Mazda CX-5 2.5l G194 AT6 4×4 Revolution Plus

Mazda CX-5 2.5l G194 AT6 Revolution Plus

Mazda CX-5 s-a mentinut in preferintele cautatorilor de SUV-uri, avand o serie de calitati incontestabile, tehnologiile Skyactiv si placerea condusului au fost apreciate unanim, insa segmentul a fost si va fi unul foarte disputat.

In 2017 Mazda a adus o noua generatie de CX-5, complet redesenata si adusa la zi, dar, cel putin pentru mine, cel mai important este faptul ca au fost atenti la observatiile clientilor si au imbunatatit noul model in acord cu cerintele acestora.

Astfel, actualul CX-5 chiar vine antifonat la nivelul unei masini cu pretentii, si-a mentinut dinamica deosebita si agilitatea, interiorul mult mai rafinat te face sa te simti cu adevarat confortabil si conectat permanenta cu noile tehnologii.

Masina din test exhiba un motor puternic, pe benzina, aspirat, de 2.5l, il stiti deja de la testul cu Mazda 6, isi merita pe deplin porecla de “ultimul mohican”, are o putere un pic mai mare, 194 fata de 192 CP, si e cuplat la o excelenta transmisie automata cu 6 rapoarte.

Versiunea de echipare Revolution Plus vine cu de toate, chiar cu prea multe, dar si pretul este pe masura, ducand CX-5 intr-o zona in care oamenii nu mai cauta un compromis, ci cauta ce e mai bun in categoria respectiva.

69 Responses

  1. Cristian Cucea says:

    Salut Robert,

    Caut de ceva timp raspuns la nelamurirea mea si as aprecia mult feedbackul tau.
    Sunt interesat de CX-5 cu motorul 2.5 4×4 si as vrea sa stiu daca poti depasi linistit (in siguranta) un tir care merge cu 100km/h atunci cand masina e incarcata cu vreo 300kg (pasageri + bagaje).
    Am urmarit prezentarile facute de tine (foarte profi nota 10), am vazut cum trage masina goala (doar sofer) si e mai mult decat ok pentru mine, dar oare e diferenta mare cand e incarcata? te mai poti baza pe ea pentru o depasire atunci?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Salut, poti depasi linistit orice, masina merge foarte bine si cilindreea mare ajuta chiar si cu masina incarcata complet. Nu e mare diferenta.

  2. Marian says:

    Salut,

    Vreau sa cumpar o Mazda CX5, motorizare 2.0, 165cp, 4×4 automata, echipare Takumi. Am primit o oferta f buna, 29.400 euro, insa am inteles ca fiind motor aspirat este foarte lenesa si are un consum maricel 13/100 in oras.
    Din pacate nu am condus-o pana acum, dar ma gandesc ca neavand turbina trage destul de greu. Imi poti da un feedback despre aceasta motorizare?

    Multumesc.

    • Ionut says:

      Fix aceeasi dilema am avut-o si eu(legata de motor). Takumi 2.0 AT AWD era echiparea care imi indeplinea toate nevoile, dar ramanea un semn de intrebare asupra motorizarii(la vremea respectiva aveam o Mazda3 g120). Culmea e ca nu vroiam tot Mazda ci noul CR-V AT AWD…in final am ales CX-5 G194 AT AWD.
      Legat de motorul 2.0 nu l-am gasit la test-drive asa ca am pus intrebari pe forum la proprietari: toti mi-au raspuns ca nu e sportiv dar pentru nevoile lor e ok.
      Pretul e unul foarte bun as zice(~3300 EUR discount – eu am avut 2450 pentru Revolution Top), dar banii tot sunt multi asa ca cel mai bine ar fi sa cauti la vre-un dealer si sa o conduci.
      Ca si consum in momentul de fata sunt la 8.0 cu 75% extraurban. In oras toate SUV-urile iau mult …sunt masini grele, de la 1500 kg in sus. Pentru consum mic in urban trebuie vazut un model hibrid.
      Spor la negocieri/cumparaturi

      • Marian says:

        Noul CR-V 1.6 193CP am vrut si eu, Am mai avut un CR-V 2016, si mi-a placut foarte mult, insa modelul nou este foarte scump. Dotarile Takumi pe noul CR-V te duce la 36-37.000 euro. Cred ca raman la CX5 🙂

