Ford Mondeo 2,2l TDCI Titanium


La doar putin timp de la reusitul drive test, organizat cu sprijinul Ford, cu ocazia Raliului Centenar Bucuresti-Giurgiu, prietenii de la Romcar ne-au prilejuit reintalnirea cu modelul Ford Mondeo, de data asta in versiunea Titanium, editie speciala ce sarbatoreste fabricarea a 1 000 000 de autoturisme Mondeo.

Sarcina masinii nu a fost tocmai una foarte usoara, motorul de 2,2 l TDCI, fiind solicitat din plin in cadrul unui drive-test de circa 350 km, pe un traseu variat, incluzand si un superb traseu montan. Pe parcursul acestui drive-test (cam scurt, de altfel…), Ford Mondeo Titanium ne-a surprins foarte placut, prin calitatile dinamice deosebite si prin silentiozitatea in functionare a motorului, la orice regim, mai ales la viteze ridicate.

La exterior, designul barelor frontale si al farurilor de ceata este inspirat din versiunea ST, prezentand insertii cromate. Bandourile pentru pasajele rotilor si spoilerele sunt, de asemenea, ruda cu sportivul ST. Rotile de 17”, din aliaj usor, cu accente de platina, contribuie si ele la un look sportiv. De la un astfel de model aniversar nu puteau lipsi geamurile fumurii…

Interiorul difera usor de un Mondeo standard, avand consola centrala si schimbatorul de viteze imbracate intr-o culoare metalizata, ca si maneta franei de mana. Partea centrala a scaunelor este tapitata cu piele neagra Alcantara, cu perforatii argintii, marginile exterioare ale scaunelor sunt tapitate cu piele, iar panourile usilor sunt imbracate in piele Alcantara.

Datorita vastului spatiu interior, pasagerii din spate pot sta perfect, si in conditiile in care scaunele fata sunt impinse la maxim inapoi. De altfel, Mondeo ramane cam cel mai mare din clasa sa, ca dimensiuni de gabarit. La placerea calatoriei au contribuit si spatiile de depozitare “raspandite” foarte inteligent in intreaga masina. Cele din usi ”inghit” cu usurinta sticle de 1,5 l (!), ramanand destul loc si pentru alte maruntisuri.

Ca optiuni mai deosebite, Mondeo Titanium dispune de tempomat, scaune cu fata cu incalzire variabila, oglinzi electrice cu pliere automata, sistem de alarma si senzori de parcare. Tot la capitolul optiuni, am notat si instalatia audio Sony, destul de deosebita ca design, dar pe care o evidentiem ca punctul slab al masinii, calitatea auditiei fiind nesatisfacatoare. In plus, se incinge tare si nu se ridica la inaltimea pe care o astepti de la o asemenea masina; concurenta vine cu sisteme audio mult mai performante, pe versiunile de varf.

O dotare rar intalnita la alte masini, sistemul de dezaburire a parbrizului isi dovedeste utilitatea in zilele ploioase, reteaua fina de sarmulite fiind insa deranjanta pentru unii soferi in timpul zilei. Foarte interesant este insa faptul ca, noaptea, aceasta grila devine aproape invizibila, ”spargand” oarecum luminile masinilor ce vin din sensul opus, iar intalnirea cu acestea este mult mai putin stresanta.

Ca de obicei, la bordul unei masini ce dezvolta 155 CP, nu prea iti mai arde sa respecti regulile de circulatie, ca sa nu mai discutam de viteza de deplasare, ce a depasit cu mult limitele permise de lege… O prima impresie pozitiva a lasat-o motorul vivace, care, beneficiind de ultima tehnologie Ford, respectiv TDCI, se lasa greu “impresionat” de alte masini. Injectia de combustibil atent studiata, dispune de common rail, cu o presiune de 1600 bari, precum si de supra-alimentare cu ajutorul unei turbine cu geometrie variabila, controlata prin vacuum. Rezultatul: reprize fulminante, demne de o masina sport!

