BMW seria 1 2,0l d

Multi spun ca nu seamana cu nici un BMW de pana acum. Sigur… Doar este primul model BMW ce se numeste seria 1. Si care mai este si desenat de controversatul (dar revolutionarul…) Chris Bangle.

De asemenea, seria 1 se bate pentru suprematie la clasa compacta, unde toti competitorii au tractiune fata. Nu si seria 1, care, spre bucuria fanilor marcii, „merge” pe sport. Tractiunea pe rotile din spate garanteaza senzatii tari. Dar surpriza! Cel mai puternic motor este un diesel!

Au inebunit oare inginerii de la BMW? Ne-am convins ca nu, dupa un drive test superb, in compania celor 163 de cai putere ai modelului de top seria 1.

Prima impresie pe care mi-a lasat-o masina, a fost, totusi, de „deja vu”; la o privire mai atenta nu poti sa nu remarci linia generala asemanatoare cu a celebrului Z3 Coupe. Si totusi, in afara de impresia generala, seria 1 nu imparte nimic cu Z3 Coupe.

O imagine „musculoasa”, atletica, de BMW adevarat, te urmareste inca de la apropierea de masina. Nu ai cum sa nu intorci capul dupa asa ceva… Cu o distributie a maselor aproape perfecta, 50-50, BMW seria1 este o „ustensila” de doborat viraje, la mare viteza.

Surpriza vine din interior, unde, desi seria 1 este cel mai mic BMW, luxul este la el acasa; practic, nu am simtit nici o diferenta de calitate, fata de seria 3, de exemplu. Am sesizat insa ca spatiul interior nu este chiar la nivelul concurentei, caci intr-un Audi A3 Sportback sau Mercedes Sport Coupe se sta mai bine pe scaunele din spate. Dar fetele vor prefera intotdeauna designul sexi al BMW-ului seria 1…

Lista de dotari standard si optionale incape pe mai multe pagini, de aceea ma voi margini la un rezumat: servodirectie, ABS, DSC (controlul dinamic al stabilitatii ), CBC (controlul sistemului de franare in curbe), DTC (controlul dinamic al tractiunii ), cauciucuri cu rulare in caz de pana, 6 airbag-uri, volan imbracat in piele, reglabil mecanic pe inaltime si adancime, computer de bord, inchidere centralizata cu telecomanda. Bancheta spate este rabatabila 60:40, geamurile sunt actionate electric, la fel si oglinzile exterioare asferice si incalzite.

Detaliu interesant: urmand exemplul celor de la Renault, inginerii BMW au inlocuit cheia de contact cu un buton Start/Stop pentru pornirea sau oprirea motorului.

Sistemul audio, BMW Business CD, se ridica fara probleme la standardul BMW, fiind comandat in intregime si de pe volan. Climatizarea automata si scaunele cu incalzire electrica in 4 trepte se comporta foarte bine; tipic, BMW, consola cemtrala este orientata spre sofer.

Printre gadget-uri se mai numara: trapa actionata electric, senzorul de ploaie pentru stergatoarele de parbriz, sistemul de avertizare la parcare si sistemul de spalare al farurilor cu xenon.

La drum, BMW seria 1 se caracterizeaza simplu: tipic BMW. O directie ferma dar comoda, impecabila la orice viteza, combinata cu un cuplu fenomenal al motorului diesel: ingredientele unei conduceri sportive impuse de masina.

Caci seria 1, cu 163 CP „dirijati“ prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte, este o masina care te obliga sa conduci rapid. Siguranta absoluta pe traiectorie si demarajul foarte bun te fac sa uiti ca te duci la serviciu si, deodata, te trezesti Schumacher…in plina sedinta de calificari.

De altfel, jantele sport, de 17“, echipate cu pneuri pe masura, marca Bridgestone, chiar au o oarecare legatura cu Formula 1, prin latime si celebrul fabricant de pneuri.

Sunetul motorului este demn de numele BMW, absolut impresionant, iar in plina sarcina, uiti ca te afli intr-un diesel. De fapt, daca ne uitam putin la cifre, 163 CP din doi litri cilindree, ne dam seama de rafinamentul cu care a fost proiectat acest motor. Impecabil!

