Noi modele Kia: Rio si Stonic

Stonic este primul crossover de clasă B (B-SUV) produs de Kia, iar noul Rio continuă povestea de succes cu această a IV-a generație. Noul Stonic este un model îndrăzneț, care ia cu asalt segmentul cu cea mai mare creștere din Europa – 1,1 milion de mașini vândute pe an în prezent, 7% din piață. Creșterea estimată este la peste 2 milioane de unități vândute pe an în 2020. În acel moment, 1 din 10 automobile noi vândute în Europa vor fi din clasa lui Stonic.

Kia, care are multă experiență în segmentul B – Rio a fost în ultimii ani un succes incontestabil și lider la vânzări în gama constructorului sud-coreean – are o abordare agresivă în segmentul B-SUV încă de la prima încercare.

Stonic este o mașină cu un design atrăgător, european – scheme de culori în două tonuri inedite, tinerești și, ca și Rio cu care își împarte platforma, cu dotări bogate și tehnologii avansate. Așa cum dimensiunile lui Rio au crescut ușor, depășindu-și concurenții la capitolele spațiu pentru pasageri și volum al portbagajului și Stonic intră pe piață cu dimensiuni generoase, la limita superioară a clasei, oferind un confort greu de imaginat până acum în segmentul B-SUV. Calitățile dinamice ale celor două modele sunt și ele de top.

Așa cum a demonstrat noul Rio în cele câteva luni trecute de la intrarea sa pe piață, noua platformă de clasă B proiectată de Kia oferă o agilitate sporită și un feeling sportiv, date de o suspensie fermă dar elastică, cu ruliu redus, de o direcție promptă și ușor de manevrat și de o poziție de condus joasă (scaun reglabil pe înălțime), cu volanul venind aproape de șofer, inspirată de la mașinile sport.

Stonic este, la rândul său, un automobil agil și ușor de strecurat în oraș, care facilitează reacții prompte din partea șoferului, dar care oferă confort suplimentar prin dimensiunile mai mari, prin garda la sol sporită și prin înălțimea postului de condus cu o vizibilitate bună asupra traficului – specifică unui SUV de clasă mică.

Dotările celor două modele sunt, așa cum și-a obișnuit Kia clienții până acum, foarte generoase în standard, chiar și la cele mai de jos niveluri de echipare:
– Sistem Start-Stop
– Airbag-uri frontale, laterale și cortină
– ESC + controlul tracțiunii
– Interfață AUX și USB
– Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri
– Comenzi audio pe volan
– Aer condiționat, etc.

Opțional, mașinile pot fi dotate cu sistem Infotainment cu ecran color de 7 inch și navigație, conexiune Bluetooth cu recunoaștere vocală, cu conectivitate Apple Car Play și Android Auto, cu volan încălzit, scaune încălzite, pilot automat cu limitator de viteză, sistem Lane Assist de păstrare a benzii de circulație, frânare de urgență automată, etc.

Toate sunt dotări demne de o clasă superioară și toate sunt oferite la prețuri foarte competitive, sub cele practicate de concurență. Calitatea asamblării este mult sporită și ea față de generațiile precedente ale lui Rio, materialele folosite și designul lăsând senzația unor automobile mai scumpe de cât sunt de fapt – Rio pornește de la 10.254 Euro TVA inclus cu Eco Bonus REMAT, iar Stonic pornește de la12.293 cu TVA inclus și Eco Bonus REMAT.

De altfel, despre calitatea fabricației vorbesc cel mai bine cei 7 ani de garanție – în continuare nemaiîntâlniți în industria auto – și cei 150.000 de Km pe parcursul cărora automobilele Kia sunt în garanție “din bară în bară“. Gama de motorizări este bogată în cazul ambelor modele. Este vorba de motoare de cilindree redusă, puternice și eficiente, toate respectând norma de poluare Euro 6.

Fie pe benzină – turbo sau aspirate – fie diesel, principalele lor calități sunt elasticitatea în livrarea puterii, agrementul în condus, consumul redus de carburant și emisiile reduse de noxe. Vedeta propulsoarelor Kia în această eră a downsizing-ului este fără îndoială motorul de 1.0 turbo pe benzină în 3 cilindri “T-GDI”, care livrează 120 CP.

Per ansamblu, noile modele Kia de clasă B sunt caracterizate de tehnologia modernă, de siguranța sporită, de agrementul în condus și de versatilitatea și utilitatea în viața de zi cu zi.

3 thoughts on “Noi modele Kia: Rio si Stonic

  1. Marius

    Salut Robert, sunt interesat sa achizitionez o Kia Stonic (mi-a placut si Sportage) si sunt un fan al atentiei tale la detalii. 🙂

    Cateva intrebari:
    1. Cand crezi ca o sa ai timp de un review detaliat la Stonic 1L turbo 120cp 6 trepte?
    Sper sa fie cel putin lafel de detaliat ca filmuletele tale despre Sportage.

    2. Ai cumva vreo idee cat de fiabil e motorul asta de 1L 120cp?
    Intre Sportage 1.6 GDI si Stonic 1L turbo care masina crezi ca ar fi mai fiabila per total?

    3. Stii cumva, aproximativ, cand se va introduce cutia automata si cruise adaptiv pe Stonic?

    4. Intre o KIA Sportage 1.6 GDI si o Stonic 1L, sunt diferente mari ca si costuri de intretinere?
    Ma refer In afara de consum, stiu ca 1.6 GDI consuma multicel.

    Multumesc si spor la treaba,
    Marius

    • turatiimaster

      Salut, 1 – o sa fie in probabil maxim 2 luni, 2 – e fiabil si 1l 120 CP, tine 250 000 fara probleme, mai fiabil e 1.6l GDi, prin prisma faptului ca e aspirat si are cilindree mai mare, presiunile interne sunt mai scazute, 3 – nu stiu, exista deja pe alte piete, va veni si la noi, dar nu am o data certa, 4 – nu ar trebui sa fie diferente mari, tot 5-600 lei te costa o revizie.

  2. kim_vl

    Interesant cum au gandit cei de la Hyundai-Kia in privinta design-ului modelelor lor. Tucson superb comparativ cu Sportage si invers in privinta Kona-Stonic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.