Pe autostrada, masivul Mondeo se afla in elementul sau, viteze de croaziera de 170-180 km/h, fiind atinse cu o usurinta dezarmanta, iar cu numai “putintica rabdare”, s-a ajuns la o viteza de aproape 200 km/h, indicata de ceasul din bord. Din pacate, drumurile romanesti si traficul nu ne-au permis sa atingem viteza maxima indicata de constructor. Zgomotul produs de motor nu este deloc sesizabil la asemenea viteze, calatoria cu Mondeo ramanand confortabila si sigura.

Remarcabila, de asemenea, ramane si tinuta de drum a lui Mondeo, impresia pe care a lasat-o, de “nava amiral” a soselelor, fiind absolut senzationala. Masina nu a dat nici cel mai mic semn de derapaj, fiind impinsa in numeroase randuri aproape de limita. Probabil un rol important l-au jucat si pneurile, destul de late, corect umflate, ce s-au comportat de asemenea admirabil, facand fata cu succes masei mari a vehicolului, de aproape doua tone.

Testul a relevat un consum de combustibil (indicat de computerul de bord,,,) de circa 8,5 l la 100 km parcursi, consum explicabil prin ritmul foarte alert in care s-a desfasurat “plimbarea” cu Titanium. In regim normal de utilizare, fara pretentii sportive, se poate conta fara probleme pe consumul mediu de 6,1 l la 100 km/h, precizat de constructor. La 21125 euro CIP, merita!

 Ford Mondeo 2,2l TDCI Titanium 
 Motor2,2l TDCI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2198 
 Putere maxima (CP/rpm)155/3500 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)360-400/1800-2500 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4805/1470/1510 
 Masa proprie (kg)1300 
 Portbagaj (l)510 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)8,7 
 Viteza maxima (km/h)220 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,1 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP21 125 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. valentino says:

    Am avut un Mondeo din 2001 2.0 TDDI acum doi ani unde mi sa dus doar pompa de joasa presiune care a costat 800 ron bosch dar erau si mai ieftine.Acum am tot un Mondeo dar 2003 2.0 TDCi de care sunt supermultumit.Nu am schimbat nimic la masina.Si nu e cu nimic mai scumpa la intretinere decat un Passat.
    Ce la Passat sunt ieftine piesele?O volanta cu masa dubla este 1800 ron, iar un set de ambreiaj este 1200 ron.
    La mondeo volanta este 1400, si un set de ambreiaj la 1400 ron deci cam acelasi pret.AI mai mult loc in Mondeo, e mlt mai comoda .Mor pe astia cu diploma de gradinita ca Mondeo e varza, ce sa le faci daca atat ii duce capul.Fiecare alege ce ii place, mie mi-a placut Mondeo la nebunie si sunt pe deplin multumit.

  2. marius says:

    frumoasa , placuta , am condus si eu o asemenea masina dar totusi sunt si multe lucruri care le lasa de dorit in comparatie de omega-b 2.5tds in care nu auzi absolut nimic ,nu ai teama de nimic ,si simti din plin ca traiesti cand ai apasat acceleratia unui motor de bmw sub sigla M5,si la pret jumatate cat mondeo.

  3. barny says:

    Eu am o masina un pic mai noua decat ceav din imagine plus sistem de navigatie si e beton. Cum ati reusit consum de 8 litri? Pe autostrada in germania unde o conduc eu papa cam 7.5 la media 170…Cost de service ridicat? Nush cat am platit dar nu a fost ceva iesit din comun.Masina e super fiabila pacat doar ca la fiecare pornire trebuie asteptat timpul de inclazire a bujiilor..p.s. e motor de Peugeot asta de 2.2. TDCI 😉

  4. Cosmin says:

    Nu vreau sa imi dau cu parerea dar am avut un Mondeo din 2001 TDDI(2000/116) a fost cumparata din romania 6 ani rulata pe drumurile noastre….abereaza robert am vrut eu sa cumpar grila cromata e 680 Ron….si dupa 6 ani i-am dat 220 ma duceam in 230 am filmulet…acum am un Bmw dar vreau sa revin la un Mondeo Full…

  5. costel says:

    asta chiar ca-i fata buna de penis cu picioarele alea….. as face o carutza de copii cu ea

  6. cosmin says:

    sunt posesorul uni ford mondeo 2.2 155 cai.foarte multumit, pot spune ca am atin si o viteza maxima de 230 km/h,e ok masina nu am avut probleme cu ea.merita cumparata,sincer.

