecere interesanta intre clase, atragand clienti care aspira la un model superior sau chiar pe cei care vor un sedan frumos, bine echipat, la un pret mai accesibil.

Ca si generatia anterioara, noul Elantra are succesul asigurat, desi nu are decat doua motorizari disponibile si transmisie automata doar pe motorizarea benzina, umbla zvonul ca s-ar putea sa primim si un DCT7 pe motorul diesel.

31 thoughts on “Hyundai Elantra 1.6l CRDi Exclusive

  1. swiss

    Plusuri:
    Aerodinamica
    Aspect
    Consum
    Garantie
    Pret

    Minusuri:
    -Portbagaj ( volum, sistem deschidere, materiale faptl ca nu include si luneta)
    Consola centrala partea inferioara (arata a ieftin)
    Volan de ratb (maricel si subtire)
    Navigatie 5inch…jenant la americani vine cu 7
    Puterea nu stiu cum a fost obtinuta…dar nu o sesizezi in toate conditiile…pare mai degraba 120 cp..vechea boala h/k…ca si ex…kia ceed 1 motorizare 1.6 crdi 128 cp cx 0.33 vit max 197 km/h iar h elantra 1m6 crdi 136 cp cx 0.27 cit max 194 km/ h, dubios nu ? Imi miroase a marketing “poneii ” astia

  2. Florin

    Salut Robert si felicitari pentru test-drive-ul realizat.
    Cum ai pozitiona la modul obiectiv Elantra fata de Mazda3 sedan, Corolla si Honda Civic sedan. Banuiesc ca si la motorizarea pe benzina masina are un comportament asemanator pe drum. Automarket este un pic mai zgarcit privind referintele pentru Elantra 1.6 CRDI.

    • turatiimaster

      Mie imi place mult Elantra, pare o masina mult mai mare in realitate, aproape o confunzi cu i40. Civic sedan nu are motorizare diesel, deci doar daca te intereseaza benzina, plus ca vine cu automata cu 5 trepte, fata de 6 la Elantra (in cazul in care esti interesat de automata). Altfel, Mazda e mai sportiv, Corolla e pe acolo, dar nu ascund ca intre Corolla si Elantra inclin mai mult spre Elantra, designul pare mai spectaculos. Eu o pozitionez ca un challenger pentru toate modelele expuse de tine. Eu as cumpara Elantra.

  3. Cornel

    Salut Robert,
    sunt trecut de 55 de ani, am un nepotel, nu sunt vitezoman, circul pana la max. 15.000 de km anual dar, avand in vedere cunostintele si expertiza ta in domeniul auto, te-as ruga sa ma orientezi spre o masina (sau mai multe) care indeplinesc urmatoarele conditii:
    -sa fie confortabila la drum (sa nu scuture tare, sa nu fie prea zgomotoasa, sa aiba stabilitate decenta/sa nu fie barca);
    -sa aiba portbagaj decent (pentru concedii, mers la tara si pentru anumite lucruri ale nepotelului);
    -sa fie fiabila si economica (voi ajunge in curand la pensie si consider ca o masina din clasa compacta ar fi ok.);
    -sa fie fezabila pe termen lung (nu-mi place sa tot schimb masina ca tiganii calul);
    -rulaj peste 60% extraurban.
    Ce crezi ca s-ar merita sa cumpar raportat la cerintele mai sus aratate?. Multumesc.

  4. Sergiu

    Pt. Cornel exista Mazda3

  5. Alexandru

    Salut îmi plac foarte mult testele pe care le faceți. Ma interesează în mod special NISSAN NAVARA 2016 și noua TOYOTA HILUX știind ca sunteți un posesor și un împătimit de pick-up. Pe când ar fi posibil. Va mulțumesc.

    • turatiimaster

      Urmează si Navara si Hilux.

