Site icon Turatii

Dacia Logan 1,4l Laureate

La nici o luna dupa drive-testul din Turcia, am avut posibilitatea de a efectua si in Romania un drive-test mai cuprinzator, cu modelul considerat de noi optim in gama Logan, respectiv varianta de 1,4l in versiunea de echipare Laureate. Cu sprijinul Directiei de Comunicare Dacia, am intrat in posesia unui exemplar cu circa 2500 km rulati, pe care l-am incercat pe parcursul a tot atatia km, parcursi intensiv, in numai trei zile. Fata de primele constatari, concluziile au fost oarecum surprinzatoare.

Daca pretul de 7260 Euro merita platit, depinde de aspiratiile si prejudecatile fiecaruia dintre noi. La banii acestia se poate gasi si o masina straina bunicica, dar cu un parcurs de peste 80000 km. Pentru noi, alegerea este dificila, si sincer, suntem mai inclinati spre Logan (motor si cutie de viteze noi, garantie, deci mai putine probleme din aceasta parte).

Oricum, capacitatea portbagajului este enorma, si face legea chiar si printre modele de clasa medie. Incarcat de bagaje la refuz, s-a dovedit excelent, dar lipsa unui plan dur sub mocheta din portbagaj poate fi deranjanta pentru unii… Nu sunt carcotas, dar atentie mare la arcurile si sistemul de actionare al capotei portbagajului!! Daca se rupe sau cade vreun opritor, luneta se va sparge!

Pe un parcurs preponderent montan, am avut parte de conditii de vreme destul de nefavorabile, deci am putut testa si climatizarea pe timp rece, dar si farurile si stergatoarele de parbriz. Climatizarea este exceptionala (stiu, am mai spus-o…), dar acum avem butonul pus pe cald, motorul se incalzeste foarte repede (asa cum au spus si cei de la Dacia) si totul este OK!

Comportamentul suspensiei este foarte corect, atat pe drumuri proaste, cat si pe autostrada (inaltimea e cam mare: aude cine trebuie?); totusi, la trecerea cu viteza chiar scazuta peste denivelari mari, apare o miscare destul de neplacuta (gen barca), datorita cursei mari a suspensiei. Sigur, avem drumuri proaste, dar nu suntem chiar in Tibet! Altfel, am considerat suspensia silentioasa si bine adaptata drumurilor noastre. Mergea o garda la sol mai redusa un pic…

Impinsa la limita, masina derapeaza progresiv, chiar foarte linistit as putea spune, o simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie si o contrabracare lejera aducand-o inapoi pe traiectoria corecta. Se sesizeaza, de asemenea, chiar si la derapajele “impuse” de noi, tendinta de autocorectare a puntii spate: practic, simti cum masina pleaca de spate usor, ca in fractiunea de secunda urmatoare sa constati cum puntea spate face eforturi pentru a mentine singura masina pe traiectorie.

Spatiul interior se remarca, fiind foarte bine gandit, cu o pozitie la volan excelenta pentru orice talie. Daca volanul era si reglabil totul era minunat. Dar, vorba romanului, “merge si asa”… Ploile torentiale care ne-au surprins pe drum ne-au oferit si o dovada a excelentei etanseitati de care da dovada Logan, dar si un bun poligon de incercare pentru tinuta de drum.

Calitatea luminilor, atat cele interioare, cat si cele de drum, este la acelasi nivel cu Clio Symbol, iar stopurile au noaptea, o amprenta vizuala similara cu a modelului Megane II. (daca intra apa si praf in ele vom vedea pe parcurs). Parerea celor care au intrat in contact cu masina pe parcursul testului este ca arata oricum mai bine decat Clio Symbol, si pe afara si inauntru (dar nu il bate la calitatea materialelor…).

