Hyundai Ioniq Hybrid Exclusive

Hyundai Ioniq Hybrid Exclusive 2

Pentru ca primul test cu Ioniq, desi reusit zicem noi, s-a desfasurat totusi in conditii mai putin comparabile cu restul masinilor filmate, am repetat testul, cu alta masina, identica, pe rutele folosite uzual. Si practic am obtinut ce isi doreste toata lumea, o imagine mai clara asupra acestui model, in mai toate conditiile de trafic.

Concluziile se mentin, pentru cineva care cauta o masina hibrid, n-ar trebui sa scape din vedere acest Ioniq, comportamentul general si perceptia pe care o ofera sunt net superioare. Desi pretul nu e foarte mic, totusi marimea, confortul si calitatile deosebite, fac ca masina sa merite pe deplin banii platiti, mai ales ca Hyundai ofera reduceri substantiale.

Ce continua sa mi se para uimitor la Ioniq, faptul ca se descurca excelent la viteze de autostrada, adica permite consumuri de diesel si un agrement superior in conducere fata de un hibrid conventional, cu transmisie de tip CVT. In acelasi timp, in conditii de trafic urban groaznic, vine cu avantajele sistemului hibrid, reusind sa faca ceea ce numai un alt hibrid poate sa faca, adica sa te lase in zona de 5% consum exclusiv urban.

Mie mi s-a parut nu doar un vehicul deosebit si incitant, ci si o imagine a ceea ce poate sa faca grupul Hyundai si la ce trebuie sa ne asteptam in viitor, deja au anuntat Kona electric cu autonomie 400 km si urmeaza sa vedem si in Romania celelalte versiuni de Ioniq, adica PHEV si EV.

26 Responses

  1. Razvan says:

    Buna ziua,
    Sunt tare interesat de o masina gen Ioniq hybrid simplu sau plug-in hybrid. Ideea este ca masina vreau sa o folosesc in proportie de 90% in afara. Se merita vreuna din aceste doua varianta? si daca da care ar fi mai indicata?

    Multumesc.

  2. Adrian says:

    Buna Robert! Intre Hyundai Ioniq si Toyota Corolla Hybrid la dotari si pret echivalent (aprox. 20.000 eur prin Rabla) ce ai alege? Ioniq nu gasesc pentru test drive. Corolla am condus-o, imi place mult pe partea de confort si antifonare, dar nu cred ca Ioniq-ul ar sta mai prost. Ce nu mi-a placut e zgomotul motorului in sarcina, dar pot sa trec peste. Ce ma retine in a inclina spre Toyota e marimea (aprox 20 cm in plus fata de Ioniq), hatchback-ul iese din discutie, are portbagajul prea mic. Pe partea de fiabilitate crezi ca Ioniq se apropie de Toyota? Intre CVT si DCT care e mai fiabila? Cei de la toyota mi-au spus ca CVT nu are ambreaj, e adevarat?

    • turatiimaster says:

      Salut, nu am condus Corolla Hybrid, deci nu am cum sa fac o comparatie obiectiva. Sunt fiabile ambele, la transmisii insa e mai fiabila e-CVT de la Toyota. Nu are ambreiaj.

  3. Dan Patru says:

    Salut Robert! Am urmarit prezentarea lui Hyundai ioniq…la un momentdat ai spus, că la semafor, dacă stăm mai mult de 30 secunde, trebuie să punem cutia de viteze cu dublu ambreiaj uscat, in NEUTRU. Este valabil , același sfat, și pentru cutia dublu ambreiaj 7DCT, de la Tucson, Sportage?

    • turatiimaster says:

      Da, este valabil la orice cutie de tip dublu ambreiaj (exceptie momentele in care motorul se opreste automat, daca are sistem Stop/Start).

  4. Gabriel says:

    Desi ca dinamica si consum pare mai bun decat un hybrid de la Toyota, totusi sunt mult mai putin raspandite. La noi sunt putine hybride, dar cele existente sunt de la Toyota, iar la Roma taxiurile sunt tot Toyota Prius sau Auris. Ai vreo explicatie ?