    • George says:

      Imi poti spune te rog de unde ai primit oferta? Ma intereseaza si pe mine (gteisan@gmail.com)

    • Alex says:

      salut, in septembrie mi-a ajuns masina, 2.5 AWD AT Top revolution, cu discount a fost 33.777 euro tva inclus.
      Am condus si varianta ce te intereseaza pe tine, masina era din 2017, consuma la fel sau putin mai mult comparativ cu 2.5. pana acum am 7600 de km consum mediu 9.1, tocmai ce m-am intors din austria 2564 de km consum 8.1, 3 persoane, masina incarcata, autostrada 140km/h
      In oras cel mai mult am avut 14.4 dar asta doar pe perioade scurte, foarte aglomerate si -10 grade. de obicei consumul este undeva la 11 in oras.
      la un drum oradea-cluj, foarte aglomerat, mers lejer, in coloana, am avut consum 6.4

    • turatiimaster says:

      13 la suta in oras la 165 CP nu e chiar consum maricel, orice motorizare benzina cu puterea aia sta in zona 11-13 la suta in trafic real de Bucuresti, de tras trage decent, dar nu la nivelul unui turbo, daca nu esti neaparat Schumacher, poti sa o iei fara griji. Nu te va dezamagi. De urmarit forumul Mazda pentru eventuale probleme de care e bine sa stii dinainte sa o cumperi.

      • Marian says:

        Intre timp am reusit sa merg cu masina in test drive, oras si extern. Mi-a placut. In oras este putin lenesa, insa eu ma misc in orele de varf, asa ca nu m-ar ajuta cu nimic turbo, nu fac jaloane prin trafic. Extern s-a comportat f bine, chiar si in depasiri din scurt. Oferta e buna, deci merg cu CX5 🙂
        Multumesc.

  3. Iulian says:

    Salut Robert,

    In primul rand doresc sa iti multumesc pentru activitatea ta, faci cele mai bune review-uri auto (fara exagerare).
    Te incurajez sa continui tot asa, deoarece oferi foarte multe informatii de valoare pentru cei care te urmaresc.
    As dori sa iti cer un sfat: sunt in momentul achizitiei unei masini si dupa mai multe test drive-uri, am ramas cu 2 modele in
    minte: Toyota RAV 4 AWD hibrid (pret achizitie 40000 euro) si Mazda CX 5 2.5 194 AWD (pret de achizitie 32000 euro).
    Mentionez ca masina o voi lua pentru o perioada mai mare de 5 ani si nu merg mai mult de 15000 km/an. Ce mi-ai recomanda si de ce?

    Multumesc frumos,
    Iulian

    • turatiimaster says:

      Salut, nu am condus inca RAV4 nou, nu stiu cum e, sincer, oricare dintre ele te satisface cu siguranta, insa eu unul la ce nebunie e acum pe sosele, as lua un hibrid, in oras bate orice la consum.

  4. Tom says:

    Salut Robert,

    as vrea sa imi iau Mazda CX-5.

    II diferenta mare intre Mazda CX-5 2.5l G194 AT6 4×4 si cea de 2 L benzina, 165 CP 4×4 ?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Eu zic ca nu e asa mare diferenta. Poti lua si 2l benzina, posibil sa consume mai mult un pic decat 2.5-ul, care e mai relaxat din cauza cilindreei mai mari.

    • alex 120498 says:

      Salut,

      Dupa aproape un an de decizii am comandat Mazda cx 5 2.5at 4×4 revolution top, am avut norocul sa pot conduce si varianta G165, intradevar consuma spre surprinderea mea destul de mult, nu stiu inca cat ce consum voi avea la 2.5(doar in septembrie imi va ajunge masina).
      Vezi si ce discount primesti de la Mazda!