  7. mishu says:

    pt bobby….bai frate…tot timpu la mondeo apare cate o modificare,,,,ba stopurile..ba farurile..ba grilaju din fata…apoi farurile din fatza…u cu skoda octavia cand ai un mondeo in spate…intri pe banda intai

  8. Sefu` vostru says:

    ah, ce ma enerveaza injositii care fac comparatii aiurea, gen racheta NASA vs submarin nuclear… fetelor, faceti si voi comparatii reale, nu supozitoare pt scaderea intelectului!!!

  9. joe says:

    Dar de focusul de 2.0l 136 cp tdci cu 6 trepte ce ziceti.as vrea unul in 4 usi .Voi ce ma sfatuiti sa fac?

  10. albert says:

    mondeq?….orice ar spune altii, este “nava amiral”…in clasa ei. este o masina mare …pret ok,bine dotata…si merge super. In ceea ce priveste costurile….sa-mi spuna careva o masina ieftina la intretinere?….pe urma pun intrebarea!…de cate ori intrii la service cu un mondeo si de cate ori? de ex cu un ….passat? Mondeo este o masina ok….si sa nu uitam de modelele de varf…
    are “vana”…putere,dotare buna,si este masina “beton” la pretul pe care-l are.
    salutari

  11. DAN MATEI says:

    Ford mondeo tdci 2.0 130cp e cel mai reusit motor de pe mondeo.Stiati ca motorul e de peugeot????
    Singura problema a lui Mondeo este ca nu este antifonata cum trebuie si de la viteze de 70-80 este putin galagioasa,parca bate vantul in jurul tau.Vreti masina buna si puternica?Luati opel omega 2.5 td.Comfort maxim, antifonare beton,pret bun.

  12. Mihai says:

    Ford Fiesta ar fi o alegere buna intre cele doua masini.
    Hai sa fim seriosi mihaiilea
    ca BMW e masina si face un Ford nu ar merita comparatia

  13. dyaa17 says:

    Va rog sa-mi spuneti, ce sa aleg: intre o Skoda Fabia Sedan sau o masina Ford Fiesta?

  14. Maria Diaconu says:

    Ce parere aveti despre noul model 2006 “Ford New Fiesta”?
    Atat imi permit la acesti bani.

  15. mihaiilea says:

    ma omenii buni ford e una din cele mai rezistente masini din lume,masina asta are un motor beton 2.2 de 155cp la 3500rpm,s 360-400nm de la 1800-2500rpm,tt bmw 320 d as alege de 163 de cp si 340 nm numa baiu ii ca nu stiu cat rezista motoru bmw,plus ca are 163 de cpc la 4000rpm si 340nm de la 2000-2750rpm,deci trebuie sa o conduci mai turata ca fordu,dar totusi are 8,3 0-100km/h in loc de 8,7 ford si 225vit maxima fata de frd 220km/h,e mai tare bmw,dar motorul de ford va rezista mai mult,iar pe deal te face clar fordu are cuplu in plus si la turatie mai joasa!!!e mai rapd bmw dar pe deal in sus eu pun pariu pe ford!!!!!

