Prim contact noul Ford Fiesta

Sa incepem cu inceputul, o sa urmeze si filme, pentru ca stiu ca asteptati. Pana atunci, iata un preview cu noul Ford Fiesta, l-am condus la lansarea nationala, cateva sute de km, in doua variante de motorizare, 1.5l TDCi, cutie manuala si 1.0l EcoBoost AT6.

Primele impresii, pozitive, ramane in continuare cel mai dinamic model, sasiul este incredibil de bun, nu am condus noul Polo, deci nu pot sa fac o comparatie directa, insa aici Ford chiar stie ce are de facut.

La motorul diesel m-a surprins faptul ca e imperecheat cu o cutie de viteze care are trepte foarte lungi si fiind bine antifonat, pur si simplu te trezesti mergand cu 150-160 km/h fara sa iti dai seama, adica se simte de clasa superioara si asta e bine.

1.0l EcoBoost nu mai are nevoie de prezentare, insa cutia de viteze automata nu mai e de tip dublu ambreiaj, ci conventionala, cu convertizor de cuplu, se misca bine si liniar, nu mai are stralucirea care m-a fascinat la 1.0l EB cu Powershift, timpii de schimbare sunt rapizi dar nu se compara cu vechea cutie care schimba ca o mitraliera. Sa speram ca fiabilitatea si finetea vor face mai multi adepti, mai ales ca nu mi s-a parut sa consume foarte mult…

Conectivitate, scaune bune, relativ spatioasa, fiind mai mare ca vechiul model, e mai cuminte la design si nu ma bucur ca au renuntat la stopurile montate sus, insa pe ansamblu pare un competitor redutabil in clasa.

Stiu ca o asteptati si nu va ascund, si eu sunt nerabdator sa o descopar pe indelete. Pana atunci, pregatiti banii…

25 thoughts on “Prim contact noul Ford Fiesta

  1. kim_vl

    Cu ti se pare AT-ul de pe Fiesta in comparatie cu EDC-ul de pe Clio ?
    Ai avut vreo Fiesta cu sistem de parcare automat si cu avertizare de unghi mort ?

  2. Catalin

    Multumesc frumos pentru aceasta prezentare, vine cu elemente foarte interesante !
    Am condus pe distanta scurta in capitala noul Fiesta MT6, iar ce m-a impresionat sunt tinuta de drum si superbul motor 1.0 EcoBoost de 100 CP. Si materialele mai bune la interior, comparativ cu modelul anterior. Nu spun mai multe acum despre noul Fiesta, care in opinia mea are plusuri si minusuri ca orice masina, astept prezentarea pe indelete a modelului.
    Adaug doar atat, din ce am putut constata dintr-un scurt filmulet despre testul elanului, noul Fiesta se comporta mai bine decat competitorii Seat Ibiza si Nissan Micra. Cu permisiunea dumneavoastra, inser acest filmulet:

    https://www.youtube.com/watch?v=ynkQCkBvXQs

    Astept cu interes sa prezentati acest model, intrucat noul Fiesta figureaza pe lista mea foarte scurta de achizitie autoturism din clasa B. Si deocamdata este in fruntea listei, urmat de Kia Rio, Hyundai i20 si Suzuki Swift, in aceasta ordine.
    Spor pe mai departe, la cat mai multe prezentari deosebite si toate cele bune !

