Honda Accord 2,2l i-CTDI

Motoristii de la Honda au refuzat, multa vreme, sa renunte la ceea ce ei numeau nobletea mecanica, sinonima cu motorul pe benzina. Pentru a putea vinde bine in Europa, era necesara si o versiune diesel, de aceea, constructorul japonez a trebuit sa renunte la conservatorismul sau, echipand cateva dintre modelele sale cu motoare cu aprindere prin compresie.

La inceput, din dorinta de a nu cheltui prea mult, s-a ales varianta importului de motoare diesel de la PSA (Peugeot-Citroen) pentru modelul Concerto, Rover si Isuzu pentru gama Civic. Cu acest ultim furnizor, inginerii de la Honda au colaborat pentru a aduce cateva modificari motorului de 1,7 l, ameliorandu-i randamentul. Pana la urma, conducerea firmei a decis sa investeasca cateva miliarde de yeni, pentru a dezvolta propriul motor diesel, in loc de a continua colaborarea cu Isuzu, asa cum a procedat in cazul gamei Civic.

Cel mai mare fabricant de motoare din lume (aprox.15 milioane pe an, daca luam in considerare si cele pentru motocicleta si antrenare diversa), a utilizat cele mai recente solutii tehnice, in proiectarea propulsorului de 2204 cmc: doua axe cu came, chiulasa multisupape, turbocompresor cu geometrie variabila, schimbator de caldura aer/aer, sistem de injectie directa a motorinei, cu rampa comuna (Common Rail) Bosch, din generatia a doua, cu presiunea de lucru de 1600 bar, posibilitatea de recirculare a gazului evacuat, arbore de echilibrare. Utilizarea unui sistem de control al turbulentei din interiorul camerei de ardere, explica existenta literei i din sigla i-CTDI (sistem de ardere inteligent!).

140 CP la 4000 rpm este o valoare foarte buna pentru puterea maxima furnizata de motorul de 2,2 l, care asigura o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9,4 s si o viteza maxima de 220 km/h. Cuplul maxim de 340 Nm este disponibil de la 2000 rpm. Cu alte cuvinte, Honda Accord 2,2 i-CTDI isi releva adevarata personaliate intre 2000 si 4000 rpm. In aceste conditii, se poate rula fara probleme, intre 60 si peste 140 km/h in treapta a V-a a cutiei de viteze, fara retrogradare.

In plus, in virajele stranse, Accord Diesel nu se deosebeste de varianta pe benzina. Suspensia spate este la fel de eficace si cooperanta, indiferent de calitatea drumului, compensand bine reactiile care tind sa devina mai lente la nivelul trenului fata (55 kg surplus de greutate pentru motor, fata de versiunea pe benzina).

Zgomotele si vibratiile motorului sunt si mai atenuate, de un raport volumetric de 16,7:1 fata de 20:1, cat este valoarea uzuala la un diesel. De asemenea, gazele de evacuare sunt mai intai racite, inainte de a fi recirculate, pentru a reduce emisia de oxizi de azot (NOx). Practic, 2,2 i – CTDI incadreaza in normele Euro 4.

Consumul mediu se mentine in jurul valorii de 5,4 l/100 km, cam la fel cu Alfa Romeo 156 JTD (140 CP) si Audi A4 TDI (140 CP), care au doar 2,0l cilindree. Aceasta valoare s-a putut obtine si datorita solutiilor tehnice adoptate la nivelul motorului. Practic, acesta reuseste sa functioneze in mod optim, cu amestec sarac, lipsa motorinei fiind compensata de un procent mai mare de gaze arse, recirculate in camera de ardere.

Aceste valori au fost confirmate si cu ocazia incercarii de a stabili, pe 1 si 2 mai a.c., un record de viteza pe pista de la Papenburg, din Wiesbaden, in nord-vestul Germaniei. Oficialii Federatiei Internationale a Automobilului (FIA) au selectat doua Accord Diesel de serie. Cele mai semnificative valori obtinute sunt 209,83 km/h viteza medie in testul de anduranta de 24 de ore, si 3,07 l/100 km pentru consumul mediu de motorina.

La nivelul habitaclului, Honda Accord se inscrie in categoria marilor rutiere familiale. Pasagerii pot conta pe scaune ample in fata si pe o bancheta comoda in spate. Soferul are la dispozitie si varianta ajustarii lombare a scaunului. Coloana de directie se poate regla in profunzime si inaltime. Astfel, indiferent de talie, pozitia la volan este comoda. In plus, amplasarea comenzilor, inclusiv pentru cruise control (pilot automat) este foarte ergonomica. Cotiera spate are prevazut un spatiu de depozitare a paharelor din plastic sau pentru dozele din aluminiu. Sistemul de climatizare, cu reglare automata, actioneaza independent in zona din fata si spate.

