Nissan Murano 3,5l V6

Dupa ce a cucerit America, crossover-ul Murano de la Nissan, comercializat acum si in Romania, se inarmeaza cu peste 300 de atuuri, pentru a fi pe placul clientilor europeni. Caracterizat de constructor ca fiind un 4×4 urban sportiv, Murano ofera un interior spatios, cu cinci locuri, pozitie inalta de conducere, specifica unui SUV, performante, confort si manevrabilitate, demne de o berlina de lux.

Beneficiind din plin de progresele facute de Nissan in domeniul motoarelor si transmisiilor, Murano este dotat cu un motor puternic de 3,5 l V 6 234 CP – castigator al titlului “Motorul anului’ in SUA, 2003. Pentru cutia de viteze automata, Nissan a adoptat o solutie inedita: transmisia “fara trepte”, comandata de computer, denumita “transmisie cu variatie continua”, ce are ca rezultat ameliorarea confortului, prin eliminarea socurilor specifice schimbarilor de viteza, caracteristice cutiilor automate conventionale, cu trepte.

Pentru un condus sportiv, Nissan a adaugat transmisiei o comanda manuala secventiala. Prin deplasarea inainte sau inapoi a schimbatorului de viteze, pot fi accesate sase trepte de viteza presetate.

Transmisia cu variatie continua (CVT) – utilizeaza o curea de antrenare si doua fulii; prin varierea dimensiunilor celor doua fulii, transmisia elimina “treptele” dintre viteze, mentinand motorul in interiorul plajei sale optime de putere. Se obtine astfel o acceleratie lina, o economie semnificativa de carburant si un nivel mai scazut al emisiilor.

O alta consecinta pozitiva este sporirea gradului de confort: urcarea unei pante mai lungi este insotita inevitabil de demultiplicari repetate, pe masura ce motorul incearca sa gaseasca puterea necesara.

Datorita transmisiei CVT, rotatiile motorului raman constante, autoreglandu-se uniform, pentru a asigura mentinerea momentului mecanic. Acest tip de transmisie reduce pierderile de putere in mai mare masura decat transmisiile automate conventionale, rezultatul constand in ameliorarea eficientei si acceleratiei.

Sistemul de tractiune ALL MODE 4×4 cu comanda electronica este dezvoltat de Nissan. Instalat prima oara pe X-TRAIL – si imbunatatit ulterior pentru Murano – sistemul ALL MODE garanteaza conducerea sigura si lipsita de probleme a automobilului, indiferent de conditii, atat pe sosea, cat si in afara ei, echipamentul electronic de ultima ora asumandu-si controlul oricaror aspecte legate de tractiune.

Desi este mai sofisticata decat sistemele 4×4 care echipeaza unele dintre masinile marcilor concurente, transmisia compacta ALL MODE este mult mai usoara.

In conditii normale, Murano opereaza cu tractiune pe fata, fapt care reduce pierderile de energie si atrage dupa sine o economie de carburant. Totusi, de indata ce este detectata o alunecare a rotilor, are loc activarea electronica a unui ambreiaj central, aflat in transmisia finala spate, iar tractiunea poate fi distribuita corect intre puntile fata si spate: cuplul maxim va fi distribuit in proportii egale intre partea din fata si cea din spate, sistemul dispunand si de un limitator de cuplu care impiedica transmiterea excesiva a cuplului catre rotile de spate.

Sistemul are doua moduri – Auto si Lock – care pot fi selectate prin intermediul unui comutator aflat pe plansa de bord. Prin intermediul sistemului Auto, senzorii care leaga Unitatea Electronica de Control (ECU) a motorului si franele cu sistem antiblocare monitorizeaza in permanenta deraparile rotilor si trimit automat semnale catre ambreiajul electromagnetic central, montat imediat in fata axului spate, pentru o distribuire corecta a cuplului.

