Mitsubishi Eclipse Cross 1.5l T CVT 4WD Intense+

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5l T CVT 4WD

Mitsubishi anuntase de mult unele concepte interesante, iata unul devenit realitate, sub forma acestul Eclipse Cross, un SUV interesant, ce reinvie si denumirea de Eclipse, legendara pentru marca. Am condus un Eclipse Cross in varianta de echipare Intense+, pentru a descoperi probabil un ultim Mitsubishi veritabil, pentru ca alianta cu Renault-Nissan isi va pune amprenta asupra produselor viitoare.

Dincolo de forma de tip “iti place sau nu”, se ascunde o masina capabila zic eu, cu o interpretare proprie, nipona, si un motor complet nou, turbo, benzina, cuplat la o cutie de viteze tip CVT.

Sobrietatea ce a caracterizat modelele marcii in anii anteriori pare sa fie uitata, acest Eclipse Cross se prezinta remarcabil la interior, cu o calitate perceputa peste medie, cu sisteme de siguranta activa si pasiva moderne si cu un sistem infotainment ceva mai deosebit.

Sigur, esentele bune nu doar se tin in sticlute mici, ci si costa mult, asa ca in cazul acestei versiuni de echipare pretul e destul de indraznet, insa nu va nelinistiti, exista si variante entry level mai accesibile.

Experienta cu masina a fost deosebita, doar un comportament mai temperamental al computerului de bord m-a facut sa imi pierd cumpatul in anumite momente, insa pe ansamblu nota pe care o acord acestui model este foarte buna.

Sistemul de tractiune integrala S-AWC stie sa faca mai multe lucruri decat te astepti la prima vedere, motorul e rafinat si permite o dinamica adecvata, insa consumul de carburant a fost mai mult estimat, decat real, din cauza sus mentionata a computerului de bord “cu vointa proprie”.

De vazut daca sunteti in cautare de un SUV, tineti cont si de faptul ca s-ar putea sa fie ultimul vehicul produs exclusiv sub umbrela Mitsubishi, desigur asta nu e neaparat o chestiune rea, sinergia cu Renault si Nissan ar trebui sa produca efecte pozitive asupra rezultatelor de vanzari ale brandului, ceea ce pana la urma se va traduce in castig in materie de cota piata.

43 Responses

  1. George P. says:

    Am mașina de un an, 24.000km si de la plin la plin consuma intre 9 si 10, nici mai jos, nici mai sus. Sunt foarte multumit de ea.

  2. Spiridușul says:

    În video menționați de câteva ori faptul că transmisia CVT este produsă de AISIN. Acesta este un mare plus al mașinii iar pe mine care acum imi configurez mașina mă convinge să aleg.
    Din pacate, informația din internet este ca CVT-ul este JATCO, exact opusul AISIN.
    Am căutat din greu, așa apare pe internet, iar dealerul in loc sa clarifice asta, imi zice ca e facuta de Mitsubishi – suspect.
    Puteți va rog clarifica aspectul, pentru mine sau alții interesați este esențial în alegerea mașinii.
    Mulțumesc

  3. mircea says:

    mi-am cumparat eclipse cross cu speranta ca coducand linistit nu o sa consume exagerat,dar m-am inselat amarnic.
    in oras consuma inrtre 14-17 l/100 km,iar in afara pe nationale cu o medie de 60 km/h 7,5 l/100 km,iar pe autostrada mergand cu 130-140 km/h consumul este de 11 l/100 km

    • turatiimaster says:

      Cred ca in filme s-a vazut destul de clar cum sta cu consumul, oricum o sa se mai lase dupa cateva mii de km, insa motorizari turbo benzina pe un SUV nu am intalnit sa fie si dinamice si economice, undeva trebuie sa faci compromisuri.

      • kim_vl says:

        Asta cu lasatul motorului (de parca ar fi niste chiloți) la masinile moderne e un mit demn de băieții de la Myth Busters. Niciuna din cele 7-8 masini noi pe care le-am avut în ultimii 9 ani n-a consumat mai puțin decât la început, ba dimpotrivă, parca după primele revizii au consumat mai mult.
        Deci, după ce te-ai obisnuit cu masina si ai invătat-o ăla ti-e consumul. Cat consumi, sa zicem după prima luna, atata consumi si dupa 5 ani dacă masina e in întreținută.

        • turatiimaster says:

          Nu e niciun mit, o iau si eu ca ala, mai citeste o carte de motoare si o sa intelegi. Bref, viata motorului are niste perioade, ti-o imaginezi ca un grafic, ca o curba de cuplu sau putere, exact asa si arata, si care exemplifica rodajul (putere/cuplu mai mici, frecari mai mari, consum mai mare, uzura initiala), perioada de varf (compresie, putere, cuplu, la nivel optim, consum optim, etc), si apoi decaderea (uzuri, pierdere compresie, putere/cuplu diminuate, fum, consum marit), mergand pana la reparatia capitala. Deci e gresit sa spui ca daca tu ai avut 50 de masini noi, ele nu au consumat mai putin dupa rodaj, si asta stiintific o spun, daca vrei iti dau o carte groasa numai despre asta. De fapt ce se intampla in majoritatea cazurilor, masinile vin din fabrica avand un ulei optim, subtire, pe urma la revizii, nu numai la noi, si la altii, reprezentanta iti pune ce ulei vor ei, care de multe ori e mai vascos, si de aici e mai greu sa vezi diferenta de consum, insa ea exista si se simte pe majoritatea masinilor. Dupa 100 000 km parcursi, motorul intra intr-un ciclu denumit High Mileage, care necesita de obicei un ulei mai gros (se gasesc uleiuri High Mileage), pentru randament optim (compensarea uzurii). Depinde de la motor la motor, de la producator la producator.

          • kim_vl says:

            Ai uitat un lucru foarte important la masinile moderne: cred ca fără excepție, toți producătorii montează pe masini motoarele deja “rodate” (adică au un anumit timp de funcționare inca din fabrica, înainte de a fi montate pe masina), tocmai pt. a reduce rodajul pe care trebuia sa-l faca utilizatorul (fiecare in stilul lui). Practic, cand utilizatorul ridica masina doar pune motorul in sarcina.
            Si, în al doilea rând, teoria ca teoria dar stii tu ca practica ne omoară.

          • kim_vl says:

            Ar fi interesant de făcut un topic pe această temă și sa spuna fiecare ce consum are acum față de momentul achiziției mașinii.
            De exemplu la mine:
            – Captur 2013 1.2 TCe EDC7. Cel mai mic consum mediu l-am avut în primul an, de 6.2-6.4 %. Acum am 6.4-6.5. Dupa primul an nu am mai vazut sub 6.4
            – Suzuki Ignis 2017 1.2 MT6 (face un an acum). Consum constant 6.1%. Sa vedem dupa revizie ce face.
            Mentionez ca rutele sunt aceleași si același stil de condus.

          • andrei says:

            Dar ceva explicații cât de cât științifice pentru treaba asta avem? Că mi se pare că ajungem la teoria conspirației. Schimbă dealer-ul uleiul? E prima dată când aud asta. Eu mereu am pus exact același ulei recomandat de producător iar întâmplarea face ca uneori să fi și văzut ce pune mecanicul în mașină. Era exact ce recomanda producătorul. Nici mai gros, nici mai subțire, nici mai alb, nici mai negru.

            • kim_vl says:

              Eu trebuie sa fac prima revizie la Ignis in noiembrie si mi s-a spus ca se va pune acelasi tip de ulei cu care a venit masina din fabrica.

            • turatiimaster says:

              Stiintific eu iti spun ca e ca mine. Poate la masina ta sa fie cum spui tu, eu iti spun practica de service, unde masinile vin de exemplu cu 0W30/40 (de la – 30 grade Celsius la + 50 grade Celsius) din fabrica si la noi se pune 5W30/40 (-20 pana la + 40 grade), ca e mai ieftin putin. Si uleiul recomandat de producator se poate si schimba, au fost n cazuri, gen in primii 2 ani s-a recomandat Shell, pe urma s-a recomandat Mobil. Aceeasi firma, aceeasi masina, acelasi motor, alt ulei, pentru ca si producatorul masinii are combinatiile lui cu uleiul, totul e pe bani aici, si difera de la o tara la alta. Si atunci, daca 2 ani are un deal avantajos cu Shell, iti recomanda Shell, pe urma face un deal cu Mobil, iti recomanda Mobil. Treaba cu exact acelasi ulei recomandat de producator este extrem de subtire, si iti demonstrez imediat de ce. In primul rand, producatorul in manualul masinii nu recomanda un ulei, ci o gama de uleiuri, respectiv cateva branduri, calitati si vascozitati recomandate, asta inseamna ca au fost testate de producatorul respectiv si corespund cu motorizarile sale. La service-ul de reprezentanta, ei au un ulei intr-adevar recomandat de producator, cum spuneam, sa zicem Shell. Insa ce calitate si vascozitate are uleiul, nu mai e treaba producatorului, ci a service-ului, iar service-ul are libertatea de a pune calitatea si vascozitatea dorita, atata timp cat respecta tabelul clasic de corespondenta ulei/clima, tabel care de asemenea se gaseste in manualul masinii si in manualul de service al reprezentantei. In functie de clima din tara respectiva, alegerea uleiului care se pune in motorul masinii aflate in garantie ramane la latitudinea service-ului de reprezentanta. Exemplu de la masinile mele, pana acum uleiul recomandat era Shell, masina mea e in anul 2, acum uleiul recomandat e Total Quartz, ce fac, pun Shell sau Total Quartz? Masina e in garantie, pui ce iti spune service-ul. Am inboxul plin de mailuri de la oameni care vin de afara, din Elvetia, Austria, Germania, in concediu acasa, si pentru ca reviziile sunt mai ieftine, vor sa le faca in Romania. Ce credeti ca imi scriu? Exact, ca in Romania la reprezentante, uleiul propus nu corespunde cu ce le pune in tarile lor, mergand pana la a li se propune ulei semisintetic in loc de sintetic si se bucura ca niste copii ca le permite service-ul sa isi aduca uleiul lor, sintetic, cumparat separat.

              • kim_vl says:

                Asa este, in carte sunt recomandate mai multe tipuri de uleiuri. Dar sa nu uitam de unde am plecat cu discutia. Personal nu cunosc pe nimeni apropiat care sa-mi fi spus sincer ca dupa nu stiu cate mii de km masina ii consuma mai putin. Si daca in loc de 14-15% consuma 13% personal tot nu ma incalzeste.

              • andrei says:

                Cred că e nevoie de o clarificare. Nu e vorba de marca de ulei ci de tipul uleiului. Ăla e mereu același. Apoi, e vorba de argumente legate de scăderea consumului după un anumit număr de km. Din ce am citit, cea mai bine argumentată teorie este cea legată de factori mai degrabă psihologici – cu timpul înveți să conduci mai eficient o mașină și, în același timp, renunți la a-i testa limitele. Așa scade consumul. Altfel eu, unul, nu am văzut nicio explicație coerentă legată de partea mecanică a mașinii.

                • turatiimaster says:

                  Vrei sa spui ceva dar nu stii exact. Nu e deloc mereu acelasi tip de ulei pentru ca nu e doar un tip de ulei, ci o plaja de tipuri de ulei acceptata, care acopera de la -30 grade la +50 grade Celsius. Intre aceste temperaturi intra vreo 6-8 tipuri de ulei, toate acceptate de producator si care se aleg in functie de tipul de utilizare al vehiculului, uzura motorului, tipul de clima si pret. Ca atare, revin la ce spuneam, si dau si exemplu concret, Kia Sportage in Europa are 3-4 tipuri diferite de ulei, care se pun la reprezentanta, in sud se pune un tip, in centru un tip, in nord alt tip (evident mai de iarna), in estul Europei, unde se vrea ieftin, se da o varianta de -20 + 40 grade Celsius, care e mai ieftina. Toate sunt agreate, oferite oficial in reprezentanta si da, toate asigura continuitatea garantiei. Evident, in Suedia ai ulei special pentru temperaturi scazute, in Italia sau Grecia, invers.

                  Acum, legat de partea mecanica, motor, rodaj, exista mai multe moduri de documentare, eu am citit niste carti, multe, unele dintre ele dedicate in mod special vietii motorului termic, in toate declinarile sale. Iti las putin pentru studiu, mai jos si recomand si M. Stratulat, Diagnosticarea automobilului si o carte de asemenea exceptionala, tot a lui, Exploatarea de iarna a automobilului (e o biblie a ceea ce se intampla in motor, iarna, in toate conditiile posibile, efecte, consum, uzuri, etc). Costa nimica toata si inveti enorm despre motoare din ea.

                  https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs40544-016-0107-9.pdf

                  Si un citat legat de rodaj, din pasajul mare de mai jos: “Noticeable improvements deutz diesel engine in fuel economy or the “character” of the engine are also good indicator”

                  s.“Break-in” is the allowance of the machined cylinder and ring surfaces to conform to each others shape during engine operation. A tight seal is very important because it prevents the escape of unburned fuel and pressurized gasses into the crankcase, while also preventing crankcase oil from getting into the combustion chamber. This is the ultimate goal of a proper break-in. During break-in, small amounts oil consumption will be experienced. This is perfectly normal and acceptable in new engines. Although acceptable at first, it is important that these undesirable attributes do not continue after break-in has been completed.

                  In order for break-in to occur, a fair amount of heat, friction, and resulting wear will have to take place before the piston rings will have “mated” with the cylinder walls. Running the engine under very light or no load prevents the oil film on the cylinder wall from being scraped away by the piston rings. Eventually, this leaves a hard deposit on the cylinder wall known as “glaze”. The rings never seat well if they cannot expand from the dynamics and heat that a load produces. One can expect continuous oil consumption, poor mileage, and increased bearing and engine wear for the entire life of the engine.

                  When new, a modest amount of heat is created merely from the friction of the new rings passing over the freshly honed cylinder wall. While significant, the real heat is created from combustion of the fuel. When the fuel is burned, combustion gasses expand and heat all of the cylinder parts. Loading moderately will introduce more fuel to the cylinder, and will add significant amounts of heat and pressure to the cylinder components. A recommended loading of 70% to 80% (of the engine’s power rating) is common. Moderate loading is the key to a proper break-in which usually lasts the first 150 hours. Noticeable improvements deutz diesel engine in fuel economy or the “character” of the engine are also good indicators.

                  • andrei says:

                    Eu zic să citim ce scrie acolo. Că ajută. Nu prea se vorbește despre rodaj decât prin referire la un anumit tip de motor și chiar și acolo concluzia este doar că în primele 150 de ore trebuie folosit motorul într-un anumit fel pentru a ajuta la lubrifiere (de fapt cam ăsta e și subiectul lucrării). Plus că, așa cum spune și acolo, nu e o regulă generală. Depinde și de tipul de materiale folosite la construcția motorului. Dar asta tot nu susține teoria generală cu reducerea consumului după rodaj.
                    Apoi, despre ulei, eu cred că am fost destul de clar; vorbim despre tipul de ulei folosit într-o mașină utilizată în aceeași țară sau măcar același climat. De acord că dacă merg cu o mașină la Polul Nord îi pun alt ulei decât dacă mă plimb prin Sahara. Dar noi nu despre asta vorbeam aici ci despre cum cei de la reprezentanță ar schimba, chipurile, tipul de ulei.
                    Și, ca să închei, nu spun că e neapărat falsă teoria ci doar că nu am văzut argumente clare cum că ar fi adevărată.

                  • andrei says:

                    Pentru că poate nu am fost destul de clar. Nu combate nimeni faptul că o mașină folosită în condiții extreme are nevoie de alt ulei decât una folosită să faci naveta între Ploiești și București. Așa cum nu spune nimeni că nu există diferențe de comportament la căldură, fricțiune etc. între diverse tipuri de materiale. Ceea ce se dezbătea aici era însă altceva – faptul că la orice mașină (sau măcar la majoritatea) există o diferență semnificativă de consum între primul moment în care mergi cu așa mașină și un moment T1 în care se presupune că motorul mașinii a fost rodat. Atât.

                    • kim_vl says:

                      Cum bine a punctat si Andrei mai sus, după ce te înveți cu masina (la mine cam o luna dureaza) cam ăla iti va fi consumul. Nu stiu de ce se aduce in discutie aici Grecia/Italia in comparatie cu Suedia s.a.m.d. pt. ca e evident ca trebuie alt ulei. Dar repet, nu asta e subiectul discuției.
                      Mașinile mele au fost folosite (de la achiziție până la vanzare) in acelasi mediu si cu acelasi stil de condus si consumul n-a scazut in anul 6 si 65000 km (n-am ținut o masina mai mult de 6 ani) comparativ cu prima lună.
                      Iar in legatura cu literatura de specialitate, cine crezi ca sta cu cartea lui Stratulat sub perna ? Omul din zilele de azi se urca in masina, dă cheie si a plecat. Crezi ca o sa mai vezi masini de 15-20 de ani pe străzi ?

                    • turatiimaster says:

                      Stratulat explica perfect si varstele motorului termic pe durata exploatarii, si mai ales principiile de functionare. Nu trebuie sa stea nimeni cu cartea sub perna, dar eu am stat si tot nu imi foloseste, ca voi ziceti ca e altfel. Uiti si faptul ca desi tu ai acelasi traseu, structura traficului s-a schimbat, nu comparam orasul de azi cu orasul de acum 5 ani, avem 500 000 de masini in plus in ultimul an intrate in tara. Deci e mai greu sa faci comparatii de consum pe termen lung, cand dinamica traficului e alta, chiar daca traseul e identic.

