Renault Kadjar 1.6l dCi X-Tronic Intens

Renault ofera o alternativa la transmisia automata tip dublu ambreiaj, EDC, combinand de data asta motorul 1.6l dCi cu o transmisie CVT, de provenienta Nissan, respectiv ultima evolutie X-Tronic. Desi oamenii sunt in general sceptici cu privire la transmisiile CVT, nu cred ca vor ramane asa daca vor conduce un Kadjar cu combinatia asta.

Pentru mine nu e asa o mare surpriza, am mai condus ceva similar, pe X-Trail, si am fost incantat, atat de cum livreaza masina potentialul motorului, dar mai ales de senzatiile complet diferite de un CVT clasic, mult mai apropiate de o transmisie automata conventionala.

Pe canalul nostru Yotube aveti filmari complete cu mai multe versiuni de Kadjar, de acceea acest test e un pic mai scurt, daca simtiti ca lipseste ceva din filmarile de mai jos, puteti cauta in filmarile mai vechi, veti gasi tot ce vreti sa stiti despre masina.

In orice caz, desi nu avem 4×4, si asta ramane o problema a Kadjar-ului, inca exista doritori de combinatia cheie, cutie automata, motor diesel si 4×4, Renault ofera un vehicul foarte interesant, ajutat de un sistem Xmod si pneuri allseason. Daca va intereseaza confortul transmisiei si nu doriti 4×4, e o varianta excelenta, ce ofera o dinamica deosebita, neasteptata chiar, am avut placerea sa o conduc destul de mult si chiar sportiv in anumite situatii.

Consum rezonabil, echipare buna, spatiu, Kadjar ramane un vehicul cautat de cumparatori, si probabil, in aglomeratia oraselor, multi vor opta pentru X-Tronic…

11 thoughts on “Renault Kadjar 1.6l dCi X-Tronic Intens

  1. kim_vl

    Daca tot e atat de grozava cutia asta ar fi interesant un test cu un X-Trail (sau macar un Koleos) 2.0 dCi 177 CP 4×4 X-Tronic.

    • turatiimaster

      A fost test cu Koleos. Cauta in site sau pe youtube.

  2. kim_vl

    CVT-ul asta X-Tronic e ceva specific Renault-Nissan sau e intalnit si pe alte modele (Honda, Subaru, Toyota etc.) ? Cu alte cuvinte, CVT-ul de pe un CR-V 2018 sau Forester 2018 difera prin comportament de CVT-ul de pe Qashqai sau Kadjar ?
    Pana la urma, punand toate avantajele si dezavantajele cap la cap, pt. o utilizare normala, ce cutie automata e mai buna/indicata: CVT, cu dublu ambreiaj sau cu convertizor de cuplu ?

    PS:
    1) Am ajuns la concluzia (si mai cunosc multi altii) ca pt. stilul meu de condus, zona unde locuiesc, drumurile pe care circul etc. anvelopele allseason (de calitate, cu performante bune atat vara cat si iarna cum se produc in ziua de azi) sunt cele mai potrivite, inclusiv din punct de vedere al costurilor cu anvelopele. Din pacate sunt putini producatori auto care sa ofere la autoturismele comercializate tipul de anvelopa solicitat de client sau macar allseason-uri.
    2) Eu zic ca apropos-urile politice nu-si au locul/rostul aici; si-asa sunt destule controverse pe aici pe teme auto.

    • kim_vl

      Am uitat. Smucituri la EDC ??? Poate era defecta; altfel, daca nu te uiti la turometru sau nu asculti motorul nici nu-ti dai seama cand schimba.

      • Victor

        Salut! Cutia EDC prezinta unele smucituri, nu deranjante, dar sunt acolo. Acestea se manifesta atat in D, cat si in M, cand schimbi treptele la 5000+ rpm cu acceleratia la 100%. In rest, adica in >95% din timp, intr-adevar, nici nu realizezi cand schimba treptele.

        Am observat acest comportament in ~25.000 km pe un Megane IV GT din 2017, cu motor TCe 205.

        • turatiimaster

          Alea sunt normale la o cutie dublu ambreiaj, cand schimbi la capat, asa trebuie sa faca si orice cutie dublu ambreiaj face asa.

      • turatiimaster

        EDC-urile primele modele smuceau la parcari si la schimbari de viteza mica, ultimele modele nu mai smucesc, au si crawl control si protectie pentru stat la semafor in D, oricum rafinamentul maxim il are DCT-ul de la Hyundai/Kia (vorbim de nonpremium aici), insa si noile modele Renault sunt remarcabile, acum merg cu un Megane Sedan 1.2 TCe cu EDC, e superba masina.

        • kim_vl

          Conduc (din ce in ce mai mult in ultima vreme pt. ca a ramas, deocamdata, unica masina de deplasari lungi pana la un viitor SUV care e in studiu de piata) un Captur 1.2 EDC din 2013 (printre primele cutii EDC din tara) si singurul hâc (smucitura e mult spus) il simt doar la plecarea la vale, la cuplarea dintr-a I-a in a II-a (probabil exista un lag la cuplarea din I in II care e pus in evidenta din cauza vitezei inertiale a vehiculului la deplasarea la vale). In rest, in celelalte trepte, la plecarea de pe plan orizontal etc. nici vorba sa simt ceva la schimbari; de mult ori cuplez pt. cateva secunde schimbatorul pe manual ca sa vad in ce treapta sunt si ca sa-mi dau seama de comportamentul cutiei. Ce-i drept, nu-mi amintesc sa fi facut vreo tentativa sa ejectez pistoanele pe la 5000+ ca sa apuc sa ma smuceasca cutia, dar ce mai conteaza ? La 5000+ ai alte disconforturi legate de zgomot etc.

    • turatiimaster

      E specific Renault si e diferit total de CVT-ul de pe CR-V sau Forester, e mult mai aproape de o cutie automata. Toate tipurile de cutii au avantaje si dezavantaje, pentru o utilizare normala CVT-ul e avantajat, dublu ambreiaj-ul e mai dinamic, cea cu convertizor e fiabila si duce mult cuplu, fata de celelalte. La o masina de oras, CVT-ul si automata conventionala sunt mai bune.

      Referitor la PS, am vazut cazuri cu Kadjar configuratie identica ce nu ieseau din parcare iarna din cauza pneurilor allseason.

  3. Florian

    Salutare. Cand o sa vedem un test cu masina anului, kia ceed? :))

    • turatiimaster

      Urmeaza, probabil in august, noul Ceed si Sportage facelift, Stonic si Rio.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.