  5. brouvi says:

    Salut !
    Inainte de a arunca cu pietre in mine dupa ce voi posta intrebarea mea, va rog sa tineti cont ca sunt incepator in ale masinilor, asadar : lucrez in state, vin acasa in tara cam doua luni pe an, si vreau sa imi iau un SUV. De ce ? Uite asa vreau eu. Stiu, veti spune ca nu trebuie sa dau 25.000 pe o masina daca stau doar doua luni pe an acasa, dar am o pata pe creier si trebuie sa imi iau SUV.
    In principiu, m-am uitat la urmatoarele masini : Jeep Compass, Sportage, Tucson si CX-5 . Cand voi veni acasa in principiu voi merge la munte si la mare cu masina.
    Intrebarea mea e urmatoarea : pentru voi, cei cu experienta, cand mergeti la munte, simtiti diferenta intre un 4×2 si un 4×4 ?
    Merita diferenta aceea de 3-4k, la pret ?
    Lucrurile care nu imi plac la aceste masini sunt urmatoarele : la Sportage, e fata, cam feminina, la Tucson, venind de la aceeasi firma coreana, mi-as fi dorit 7 ani garantie, Mazda are si fratele meu si nu prea as vrea sa il copiez, iar Jeep, fiind masina americana mi-e cam frica de piesele de schimb.
    Va multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsuri .
    Toate bune !

    • turatiimaster says:

      Ia noul Duster cu 1.3l TCe, e si mai ieftin si se descurca in orice conditii foarte bine, e pacat sa dai 25 000 pe masina si sa stea sa se usuce undeva. E pacat si de Duster. Mai bine inchiriezi (e cea mai buna varianta).

  6. Gabi says:

    Salut Robert,

    Ce parere ai despre motorul de 2.0 165 CP de pe CX5?
    E o varinat mai buna motorul de 1.6 T-GDI de pe Tucson/Sportage?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      E un motor decent, nu are performanta reala a 1.6l T-GDi, nici nu are cum, e aspirat, cel de la Hyundai/Kia e turbo, insa in materie de economie e mai bun Mazda. E o optiune buna pe CX-5 daca nu te intereseaza neaparat dinamica extrema (e un SUV totusi…).

  7. Sorin says:

    Salut Robert ,

    In acest moment am ajuns la o diferenta de 1800 de euro intre Revolution Top, G194,4×4 , AT de la Mazda si Sportage cu toate optiunile , mai putin roata de rezerva . Diferenta principala la dotari vine de la plafonul panoramic , altfel cred ca echiparile sunt similare. Alegerea pentru mine este foarte grea acum, imi plac amandoua , iar din dotarile de la Kia as putea renunta doar la plafon panoramic si atunci diferenta ar fi de 2800 euro, dotari similare. In review spuneai ca la aceeasi bani luai Mazda, la mai putini ai lua Kia. 🙂 La ce pierde Kia in fata Mazdei in acest moment? Ce parere ai de diferenta de pret? O sa fac TD cu ambele dar vreau sa aud si parerea ta.

    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Salut, cand am zis ca la aceiasi bani as lua Mazda, era pe piata Sportage-ul ala pe care il am eu, asta nou e putin altfel, in sensul bun. La diferenta de 2800 euro, nici n-as discuta, Sportage, si chiar si la 1800. Mazda e foarte tare si o recomand, insa la fel e si noul Sportage. Parerea mea, fa test cu ambele si aia care iti ramane in cap o iei, nu am gresit niciodata cu sfatul asta. La CX-5 ai dezavantaj impozitul mai mare, stiu, lumea zice ca daca dai 35 000 pe o masina, nu te mai uiti la impozit, dar principial e jaf pe fata, tinand cont ca puterile si emisiile sunt asemanatoare. Kia nu pierde la nimic, crede-ma, e imbatabila, doar ca s-a scumpit. Tractiunea integrala si garantia sunt mai bune la Kia. Mazda are niste tuse premium la interior, cilindreea mare care da un feeling special cutiei AT, repet, condu-le si pe urma vorbim.

      • Sorin says:

        Multumesc, maine merg la Mazda, au modelul vizat de mine , la fel si motorizarea. Si Mazda s-a scumpit, au adaugat scaune ventilate, andoid/apple car si cadrane de bord digitale si vor in plus 800 euro fata de 2018.Eu zic asa , cea care imi va oferi cel mai bun raport dinamism/confort , pe aia o sa merg, apoi mai iau in considerare Turbo- benzina vs aspirat , DCT vs Convertizor , cu sau fara panoramic , padele pe volan sau nu …nu mai stiu acum ….greu…:(

        • Alex 120498 says:

          salut,

          Sunt curios ce decizie ai luat pana la urma. Si eu optam intre Sportage Gt line 1.6tgdi si cx5 2.5 At revolution Top.
          Am mers cu ambele (+ toate masinile din aceiasi clasa) la test drive si ceea ce a spus Robert este corect!
          Eu am ales intr un final Cx 5!