Oferta de spatiu plaseaza berlina japoneza la nivelul concurentei germane, reprezentata de Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes Clasa C. In afara de acesti constructori generalisti, doar Volvo mai poate crea oarece ingrijorare pentru I-CTDI.

Modelul testat avea pretul CIP de 23.700 euro, valoare care poate asigura o buna penetrare pe piata. Daca si la partea de leasing dobanzile ar mai scadea, atunci Honda Accord Diesel ar deveni probabil un best-seller la clasa sa.

 Honda Accord 2,2l i-CDTI 
 Motor2,2l i-CDTI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2204 
 Putere maxima (CP/rpm)140/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)340/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4670/1760/1450 
 Masa proprie (kg)1473 
 Portbagaj (l)460 
 Garda la sol (mm)150 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9,4 
 Viteza maxima (km/h)210 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,4 
 Consum mediu in test (l/100 km)6 
    
 Preturi  
 Pret CIP23 700 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

35 Responses

  1. Naiva says:

    Salutare tuturor!
    Am noua Avensis 177cp. O masina interesanta, poate putin cam zgomotosa la reprize si la rulaj cu anvelopele de uzina. In rest numai de bine despre Toyota. O recomand nu pentru fite, liniute si alte astfel de genuri.

  2. marius says:

    Am o H Accord 2,2 iCTDI . Am si un Passat 2TDI 4M. E o senzatie incomparabila cind conduc Honda. E mult mai salbatica si de-abia la drum arata ce poate. Nu e o masina pentru incepatori dar dupa ce o cunosti nu te mai poti dezlipi de ea. Japonezii sunt nu buni ci realmente profi.

  3. mihai says:

    Cine n-a mers cu 2,2 iCDTI sa nu vorbeasca, ARE 6 TREPTE de viteza si pot sa confirm ca intr-a patra mergi de la 60 la 140 cum a zis omu in articol

    • alex says:

      a 4 duce 180 cu 4 adulti in masina .,5 .,210 .,si 6 227 cat e dat din fabrica.,a 5 si a 6 am fost singur in masina

  4. brb says:

    Honda Acord motor de 2.0 155 CP benzina la pretul DDP cu doar 23-24.000 euro , nu mai gasesti ! Eu m-am dat cu o astfel de masina si pot spune ca motorul rupe , nu stiu cum e ala de 190 CP , asta asta de 155 CP e super . Raul , de service ?? cand te duci la poreche romania si te trateaza ca un ultim om …ala e service HAI sa fim seriosi . Motoarele diesel sunt ff scumpe la honda , sunt ca performante sunt super , zici ca mergi cu benzina , aproape nici nu iti dai seama .

  5. raul says:

    Ba nu stiu ce avetzi cu jafurile astea de masini japoneze is mai ieftine ca multe masini nemtzesti motorul ii super ok da daca te uitzi mai atent sa tras mult de pretz avind finisaje mai proaste airbaguri mai putzine si nu ai nici acces la service kalume pt ka nu au tare investit in ro pt ca nu se importa foarte multe unitatzi iar daca vrei sa itzi kumperi una noua ori iei ce itzi baga pe git ori stai pina te ia draq pina ce itzi vine masina si apoi iarea la technologie astia nu vin cu nimik in 2005 pasatu vene cu faruri bixenon adaptive frina de mina automata pe toate 4 rotzile si adaptive cruise control iar iara sunt sarace in optziuni nu tare ai ce pune pe ia in comparatzie cu cele nemtzesti si iara ma leg de accord diselu pe linga ca e scump ca draq mai dau si in plus la asigurare si impozit pe an ca e 2,2 cind pot lua ceva nemtzesc sub 2 litri la bani aia daca iei masina pe bucatzi e destul de buna dar pe ansamblu nusi merita bani parerea mea nu vb in necunostintza de cauza am condus multe masini

  6. edy says:

    Desi are 19 recorduri mondiale aceasta inginerie de motor diesel scos de honda pe piata si din prima bate la fund orice concurent diesel din lume la orice capitol, totusi diferenta mare de pret la acelasi nivel de echipare intre benzina si diesel ma face sa ma gandesc tot la benzina. Accord 2L executive (full-full, adica piele, trapa, xenon, jenti,full electric)este 19500 cip; diesel este 24500 cip…; La 5000 de euro diferenta trebuie sa fii “dizelar” inrait sa dai atatia bani in plus…

  7. mihai says:

    Da tati si eu ma inclin in fata orezarilor.Tot respectul.Bogdan vorbeste ca sa n-adoarma sau n-a iesit niciodata din Romania sa vada ce masini se conduc pe afara si a ramas cu impresia ca doar nemtii fac masini.Aici in Norvegia japonezele sunt cele mai cautate.Si-i doare fix in ora 14 pe vikingi de cati ani sunt pe piata.Cand a aparut Accordul asta?Nu-mi amintesc prea bine…parca prin 2002.Avensis,Accord si Mazda6 sunt la mare moda aici in Norvegia si sunt preferate in locul multor nemtoaice.N-am nimic cu masinile nemtesti dar hai sa recunoastem ca masini bune nu se fac doar in Europa.

  8. AL3X-LEX says:

    BAIETI DE TRABA, PERSOANE DE CALITATE: MIHAI , ROBERT , LEXY …NUMAI CINE SE ASEAMANA SE ADUNA CU O HONDA, TOYOTA , MAZDA SHI PPN K AU SHI APLECARE CATRE ALTE GENURI DE MUZIK (EX GEN KLAIDERMAN). BV!
    EU MA RAGSESC CU ACEEASI PLACERE CAND E VORBA DE ACESTE MASINI (JAPONEZE) SUNT EXCEPTIONALE SHI MAI ALES DATORITA FAPTULUI K EI (JAPONEZII) CAND CREAZA MASINILE EI APELEAZA LA ARTA LUCRU PE CARE, IN CAZUL NEMTILOR SHI AMRICANILOR IL FAC PENTRU PROFITURI CAT MAI BABANE SI RECLAMA CAT INCAPE SAU DA PE AFARA.
    DE ACEEA MULT RESPECT BAIETZI SUNTETI CEI MAI TARI SHI LA MAI MULTI CA VOI … NUMAI BINE!!!

  9. mihai zamfir says:

    salutare

  10. bogdan says:

    dai pe dracu, nu dai nici un fum la BMW cu asta. e o masina la sfarsit de generatie. ce sa mai faci cu ea?

    nu inteleg de ce faceti drive test cu modele vechi.
    daca totusi sunt de mult timp pe site aceste masini, puteti sa le scoateti.
    am vazut si BMW seria 3 modelul vechi.

    au aparut o gramada de masini pe piata, de ce nu faceti drive test.

    dar poate ca este vorba de bugetul vostru, iar acolo nu ma mai bag 🙂

  11. laur says:

    scumpa tare da dai fum la multe bwm

  12. aaaaa says:

    Cat consuma un accord 2/0

  13. mihai says:

    e o masina beton ca aspect si ca motorizare o recomand tuturor,motorul e laudat oricunde in lume si de cei mai pretentiosi dar acuma pe moment bmw 320d de 163 de cp si 340nm si 225vit maxima si 8,3 secunde 0-100km/h e mai tare,dar honda e mai frumoasa si mai mare

  14. mihai says:

    Masina clasa 1,si k design si ca performante.As prefera-o in locul tdi-urilor clasice germane.Insa pretul cu tot cu taxe va spun sigur ca sare de 35000eur

  15. razvan says:

    eu mi-am luat de curand un accord diesel.masina e senzationala.depaseste passatul,mondeo si multe alte masini germane.

  16. `Cristi` says:

    Bai eu cred ca e o masina super tare … si mi-ar placea una la nebunie dar deocamdata bugetu e cam mic:))

  17. palaghia iulian says:

    razvane mai intai urca-te la volanul hondei.icearca sa conduci prin oras cu ntersectii cu tot si apoi iesi in afara si calca pe acceleratie pana se opreste piciorul pepodea.fa asta si apoi mai vorbim

  18. traian says:

    stiu dc vb asa .sau poate nu ati mers cu avensis-ul.nu cred ca exista comparatie( la motorul diesel 2l )bune si mazda si acordul,dar cred ca nu se compara cu avensis-ul

  19. sebi says:

    pt giovany : daca vrei masina pan in 20.000 cauta un BMW 325i sau 320i ca gasasti. si iti spun ca asa senzatii nu mai gasesti la nici o alta masina. asculta-ma pe mine ca asa am facut si eu si mi-am tunat motorul si am 231 de cp la 2.5 si la demaraje intri in scaun de nu mai iesi… si viteza se opreste undeva pe la 250… daca vrei ceva tare, lasa golfu GTI ca e mic copil… cat despre Accord, tot respectul, mi-as da BMW-ul pe asa ceva…

  20. Udo says:

    Discuta acum despre aceasta masina si pe :
    http://www.hondafan.ro

  21. Lexy says:

    Ceea ce trebuie evidentiat este ca Accord-ul este o masina remarcabila mai ales ca look dar si ca performante iar la capitolul disel chiar exceleaza pe langa alte masini.Cu Avensis-ul nu se compara deoarece numai ca look si Acoord-ul da clasa, la performante nu stiu cum sta si daca exista Avensis diesel iar Mazda 6 ramane iarasi alta bijuterie de masina..Din pacate la ambele te omoara taxele…Am mers cu un Accord diesel full options-e superb!Nu degeaba sn bmw-ul japonez.Si la banii astia exceptand renumele mult cladit si mentinut accordul parerea mea face fata unui bmw si audi.Decat un bmw seria 1 full options la banii astia mai bine frumusetea de Accord..sau Mazda 6 (si 3 dar e la alta clasa).