    • kim_vl

      Pana face Robert un test poti citi aici un review despre noul Fiesta: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-ford-fiesta-10-ecoboost-aut-titanium-79495.html#comment_post
      Am facut si refacut si eu cateva liste (chiar doua comenzi anulate) pana am ajuns sa comand noul Fiesta 1.0 100 CP AT6 Titanium full. Initial comandasem noul Swift cutie automata: design discutabi (mie imi place), dotari ok la preturi bune. Dar din cauza ca avea un termen de livrare aproape de vreo 6 luni am renuntat. Am comandat apoi noua Micra Tekna full: il consider cel mai reusit design din segment, cu o calitate foarte buna a asamblarii si materialelor interioare si exterioare, totul la un pret cam maricel. Lipsa cutiei automate si unele neajunsuri pt. ocupantii locurilor din spate m-au facut sa ma razgandesc. Asa am ajuns la noua Fiesta; are si asta cateva neajunsuri: pret destul de mare, cutia automata nu mai este de tip Powershift ci cu convertizor de cuplu si, spre deosebire de cele doua modele amintite mai sus, motorul are distributie pe curea si nu exista faruri cu LED nici macar in optiuni. Rio nu arata rau, preturi si dotari ok, dar nu cred ca se ridica la nivelul lui Fiesta. i20-ul pare cam batranicios. Parerea mea e ca noul Fiesta, n. Micra, n. Ibiza si n. Polo sunt in alta liga, Rio, i20, Peugeot 208, Swift sunt in liga a 2-a. Daca n. Micra avea (macar) cutie automata era no. 1 pt. mine. Cel putin la design mi-a ramas gandul la Micra.

      • Catalin

        Apreciez prezentarile de pe turatii.ro.
        Sunt realizate cu mult profesionalism si vin cu mai multe detalii pentru cumparatorul obisnuit de masina noua, comparativ cu alte site-uri de profil din Romania. Prezentarile video reprezinta un mare plus si sunt de un real folos.

        Multumesc de recomandare, citisem articolul respectiv de pe automarket.ro. Contine anumite inexactitati, le-am precizat dupa ce am citit a doua postare a ta de aici, daca tot mi-ai adus aminte de articol. Eu sunt cel care ti-a dat vot pozitiv la postarea in care ai scris ”Niciuna din ce ati amintit nu se compara cu Fiesta, nici macar la dotari.”, intrucat probabil multi comenteaza fara sa se uite pe lista de dotari a noului Fiesta, sau vorbesc de preturi fara sa fi fost pentru negociere la dealer sau fara sa se intereseze de pachetele de dotari oferite cu reduceri considerabile.
        Discutabil este si cati din cei care comenteaza pe acel site, au condus efectiv sau au vazut macar noul Fiesta…
        Constat ca ai adaugat pe acel site filmuletul din comentariul meu de mai sus si acest lucru este ok, poate asa vor afla mai multi cum stau lucrurile si isi vor forma o parere mai clara, libera si neconditionata 🙂
        Si ca o precizare, nu sunt fan Ford, sunt fan masini bune, realizate pentru bucuria celor care le conduc.

        Stiu ca ma repet, insa imi plac mai mult prezentarile de aici si faptul ca toate comentariile necesita aprobare inainte de a fi publicate. Astfel ca este un site cu comentarii civilizate.
        Iar prin activitatea domnului Robert Adam, consider acest site cel mai bun site auto din Romania.

        Distributia pe curea nu o consider un inconvenient. Nu stiu daca ai intrebat de primul interval la care se schimba distributia la noul Fiesta, insa am avut Ford Focus si primul interval era (daca imi aduc bine aminte) la 7 ani sau 140.000 km. Pentru linistea mea, am schimbat cureaua de distributie pe la 120.000 km, iar cureaua cu care a venit masina din fabrica arata foarte bine. Cum intentionez sa cumpar masina noua pentru aproximativ 5 ani, nu cred ca o sa rulez atata incat sa necesite schimbarea distributiei. Poate ca la motoarele acestea mici turbo este necesara schimbarea distributiei mai des, chiar o sa ma interesez de acest aspect cu prima ocazie, insa chiar si asa, nu va fi o problema. Conteaza ca masina sa fie fiabila, iar despre motorizarea 1.0 EcoBoost stiu ca este ok, de la un amic ce are de 5 ani Focus cu 1.0 EcoBoost 125 CP si o colega ce are de 3 ani Fiesta cu 1.0 si 100 CP. Cat despre faruri cu led, am momentan un Chevrolet Spark si am schimbat becurile H4 cu unele mai performante de la Philips, care lumineaza considerabil mai bine pe timp de noapte. Sunt multumit si nu simt nevoia unor lumini mai bune de atat, insa fiecare isi cunoaste preferintele si conditiile in care ruleaza, prin urmare fiecare este liber sa aleaga.

