Competiţia „Cel mai 4×4” din România, ediția a XVII-a

Perioada excelentă pe care marca Suzuki o traversează în România s-a transpus și în cadrul concursului Cel mai 4×4. După ce anul trecut modelul Vitara S, a adus brandului japonez primul premiu din istoria competiției, de această dată a fost rândul noului Suzuki SX4 să își adjudece titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România.

Victoria este cu atât mai spectaculoasă, cu cât SX4 s-a impus la o diferență mare față de celelalte modele competitoare: Dacia Duster, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan X-Trail, Peuogeot 3008 și Renault Kadjar.

Suzuki câștigă așadar a doua oară consecutiv titlul ”Cel mai 4×4 SUV”, ceea ce nu face decât să certifice competența mărcii în domeniul 4×4. Membrii juriului au apreciat pachetul omogen pe care îl oferă SX4, pornind de la caracteristicile tehnice, dotările de infotainment aflate la bordul mașinii și ajungând la prețul competitiv și echiparea de serie generoasă.

„Suzuki este un constructor cu tradiție atunci când vine vorba de dezvoltarea tehnologiilor 4×4, iar titlul „Cel mai 4×4 SUV” pentru modelul SX4 este cea mai bună confirmare în acest sens.

Suntem onorați că, pentru a doua oară consecutiv, un model Suzuki primește această distincție, succesul de anul trecut al modelului Suzuki Vitara S fiind confirmat și de vânzările excelente de până acum. SX4 înglobează cele mai noi tehnologii Suzuki și mă bucur că acestea au convins organizatorii competiţiei că acest model este „Cel mai 4×4 SUV”, a declarat Alin Radu, Director General al Suzuki România.

„Cel mai 4×4 SUV Premium” din România în 2017 este Jeep Grand Cherokee, model care s-a impus anul trecut la secțiunea off-road. De această dată a învins, după o luptă foarte strânsă, noul Land Rover Discovery. Cu o capacitate excepțională în teren accidentat, dublată de o calitate de top a interiorului, cu echipamente specifice segmentului de lux, Jeep Grand Cherokee a strâns adeziunea juriului.

Tot un Jeep a primit laurii pentru „Cel mai 4×4 Off-Road”. Wrangler Rubicon a făcut o adevărată demonstrație de forță, juriul apreciind la el ușurința nativă cu care poate merge în cele mai dificile terenuri accidentate. Solid, echipat cu sisteme de tracțiune perfecționate în zecile de ani de expertiză ale mărcii, de încredere în orice situație, Wrangler a depășit chiar și “fratele” mai mic, dar deosebit de capabil, Jeep Renegade Trailhawk.

„Legendarele abilități în offroad ale mărcii Jeep® încă scriu istorie, iar dovadă stau toate edițiile “Cel mai 4×4” la care marca noastră a atras cele mai importante premii ale juriului. Vă mulțumim pentru o nouă confirmare adusă modelelor noastre, care le certifică tuturor clienților noștri alegerile făcute și care amplifică, totodată, poziția noastră pe piață.

Ne bucurăm să putem reafirma prestigiul și performanța vârfului nostru de gamă în an aniversar, prin intermediul distincției “Cel mai 4×4 SUV Premium din România”. Grand Cherokee va conduce brandul Jeep® printre provocările aduse de 2017, un an de referință, ce marchează 25 de ani de la apariția modelului.”, a declarat Narcis Ghiță, CEO Auto Italia”

„Cel mai 4×4 pick-up” din România, este, în 2017, Volkswagen Amarok, care a devansat anul acesta modelul Isuzu D-MAX, ce a câștigat la rândul său acest titlu cu trei ediții în urmă. Amarok a convins juriul printr-un mix foarte bun între calitățile rutiere și capacitatea în teren accidentat. În plus, modelul german oferă un grad ridicat de rafinament în segment, prin oferirea unui V6 diesel puternic și rafinat.

