Mazda 3 Sedan G120 2.0l Attraction

Mazda 3 a primit un facelift la sfarsitul anului 2016, cu restilizari ale exteriorului, echipamente noi, insonorizare suplimentara si suspensie recalibrata pentru a lucra eficient cu noul sistem G-Vectoring Control dezvoltat de producatorul nipon.

Din ce am observat, comportamentul masinii se schimba destul de radical, in bine, sistemul G-VC in functionare are mai multe efecte, minimizeaza anumite miscari ale caroseriei, in asa fel incat pasagerii se simt mult mai confortabil, in timp ce dinamica e superioara, printr-o asezare “studiata” pe viraje.

Si la interior modificarile sunt de efect, a disparut frana de mana si s-a eliberat astfel un spatiu suplimentar pe consola centrala inferioara, senzatia de spatiu care s-a creat este impresionanta.

Au ramas insa si unele aspecte mai putin placute: zgomotul la rotirea volanului din capat in capat si oglinzile retrovizoare impreuna cu stalpii parbrizului dau niste zone de vizibilitate redusa care pot sa deranjeze.

Ca prezenta scenica si optiune de cumparare, Mazda 3 Sedan ramane un autovehicul competitiv, cu aerodinamica deosebita, Cx 0.26, sincer si pretul mi se pare destul de bun in versiunea Attraction, iar motorizarea 2l de 120 CP se descurca foarte bine cu o caroserie relativ usoara.

29 thoughts on “Mazda 3 Sedan G120 2.0l Attraction

  1. Ciprian

    Salut…o prezentare excelenta asa cum ne-ai obisnuit…poti sa ne zici daca pt un asa raport de compresie mare mazda specifica folosirea benzinei superioare 98/100 ?…tot legat de acest motor cuplat la cutia automata ai idee cum se comporta, daca ramane la fel de placut in utilizare sau daca ai orice alta informatie utila referitoare la aceasta combinatie…

    Multumesc.

    • turatiimaster

      E de preferat sa folosesti benzina buna, nu m-am uitat daca se recomanda benzina 98, ar trebui sa scrie la capacul rezervorului. Dar la genul asta de motorizari, benzina buna e cam obligatorie.

    • bancher

      la un raport de compresie de 14:1, eu zic ca este subinteles ca e nevoie de o benzina cu cifra otctanica mare (98). Benzina de 95 se foloseste la motoarele cu raport mic de compresie, unde pericolul de detonatie e mai mic.

    • horean

      Iar pareri despre cutia automata?

  2. Ioan

    Superba masina! Prezentarea este detaliata si riguroasa! Multumim!!
    Off topic: Pe cand un test cu Fiat Tipo?

  3. Salutare! Ma intereseaza sa iau o Mazda noua, dar sunt extrem de nehotarat. Masina va fi folosita 90% in oras. Imi place foarte mult motorul g 120 dar oscilez in mazda 3 si cx-3. Nu-mi dau seama cum este setat motorul – vad ca la cx-3 face cuplu maxim la 2800 rot. As alege mazda 3 pentru spatiul interior sau cx-3 pentru vizibilitate mai buna + lungime mai mica.(mai usor de parcat in oras). Totodata la cx-3 imi da motorul asta (g 120) si pe varianta basic – emotion – care e doar 14700 eur .
    Pentru 3 as fi nehotarat inclusiv intre sedan si hatch. E suspensia la sedan mai moale, asadar mai potrivita pentru drumurile noastre varza ?
    Multumesc frumos pentru raspunsuri! Seara frumoasa!

    • turatiimaster

      CX-3 e mai bun pentru oras, usor mai inalta, vezi mai bine, parchezi mai usor.

  4. Ionel

    @Cristian
    Am facut drive test cu Attraction sedan G120 si mi s-a parut un pic cam tare suspensia la denivelari, deci nu cred ca este setata diferit.

  5. cristian

    Impresia mea din imaginile difuzate, este ca, strict legat de bord, arata usor invechit fata de competitori.

