Honda Civic 1.5l VTEC TURBO SPORT PLUS

Honda Civic 1.5l VTEC TURBO SPORT PLUS

Cred ca stim cu totii ca Honda a avut intotdeauna experimente de design, mai ales cu modelul Civic, aproape mereu debutand cu modele initial controversate, ca mai apoi sa fie adulate. Nimic nou, deci, cu noul Civic…

Design-ul iti place sau nu, fara indoiala, personal am fost sceptic si inca nu ma pot obisnui cu aspectul exterior al masinii, dar dupa experienta initiala de contact, am descoperit ca liniile incep sa imi placa. Desigur, unele exagerari voite exista si nu toti le apreciaza…

Dincolo de aspect, noul Civic se dovedeste insa a fi revolutionar in multe aspecte, le veti observa in filme, de la echiparea standard deosebit de bogata, mai ales cu sisteme active de siguranta, pana la un sasiu diferit de ce a fost pana acum, adica suspensie independenta pe spate (la revedere, Magic Seats!), culminand cu motorizarea turbo de 1.5l!!!

Interiorul e sofisticat dar perfectibil, cu instrumentar de bord mai simplificat, pe ansamblu o imbunatatire fata de multitudinea de ecrane pe care le oferea Honda de obicei, insa ceasurile de bord nu mai sunt atat de impresionante si mi-ar fi placut o atentie suplimentara la acest capitol.

Ce o sa linisteasca insa pe toata lumea, noul motor e intr-adevar exceptional, rafinat, puternic si economic, si, foarte important, iti lateste un zambet pe fata in cam toate situatiile. Nu ma credeti pe cuvant, vedeti filmele…

76 Responses

  1. Constantin Melniciuc says:

    Salutare! Am urmărit cu interes toate perentarile video din drive test, am fost și eu l drive test cu hoda civic 1.5 vtec CVT, este impresionanta la tiuta de drum, sunt în impas cu fiabilitatea motorului. Chiar nu as vrea sa fac drumuri pe la reprezentanta cu problemele apărute cu nivelul de ulei și alte aspecte tehnice sesizate? Am tot cautat o poziție oficiala a celor de la Honda. Nu știu dacă au rezolvat problemele. Sunt aproape 80 % sigur ca să o cumpar. Nu știu ce sa fac.

    • turatiimaster says:

      Eu zic ca au rezolvat problemele insa documenteaza-te atent inainte, pe forumurile Honda, de obicei dureaza maxim 6 luni genul asta de probleme, fabricantul ia nota de ele si incearca sa rezolve in diferite moduri.

      • Andrei says:

        Salut! Vom avea ocazia sa o vedem in curand la test Honda Civic X Hatch 1.5 CVT (facelift)? M-ar interesa sa cumpar aceasta masina. Am testat Honda Civic X Sedan acum cateva luni si mi s-a parut foarte zgomotoasa pe autostrada incepand cu 100 km/h in conditiile in care era soseaua uscata si nu batea vantul deloc dar nu am apucat sa testez hatch-ul, care imi place foarte mult dar din ce am citit pe forumuri/net sunt multe probleme precum benzina in ulei, schimburi de ulei extrem de dese (6000-7000km), probleme cu trapa si cu senzorii de parcare pe ploaie. Acum ca a aparut facelift-ul m-ar interesa sa stiu daca s-au rezolvat problemele cu motorul 1.5 si cum se prezinta fata de seria veche. Eu conduc in jur de 10 000 km/an, 90% urban si mi se pare exagerat sa schimb uleiul la fiecare 5000-6000-7000 km avand in vedere ca detin o octavia 3 pe benzina motor 1.2 105 cp in 4 cilindri la care nu am benzina in ulei + schimb uleiul la intervale mult mai mari. Parerile sunt impartite si nu exista nicaieri un raspuns oficial demn de luat in seama. Ms!

        • turatiimaster says:

          Salut, o sa avem, problemele cu uleiul, cel mai bine le vezi pe forumurile Honda.

        • Ovidiu says:

          Așteptăm cu nerăbdare testul cu Civic facelift 2020. Am comandat și eu una 5D sport plus1.5 CVT pe alb. Felicitări pentru review-urile extrem de bine documentate și utile. După părerea mea sunteți unic in ceea ce faceți, in sensul bun.