  6. Ciprian

    Noul Elantra mi-a plăcut de prima data, dar nu am putut face la dealerul local drive-test cu nicio motorizare si asta m-a facut sa ma îndrept către Octavia 3 cu motorizare 1.0 TSI. Spune-mi te rog daca le-ai testat pe amândouă dacă am făcut alegerea corectă. A contat mult si portbagaj-ul care la Octavia se deschide cu tot cu luneta.

  7. Ovidiu

    De ce nu vand si motparele aspirate de 1.8 si 2.0 benzina in Ro sau UE ? Poate nu vor sa vanda multe masini?! ciudati tare in oferte? Cu un Cx bun si aceste motoare ar fi avut o contributie la volum!

  8. Gabriel

    Am de o saptamana varianta de 1.6 benzina 128 cp si desi eram reticent avand in vedere ca vin dupa un diesel acum nu imi pare rau deloc pentru alegerea facuta…pentru un 1.6 aspirat se misca nesperat de bine si consumul dupa 180 de km prin bucuresti este de 9.5(bun zic eu avand in vedere ca masina este noua si nu am menajato deloc) banuiesc ca o sa mai scada dupa 5000 de km…in rest suspensia mi se pare foarte bine echilibrata,motorul silentios(nici nu se aude pana la 3000 ture) si nici peste 3000 nu e deranjant deloc,interior confortabil si spatios,antifonare destul de buna….si nu in ultimul rand aspectul…eu am mers pe marina blue si masina arata bestial pe culoarea asta…recomand masinuta este bestiala

  9. Vio

    Buna,

    Foarte buna prezentarea masinii!
    Aveti vreo idee de fiabilitatea cutiei automate puse pe diesel? Vad pe site ca au adus 7DCT .
    Nu prea inteleg ce de este mult mai inceata cu cutie automata decat fara…

    Multumesc

  10. EYE

    Dupa ce am vazut review-ul tau si la Elantra, aceasta a devenit o optiune demna de luat in seama la Opel Astra K pe care ma gandesc sa-l cumpar.
    Tu ce ai alege? Astra K 1.4 150CP Enjoy+ceva extrauri sau Hyundai Elantra Exclusive 1.6 128CP (benzina) … ambele la acelasi pret +/-100euro

    • turatiimaster

      Depinde, fa un test cu ambele si vezi care iti place mai mult, ambele sunt masini exceptionale dupa parerea mea. La Elantra ai avantajul motorului aspirat, fiabilitate sporita, garantie mare, Astra K e de asemenea foarte economic, sasiu usor, dar hatchback.

      • EYE

        Tare ma tem ca Elantra 1.6 pe benzina o sa consume cam mult. Din ce am vazut la tine in review-uri, Astra de 1.4 sta foarte bine la consum, iar Elantra CRDI si mai bine. O sa merg sa testez un Elantra de 1.6 benzina, ca tare mult imi place cum arata. O sa revin cu impresii. Merci.

        • turatiimaster

          Elantra 1.6 diesel cu DCT e vis.

          • EYE

            Revin… azi a venit Leon FR 🙂

  11. Alecksandru

    Am observat ca exista doua variante de Elantra cu cutie automata, una pe benzina 1.6 128 CP A6, Benzina, Automat, Exclusive si cealalta 1.6 CRDi 136 CP 7DCT Diesel, Exclusive. Care este diferenta intre cutiile de viteze ale acestor doua modele? Prima este pe convertizor de cuplu si a doua cu dublu ambreiaj sau ambele sunt DCT? Care este cea mai buna cutie dintre acestea?

    • turatiimaster

      Cea de pe benzina e cu convertizor, e destul de ok, schimba rapid si e fiabila, cea de-a doua e dublu ambreiaj, schimba mai rapid ca prima si e si mai economica, insa la fiabilitate e sub cea cu convertizor si ambreiajele se schimba si ele la capatul vietii lor (ca la manuala).