“Ne onoreaza premiul castigat, confirmand perceptia clientilor pentru Amarok ca fiind cel mai performant model in segmentul pick-up, un model care din octombrie si pana acum s-a dovedit castigator in toate confruntarile multimarca din segment.

Robustea si fiabilitatea noului motor V6, confortul interior si sistemele de asistenta sunt de departe punctele forte, care detaseaza noul Amarok de concurenta.”, a declarat Eugen Grigoraș, director Volkswagen Autovehicule Comerciale.

Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele prezente au intrat în vânzare în România în primul semestru al anului 2017. Toate modelele din concurs au avut echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită, nefiind permise îmbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, inclusiv în privința pneurilor, mașinile au fost echipate standard.

Competiția a avut ca partener exclusiv Eurotax, parte a Autovista Group, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții informatice pentru industria auto de pe piața europeană.

“Autovista Eurotax Romania, lider de piață în domeniul Automotive Business Intelligence și partener al evenimentului “Cel mai 4×4 SUV”, felicită participanții și câștigătorii ediției de anul acesta.”, a declarat Cristian Micu, Country Manager Eurotax.

Anul acesta, atât probele on-road cât și off-road s-au desfășurat în locații noi, tot în zona Câmpulung Muscel. Testele pe asfalt au avut loc pe traseul de VTM dintre Lerești și barajul Râușor. Este o porțiune tehnică, rapidă ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante.

Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate deasupra comunei Dragoslavele în poiana de sub vârful Prislop. Locația a oferit toate ingredientele necesare evaluării în teren accidentat a mașinilor, membrii juriului având la dispoziție secțiuni cu noroi, piatră, zone pentru încrucișarea punților, urcări și coborâri abrupte, macadam.

Acordarea celor 4 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 27 şi 28 mai de către membrii juriului cu automobilele nominalizate în competiţie.

Competiţia „Cel mai 4×4” din România a ajuns la a XVII-a ediţie. Titlurile acordate în această competiţie sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului”.

În cele 16 ediții precedente, producătorii asiatici au înregistrat 22 de victorii, cei europeni 17 victorii, iar americanii trei. Constructorul cu cele mai multe victorii la activ este Mitsubishi (9 victorii), urmat de Land Rover cu șapte victorii.

Ca și concluzie a ediției 2017 a concursului „Cel mai 4 x 4” juriul a notat faptul că trendul de dezvoltare și implementare a sistemelor de conectivitate și infotainment la bordul automobilului se află în plin având și în cazul modelelor 4×4, fie că este vorba despre mărci populare sau premium.

În plus, chiar și în teren accidentat, majoritatea sistemelor de tracțiune prezente în concurs s-au comportat excelent, diferența fiind dată de garda la sol sau tipul anvelopelor de stradă, care în condiții de ploaie, au pus probleme de aderență pe noroi.

Autofan Company, organizatoarea acestei ediţii, este o companie specializată în evenimente auto, având o vastă experienţă în domeniul testelor 4×4.

Juriul celei de-a XVII-a ediții a fost format din:

Dan Damian (revista AUTOpro)
Filip Sirbu (revista 4×4 crossover lifestyle magazine)
Florin Oprea (www.auto.ro)
Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure)
Robert Stan (revista Capital)
Daniel Costea (www.autoprem.ro)
Edi-Ovidiu Popa (www.autostiri.ro)
Robert Adam (www.turatii.ro)
Aurel Niculescu (www.inautonews.com)

27 thoughts on “Competiţia „Cel mai 4×4” din România, ediția a XVII-a

  1. florin

    Asteptam testul cu SX4! 😀

    La off-road pana la urma care a fost? In text scrie Wrangler dar pe video apare Trailhawk.

    • turatiimaster

      Wrangler. Cred ca a gresit cineva in comunicat si s-a trecut si la noi Renegade. Dar Wrangler e varianta corecta.

  2. kim_vl

    Care este clasamentul complet ? Care au fost criteriile sau testele ?
    De la Mitsubishi nimic ?