Cu DSC-ul decuplat, tractiunea spate autorizeaza si plecari spectaculoase, cu fum, dar nu recomand acest lucru decat celor cu experienta. Desi fina si precisa, seria 1 poate scapa usor de sub control! Este o masina care nu se conduce, se piloteaza!

Marturisesc ca, desi conjunctura economica m-a fortat sa invat sa si conduc foarte economic, pe multe masini de 3l V6 sau mai mari reusind consumuri de-a dreptul greu de crezut, ei bine, nu am reusit acest lucru cu seria 1. Pe baza computerului de bord al masinii, nu am obtinut un consum mediu sub 9,0 l la 100 km parcursi, cu toate straduintele mele.

Obisnuit sa sar cate o treapta de viteza, pentru micsorarea consumului, am fost surprins sa observ ca seria 1 nu permite cu usurinta asa ceva. Cutia de viteze are treptele atat de bine etajate incat esti obligat sa le folosesti pe toate, fara a sari nici una. Cu consumul de rigoare, dar si cu ce performante!

Daca viteza maxima de 220 km/h nu va impresioneaza si poate nici chiar acceleratia de la 0 la 100 km/h in 7,9 s, atunci poate ca ar trebui sa vedeti „pe viu“ in cat timp atinge viteza maxima un 120d. N-as vrea sa exagerez si sa spun ca intre doua semafoare, dar in mod sigur de la Piata Presei la Arcul de Triumf! Si te cam lipeste in scaun…

Oricum consumul nu mai este foarte important pentru o masina care costa 28596 Euro CIP. Cine o cumpara are bani si pentru benzina si pentru insotitoare! Caci seria 1 atrage fetele precum un magnet bilutele de rulment…

 BMW seria 1 120d 
 Motor2,0l d 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1995 
 Putere maxima (CP/rpm)163/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)340/4000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4227/1751/1430 
 Masa proprie (kg)1415 
 Portbagaj (l)330/1150 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)7,9 
 Viteza maxima (km/h)220 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,7 
 Consum mediu in test (l/100 km)9,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP28 596 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

40 Responses

  1. gogo says:

    ma ajuta cineva? la un bmw 120d din 2013 184 cai. cum schimb bateria la cheie sau se incarca? . pare turnata si nu o pot desface 🙁

    • turatiimaster says:

      Depinde ce model ai, la cele cu baterie se schimba simplu, scoti cheia mecanica, inauntru ai un slot mic, bagi o surubelnita acolo si se desface carcasa, schimbi bateria, pui carcasa la loc. Daca nu are slot de surubelnita si pare sigilata, ai modelul cu incarcare, daca ai doua chei, trebuie sa le folosesti alternativ, cheia se incarca atunci cand e in masina in locul pentru cheie. Ca sa te lamuresti mai bine, cauta pe Youtube, acolo gasesti solutie pentru cheia ta.

  2. a says:

    Buna gagica, si masina

  3. Prius says:

    Intr-un topic despre Loganuri , un amic spunea ca la loganul lui de 1.4 mai avea pedala la 180 kmh (?!) Ei bine …..sunt curios ce ar zice daca ar merge cu BMW 123 d …..care la 180 continua sa te lipeasca de scaun ?

  4. Prius says:

    Nu sunt fan BMW . Am mers de curand cu un 123d in 5 usi al unui coleg . A adus-o din Suedia cu 21000 km (fabricatie 2008). Motorul de 2 l are 204 CP . RUPE . Si are si sistemul acela Stop and GO . Acceleratia si reprizele sunt groaznice . ….in sens pozitiv , desigur.

  5. micky says:

    Va rog mult sa ma lamureasca si pe mine cineva ,am un audi A3 din 2001 si mi-a zis un mecanic auto ca trebuie sa turez masina la 3500 – 4000 de ture atunci cand schimb vitezele am cerut si parerea altor persoane si mi-au spus ca nu este posibil asa ceva,risc sa stric motorul,pentru ca eu nu ma pricep va rog mult vreau sa aud si alte pareri,multumesc

  6. Calinescu Victor says:

    scuze , anul 2005.

