Mazda 6 Sedan G 192 2.5l AT6 Revolution Top

Intr-o lume in care downsizing-ul, reducerea cilindreei motoarelor, a fost un crez al majoritatii constructorilor auto, Mazda a vrut altfel. Si merita felicitati pentru asta…

Nu doar ca declaratii recente ale oficialilor unor mari constructori auto repun pe tapet ideea ca downsizing-ul si-a cam atins limitele tehnologice, dar realizarile Mazda te fac sa te intrebi de ce au ramas cam singurii ce au crezut in cilindree, si nu s-au aruncat orbeste in ideea de turbo.

Raspunsul e si in masina de fata, respectiv un 6 Sedan, cu motor in 4 cilindri, de 2.5l (!!!), aspirat, Skyactiv, cuplat la o transmisie excelenta, cu 6 trepte, automata, cu convertizor de cuplu. Nu cred ca gresesc daca denumesc acest 6 ca fiind un ultim mohican, o reduta in calea avalansei de motorizari mici, supraalimentate.

Cu o aerodinamica desavarsita, caroserie usoara, motor liniar, puternic si economic, nu poti sa nu te intrebi, de ce, de ce nu? Sigur, taxele sunt ceva mai mari, din cauza cilindreei, insa ca masina, nu prea ii poti reprosa multe.

Poate ca m-a luat valul, dar daca as fi in cautarea unei berline de acest gen, ar cam fi o optiune…

39 thoughts on “Mazda 6 Sedan G 192 2.5l AT6 Revolution Top

  1. Vlad

    deja e luata! aveam nevoie doar de o confirmare! Va multumesc. (MATZDA!)

  2. Catalin

    Felicitari pentru testele complete pe care le faceti! Le urmaresc de multi ani si, la masinile care-mi plac, suntem pe aceeasi lungime de unda.
    As avea o intrebare: ce motor sa aleg intre 2.0 si 2.5 benzina, ambele cuplate la o transmisie automata, pentru noul model de CX-5? Motorina este exclusa pentru ca 80% din timp merg in Bucuresti.
    Va multumesc.

    • turatiimaster

      Pai la 80 la suta in Bucuresti, mai degraba 2l, 2.5-ul e pentru condus, nu pentru stat in trafic.

  3. Cosmin

    Probabil ca raspunsul la “de ce nu?” il gasesti sigur in primul cadru din filmul nr.4
    Consumul instant la 120km/h de 8,6l/100km este aproape dublu fata de new Mondeo 2l 182cp diesel cutie manuala
    pe care-l posed. Taxe mari, consum mare, pret achizitie mare
    Numai avantaje 😉

    • utu_sig

      consumul la 120 e de 6-6.5. Foarte mic pt 190cp

    • bancher

      pe mine ma intereseaza motorizarea G145. Am un vecin care o detine, si se lauda cu consumuri de 5.4% extraurbane, adica exact cat obtin eu la octavia 1.2 TSI, mergand economic.
      Insa un consum instant de 8.6% la 120 km/h mi se pare imens de mare pentru o berlina….la aceast viteza eu am max 6% la Octavia 1.2 TSI.

    • Mihai

      Cum compari tu consumul de motorina cu cel de benzina … Aiurea in tramvai. Compara benzina cu benzina !

      • Cosmin

        Draga Mihai!

        Daca te referi la comentariul meu te anunt cu respect ca nu sunt tester auto si nici admin de site specializat si nu pot compara decat cu ceea ce posed si conduc. Si anume (ma repet) un sedan din aceeasi clasa, sensibil mai ieftin, mai mare, cu performante dinamice similare.
        Comparatii cred ca ar trebui sa primesti de la cei care testeaza aceste masini.
        Eu doar am considerat deplasat entuziasmul fata de o motorizare invechita, cert inferioara oricarui varf de gama al producatorilor de sedan-uri prezenti in piata locala (modelul prezentat este varful de gama Mazda in piata locala). Cifrele sunt publice, se pot verifica parametrii Passat, Superb, Mondeo, 3, C, …pentru varfurile de gama. Si asta pentru un producator care considera ca marketingul sloganelor zornaitoare gen zoom-zoom echivaleaza cu performanta.
        (limitarea dimensiunii mesajului ma face sa continui intr-un noua postare)

        • Cosmin

          Ma invita un alt cititor al site-ului si posesor al acestui model cu echiparea si motorizarea de fata sa fac drive test cu aceasta Mazda si sa constat cat de warp9 accelereaza si cat de minunat se conduce. Oare daca am avut bucuria sa conduc aptox.30 minute noul Mustang cu motor 2.3l benzina, ~ 320cp si pret apropiat de aceasta echipare Mazda mai este cazul sa merg la Mazda?
          Paste fericit tuturor a abonatilor turatii.ro !!!