  6. sorin

    Salut,
    Dupa un test drive cu m3 sedan g120 am constatat ca zgomotul la 130km este mai mare decat la cele mai multe modele din aceeasi clasa si as dori sa stiu daca se poate imbunatati insonorizarea , in mod profesional, fara sa afectez alte functii.
    ……… sau ar trebui sa ma orientez catre o alta marca ,la care insonorizarea sa fie ok din fabrica
    Multumesc de ajutor!

    • Cum ti s-a parut suspensia? Sunt multi care spun ca e cam rigida

    • turatiimaster

      Se poate imbunatati relativ usor, insa daca te preocupa foarte mult nivelul de zgomot, mai bine mergi direct pe un model mai ok din fabrica.

      • Sorin

        Multumesc pt raspuns
        Azi am urmarit si prezentarea pt megane sedan 1.5edc si comparativ cu mazda3 sunt comparative ca zgomot?
        Vreau sa-mi schimb meganul sedan 2008 si ce vreau,ca noua masina sa nu fie mai zgomotoasa decat actuala!

        • turatiimaster

          Mazda e mai silentioasa putin la viteze mai mari si in oras.

          • Sorin

            Salut
            Inteleg ca mazda este mai zgomotoasa in oras si viteze mari decat megane?

            • turatiimaster

              Invers.

  7. Ionut

    Foarte bun review-ul.
    Urmeaza cumva si Logan-ul 2017?

    • turatiimaster

      O sa fie si Logan 2017, din aprilie incolo.

  8. Dan

    Salut!
    Sunt nehotărât intre Hyundai I30 2017 1.4 T GDI și Mazda 3 2017 2.0 120 cai. Care autoturism este mai confortabil dintre acestea, din punct de vedere al suspensiei, nivelului de zgomot, scaune?
    Mulțumesc!

    • Strict raportat la confort mai mult ca sigur I30. La M3 are totusi o suspensie un pic mai ferma decat media segmentului, nivelul de zgomot interior este un pic mai mare. Scaunele sunt foarte confortabile dar daca primul criteriu este confortul alege i30.

      • Dan

        Mulțumesc pentru sfat!

    • turatiimaster

      i30 e mai confortabil.

  9. Marian

    Principalele criterii pe care le urmaresc sunt confortul la volan, insonorizarea, zgomot de rulare si de vant cat mai redus si tinuta de drum (sa nu fie barca sau sa zdruncine tare). Ce mi-ati recomanda din clasa compacta nonpremium?.

    • turatiimaster

      Astra, Golf, Focus, i30, Leon, ceed. Sunt multe variante.

  10. Adrian

    Salut, as vrea să îmi schimb mașina ( Mazda 3 1.6i sport 2008 ) în special datorită proastei insonorizari și a suspensiei un pic prea ferma. Crezi că noul model Mazda a îmbunătățit mult aceste aspecte? Ai testat noua Honda Civic 5D? sunt curios daca o recomanzi, am auzit că Honda a început să faca rabat la calitate după criza din 2008. Mulțumesc.

    • bancher

      am testat eu Honda Civic sedan 1.5 litri 182 CP…este foarte tare, dupa parerea mea este peste Mazda 3 G120 .
      ca o comparatie: Civicul are amortizoare mai moi, filtreaza f bine orice groapa, are un motor bestial care se infige muuult peste orice motor de pe Mazda 3 sau mazda 6, directia e precisa (parca nu la fel de precisa ca la Mazda), ai nevoie de numai 1.25 rotiri de volan sa brachezi rotile la maxim, materialele din bord sunt de calitate, scaune super confortabile.
      la Honda Civic nu mi-au placut tapiteria (are aspect de stofa ieftina) si maciulia schimbatorului de viteze

      • kim_vl

        Ce cutie de viteze avea Civic-ul ?

        • bancher

          cutia este OK ca functionare (este vorba de cea manuala), insa nu imi place forma ei, cu maciulia aceea ieftina, ca de matiz. La pret Civicul pleaca de la 20800 euro, dar are multe dotari in modelul de baza.

    • turatiimaster

      E mai imbunatatit noul model, G-VC face ca suspensia sa se simta altfel si antifonarea e mult mai buna. Nu am testat noul Civic, luna asta vin si la mine vreo 3 versiuni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.