  8. Nicu says:

    Salut Robert
    Am o toyota rav 4 2.2 D-4D din 2008 4×4. Vreau sa o schimb cu o Toyota Rav 4 2017 2.0 benzina cvt sau cu Mazda CX5 2.0 2017 benzina automatic-ambele 4×4. M-am uitat si la Rav 4 hibrid dar nu ma incanta consumul in jur de 7-7,5. Consumul asta l-as putea scoate si cu benzina simplu. Din punctul de vedere al unui avizat: Toyota sau Mazda?
    Multumesc si An nou fericit!

    • turatiimaster says:

      Mazda, se conduce indiscutabil mai bine decat orice RAV, astept sa vad noul RAV4 cum e, modelul 2019, in rest Toyota e relativ ok, insa pe RAV4 nu merita decat hibrid, pe motorizari termice ai 15 optiuni inaintea RAV4.

      • Nicu says:

        Multumesc de informatii. Revin dupa achizitie cu detalii.

        • Nicu says:

          Am luat o Mazda CX5 05-2018 2.0 benzina AWD 6AT cu 19 750 km la un pret bun din Germania cu garantie pana in 05-2021. Dupa 2000 km facuti pana acasa consum 9 l/ 100km cu cauciucuri de iarna. Masina are toate sistemele de siguranta, este spatioasa, silentioasa si foarte confortabila.

          • Florin says:

            Salut!
            Si eu vreau sa achizitionez o mazda cx 5 AWD 2.0 AT, dar n am gasit sa fac un test drive. Cum ti se pare motorul? Este cat de cat dinamic? Simti cei 165 Cp?

      • kim says:

        Hmm, eu m-as feri de catalogari din astea categorice, ca X ceva e mai bun decât Y altceva.
        1. Hibridul Toyota are 2500 cmc, deci impozit mai mare (indiferent de reducere)
        2. Economia la carburant la hibrid nu e spectaculoasă față de convențional. Chiar deloc spectaculoasă
        3. Mașina hibrid e mai grea
        4. Cel mai important: AWD-ul de la RAV convențional (Dynamic Torque Vectoring) e net superior față de “AWD-ul” de la RAV-ul hibrid (care se bazează pe motoarele electrice față si spate). Tot apropos de AWD, cunoscătorii (exista teste si pe Youtube) spun că RAV este superioară Mazdei la acest capitol.
        5. Hibridul e mai scump decât conventionalul cu 3-5 Euro.
        Deci, din partea unui fin cunoscător, as avea pretenția la mai multă ponderare a unor afirmații.

        • kim says:

          3-5 mil Euro

        • turatiimaster says:

          Stii cum e vorba aia romaneasca, daca tii neaparat, te rezolv, la masinile hibrid impozitul e diferit, in unele cazuri e redus cu 100%, deci 2.5 e irelevant la hibrid, si 3l hibrid are impozit 100 si ceva de lei. Economia de carburant la hibrid in oras bate la orice ora orice diesel pe o masina similara, 4×4 si automat, nu faci sub 11 in Bucuresti cu asa ceva, in timp ce cu hibridul RAV faci 7-8 la suta (vorbim de modelul vechi, nu de cel nou care a aparut acum 2 saptamani). Diferenta reala in oras e de 3-4l la suta, in plus, avand masina hibrid parcarea publica este gratuita (interesant aspect, nu?). AWD-ul de la hibrid in primul rand nu e AWD in adevaratul sens al cuvantului (nici macar nu avem cardan!!!), e mai slab, intr-adevar, s-a rezolvat la modelul nou, insa cine isi lua RAV4 hibrid nu isi lua pentru sleauri si forestiere, sa fim seriosi. Pretul se justifica, cel putin in acest moment, 3000-5000 euro e putin pentru avantajele oferite de RAV4 hibrid. Daca ai avea un RAV4 hibrid zi de zi, ai fi mult mai ponderat in ce ai zis, am prieteni care au si stiu ce inseamna masina aia, e gresit sa o subapreciem.