  22. robert says:

    Vino pe forum, la Auto versus, sa discutam acolo, sa nu umplem aici cu comentarii despre alte masini. Fa un topic acolo…

  23. giovany says:

    avensis,accord sau mazda 6 ,astea erau optiunile mele…am mers cu mazda 6….asa si asa ,toyota are cineva dar nu prea se infige (motor 1,8)…deci ramane accordu.de aia intrebam daca stii cum merge cea pe benzina 2,4 sau macar aia de 2,0(cu toate ca e mai scumpa decat celelalte)

  24. robert says:

    O sa fie si drive-test Avensis. Oricum, daca esti fan al masinilor japoneze, o optiune interesanta, zic eu, este Mazda6. O sa fie un test si cu Mazda6, foarte curand.

  25. giovany says:

    as vrea sa faceti o comparatie intre toyota avensis si honda accord.(nu neaparat pe motorina).

  26. giovany says:

    am mers cu honda accord
    (cea pe motorina)intr un drive test.masinuta fuge bine rau. dar sunt intr o dilema, cum o merge cea pe benzina aia de 2,4 (190 cp)pt ca sunt in cautare de o masina mai sport tinereasca si cu ceva cai ,pana in 20 000 euro cip(inafara de golf 5 gti) ?

  27. robert says:

    Costin, prima observatie este corecta si rectificam, era vorba de treapta a V (se pare ca pana la urma vom schimba redactorul…). Nu scrie nicaieri ca are 4 zone de aer conditionat, ci doar ca exista reglare separata fata-spate, ceea ce este real (poate modelul tau pe benzina nu are si in spate). Chestia cu pretul, si eu sunt de parere ca e mare, de altfel m-am exprimat la mai multe modele (inclusiv Audi A4) in acest sens. Adica la banii astia poti avea si optiuni mai avantajoase de la alte marci. Masina este remarcabila, totusi, ca design si comportament. Chiar as fi curios daca poti sa ne dai mai multe detalii, ca posesor, daca ai avut probleme, ceva, daca esti multumit pana la urma…

  28. costin says:

    1. nu are 6 viteze, ci doar 5. 2 nu are 4 zone de aer conditioant ci doua (stanga – dreapta)3.pretul este mare, indiferent cum il privesti. varianta pe benzina, cea de 155CP este 17k CIP. deci diferenta de 6k nu o scoti nici in 1.000.000 km. inca nu merita. daca mai scade pretul cu 10, 15% poate. un posesor de accord de 155CP

  29. IonutzM says:

    mie imi place site-ul!

    p.s.:astept un raspuns de la voi despre rugamintea postata la ford mondeo 2.2tdci ;

  30. robert says:

    Si, fiindca ai pus doua posturi, o sa mai pun si eu unul: daca te urci si conduci o Honda Accord, cand te dai jos ai senzatii de Mercedes E, Audi A6 si chiar BMW seria 5.
    Nu am scris eu articolul, insa chestia cu “afoni” m-a cam atacat… Nici nu stiu de ce, mai ales ca se refera la cei care nu au ureche muzicala…
    Oricum, asa afoni, cum spui tu, suntem corecti. Nu vom sterge posturile tale, pentru ca observatia a fost corecta. Inainte de a caracteriza, incearca, totusi, sa vezi si lucrurile bune din site.

  31. robert says:

    Da, ai dreptate Razvan, am editat articolul. Insa la comparatia de consum, redactorul a incadrat bine masina, doar la spatiu l-a cam luat valul…
    Apropo de Logan, insa, rusinica ti-o iei tu… Adica Logan se incadreaza ca dimensiuni, fara probleme, in clasa compacta (adica la Golf, Astra, A Klase, chiar si A3). Sigur, nu se pot compara ca masini, insa conform metologiei de incadrare in clasa (mai exact ampatamentul – sunt sigur ca pe asta nu o stiai…), se incadreaza in clasa compacta.

  32. Razvan says:

    Cum ar suna asta :))
    Oferta de spatiu A DACIEI LOGAN plaseaza berlina japoneza la nivelul concurentei germane, reprezentata de Golf, Astra, A Klase, shi poate chiar seria 1 de la BMW shi A3 de la Audi :))))
    Schimbati Redactorul :))))

  33. Razvan says:

    O mare aberatie a vostra (rushine, nicaieri in lume Honda Accord nu e comparata cu a6 shi seria 5 clasae etc.. SUnteti afoni. Nici macar Honda nu a urmarit acest segment prin Accord.
    Accord este in segmentul Passat, Vectra, Avensis, Primera etc.
    RUSINICA :))

Leave a Reply to AL3X-LEX Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.