Mitsubishi Pajero LWB 3,2l DI-D Intense A/T

De departe, Mitsubishi Pajero ramane un tot-teren legendar pe meleagurile noastre, atat prin performantele deosebite pe care le are, cat si prin statutul pe care l-a oferit detinatorilor sai. Sa fii proprietarul unui Pajero era clar un semn de potenta financiara, nu conta ca erai scapatat de mult… Multi ani a fost simbolul puterii, fiind printre primele masini tot-teren adevarate intrate in Romania, alaturi de nu mai putin celebrul Jeep Grand Cherokee.

Trecut prin facelift-uri succesive, Pajero ramane asezat pe scheletul care i-a asigurat succesul in cursele auto, chiar daca acum formele i s-au indulcit putin. Parasocuri masive, faruri cu geam clar si praguri cromate, acestea sunt elementele care il evidentiaza pe Pajero la partea de design. Impresia de forta si robustete pe care o degaja masina este colosala, si datorita dimensiunilor generoase (cu usa spate deschisa, Pajero depaseste 6 m lungime), dar si din pricina motorului diesel special studiat pentru a face fata masei proprii ridicate.

Daca era simbol al luxului si puterii, nici exemplarul de fata nu putea sa faca nota discordanta; de fapt, pe piata romaneasca, Pajero nu se vinde cu dotari optionale, ci “cu dotarile optionale standard”. Imi place expresia: “optionale standard”… Ce inseamna in practica, veti afla in randurile urmatoare.

Standard, Pajero ofera servodirectie, geamuri actionate electric, aer conditionat automat cu reglaj separat pentru locurile fata si spate, imobilizator electronic, proiectoare pentru ceata, scaune fata si volan reglabile pe inaltime, bancheta – al doilea rand, rabatabila 60:40, bancheta – al treilea rand, rabatabila si retractabila in portbagaj.

Trebuie sa punem un punct si revenim: jante aliaj 17” x 5 buc (deci si rezerva), pneuri 265/65R17 H/T, volan reglabil pe inaltime, sistem de control al stabilitatii MASC (Mitsubishi Active Stability Control) si sistem de control al tractiunii MATC (Mitsubishi Active Traction Control), sistem de franare cu ABS (sistem anti-blocare) si EBD (distributie electronica a fortei de franare).

Normal, la o masina destinata conditiilor grele, gasim incalzitor combustibil, cruise control (pilot automat), display central multifunctional RV Meter (indica temperatura exterioara, data si ora, directia fluxului de aer, informatii ale sistemului audio, compas, barometru si altimetru).

Cand vine vorba de lux, Pajero se lauda cu sistemul audio cu radio – CD si 6 incinte acustice, pachetul lux – bord si volan cu insertie lemn, volanul si schimbatorul de viteze imbracate in piele, trapa cu actionare electrica, geamuri fumurii (cele laterale spate si luneta) si eleron in culoarea caroseriei pe usa spate.

In plus, exista oglinzi exterioare actionate, incalzite si rabatabile electric, cromate, spalator de faruri cu presiune, inchidere centralizata cu telecomanda, airbag-uri frontale si laterale pentru locurile din fata, sine longitudinale pe plafon, tapiterie din piele, scaune fata incalzite, scaun sofer si pasager cu reglare electrica.

Cutia automata are cinci trepte, insa poate fi comandata si manual, in sistem secvential. In mod normal, Pajero foloseste tractiunea pe doua roti, pentru economie de combustibil, care face fata si in teren greu dar uscat. Pentru drumuri mocirloase, sau unde apa este prezenta din abundenta, cu un levier se comuta in modul 4H (4×4). Pentru conditii extreme, calitatile masinii sunt recunoscute, iar cu levierul in pozitia 4HLC sau 4LLC, se pot obtine viteze de rotatie foarte reduse, cu ajutorul carora se pot aborda rampe de 35 de grade si se poate trece prin vaduri de 60 cm.