        Revenind la masinile enumerate anterior, frumusetea este in ochii privitorului. Mie Hyundai i20 imi pare ca are aspect placut si deloc ”cam batranicios”, are frane excelente, motorizarea 1.2 benzina este foarte silentioasa si rafinata, tinuta de drum a masinii este peste medie. In studiul J.D. Power 2016 este pe locul 3 la fiabilitate in clasa B, conteaza si acest lucru. Imi place cum arata si noul Swift, insa Fiesta cred ca ofera un pachet mai bun decat celelalte masini enumerate, spre exemplu motorizarea 1.0 T-GDI de la Kia nu mi se pare atat de rafinata comparativ cu 1.0 EcoBoost de la Ford.
        Fiesta pluseaza cu tinuta de drum excelenta, directia precisa, motorizarea EcoBoost premiata timp de 6 ani la rand, cutia de viteze in 6 trepte, etc. Pentru mine conteaza mai mult cum se conduce o masina, raspunsul motorului, confortul si siguranta la rulare. Iar aspectul exterior nu este atat de important, conteaza intr-o anumita masura insa nu este pe primul loc pentru mine, atata vreme cat masina imi da o stare de bucurie si are o tinuta de drum peste media clasei, cu atat mai mult cand exceleaza la acest capitol, al modului in care se conduce.
        Pentru 500 euro in plus, poate voi alege motorizarea 1.0 EcoBoost 125 CP, sau poate voi considera ca fiind suficienta varianta ce ofera 100 CP. Deocamdata pentru mine Fiesta este prima pe lista, insa voi mai vedea in continuare daca lucrurile vor ramane asa.

        Cum am scris anterior, sa asteptam prezentarea de aici, care cred ca o sa aduca multe detalii si date interesante.
        Numai bine !

        • kim_vl

          Sigur ca gusturile personale nu se discută. La fel cum si la performanțe sau calitatea materialelor sunt lucruri concrete, nediscutabile. Pt. mine designul e la fel de important ca restul aspectelor la o masina. De aceea am oarecum inima strânsă dupa noul Micra.
          Eu am tinut o masina noua 5-6 ani; oricum, după 4-5 ani apar primele semne de îmbătrânire, mai ales din partea elementelor de plastic si cauciuc.
          Pt. 500 de Euro as lua varianta de 125 CP; nu inteleg de ce in Romania nu se aduce si varianta de 140 CP. Pe mine ma intereseaza varianta cu cutie automată, care are doar 100 CP.

  3. Brasoveanu Florin

    Salut,apreciez munca depusă de tine,esti printre cei mai buni,te rog un test cu noul ford fiesta motor aspirat 1.1 litri 85 cai.Mulțumesc, aștept cu interes,nu toată lumea este fan turbo.

    • turatiimaster

      Incerc sa gasesc si 1.1.

  4. kim_vl

    Robert, care crezi ca au fost motivele deciziei celor de la Ford pt. inlocuirea cutiei tip Powershift cu una cu convertizor de cuplu ?

    • turatiimaster

      Nu stiu, sincer, banuiesc ca lipsa fiabilitatii, multitudinea de plangeri, altfel noua cutie nu se compara cu PowerShift ca rapiditatea schimbarii si agrement in general. E ok, insa mai lenta.

  5. Adrian Simo

    Hai sa povestesc ceva de Ford Fiesta pe care il laudati asa de tare.

    In septembrie 2016 am cumaprat, inspirat si de prezentarea super-favorabila de aici, un Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift nou de la dealer.
    Problema a fost ca nu am putut sa tin masina pe drum. Volanul nu avea “mijloc” si masina nu merge drept inainte.
    Am fost in repetate randuri la cai doi dealeri din orasul in care locuiesc si la un dealer din afara tarii.