  7. Calinescu Victor says:

    va rog mult am nevoie de un manual de utilizare bmw 525 tdi , pls.multumesc !

  8. SORIN says:

    Stie cineva de unde fac rost de un manual de utilizare in limba romana sau engleza BMW 116I? Am foarte mare nevoie. Multumesc.

  9. unu` says:

    LOL … polo gti … ai gandit-o mult?

  10. BALCANU_MB says:

    asta nu cred ca se poate numi masina ce e de ea e doar marca atat si nici superba nu i se poate zice acestei masini este o masina simpla pe care un polo gti o pisa in orce directie si la orce ora;)

  11. Tudor_iasi says:

    pluralu de woman e Women, nu womans! cat despre masina, este superba, am mers in ca pasager!

  12. ovi says:

    Singura bila neagra cred ca este totusi pretul

  13. mihai says:

    Totusi BMW nu ar trebui absolutizat…….are si bile negre.

  14. mihai says:

    mai skylord BMW nu inseamna doar Bayerische Mull Wagen ci inseamna si Bring Me Womans

  15. cristian says:

    mai baieti tocmai am cumparat BMW seria 1 imediat dupa drive test,
    Daca dupa 28 ani de condus aprox 20 tipuri de masini chestia asta mi-a placut la max, ce sa mai zic?

  16. Lory says:

    La felul cum arata si cum emana putere si o personalitate deosebita,BMW Seria 1 este cea mai adevarata masina!!! asta e doar parerea unei fete care a avut onoarea sa se plimbe de cateva ori cu o astfel de minunatie!!! BMW rules!!!

  17. mihai ilea says:

    bmw este o masina unica ca si performante va garantez si un bmw diesel e la fel de tare ca unu pe benzina va garantez,bmw 530d de 231cp face 80-120km/h in 5,1 secunde iar 545i face in 5,8 secunde,ii drept ca suta unu o face in 6,8 s dieselu si benzina in 5,8 da va zc eu ca nu 0-100km conteaza ca reprizele!!iar la viteze de peste 200km/h conteaza cuplul motorului nu puterea neaparat iar cuplul un bmw 530d are 500nma 1750 rpm iar un 530i are 300nm la 2750rpm.mare diferenta iar in treptele superioare se vede adicka a 1v a,a v a si a VI-a.

  18. mihai ilea says:

    bmw a consumat atat de mult pt ca puterea se obtine din conbustibil!!daca meri cu 100 de km/h in a-6-a consumi 5 iti garantez daca ii dai suge si 10.va anunt ca 7,9 secunde e foarte bine pt orice masina plus ca face 80-120km/h in 6,6 secunde mai bine decat un mercedes c320 benzina sau un bmw 325i modelul nou si exact 6,6 secunde face si un 330i de 258 de cp,cu un bmw 120i manual daca esti sofer pe drumuri cu curbe un c320 benzina nu se tine dupa tine!!!

  19. robert says:

    Se mai fac teste…

  20. sandu says:

    imi plac articolele voastre mai ales cele de la BMW (sunt fan)Am si o intrebare se mai fac teste ?

  21. Alex says:

    daca vrei sa iti bati joc de viata ta iati Logan :))

  22. alexz says:

    o masina super buna este BMW seria 7.dar pentru inceput merge si un logan “parerea mea”

  23. alexz says:

    o masina super buna este BMW seria 7.dar pentru inceput merge si un logan “parerea mea”