    • Robert says:

      Da. Hyundai nu face fata la comenzi si ignora piața din România . Se importa foarte putine unități si pot spune, subiectiv ca si posesor, Ioniq este Prius-ul pe care Toyota si l-a dorit dintotdeauna dar n-a reușit sa-l construiască .

      • turatiimaster says:

        Ioniq EV e oricum probabil cel mai interesant vehicul electric dupa Tesla, ca raport pret/performanta. In SUA sunt dumnezei cu Ioniq.

  5. bobo says:

    Intrebare- merita ioniq plug in mai mult decat hibrid? pe calcule de consum vad ca cei 3000 de euro diferenta se amortizeaza in 100.000 de km, pentru mine 8-10 ani. Cam mult. Aveti idee daca sunt diferente la costurile de service? SI dinamic- cum se simte fata de Niro?

    • turatiimaster says:

      Nu am condus inca Niro PHEV, deci nu stiu cum se comporta fata de Niro HEV, nu stiu ce costuri de service sunt, teoretic o revizie de 1.6l GDi trebuie sa fie in zona de 450-650 lei. 3000 de euro se pot amortiza mult mai repede, PHEV-ul permite consum zero in oras, deci eu unul cred ca 3000 de euro nu sunt multi bani raportat la ce stie sa faca un PHEV.

      • bfor says:

        Legat de subiectul asta, am si eu o intrebare : bateria de la PHEV se poate reincarca spre plin, adica in procent cat mai mare , la o conducere moderata, inclinata spre regenerare ? spre exemplu, daca sunt cu bateria descarcata in varful unui munte/deal , la coborare pot incarca aproape de plin bateria unui PHEV, si sa-mi refac autonomia de 40 km, sau pot incarca prin recuperare a energiei doar o mica parte ( cea care imi permite sa merg trei-patru km ) , cealalata fiind posibil a fi incarcata doar plug-in ? Ca am citit opinii diferite, ca numai o mica parte din baterie poate fi incarcata prin recuperarea energiei, cealalta parte ( si cea mai mare ) fiind posibil a fi incarcata doar prin incarcare la priza ? daca e asa, nu stiu cat de eficienta mai este PHEV-ul, atat timp cat poate fi incarcat doar la priza pentru o autinimie mai mare…

        • turatiimaster says:

          Nu am condus inca, deci nu stiu ce sa zic, oricum, posibilitatea de a face 40 km pe zi la un cost minimal si cu emisii zero, e oricum o chestiune exceptionala. Numai ideea de a avea consum zero de benzina intr-un oras sufocat de trafic si pare SF. Cu siguranta bateria se poate incarca si din mers, si din franare si din frana de motor, asa e la Niro HEV, nu vad de ce ar fi altfel la PHEV. Diferenta poate aparea de la capacitatea mai mare a bateriei, ceea ce inseamna ca fiind mai mare, se va incarca mai greu. Adica da, probabil ca e nevoie de multe artificii in conducere ca sa aduci la full o baterie de PHEV.

  6. bfor says:

    Salutare ! Urmaresc cu mare interes toate testele tale si in special cele cu masini hibride, ca o solutie pentru traficul sufocant. Am citit insa pe site-uri din SUA, unde hibridele sunt mult mai populare, anumite probleme intalnite la Kia Niro legate de anumute vibratii – balbe ale motorului sau ale transmisiei ( manifestate mai ales cu motorul rece ) pe care in cele din urma, Kia le-a recunoscut cu jumatate de gura, dar pentru care inca nu exista o solutie. Ai intampinat asa ceva si la Ioniq, care imparte tehnologia cu Niro ? Stii ceva mai multe despre aceste probleme si eventual despre cauza si rezolvarea lor ? Poate a fost doar o boala a copilariei pe care a rezolvat-o intre timp producatorul ? Cand o sa testezi Kia Niro, poate o sa acorzi o atentie deosebita la eventuale astfel de manifestari. Multumim mult pentru ceea ce faci !

      • turatiimaster says:

        Da, m-am uitat, pareri impartite, unii considera smuciturile ca pot fi si considerate normale, altii nu, nu cred ca e cazul sa ne facem probleme aici, avem 7 ani garantie, pentru asta sunt.