    Nu s-a gasit solutie desi raspunsul era invariabil: “masina este in parametrii”.
    Mi s-a sugerat ca la cei 58 de ani ai mei probabil nu mai stiu sa conduc o masina, desi conduc de 39 de ani.
    Am dat masina sotiei sa o foloseasca ea.
    A avut un drum pana la Arad.
    Dupa 2 ore ma suna dintr-o parcare ca sa ma duc dupa ea ca ea nu mai conduce masina ca era sa intre sub un TIR.
    Am dat masina unui prieten spre vanzare. Prietenul este sofer de TIR de 8 ani. MI-a dat-o inapoi dupa 2 saptamani.
    Dupa 5 luni de circ am reusit sa o vand in pierdere cu 6000 de Euro.

    Va multumesc!

    • kim_vl

      Ce ati patit dvs. categoric e ghinion/intamplare si nu o regula si se poate intampla la orice marca. Din ce spuneti dvs. (ca nu ati fost foarte explicit) pare o problema grava de directie si pare foarte ciudat ca “masina este in parametrii”. Atunci fie e vorba de incompetenta crasa fie de rea vointa.
      Si eu am remarcat la Robert o oarecare exaltare sau entuziasm cand prezinta fiecare masina (indiferent de marca) si, recunosc, m-am lasat influentat si eu in achizitia masinii pt. ca apoi sa nu fiu chiar de aceeasi parere. Dar si invers, mai ales in privinta motoarelor, cand am fost mai incantat decat Robert de un motor.
      Eu am mai spus odata: un drive test de cateva zeci de minute e apa de ploaie, mai ales cu dealerul in dreapta. Nici in cele cateva zile in care testeaza Robert nu cred ca e suficient sa-ti faci o parere de ansamblu. Parerea mea e ca dupa cateva saptamani-luni de mers cu masina respectiva poti sa ai o imagine mai clara.

      • Catalin

        “Parerea mea e ca dupa cateva saptamani-luni de mers cu masina respectiva poti sa ai o imagine mai clara.”
        Asa ar fi ideal dar nu cred ca se poate fara a cumpara inainte masina respectiva.

        • kim_vl

          Corect. Asta e valabil pt. cine-si cumpara masina respectiva sau o poate observa/conduce de la cineva cunoscut sau de la firma. In rest ne cumparam masini dupe review-uri si teste personale de 20-30 de minute. Ce vreau sa spun mai exact: cand cineva iti recomanda sa te duci sa faci un drive-test cu masina respectiva pt. ca asa te vei lamuri bustean in privinta calitatilor acesteia nu stie ce vorbeste !

          • Catalin

            Eu unul ma incred in primele senzatii pe care mi le transmite masina la drive test. Daca iti aduci aminte, acum 5 ani, mi-ai propus sa comandam impreuna cate un CX-5 pentru a obtine un discount mai bun. Tu ai decis sa iti retragi avansul dat. Eu, dupa un driive-test scurt, am comandat una pe benzina, awd si cutie automata. Si inca o mai am si inca sunt multumit. A fost singura in care m-am simtit, cum sa spun: ca si cum ne stiam de mult cand am facut drive-test.

            • kim_vl

              Se poate intampla si asta, dar un simplu drive-test nu garanteaza nimic.

            • kim_vl

              Pe mine nu m-a convins afirmatia: “fa un drive test si te vei lamuri”.

      • Adrian Simo

        Știți dumneavoastră un dealer care îți lasă mașina la testare câteva săptămâni?

        • kim_vl

          Nu, nici n-am zis asta. Vreau sa spun ca dupa un drive test personal sau un review al altcuiva chiar de cateva zile nu este suficient ca sa cunosti masina. Numai asa, sa sti pe cineva apropiat cu aceeasi masina.

  6. Adrian Simo

    Acum stiu pe cineva apropiat.
    Pe mine! Si m-a costat 6000 de Euro.
    Ca sa intelegi mai bine problema: Cand puneam volanul pe “mijloc” masina o lua cand la dreapta cand la stanga. Trebuia sa corectez in permanenta traiectoria. La viteza mare devenea aproape critic.
    Mi s-a spus ca asa se comporta in mod “normal” masina.
    Am condus la viata mea inclusiv Trabant, dar nu am avut aceasta problema cand geometria directiei era reglata cum trebuie. Si am avut un prieten mecanic care regla geometria cu sfoara si boloboc.

