Citroen C4 1,6l HDI

A inceput sa se vorbeasca de C4… Mai intai ca de una dintre masinile favorite la titlul “Masina Anului” in Europa. Locul doi, obtinut in ierarhia europeana, dar si in cea romaneasca, este o excelenta carte de vizita. Apoi s-a auzit ca nu e chiar de neglijat… Putea accede la varf? Ca sa ne edificam, am ales pentru test varianta echipata cu motorul 1,6 l 16V HDI, care furnizeaza 110 CP.

De la lansarea sa, la finalul anului trecut, Citroen C4 se poate comanda in doua variante de caroserie, una cu trei portiere, considerata “coupe”, respectiv una cu cinci portiere, mai spatioasa, cu tenta familiara. Ambele au o linie stilistica originala, care a fost bine primita, inca de la expunerea la Salonul Auto de la Paris. Daca C4 Coupe este un model cu o identitate bine conturata, atat din punct de vedere stilistic cat si al echiparii, nici berlina nu se lasa mai prejos. Chiar daca dimensiunile exterioare au contat, pentru a se obtine spatiu interior, despre berlina nu se poate spune ca nu are o alura dinamica, cu aripile largi si partea frontala rotunjita, in stilul firmei.

Odata patruns in habitaclu, inaltimea acestuia se dovedeste mai degraba apropiata de valorile unui monovolum decat de o berlina clasica. Ceea ce in mod curent denumim bord, la C4 este extrem de simplificat. Display-ul cu afisaj digital este montat central, langa parbriz. Viteza, consumul, temperatura motorului, etc., pot fi aici lecturate rapid. Cat despre turometru, acesta este amplasat in spatele volanului.

In consola centrala sunt montate instalatia audio si de climatizare, ultima avand, din pacate, comenzile amplasate mult prea jos. Principala atractie o reprezinta volanul, care are partea centrala fixa. Dupa o scurta perioada de adaptare, totul pare normal. si numai ai tendinta de a verifica daca totul este in regula. Aceasta solutie a permis regruparea pe volan a comenzilor pentru radio si CD, temporizator, ca si integrarea unui airbag mai performant.

Oferta de spatiu interior se inscrie in media curenta a clasei din care face parte. Volumul portbagajului este de 320 dmc, dar se poate profita din plin de trei module distincte (din care este alcatuita bancheta spate), prin care se pot transporta si obiecte mai mari. In schimb, scaunele bine proiectate (cel de la sofer cu reglare pe inaltime) ofera suficient confort. Nivelul de finisare este mult peste Xsara.

In concordanta cu cerintele actuale ale pietei, Citroen C4 dispune de o echipare buna standard. Din pacate, varianta SX nu era dotata cu vestitul sistem de avertizare, cand, involuntar, se trece de pe o banda pe cealalta.

Motorizarea 1,6l HDI (16V), care echipa modelul testat, este recent dezvoltata de grupul PSA (Peugeot-Citroen). Puterea maxima furnizata este de 80 kW (110 CP) la 4000 rpm, iar cuplul maxim este de 260 Nm la 1750 rpm. Acest grup asigura performante foarte interesante, cum ar fi o viteza maxima de 192 km/h, respectiv o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 11,2 sec.

Consumul este, asa cum era de asteptat, punctul forte al Citroen-ului C4 1,6l HDI. Media se cifreaza in jurul valorii de 5,0 l de motorina la 100 km parcursi, care se dovedeste un atu considerabil in evaluarea masinii, in vederea cumpararii.

Dinamicitate este cuvantul de ordine de la care proiectantii francezi au plecat. Astfel, C4 este un automobil placut la condus, fie ca se adopta un stil mai calm, fie ca Michael Schumacher este unul dintre idolii nostri. Depasiri usoare, retrogradari fara probleme, plus o tinuta de drum excelenta, sustinuta si de suspensia spate moderna, sunt atuuri ale noului Citroen.