La fel ca in cazul concurentei (Nissan Patrol, Toyota LandCruiser) motorul este zgomotos in habitaclu, in primele trepte de viteza, dar si la viteza mare. Nu este usor sa ascunzi zgomotul unei uzine de forta ce poate propulsa “monstrul” de peste doua tone la 170 km/h! Consumul in regim de tractiune 2×4 s-a situat in jurul valorii de 11,9l, dar in conditiile in care am atins si viteza maxima, in timpul testului.

Cu un pret CIP de 35 650 euro, Pajero nu este un autoturism tot-teren ieftin, dar ofera performanta, lux si un statut pe care cei mai multi dintre noi doar il viseaza. Garantia oferita la achizitionarea unui Pajero nou este de 36 de luni sau 100 000 km.

Caroserie
+ Design reusit, calitatea asamblarii si a vopsirii, finisare
– Linie oarecum asemanatoare cu Toyota Landcruiser

Habitaclu
+ Dotari de lux, ergonomia comenzilor, dotari optionale de top
– Lipsa capabilitate MP3 a sistemului audio

Confort
+ Confort excelent la rulare pe drumuri bune
– Acces destul de greoi in interior, datorita inaltimii mari a pragurilor

Motor/Transmisie
+ Ansamblu motor/cutie viteze corespunzator, performant si relativ economic
– Propulsor zgomotos in primele trepte si la turatie mare

Tinuta de drum
+ Comportament rutier bun, chiar si la 170 km/h, dar mai ales în teren greu
– Atentie la virajele abordate rapid, masa mare a masinii si tractiunea spate pot provoca surprize neplacute

Siguranta
+ Pachet de siguranta pasiva compus din 4 airbag-uri, fixari ISOFIX
– Putea avea mai multe airbag-uri

 Mitsubishi Pajero LWB 3,2l DI-D Intense A/T 
 Motor3,2l DI-D 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)3200 
 Putere maxima (CP/rpm)160/3800 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)373/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4830/1895/1855 
 Masa proprie (kg)2155 
 Portbagaj (l) 
 Garda la sol (mm)230 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)13,8 
 Viteza maxima (km/h)170 
 Consum mediu declarat (l/100 km)10,5 
 Consum mediu in test (l/100 km)11,9 
    
 Preturi  
 Pret CIP35 650 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. ion says:

    am si eu un mitsubishi sport pajero din 2006.
    Am cuplat diferentialul pe 4×4 low si cand am vrut sa-l decuplez punand maneta pe 0 mi-a ramas la bord aprins indicatorul cu 4×4.Am mers cu el cam 10 km cu viteza mai mare de 60 km/ora si la un momentdata am simtit miros de ulei incins.
    Poate cineva sa imi spuna de ce nu s-a decuplat? si de ce mirosea a incins?

    Va multumesc!

  2. Gicu says:

    Buna ziua tuturor. Iubiti masinile ! Ce ne-am face fara ele? Cineva zicea ca, cea mai buna masina e masina ta. Pt Mircea MS si adryan : cred ca stiu ce are pompa de injectie!

  3. Vaduva says:

    Daca ai gume si experienta Outlanderul te scoate pe mine m-a uluit am imagini cu trasee din Bucegi ,unde nu credeam ca mai ies e adevarat ca nu sunt finisate ca cele de productie germana,dar Q7,x5,Santa-Fe,Tiguan ,nu sunt decat pt asfalt sa lase namolul pt cunoscatori iar Mitsubishi face tractiune integrala inca di 1935 ,iar alti au facut primele lor suvuri tot cu aj lui Mitsubishi,ex Hiundai 1995,citroien si altii,pana si jeep cherocke e slab am ex pe of-rod casa nu uit de veritabilul Patrol asta ca sa nu fiu acuzat ca sunt subiectiv astept comentarii!

