MG ZR este o masina de sport ce se adreseaza puristilor, celor pentru care sunetul motorului, al esapamentului si acceleratia “in forta” sunt elemente vitale. Am descoperit mitul si semnificatia inscriptiei 160 VVC intr-un drive-test complet cu un MG ZR. Temuta sigla VVC atrage atentia ca sub capota se afla un motor deosebit, ce impune respect: 1,8 l aspirat de 160 CP! Trebuie sa priviti cu admiratie automobilul ce poarta aceasta sigla? Raspunsul este: da!
Disponibil de ceva vreme si in Romania, MG ZR reprezinta viziunea “conservatorilor” ingineri englezi, despre cum trebuie sa arate si sa se comporte, un automobil sport din clasa compacta. ZR este rezultatul unei idei simple, ce se bazeaza pe introducerea unui motor “dopat” pe o caroserie usoara, sustinuta de un tren de rulare nu foarte complex, dar orientat spre sport si deloc spre confort.
Consecinta directa a greutatii reduse (1070 kg), raportul kg/CP are o valoare foarte buna (6,7), permitand obtinerea unor performante dinamice deosebite: 210 km/h viteza maxima si 0-100 km/h in doar 7,4 s.
Vopsit galben “lamaie” si musculos ca un atlet pe block-start, ZR te “imbie” cu un interior spartan, sportiv, fara o finisare de calitate: strict pentru pasionati. Detaliile fac legea: comutatoare model invechit dar amplasate ergonomic, volan de curse, imbracat in piele galbena, elemente din bord si manerele usilor pictate in culoarea caroseriei. Scaunele au o buna sustinere laterala si sunt dintr-o combinatie de piele cu stofa foarte placuta.
Odata pornit motorul, realizezi diferenta dintre masinile de sport englezesti si “restul lumii”… Impresiile sunt covarsitoare: zgomotos, propulsorul emana forta si te indeamna la drum. Si nu oricum! MG ZR este un model cu care nu poti merge incet! Nici un sofer nu se poate abtine! Cutia de viteze este dura, dar cu rapoarte scurte, chiar si in treptele superioare de viteza. Fara eforturi deosebite atingi 215 km/h, indicati pe bord, dar la 7000 rpm!
Masina nu prea are un regim de croaziera, motorul mergand destul de turat (circa 4000 rpm la 130 km/h, treapta a V-a), iar fiecare apasare a pedalei de acceleratie iti “strica” ritmul. Peste 4000 rpm, motorul “urla” sportiv, inghitind combustibil prin cele 16 supape cu VVC (Variable Valve Control).
Consumul ramane modest, cu o medie de doar 7,5 l la suta, indicata de constructor. In test, a sarit de 9,5 l/100 km, explicabil insa prin conducerea “in exclusivitate” sportiva de care a beneficiat.
Oarecum sarac in dotari standard si optionale, MG ZR nu este totusi slab echipat. ABS si EBD sunt oferite standard, impreuna cu instalatia de aer conditionat manual, difuzoare fata-spate, geamurile actionate electric si alarma perimetrica, cu imobilizator electronic. Pentru siguranta sunt prevazute airbag-uri frontale pentru sofer si pasagerul din dreapta.
Tot standard, MG ZR ofera jantele din aliaj usor de 17” “Straights”, faruri de ceata si oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite. Lista de optionale ramane foarte scurta, cu accesorii gen “trapa actionata electric” sau “sistem de avertizare la parcare”, iar sistemul de navigatie, propus la 1824 Euro CIP, devine de-a dreptul “exotic” pe MG ZR, masina eminamente sportiva.
Desi pretul de 15871 Euro CIP (cu reducere!) pare prohibitiv, totusi MG ZR poate fi o excelenta masina de antrenament si recunoastere pentru pilotii de raliu, sau chiar o buna “baza” de plecare in sportul auto. Cu un minim de preparare, ZR are toate sansele de a se impune in categoria “doua roti motrice”. O utilizare cotidiana, urbana, nu este chiar pe placul lui ZR, cu o garda la sol foarte joasa. Terenul favorit ramane cel al curselor, fie ele si de strada! Sigur, doar cele legale!
MG ZR 1,8l 16V | ||||
Motor | 1,8l 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1796 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 160/7000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 174/4700 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4010/1690/1400 | |||
Masa proprie (kg) | 1070 | |||
Portbagaj (l) | – | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 7,4 | |||
Viteza maxima (km/h) | 210 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,5 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 9,5 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 15 871 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |