Suzuki Swift 1.0l BoosterJet SHVS Spirit

Ca Suzuki a avut intotdeauna know-how pentru masinile mici, se stie deja pe tot mapamondul, iar Swift e doar un exemplu. Noul model vine cu o serie de atribute interesante, la un pret direct proportional cu echipamentele oferite, si se dovedeste demn de reputatia producatorului: un model de clasa mica ce poate fi lejer incadrat ca super mini, dupa imaginatia fiecaruia.

Noul motor BoosterJet de 1l nu imi era strain, am avut ocazia sa conduc chiar pe circuit un Baleno cu acest motor si am fost de atunci impresionat de cat de bine se misca masina respectiva, regasirea motorului si pe Swift era naturala si logica pana la urma.

Calitatea acestui motor deosebit vine completata cu un sistem mild-hibrid inedit, surprinzator de simplu si totusi eficient, am explicat in filme cum functioneaza si de ce solutia mai poate prelungi agonia propulsoarelor termice in urmatorii ani.

Pe langa dinamica deosebita, lejer observabila in filmarile noastre, Swift impresioneaza cu tinuta de drum sportiva si cu consumul de carburant foarte bun pentru un motor turbo pe benzina. Sigur, odata cu laudele binemeritate, apar si observatii mai putin entuziaste, referitoare la unele amanunte unde proiectantii si executantii marcii Suzuki ar fi putut sa fie mai atenti.

Una peste alta, concluzia e clara, daca sunteti in cautarea unui model de clasa mica, nu ratati un drive-test cu Swift, veti avea un reper greu de batut, cel putin in anumite aspecte…

10 thoughts on “Suzuki Swift 1.0l BoosterJet SHVS Spirit

  1. Bogdan

    Salut Robert! Pe cand preconizezi ca o sa gasesti o solutie sa ne prezinti masini si motorizari din grupul VAG? Trebuie sa recunoastem ca au o cota importanta de piata si nu pot fi neglijati.

    • turatiimaster

      Eu recunosc orice referitor la VAG, inclusiv faptul ca nu prezint masinile lor exclusiv din cauza lor, nu ii intereseaza, nu vor, nu raspund la telefon, ma ignora, sunt in stare sa dea masini si pensionarilor din blocul in care locuiesc, doar mie sa nu imi dea. Asta e relatia mea cu Porsche Romania. De ce? Nu se stie, sunt iubit de multi probabil, care au grija sa ma sape constant acolo. Pentru ca ii bat si cu VAG si fara VAG. Pacat, masinile nu au nicio vina. O sa mai incerc si alte portite, desi toate mi se inchid constant.

      • Bogdan

        As putea sa fac o sugestie, in masura in care sunt colegi pe aici care au in proprietate o asemenea masina, poate doresc sa o imprumute pentru teste.

  2. Bogdan

    Am fost interesat sa iau un Swift AT dar absolut nici un dealer din toata tara nu putea aduce unul in mai putin de 6 luni. Chiar si oferta de MT era foarte limitata pentru timpi de livrare rezonabili. Eram cu banii in mana si degeaba.
    Dezamagitor, pacat de masina.

    • kim_vl

      Da, e cerere mare. Eu am pus ochii pe noul Jimny, dar dacă mă hotărăsc stiu ce ma asteapta.

  3. kim_vl

    Prețul vopselei metalizate uni-ton e 400 euro; pt. plafon in alta culoare (bi-ton) mai trebuie sa scoti inca 400 de euro, deci 800 in total, nu 800 doar plafonul. E adevarat ca e mult si 400 in plus…

    Referitor la preț, eu cred ca daca se face un raport pret/dotări masina este un bestbuy; Sandero nu prea intra in discuție, Clio cu aceleași dotări sigur e mai scump. Ar mai fi Citroen C3, dar daca nu ma insel, pe C3 nu poti pune faruri cu LED, parca nici AndroidAuto…Totusi, parca la C3 am vazut in opțiuni avertizare pt. unghiul mort.

    • turatiimaster

      Da, ce voiam sa zic e ca aveam impresia ca daca iei o culoare nemetalizata scutesti 800 euro fata de varianta bi-ton. Oricum si 400 e destul.

      • kim_vl

        Da, la nemetalizată fără cost suplimentar (am impresia ca exista si nemetalizate contra-cost) scutești 800 Euro si la uni-ton 400 Euro fata de bi-ton.

      • kim_vl

        Sunt niste preturi enorme doar pt. un plafon in alta culoare. Si la Ignis o ciudățenie: dacă luăm roșu complet nu mai plăteam nimic (roșu era singura nemetalizată fără cost). Dacă am luat același roșu nemetalizat dar cu plafon negru m-au taxat la bi-ton si am platit 650 Euro. Vroiam neapărat roșu, dar n-am gasit simplu la vremea aia, trebuia sa ma încadrez si pe Rabla….

  4. kim_vl

    Din experienta personala cu un Ignis din toamna 2017 pot face câteva observatii:
    – sistemul multimedia (care pare același cu cel de pe Swift) a devenit complet compatibil si functional pe AndroidAuto cu telefonul după ce am facut toate upgrade-urile la zi (sistem multimedia + AndroidAuto) si am pus cablul original (sau unul mai de calitate). Deci, problemele de conectare le-am avut fie din cauza unui bug din AndroidAuto, fie din cauza cablului.
    – cu cutia de viteze manuală (care e tot in 5 trepte) am ceva probleme la marșarier (agata, cârâie, nu intra din prima sau intra mai greu). Unii colegi se plângeau si de tr. 1

    PS: ca tot suntem la Suzuki: noul Jimny se pregătește de lansare (http://m.automarket.ro/stiri/primele-fotografii-oficiale-cu-noua-generatie-suzuki-jimny-design-usor-modificat-si-interior-modern-85081.html)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.