Citroen C4 1,6l HDI, nivelul de echipare SX, costa 16.800 de euro, cu toate taxele incluse. Lista de dotari este buna, cuprinzand sisteme electronice la moda, gen ABS, EBD, sau airbag-uri laterale, climatizare, totul electric, etc.

Constructorul francez arunca in lupta, la categoria compacta, un model care, cu siguranta va incurca multe socoteli, chiar si pe cele ale fratelui mai mare, Peugeot. Daca in duelul C5 – 407 balanta pare a inclina in favoarea leului, in confruntarea C4 – 307 situatia nu pare transata, iar meciul se anunta a fi interesant. Mai ales ca in joc se afla si un al treilea frate: Renault Megane.

Caroserie
+ Design modern, finisare
– Volum redus al portbagajului

Habitaclu
+ Combina centrala cu afisaj, nivelul de echipare
– Turometrul nu este foarte lizibil, comenzile climatizarii amplasate cam jos

Confort
+ Suspensie ferma
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile mici

Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, consum
– Elasticitate redusa la turatii ridicate

Tinuta de drum
+ Comportament bun la viteze mari
– Risc de lovire a pragurilor datorat garzii la sol reduse

Siguranta
+ Dotare aproape completa la partea de siguranta activa si pasiva
– ESP optional

Citroen C4 1,6l HDI
Motor1,6l 16V HDI
Tip4 cilindri in linie, Diesel
Capacitate cilindrica (cmc)1560
Putere maxima (CP/rpm)110/4000
Cuplu maxim (Nm/rpm)260/1750
Dimensiuni
Lxlxi (mm)4273/1458/1769
Masa proprie (kg)1270
Portbagaj (l)320
Garda la sol (mm)
Performante
Acceleratia 0-100 km/h (s)11,2
Viteza maxima (km/h)192
Consum mediu declarat (l/100 km)4,7
Consum mediu in test (l/100 km)5,1
Preturi
Pret CIP
Pret DDP16 800 euro
Dealer

37 Responses

  1. zarar says:

    legat de consum:are un consum mediu de 8.4l/100 km cu o medie de 50km/h.mie doar in oras imi consuma 10.4l/100km la o medie de 23 km/h.la o viteza de 187km/h consumul instant este……18l/100 km

  2. zarar says:

    salut.am un c4 coupe 1.6 benzina,de 2 ani si juma`si nu l-as da pe nici un bmw.

  3. Valy says:

    Vreau sa-mi achizitionez un C4 coupe de 1.6 benzina. M-ar interesa mai multe detalii legate de consum, daca se merita cat de cat pentru oras, dar m-ar interesa mai mult accesibilitatea la locurile din spate…se face usor, sau trebuie sa te cocosezi putin?

  4. Valy says:

    Vreau sa-mi achizitionez un C4 coupe de 1.6 benzina. M-ar interesa mai multe detalii legate de consum, daca se merita cat de cat pentru oras, dar m-ar interesa mai mult accesibilitatea la locurile din spate…se face usor, sau trebuie sa te cocosezi putin?

  5. Kaufman says:

    ma gandesc sa-mi dau si eu oltcitu si sa ma bag la un c4 de 2l hdi

  6. Sergiu says:

    Super masina,Design super,interior incat si exterior,consum excelent,si pretz accesibil in comparatie cu VW Golf 5

  7. clubc4.ro says:

    http://www.clubc4.ro pareri despre C4 ,apropo cele doua articole aparute aici , le-am pus si acolo , sper sa nu deranjeze (am scris si sursa , nu am facut plagiat ) Numai bine si continuati asa ca o faceti din ce in ce mai bine

  8. Mircea says:

    Mi se pare ca e o lipsa crasa de bun simt sa compari C4 cu Polo. In primul rand ca cei de la VW par ca au ambitia de a inventa cele mai urate masini din lume, cel putin in ultimii ani. Pe de alta parte, decizia de a achizitiona un produs al VW-Audi tine deja de snobism si nu de aprecierea corecta a calitatilor unui automobil. Povestile cu “calitate si fiabilitate germana” au ramas doar basme de adormit copiii (si asta o spun din experienta proprie). Preturile masinilor nemtesti sunt prea mari pt ce ofera acestea. Dar e drept ca se uita gagicile dupa tine pe strada, cand esti stapanul inelelor. Macar ca ele nu au habar de masini…

  9. Bogdan says:

    Incomparabil cu alte masini la clasa ei.Intradevar” Tehnologie de ultima generatie”.Detin un C4 de 1,6 HDI , am 80.000 de Km, si nu am ce sa-i reprosez!