  12. Alecksandru

    Multumesc Robert! Inseamna ca cea pe benzina este mai buna in raport calitate/pret.intr-adevar ,nu am acelasi cuplu ,dar ma intereseaza sa fie si fiabila. Sarbatori fericite!

  13. Daniel

    Dețin Elantra de o luna. Raportul calitate preț este foarte bun. Motorul 1.6 benzina pana acum nu a dator de 7.6 în București. Ce este drept la orele matinale la care conduc traficul este redus.

  14. Claudiu

    Salutare Robert, In primul rand felicitari pentru aceste review-uri pe care le faci pentru noi. Acestea sunt binevenite, iar menirea lor este sa ne ajute pe noi sa facem alegerile cele mai potrivite, atunci cand vrem sa achizitionam o masina sau pentru simpla informare a noastra.
    Eu sunt posesor de Elantra generatia 5, pre-facelift model 2011-2012. Am cumparat masina la aprox 6 luni de la lansarea in Romania si am luat versiunea de top de atunci (highway) motorizare 1.6 benzina 132PS cutie manuala.
    La vremea aceea mi-as fi dorit sa-mi iau un i40, dar nu am gasit decat motorizarea 1.7 CRDI 136PS, iar mie diesel-ul nu imi place. Poate sunt eu mai sensibil. Motorul diesel vibreaza pe niste frecvente deranjante pentru urechea mea
    si l-am evitat.
    In acest moment am aprox 105.000 Km cu Elantra si nu am avut probleme majore iar per total ma declar multumit.
    Masina am luat-o in urma filmarilor pe care le-ai facut tu la vremea aia, dar si pentru ca am fost atras de cum arata aceasta atat la interior cat si la exterior.
    In cei 5 ani si jumatate in care am mers cu aceasta, cea mai mare problema pe care o pot reprosa masinii este zgomotul de rulare mare, care se percepe in habitaclu, venind in special dinspre zona pneurilor, care se poate diminua sau accentua in functie de stratul astfaltic a drumului. In general, stratul astfaltic in Romania este unul mediocru, iar zgomotul de rulare este deranjant. Cel putin pentru urechea mea.
    Cand am fost in Bulgaria in 2013 am mers pe niste portiuni de drum, unde zgomotul de rulare a fost foarte deranjant. Deci s-a putut si mai rau decat in Romania.
    Revenind la testul pe care l-ai efectuat cu noua Hyundai Elantra. As dori sa fac niste mici precizari pe baza filmelor realizate cu acest model. In primul film la minutul 10:22 se prezinta noile pneuri. Pe acestea sunt inscrise
    presiunile maxime recomandate. In cazul acestui pneu am vazut ca presiunea maxima recomandata era de 40 psi (aprox. 2.75 bar). In filmul nr. 2, la minutul 04:58 atunci cand ai prezentat computerul de bord,
    s-au putut vedea si valorile citite de catre senzorii de presiune. Acestia indicau o valoare de 42 PSI (2,9 bar) o presiune mai mare decat cea recomandata.
    Pentru un astfel de pneu 2.9 bar este cam mult si as dori sa-mi spui cum anume s-a simtit masina chiar si in conditiile unor pneuri umflate tare. Pe mine in masina mea m-ar fi scuturat bine, cel putin pe drumuri accidentate, etc..
    Stiu ca toate masinile noi vin cu pneurile umflate tare, pentru transport, dar odata ajunse la destinatie, aceastea trebuiesc ajustate corespunzator. Valorile se regasec in general pe portiera soferului, iar in functie
    de tipul cauciucului (mai moale sau mai tare) se mai pot ajusta cu un 0.2 sau chiar 0.3 bar in sus (pt cauciucurile moi). La vechea elantra valoarea recomandata de fabricant era de 2.2 bar pe toate rotile, indiferent de incarcatura.
    Mai apoi la acelasi film cu nr. 2 , la minutul 15:43 s-a vazut cutia de sigurante din interior (prezenta la bord) care avea si un comutator setat pe ON. Rolul acelui comutator, cel putin la vechea elantra era sa intrerupa alimentarea cu energie a intregii masinii dupa o perioada de stationare de aprox 15 min. Aceasta functie este folosita atunci cand masina sta parcata o perioada indelungata sau la transportul acestia pe trailer sau tren sau vapor , etc…
    (Elantrele vin tocmai din Coreea cu vaporul iar calatoria dureaza destul de mult). Vroiam sa te intreb daca ai avut acest comutator activat si daca s-a manifestat asa cum am spus.
    In acest moment ma regasesc ca acum 5 ani si jumatate cand trebuie sa iau decizia daca sa cumpar noul model sau nu. De curand a aparut in oferta Hyundai si cutia automata DCT cu 7 rapoarte, care imi place mult,
    cel putin din ceea ce am mai citit, dar aceasta este disponibila doar pentru motorizarea diesel 1.6CRDI. Am ramas surpris sa citesc ca pe aceasta transmisie, cuplul motorului este mai mare si anume 306NM,
    cei drept pe o plaja destul de ingusta de turatii (1750 – 2500 rpm). Oare de ce pt cutia manuala exista o valoare de cuplu mai mica (265 NM)? Nu duce transmisia manuala o forta de 300 NM? Un alt aspect ciudat este ca, desi beneficiaza de
    un cuplu mai mare si de rapiditatea schimbarii treptelor, versiunea 1.6 CRDI 7DCT accelereaza mai lent decat cea 1.6CRDI manuala. As dori sa-l rog pe Robert sa ne explice parerea lui desprea acest aspect.
    Sincer as fi preferat ca pe acest model Hyundai Elantra sa poata exista combinatia motor 1.4 T-GDI 140PS cu aceasta cutie 7DCT, dar din pacate ea se regaseste acum doar pe i30.
    Un alt aspect ar fi portbagajul Elantrei. Daca acesta ar fi fost cu haion, cred ca i30 se vindea mult mai greu. In concluzie, as dori sa stiu de la Robert daca se merita sa fac trecerea la noul model si eventual la un motor diesel, eu fiind obisnuit doar cu o motorizare pe benzina.
    DIn filmari, am inteles ca acest motor 1.6 CRDI este cel mai silentios si mai echilibrat din acest punct de vedere din zona de compacte. O sa merg sa fac si un test drive sa ma conving de toate acestea, dar mai vreau inca odata sfatul tau Robert.
    Multumesc mult si imi cer scuze pentru aceasta postare lunga.