          • Mihai

            Ford Mustang arată foarte bine, nu te contrazic, dar nu e mașina de familie.

            • bancher

              Ford Mustang pleaca de la 40000 euro. E masina sport, nu de familie.

              • Cosmin

                Mustang pleaca de la 31000 euro + tva pret de lista adica aprox 37000 euro final. Lista de pret este pe site ford.ro, usor accesibila. Discount obtinut la dealer aprox 8%. Ce warp simti oare la 317cp? Oare visam la asta toti posesorii de testosteron si carnet de conducere sau la Mazda6 aspirata de 192cp cu 2500 euro mai ieftina?

  4. bancher

    Interesanta si cuprinzatoare prezentare, felicitari!
    Am mers si eu cu Mazda 6, varianta diesel de 178 CP si pot sa spun ca asa este, e o masina fenomenala: usoara, lejer de manevrat, directie precisa, tinuta de drum de exceptie, frane extraordinare, suspensie destul de buna (nu la fel de moale ca la Passat B7), motor destul de puternic, lipsa lagului la acceleratie. Este mai placuta la condus decat CX5, dupa parerea mea. Consumul de 8.1% obtinut de tine mi se pare suspect de bun…spun acest lucru pt ca am a birou un coleg cu Mazda CX7 motor 2.5 turbo si lui in oras nu ii scade sub 13% orisice ar face, iar extraurban nu scade sub 8%.
    Deasemenea alt lucru care nu mi-a placut a fost demarajul prea liniar al motorului 2,2 diesel 178 CP in combinatie cu cutia automata cu convertizor de cuplu…are putere suficienta, dar nu se cunoaste ca avem un motor de 178 CP sub capota.
    Am niste intrebari, poate iti faci timp sa razpunzi:
    1)ce parere ai de mazda6 G145. Este cam singura mazda6 pe care mi-o pot permite in momentul de fata, insa nu se gaseste la test-drive. Motorul are suficienta putere? Il poti compara cu alt motor de pe piata? (ex Octavia 3 1,4 TSI)
    2)Ca si dinamica si placere a condusului, ce ai alege intre Mazda 6 G145 azi si Hyundai Tucson 1.6 T-GDI? Pentru tine ce ai alege dintre acestea doua?
    Multumesc!

    • Bogdan

      Mazda CX7 nu are motoarele si transmisiile Skyactiv de la Mazda. De aici consumul mai mare in oras.

      • bancher

        Nu are transmisia si sasiul de la Mazda 6, insa motorul e acelasi: 2.5 litri benzina aspirat.

        • bobo

          Nu are cum sa aiba CX7 si mazda 6 acelasi consum. Chiar daca au acelasi motor, la cx 7 nu exista eiloop, este mult mai grea si mai putin aerodinamica. Plus ca de multe ori producatorii fac modificari la motor, il optimizeaza chiar daca cilindreea se mentine.

    • turatiimaster

      1- Nu am condus, dar nu cred ca trebuie sa iti faci griji, daca asta iti permiti, o iei si o accepti asa cum e. Mazda 6 si Tucson sunt ca iepurele si cu rata, Mazda e mult mai dinamica si e normal, e un sedan, Tucson e SUV, merge superb, insa nu va lua niciodata virajele ca un sedan.

      • bancher

        mai am o dilema: spune-mi sincer ce ai alege intre Mazda 6 benzina si Ford Mondeo 1.5 ecoboost?
        Ai mers cu amandoua, trebuie sa ai o alegere. (ma intereseaza mai ales in termeni de dinamica si manevrabilitate)

        • turatiimaster

          Depinde, Mondeo e mai nava, mai confortabil si destul de dinamic, insa consuma ceva, asta e problema la motorizari turbo pe masini mai mari, apesi pedala, consuma, la mers constant e ok, insa cum te dai la ea, sare acul spre gol. E greu de ales, daca as fi in situatia de a alege, eu as lua un Mondeo 2l benzina 210 CP AT6. In acelasi timp imi place foarte mult si Mazda, mai ales cu 2.5-ul, ideal e sa faci tu un test cu fiecare model care te intereseaza. Daca nu te deranjeaza impozitul mai mare, 2.5-ul de 192 e fin de tot.