  10. mihai says:

    OkOk am inteles…..dar pana la urma in ceea ce priveste masina raman la parerea mea:nu e atat de originala pe cat credeti voi.Prea bine seamana versiunea in trei usi cu Mazda aia

  11. geo says:

    merita c4 jungle sau nu??

  12. croco says:

    probabil se sterge automat cuvantul f..t, nu te mai agita 🙂

  13. mihai says:

    am mai injurat eu vreodata pe forumul site-ului vostru sau am mai zis vreodata vreun cuvant urat??????Hai fiti seriosi

  14. mihai says:

    Redactia nu trebuia sa intelegeti gresit cuvantul futurist(adica de avangarda,de viitor)Cuvantul este un neologism care provine din frantuzescul futur sau englezescul future.E destul de des folosit in presa auto ma mir ca nu il cunoasteti

  15. mihai says:

    Acelasi respect pentru nemtzoaice.
    Insa nu inteleg ce test au putut face cei de la Auto Expert…………cat de dobitoc poti fi sa pui C4 inaintea lui Astra sau Corolla.Putina seriozitate va rog!!!Poate va referiti la primul Astra,sau la cine stie ce Corolla de vreo 10 ani vechime.Nu zic ca nu e buna masina asta dar eu personal(repet,personal)nu am o parere prea grozava despre masinile franceze.C4 are un design futurist care mie(iar,personal)imi displace profund.Redactia,spatele lui C4 in trei usi imi aminteste de un mai vechi model de mazda 323 tot in trei usi(probabil fabricat intre 1990-1997-98,nu stiu sigur,dar cunosc modelul)

  16. tibi 69-kiw says:

    sunt posesoru unui golf4 si cu tot respectu fata de “nemtzoaice” si eu recunosc k C4 e o masina traznet(ma refer si la aspect cat si la performantze).daca ar fi sa-mi dau golfu as sti ce sa-mi iau !!!

  17. Marius says:

    auzi vrei mai multe info despre probleme si alte chestii http://www.clubcitroen.ro -nu`i fac reclama … dar se discutata acolo tot ce are … masina ….
    http://www.turatii.ro – super site … o sa il mai dau si la alti prieteni ..frumos site !!!

  18. sisi_21sas says:

    imi place masina in primul rand ca si design este ceva special si chiar as vrea sa imi cumpar una la 5 usi
    o prefer mai mult decat cea coupe. daca aveti mai multe imformatii puteti sa mi le trimiteti. iar ca o intrebare intre C4 si skoda octavia BREAK pe care ati cumparao

  19. Sebastian says:

    Am condus un C4 motor de 1,4i si mi se pare destul de sprinten.Anyway…mi`as cumpara masina aceasta :1.ptr cnsum (super consum) 2.design exterior

  20. boby says:

    displayul arata asa pentru ca e in modul de zi..acesta se regleaza automat in functie de intensitatea luminii din exterior si constrastul la fel….la un soare puternic el este alb cu afisaj negru, la intuneric(noaptea) este un portocaliu aprins…..lucrul acesta este valabil numai pentru afisajul de pe bord, cel ai turometrului si al computerului de bord ramanand portocalii tot timpul putand fi reglat decat contrastul.

  21. gabi says:

    evident, c4.
    am de 2 sapt un c4 coupe, cu motor diesel de 1.6 l, 110 CP, si sunt , efectiv, “incantat de el.
    demaraj super, tinuta de drum ferma, in viraje poti sa te dai cum vrei.
    beton!!