  4. Vaduva says:

    Am un Mitsubishi Outlander,acum am avut Tuareg,varza in of-rod iar Pajero va fi urmatoarea este cu mult peste alte masini si chiar si amea e peste alte masini cu pretentii,pacat ca nu am reductor si chiar asa am trecut prin namoale serioase unde x5 sau tuareg te lasa in aratura Mitsubishi merita renumele!

  5. adryan says:

    Pt mircea am o pompa noua inca in cutie..si mihaela are o mare dreptate. MIRCEA zi mi ce are pompa?

  6. fishtish says:

    Va rog nu mai comparati Lada Niva cu Pajero.O fi trecand ea pe unde nu trece Pajeroul…da la Pajero chiar nu trebuie sa ai trusa de scule in portbagaj si cunostinte despre mecanica prea mari(sa nu vorbim de piese de schimb).Orice producator putea scoate un sasiu cu 4 roti un motor si o cutie de viteze…ideea e…la pretul unui Pajero…nu primesti de la alt producator o masina atat de fiabila luxoasa…si mai ales cu un potential off road atat de mare. Exista si Land Cruiser…G class…da la ce preturi? Si inca o chestie…Cu un pajero poti tracta 3,2 tone…cu o Lada niva…sunt curios ce poti face. Cum stai intr-o Niva…cum stai intr-un pajero….Nu te intereseaza luxul…DA tot ce trece de 1000 de km…te rupe.

  7. mihaela says:

    Mitsubishi Pajero 3.2 did,scurt la doua usi,este o masina foarte tare,atat off-road cat si stradal.Masina pe care o am este full option,impecabila.nu am sa-i reprosez nimic.Adevarul e ca este o masina adevarata si cine are bani merita sa si-o cumpere.

  8. MirceaA says:

    Am un Pajero Sport dim 2002. Super masina. O singura problema la 38000 km i s-a spart ambreiajul dintr-un defect de fabricatie… in rest NIMIC, nici macar un bec n-am schimbat.

  9. razvan says:

    Confirm ca Lada Niva nu sufera comparatie din pct de vedere al capacitatii de trecere decit cu Defenderul scurt.Restul sunt de fite.Partea cu confortul si luxul e altceva,dar referindu-ne strict la accesibilitate nu joaca la aceeasi categorie.Pajero se rupe unde Lada nici nu baga in seama.

  10. sergiu says:

    parerea mea e ca nimic nu se compara cu mitsubishi, fie el din orice an dar are o reputatie de nedoborat, tot respectul pentru proprietarii de mitsubishi, si sa nu uitam k mitsubishi e masina nr. 1 in lume raportata pret-calitate

  11. MirceaMS says:

    Io mi-am luat de curand un 3,2 di-d din 2001, full extra cu 120mii km la bord cu 22mii euro. Dar am o problema la pompa de injectie si astia de la service autorizat din Mures ridica din umeri. Si ei la randul lor trimit pompa in Ungaria. In tara asta chiar nimeni nu-i meserias? Imi da cineva ceva sfaturi???

  12. MirceaMS says:

    Io mi-am luat de curand un 3,2 di-d din 2001, full extra cu 120mii km la bord cu 22mii euro. Dar am o problema la pompa de injectie si astia de la service autorizat din Mures ridica din umeri. Si ei la randul lor trimit pompa in Ungaria. In tara asta chiar nimeni nu-i meserias? Imi da cineva ceva sfaturi???

  13. luiza says:

    am o intrebare…..daca e cinevaq pe faza…un pajero 2001 3.2, 130.000km, cutie autom..cum e???si cam cati bani ar face?????

  14. ionut says:

    de pajero 3,2 di-d,nu zice nimeni nimic?
    eu am unul 2002 cu c.v. manuala si unul cu 2001 cu c.v. tiptronic.Sunt foarte multumit de ambele atat pe asfalt cat si pe “deal”.Cu aia manuala am “luat” 190kmh,iar celalta 160.
    In materie de offroad,daca nu ai gume adecvate,te bate si Aro

  15. ionut says:

    de pajero 3,2 di-d,nu zice nimeni nimic?
    eu am unul 2002 cu c.v. manuala si unul cu 2001 cu c.v. tiptronic.Sunt foarte multumit de ambele atat pe asfalt cat si pe “deal”.Cu aia manuala am “luat” 190kmh,iar celalta 160.
    In materie de offroad,daca nu ai gume adecvate,te bate si Aro

  16. ionut says:

    de pajero 3,2 di-d,nu zice nimeni nimic?
    eu am unul 2002 cu c.v. manuala si unul cu 2001 cu c.v. tiptronic.Sunt foarte multumit de ambele atat pe asfalt cat si pe “deal”.Cu aia manuala am “luat” 190kmh,iar celalta 160.
    In materie de offroad,daca nu ai gume adecvate,te bate si Aro

  17. Daniel says:

    si fie vorba de apatament si latimea masinii este cam mare dar exista si versiunea cu 2 locuri. fiecare intelege altceva
    prin offroad extrem. eu am un Pajero din 97,motorul este din Italia,nou si sincer va spun k nu m-a lasat la greu. depinde ft mult ce gume aveti pe el

  18. Daniel says:

    parerea mea este k tot mai bun este Pajero. si vreau sa il contrzic pe cel care zice k Pajero-ul care a casigat competitia si cel de serie nu au nimik in comun. nimic personal dar habar nu ai ce vorbesti. intr-a adevar nu are aceleasi performante k cea de raliu pt k trebuie sa fie si o masina de familie dar tine minte prietene k (scrie si mai sus undeva) Pajero a catigat 12 victorii consecutive la cel mai dur raliu Paris Dakar. Niva,Patrol si Landcruiser ce a castigat?

  19. bogdan says:

    io am un pajero sport de vreo doua luni si sunt f multumit. e o masina cu adevarat frumoasa. cui nu ii place nu are bani sa o cumpere. e neagra si e superba si am facut si off road extrem si a fost super si nu a facut figuri chiar deloc. pe asfalt nu prea are viteza, am prins max 151, in rest… bafta la toti care o au!!!

  20. alx99 says:

    Pajero Sport nu e SUV, Zolko.Pajero este SUV.Pajero Sport e pe p;latforma lui L200 si e o super masina.Pajero Suv-ul este o mare chiftea.Cat priveste partea cu Dakarul, mai lasati reclamele si competitiile.Pai daca Renault e multiplu campion la F1,inseamna ca Renault megan e vreun Audi A4?

  21. dan says:

    In sfarsit Mircea un om cu capul intre urechi. Unii chiar inghit toata galusca care se transmite prin reclame. Si Zolko vad ca nu incearca sa amestece uleiul cu apa. Se uita la ce compara inainte sa compare. Laurentiu : vina poate fi a nimanui. Niva e masina de off-road veritabil. Parerea mea e ca e printre putinele masini de serie cu care poti sa te bagi pe off-road direct din magazin. Si inca un amanunt parca de o Niva nici nu iti e asa de mila ca de un Pajero.

  22. Mircea says:

    Sper sa nu se posteze de doua ori 🙂 .
    Vina era a cauciucurilor si a soferului .
    Nu exista masina absoluta . Exista masini care se pot “mula” pe pretentiile soferului . Un Suzuki Vitara bate la fund Pajero , Land-Cruiser sau Patrol , in off-road . In ciuda acestui fapt ,nu mi-as lua Vitara ,dar as cumpara oricand una din celelalte trei . Vina este a ampatamentelor si ecartamentelor mari . din aceasta cauza , capacitatile de trecere sunt reduse . O masina 4×4 este un compromis . Depinde pentru ce iti trebuie . Eu , de exemplu , vreau o masina mare . Din cauza asta as prefera Patrol .Altii vor una eleganta si prefera Land-Cruiser . Pajero este o masina foarte buna , insa nu este facuta pentru off-road extrem . Asta nu inseamna ca nu este extraordinara in off-road normal . Consolele destul de mari ( mai ales pe spate ) , o depuncteaza . Masinile care au terminat Dakarul nu au nimic in comun cu cele care se vand la dealeri . Poate doar numele de marca . E drept ca o parte din tehnologia folosita in competitii este preluata in productia de serie ,dar aici se opresc comparatiile .
    Niva este o masina super in off-road , din cauza transmisiei robuste si a dimensiunilor reduse . Asta nu inseamna ca se poate compara cu un Pajero .