Speram ca garantia de 6 ani la coroziune nu va fi doar o poveste… Ca daca tine 6 ani si in al 7-lea se gaureste, degeaba! Mai ales ca nu ne place deloc chestiunea cu santurile din chederele de jos ale geamurilor laterale; se pare ca pe acolo se scurge apa, dar unde se duce? Curge prin usi? Clio Symbol nu are asa ceva! De remarcat si calitatea vopselei, in crestere, dar inca departe de un Daewoo Cielo, de exemplu. Se mai observa inca efectul “coaja de portocala”…

Nu am fost “dati pe spate” de pneurile Montana, de 185/65R15 – in sfarsit, avem pe Dacia roti de marime “civilizata” – roti care sunt destul de zgomotoase la rulare, datorita desenului mai degraba “all seasons” decat de “sosea”.
Ne mentinem parerea rezervata fata de sensul gresit si calitatea slaba a butoanelor climatizarii, de asemenea, clapa de actionare a torpedoului este prea departe de sofer; amplasarea unei clape mai spre stanga ar fi fost de preferat.

Slaba calitate a stergatoarelor de parbriz si lipsa actionarii lor automate, dupa stropirea parbrizului, nu sunt elemente tocmai de neglijat. ! Aceasta din urma e, pur si simplu, de necrezut, la o masina de peste 7000 de euro. Un sprijin lateral mai sustinut pentru scaunele din fata nu deranja pe nimeni iar bancheta din spate fractionabila putea fi macar optionala. Oricum, absenta unui sistem de deschidere a portbagajului din interior, ii reaminteste romanului (chiar si la 8160 Euro…) ca se afla la volanul unei masini de om sarac.

Totusi, lipsa ABS-ului pe modelul de 1,4l si modul de combinare al optionalelor, in general, nu ne satisface. Practic, suntem obligati sa cumparam ce masina vor francezii sa ne dea, nu ce vrem noi… Pentru un model cu dublu airbag, computer de bord, oglinzi electrice si incalzite, etc, lipsa ABS-ului din lipsa de optiuni este cel putin curioasa…

Acum, partea cea mai importanta a masinii: performantele si consumul de combustibil. Spre uluirea mea totala, mai ales ca proaspat sosit de la drive-testul din Turcia (unde masinile n-au excelat la dinamica si consum…), modelul testat s-a comportat excelent! Fiind rodat si ceva mai lasat (2500km la bord) motorul de 1,4 l s-a descurcat admirabil in cele mai variate conditii de drum si mai ales pe trasee montane urcate in forta! Sa ma ierte domnul cu Megane II dCi de 120CP (sase trepte) care m-a urmarit disperat vreo 15 de kilometri pe Dealul Negru… Nu s-a putut apropia mai mult de 25 de m! Ne-am impacat la un suc, intr-o parcare, unde a oprit si dansul, convins ca a descoperit versiunea sport a lui Logan!

Iar consumul: “parfum” as putea zice si anexez si foto cu computerul de bord… La 120 km/h indica intre 5,8 si 6,4 l (consum instantaneu), in functie de inclinatia drumului. La 90 km/h, avea momente cand indica si 4,7 l, dar nu sarea de 5,3l. Urban sau pe traseele montane grele, mergea intre 7,5 si 8,8 (sigur, si cu varfuri de 15l, la accelerari puternice…). Cand am predat masina la Dacia, pe computerul de bord era un consum mediu de 5,4l la 100 km parcursi… Subiect de discutie pentru tehnicienii de acolo, care mi-au confirmat si ei (dar nu mai era cazul…) ca motorul de 1,4 este alegerea perfecta din gama Logan! Cel putin deocamdata!

  Dacia Logan 1,4l MPI Laureate  
  Motor 1,4l 8V  
  Tip 4 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1390  
  Putere maxima (CP/rpm) 75/5500  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 112/3000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4250/1735/1525  
  Masa proprie (kg) 975  
  Portbagaj (l) 510  
  Garda la sol (mm) 155  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 13,0  
  Viteza maxima (km/h) 165  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 6,8  
  Consum mediu in test (l/100 km) 6,5  
       
  Preturi    
  Pret CIP  
  Pret DDP 7 300 euro  
       
  Dealer  
Exit mobile version