Lasat in modul Auto, sistemul va compensa in mod automat efectul portiunilor alunecoase neasteptate ale soselei, cum ar fi cele cu noroi si frunze ude pe timp de toamna sau cele acoperite cu gheata.

La parasirea soselelor, Murano poate fi trecut si in modul Lock, impartind tractiunea 50/50 intre punti, pana la 30 km/h. Peste aceasta viteza, sistemul revine automat in modul Auto.

Tractiunea integrala reprezinta numai o parte a sistemului ALL MODE. Acesta include in plus si o gama larga de sisteme de control al tractiunii, denumite generic ESP+. In functie de conditii, vor fi activate sistemele ABS, EBD (Distributia electronica a fortei de franare), TCS (Sistem de control al Tractiunii), VDC (Control Dinamic al Vehiculului).

Pentru Europa, Nissan comercializeaza o singura versiune, cu echipare standard completa si echipamente de varf. Astfel, Murano este echipat cu sistem de navigatie, camera video color pentru marsarier, sistem audio Bose, climatizare, tapiterie din piele, scaune fata incalzite, CD player, trapa electrica, geamuri fumurii in partea din spate, jante din aliaj, faruri cu bi-xenon, cruise control, sistemul unic de navigatie tridimensional Birdview, dezvoltat de Nissan.

Postul de conducere beneficiaza de o atentie speciala: scaunul soferului este reglabil electric, pedalierul ajustabil, la acestea adaugandu-se oglinzile reglabile – toate trei avand functia memorare. La scoaterea cheii din contact, scaunul soferului se retrage pentru a facilita coborarea.

Elementele de siguranta pasiva incep chiar cu structura vehiculului. Fabricata dintr-un otel cu o inalta limita de elasticitate, caroseria reactioneaza in cazul unui impact ca o adevarata celula de supravietuire. De asemenea, Murano dispune de 6 airbag-uri cu doua trepte de umflare, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de efort pentru scaunele fata si centuri cu prindere in trei puncte pentru toate cele 5 locuri.

Fiind un vehicul cu tractiune integrala, Murano are o multime de caracteristici inscrise in zona sigurantei active, incepand cu pozitia inalta de conducere, sistemul ESP+ si terminand cu farurile bi-xenon.

Propulsorul de 3,5 litri V6 cu care este echipat Murano, provine din renumita serie VQ, dezvoltata de Nissan, si pe care Ward’s a catalogat-o in fiecare an de la debutul sau din 1994, ca apartinand “celor mai bune 10 motoare din lume”.

Propulsorul VQ este realizat de cea mai moderna fabrica de asamblare a motoarelor din lume – cea din Iwaki, Japonia – unde, in fiecare an, sunt produse mai mult de jumatate de milion de unitati. Acelasi motor pune in miscare o diversitate de vehicule cum sunt Nissan Altima, minivan-ul Quest si Pathfinder 4×4 din America de Nord… dar fanii din Europa il stiu mai bine ca izvorul de forta de sub capota puternicului 350Z.

Pe parcursul testului, nu am gasit foarte multe neajunsuri acestui autovehicul, poate principala nemultumire fiind legata de consumul de combustibil, destul de ridicat in trafic urban, circa 20 de l benzina, la 100 km parcursi. Cine are bani, nu ar trebui sa ezite, caci este, fara indoiala, una din masinile de referinta in clasa ei. Pretul CIP al Murano in Romania este de “doar” 37 500 euro.