    In fine.

    A fost si s-a dus!

    • Ionut

      Aia e o defectiune extrem de grava care pune in pericol viata celui care o conduce si nu numai.
      In locul tau ma vorbeam cu Ford Romania, OPC sau actionam in instanta dealerul, inainte sa pun masina la vanzare. Nu inteleg cum poti face asa ceva. Tu ai pierdut 6000 de euro, dar cel care a cumparat masina isi poate pierde viata.

      • Adrian Simo

        Am conversația cu Ford Romania. Am conversat cu Ford Europa. Mi-au răspuns că în urma consultării cu Dealerii la care am fost concluzia este că mașina este în parametrii tehnici normali. Cu OPC nu mă încurc. Am discutat cu un prieten avocat. Mi-a spus că nu are rost să cheltuiesc banii. Experții vor spune același lucru că și dealerii. Eu nu am pus viața nimănui in pericol de vreme ce mașina este în parametrii tehnici normali. Poate că în final, nici prietenul șofer de Tir, nici soția mea care conduce zilnic de 23 de ani, nici eu care conduc zilnic de 39 de ani, nu știm de fapt să conducem o mașină așa de nouă și deșteaptă. Pot conduce mașina actuală cu 220 pe oră, dar are 15 ani.
        În definitiv Ford nu a avut niciodată probleme ciudate cu milioane de mașini rechemate in service.

        • kim_vl

          Ati reusit sa conversati cu Ford Romania ??? Eu ma straduiesc de peste o luna sa aflu de la ei o informatie banala: daca la noul Ford Fiesta este disponibil “Sistemul de monitorizare a unghiului mort” in Romania (sotia mea a avut un accident care cred ca putea fi evitat cu ajutorul acestui sistem). Pur si simplu nu ai cu cine discuta. Am prins de cateva ori cu mare greutate la numarul de pe site o aceeasi tanti care de fiecare data s-a ratoit la mine de parca o intrebam ce chiloti are pe ea. Nu am primit niciun raspuns pana acum. Pana si cei de la Renault au un sistem de Relati cu clientii cu mult mai bine pus la punct.

          • kim_vl

            Later edit: Relatii cu clientii

  7. Sorin

    Salut,

    Urmaresc de ceva timp acest site si ma bucur ca exista cineva in tara asta care face review-uri complete.
    Am o fiesta de 2 ani luata de noua, ecoboost 1l powershift si nu ma dezamagit deloc pana acum (20000km facuti), cutia schimba extraordinar si nu am avut probleme pana acum, e o placere sa iei in viteza curbele, iar la 150-160 km/h tinuta de drum e exemplara.
    In alegerea ei am tinut cont de review-rile d-lui Robert.

    La noul model mi-ar placea versiunea Active.
    Multumesc pentru timpul acordat si la mai multe review-uri.

  8. Adrian

    “Nu am mai cumparat Ford sau vw de vreo 8 ani.

    Au trebuit sa arda vreo 64 de forduri Kuga noi in africa de sud, si 2 familii moarte ca sa faca un recall.

    Ford a avut 9 recalluri legate de combustia spontana a masinilor, peste 3 mil de masini afectate in total in ultimi 4 ani incepand cu Kuga si terminand cu focus .

    https://beta.theglobeandmail.c…//www.theglobeandmail.com&

    https://qz.com/901046/ford-rec…ding-kuga-suv-in-south-africa/

    Intre timp Ford vinde masini de 60k euro cu 2 stele la EuroNCAP

    Asa ca ai avut noroc ca traiti amandoi.

    Informatiile astea nu apar in vreun review auto, si nici nu o sa apară….

    Daca ai ceva mai serios de un plastic care flutura la masina noua din grupul VAG, Ford, suportul este 0 in cea mai mare parte a Europei.

    De asta de ceva timp m-am mutat pe marci asiatice”.

    Postat de userul leeloo pe club-toyota.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.