Site icon Turatii

Dacia Logan 1,5l dCi

Ce am remarcat la primul contact cu masinile care se aranjau in parcare, a fost faptul ca nu prea se auzea motorul in exteriorul masinii. Deci, cel putin pe afara, se parea ca este foarte silentios.

Se confirma unele zvonuri ca pe piata occidentala motorul va avea 70 CP, nu 65 si nici 80, si va fi Euro 4. Acest motor de 70 CP va fi disponibil si in Romania, imediat ce normele Euro 4 vor fi obligatorii si la noi.

Alte modificari nu am remarcat, cu exceptia motorului si a cutiei de viteze JH3, doar sigla 1,5l dCi indica faptul ca este vorba de un Logan diesel.

Cu toata impresia de silentiozitate cand trece masina pe langa tine, in interior zgomotul este cam mare, iar dupa 2800 rpm devine chiar deranjant. Mai exact, in treapta a V-a, la peste 110 km/h, zgomotul se simte bine. Nu se simte insa deloc deranjant sub 2800 rpm, ba chiar este silentios si lipsit de vibratii, mai ales cand motorul este cald.

Maneta schimbatorului de viteze simte cel mai bine faptul ca motorul e diesel, vibratiile se si vad dar se si simt. Oricum, surpriza vine din partea dinamicii, absolut uimitoare pentru 65 CP!

Practic, masina pare ca se infige mult mai bine decat un 1,4l pe benzina, iar dupa cateva sute de km facuti cu Logan diesel, in conditii deloc menajante, consumul a iesit asa cum trebuia, adica destul de mic.

O remarca negativa priveste turometrul, care nu are gradata valoarea maxima la care se tureaza motorul, lucru destul de important mai ales cand e vorba de un diesel.

Consumul mediu a fost 6,3l la suta, dar vremea de afara era rece, cam -4 grade, in plus s-a mers destul de sportiv. Nu am avut nimic de comentat fata de greutatea motorului pe puntea fata, desi se cam aduna pe virajele luate in forta, nu este neobisnuit comportamentul.

Asa cum am spus si alta data, este cea mai buna optinune de motorizare pentru Logan si in mod sigur, in maxim un an, mai toate taxiurile vor fi Logan diesel.

Mai multe despre Logan Diesel 1,5l dCi

Caroserie
+ Calitate buna a asamblarii, portbagaj urias
– Nu are semnalizatoarele integrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Dotari optionale oferite, computer de bord, spatii depozitare
– Ergonomie slaba, pozitionare incomoda a comenzilor climatizarii, lipsa zona rosie turometru

Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –

Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie corecte, consum de combustibil redus, surprinzator de agil
– Motorul e zgomotos, in special la turatii mai mari, peste 2800 rpm

Tinuta de drum
+ Comportament rutier corect
– Se aduna putin pe roata fata din exteriorul virajului, dar nu diferit fata de variantele cu motoare pe benzina

Siguranta
+ Pachet de siguranta standard, ABS si dublu airbag
– 3 stele EuroNCAP, lipsa ESP

Exit mobile version