  23. Laurentiu says:

    Seful meu are un Mitsubishi Pajero si a trebuit intr-o zi sa urcam pe un munte la un releu.Spre rusinea masinii(sau a lui?) nu am putut urca.Asa ca m-am dus acasa si am luat Lada Niva care e tot a lui(a firmei).Am urcat cu Lada de parca mergea pe asfalt.A cui o fi vina? A masinii sau a sefului meu?

  24. alin tudorancea says:

    Stimate Domn,

    Firma noastra comercializeaza elemente de tuning marca ANTEC, din INOX 100%, cu aprobarea TUV, fabricate in Germania, la cele mai avantajoase preturi. Putem echipa toata gama de modele 4×4 si SUV ale marcii Dumneavoastra. Dorim o colaborare cu Dumneavoastra in sensul furnizarii acestor echipamente clientilor care doresc montarea lor pe masini.
    Daca sunteti interesat, nu ezitati sa ma contactati la aceasta adresa de e-mail.

    Va doresc o zi buna.

    Alin Tudorancea
    General Manager
    Sc.MM96 SERV.srl

  25. silviu says:

    un singur lucru vreau sa va spun,si anume ca pajero e una din cele mai robuste si fiabile autoturisme tot-teren din lume.va dau niste argumente pe care nici o masina nu le are:a castigat raliul paris-dakar,cel mai dur din lume de 11 ori in decurs de 27 de ani,e nr unu la vanzari in rusia,ucraina,turcia,grecia,germania,marea britanie si romania.concluzia…..no comment!

  26. zolko says:

    1. Land Cruiser = JEEP
    2. Pajero Sport = SUV

    Cu toate ca am dori sa facem o comparatie, nu prea putem, fiecare este foarte bun in categoria lui.

  27. mircea says:

    Ca performante off-road si fiabilitate,cea mai buna tot Toyota Land Cruiser e!

  28. nissan patrol says:

    Ba ciocoflenderilor,cand va veti urca intr-un NISSAN veti plange dupa banii aruncati pe mitsupisi

  29. adrian says:

    Si eu stiu cum e un Pajero Sport il am de 2 ani taranul ala cu ims nici na auzit de asa ceva taranu` tot taran e.

  30. Codrut says:

    Stiu cum e un Pajero Sport 2,5 pentru ca-l am de 2 luni. Nu se compara cu nici un autoturism, merge excelent, consum maxim 12l si viteza 160 prinsa iar dupa carte 150. In rest astept intrebari?

  31. cosmin says:

    Am uitat nu are gram de rugina nicaieri>si e din 1995 caroseria cu inox pe dedesupt(pt curiosi)

  32. Cosmin says:

    Mai ROMANE traditional nu injura o masina daca nu ai condus-o, eu am un Pajero din 1995 cu motor nou din2001 si sa stii ca merge impecabil si nu are probleme, iar ca performante confort nu se poate compara cu nici o masina facuta la noi sau cu IMS lui tactu.
    Te-as plima o tura, ca sa iti schimbi atitudinea daca nu cunsti masina nu comenta.
    Pe orice drum putine masini ii stau in fata, inclusiv pe asfalt.

  33. latrau roman says:

    ce rabla!IMSu lu tataIE E MULT MAI BENGOS si costa mult mai putin!

Leave a Reply to Vaduva Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.