                    • turatiimaster says:

                      In cartile de care vorbesc, asta este concluzia, ca exista diferente semnificative intre perioada de rodaj (considerata intre 5000 si 15 000 km) si restul duratei de viata a motorului termic (nu conteaza tipul, diesel, benzina). Faptul ca la tine nu a fost cazul, sau nu ti-ai dat seama, nu inseamna ca nu exista.

          • Vali Roma says:

            Salut!
            Am probat-o cand s-a lansat in Suedia(acolo locuiesc), o probez si maine la nivel de echipare max.
            Cred ca, lasand la o parte review-ul tau foarte bun, conteaza ce parere-si face fiecare dupa test-drive.
            Apropo, foarte impresionat de ultimul model de Tucson…eu zic putin mai bine decat Sportage. Ce ma tine sa nu aleg Tucson din prima este un impozit anual…aaa…mai naspa decat bug-ul din bordcomp-ul de la Eclipse cross. Numai bine!

    • Cristi says:

      Are dreptate Robert, un SUV pe benzina n-are cum sa consume putin. Consumul trebuie comparat cu consumul altor SUV-uri de aceeasi marime si greutate.

    • Marius says:

      Din ce spui tu, pare ca ti-ai luat Hummer :))))

    • Tolan says:

      Doresc să vă întreb ceva in legătură cu Eclipse Crossului. Îmi trimite ți va rog un email pe adresa ghitatolan@gmail.com. mulțumesc.

    • Andrei says:

      Mi se pare exagerat acest consum, mai ales ca nu pare un monstru de masina. Eu la Tucson 1.6 GDI in 4000 km (800 afara restul Bucuresti la ore de mare trafic) am consum de 9.3. Drumuri facute pe timpul iernii cu cauciucuri de iarna. In afara Bucurestiului am facut catre munte consum 7.6, cu autostrada cu mers alert, iar la intoarcere pe acelasi drum 6.7. Inr-adevar nu am turbo, dar diferentele de consum sunt enorme totusi fata de acest Eclipse. Stilul de condus in afara a fost destul de alert, nu lent, dar nici cu accelerari aiurea urmate de franari bruste. In Bucuresti e practic mai mult pe rol de bicicleta, viteza medie 25 km/ora.

  4. Marius says:

    Salut
    In cautare de masina noua, m-am oprit la acest model, dupa ce intru in posesia lui si il testez, revin
    Am avut de ales intre Kia Sportage diesel 1,6 DSL, 7DCT 4×2 si acest model, Kia 22800 euro, Eclipse 23500 euro
    Desi m-am speriat un pic de consum, avand in vedere ca nu circul prea mult in aglomeratia din Bucuresti, sper sa fi facut alegerea buna 🙂

  5. Catalin says:

    Chiar imi place cum arata acest model, o masina interesanta.

  6. Iulian says:

    @Dani cred ca compari mere cu pere si nu esti atent la detalii:
    1- ai 4×4 ?
    2- ai cutie automata ?
    3- ai adaptiv cruise control ?
    4- ai sistem de franare de urgenta ?
    5- ai avertizor la depasirea benzii de rulare?
    6- ai camera panoramica ?
    7- ai faruri cu LED ?
    8-ai alerta unghi mort ?
    9. mai adauga tu

    Raspunde cu DA sau NU la intrebarile de mai sus si o sa vezi de unde provine diferenta de pret.
    PS: nu stiu exact ce dotari ai pe Kadjar dar ceea ce tin sa mentionez ca optionalele costa

  7. kim_vl says:

    Pe mine m-au impresionat acceleratia Eclipse-ului si cat de repede schimba cutia.

  8. Dani says:

    Acum am citit mesajul, dar am venit cu alta masina la munca. Dupa-masa iti trimit poza cu indicatia de la bord, da-mi un email. Nu ar trebui sa te mire consumul motoarelor Renault, 1.5 dci e deja legenda, mai am un Sandero Stepway din 2017 si la fel, maxim 6 l consuma in oras. Nu locuiesc in Bucuresti, intr-adevar, dar dimineata si dupa-masa e bara la bara.