    • turatiimaster

      Salut, incerc sa gasesc si un Elantra cu diesel si DCT. Daca merita, merita doar daca faci foarte multi km, peste 25 000 anual.

  15. Cata G

    Salut, Robert!

    Te rog spune-mi ce parere ai de 1.6 benzina pe Elantra, am fost la test, mi s-a parut o masina foarte buna ca raport calitate pret. Cu toate reducerile, 15.000 echipare Highway (Exclusive minus oglinzi pliabile electric, jante 16, climatizare locuri spate).
    Consum intre 9 si 10, dar la benzina e greu de scos mai putin…

    Multumesc!

    • turatiimaster

      Poti lua cu incredere, o sa scoti consum mult mai mic la mers normal. La banii astia e mai ieftina ca un Nissan Micra full.

  16. call

    Salut
    Sunt in plin proces de achizitionare a unui Hyundai Elantra. Te rog sa imi spui daca in viata de zi cu zi te descurci la parcarea cu spatele si laterala doar cu camera video de marsarier, nivelul de echipare cumparat de mine neavand senzori de parcare.
    Multumesc.

    • Cazimir

      Senzorii parcare se monteaza si pe colturi mai spre lateral astfel detecteaza stalpii sau alte obiecte aflate lateral la care camera nu are acces. Senzori parcare spate se pot negocia pt orice nivel de echipare. Pt mine de exemplu este singura dotare obligatorie.