  2. Adrian says:

    Salut,

    Ma puteti ajuta, va rog, cu cateva informatii practice legate de garda la sol pentru Civic 5d (Sport Plus)?

    Ieri am avut test-drive-ul si am mers si pe niste drumuri mai desfundate – no worries here. Doar ca sunt ingrijorat legat de raportarea la borduri. Locurile de parcare pe unde locuiesc eu presupun escaladare unei borduri la care nu stiu daca Civic-ul ar face fata.

    • Stefan says:

      La Honda Civic 5D (hatchback) garda la sol este de 129 mm. https://www.auto-data.net/ro/honda-civic-x-hatchback-1.5-vtec-182hp-turbo-29686 . La Civic sedan garda la sol este de 124 mm, https://www.auto-data.net/ro/honda-civic-x-sedan-1.5-vtec-182hp-turbo-29689 . Cu masina incarcata (persoane si/sau bagaje) garda la sol va scadea in functie de greutatea persoanelor si bagajelor. Unii producatori masoara garda la sol cu masina goala, iar altii si cu sofer (cu greutatea de 75 kg) . Daca circuli pe drumuri cu gropi si denivelari este bine sa tii cont de garda la sol a masinii.

      • Adrian says:

        Multumesc pentru raspuns. Pe site-ul Honda, garda la sol pentru Civic Hatchback este 129 mm si se precizeaza ca este cu sofer. Intrebarea mea se lega de aspecte ceva mai practice: care este punctul de la care sunt calculati cei 129 de mm? Care este unghiul de atac? Mai concret, are “clearance” fata de o bordura tipica de Bucuresti daca le abordez frontal? (Desi stiu ca la cum sunt facute bordurile in Bucuresti…). Cu un Opel Astra G hatchback, cu garda la sol de 130 mm, nu am avut probleme, insa, fara a face masuratori precise, Civicul pare sensibil mai jos.

    • turatiimaster says:

      La borduri, e destul de nasol cu Civic-ul, mai devreme sau mai tarziu o sa lovesti ceva pe dedesubt.

      • Sorin says:

        Lasand garda la sol, pun si eu un comment adresat celui ce intentioneaza sa si cumpere un Civic X
        Daca esti genul de cumparator atent la zgomotele din habitaclu, calitatea materialelor si alte chestii mai de amanunt evita masina asta. Daca o iei va fi o sursa zilnica de nervi!
        Eu o am de un an si cateva zile. As incepe sa enumar tot ce este enervant si scartaie, sau ce se blocheaza prin infotainment dar e prea mult de scirs : ))

        • Sorin says:

          Vrei sa spui ca se blocheaza afisajul, ca la PC-urile cu Windows? Garantia nu acopera si chestia asta?
          Intr-un an de zile masina a devenit un cuib de greierasi, deci?

  3. Bogdan says:

    Salut!

    O prezentare impecabila, as putea spune. Si masina chiar mi se pare tentanta. Nu am fost inca la un test drive, dar voi face asta in viitorul apropiat.

    Dat fiind ca am avut ceva probleme tehnice cu o masina anterioara pe care o consideram fiabla, am hotarat sa fac o scurta cautare pe google legat de problemele care au fost raportate pe acest motor si am gasit ceva destul de ingrijorator, si anume ca in conditii de temperatura scazute, benzina ajunge in ulei iar motorul se deterioreaza destul de repede. Cel mai probabil se va rezolva destul de curand.

    Dupa parerea voastra, care ar fi posibilitatiile ca problemele descrise in articolele de mai jos sa poata fi intradevar rezolvate pe motoarele care vor fi comercializare dupa martie – aprile 2019?

    Cateva exemple:
    https://www.reuters.com/article/us-china-autos-honda/japans-honda-to-recall-350000-cars-in-china-over-engine-issue-idUSKBN1FW124
    https://forums.redflagdeals.com/psa-honda-cr-v-civic-turbo-engines-high-oil-levels-fuel-smells-complaints-2175865/
    https://motorillustrated.com/oil-issues-with-hondas-1-5l-turbo-engines/4184/
    https://247wallst.com/autos/2018/10/07/honda-has-a-big-problem-with-its-cr-v/
    https://www.autoevolution.com/news/honda-cr-v-15-vtec-turbo-suspected-of-engine-problem-129200.html
    https://autoweek.com/article/car-news/some-honda-cr-v-owners-are-reporting-stalling-low-engine-power

    • turatiimaster says:

      De obicei genul asta de probleme se rezolva mult mai rapid, in aprilie 2019 sunt rezolvate cu siguranta.

