Site icon Turatii

Citroen C4 1,6l HDI

A inceput sa se vorbeasca de C4… Mai intai ca de una dintre masinile favorite la titlul “Masina Anului” in Europa. Locul doi, obtinut in ierarhia europeana, dar si in cea romaneasca, este o excelenta carte de vizita. Apoi s-a auzit ca nu e chiar de neglijat… Putea accede la varf? Ca sa ne edificam, am ales pentru test varianta echipata cu motorul 1,6 l 16V HDI, care furnizeaza 110 CP.

De la lansarea sa, la finalul anului trecut, Citroen C4 se poate comanda in doua variante de caroserie, una cu trei portiere, considerata “coupe”, respectiv una cu cinci portiere, mai spatioasa, cu tenta familiara. Ambele au o linie stilistica originala, care a fost bine primita, inca de la expunerea la Salonul Auto de la Paris. Daca C4 Coupe este un model cu o identitate bine conturata, atat din punct de vedere stilistic cat si al echiparii, nici berlina nu se lasa mai prejos. Chiar daca dimensiunile exterioare au contat, pentru a se obtine spatiu interior, despre berlina nu se poate spune ca nu are o alura dinamica, cu aripile largi si partea frontala rotunjita, in stilul firmei.

Odata patruns in habitaclu, inaltimea acestuia se dovedeste mai degraba apropiata de valorile unui monovolum decat de o berlina clasica. Ceea ce in mod curent denumim bord, la C4 este extrem de simplificat. Display-ul cu afisaj digital este montat central, langa parbriz. Viteza, consumul, temperatura motorului, etc., pot fi aici lecturate rapid. Cat despre turometru, acesta este amplasat in spatele volanului.

In consola centrala sunt montate instalatia audio si de climatizare, ultima avand, din pacate, comenzile amplasate mult prea jos. Principala atractie o reprezinta volanul, care are partea centrala fixa. Dupa o scurta perioada de adaptare, totul pare normal. si numai ai tendinta de a verifica daca totul este in regula. Aceasta solutie a permis regruparea pe volan a comenzilor pentru radio si CD, temporizator, ca si integrarea unui airbag mai performant.

Oferta de spatiu interior se inscrie in media curenta a clasei din care face parte. Volumul portbagajului este de 320 dmc, dar se poate profita din plin de trei module distincte (din care este alcatuita bancheta spate), prin care se pot transporta si obiecte mai mari. In schimb, scaunele bine proiectate (cel de la sofer cu reglare pe inaltime) ofera suficient confort. Nivelul de finisare este mult peste Xsara.

In concordanta cu cerintele actuale ale pietei, Citroen C4 dispune de o echipare buna standard. Din pacate, varianta SX nu era dotata cu vestitul sistem de avertizare, cand, involuntar, se trece de pe o banda pe cealalta.

Motorizarea 1,6l HDI (16V), care echipa modelul testat, este recent dezvoltata de grupul PSA (Peugeot-Citroen). Puterea maxima furnizata este de 80 kW (110 CP) la 4000 rpm, iar cuplul maxim este de 260 Nm la 1750 rpm. Acest grup asigura performante foarte interesante, cum ar fi o viteza maxima de 192 km/h, respectiv o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 11,2 sec.

Consumul este, asa cum era de asteptat, punctul forte al Citroen-ului C4 1,6l HDI. Media se cifreaza in jurul valorii de 5,0 l de motorina la 100 km parcursi, care se dovedeste un atu considerabil in evaluarea masinii, in vederea cumpararii.

Dinamicitate este cuvantul de ordine de la care proiectantii francezi au plecat. Astfel, C4 este un automobil placut la condus, fie ca se adopta un stil mai calm, fie ca Michael Schumacher este unul dintre idolii nostri. Depasiri usoare, retrogradari fara probleme, plus o tinuta de drum excelenta, sustinuta si de suspensia spate moderna, sunt atuuri ale noului Citroen.

Citroen C4 1,6l HDI, nivelul de echipare SX, costa 16.800 de euro, cu toate taxele incluse. Lista de dotari este buna, cuprinzand sisteme electronice la moda, gen ABS, EBD, sau airbag-uri laterale, climatizare, totul electric, etc.

Constructorul francez arunca in lupta, la categoria compacta, un model care, cu siguranta va incurca multe socoteli, chiar si pe cele ale fratelui mai mare, Peugeot. Daca in duelul C5 – 407 balanta pare a inclina in favoarea leului, in confruntarea C4 – 307 situatia nu pare transata, iar meciul se anunta a fi interesant. Mai ales ca in joc se afla si un al treilea frate: Renault Megane.

Caroserie
+ Design modern, finisare
– Volum redus al portbagajului

Habitaclu
+ Combina centrala cu afisaj, nivelul de echipare
– Turometrul nu este foarte lizibil, comenzile climatizarii amplasate cam jos

Confort
+ Suspensie ferma
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile mici

Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, consum
– Elasticitate redusa la turatii ridicate

Tinuta de drum
+ Comportament bun la viteze mari
– Risc de lovire a pragurilor datorat garzii la sol reduse

Siguranta
+ Dotare aproape completa la partea de siguranta activa si pasiva
– ESP optional

Citroen C4 1,6l HDI
Motor 1,6l 16V HDI
Tip 4 cilindri in linie, Diesel
Capacitate cilindrica (cmc) 1560
Putere maxima (CP/rpm) 110/4000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 260/1750
Dimensiuni
Lxlxi (mm) 4273/1458/1769
Masa proprie (kg) 1270
Portbagaj (l) 320
Garda la sol (mm)
Performante
Acceleratia 0-100 km/h (s) 11,2
Viteza maxima (km/h) 192
Consum mediu declarat (l/100 km) 4,7
Consum mediu in test (l/100 km) 5,1
Preturi
Pret CIP
Pret DDP 16 800 euro
Dealer
Exit mobile version