    • turatiimaster

      E o poveste lunga. Eu am fost in calitate de invitat in juriu, concursul in sine e o idee buna, logistica e deosebita, insa participarea e restransa pentru ca nu toti pun la dispozitie masini. Concursul ar fi mai interesant facut strict pe clase, dar nu se intrunesc suficiente masini (de exemplu au fost la pick-upuri doar Amarok si Isuzu). Eu ma duc pentru ca e un prilej foarte bun de a incerca multe masini pe acelasi traseu, intr-un timp foarte scurt, diferentele se observa mult mai bine. Mitsubishi nu a participat, din cate stiu in anii anteriori au luat si premii.

      • kim_vl

        Foaie verde…7 masini si alea din clase diferite…

        • turatiimaster

          La SUV au fost destule, dar mai era loc.

  3. Ben

    Si review-ul lui SX4 cand soseste? Sau nu-ti place tie masina asta? 🙂 Nu de alta, dar am vazut destul de mult interes in comentarii legat de ea, in ultimele 6-8 luni, acum e si castigatoare, deci trebuie s-o testezi 🙂

    • turatiimaster

      Nu tine numai de mine, incerc sa gasesc un SX4 de ceva timp.

      • ben

        Am inteles, sper sa gasesti cat mai repede!

        Avand in vedere ca exista posibilitatea sa nu apara niciodata review cu SX4, nu poti spune cateva cuvinte despre ea? Macar cat ti-ai dat seama din concursul asta. Si cum sta fata de concurenta. Eu sunt chiar curios cum de a luat fata unor masini ca Sportage sau Tucson (stiu ca tu esti destul de fan coreene), si care au fost exact criteriile. Unde a fost mai buna? 🙂

        Merci

        • turatiimaster

          Pai e destul de simplu, in primul rand Suzuki SX-4 a impresionat cu motorul, a fost 1.4 turbo cu manuala, AllGrip, pe zona de traseu rapid motorul a fost intr-adevar senzational, o surpriza cam pentru toata lumea, inclusiv pentru reprezentantii competitiei, care s-au dat si ei cu ele. Pe urma fata de Vitara e mai bine antifonata si suspensia pare o idee mai rafinata, pretul e bun, concursul are criterii din toate zonele si adunate voturile a iesit SX-4. Real nu batea nici coreenele prezente, nici 3008-ul, dar adunandu-se punctele (a luat punctaj bun la pret, dotari de siguranta, motor), a iesit pe primul loc. Ca idee, dupa ce s-a dat lumea cu Discovery-ul de 83 000 euro si apoi s-au urcat in Sportage sau 3008 (mai ales reprezentantii marcilor), au ramas impresionati de cele din urma (ca pachet general, nivel zgomot, putere, comportament dinamic), considerand diferenta de pret de peste 50 000 euro…

          • ben

            Multumesc pt feedback!

            Eu astept la finalul lui iulie un SX4 allgrip 1.4 AT, dupa ce am cochetat cu Tucson-ul. Chiar daca e mai confortabil cel din urma si pare mai premium, Boosterjet-ul + masa masinii m-au facut sa iau Suzuki-ul.

            In alta ordine de idei, eu iti imprumut cu cea mai mare placere masina o zi doua cand vine, daca nu faci rost pana atunci 🙂

          • Cazimir

            Ce vrei sa spui “Real nu batea nici coreenele prezente, nici 3008-ul”? La ce te referi la performante 4×4 sau calitatea materialelor sau altceva? Apropo 3008 are 4×4?