    • turatiimaster says:

      Eu nu am avut nicio problema pana acum cu Ioniq sau Niro, ce stiu ca a fost un caz la Kia Niro, masina noua, careia i s-a rupt un arc de supapa, probabil defect de material, s-a inlocuit imediat si masina merge bine merci si in ziua de azi. Problema cu site-urile din SUA, nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa americanii au niste deficiente de adaptare la multe chestii, si una din chestii e cutia automata cu dublu ambreiaj. Pe undeva e de inteles, cand ai de zeci de ani cutii automate cu convertizor, cu PRND si iti vin unii si iti dau o cutie tot cu PRND, dar care merge altfel, evident ca visezi de toate, smucituri, balbe, etc. Nu spun ca nu au existat, Hyundai si Ford au avut mega probleme in SUA cu cutiile dublu ambreiaj pentru ca americanii nu stiau ca nu se tin in D forever, cum sunt ei obisnuiti, si de aici multe belele. Pe urma, benzina din SUA e altfel, masinile pentru SUA sunt si ele altfel, deci problemele lor sunt irelevante pentru Europa (care e o piata mult mai competitiva in termeni de calitate). E posibil sa existe cazuri, nu stiu numarul, poate zeci, poate sute, nu sunt foarte relevante in contextul in care se vand zeci de mii sau sute de mii de hibride acolo, se incadreaza la o marja normala de defectiuni. Ce stiu e ca in Romania nu au fost probleme cu ele si eu nu am avut nicio dilema cu Niro sau Ioniq. O sa urmeze si filmari cu Niro, poate si in varianta PHEV, voi urmari si acolo daca e ceva in neregula.

  7. Bogdan says:

    Momentan am un 1.2 tsi de 105 cp cu dsg7. De felul meu merg calm dar in depasiri in forta se cam chinuie. As vrea sa stiu cum se comporta acest ioniq in cazuri similare. Il ajuta motorul electric? Am citit specificatiile si motorul electric are putere si cuplu similar 1.2 tsi. Ma gandesc ca cele doua motoare in tandem ar trebui sa aibe un demaraj foarte bun.

    • turatiimaster says:

      Cu putina atentie la filmele cu Ioniq, o sa gasesti exact raspunsurile la aceste nedumeriri. Ai teste de reprize, 0-100, practic “live”, vezi exact ce te intereseaza. Accelereaza foarte bine, mai ales ca transmisia este tot de tip DSG (dublu ambreiaj).

      • Bogdan says:

        Stii cumva unde pot inchiria un ioniq pentru un drive test extins?

        • turatiimaster says:

          Poti incerca sa vorbesti la Colina Motors, daca te simt oamenii ca vrei sa cumperi, nu vad de ce nu ar fi de acord. Dupa parerea mea, e o masina absolut senzationala, mai ales ca e destul de mare.

  8. Bogdan says:

    Buna seara.
    Am mare nevoie de un sfat obiectiv de la dvs daca se poate. Vreau sa mi iau o masina din clasa mica, m am oprit la un hyundai i20 1.25 84 cai putere benzina. Dupa parerea mea, din cunostintele mele despre piata auto, o alegere buna tinand cont de raportul calitate pret. Pt suma de aproximativ 12.5 mii am aproape toate dotarile pe care le vreau pe ea. Intrebarea mea este: exista alta masina pe piata care ofera mai mult decat acest hyundai la acesti bani?
    Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Buna seara, asa cum probabil ati vazut si in filmele cu i20, a fost recomandarea mea, la 12 300 euro era o masina superba, noua. Si asa este si acum. Va mai puteti uita si la noul Rio, de la Kia, platforma tehnica e identica, dar puteti sa configurati masinile, spre deosebire de Hyundai.

      • Bogdan says:

        Asa este. Am fost si la kia pentru a-l vedea insa cu dotarile pe care le are hyundai, kia sare bine de 13 mii de euro.
        Aveti vreo informatie cu privire la venirea in Romania a hyundai- ului 2018? Acesta are si sistem start- stop.

Leave a Reply to Bogdan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.