Hyundai i30 1.4l T-GDi 7DCT Launch Edition EXCLUSIVE

Cred ca nu toata lumea stie un lucru interesant si public, anume faptul ca grupul Hyundai/Kia detine locul 5 in ceea ce priveste productia mondiala de autovehicule. Ca atare, cand Hyundai scoate un model nou, in segmentul compact, ar fi bine sa il studiem atent.

Nu doar ca noul i30 a obtinut recunoasterea internationala prin diverse premii, includem aici PIN UP Design, iF Design si Red Dot, dar perceptia publicului asupra acestui model a fost printre cele mai bune si este privit ca o alternativa pentru tot ce inseamna “piese grele” in zona compacta.

Poata ca nu exceleaza cu nimic, intr-o comparatie directa cu concurenta, insa, in buna traditie coreeana, i30 sta bine la toate, iar rezultatul, inclusiv prin prisma pretului cerut, se dovedeste a fi dezirabil.

Din pacate, cel putin in acest moment, pe piata din Romania noul i30 nu vine cu toate optiunile disponibile. Adica varianta de varf care se vinde aici, respectiv cea din testul nostru, denumita Launch Edition Exclusive, “exclude” display-ul de 8″, tapiteria din piele, anumite sisteme de siguranta activa si dotari pe care piata noastra le cam cere.

Nu exista o data certa sau, mai bine zis, nu exista o informatie concreta daca va veni si la noi o editie mai sus de acest Exclusive, care sa contina si aceste dotari. Ceea ce, in opinia mea, ar spori sansele noului i30, pe o piata locala destul de aglomerata, mai ales dupa renuntarea la taxa de mediu..

20 thoughts on “Hyundai i30 1.4l T-GDi 7DCT Launch Edition EXCLUSIVE

  1. codes

    In primul rand, felicitari pentru test drive-ul realizat, concret si obiectiv, cu plusurile si minusurile acestei masini. D-le Adam, deoarece nu am reusit sa fac test drive cu noul i30 (dealerul local nu are masina de test drive doar masina expusa in showroom), te rog spune-mi cum ai pozitiona i30 intro comparatie directa cu Astra k (cu care am facut test drive), la un nivel de echipare asemanator si motor 1.4 turbo-benzina. Ma intereseaza confortul, tinuta de drum, zgomot la rulare si la vant, insonorizare, etc. Merita sa aleg i30 fata de Astra k ? .

    • turatiimaster

      Parerea mea e ca ar trebui neaparat sa faci un test cu i30, subiectivismul are un rol foarte important in alegerea unei masini. Mie imi plac foarte mult masinile coreene, pentru ca ofera mult la bani putini. In comparatia cu Astra, sunt relativ echivalente, deci direct comparabile fara probleme, fiecare are atuuri si dezavantaje. i30 are o suspensie superioara pe spate, mai confortabila putin, in rest sunt comparabile, diferentele le face mai mult pretul si preferinta personala.

  2. swiss

    Ma asteptam la mai mult de la acest i30 dar este departe si de opel astra k. Suntem in 2017 si totusi nu dispune de keyless go, navigatie > 8 inch, lipsa guri ventilatie pentru locurile din spate cu posib reglare ca sa nu mai zic de problema sesizata de tine cu afisarea treptei de viteza in care rulezi. La dinamism este inferior atat unui opel astra 1.4 150 cat si golf 7 1.4 tsi 150, ford f 1.5 150 cp, civic 1.5 182 dar cu un consum mai mare?! Ca idee, opel astra k are cx 0,285 fata de 0.30 hyundai. Nici pretul nu este unul ca sa o recomande ca la generatia 1.

  3. Florian

    Robert, care crezi ca este CEA mai insonorizata dintre I30, Astra, 308 si Auris( eventual hybrid) , toate benzina ? Ma intereseaza atat zgomotul motorului cat mai ales cel al trenului de rulare la viteze peste 90 km/h. Ma preocupa foarte mult acest aspect la o masina, pentru ca detin un Corsa D din 2008 1,2 benzina si motorul abia se aude la 3000 rot/ min. dar zgomotul la rulare peste 70 km/h este infernal cu toate ca am anvelope Conti nental de vara. Multumesc si mult respect pentru tot ceea ce faci.

    • turatiimaster

      Astra si 308, la zgomot motor si i30-ul e foarte bine antifonat, dar trenul de rulare e mai putin zgomotos la Astra si 308.

