Peugeot 3008 SUV 2.0l HDI AT6 GT

A trecut prea mult timp, e adevarat, de la lansarea noului 3008 SUV, insa am reusit, pana la urma, sa il aducem pentru test, momentan in versiunea GT. Va urma si un Allure, in masura timpului disponibil.

Concluziile se trag la urma, de obicei, eu o sa incep cu ele, 3008 SUV e un exceptional vehicul, lansat de Peugeot pe o piata extrem de concurentiala, unde se bat uneori chiar si cate doi reprezentanti ai fiecarei marci care se respecta. E greu si 3008 stie asta, de aceea a pus la bataie probabil cel mai spectaculos si revolutionar interior, alaturi de alte atuuri pe care le veti descoperi in filmele noastre.

Sigur, nu o sa treaca neobservata lipsa unui sistem de tractiune integrala, in ciuda prezentei unui sistem Grip Control care ajuta in anumite situatii. E greu sa ai curaj cu Grip Control, chiar daca sistemul poate destul de mult, bunul simt iti dicteaza sa nu exagerezi in situatii de noroi, in timp ce in zapada nu ar trebui sa fie probleme deosebite.

Practic, as incheia spunand ca daca va cautati un vehicul SUV si tractiunea integrala nu va e necesara, in primul rand ar trebui sa conduceti un 3008 SUV. Pentru ca, cel putin in materie de interior, toate celelalte modele vor fi aspru judecate…

21 thoughts on “Peugeot 3008 SUV 2.0l HDI AT6 GT

  1. Stefan

    Astept cu interes un review similar si cu fratele 3008 de la Opel, noul Grandland X !!!

  2. Dan

    Buna!
    Precizari la articolul tau:
    1. Suspensia spate cu bare de torsiune e suspensie independenta. Are bara de torsiune la fiecare roata, in loc de arc elicoidal. PSA are multe modele asa.
    2. Are meniul in romana, dar ai sarit peste optiune cand derulai.
    3. Sa fim realisti ca in 90% din situatii in RO, nu mai zic de tarile vestice, se ruleaza pe asfalt sau cel mult pe drum de tara “rezonabil” iar pentru asta o masina normala cu 4×2 e suficienta. Altfel …un “SUV de asfalt”, cum sunt majoritatea, nu aduc decat costuri in plus pentru posesor pentru prea putine situatii in care le poti folosi “avantajele”. Degeaba am 4×4 daca dupa prima iesire inafara asfaltului vin cu masina “sifonata” pe la bare sau praguri. Ala nu e SUV, e doar o masina un pic mai inalta si cu roti mai mari. Pana acum Dusterul isi mentine caracterul SUV, restul…..cam minciunele pentru statut social.
    4. Masina e super frumoasa.

    • turatiimaster

      1 Nu, faci o mica mare confuzie, bara de torsiune sau traversa torsionabila este o legatura fixa intre cele doua articulatii stanga dreapta de pe puntea spate, legatura care in loc sa fie sectionata si mobila la mijloc (ceea ce ar fi facut-o independenta), sau la capete sa aiba articulatii separate pentru a permite miscari pe verticala independente ale bratelor spate, te lasa doar sa torsionezi puntea cu totul. Babeste vorbind, bara este oarecum elastic deformabila (gen ca un arc, care cand tragi de coarda se indoaie dar cand eliberezi coarda isi revine), chiar daca e o structura metalica. Acest lucru favorizeaza spatiul, pentru ca nu ai o structura complexa, dar isi arata limitele cand rulezi pe drumuri denivelate, acolo unde la o suspensie independenta fiecare roata spate lucreaza separat in plan vertical, in timp ce la Peugeot puntea tinde sa topaie, pentru ca traversa deformabila chiar daca preia o parte din socuri, ramane mai rigida ca o articulatie. Si suspensia ARE arc elicoidal pe fiecare roata spate, doar ca nu are amortizorul prin arc, ci montat separat. Aici ai un link unde poti vedea acest lucru: http://media.peugeot.co.ke/image/63/6/peugeot_3008_galerie-3-1.216636.17.jpg

      2. Da, am observat ca are si limba romana, dar am uitat sa editam pe urma.

      3. De acord, dar atunci de ce SUV si nu un break? Din pacate in Romania este inca nevoie de 4×4 si nu doar iarna, eu ma confrunt 7 luni pe an cu noroiul. In vest, nu discutam, acolo ai sosea pana in creierul muntilor, ca atare 90% din ce e SUV in Europa civilizata nu are 4×4.