    • Nicu says:

      Foarte utila aceasta postare domnule Bogdan. Eram si eu orientat spre un Civic sedan dar nu am stiut de aceste probleme la motorul 1,5 litri . Oare cei de la Honda nu au testat acest motor si in conditii de temperaturi scazute?. Motoarele de la Honda erau considerate ca fiind foarte fiabile.

      • Teodor says:

        Am citit azi un comentariu al domnului Adam de pe youtube in care zicea ca Civicul are unele probleme: rugina la unele modele sub un an, condens in faruri, senzori parcare slabi, masina cere schimbarea uleiului pe la 6000-8000 km. Mai verifica si forumurile Honda sa vezi ce zic si utilizatorii. Bafta!

        • Mihai D says:

          Eu am Civicul Sedan manual ,de 1,5l din aprilie,face 8 luni peste vreo săptămână.
          Nu există condens pe faruri,rugină nici pomeneală,am suit-o pe rampă și nu se vede nimic.
          Martorul de la bord îmi spune ca trebuie făcută revizia peste 2 000 km din acest moment,iar până acum am făcut 11 000 km,deci pe la 13 000 km o să îi fac revizia.
          Stilul meu de condus a fost constant spre agresiv,spre sportiv,nu am menajat-o deloc din acest punct de vedere.
          Eu aș spune ca se comportă exemplar până în acest moment,turbosuflanta se comportă în parametri normali,nu simt lipsă de putere sau alte probleme.

          • turatiimaster says:

            Rugina este la unele masini, si condens in faruri, greierasi, mai sunt si plangeri legate de alte aspecte, mai marunte sau mai importante, cineva se plange de un rulment la 38 000 km, mie mi-e greu sa cred, insa fiind membru pe un forum dedicat Honda imi apar regulat toate problemele intampinate si unele apar la majoritatea masinilor. Daca nu ai avut la masina, e foarte bine, insa exista masini cu probleme, inclusiv la motorizarile 1.5 turbo, si normal, oamenii care au probleme sunt nemultumiti, mai ales ca multi au avut inainte si alte masini Honda. E de vazut cum rezolva Honda aceste probleme, in garantie, daca ofera asistenta asa cum trebuie sau nu. Nu putem nega problemele, e clar ca dincolo de folclorul obisnuit, e si ceva adevar la mijloc.

            • Mihai D says:

              Fără supărare, logica ta cam scârție, faptul că unii au diferite probleme la exemplarele lor nu înseamnă că trebuie să generalizăm.
              Eu sunt unul dintre cei care am în familie și vechiul model de Civic din 2008.
              Și în cazul acestuia vedeam pe forumuri diverse probleme de gen și totuși eu nu am experimentat nimic până când mașina nu a făcut vreo 7 ani și aproximativ 150 000 km.
              Mie in general nu îmi plac generalizările.
              E adevărat la Civicul nou pot apărea după 1 an unele probleme, dar eu nu mă încadrez în tiparul celor care au experimentat așa ceva și sunt de părere că aceia sunt o minoritate neglijabilă raportată la totalul celor ce dețin noile modele Honda. Nu spun că nu există , dar nu sunt probleme generalizate.
              Cu tot respectul.

              • turatiimaster says:

                Nu sunt generalizari, sunt destul de multi, s-au adunat si vor sa se adreseze catre Honda, problemele cu motorul 1.5 sunt deja cunoscute, nu doar in Romania, e o situatie reala si in restul Europei si pe alte continente. Si celelalte enumerate, adica ok, inteleg ca daca unuia ii scartaie un stalp central sau boxele fac zgomot la volum mare, astea nu pot fi numite probleme, dar cele legate de motorizari, alertele de schimb ulei la 5-6000 km, display-uri care se blocheaza, zgomote rulmenti, samd, pot fi incadrate la categoria probleme, cu siguranta. Si da, asta nu inseamna ca toate masinile sunt afectate, dar nu putem considera ca daca masina noastra nu are nicio problema, nici restul nu au.

                • Mihai D says:

                  Nu am spus că nici alții nu au, doar că îmi vine greu să cred că sunt probleme generalizate, chiar dacă sunt mai multe.
                  Dar în fine voi vedea anii următori dacă mă voi lovi de vreuna de gen.