  24. Johnny_B says:

    CORRECT VERSION
    – Articolul de sus este usor “biased”. Bmw a anuntat din toamna echiparea seriei 1 cu motorul de 3.ol 258 BHP, avind 0-100=6.3s, v.max=250 km/h. – Cei care fac afirmatii privind consumul ridicat al motoarele BMW (diesel sau petrol) inseamna ca nu detin date de consum privind moatoarele de ultima generatie. De ex. A6 2.7 TDI, 2698 cm3, 180BHP, 8.9/227 6.8d l/100 Bmw 525d 2497 cm3 177BHP, 8.1/230 6,5 l/100 ——- A6 3.0 TDI 2967 cm3 225BHP,7.3/245, 8.3 l/100, BMW 530d, 2993cm3, 218BHP, 7.1/245 6.9 l/100 BMW 535d, 2993cm3, 272BHP, 6.5/250 8.0 l/100, dupa datele revistei ADAC special 2005 sau a editorialelor din UK. Rezulta foarte clar ca la aceeasi cilindree BMW este mai puternic si consuma mai putin, exemplele pot continua …Se pot consulta si datele din “Road Test Directory 2005” U.K. – Intr-adevar in sept. 2004 (www.whatcar.com) s-a efectuat un group test cu Audi A3 2.0 TDI SE 138bhp/VW Golf 2.0GT TDI 138bhp/ Volvo S402.0D 136bhp si BMW 118d 122 bhp, unde ordinea a fost 1) VW 2) BMW 3) Volvo 4) Audi. Parametri care s-au luat in considerare au fost pret de achizitie, Echipament in dotare, cheltuieli de exploatare, performante, dimensiuni.

  25. Johnny_B says:

    – Articolul de sus este usor “biased”. Bmw a anuntat din toamna echiparea seriei 1 cu motorul de 3.ol 258 BHP, avind 0-100=6.3s, v.max=250 km/h.
    – Cei care fac afirmatii privind consumul ridicat al motoarele BMW (diesel sau petrol) inseamna ca nu detin date de consum privind moatoarele de ultima generatie. De ex.
    A6 2.7 TDI, 2698 cm3, 180BHP, 8.9/227 6.8d l/100
    Bmw 525d 2497 cm3 177BHP, 8.1/230 6,5 l/100
    ——-
    A6 3.0 TDI 2967 cm3 225BHP,7.3/245, 8.3 l/100,
    BMW 530d, 2993cm3, 218BHP, 7.1/245 6.9 l/100
    BMW 535d, 2993cm3, 272BHP, 6.5/250 8.0 l/100, dupa datele revistei ADAC special 2005 sau a editorialelor din UK. Rezulta foarte clar ca la aceiasi cilindree BMW este mai puternic si consuma mai putin, exemplele pot continua …Se pot consulta si datele din “Road Test Directory 2005” U.K.
    – Intr-adevar in sept. 2004 (www.whatcar.com) s-a efectuat un group test cu Audi A3 2.0 TDI SE 138bhp/VW Golf 2.0GT TDI 138bhp/ Volvo S402.0D 136bhp si BMW 118d 122 bhp, unde ordinea a fost 1) VW 2) BMW 3) Volvo 4) Audi. Parametri care s-au luat in considerare au fost pret de achizitie, Echipament in dotare, chletuieli de exploatare, performante, dimensiuni.

  26. Baloo says:

    Atentiune !!!
    Eu am spus doar ca a tiparit gresit in fisa tehnica pretul.
    A scris la pretul CIP – pretul cu toate taxele incluse , iar la pretul DDP a tras liniuta …o mica greseala de articol .
    Cat despre pret …as da toti banii pe BMW … ca merita!

  27. Skylord says:

    Sorry VW gGolf 5

  28. Skylord says:

    Dl Marian ai dreptate o sa imi bag mintzile in cap!!!Mi-a zis mama cind eram mic sa nu ma bag in seama cu prosti dart uite ca nu am ascultat-o acum itzi promit ca o s-o ascult !
    Bai tataye eu itzi fac o traducere de aici din germania si daca nu ma-m dat yo cu masinile se dau baietzii de la automotorsport care au destui banii(apropo ca sa sti si tu cultivatorule inainte sa vb la noi in ro e tradusa din Deustchland revista )iar daca tzi itzi place eu nu am nika importriva de masina dar astazi 28.04.04 a rulat la tv em mtsport. si calsamentul este asa A3 VW4 si BMW1 ,dar itzi promit yo ca o sa le zic la aia ca te-ai dat tu cu masina si e mai buna ca toate !

    Ps. se fac si teste in norvegia si nevada la temp + si – si atunci o sa vada care e mai beton nu ca sa dat un teriblist care face strazile nesiugure si ii place lui !!