    • kim_vl says:

      Poti sa postezi aici; eu (noi) te cred ca scrie 5.7, dar nu cred ca e si consumul real, la pompa. Poate ti-a ramas un istoric de consum extraurban foarte bun. Nici eu nu locuiesc in Bucuresti si si la mine e bara la bara dimineata si dupa-amiaza. Qashqai-ul meu 1.6 dCi MT6 4X4 afiseaza in oras 7-8 si consuma real minim 8. Inafara poate ma apropii real de acel 5.7. Am si un ASX, am avut si o Corsa, ambele diesel dar niciunele nu consuma/n-a consumat sub 7% in oras.
      Captur-ul sotiei, benzina 1.2 TCe 120 CP 2WD consuma in oras 10% cred eu, in primul rand, pt. ca e o masina grea (1345 kg) si nu cred eu ca nici Kadjarul sa fie mai prejos in privinta greutatii.
      PS: cand am cumparat Capturul in brosuri scriau la echiparea mea ca are 1100 kg si real, in CIV, are 1345 kg. La Kadjar cum e ?

  9. kim_vl says:

    Resetarea computerului de bord (consumului mediu) de la sine nu e nimic nou la Mitsubishi. De 7 ani si jumatate de cand am ASX-ul n-am reusit sa-l fac sa nu se reseteze dupa fiecare oprire a motorului (n-am observat nicio legatura cu cele 4 ore de care vorbeste Robert). Vad ca pe masura ce computerizeaza, masinile japonezilor devin din ce in ce mai haioase.
    In rest nu prea am ce sa-i reprosez masinii.

  10. Dani says:

    nici nu mai tai nici nu mai pun nimic peste 5.7 Nu am de ce sa mint, nu lucrez la Renault, trimit oricand poza cu indicatia de la bord. Masini 4×4 am condus, pe distante scurte intr-adevar, dar nu am simtit diferenta, probabil din cauza stilului de condus. Am familie, nu ma aventurez nici in viraje, nici pe polei / zapada. Pur si simplu eu nu vreau sa platesc 11.000 euro pentru 4×4 si un consum mai mare. Parerea mea…

    • kim_vl says:

      Sa pui si poza cu kilometrajul de la ultimul plin si cu pompa de alimentare. 5.7 in ORAS e SF chiar si pt. o masina din clasa mica.

    • kim_vl says:

      Ce-ti spune tie faptul (real) ca la doua masini cu posibilitate selectare tractiune 2WD/4WD, la cea tinuta tot timpul pe 2WD cauciucurile fata sunt mult mai uzate decat cele pe spate, iar la 4WD AUTO (deci, doar la nevoie) uzura este aproape uniforma fata-spate ?

  11. Dani says:

    Eu nu inteleg de ce sunt atat de scumpe suv-urile non-premium… Am un kadjar 1.6 diesel, consum 5.7 in oras, pret 22.700 euro , 4×2, cu 11.000 euro mai ieftin decat mitsubishi asta, mai mult spatiu si consum muuuult mai bun. Unde e logica ? De unde diferenta de pret ??? Si sa nu-mi spui despre 4×4 fiindca am fost peste tot cu kadjarul, si vara si iarna si la ski si nu am simtit niciodata nevoia de 4×4

    • kim_vl says:

      Mai “taie” (de fapt mai pune) din 5.7-le ala. Cunosc 1.6-le dCi ca pe ochii din cap; e un motor grozav cu un consum normal de motor diesel de 1.6-2.0, orice ai spune de caroseria pe care e pus.
      Iar o masinoaca precum Kadjarul fara 4×4 ce rost are ? 4×4 iti ofera in primul rand stabilitate pe care cel mai bine o poate sesiza cineva care a mers cu ambele tipuri de tractiuni.

      • Laj says:

        La noi este impamantenita ideea de necesitate 4X4 pe zapada/noroi .. multi nu vor sa creada/inteleaga ca o tractiune integrala permanenta ajuta si vara pe trasee virajate,plecat de pe loc fara pierderi de aderenta sau la inevitabile schimbari bruste de traiectorie pt.a evita un obstacol .Si da ,cei ce nu au acest sistem “nu simt nevoia niciodata ” :))

        • andrei says:

          Ne place să ne credem mari șoferi. Obiectiv vorbind, sunt foarte puține situații în care ajungi să simț diferența. Sau,cel puțin, dacă mergi ca un om normal la cap, nu ar trebui să ajungi în situații în care să conteze dacă mașina e 4×2 sau 4×4.

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.