Kia Sportage 1.7l CRDi DCT7 Style

Promis si mult asteptat, noul Sportage cu motorizarea 1.7l CRDi si cutie de viteze dublu ambreiaj, DCT7, ne-a aratat ca exista viata si fara tractiune integrala. Motorul pare o idee mai zgomotos decat dieselurile de 2l, insa numai in anumite momente, in rest reactioneaza foarte bine la solicitari si se impaca excelent cu transmisia DCT.

Evident, neavand 4×4, acest model e mai usor, insa nici nu dispune de potentialul de accelerare al celorlalte versiuni integrale, mai ales pe sosea uda, insa pentru un sofer normal, fara pretentii majore de dinamica, este mai mult decat suficient. Motorizarea deriva din 1.6l CRDi, omniprezent in gama Kia, are acelasi alezaj insa cursa a fost marita, rezultatul fiind interesant.

Avand o putere doar putin mai mare decat la versiunile 1.6 CRDi, insa cu un cuplu mult superior, motorul permite sa fie montat pe un SUV ca Sportage, fara sa dea impresia de submotorizare, dimpotriva, pare ca se joaca relaxat cu greutatea masinii, in majoritatea situatiilor.

Desi nu exceleaza cu nimic, raportat la motorizarile concurentei, acest 1.7 are totusi atuurile care au consacrat motorizarile diesel de la Kia, distributie pe lant, fiabilitate dovedita, consumuri decente, nu este foarte greu si puntea fata ramane agila, mixul de calitati oferit il face sa fie o oferta foarte buna pentru cineva care nu vrea 4×4. In acelasi timp, e singura motorizare din gama Sportage care primeste eticheta EcoDynamics, avand cel mai mic consum si emisiile cele mai scazute…

45 thoughts on “Kia Sportage 1.7l CRDi DCT7 Style

  1. Traian Jan

    Salutare. O intrebare daca se poate. Din ce vad eu aici se vorbește numai de masini noi ? Daca nu, doresc si eu o informatie. Vreau sa achizitionez un SUV second ca nu-mi permite bugetul pt unu nou. Ce sfaturi imi dati. Imi plac Tucson , Kia Sportage , Mazda cu un buget de max. 12 mii € . As vrea sa optez pe manuala sau chiar si automată daca sunt eficiente. O seara bună

    • kim_vl

      Diesel/benzina, 2WD/4WD ?

    • turatiimaster

      Oricare din ele e ok, automata e relativ eficienta, un diesel automat sta in zona de 7.5 litri la suta de km si la Tucson, Sportage si CX-5.

  2. Danut

    Multumesc frumos pentru informatii Domnule Robert.
    La stationari mai indelungate (peste 60 de secunde) eu o trec in Parking, insa in momentul cand sunt perioade undeva la 30 de secunde o trec pe Neutru. Acest lucru de a muta cutia din D in N ar afecta in vreun fel ambreiajul? Am si start stop insa ma cam enerveaza, ca de multe ori uit de el ca e activ si se opreste masina brusc.
    Va multumesc anticipat.

    • turatiimaster

      Nu e bine ce faceti. La stationari indelungate in trafic, intotdeauna sa o puneti in N. Pozitia Parking, asa cum ii spune si numele, este exclusiv pentru parcare, momentul in care parchezi masina, opresti motorul si pleci din ea. Daca sunteti in P in trafic si sunteti lovit din spate de alta masina, cutia de viteze va suferi daune ce pot fi costisitoare, daca e in P. Procedura corecta, unica, e asta, in stationari sub 30 secunde, ramaneti in D, peste 30 secunde o treceti in N, iar atunci cand parcati si numai atunci, o puneti in P. Ambreiajele si cutia sunt solicitate doar in D, daca se stationeaza prea mult cu cutia in D.

  3. Danut

    Buna ziua. De curant am achizitionat un kia sportage 1.7 DCT. Tot am citit pe forumuri ca pentru aceasta cutie cu dublu ambreiaj uscat nu este recomandat sa ramanem la semafor in D ci sa o trecem pe N, pentru ca daca stam in D la semafor e ca si cum ar sta in treapta 1 si ca exista riscul ca, cutia sa se incalzeasca si apare mesajul in bord ca s-a incins ambreiajul si sa tragem pe dreapta pentru a se raci ambreiajul.
    Este adevarat ca e mai bine sa o trecem pe N la semafor si apoi cand se face verde sa o trecem in D, daca durata de asteptare e mai mare de 30 de secunde sa zicem.
    Va multumesc

    • turatiimaster

      Buna ziua, da, daca se sta peste 30 s, e mai bine sa o puneti in N, asta daca nu aveti ISG, daca aveti ISG si se opreste motorul la semafor, poate sta in D cat e motorul oprit.

  4. STEFAN CATALIN

    ROBERT vreau o parere …KIA SPORTAGE 1.7CRDI MT SAU FORD KUGA 1.5TDCI MT…MULTUMESC

    • turatiimaster

      Depinde, pe cutie manuala parca Ford se misca mai bine, pe ansamblu Kia e mai interesanta, garantie mare, fiabilitate dovedita in timp. Incearca sa faci drive-test cu ambele modele, o sa te edifici mai usor si o iei pe cea pe care o simti in inima ca iti place.