          • bancher

            de sistemul de clima de pe Mazda 6 ce parere ai? face fata?
            Sunt persoane care spun ca Mazda 3 si Mazda 6 nu au geamuri atermice, motiv pentru care te coci in ele…

            • turatiimaster

              Face fata sistemul, nu mi s-a parut slab, geamuri atermice nu au multe masini, nu e o problema, se poate rezolva, montezi folie daca este nevoie.

  5. Daniel V.

    Am aceasta varianta de Mazda, o masina exceptionala, diferentele fata de versiunea anterioara sunt invizibile la exterior dar se simt foarte bine la condus, iar inovatia GVC este fantastica, in special pentru pasageri. Am si un Audi A6 si am avut un A4 cu ani in urma, nu am crezut niciodata ca voi spune asta, dar prefer MAZDA fata de AUDI fara discutie, Mazda este mai buna, mult mai frumoasa, mai dotata cu sisteme de siguranta si mai ieftina la achizitie si intretinere fata de suratele germane. Iar consumul mai bun, cel putin pe benzina. Un review complet si bun, ca de obicei, felicitari. Numai bine.

    • bancher

      mai ieftina la intretinere? Nu as prea crede.
      Avand in vedere ca la o Mazda 3 o revizie simpla (cu schimbat filtre si ulei) costa 1000 ron, nu as zice ca intretinerea este ieftina.
      Ba dimpotriva, dintre toate marcile de volum, Mazda are cea mai scumpa intretinere (mai scumpa decat Toyota si Ford).
      Da, e o masina frumoasa, te incanta la condus, dar numai ieftina la intretinere nu este.

      • bancher

        citez din factura de service pentru o revizie la Mazda3, benzina, an productie 2013:
        -filtru aer motor: 103 RON+TVA
        -filtru polen: 153 RON+TVA
        -filtru ulei: 46 RON+TVA
        -ulei motor 5w30 206 RON+TVA
        -manopera 255 RON+TVA
        -saiba buson baie ulei 5 RON+TVA

        cam mult, totusi…mai ales filtrul de polen

  6. Sergiu

    Cosmin, compari mere cu pere.
    Diesel turbo manuala cu benzina aspirat automata.
    Ai facut cea mai buna alegere, ca doar pretul carburantului si taxele conteaza.
    Pentru restul, puteti sa ne spuneti cum “se misca” mazda 6 model G165 + cutie automata? Ma intereseaza echiparea attraction.

    Multumesc.

    Ps: f bun testul

    • Cosmin

      Ai dreptate Sorin, compar iPhone cu Tesla, scaparea mea. Nicidecum 2 sedanuri din aceeasi clasa vandute pe aceeasi piata, preturi similare, dimensiuni similare, puteri similare, reprize similare, viteza maxima similara… Cand esti producatorul de pe pozitia 6 in Japonia in 2016 (sub Daihatsu ;-)) nu cred ca vii in Europa cu un motor de 2.5 litri benzina aspirat de 190cp din avangardism tehnic ci din subfinantare R&D. Oare tot din avangardism nu au nici un model hibrid sau full-electric in oferta?
      Pentru verificarea pozitiei intre producatorii japonezi in q1/2016 se poate consulta JAMA si/sau link-ul de mai jos:
      https://www.best-selling-cars.com/japan/2016-q1-japan-best-selling-car-brands-models/amp/

      Nu laud Mondeo si nu recomand. Deloc!

      Doar comparam cifrele seci si refuz sa ma extaziez inutil si, cel putin in cazul meu, gratuit

      Multi km in siguranta va doresc!

      • Daniel V.