      4. Nu pot sa te contrazic. Si mie imi place.

      • andrei

        Acum nu știu cum umblă fiecare cu mașina, dar eu, care nu merg pe drumuri forestiere că știu că nu am de cel, nu am întâlnit, în foarte mulți ani, situații în care să am nevoie de 4×4. Cel puțin nu cazuri în care să fi fost nevoit să trec pe undeva pentru că nu aveam încotro, Ok, sunt situații în care te gândești că poate ai vrea să mergi pe un drum nemenajat după o ploiie că.. pur și simplu ala vrei tu. Dar situațiile sunt foarte rare și nu țin de exploatarea normală a unei mașini. Hai să fim serioși, chiar și la noi nu e așa mare problemă cu infrastructura rutieră pe cât ne place să ne plângem. Apoi, sunt suficiente studii făcute de producători care arată că peste 90% din posesorii de SUV-uri (peste 90% înseamnă, de fapt, ceva spre 95-98%) nu folosesc mașina în situații în care să aibă cu adevărat nevoie de 4×4. Altfel, ok, în anumite situații, dacă mergi mai puțin prudent, 4×4 te ajută.

  3. Dan

    Uite suspensie de la PSA cu bare de torsiune.
    Este puntea (teava mai groasa) care se fixeaza pe caroserie si e solidara cu caroseria. In interiorul ei este bara antiruliu. Paralel cu ea sunt barele de torsiune pentru fiecare roata in parte. Barele de torsiune sunt prinse la un capat in punte, iar la celalalt sunt prinse de bratul oscilant al respectivei roti. Astfel fiecare roata balanseaza independent de cealalta.

    Aici link:

    https://www.google.ro/search?q=New+Rear+Axle+for+Peugeot+Partner+Kombi/Combi&prmd=sivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjzvt7wwvjYAhUN_KQKHXWSDFAQ_AUICigC&biw=360&bih=559#imgrc=bzgp2iq-LoND3M:

    Independent suspension is a broad term for any automobile suspension system that allows each wheel on the same axle to move vertically (i.e. reacting to a bump in the road) independently of the others.

    • turatiimaster

      Asa cum observi din poza, gradul de miscare verticala este limitat, este doar o pivotare in jurul unei punti fixe, la o suspensie independenta de tip multilink, cum au unele modele concurente cu Peugeot 3008 SUV, bratele au miscare verticala si pivoteaza in jurul unei axe imaginare longitudinale, ceea ce la Peugeot nu exista, bratul se roteste limitat in jurul puntii care e perpendiculara pe directia de mers. Zero pivotare in jurul unei axe longitudinale, adica pierdere contact cu drumul pe drum denivelat. Ceea ce este in fotografie nu este suspensie independenta. Daca ar fi fost independenta, nu iti face probleme, Peugeot erau primii care anuntau asta. Independenta ce inseamna, tot babeste, ca daca roata stanga spate da intr-o groapa, puntea ramane orizontala, sasiul ramane orizontal, roata sub efectul arcului si amortizorului urmeaza forma gropii, pe urma revine la loc, toate astea generand miscare zero (in cazul ideal, teoretic), pentru orizontalitatea sasiului. La puntea de la 3008 SUV, cand dai in groapa, roata urmeaza forma gropii, insa, neavand acea posibilitate de pivotare in jurul unui ax longitudinal catre directia de mers, puntea se torsioneaza controlat (asa e proiectata), preluand o parte din forte, daca groapa e mare scutura practic cu totul suspensia spate. Roata dreapta nu are nicio treaba, ca ea ruleaza pe asfalt drept, insa roata din groapa si puntea au primit socul si il amortizeaza. Cand sunt denivelari succesive, si pe stanga si pe dreapta, puntea topaie sau sare si din masina simti imediat diferenta fata de o punte independenta. Asta e treaba. Dupa parerea mea, 3008 SUV are o suspensie destul de corecta, tinand cont ca e semi independenta, si ii vei simti cu adevarat dezavantajele doar cand conduci sportiv pe drum cu denivelari si viraje. Ceea ce in mod normal nu ar trebui sa faci, pentru ca oricum soliciti ambele suspensii inutil.

  4. Miki

    Dupa ce am vazut video-urile m-am convins. O sa fie ultima optiune in cazul meu daca vreau sa imi iau un SUV.
    Design-ul interior e bun dar atat.