    • call

      Intre timp a venit masina si camera video de marsarier e super. Cred ca o sa ma descurc foarte bine fara senzori. Multumesc Robert pentru review-urile foarte detaliate care alaturi de pretul bun obtinut au contribuit la luarea deciziei de a cumpara aceasta masina.

  17. codrutz

    salut, am citit pe diferite forumuri ca are ruliu in viraje pe spate chiar intra ESP-ul si un balans pronuntat pe spate, tu din testul facut ai simtit/patit asa ceva.

    • turatiimaster

      Pentru o masina normala merge foarte bine, daca vrei ceva care sa se conduca mai sportiv, i30 are independenta pe spate si se misca altfel. Eu nu am observat ruliu pe spate si nici balans, daca dai dezordonat din volan sigur ca intra in balans si un Porsche, daca stii sa conduci, merge bine.

  18. codrutz

    am fost proprietar de i30, dar acum vreau sa achizitionez o elantra, mai bine spus in curs de achizitionare,nu am avut niciodata ruliu sau balans, masina fiind din anul 2008.
    am inteles ca suspensia spate la elantra este semirigida, sper ca nu gresesc.
    aici opiniile unei unei persoane care afacut un test drive “Salut, acum o luna eram decis sa-mi cumpar Hyundai Elantra 2017 si chiar am facut toate demersurile, facand o rezervare a masinii. Insa cand semnam contractul cineva de la Hyundai imi spune ca singura problema a masinii, daca poate fi numita problema (a continuat aceeasi peroana), ar fi ca la 120 km/h in curba, masina ar fugi putin de fund, dar intra ESP. Din acel moment m-am blocat. Am venit acasa si am inceput sa citesc pe net despre problemele acestei masini, ajungand la acest forum. Si m-au trecut transpiratiile. Am sunat iar la Hyundai si am solicitat un drive test pe autostrada A1. Si m-am dus pana la Fundulea. Ce sa mai zic, din pacate s-au confirmat toate problemele pe care le-ati expus aici, legate de instabilitate pe sosea la viteze mai mari si de directie. Efectiv m-am tinut de volan ca sa nu cad. Nu-mi venea sa cred cat de instabila poate fi aceasta masina. Si din cauza acestui balans continuu, pentru ca autostrada A1, pana la Fundulea, numai autostrada nu e, masina a fost extrem de instabila, ce sa mai zic, cand luam mana dupa volan, masina fugea in toate directiile. Si sa nu ziceti ca asa se intampla cu toate masinile pe un drum prost, pentru ca nu e asa. Am avut alta masina inainte si fix pe acelasi drum, la aceeasi viteza 130km/h am putut sa iau mana dupa volan, fara ca masina sa fie in balans. Cand am ajuns inapoi la dealer, era tot un zambet si ma intreaba cum a fost si i-am spus clar, ca renunt la masina si atunci mi-a zis asa:” Daca aseara cand m-ati sunat aveam argumente pro, acum nu mai am ce sa va mai zic, asta e. Totusi daca vreti o masina stabila pe sosea va recomand un i30 sau i40″. Eu am renuntat de tot la Hyundai si m-am orientat catre alt producator pentru ca in viata mea nu am condus o masina mai instabila ca acest Hyundai Elantra. In concluzie cei care vreti sa va cumparati Hyundai Elantra 2017, solicitati inainte un drive test la drum lung si daca voi va simtiti confortabil la volanul acestei masini, cu tot balansul si directia instabila, faceti drive test si cu alta masina din aceeasi clasa si pe urma cumparati.”

    • turatiimaster

      Aberatii. Vreau sa vad si eu Elantra instabila in curba la 120 si in ce curba, ca daca dam stanga dreapta din volan dezechilibram si mama BMW-ului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.