          Si da, RAV4 hibrid e mai greu, dar ia sa vezi cum e sa stai in bara la bara cu un diesel la relanti, comparativ cu un sistem hibrid decent, care 20 de minute iti tine clima, audio si ce vrei tu in masina, cu motorul oprit, sa vedem, e sau nu e cum zic eu…

          • kim says:

            As vrea sa stiu si eu care sunt localitățile alea care oferă 100% reducere la impozitul hibridelor si parcare gratuita. Dar sa nu-mi zici Bucuresti. Poate ai vrut să zici electrice. La mine in oras si localitățile periferice reducerea e de 50% la hibride si 100% la electrice. Deocamdată.
            Adică un RAV4 hibrid de 2500 cmc ar avea un impozit de 430 lei/an (inclusiv cu bonusul de 10% pt. plata până la 31 martie).

            • turatiimaster says:

              Judetele Bacau, Mures, Timis, asa, la prima vedere, 100% reducere la hibrid, in rest e minim 50% in toate judetele (asa e legea). Dar eu ma gandesc asa, daca ai 40 000 pentru un RAV4 hibrid, mai gasesti 430 lei pe an impozit. Eu la Isuzu am impozit 460 lei pe an, rovinieta 100 euro, si nu ma plang, mi-am asumat, si masina a fost “doar” 31 000. Impozitul devine negativ daca iei in calcul facilitatea parcarii gratuite (e un sticker care se lipeste pe bord, se ia de la Primarie, parchezi gratuit in orice parcare publica), ia sa socotim ce economii facem aici pe 5-10 ani de detinut un hibrid. Desigur, vorbesc cum zici si tu, cu datele de azi, nu stim cat mai dureaza aceste facilitati, deja pe afara hibridele au inceput sa fie tratate cam la fel cu vehiculele normale, si doar electricele au facilitati mai deosebite. Probabil si la noi, in 5-10 ani, se vor mai schimba, local, unele chestiuni. Dar ideea de la care am plecat era una simpla, in momentul de fata, daca cineva cauta un SUV 4×4 cu motor conventional, nu e RAV-ul pe primul loc, si nici in primele 10. Sa vedem care e treaba cu asta nou…

  9. Vlad says:

    Salut,

    In condițiile unei folosințe a masinii preponderent prin oraș + vacante, excursii (între 15000 și 20000 km pe an) ce ar fi de ales între Kia Sportage, Hyundai Tucson și Mazda CX5 (toate pe benizina, 4×4)?
    Ma tentează destul de mult Mazda CX5 pe benzina de 2 litri, deși motorul de 2.5 litri este mult mai interesant, dar taxele pentru acest motor sunt mari, iar revânzarea, mai ales din cauza asta devine complicata.
    Totuși am senzația ca atât motorul de 2 litri cât chiar și cel de 2.5 litri sunt mult mai economice. Greșesc undeva?

    Multumesc,

    Vlad

    • Teodor says:

      “preponderent prin oras” si 4×4 nu prea se pupa… Parerea mea…

      • Vlad says:

        Altceva era important in întrebare și nu veșnica discuție legată de tracțiune. Sunt destule argumente și tehnice și comerciale care justifica tracțiunea integrala. Și pana la urma dacă judecam așa, pentru mersul prin oraș, nu se justifica niciun fel de SUV și atunci discuția e complet inutila.
        La 20000 KM pe an e evident ca se merge destul prin oraș, dar și in afara lui.

        • Teodor says:

          In primul rand, tu zici “preponderent prin oras” dar eu sunt de vina ca n-am inteles ca de fapt ai vrut sa spui ca vei merge mult si in afara lui. Ok!
          Apoi, n-ai zis daca e vorba despre masina noua sau SH. Daca e vorba despre masina noua, cea mai ieftina Mazda CX-5 G194 4×4 costa 33.290 euro (pret de lista). La asta se adauga si dobanda, comisioane etc. daca o iei cu credit. Dar ce te sperie pe tine e un impozit de 936 lei pe an?! Wtf, trolezi sau ce?!
          Serios acum, dintre cele 3, Mazda e cea mai masina, fara discutii! Normal, cu motorul G194!
          Despre 1,6 T-gdi-ul de la Kia/Hyundai stiu ca e cam gurmand. Dar, la fel ca in cazul impozitului, sa te plangi de consumul unei masini care costa peste 25.000 euro mi se pare cam aiurea. Anyway…
          Avantajele Kia/Hyundai sunt pretul de achizitie ceva mai mic, garantia mai mare, poate pretul pieselor si durata mai mica de asteptare cand comanzi masina si piesele. Spor!

