Site icon Turatii

Ford Focus C-Max 1,6l TDCI

Ultimul sosit in familia Focus, modelul C-Max, recent lansat in Romania, beneficiaza de numeroase atuuri, ce il recomanda ca o excelenta masina de familie. Ne-am convins de acest fapt testand un exemplar, ce a fost pus la dispozitia redactiei noastre cateva ore. Pentru a ne face o imagine clara asupra caracteristicilor sale ar fi fost de dorit ca masina sa ramana mai mult timp in posesia noastra, insa, din pacate, nu am reusit acest lucru.

Altfel, desi bine finisat, cu o amplasare ergonomica a comenzilor si spatiu interior suficient, Focus C-Max nu impresioneaza in mod deosebit. Nimic de reprosat, ce-i drept, insa nici spectaculos nu-l putem numi. Mai exact, C-Max nu aduce noutati majore (ca sistemul FlexSpace de la Opel Zafira sau modularitatea exceptionala a unui Renault Scenic), ci se adapteaza interesant pe inovatiile deja introduse de concurentii sai directi.

Ne-a placut modul de pliere al scaunelor din spate, cu multitudinea de variante disponibile, dar am luat nota de faptul ca nu ofera decat cinci locuri. Se pare ca, in urma unui studiu intreprins de Ford, s-a ajuns la concluzia ca nu este nevoie de sapte locuri. Poate, dar in caz de nevoie, Zafira mai scoate doua scaune de sub “joben” imediat!

Oricum, la “puncte forte” nu putem sa nu recunoastem ca, noul motor TDCi de 1,6 l si 109 CP, cuplat cu o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte, ne-a impresionat si il recomandam cu caldura.

Evident, este puternic, rafinat, poate putin cam zgomotos in primele trepte de viteza, dar economic si placut in utilizare. Cilindreea redusa asigura si o scadere a impozitului platit catre stat, deci avantaj C-Max!

Neavand pretentii sportive, propulsorul garanteaza o dinamica foarte corecta pentru gabaritul si greutatea masinii. Fara indoiala, printre atuurile sale se numara cuplul motor si consumul de combustibil, ce permite autonomii mari, in functie de stilul de condus ales, economic sau dinamic.

Doritorii de performanta pot sa se orienteze spre motorul mai mare, de 2l si 136 CP, ce ofera cele mai bune performante din clasa sa.

Postat pe magnifice jante de 16”, Ford Focus C-Max se distinge in primul rand prin aerodinamica atent studiata. Linii fluide, clare, oglinzi retrovizoare atent profilate si stergatoare de parbriz cu rezistenta redusa la inaintare: aceasta este reteta aleasa de Ford pentru a obtine un Cx reusit la clasa monovolum.

Asortat perfect cu potentialul motorului, sasiul asigura ferm legatura cu solul, ajutat si de sistemul IVD (program electronic al stabilitatii). Comportamentul pe viraje s-a dovedit impecabil, chiar si in cazul abordarii acestora cu viteze mari, pneurile cu talie joasa fiind insa solicitate la maxim.

Masina franeaza impecabil de la orice viteza si lasa o placuta senzatie de siguranta. Interesant ni s-a parut insa comportamentul foarte docil al masinii la rularea in trafic urban.

Ambianta in interior este placuta: scaune cu suport lombar si incalzite, posibilitatea de control a inaltimii scaunului soferului, volan multifunctional cu reglaj vertical si de adancime si echipamente electronice de ultima ora.

Optional, Ford Focus C-Max beneficiaza de climatizare automata cu doua zone, faruri cu xenon, pilot automat, computer de bord si cam orice gadget electronic pe care il poate dori un client. Reteaua de airbaguri frontale si laterale, tetierele active si sistemul de eliberare a pedalelor in caz de accident confirma preocuparea firmei Ford in ceea ce priveste siguranta pasiva.

Lansat in Romania la circa 15200 Euro CIP, Ford Focus C-Max “cade” pe un segment de piata puternic disputat, unde sigur va avea de luptat pentru a-si asigura succesul. Pentru fanii marcii ramane un model asteptat si timpul ne va arata cum va fi primit in tara noastra, unde, deocamdata, sunt putine exemplare.

Noua ne-a placut!

  Ford Focus C-Max 1,6l TDCI  
  Motor 1,6l TDCI 16V  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1598  
  Putere maxima (CP/rpm) 109/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 240/1750  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4333/1825 /1595  
  Masa proprie (kg) 1392  
  Portbagaj (l) 835  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 11,7  
  Viteza maxima (km/h) 185  
  Consum mediu declarat (l/100 km)  
  Consum mediu in test (l/100 km) 6,1  
       
  Preturi    
  Pret CIP 15 200 euro  
  Pret DDP  
       
  Dealer  
Exit mobile version