  4. gabriel

    La banii astia iti iei SUVul de la Sportage

  5. oli

    exterior ok, curat dar nimic special, interior horor, cum se conduce nu stiu, ii dau credit lui Robert, dar 19k pe masina asta, la banii astia gasesti masini din clasa D la oferta, cu siguranta mai bune decat i30

  6. Adtian Iliescu

    Nu poți veni în 2017 cu o mașină în România la peste 20k Euro și sa nu ai navigație decenta cu ecran măcar de 7 inch. În toate filmele de pe net mașină are navi mare și stopuri led pe spate. Probabil ca suntem trecuți la tara bananiera….
    Aștept aceasta combumatie motor+cutie și pe CEED….cred ca ar merge super.
    Prețul cam măricel….te lipești de un suvulet de la Suzuki ( Sx4 sau Vitara) la banii ăștia și e 4×4 totusi….are și navigație mai mare :))

    • Adrian

      Dar SX4 sau Vitare nu are DC7 si nici suspensie independenta pe spate. Eu prefer astea in loc la 4×4 sau navigatie mare. Acum fiecare ce-si doreste. Eu zic ca modelul o sa atraga ceva cumparatori. Am vazut deja cateva pe strada.

      • andrei

        Eu sunt în stare să fac pariu cu oricine că e incapabil să își dea seama dacă o mașină are suspensie independentă sau nu.

    • Marian

      Nu e 20.000. Daca mergi in showroom ai sa vezi ca varianta 1.4 T-GDI M6 Exclusive Launch Edition e in jur de 17.000.

  7. Iulian

    Functia cu inchisul geamurilor din telecomanda era “ceva nou” prin anii 2000 .La masina mea nu era specificata la dotari dar ea exista.

    • turatiimaster

      E, eu am una de 31 000 euro, de fapt doua, ca sa fiu modest, si niciuna n-are functia asta. Si cea mai veche e 2013, cea mai noua are 2 luni, si e tot din grupul Hyundai/Kia. Asa ca nu spun ca e noua functia, ci ca o are.

  8. Adi

    Pai noi vorbim aici de cutia automata. Sub 20.000 nu este – te asigur. Daca ai de gand sa tii masina mai mult eu cred ca o automata conventionala cu convertizor de cuplu e mai safe decat un DC7 care este relativ noua la hyundai
    M-as baga la o Kia cu un Dc7 – are garantia mai mare – 7 ani.

  9. Alex

    Am citit comentariile voastre si comparatiile intre diferite modele de la diferiti producatori.
    Hai sa va zic si eu parerea mea dpdv al unui conducator auto de 2 m inaltime :).
    In ultima luna am urcat in foarte multe masini sa testez confortul pe care il am la volan intr-o masina de 20k euro buget. Concluziile mele:
    – in masinile japoneze – toyota (auris, avensis, corola), nissan qashqai, suzuki (vitara, sx4) – stau ca in karting, nici un confort. In mazda 3 se sta relativ bine, dar deatul de fix.
    – in opel astra, skoda octavia, seat leon -trebuie sa fi contorsionist sa poti intra/iesi din masina. Opel mokka se califica la capitolul spatiu si pozitie decenta la volan.
    – in vw golf accesul intratul/iesitul din masina eate destul de decent. Pozitia la volan destul de fixa. In golf sportvan este confort din toate punctele de vedere
    – in ford focus ai impresia ca stai intr-o cutie de chibrituri. In ford c-max este ok, dar destul de fixa pozitia genunchilor.
    – kia ceed acelasi sentiment ca si in golf, spatiu fix, lipsa confort. Kia sportage, stau cu genunchiul in schimbatorul de viteze.
    – hyundai i20 si i20 active poti intra si iesi deatul de lejer in masina. Pozitia la volan este multumitoare, dar nu exceleaza.
    Singurul model in care am gasit ceea ce cautam: confort la intrare/iesire din masina, confort la vilan este noul Hyundai i30. Nu ma pricep la datele tehnice & stuff. Dar am reusit sa negociez un pret de 16700 eur net cu vopsea metalica , covorase de cauciuc pentru modelul cu cutie automata 1.4 tgdi. Secretul este sa vorbiti la mai multi dealeri din tara. E mare concurenta intre ei.