                  • Bogdan says:

                    Salut domnilor,

                    Destul de interesanta conversatia, si sunt in totalitate deacord cu faptul ca nu trebuie generalizata situatia in anumite cazuri, dar din ceea ce am investigat pe cont propriu, problema a fost deja generalizata de diverse site-uri de profil, iar Honda a recunoscut intr-un fel sau altul ca exista o “problema”.

                    De aceea as tinde sa cred, ca cel putin pana in momentul in care Honda anunta ca au gasit o solutie pentru aceste defectiuni care circula in mediul online, poate fi o problema generala.

                    Eu personal trec in prezent printr-o situatie similara cu informatiile existente despre motorul 1.5 VTEC.

                    Am fost nevoit sa schimb turbina de pe o masina noua de 2 ori (odata la 9300 km, odata la 12300 km), pompa de ulei odata (12300 km), alternatorul si kitul de accesorii cateva mii de km mai tarziu, si blocul de lumini urmeaza sa il schimb cat de curand pentru a doua oara. In plus, in ciuda faptului ca in fisa tehnica a masinii de care vorbesc intervalul de service este la 20000 km, masina imi “cere” sa fac schimbul de ulei la apx 11000 km (se aprinde martorul de motor din 5000 in 5000 de km, cei de la service-ul producatorului zic ca este datorita “dilutiei uleiului” si trebuie schimbat). Nu am mai mentionat diverse probleme “minore” care nu pun in pericol functionarea corespunzatoare a masinii.
                    Toate aceste probleme le-am avut intr-un an si 5 luni de cand am masina care in prezent are 43000 km.

                    De aceea am postat aici intrebarea initiala. Vorba aia, “cand te arzi o data sufli si in iaurt”.

                    Eu sper sa aud de la cei de la Honda ca au rezolvat problema pana in momentul in care ajung eu sa iau o decizie cu privire la viitoare masina.

                    • Dan says:

                      Salut Bogdan,
                      Ne poti spune despre ce masina este vorba? Tot Honda? Civic este / era(??) pe lista mea scurta pentru anul viitor. Intr-adevar, daca citesti forumurile nu iti mai cumperi masina.
                      Inclin sa cred ca frantuzoaica mea C4 din 2011 cu 110k km ai mei personali de la inceput e parfum pe langa astea noi

                • Ionel says:

                  Când ar trebui să apară facelift-ul la acest model? Anul viitor?
                  Dacă s-ar remedia neajunsurile constatate până în prezent, m-ar tenta să-l achiziționez.

                  • turatiimaster says:

                    Neajunsurile se remediaza din mers, de obicei, nu e nevoie sa astepte pana la facelift, chestiunile importante se rezolva intern, cand ai probleme cu componente sau alte chestii de gen, ai pe serie de fabricatie, odata ce identifica problemele, le rezolva si seriile urmatoare ar trebui sa aiba rezolvate sau diminuate problemele.

  4. Scurtu Adrian says:

    Mi-a placut mult prezentarea la Honda Civic. Daca ar fi sa aleg intre Honda Civic 1.5 Sport si Kia Ceed 1.4 T-GDI pe care m-ati sfatui sa o cumpar? Ati mers si cu Kia Ceed? O problema ar fi ca Honda are un pret de achizitie mai mare si vine in configurare standard, iar pe Kia o poti configura cam cum doresti. Multumesc anticipat pentru raspuns!

    • Gsa says:

      Salut, am trecu peste ezitarile si intrebarile astea si-am comandat Civic 1.5 Sport,neluand in calcul prea mult l Kia Ceed (desi cred ca e o masina buna),dar este sub Honda la clasa l asta.Poate Stinger este o masiina serrioasa ,dar si pretul e pe masura. 37000E.

    • turatiimaster says:

      Am mers cu ambele modele, in toate variantele de motorizare si transmisii, diferenta de putere e mare, cel mai puternic Ceed (exceptand GT) are doar 140 CP, deci alegerea e simpla, masina normala, Ceed, masina mai sportiva, Civic.

  5. Bogdan says:

    O mentiune: integrarea farurilor cu stergatoarele face altceva decat a fost mentionat. Mai precis aprinde faza scurta daca sunt folosite stergatoarele in mod constant (deci nu pentru spalat parbrizul) si le stinge apoi cand nu mai sunt folosite.

