MG ZR 1,8l 16V

Marca a grupului Rover, MG nu se lauda cu o prezenta foarte intensa pe soselele noastre, insa aparitia sporadica a acestui “pur-sange” englez infioara orice cunoscator, amator de sport auto. Desi in aparenta modelul ZR pare un Rover 25 3 usi, modificat, realitatea este cu totul alta. MG se ocupa cu producerea de masini sport plecand de la modele Rover, dar MG nu este doar un Rover mai sportiv, iar ZR nu face exceptie.

MG ZR este o masina de sport ce se adreseaza puristilor, celor pentru care sunetul motorului, al esapamentului si acceleratia “in forta” sunt elemente vitale. Am descoperit mitul si semnificatia inscriptiei 160 VVC intr-un drive-test complet cu un MG ZR. Temuta sigla VVC atrage atentia ca sub capota se afla un motor deosebit, ce impune respect: 1,8 l aspirat de 160 CP! Trebuie sa priviti cu admiratie automobilul ce poarta aceasta sigla? Raspunsul este: da!

Disponibil de ceva vreme si in Romania, MG ZR reprezinta viziunea “conservatorilor” ingineri englezi, despre cum trebuie sa arate si sa se comporte, un automobil sport din clasa compacta. ZR este rezultatul unei idei simple, ce se bazeaza pe introducerea unui motor “dopat” pe o caroserie usoara, sustinuta de un tren de rulare nu foarte complex, dar orientat spre sport si deloc spre confort.

Consecinta directa a greutatii reduse (1070 kg), raportul kg/CP are o valoare foarte buna (6,7), permitand obtinerea unor performante dinamice deosebite: 210 km/h viteza maxima si 0-100 km/h in doar 7,4 s.

Vopsit galben “lamaie” si musculos ca un atlet pe block-start, ZR te “imbie” cu un interior spartan, sportiv, fara o finisare de calitate: strict pentru pasionati. Detaliile fac legea: comutatoare model invechit dar amplasate ergonomic, volan de curse, imbracat in piele galbena, elemente din bord si manerele usilor pictate in culoarea caroseriei. Scaunele au o buna sustinere laterala si sunt dintr-o combinatie de piele cu stofa foarte placuta.

Odata pornit motorul, realizezi diferenta dintre masinile de sport englezesti si “restul lumii”… Impresiile sunt covarsitoare: zgomotos, propulsorul emana forta si te indeamna la drum. Si nu oricum! MG ZR este un model cu care nu poti merge incet! Nici un sofer nu se poate abtine! Cutia de viteze este dura, dar cu rapoarte scurte, chiar si in treptele superioare de viteza. Fara eforturi deosebite atingi 215 km/h, indicati pe bord, dar la 7000 rpm!

Masina nu prea are un regim de croaziera, motorul mergand destul de turat (circa 4000 rpm la 130 km/h, treapta a V-a), iar fiecare apasare a pedalei de acceleratie iti “strica” ritmul. Peste 4000 rpm, motorul “urla” sportiv, inghitind combustibil prin cele 16 supape cu VVC (Variable Valve Control).

Consumul ramane modest, cu o medie de doar 7,5 l la suta, indicata de constructor. In test, a sarit de 9,5 l/100 km, explicabil insa prin conducerea “in exclusivitate” sportiva de care a beneficiat.

Oarecum sarac in dotari standard si optionale, MG ZR nu este totusi slab echipat. ABS si EBD sunt oferite standard, impreuna cu instalatia de aer conditionat manual, difuzoare fata-spate, geamurile actionate electric si alarma perimetrica, cu imobilizator electronic. Pentru siguranta sunt prevazute airbag-uri frontale pentru sofer si pasagerul din dreapta.

Tot standard, MG ZR ofera jantele din aliaj usor de 17” “Straights”, faruri de ceata si oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite. Lista de optionale ramane foarte scurta, cu accesorii gen “trapa actionata electric” sau “sistem de avertizare la parcare”, iar sistemul de navigatie, propus la 1824 Euro CIP, devine de-a dreptul “exotic” pe MG ZR, masina eminamente sportiva.

Desi pretul de 15871 Euro CIP (cu reducere!) pare prohibitiv, totusi MG ZR poate fi o excelenta masina de antrenament si recunoastere pentru pilotii de raliu, sau chiar o buna “baza” de plecare in sportul auto. Cu un minim de preparare, ZR are toate sansele de a se impune in categoria “doua roti motrice”. O utilizare cotidiana, urbana, nu este chiar pe placul lui ZR, cu o garda la sol foarte joasa. Terenul favorit ramane cel al curselor, fie ele si de strada! Sigur, doar cele legale!