  16. cornel says:

    Nu va sfatuiesc prea mult dar eu am avut 2.0l TDDI si am avut probleme cu pompa de injectie la care preturile sunt cam mari,nu avem mecanici sau nu se pricep,nu au aparatura pentru pompe ca este toata electronica nu are nici macar cablu la acceleratie,numai la BOSCH o puteti face si costa 12 mil lei manopera fara piese si instantaneu dupa reparatie a crescut consumul afara la 7,4 la suta ce nu este admis. Asa ca atentie

  17. JJ Bee K Lee says:

    Comercializam embleme auto noi si second-hand pt orice marca si model de autoturism.preturi promotionale!pentru comenzi scrieti-ne pe adresa de mail mentionata.pentru contact,in curand si nr GSM.Oferim seriozitate.Va multumim!

  18. boby says:

    nu vreau sa fac reclama…dar daca vreti turatii, masina frumoasa, tunata si nu in ultimul rand ADRENALINA, cumparati o SKODA OCTAVIA II RS…23.000 PRET DDP,, ESTE DUPA PAREREA MEA CEA MAI BUNA ALTERNATIVA LA O MASINA DE “BAIETZI”

  19. boby says:

    daaaaa, foarte frumoasa masina….dar lasati-o balta…e model 1999, ce naiba…de atunci nu au mai facut nimik dar tot scumpa e…rusine celor de la ford, se misca greu si nici macar nu au reduceri la panaramele astea de mondeo care se fabrica de 6 ani…

  20. vali says:

    Grozava masina! Dar cum nu mi-o pot permite noua vreau sa-mi aduc din Germania un mondeo 2.o tdci 2004 cu facelift si sa-mi cumpar dupa spoilere de ST sau Titanium. Ma-ti ajuta tare mult daca stiti cat costa spoilerele noi ca folosite n-am gasit niciunde

  21. jack says:

    Masina este superba iar cu adrversarii directi cum sunt:opel vectra si vw passat nu o pot compara.
    Spuneti-mi dc preturile de service sunt mai mari decat ale adversarilor directi!

  22. farcas says:

    Despre deficientele sistemului ambreiaj-volanta la Ford Mondeo ce stiti? Am auzit ca pica destul de des si reparatia costa zdravan.
    In rest masina e ok!

  23. robert says:

    E silentios de la 0 pana la capat… Doar in treptele inferioare se simte ceva atunci cand e turat la maxim.

  24. costel says:

    Motorul e mai silentios la turatii mai mari de 2500rot/min sau mai mici?

  25. robert says:

    De manopera nu stiu exact, dar, de exemplu grila fata nichelata (se vede din poze ca era lovita usor) era cam 600 de euro. Fara TVA…

  26. gabu says:

    Cum sunt preturile la service, comparativ cu Skoda si Peugeot?

  27. robert says:

    Demarajul e corect. Nu pot reprosa masinii decat o calitate nesatisfacatoare a sistemului audio si preturile mari la service.

  28. gabu says:

    As dori sa cumpar un Ford Mondeo Titanium 2.2 l TDCI, si as vrea sa va rog daca se poate sa-mi
    prezentati mai in detaliu caracteristicile pozitive si negative ale masinii, ele nefiind prezentate la sectiunea Drive Test.
    In al doilea rand, demarajul 0-100 Km/h de 8,7s este corect sau este cel pentru modelul sport?

  29. sebi says:

    Tare masina… pacat ca jentile sunt nashpa rau… mai bine iti dadeau jenti de tabla de 15` si scadeau pretul cu o mie de para. In rest, totul e O.K.

  30. robert says:

    Masina e super bengoasa, ai spatiu si motorul face toti banii, Am scris si in articol, nu imi place instalatia de sunet din ea, dar deloc. Alegerea e buna daca esti fan Ford, daca nu, poti avea si alte optiuni la banii astia. Deschide un topic pe forum si discutam acolo despre tuning si restul…

  31. IonutzM says:

    e super masina !
    In cateva luni vreau sa-mi cumpar un ford mondeo 2.2 tdci (155cp)insa varianta sport nu titanium .
    m-ar interesa daca am facut o alegere buna si ce posibilitati de tuning as avea ?

  32. Marius G says:

    Frumos exemplar! Si masina e simpatica…

Leave a Reply to DAN MATEI Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.