  5. murex

    De fiecare data cind pornesc masina imi apare pe ecran un avertisment in engleza de “drive safely” , cu doua butoane mai jos de a confirma sau a schimba limba . Stie cineva cum sa elimin acest mesaj ca sa nu mai apara la urmatoarea pornire ?
    Multumesc de ajutor

    • Claudiu

      Nu se poate elimina.

  6. Daniel

    Buna seara.
    Daca ar fi sa nu conteze chiar atat de mult diferentele de pret, ci doar performantele si anduranta masinii, ce m-ai sfatui sa cumpar, un Ford Kuga Titanium 1.5 Ecoboost 182 cp A6 AWD sau Kia Sportage 1.6 TCDI 7 DCT 4×4?
    Fac anual circa 12-15 mii de kilometri, cam jumatate spre 2/3 in Bucuresti, restul prin tara…
    Ma intereseaza sa fie confortabile, dependable, accesorizare civilizat, nu mofturi, un consum rezonabil. Si sa aiba o tractiune ca lumea pe zapada, pe un off road rezonabil (adica drumuri forestiere, nu pe creste).
    Multumesc anticipat pentru sfaturi.

    • turatiimaster

      Ambele consuma destul de mult, deci nu intra la ceea ce inteleg eu consum rezonabil. Daca te descurci cu un consum mediu de 8-10l la suta de km, oricare din ele e ok, eu am Sportage, deci cumva ar suna aiurea sa zic ia Kuga, in primul rand alegi ce iti place cu inima si pe urma cu restul. Kuga e un pic mai placuta la condus, insa Sportage-ul are 7 ani garantie si o calitate impresionanta a fabricatiei. Fa un drive test cu ambele variante si vezi la care iti sta inima.

      • Daniel

        10% consum cred ca e rezonabil. Probabil ca asa fac, le iau la plimbat si vad in care intru mai bine Multumesc.

  7. murex

    Care este mai exact versiunea de Waze care merge cu Android Auto ? , in filmuletul 2 este indicat doar ca este din iunie 2017 , dar nu am gasit aceasta versiune Beta.
    Multumesc de precizare.

    • turatiimaster

      Acum cred ca deja merge direct Waze-ul ultima versiune. Mie mi-a facut update automat telefonul la Waze si merge fara probleme pe AA.

  8. Cristi

    Salut, ai încercat cumva Apple CarPlay pe Sportage si sa folosești Waze care sa îți apăra pe ecranul navigației? Nu reușesc deocamdată sa pornesc Waze pe navigație. Ceva sfaturi te rog, mulțumesc.

    • turatiimaster

      Salut, nu am incercat decat Android Auto, nu am iPhone, ce sfat pot sa iti dau, cauta pe forumurile kia de la noi, acolo am gasit si eu solutia pe care am expus-o in filme cu AA, poate gasesti acolo si solutia pentru ACP.

  9. Ionut S

    1. Garantie 7 ani KIA vs 3 ani Nissan
    2. Pret achizitie vs dotari
    3. Pret revizii si consum
    4. Le conduci pe amandoua si vezi care te multumeste mai mult
    5. Ambele sunt motorizari fiabile
    Alegi in functie de ce iti doresti: transmisie manuala/automata, tractiune 4×2/4×4.
    Intrebarea ta pare incompleta. E ca si cum ai spune Renault vs VW fara alte detalii, totusi sunt niste bani in joc, atunci cand alegi o masina, si daca vrei o parere, trebuie sa oferi mai multe informatii. Succes in alegere!

  10. Vali P.

    Salut! Pentru aprox. 20.000 km/an, repartizati 50-50 urban-extra, ce ai recomanda intre Sportage 1.7 DSL si Qashqai 1.5 DCI? Multumesc.

    • turatiimaster

      Qashqai e mai mic si portbagaj mult mai mic decat Sportage, consuma in schimb mai putin si are o suspensie mai confortabila. 1.5 dCi e un motor corect si economic dar ai curea de distributie, deci deranj un pic mai mare decat la Sportage. Sportage pe de alta parte, mai mare, garantie superioara, cel putin la fel de fiabil, spatiu mult mai mare in spate, portbagaj imens fata de Qashqai. Eu zic sa incerci sa alegi tu, ce iti place mai mult, nu gresesti cu niciuna din ele.

      • Vali P.

        Multumesc!

  11. Cristi

    Mulțumesc, ati făcut test cu NIRO? Nu e cam îngrămădita fata de Sportage? Eu am nevoie de o mașina mai încăpătoare si mai sigura decât actuala [Aveo 2008]. Adică o sa am nevoie ca in spate sa încapă 2 scaunele copii plus un adult, iar portbagajul sa fie încăpător.
    Eu văd ca diferența de consum declarată de Kia in oraș e de 3,8 l % mai mult la benzina fata de diesel între 1,6 benzina si 1.7 diesel ambele automate. Mi se pare destul de mult…

    • turatiimaster

      Nu am inca test cu Niro, dar e o masina destul de incapatoare, oricum mult mai mare ca Aveo si foarte sigura, plus ca scoate consumuri incredibile in oras.