        • Teodor says:

          … Si ca sa fiu un pic rau, care ar fi argumentele alea “comerciale” care justifica, din perspectiva clientului, achizitia unei masini cu tractiune integrala? Cumva au legatura cu pretul de achizitie, consumul de carburant, fiabilitatea? 😉

          • Vlad says:

            Întrebarea este simpla și este adresată lui Robert: Kia, Hyundai sau Mazda?
            In rest, genul de discuție de tipul dacă dai 25000 Euro sau 30000 Euro pe o mașina, înseamnă ca ai bani și deci e absurd sa te intereseze consumul sau taxele, e tipic românesc. Așa ca , WTF nu te-a întrebat nimeni nimic și nu ti-a cerut nimeni nicio părerea. Dacă pana la urma o sa răspundă ceva Robert bine, dacă nu, nu.

            • Teodor says:

              1. Daca nu esti in stare sa exprimi clar, in scris, ce vrei de la viata, nu te mira ca esti luat la misto.
              2. Nu e site-ul dumitale, asa ca nu decizi tu cine scrie aici. Oricum, ai fi avut ceva de invatat din ce ti-am raspuns, dar na… noi tinem coada sus.
              3. Tipic romanesc e sa-ti iei X5 si sa mergi cu benzina pe rosu, ca n-ai bani sa bagi mai mult de 5 litri o data. Sau sa spui ca ai vrea sa-ti iei CX-5 4×4 sa mergi cu el preponderent in oras, dar singurul impediment ar fi impozitul.
              4. Tot nu m-ai lamurit cu argumentele alea comerciale.
              5. Mersi ca mi-ai dat ocazia sa te iau un pic la misto. A fost fun!

              P.S. – Ai vazut si tu ce a zis dl Adam, ca la noi nu prea avem pe unde circula cu motoarele alea super-ultra-mega-turbo. Asa ca ia-ti SUV 4×4 benzina turbo si mergi preponderent prin oras cu el! Sau in coloana, pe DN1, in weeek-end! Vei uita de impozitul ala!
              Pace!

            • andrei says:

              E totuși un forum public deci cam oricine își poate da cu părerea. Iar firca de impozita da, e tare bizară câtă vreme, obiectiv vorbind, e vorba de puțini bani. Asta presupunând că vorbim de cineva care chiar își perimite o mașină.

              • Teodor says:

                Chestia e ca, pe de o parte, am vrut sa ma distrez un pic, iar pe de alta parte, m-a cam enervat incoerenta primului mesaj al respectivului domn.
                Zice intai ca va utiliza masina “preponderent prin oraș + vacante, excursii (între 15000 și 20000 km pe an)”. Deci, cu alte cuvinte, va utiliza masina “in principal (preponderent) in oras si in afara lui”! Lol! Logic, nu?
                Bine, zic, poate omul a vrut sa spuna ca merge cu SUV-ul 4×4 in oras mai mult (serviciu, cumparaturi etc.) si mai iese in week-enduri si concedii. Bun! Treaba lui, poata sa si-o tina si in parcare mereu si doar sa se uite la ea, din partea mea!
                Dar vine dupa aia si zice ca vrea o masina ce costa intre 25000-35000 euro (Sportage, Tucson si CX-5) dar marile lui impedimente in
                a achizitiona masina sunt consumul si impozitul! Pana mea, nu puteam sa ratez ocazia!
                Plus ca a mai venit dupa aia si cu aberatii de genul “exista argumente comerciale sa-ti iei tractiune integrala”!
                Pana la urma, e vina lui ca a hranit trolul! :)))

    • turatiimaster says:

      Salut, cred ca un CX-5 2l e destul de ok in momentul de fata, mie imi si vine sa rad cand aud vorbind lumea de performante, in Romania n-ai unde sa mergi cu 90 cai, dar cu 150 sau mai mult. N-am condus Sportage sau Tucson cu noile 1.6l T-GDi, au anumite optimizari, gen ISG standard, de exemplu un cunoscut de al meu are o medie pe Bucuresti de 10.6 cu 1.6l T-GDi, Sportage, deci ceva mai jos decat variantele fara ISG (11-14). Eu zic ca diferentele nu sunt foarte mari la consum, mai degraba trebuie sa te uiti la pret si ce iti place tie la ele. La pret asemanator as lua Mazda. Daca diferenta e 3000 euro sau mai mult, in defavoarea Mazdei, atunci as lua Hyundai sau Kia.