  29. Marian says:

    D-le skylord cred ca nu ai totate mintile in cap…Cum poti sa crezi vreodata ca un golf e mai tare decat un BMW.Nu te mai lua dupa prosti si incearcale pe amandoua dupa care da-ti o parere obiectiva.Nu zic ca golful nu e o masina buna dar pana la bmw mai e un pic de mancat…
    Cat despre BMW 120:super masina;bate competitorul direct audi A3.

  30. skylord says:

    Hmmm,poate vretzi sa auzitzi si o opinie de la mama lor din germania !?si din testele facute in germania !BMW bayerische müll wagen 😀 sau bei mercedes weggeschmisen VS Golf 2.0 tdi! scor 0-2 !rezulata din test bmw este o masina conceputa sport caroserie si sound, dar in virje nu are nimik sportiv ESP nu se deconecteaza!!adio sport!la viraje reactzioneaza instabil fatza de golf!bmw este mai rapid cu 1,4sec dar pe pista uscata,datorita electronici de asistare pe piste uda pierde si are o asa numita gaura de demaraj??(tr.motamo)in rest la confort blablabla…este in urma bmw,avantaj viteza mai mare atit !!pt sebi traitza-r mamica ta sa fiu eu tzaranu ala cu un mb slr fara cultura auto,sau poate nu ai auzit de nava aia din startrek?
    Ps sint fan honda crx model -> 90

  31. robert says:

    in lume exista 2 tipuri de masini B.M.W.si celelalte.

  32. Sebi says:

    daca ta deranjeaza pretul, ia-ti un Golf 4 diesel si incearca aceleasi senzatii si vei vedea ca nu le obtii. cand vb de BMW vorbesti de o masina care arata bine, care fuge bine, si te face sa si intorci capul dupa ea… aici nu mai e vb de pret, ci de placere… cand iti iei asa masina, nu te gandesti la consum, te gandesti la performante si la lux. daca nu, ia-ti o Solenza si uita-te pe autostrada cum trece un 120d pe langa tine cu 200 si tu abia faci 140… deci scutiti-ma de comentarii nefolositoare.. esti fan BMW, ti-l cumperi. Nu esti, ia-ti mercedes ca taranii din popor care nu au cultura automobilistica

  33. robert says:

    #925; zic mai nimic. Seria 1 cu motor de 2,0l d, standard, deci fara optiunile pe care le avea modelul testat de mine, costa 20900 euro CIP. Modelul testat era cam full options…

  34. Baloo says:

    #925; cred ca pretul CIP poate fi asa mare pentru o masina
    din seria mica , chiar daca este BMW,iar in alte articole era de 20.900 euro pt.modelul 120d. Poate cu toate taxele incluse ajunge la 28.596 euro.
    Ce zici ???

  35. robert says:

    Pardon, Mihai, in articol vorbeam de viteza maxima (220 km/h)! Crede-ma, nu sunt multe masinile care prind 220 km/h de la Arcul de Triumf la Piata Presei… Citeste mai atent, nu vorbeam de timpul in care prinde suta, ci viteza maxima!

  36. mihai says:

    #957; te supara, dar de la Piata Presei pana la Arcul de Triumf, si o Solenza bate suta… descriereea din articol este mai degraba jignitoare pentru BMW

  37. robert says:

    Pai cu consumul am mai explicat si in articol: probabil ca treptele de viteza sunt asa de bine alese sa exploateze cat mai mult potentialul motorului, incat, pur si simplu, nu poti merge foarte economic cu seria 1. Raspunsul motorului la acceleratie este fantastic, chiar si in treapta a cincea… Iar performantele se traduc in consum mai ridicat de combustibil. Probabil consumul declarat era obtinut in conditii ideale de trafic, la noi, a fost doar consumul indicat de computerul de bord, care poate fi mai mult sau mai putin precis.

  38. ovidiu says:

    cum se explica diferenta enorma dintre consumul declarat de producator si ce obtinut de dv. in test?apropo, ca sa fim carcotasi…:), dupa ce descrieti o masina diesel, sfarsitul articolului cu “cine o cumpara are bani si pentru BENZINA” e simpatic:)

  39. Emil says:

    Masina adevarata. Sange pt. Audi.

Leave a Reply to robert Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.