  12. Cristi

    Salutari si LA MULTI ANI 2018.
    Am si eu o rugaminte
    As vrea sa achiziționez si eu un Sportage cu cutie automata. Fac in jur de 30 de km zilnic jumi juma urban cu extraurban. Ce ma sfătuiesti sa iau benzina sau motorina?

    Cum sunt cutiile DCT, sunt probleme cu ele? Sunt mai bune cele AT? Zicea cineva ca, cutia DCT e considerată consumabil deci nu ar intra in garanția de 7 ani.???.. Ca ar fi mai problematice ….

    Mulțumesc.

    • turatiimaster

      Salut, pai benzina nu ai de ales decat motorul de 177 CP cu DCT7, o masina superba dar te arde la consum un pic, medie cam 9, daca mergi mult prin oras poti avea consum si mai mare. Daca faci multi km in oras si vrei automat neaparat, de ce nu te uiti la un Niro? Cutiile DCT nu sunt consumabile, dimpotriva, ambreiajele sunt acoperite de garantie, ceea ce la manuale nu e cazul. Merge si variana 1.7 cu DCT, mai ales ca are ISG si asta ajuta enorm in oras. Desigur, daca nu ai nevoie de 4×4.

  13. As dori sa vad si Grandland x ,cred ca ar fi ceva interesant!

    • turatiimaster

      O sa fie si Grandland X.

      • Va multumesc anticipat si va doresc multe multe realizări!

  14. Cata

    Știe cineva dacă cei de la kia oferă ceva reducere la sportage 1.7 dct dacă plătești cash?

    • Claudiu

      Poti deschide topic pe clubkia daca nu iti rasp nimeni, dar eu nu prea cred. Cash sau leasing dealerul primeste aceiasi bani in acelasi moment.

    • Teodor

      Citisem pe un forum ca, dimpotriva, reprezentanta ar fi avantajata daca iti iei masina in leasing pt ca ar primi comision si de acolo. Mai bine intrebi la dealer.

    • John

      Vorbeste direct la dealer. Daca stii cum sa pui problema poti obtine o reducere undeva in jur de 1000 euro, daca ai si tichet rabla, te invarti la o reducere undeva in jur de 2500 euro. Bafta la negocieri si iti recomand sa te duci la MIT Baneasa(intreaba de Narcis), nu la Autonet care sunt niste aroganti. Eu imi astept masina acum, cam ceea ce vrei si tu. Fa si un test drive si mai mult ca sigur vei fi foarte multumit de alegerea ta.

  15. nicolae iulian

    ar mai fi si Qarokul cu 1.5 DCT tractiune fata.

  16. nicolae iulian

    Salut ROBERT! Pe cand un drivetest cu Cx5 2.0i tractiune fata? am o dilema intre modelul asta si Cx5! Din pacate n-am cum sa le conduc. Cu Sportage m-ai convins! O parere de a ta pertinenta mi-ar fi de ajutor. mentionez ca masina voi tine cca 8-10 ani.

    • turatiimaster

      Nu stiu daca gasesc un CX-5 cu tractiune fata, chiar o sa urmeze noul CX-5, dar in varianta 2.5 benzina 4×4.

      • nicolae iulian

        si intre cele 2 pe care ai merge?

        • turatiimaster

          Intre Sportage si CX5?

          • nicolae iulian

            da in motorizarile enuntate 2.0i si 1,7 dct

            • turatiimaster

              Faci peste 20 000-25 000 km anual, Sportage. Daca mergi mai putin, poti sa iei si CX-5.

              • Victor_VCT

                Robert ai cumva idee daca e disponibil/se poate seta ca atunci cand deschizi usa sau opresti motorul cu masina in Drive, sa se actioneze automat frana de mana electrica? Stiu ca alte masini, mai scumpe ce i drept, au treaba asta, ba chiar trec in P cele cu joystick. Astazi am observat ca nu are asa ceva si nu mi a venit sa cred…

                • turatiimaster

                  Nu stiu, eu am AutoHold si cand opresc in D, se activeaza automat AutoHold.

                  • Victor_VCT

                    Pai si eu am…dar am impresia ca dupa ce opresti motorul, se dezactiveaza automat si e aiurea sa port grija ca la fiecare pornire de motor sa apas mereu autohold…

                    • turatiimaster

                      In anumite situatii se activeaza automat si frana electrica, daca succesiunea pasilor e cea corecta.

                • Victor_VCT

                  Am testat azi de dimineata…autoholdul face exact ce intrebam eu mai sus…insa e pacat ca la fiecare oprire de motor sau actionare a franei de mana, autohold ul se dezactiveaza automat si trebuie sa apesi din nou butonul…era faina o functie always on la autohold 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.