  6. dan says:

    Adicor,daca e pentru emotie,mergeti pe 1.5,neaparat cutie manuala.Insa din pacate mai sunt doar cateva in tara la importator…

  7. Adicor says:

    Buna seara. Am vazut si filmul de pe youtube si sunt si mai in ceata. multumesc mult oricum pentru informatie.
    Cred ca totusi o sa ma chinuiesc pentru motorul de 1,5, chiar daca probabil mai mult o sa fie chinuit prin oras.
    Dar macar pentru acel 5% de mers in exterior si pentru senzatie cred ca merita.
    Oricum, alegerea rationala ar fi 1,0 mt, iar cea care va cistiga este evident cea emotionala.

  8. Adicor says:

    Buna ziua, domnule Adam. Puteti, va rog, sa imi spuneti daca ati facut drive -test si cu motorul de 1,0, indiferent ca e cvt sau manuala si daca da, ce parere v-a facut.
    Eu am facut cu cvt-ul si motorul mi s-a parut mai mulot zgomotos decit sa si deplaseze corespunzator masina. Oricum, ea ar fi folosita 90 % in oras si am marea rugaminte sa imi spuneti si dumneavoastra opinia. Multumesc anticipat

  9. Victor says:

    Aparent, repriza 0-180 km/h dureaza 23,1 secunde. Sunt curios care sunt masinile de la BMW sau Audi cu motoare de 3 litri diesel pe care Honda le bate in acest test.

    Am luat, de exemplu, 330d F30 si Audi A4 3.0 TDI ultima generatie, si ambele sunt net superioare (0-180 km/h dureaza undeva la 17 secunde):

    http://www.zeperfs.com/duel6667-5992.htm

    http://www.zeperfs.com/duel6667-5991.htm

    E si normal, insa, sa fie asa. Vorbim de masini mult mai performante, din o cu totul alta gama de pret.

  10. Vlad says:

    Felicitari pentru prezentare !
    Sambata, 30 septembrie, am fost la un drive test si luni am cumparat masina. Un Civic albastru in echiparea Sport.
    Pur si simplu masina m-a facut sa zambesc atunci cand am condus-o.
    Masina are o dinamica de exceptie, accelerand de exemplu de la 0 la 180 km/h in 20 de secunde, timp asemanator cu un motor diesel de 3 litri de la Audi sau BMW. Masina este mai ieftina decat un VW Golf daca luam in calcul dotarile, iar ampatamentul si spatiul interior sunt la nivelul clasei medii.
    Poate ca sunt subiectiv, insa oferta mi s-a parut fara concurenta.

  11. Adrian says:

    Salutare!
    Mulțumesc pentru review-ul foarte detaliat și care a fost de mare ajutor pentru mine!

    Câteva întrebări:
    – Ce ai alege între Honda Civic Elegance Navi 1.0MT și Mazda 3 Sedan G120MT Attraction/Revolution?
    – Ai recomanda o altă mașină, chiar și din altă clasă, cu specificații aproximativ similare, care să se încadreze în același buget (cel mult 21.000 euro, să fie eligibilă pentru Remat 2018)?

    • turatiimaster says:

      Chestie de gust, daca vrei spatiu mai mare, Honda, daca nu merge si Mazda, fa un drive-test cu ambele modele, o sa te decizi mai usor. Alte masini, nu stiu ce sa zic, Elantra sau Corolla, Elantra mi se pare o super oferta acum, poti lua una la un pret foarte bun.

  12. Dan says:

    Pai pentru aceasta masina cutia manuala e cea mai potrivita.Eu am condus si manuala si CVT pe masina asta si sunt de aceeasi parere cu tine,insa cutia manuala e senzatie.

  13. cris says:

    azi am facut un test drive cu noul civic 1.5 t 182 cp cutie automata cvt. Este o masina spatioasa, se conduce ok, insa cu aceasta cutie nu pare a avea 182 de cai…se duce liniar urca in turatii, pe sport in afara de zgomot si turatii nu ai parte de mare lucru…cu o manuala probabil lucrurile ar fi stat altfel. Eu am un megane gt automat, care pe langa aceasta honda cu cvt, este avion…

  14. Cazimir says:

    Megane gt desi are 20 cai în plus nu are performante semnificativ mai bune.