      • Vlad says:

        Multumesc de informații. Oarecum mi-ai confirmat ceea ce gândeam și eu. Un an nou fericit!

  10. ClaudiuCC says:

    Salut. Super review si multumim pt munca depusa.
    Nu prea ma impac bine cu impozitul pt 2.5 (din principiu). Este ok varianta de 2.0 AWD in comparatie Skoda Scout/Yeti, ambele 1.8 TSI 4×4…?
    Ce parere ai, are rost comparatia? Am vazut ca ai spus ca cei de la Skoda nu vor reviewuri de calitate 🙂 …dar din cunostintele tale, daca poti sa imi spui o parere.
    Multumesc.

  11. Lucian says:

    Salut Robert. Intrebare este ce sa aleg intre cx 5 si honda cr v, comparand benzina cu. Benzina si diesel cu diesel, automate, echipari de top? La honda stii bine combinatiile benzina 2 cu cvt, diesel 1,6 cu at9 trepte.
    La mazda benzina aceasta de 2.5 si dieselul 2.2.
    Este cx 5 peste hobda crv?
    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Depinde si cati km faci anual, faci sub 25000 anual, nu are rost sa iei diesel. Mergi si fa drive-test cu ambele modele, eu zic ca CX-5-ul 2.5 e departe peste CRV la dinamica de condus, insa e usor mai mic la interior, eu as lua un CX-5 benzina automat. CRV-ul benzina automat e ok, insa consuma la fel de mult si tehnologia e destul de invechita. La diesel, 1.6 de la Honda e bun si se misca bine cu AT9, taxe mici, consum mic, insa la fel, pus fata in fata cu CX-5, nu e la fel de performant (la dinamica ma refer). Nu gresesti cu niciuna, insa alege in functie de nevoile tale.

  12. Gabriel says:

    Din experienta Dvs. motorul acesta pe benzina aspirat “tine” mai mult decat motorul diesel de 175CP. Ma intereseaza o motorizare care sa ma tina multi ani fara investitii semnificative.
    Detin din 2014 o Mazda CX-5 2.0i, AT si sunt foarte multumit. Am facut cate un mic test drive cu noua Mazda CX-5 benzina G194 si cu diesel-ul CD175 si se misca altfel. Acum ma bate gandul sa o schimb cu versiunea noua insa nu m-am hotarat daca sa merg pe benzina sau diesel.
    Din contactele pe care le aveti in industria auto mai credeti in viitorul autoturismelor echipate cu motoare diesel?
    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Orice motor peste 2l tine lejer 3-400 000 km daca e bine intretinut (corect, la timp, etc). Nu asta e problema, ci a kilometrilor. Sub 20-30 000 anual, nu prea vad rostul unui diesel. Eu as lua 2.5 benzina daca impozitul nu va deranjeaza.

  13. Bit says:

    “Materialele sunt de calitate”, nu “calitative”

  14. Liviu says:

    Pentru Robert
    Am si eu o intrebare din punct de vedere al motorizarilor , cam care sant diferentele de consum si felul in care se conduce masina la 2.2 175 CP si benzina de 2.5 , cutie automata.
    Pentru Mugur
    Cum ti se pare afijajul head up display pe parbriz ? E ok ,e util. Are sotia un Cx3 4×4 AT 150 CP si head up display pe bord nu te ajuta prea mult.

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Salut, pai am tot zis in filmele cu Mazda ca head-up-ul poate lipsi, ceasurile de bord sunt bine gandite si nu ai nevoie de head-up display. Diferentele de consum, nu stiu ce sa zic, cam 3l la suta, adica pe 2.2l stai in 7, 7.5, in timp ce la 2.5 eu zic ca undeva un 10 e ce poti scoate fara sa iti blestemi zilele si sa mergi la economie. Stilurile de condus sunt diferite, in anumite privinte benzina e spectaculoasa, la 0-100 e mai rapida ca dieselul, insa cam si in cifre si pe sosea, dieselul e superior. Depinde de stil si kilometri, faci multi km, peste 30 000 anual, merita diesel, daca nu sari de 20 000, n-are sens sa iei altceva decat G194, rafinamentul e superior dieselului.