            • turatiimaster

              Este o masina decenta pentru pretul platit, de aceea e si asa cautata, dar nu se ridica la calitatea, dinamica si spatiul oferit de coreene. Dar motorul e bun si ridica masina cu totul, plus faptul ca ai acces la dotari gen ACC la un pret mai mult decat onorabil. La 4×4 nu straluceste, AllGrip e super insa garda la sol si unghiurile te retin, la fel e si la coreene. Cine s-a urcat din SX-4 in Sportage sau Tucson a remarcat imediat saltul de calitate din interior. De 3008 nici nu mai e cazul sa vorbim, are un interior superb daca te obisnuiesti cu diversele anomalii frantuzesti de pe acolo. Trebuie sa retinem anumite aspecte, oricat nu le convine unora, si Sportage si Tucson sunt in zona superioara a segmentului, oferind si motorizari puternice, 177 si 185 CP, cutie DCT cu 7 trepte sau automata cu convertizor. E ok, in zona de pret sub 20 000, e logic sa te uiti la Sportage/Tucson/SX-4/etc, incercand sa gasesti varianta optima, dar daca esti putin mai pretentios, scoti din lista diverse modele care nu se califica, ei bine, coreenele raman. Nu poti compara de exemplu SX-4 cu Tiguan, ca nu se poate, la fel nu poti compara cu Kuga, vorbim de o segmentare in segment, astea sunt modele de nivel superior, acolo unde, cum spuneam, intra si Sportage si Tucson, si 3008. Adica in momentul in care incepi sa rulezi cu 160-200 km/h, nu prea mai e loc de interpretari, cei mici raman in spate: zgomot, rafinament, rezerva de putere, etc.

              • ben

                Chiar, 3008 n-are 4×4 parca. Cum s-a simtit fata de restul concurentei? (banuiesc ca toti ceilalti aveau 4×4)

                SX4 pare putin intre clase, mai mare decat Juke, Captur, Kona, dar mai mica decat Tiguan, Kuga, coreene. Din ce spui tu, mai degraba ar fi concurent pt Juke, CX3, Captur. Fata de ele cum se situeaza?

                • turatiimaster

                  Traseele pentru SUV nu au fost neaparat solicitante pentru 4×4, s-a descurcat si 3008. Daca ar fi fost zapada sau noroi, probabil ar fi avut probleme.

                  SX4 se situeaza in zona optiunii decente, mult mai nespectaculos ca celelalte, insa cinstit, echipat, cu pret bun, daca nu esti extrem de pretentios e o optiune.

              • andrei

                Păi cine și unde merge cu 160-200km/h? Și de ce? Lumea merge cu mașinile ăstea în oraș și între orașe, unde viteze de felul ăsta chiar nu își au locul. Dacă ăsta e criteriul de cumpărare, atunci problema e la cumpărător, nu la mașină.

                • turatiimaster

                  Nu stiu, dar eu cand filmez pe autostrada cu 130-150 km pe ora, o fac in general pe banda 1 cand am loc, pentru ca pe 2 se circula cu mult mai mult, deci clientela de viteza este. De la Dacia Logan pana la Maserati, fiecare o arde dupa dorinta si buget.

  4. Daniel

    Si eu am așteptat de ceva vreme un test cu noul SX4 (de fapt un facelift amplu al modelului din 2013), dar am urmărit cu atenție testul cu Vitara S, model cu care Sx4 împarte platforma tehnică. Considerând greutatea identică, performanțele dinamice ar trebui sa fie similare.
    Sistemul infotainment e identic.
    Impresionează prețul mașinii raportat la dotările oferite. Nu am fost niciodată un fan Suzuki, studiam Kia Sportage și Renault Kadjar dar după ce am văzut mașina, dotările ei și mai ales prețul la care sunt oferite, nu am prea avut de ales. O dotare similară pentru Renault sau Kia ajungea către 27.000 eur.
    Așa că la jumătatea lunii iulie ar trebui sa sosească mașina comandată: Suzuki Sx4 S-Cross Passion, 1.4 Boosterjet, Allgrip, culoare metalizată.
    Preț final, 19.000 eur, TVA inclus.
    După cum văd în impresiile din Competiția relatata mai sus, mă simt liniștit ca nu am făcut o greșeală.
    Mulțumesc Robert pentru teste. Au fost de un mare ajutor în decizia mea.