 MG ZR 1,8l 16V 
 Motor1,8l 16V 
 Tip4 cilindri in linie 
 Capacitate cilindrica (cmc)1796 
 Putere maxima (CP/rpm)160/7000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)174/4700 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4010/1690/1400 
 Masa proprie (kg)1070 
 Portbagaj (l) 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)7,4 
 Viteza maxima (km/h)210 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,5 
 Consum mediu in test (l/100 km)9,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP15 871 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

15 Responses

  1. Marius says:

    Salut colegi am si eu mg-zr160 , nu e de lasat , trage de toti cp , e o jucarie nervoasa . dar din pacate am unele probleme financiare si trebuie sa o vand . daca e cineva interesat eu sunt din constanta 0765383351

  2. doryn says:

    sunt fericitul posesor al unui rover 200 1.4 16v 103 cp senzatia traita de la 60_la 140 nu poate fi descrisa .te impinge in scaun.chiar si dupa 10 ani si 200.000 de km. lasa mult in urma masinile din clasa ei.bun roverul asta.

  3. golf 4 tdi says:

    cristi fa si golf 5 gti daca te tine si sa ne spui si noua rezultatu 😀

  4. cristi says:

    multi vb aiurea…..nu stii pana nu o conduci!!!eu am una de 160 si rupe tot,am facut clio sport de 170 cai,si multe altele,e tare tare!!ca si fiabilitate nota 10

  5. GGHJ says:

    M en G si Melanii stupid carrr

  6. atty says:

    mai bine un golf 3

  7. bogdan says:

    eu am mg zr si stiu ce inseamna conduc masini de curse si fac drive test la vw,este o masina super barbateasca,numai dupa ce va dati o tura cu ea o sa stiti ce inseamna 160 cp englezesti

  8. Necunoscator says:

    Oameni buni, Dl Gaty vb si dansul ca sa se afle in treaba! Poate ca si eu intrucat n-am avut placerea de a ma plimba cu un clio sport.M-am dat insa cu ZR si concluzia a fost ca-si merita toti banii. Fanii Leon vor spune ca si eu vorbesc in necunostinta de cauza….poate asa este! Admit asta numai de la fanii lui Leon FR(care, saracii, au probleme cu controlatul masinii peste anumite ture :)) ).Ca sa concluzionez : Nu stiu daca MG este cea mai rapida masina din clasa ei (ma uit si la R32 si ma uit si la Leon), nu stiu ce e incearca sa marketeke renoul ca fiind o masina sport, tot ce stiu e ca MG-ul nu e masina care sa se lase prea usor.P.S. Cat mai dureaza oare pana ca masinile din clasa sport sa fie comparate cu nu stiu ce versiune de Logan?Daca mai traiesc pana atunci , rog moderatorii sa ma contacteze sa scriu articolul: “Un Logan diesel, plin de varza , bate Audi S3”,sau “Porsche pierde teren in fata lui Clio”. Suntem penibili!No offense firmelor care nu sunt citate aici si care echipeaza masinile sport cu motoare sport (ma gandesc in mod special -nu neaparat in ordinea enumerata- la BMW,Mercedes,tot grupul FIAT >= Stilo,Mitsubishi,Mazda, SAAB,SUBARU,Peugeot, Vauxall si lista poate continua …).

  9. ocealan says:

    baieti,ca sa va dati o parere despre acest MG ZR160 trebuie intai sa-l conduceti.e o senzatie extraordinara.

  10. Alex says:

    la o putere de 160 CP si 7000 de rpm eu zic ca viteza de 210km/h e prea mica parerea mea

  11. Nautilus says:

    La cat de urat e Clio Sport, prefer MG… 😀

  12. andrei says:

    ce sa zic de masina? super mega benga! dar totusi o Toyota Corolla Ts Sport cu 200cp cu motor tot de 1.8l te-ar face cu adevarat sa-ti iei zborul…nu stiu cam care e viteza maxima pt modelul de 1.8l

  13. robert says:

    Pentru feeling de curse, merg pe MG. Cei care se dau la curse stiu de ce…

  14. sebi says:

    masina tare, care nu te dezamageste… dar putea sa fie mai performanta… macar 180 de cai. sau sa treaca de pragul celor 200 de CP

  15. Gaty says:

    Eo zik k de bani astea mai bine iti iei un clio sport. Care e mult mai performant la toate capitolele.

Leave a Reply to Gaty Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.