Dacia Duster 1.5l dCi EDC 4×2 SL Explorer

Dacia Duster 1.5l dCi EDC 4x2 SL Explorer

Probabil acesta este ultimul test cu un model Dacia Duster din actuala generatie, in toamna va veni modelul nou, din fericire seria limitata Explorer pe care am pus mana este echipata si cu cutia de viteze EDC, o noutate in gama Dacia.

Dupa preview-ul facut rapid la testele din Cehia, am mai avut parte de o experienta de o zi cu Duster SL Explorer, in Romania, ce a inclus si un parcurs virajat superb, apoi am primit masina pentru cateva zile, tocmai ca sa ii aratam secretele mai bine.

Sigur ca vom avea EDC si pe noul Duster, fara indoiala, insa in acest moment cea mai confortabila Dacie pe care am condus-o vreodata e Duster SL Explorer cu EDC.

Nu are 4×4 si multi sunt nemultumiti, inclusiv eu, consider ca un SUV e SUV daca are si tractiune integrala, insa realitatea pietei contrazice, in continuare in Europa SUV-urile se vand cam 90% cu tractiune fata, in timp ce in Romania e invers.

Partea pozitiva e insa reactivitatea cutiei cu dublu ambreiaj, desi treptele sunt in continuare scurte, totusi faptul ca sunt schimbate automat si foarte rapid anuleaza dezavantajele Duster-ului cu transmisie manuala, in acelasi timp consumul de carburant s-a dovedit excelent pentru un SUV nu tocmai aerodinamic…

10 Responses

  1. Adrian says:

    Noul model va avea un interior nou, bordul va fi usor orientat catre sofer, din pacate vibratiile transmise in volan de motorul diesel se simt deranjant. Masina este mai mare, pozitia la volan este mai joasa decat la vechiul model.

  2. Adrian says:

    Am facut test drive cu Duster EDC. Cutia smucea in primele trepte si la mers extraurban tinea motorul subturat. Pana la urma am comutat cutia pe manual ca sa mentin turatia peste 2000 rot. Mi-a placut masina, bine inchegata, insonorizare Ok dar mersul subturat cred ca o sa creeze probleme turbinei.

  3. Ionut Simion says:

    Din pozele aparute pe internet cu noul Duster camuflat, cred ca vor folosi reteta de la Sandero: partea frontala usor stilizata, parbriz mai inclinat, poate mai scade coeficientul Cx, sau reduce zgomotul la viteza mare, cateva schimbari minore la spate. Restul panourilor raman identice cu vechiul Duster. Sa tina pretul accesibil, dar sa nu afecteze profitul. Zvonuri cu o posibila dezvaluire a extriorului pe 22 iunie.
    O sectiune scurta de condus in oras (vedem cum se comporta masinile la pornire/oprire si consum).
    Succes la test-drive-uri si postari video.
    Detaliate si relvante!

  4. 71doru says:

    Salut Robert !
    Recent am vazut pe viu noul Suzuki Ignis, o masina tare simpatica, interiorul mi-a placut foarte mult, vizibilitate foarte buna, spatioasa, versatila, usoara , garda inalta, 4×4 , motor economic, preturi cinstite.
    Mie efectiv mi-a cazut cu tronc, am gasit-o idealul de masina complementara la ceea ce am.
    Apreciez faptul ca cei de la Suzuki au o filozofie proprie, nu merg cu turma, se vede asta in masinile lor.
    O alta masina pe care eu o gasesc interesanta, tot in zona aceasta de masini mici, ar fi noul Nissan Micra.

    • kim_vl says:

      Da, sunt masini foarte interesante. Si mie mi-a cazut cu tronc noul Ignis, insa pt. ca nu are cutie automata am ales noul Swift cu acelasi motor dar cu CVT. Noul Micra e o masina cu un design superb dar eu i-am gasit cateva minusuri: in primul rand pretul cam mare, lipsa unui motor pe benzina aspirat (pt. oras), lipsa geamuri electrice spate (important cand ai copii mai mici), lipsa buzunare usi spate (pt. o sticla cu apa etc.). Desi am comandat Swift-ul (dar inca nu se stie cand vine) inca imi sta gandul la Ignis, dar sotia nu prea se intelege cu cutia manuala.

    • turatiimaster says:

      O sa urmeze teste si cu Micra si cu Ignis.

  5. Criscov says:

    Salut,
    Un test cu Mazda CX 5 , 2,5 benzina, 2017…?
    Merita luată?
    Mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu daca gasesc, dar fara discutie merita luata, daca nu te deranjeaza taxele pe motor.

  6. kim_vl says:

    Daca tot n-ai pus 4×4 pe EDC diesel macar trebuia un benzinar 4×2 cu EDC. Chiar era o optiune mai interesanta si mai ieftina.
    Levierul de cutiei de viteze nu stiu daca e exact ca la Renault; cel putin la Captur arata mai bine (e mai scurt, cu cap cromat lucios si cu o invelitoare de piele care nu pare asa de in exces ca pe Duster).
    PS: unde sunt locurile alea frumoase pe unde v-ati plimbat cu masinile ?

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.