  22. tavi says:

    Arata super noul C4 dar la acelasi pret poti sa iti cumperi un polo(varianta noua) care este si mai puternic si mai mic (pt trafic). Deci: C4 sau polo?

  23. robert says:

    Dan, multumesc pentru completari, am sters ultima ta propozitie intrucat revista AEX isi face si singura publicitate. Cat despre catalizatorul de Opel Astra, el costa 205,8 euro, probabil au gresit virgula cei de la revista.

  24. Dan says:

    Celor interesaţi de C4 benzină

    In clasamentul efectuat de revista AUTO EXPERT, ca urmare a testului efectuat pe distanţa de 1000Km cu opt compacte ( Citroen C4 motor 1,4 benzină,Fiat Stilo,Ford Focus,Nisan Almera, Opel Astra, Peugeot 307, Renault Megane, Toyota Corolla ), Citroen C4, aprimit coeficientul 9,64 şi a fost clasificat pe primul loc.
    La calcularea COEFICIENTULUI AEX, s- au luat în calcul preţul de achiziţie, consumul, cost revizii, cost piese, garanţie.
    (Aviz amatorilor de Opel Astra catalizatorul costă 2.058,8 euro)
    In test C4 s-a comportat foarte bine situîndu-se pe locul 4, dar trebuie menţionat faptul că C4 a fost dotat cu motorul de 1,4 benzină, în schimb celelalte competitoare au avut motoare de minimum 1,6 l.

  25. baiatu cu fiatu says:

    Da, frumos. Aveti ceva date despre fiabilitatea Citroenului? Costuri de intretinere?
    Ai condus mashina Robert? Ce impresie ti-a lasat?

  26. daria_na says:

    Deţine cineva mai multe informaţii despre Citroen C4 coupe motor de 1,6 l.
    Toate drive-testele s-au efectuat cu motoare diesel sau pe benzină dar de 2,0 l.
    Nimic despre motorul de 1,6 l.
    Întrucât majoritatea cumpărătorilor doresc maşini cu motoare de 1,6 l.

    Dan Moraru

  27. traian says:

    evident c4.super,calitate,pret

  28. robert says:

    Glumesti? C4 evident.

  29. nico says:

    Peugeot 206 hdi sau citroen C4?

  30. Lache says:

    daca are cineva de aruncat un C4 sa ma caute ca il prind eu. daca ii e mila cuiva de mine, poate sa-mi trimita cat mai multe poze cu C4, ca am inceput sa-l vises toata noaptea.

  31. robert says:

    Display-ul difera cel mai probabil in functie de nivelul de echipare, la modelele de top avand si sistem de navigatie.

  32. Catalin says:

    Poate sa-mi spuna si mie cineva de ce in pozele astea din dreapta aceste pagini bordul arata asa, si pe pagina oficial putin diferit? Ma refer la display-ul de deasupra casetofonului.

  33. robert says:

    Cat costa afli cel mai bine de la dealer: ATS Citroen, sediul e acum unde era Porsche Romania, in Aviatiei. Au si site de internet: http://www.citroen.ro

  34. razvan says:

    Cat costa un C4 1.4 si de la ce dealer il pot cumpara?

  35. razvan says:

    Cat costa un C4 1.4 si de la ce dealer il pot cumpara?

  36. Eddy says:

    E belea masina ma gandesc sa-mi dau si eu loganul,chiar daca nu prea vreau sa ma despart de el,cred ca il tin cat e in garantie si dupaia il dau,si-mi iau un C4 face toti bani cred ca ma orientez si eu la unul de 1.4

  37. Florin says:

    Sunt absolut innebunit dupa C4! Mai ales dupa versiunea Coupe! Ma gandesc sa imi vand masina si sa ma inglodez in datorii, chiar si numai pentru versiunea de baza cu motorul de 1.4!

Leave a Reply to geo Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.