  15. George says:

    …si un Seat Ateca ar fi interesant 😉

  16. George says:

    Buna ziua! Felicitari pentru toata activitatea dvs. Foarte riguroase si prompte prezentarile. Vreau sa va rog daca se poate ca in viitorul apropia sau indeparta sa prezentati si de la skoda o masina. M-ar fi interesat parerea dvs despre skoda kodiaq si despre skoda scout.
    Va multumesc si va doresc mult succes in ceea ce faceti! Toate cele bune!

    • turatiimaster says:

      Nu existam pentru cei de la Skoda si eu nu mai sunt dispus sa ma rog de nimeni sa imi dea masini, cine vrea da, cine nu, la revedere.

  17. Mugur says:

    Salut,

    In primul rand iti multumesc pentru review(a contat in achizitia unei noi Mazda CX5).
    Iti confirm tot ce ai spus despre masina, le-a iesit mult mai bine decat la prima generatie.
    Detin o Mazada CX5 din 2012(Attraction/2.0/Manuala). Planuiam o noua masina in 2019.
    Un acident si am ramas fara masina 1-2 luni(o singura masina in familie, 2 copii, iarna, etc).
    Cu cateva zile inainte de acident am vazut review-ul tau si o pusesem pe lista(altaturi de Tiguan).
    Ce sa o mai lungesc, un discount bun si m-am ales cu un Revolution Top/2.2/AT.
    Diferentele sunt majore, este drept unele date si de motor/cutie cat si de nivelul de echipare.

    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Sa ai noroc de masina!

      • Mugur says:

        Multumesc.

        • Ionel says:

          Cum sta cu insonarizarea?

          • Mugur says:

            Nu am scos masina in afara orasului(dupa 100Km/h devenea zgomotul pregnant la cea veche).
            Am mers cu 80-90 si nu se aude nimic.
            Pot sa iti spun de usi, care au alt sunet la inchis(de plin/ermetic) , la cea veche era de gol(nerafinat).
            O alta diferenta vizibila, referitor la antifonare (ca nu prea am avut timp de ea foarte mult 🙁 ) , in portbagaj este pasla peste tot(la cea veche in zona rotilor era plastic neacoperit).
            La oglinzi, unde se imbina cu usa, acum sunt imbracate cu o bucata de cauciuc(si evident nu mai vibreaza).
            Geamurile fata sunt duble.
            Dupa cum spunea si Robert in review, stergatoarele sunt ascunse acum.
            A fost luata la pila serios, de data asta masina iti da senzatia ca este “terminata”, prima generatie a fost lansata cam in graba.
            Cand o vezi de la distanta, pare un facelift, mie mi se pare o alta masina(cum am spus in primul comentariu, este posibil ca senzatia sa fie accentuata si de nivelul de echipare/motorizare).
            Un alt punct slab corectat este confortul, suspensia/directia mai bine reglate, scaunele sunt altceva, masina sta mult mai bine in curbe(stiu curbe unde cu cea veche simteam ruliu iar la cea nou parca merg drept).
            Evident calitatea materialelor a crescut(ar fi fost culmea sa nu 🙂 ) si nu o zic asa de florile marului(se simte cand apesi butoanele, au textura f placuta, pielea de pe volan e fina, etc)

            Singurul ‘mare’ minus pe care il vad este lipsa Android Auto/Apple Carplay.
            Confirm zgomotul cam mare la motorasul de la deschiderea portbagajului(dar nu ma deranjeaza).
            Ecranul cred ca puteau sa-l faca de 8inch(dar cum spunea Robert te uiti in el din cand in cand)

            In concluzie masina imi place 🙂

          • Mugur says:

            Revin cu o mica precizare.
            Cand am zis ca nu se aude nimic, m-am referit la zgmotele care se auzeau in veche generatie la 80-90 km/h.
            Nu vreau sa creez imaginea unui Audi, pentru ca nu este 🙂

  18. Chirill says:

    Salut Robert.
    Am o dilema, caut o mazda cx-5 2.0 rulata, gasesc doar la km mari, 220.000 km din 2012, nu prea stiu cat de ok mai este masina la 14.000 euro cu acesti km. Diesel se gaseste mai ieftin si mai bun cu km.
    Cat de fiabila mai ramane benzinara cu. 220 mii vs un disele cu 140-160 mii?

Leave a Reply to Mugur Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.