  5. 71doru

    Perceptia mea este ca peste 80% dintre clienti, cred ca sunt optimist, nu stiu ce cumpara si nici nu ii intereseaza sa afle, majoritatea alegerilor sunt emotionale, dupa criterii adesea superficiale, idei preconcepute sau la ,,sfatul unui specialist”.
    Ma numar si eu printre cei care nu inteleg tendinta catre masinile de acest gen, probabil ca functioneaza mult efectul de turma, deoarece rational nu vad de ce ti-ai cumpara o masina mai grea, cu centrul de greutate mai sus, mai scumpa, mai gurmanda, mai greu de manevrat prin oras, foarte voluminoase pe exterior in raport cu spatiul interior pe care il ofera.
    Bineinteles ca masini 4×4 isi gasesc utilitatea in anumite conditii, dar intr-adevar situatiile acestea sunt extrem de rare pentru cei care nu si le doresc, mai sunt masinile de firma nevoite sa ajunga in zone mai dificile, iar cei carora le place sa abordeze astfel de situatii, parca nu ii vad sa o faca cu o masina de zeci de mii de euro.
    Ca sa ma fac mai bine inteles, eu decat sa dau 35000-70000 euro pe o masina scumpa 4×4, chiar avand bani cu nemiluita, mai bine mi-as cumpara o masina agila din clasa compacta sau medie dupa buget si necesitati si inca un Duster 4×4 sau chiar un Suzuki Ignis 4×4 pentru cele cateva escapade, adica m-as concentra pe o masina de astfalt cat mai performanta si mai confortabila, acolo unde petrec cea mai mare parte a timpului si as incerca sa gasesc o masina cat mai ieftina pentru cele cateva iesiri in natura cum ar fi drumurile neasfaltate mai mult sau mai putin dificile prin muntii patriei sau la pescuit pe nu stiu ce coclauri.
    Iar offroad adevarat este clar ca nu fac cei cu astfel de masini.
    Din copilaria mea imi amintesc o Dacia 1300 care ducea dupa ea o remorca cu porumbi, ce cantarea cred mai mult decat masina si care reusa sa treaca prin hartoape, peste diguri sau prin canale de irigatii fara apa si care urca o panta abrupta pe pamant de cam 20-25 grade si aprox. 150-200 m, aruncand cu pietre in urma, asta cu doar 54CP.
    Tare mult m-as prapadii de ras sa-i vad pe actualii proprietari de ,,SUV” abordand acea zona, sunt convins ca multi fie nu ar avea curaj, unii ar rasturna masina si altii ar ramane suspendati in nisip, pentru ca da, acolo sunt si zone nisipoase.

  6. Victor

    O masina buna, cu mari avantaje fata de concurenta, dar care a ramas tributara unei vechi probleme Peugeot: cand treci printr-o groapa mai serioasa, suspensia spate isi atinge limita imediat si bate fier pe fier. Este practic o reactie de caruta.
    Stiu ce spun, am avut P307 pe care am vandut-o fix din acelasi motiv. Apoi, recent am avut P308 face-lift, care isi remediase aceasta problema. Nu inteleg de ce la 3008 a revenit….
    Si uite asa am optat pentru Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDI 6MT 4×4. Zilele astea o ridic si sper sa ma Bucur de ea cat mai multi ani.

  7. Dan

    @Victor

    Nu vreau sa intru intro dezbatere despre ce e bun sau rau…pentru ca e relativ.
    Ce ai ales sau ce alege fiecare e in functie de criteriile pe care le ia in calcul la cumpararea produsului……
    Testele arata ca 3008 sta foate bine la comportamentul dinamic. Nu poti compara un 307 din 19toamna cu 3008 din 2016.
    E ca si cum ai zice ca nu mai mananci mere ca ai mancat unul acru acum vreo 5 ani si de atunci nu iti mai plac merele. :DD
    Pot obiecta in schimb in ceea ce priveste SUV-urile ca sunt masini “nici caca, nici caca”.
    De 40.000 cumperi o masina mica pt oras si mers la serviciu si un estate pentru concedii, weekend-uri…, in nici un caz un SUV care nu ofera avantajele niciuneia din cele doua….
    Te intreb cum gasesti utilitatea lui Sportage cand ai nevoie de un portbagaj mare pentru vacanta, cu familia?
    Cum gasesti gabaritul si vizibilitatea slaba pe lateral spate si spate a lui Sportage cand esti in oras, e aglomerat si vrei sa parchezi sau sa faci manevre in locuri stramte?

    O zi buna!

    • turatiimaster

      Eu am Sportage si nu vad care e problema cu portbagajul, diferenta fata de 3008 nu e atat de mare, Sportage are peste 500l portbagaj, plus spatarele banchetei reglabile, am fost in concediu cu masina cu o gramada de bagaje si nu l-am umplut 3 sferturi. Vizibilitate slaba pe lateral si spate? Nu stiu ce e aia, am senzori fata spate, camera video si ecran de 8″, nici n-am nevoie sa ma uit afara cand parchez.

  8. Victor

    Portagajul are 510 litri, arhisuficient.
    Cat despre parcare, am camera si senzori fata-spate.
    Am inteles, nu-ti place Sportage. Aia e. Bafta !

    PS se plange lumea in teste despre bataia suspensiei spate la 3008. Ce treaba are asta cu dinamica ?! Eu spun de mere, tu de struguri. Care sunt acrii.