    • Stefan

      Ce motorizare ai ales la i30 si care nivel de echipare?. Cum se comporta masina la drum?. Cum este insonorizarea la peste 120 km/h, stabilitatea, dinamica masinii, directia, confortul la drum (inclusiv la drum lung), consumul, etc.?. Da-NE INFORMATII DESPRE MASINA. informatii

      • Alex

        Asa cum scriam in postarea precedenta, am ales modelul cu cutie automata 1.4 tgdi, 140cp, echiparea Launch Edition Exclusive (asta era singura la momentul respectiv pentru cutie automata – asa cum acum este doar Exclusive).
        Pana acum am parcurs cu ea 7000 km, am reusit un consum:
        – exterior 5.6-5.8 l cu masina incarcata si condus destul de sportiv
        – mixt, sub 6.7 l nu vrea sa coboare
        – oras: vara 8.2l (cu aer conditionat), iarna 9.4-9.6-10.2 l (cu aer conditionat, incalzire luneta, scaun si volan)
        Ca plus:
        – la drumuri intinse este o placere sa il conduci. Directie stabila, amortizoare foarte bune, sta in curbe excelent (vine echipat cu anvelope Michelin de 17″ de vara).
        – nu se aude deloc deranjant motorul la turatii mari – vorbesc de modul turbo intre 5000-6000 rpm
        – pentru o compacta este foarte confortabila (pozitia la volan)
        – cutia cu 7 DCT scoate un consum foarte OK pentru un motor supra alimentat. Dublul ambreiaj iti ofera un super confort (nu se simte schimbarea de viteza). Un mic zvac simti cand treci de cele 2 clic-uri ale cutiei, undeva la 3000 rpm si la 5000 rpm, dar nimic de speriat, daca apesi “la fund” pedala.
        – farurile cu LED si functia cornering sunt foarte bune, vizibilitate excelenta noaptea.
        Ca minus:
        – Sistemul AEB (Autonomous Emergency Braking) – City, Urban – mai au mult de lucrat la el coreenii. Toata lumea se plange de sistem. Daca e ceata afara, daca ploua marunt, dara e parbrizul un pic murdar – sistemul se dezactiveaza. Am fost de 2 ori cu el la service, dar nu exista nici o eroare. Doar este foarte “sensibil”. In plus nu am simtit ca ar infrana masina. Am primit ceva avertizari la depasiri cand am fost prea aproape de masina din fata, dar cam atat.
        – sistemul ISG (Idle Stop & Go) – sistem Start / Stop si el este destul de sensibil, opreste foarte repede motorul. Eu as mai adauga un mic delay ca sa nu fiu nevoit sa dezactivez sistemul la fiecare bumper sau giratoriu.
        – cutia automata cateodata ii ia un pic de timp (pana intr-o secunda) sa aleaga treapta de viteze. Aici probabil e o problema de soft. Adica, mi s-a intamplat de cateva ori, la pornirea de pe loc, daca apas pedala hotarat, sa fie o mica intarziere in raspunsul masinii. Sau daca schimbi repede intr-o treapta inferioara si apoi acelerezi, ii trebe un pic sa se decida sau sa inteleaga cam ce vrei tu sa faci 🙂
        – Stergatoarele “aeroblade” cu care vine din fabrica masina, sunt de fapt un hibrid intre aero si cele clasice. Eu le-am schimbat dupa 2.5 luni
        – echiparea aleasa de mine, nu are in consola centrala, pentru locurile din spate, fante de aerisire (aer conditionat). Din cauza asta, iarna se aburesc geamurile din spate destul de des.
        – dupa ce folosesti functia telefon, computerul nu revine la meniul initial (radio, mp3)…ramane pe meniul telefon
        – pentru modelul meu, as fi preferat o antena shark tail, nu un bat, dar asta e ca un moft.

        Per ansamblu sunt multumit si recomand, tinand cont calitate pret si echiparea pentru RO.

  10. Laurentiu

    cat este consumul cu cauciucuri de vara standard(225/45/17) 4 persoane la bord( normale, nu ponderale) climatronic la 22 grade C( vara) portbagaj plin, condus normal( 90-130) !!!!!!!

    Am un Opel Astra H 1.7 cdti(110 cp -1393 kg) din 2011(masina noua!!!!) cu 4 persoane la bord, climatronic la 22 grade C, portbagaj plin, vara(iulie 15-30),condus normal(90-130) nu am scazut sub 5,6 l/100 km!!!!-drum lung Botosani-Baile Herculane( consum de la plin la plin, nu ce scrie pe bord!!!!!) si ajuns cu 5,8 l/100 km la 35 grade afara!!!!( chiar 6l/100km)
    Astept un raspuns!!!!

  11. Alex C

    I30 sau Elantra?

    • turatiimaster

      Ai nevoie de spatiu mai mare, Elantra, altfel i30 e arhisuficient pentru o masina normala.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.