        Draga Cosmin,
        Sofeaza te rog o Mazda 6 2017 macar o ora. Pe langa feeling-ul ca e masina ta dintotdeauna, ai sa vezi ce superba este masina la condus. Ca la design oricum arata superb. Am masina din octombrie anul trecut si inca sunt cu gura cascata cand o sofez, este mult mai tare decat germanele cu care m-am invatat eu si cu care ne-am obisnuit noi romanii. Te rog eu mult, calca-ti pe inima si sofeaza o Mazda 6 2017, modelul prezentat in review (Revolution Top, G192) macar o ora. Daca n-ai sa spui “W O W !!!” la final, poti sa ma injuri cu aplomb, accept sa ma manjesti cu ce vrei tu aici, live. Iar daca o sa te simti cucerit de o masina muuuuult mai buna si mai “masina” decat orice germana, te astept aici sa-ti spui din nou opinia, obiectiv, desigur. Motor aspirat, aspirat, dar zici ai warp 9. Realy.
        Cu drag.

        • Daniel V.

          Ah, si sa nu uit. Da, aici ai dreptate. Mazda sunt (nu cum spui tu, subfinantati, datele financiare sunt publice, ca la orice companie) foarte slabi la marketing, de aceea stau prost la vanzari. Si au in spate si o istorie a unei table si vopsele de proasta calitate. Dar asta este de domeniul trecutului. Sau, poate, pur si simplu considera ca orice om normal la cap va achizitiona la un pret foarte bun o masina super-dotata si cu un design superb (cand vad cutiile acelea pe 4 roti de la VW ma intreb daca romanii chiar n-au deloc simtul esteticului) care executa comenzile pe care le gandesti, nu cele pe care le imprimi volanului. Si gandeste si singura, sa vezi cum iti raspunde la comenzile vocale, renunti la nevasta, nu alta…. Give it a try, my friend.

          • Cosmin

            Departe de mine sa “manjesc” pe cineva pentru propriile convingeri si daca am depasit limitele decentei in exprimare imi cer scuze. Eu sunt la a 7 masina in succesiune si recunosc ca nu am avut nici una despre care sa gandesc cu entuziasmul ta (si nu, nu am avut nici o Nova/Solenta/Logan) iar ultimele 4 au fost achizitionate noi. Ceea ce inseamna ca ai ales corect si te felicit!

          • bancher

            si mie imi place Mazda6, dar hai sa nu exageram cu laudele….

          • Cosmin

            Poti te rog Daniel sa-mi spui care a fost pretul de achizitie pentru exemplarul tau de Mazda 6 Rev+ 192cp ?
            Multumesc!

            • Daniel V.

              Echipare Revolution Top, aproape 32 k.

          • bancher

            ai uitat sa mentionezi discurile de frana de la Mazda, care ruginesc in draci….inclusiv la Mazda 6

        • bancher

          ce motor ai condus tu, de spui ca te lasa lat?
          Eu am mers cu Mazda 6 2.2l diesel 178 CP, cutie automata, si spun ca nu m-a lasat lat. Poate a fost din cauza cutiei automate, care o face sa para lenta, dar la 178 CP ma asteptam la o dinamica mai buna.
          O Skoda Octavia 1.4 TSI 150 CP te face praf!

      • bancher

        sa stii ca mie imi place cum merge Mazda 6 2.2 diesel 178 CP…sincer mi se pare putin peste BMW 318d. problema mea este ca nu am nevoie de diesel de 2.2 litri. caut informatii despre motorul G145.

      • bancher

        Cosmin,

        mi-ai dat la cap cand ai spus ca nu recomanzi Mondeo. De ce anume nu recomanzi?
        Eu , spre ex, sunt interesat de Mondeo 1.5 ecoboost. Stau si il compar cu Mazda 6 G145 si ma gandesc la avantaje si dezavantaje.

  7. Viorel

    in Germania umbla o vorba: ” Pleci cu Fordul, vii cu trenul” 🙂

    • bancher

      adica lipsa de fiabilitate, nu?

      • Robert

        Eternele povesti cu lipsa de fiabilitate la anumite (eu chiar as merge mai departe si as zice la toate) marci de masini… Ai de gand sa mergi un milion de km cu ea? Vrei sa o tii 20 de ani? Esti proprietar de companie cu flota de 100 de masini si vrei sa o innoiesti? Daca raspunsul este “da” la cel putin una din intrebarile de mai sus, merita sa iti bati capul cu fiabilitatea. Altfel, iti pierzi timpul degeaba. Ia-ti masina care iti place, nu vei avea mai multe sau mai putine probleme decat in cazul altor marci! Vorbesc aici de masini noi. Pentru cele la mana a doua din Germania cu 30.000 de km “reali” (a se citi 500.000), “ca noua” la un pret neverosimil desigur ca se schimba datele problemei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.