    • turatiimaster

      Sincer, eu nu am simtit batai de la puntea spate la masina de test, e drept ca era si foarte noua. In afara de topaiala pe drumuri denivelate abordate in forta, nu ai ce sa ii reprosezi suspensiei de la 3008. Sigur, timpul va arata daca au remediat sau nu problemele de care amintesti.

  9. Dan

    @ Victor

    “Acrii” se scrie acri. Cu un singur i. :DD
    In rest toate bune, nu mai traim in comunism si trebuie sa fim aliniati, sa avem toti aceleasi lucruri pt ca alea ii plac lu’ sefu’ sau decide sefu’ ce sa cumparam sau daca zice vecinu’ Costica, mecanic cunoscator, ca masina aia e buna sau rea noi trebuie sa credem in toate folclorismele. Sunt suficiente surse de informare in ziua de azi si cine are cat de cat timp sa analizeze isi poate face o parere.
    Fiecare alege ce vrea si ce considera a fi “arhisuficient” pentru persoana sa.

  10. Victor

    Da, asa este, se scrie “acri”.
    Altceva concret ? Postul tau nu duce nicaieri, este total ambiguu…(cu doi de “u”).

  11. Dan

    @Victor
    Citez: “se plange lumea in teste despre bataia suspensiei spate la 3008”.
    Ce e concret in asta? Cine e “lumea”? Popescu Ion, Georgescu Vasile…..cine?
    Bataia suspensiei spate….? Ce anume? Amortizoarele, bratele….ce anume bate? In ce conditii? Cand si unde? Furnizeaza si tu toate informatiile ca altfel nu e nimic concret.

    Daca eu zic ca se plange lumea in teste despre un tacanit la volan la Sportage, tu ma crezi sau o intelegi ca pe o gluma sau ca un zvon lansat asa ca sa aiba lumea reticenta in a cumpara produsul respectiv? Sunt multi in RO care cred in folclorisme…
    Toate bune!

  12. Victor

    Am urmarit intens subiectul 3008 inca de la aparitie si in toate mediile de profil, pentru ca am vrut sa-mi iau. Nu mi-a scapat nimic pe youtube si presa scrisa din RO, UK, FR, IT, DE.
    Stiu despre ce vorbesc. Bafta.

  13. Victor

    @Dan
    PS “…intro dezbatere…” se scrie “…intr-o dezbatere”.

    Am vrut sa tac de cand m-ai atentionat cu “acrii” dar nu ma pot abtine, dle Profesor

  14. Dan

    @Victor
    Ma bucur ca esti la curent cu toate informatiile legate de 3008.
    Mai putin cu limba romana. Daca nu stiai de ceva vreme ….intro, intrun, nicio, niciun…….se scriu legat, fara cratima. Probabil ca nu ai copii la scoala, ca ai invata de la ei. Dar…..deviam de la subiect.
    Ca ziceai ca nu imi place Sportage…..
    Sa stii ca imi place, e ok, dar nu imi place/trebuie suficient ca sa o cumpar.
    Apoi dupa cum scriam mai sus eu nu gasesc utilitatea acestui gen de masina. Nu pentru mine, in momentul asta. Daca as locui intro zona greu accesibila si ar fi necesar un SUV awd, as lua un Duster ca sa am ce “terfeli”.
    Nu as fi criticat acel “acrii”, dar modul in care ai justificat cumpararea unui Sportage in locul unui 3008 mi s-a parut ilar. Probabil pentru tine a contat foarte mult acea “bataie” a suspensiei sau nu ti-a placut 3008 suficient cat sa treci peste aspect. Ma intreb ce vei face cand vei descoperi ceva nasol la Sportage. O vinzi repede si iei un Suzuki Vitara sau altceva?
    Atunci cand cumperi un lucru pentru “sufletelul” tau gasesc normal sa iei ceva ce consideri ca este bun si foarte important si ca iti si place acel lucru.
    O zi buna!

  15. Victor

    Dan, verifica DEX:
    INTR-O / INTR-UN au ramas la fel, dragul meu.
    La fel cum ILAR nu exista. Poate vroiai sa spui HILAR, in tentativa ta de a face gramatica pe aici.
    Eu mi-am recunoscut greseala de prima data. Tu continui. Se numeste….semidoct.
    Si cu asta am incheiat discutia.

  16. Dan

    @ Victor
    Multumesc de “aprecieri”. 😀
    In ceea ce priveste cuvantul ILAR……el exista, dar mai cauta-l tu poate dai de el in DEX-ul ala. :DD
    Apoi cu “intr-o / intr-un” e posibil sa ai dreptate. Am sa ma corectez daca le scriu gresit. Intreband doua pesroane ca au tangente cu domeniul mi-au zis lucruri diferite (una ca s-ar fi schimbat scrierea, alta ca nu), dar ma mai interesez de subiect.
    Scuze inca o data de devierea discutiei.
    Sa folosesti sanatos Sprtage-ul 4×4 si fara “batai” de cap!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.