    Pt performante mai bune în clasa asta e astra 1.6 nu stiu mai sunt altele?

    http://www.zeperfs.com/duel6667-6318.htm

    Astra face repriza 80-120 in 7.8 sec in treapta 6 nici nu e nevoie de retrogradare în depasiri.

  15. Adrian73 says:

    ce ar fi mai ok, sedan sau varianta hachbak? aceeasi motorizare si sport plus

    • turatiimaster says:

      Depinde ce faci cu masina, asta e o chestie subiectiva, nu pot eu sa stiu exact ce asteptari ai de la masina. Sedan-ul are avantaje si dezavantaje, la fel si hatchback-ul.

    • bancher says:

      sedanul arata mai bine la finisaje, chiar daca e facut in Turcia. Avand in vedere ca are si portbagaj mai mare, as lua sedan.

  16. Cazimir says:

    La performante dinamice e peste 1.8 tsi de la grupul vw.

    http://www.zeperfs.com/duel6667-5815.htm

    Megane gt desi are 20 cai în plus nu are performante semnificativ mai bune.

    Pt performante mai bune în clasa asta e astra 1.6 nu stiu mai sunt altele?

    http://www.zeperfs.com/duel6667-6318.htm

    Astra face repriza 80-120 in 7.8 sec in treapta 6 nici nu e nevoie de retrogradare în depasiri.

  17. Cazimir says:

    A luat patru stele pt protectia slaba a copiilor probleme cu airbagul cortina.

  18. Teo says:

    Robert felicitari pentru prezentarea completa, ca de fiecare data. O nelamurire am vizavi de masina, ce s a intamplat la testul Euro NCAP de a luat masina doar 4 stele.
    Doar raportandu te la motor si cutie CVT, comparand masina cu Megane GT 1,6 cu EDC ce ai alege.
    Pe cand o prezentare si cu motorul de 1l, poate chiar cu CVT.
    Multumesc anticipat fata de opinie.

    • turatiimaster says:

      Eu nu m-as ingrijora prea tare cu stelele alea, o buna parte din ele le primesti pentru chestii mai mult preventive decat de cum se comporta masina cand se izbeste de zid. Eu am un D-Max de 4 stele si un Sportage de 5, sincer daca ar fi sa ma ciocnesc cu alta masina, as prefera sa fiu in D-Max-ul de 4… Legat de Megane GT, mie personal mi se pare o chestie de alegere proprie, ambele sunt tari, GT-ul se misca bine si e si mai rapid din cate imi amintesc, dar diferentele sunt cumva subiective, unii ar alege Honda, altii Renault.

      • nicolae iulian says:

        faza cu izbitu’…..ca e pe sasiu separat D-MAX…..nu de alta da ma gandeam la un REXTON pt. siguranta…ce zici?

  19. Bogdan Tanase says:

    Felicitari pentru prezentare, Robert! Nu am vazut in Romania sau Europa review-uri mai bune! Bravo!

  20. Dan says:

    Bravo Robert,felicitari pentru review-ul edificator al acestei masini.Personal am focut 2 test drive-uri cu masina asta.Primul contact vizual,m-a socat in mod negativ,adica nici n-am vrut sa ma urc in ea.Mi se parea genul ala de design dus la extrem fara rost,care vrea sa epateze cu orice pret.Apoi,la ceva timp,am facut primul test drive.Fiind din Pitesti,am norocul autostrazii A1 si am facut testul inclusiv la viteze de 140 km/h.Mi-a placut totul de la motor,transmisie manuala,tinuta de drum,frana,directie.La ultimele 2 aspecte Honda a fost cam deficitara in raport cu concurenta.O spun ca fost posesor de Jazz modelul anterior si actual posesor de Accord 2009.Revenind,mi-a placut tot,in afara de un aspect-zgomotul la rulare.Mi s-a parut inadmisibil ca in anul 2017 sa vii cu un asemenea nivel de zgomot interior.Acestea nu erau de la motor,nici de la aerodinamica,ci din partea anvelopelor,mai precis pasajele rotilor.In fine,n-am reusit sa trec peste si mi-o scosesem din minte,desi sotiei,ca pentru ea o iau,ii place la nebunie.In plus,mai avem si doi copii,deci avem ceva nevoie de spatiu interior.Atunci a aparut review-ul tau complet si am mers si am imprumutat masina de drive test de luni dimineata pana a doua zi.Cum sa spun,ai perfecta dreptate.A fost una dintre cele mai placute experiente cu o masina.Mult peste un BMW seria 1 (mare porcarie de masina de altfel) din 2015 pe care il mai am,luat de nou.Civic-ul,hatchback varianta Sport cutie manuala,este o masina realmente vie si-ti trezeste niste emotii autentice,neintalnite de mine la alte masini,inclusiv Honda(exclud S2000 care e altceva).Am avut si Golf 6,Skoda,Passat etc,insa sunt niste masini triste,care mie nu-mi spun nimic.De asemeni consumul m-a impresionat realmente.Am focut plinul cand am luat masina de la dealer si plinul cand am dus-o.Consumul mediu afisat pe bord era de 9,5,la pompa a iesit 9,42.Asta in conditiile in care masina timp de vreo 200 si ceva de km a vazut redline destul de des,am mers pana in Fundeni cu Bucuresti-ul bara la bara,acceleratii zdravene si A.C. non stop.Am incercat sa merg si potolit,desi cam greu cu masina asta,iar computerul a indicat un neverosimil 5,2 % pe vreo 15 km.Vroiam sa-ti multumesc fiindca si cu ajutorul tau am (re)descoperit o masina adevarata,iar decizia de cumparare e doar o chestiune de timp pana reusesc sa vand Accordul.Honda nu e o masina care in Romania sa aiba o val de revanzare foarte mare.Din pacate…