    • ben

      Tot cam pe atunci trebuie sa-mi vina si mie SX4 Luxus AT, si tot la Kadjar m-am dus prima oara (mai am 2 Renault, deci cred ca scoateam si un discount calumea), apoi la Tucson. Dupa care am vazut o reclama pe FB la noul SX4 acu 8 luni (habar n-aveam ce modele au astia de la Suzuki), apoi am vazut dotarile si pretul si nu mi-a venit sa cred. Inca 5 luni de citit review-uri si facut test drive-uri si apoi dat comanda 🙂

  5. Buha Eugen Florin

    Salut Ben
    Ti-a venit mașina ? Care sunt primele impresii și mai ales cât consuma în oraș ?
    De ce ai ales SX4 și nu Vitara ?
    Mulțumesc
    Eugen

    • ben

      Salut, da, a venit masina acum vreo 2 saptamani, foarte multumit momentan de ea, mi se pare compromisul perfect – suficient de mica sa te misti usor prin oras/parcari, suficient de mare sa nu te ia vantul pe autostrada 🙂

      Habar n-am cat consuma (nu l-am resetat special sa vad oras/afara – media e vreo 8.5), probabil undeva pe la 10-11 in oras, oricum mai bine decat imi consuma Mondeo 2.0 benzina (14-15%) sau Clio 1.6 benzina (11-12%).

      Ce-mi place la ea:
      – motorul e clar atuul ei principal – de la 2000rpm in sus trage mai bine decat ma asteptam
      – cutia AT + modul sport un deliciu 🙂
      – sta destul de bine pe curbe la un condus mai sportiv
      – ACC imi place maxim
      – trapa se deschide pana la locurile din spate
      – loc suficient pt 4 persoane
      – am bagat-o putin pe un deal cu noroi/pietris si 4×4 si-a facut treaba
      – led-urile bat foarte bine

      Ce nu-mi place:
      – calitatea unor materiale – cu toate ca stau bine la locul lor, insa sunt putine zone cu plastic moale/cauciucat
      – unele solutii alese sunt din 1900 toamna – CB-ul se controleaza cu o tija/bat/rotita cum avea Dacia 1300 langa ceasurile de bord
      – se putea antifona mai bine; cu toate ca nu ma deranjeaza neaparat, insa simt diferenta daca ma mut din Mondeo in SX4
      – nu prea-i plac hartoapele/liniile de tramvai – unele le filtreaza OK, pe altele le simti (insa mi se pare mai ok ca la Kia Sportage GT-line, unde parca le simti pe toate in rinichi)

      Fata de Vitara are materiale mai bune in interior (Vitara n-are niciun plastic moale), suspensia parca e ceva mai buna (la Vitara parca chiar simti orice), e mai bine antifonata, e mai mare – loc in spate + portbagaj, iar ca garda la sol parca are doar 0.5cm mai putin. De fapt, eu nu prea vad niciun avantaj la Vitara fata de SX4, in afara de look.

  6. Eugen

    Salut Adam
    Am citit toate testele făcute în România cu SX4 dar te rog pana la testul tău spune-mI părerea ta despre SX4 și mai ales care este diferența fata de vitara.
    Mulțumesc
    Eugen

  7. Alex n

    Salut,

    Mai este vreo sansa chiar sa apara un test cu SX4? 🙂

    Merci,
    Alex

    • turatiimaster

      Incercam in toamna sa luam toate modelele noi Suzuki.

      • Alex n

        Pai pana atunci deja e model vechi 😛

        Glumesc, evident. Banuiesc ca daca puteai sa-l iei mai repede, il luai.

        Iar site-urile de profil din Romania care l-au incercat pare ca au facut teste mai sumare/rapide decat faci tu de obicei, cred ca tu le tii masina mai mult.

      • kim_vl

        Cu Ignisul cum stai ?

  8. Eugen

    Salut Ben
    Mulțumesc pentru răspuns și iți doresc sa o stăpânești sănătos și fără nici un fel de probleme.
    Și pe mine mă interesează un Suzuki, pana acum mergeam pe Vitara 1.6 AT acum însă parcă tot mai mult mă tentează SX4 AT.
    Asept și impresiile lui Robert și o sa mă hotărăsc.
    Eugen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.