  21. Silviu says:

    A aparut la fix review-ul asta, multumesc. Ma voi uita in week-end la clipuri, dar chiar ma uit de ceva timp la variante pentru un sedan nou normal, de “familist”, cu portbagaj maricel, pe benzina. Mi s-a pus mie pata pe japoneze din motive de longevitate (poate gresesc aici, dar de-asta cer sfatul 🙂 ) Oricum, pe lista scurta se afla acum Honda asta si Toyota Avensis (a fost si Mazda 6, dar am eliminat-o fiindca era mai scumpa si unele elemente de siguranta care mi se par importante sunt disponibile doar pe modelul de top, de peste 30k). Inca nu m-am urcat intr-o Honda lanl volan, dar voi incerca in perioada urmatoare.
    Deci, cum care ar merge? Sau la ce ar trebui sa ma uit mai mult/din nou, cu care sa fac eventual un drive-test?
    Multumesc anticipat pentru orice opinie.

  22. Daniel says:

    Salut, sigur este 129mm garda la sol?
    Eu am gasit in specificatii 110mm, ceea ce pare cam putin pentru RO: https://www.hondanord.ro/wp-content/uploads/2017/05/1.5-MT.pdf

  23. Bogdan says:

    Am o intrebare, ai simtit ca masina sa sufere de fenomenul de “rev hang” de care se tot plang americanii la motorizarea asta? Practic cand o accelerezi la turatii mari si vrei sa schimbi, motorul inca sta turat de unul singur 1-2 secunde (chiar daca tu ai luat piciorul de pe acceleratie). La multe din video-urile de pe youtube in care se faceau accelerari in forta se vede fenomenul. In video-urile tale nu a parut sa fie.

    • turatiimaster says:

      Sincer, nu mi s-a parut, sau daca mi s-a parut, nu a fost ceva semnificativ, care sa imi afecteze experienta de condus. Cred ca se exagereaza uneori. Daca stii sa ii ceri ce trebuie, masina iti da.

  24. Cosmin says:

    Ce ati alege intre Mazda 3 G120 si Honda Civic ivtec turbo? In prezentari le-ati laudat pe amandoua…

    • turatiimaster says:

      Depinde de ce vrei de la masina, Honda iti da spatiu mai mare, aspect mai extravagant, Mazda 3 e mai stilata putin, cu motor aspirat. Eu cred ca nu eu trebuie sa aleg, un drive test cu ambele este edificator pentru oricine, din care nu mai vreti sa coborati, aia e.

    • Adrian says:

      Din punct de vedere al performantelor, Honda Civic este net superior in comparatie cu Mazda3 http://www.zeperfs.com/duel6667-4845.htm

  1. 05/04/2018

    […] face fata cu brio pe Civic, evident pentru cei care vor sportivitate cu adevarat, exista varianta 1.5l VTEC Turbo, sau chiar Type-R, insa pentru un sofer obisnuit care apreciaza o masina dinamica, eleganta si […]

Leave a Reply to Silviu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.