Caroserie
+ Design superb, calitatea realizarii, aerodinamica
– Parasocuri vopsite, expuse la zgarieturi pe drumuri neamenajate

Habitaclu
+ Spatiu interior, nivel de echipare, design, tehnologii de varf
– Putea avea spatii de depozitare mai multe si mai bine studiate

Confort
+ Suspensie excelenta, insonorizare deosebita, sistem audio de varf
– Sistemul audio nu are capabilitate MP3

Motor/transmisie
+ Motor foarte performant, cutie de viteze CVT incredibila
– Consum de combustibil foarte ridicat in trafic urban

Tinuta de drum
+ Comportament rutier impecabil
– Necesita atentie la manevrele in trafic urban

Siguranta
+ Dotari standard foarte bune

 Nissan Murano 3,5l V6 
 Motor3,5l V6 24 supape 
 Tip6 cilindri in V 
 Capacitate cilindrica (cmc)3498 
 Putere maxima (CP/rpm)245/5800 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)333/4400 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4765/1880/1690 
 Masa proprie (kg)1790 
 Portbagaj (l)923/2310 
 Garda la sol (mm)180 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)sub 8 s 
 Viteza maxima (km/h)200 
 Consum mediu declarat (l/100 km)12,3 
 Consum mediu in test (l/100 km)14,6 
    
 Preturi  
 Pret CIP37 500 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. florin says:

    am un nissan murano de vreo 8 luni si sunt foarte multumit de ea,consumul este chiar mai mic decat cel oficial daca nu te dai la ea,in rest am incercat-o in afara drumurilor amenajate si nu mi-a facut nici o surpriza neplacuta.

  2. Cata says:

    Buna ,
    Imi poate explica cineva ce este pedalierul ajustabil electric ?
    Multumesc !

  3. Lucifer says:

    Ba fraTILOR VREAU SA ACHIZITIONEZ UN SUV, AM FOST PE LA MAI TOATE MARCILE SI DEAlerii nu mau convns nici unii cu modelele astea noi, parca ar fi facute in romania conforturile loe(unele), ce-mi recomandati, in conditiile in care mai pun din cand in cand cate 200-300 de kg care nu murdaresc masina

  4. End says:

    va recomand X3, X5, ML, Touareg … ca n-aveti voi oricum bani de asa ceva, ziceam si eu sa ma aflu in treaba 🙂

  5. marcel says:

    as vrea sa aduc unul din sua…stie cineva cam cat ar fi taxele si daca modelele din sua se incadreaza la euro 4???

  6. bau says:

    @bogdan – in F1 , williams nu a facut si nu va face niciodata motoare, dimpotriva, pe timpuri, cind cistiga williams campionate la greu, foloseau motoare Renault- lucru elementar – sper ca la masini sa te pricepi mai bine decit la F1 🙂
    Si apropo, vei constata cu surprindere ca pe strada mult mai multi oameni intorc capul dupa un Murano decit dupa un X5, Tuareg, ML

  7. alx99 says:

    Nissan face masini din ce in ce mai proaste, frumoase dar prea putin fiabile.In plus acest model nu este nici 4×4 adevarat nici roadster, deci nu-i inteleg rostul.

  8. bogdan says:

    BUSU

    tin sa te anunt ca toyota land cruiser chiar face parte din clasa asta.
    Poate vorbesti de land cruiser 100 care intr-adevar e alta clasa.
    la faza cu renault ca a luat titluri in F1 ai dat-o in bara, esti copil de gandesti asa(stiai ca renault foloseste motoarele williams de acu 2 ani modificate?)?
    Vezi ca au oferta la Clio Symbol 8000 de euro, ca doar esti un Alonso.
    Nu sunt deloc fiabile Nissan, asta o stie toata lumea.
    Patrol e patrol, masina tot teren, Murano este un SUV de lux si chiar nu ne intereseaza ca are sistemul 4X4 foarte bun, la garada la sol care o are daca o bag pe teren accidentat raman fara spoilere si praguri.

    Comparam masina asta la pret si ne uitam la Q7 care costa 60 de mii de euro.
    Chiar nu ne intereseaza motorul VQ care stim ca este facut de cea mai buna fabrica de motoare din lume………nu motoarele cedeaza la masini.
    De ce Murano a socat pe toti la design cand a aparut si acuma nu prea se mai uita nimeni dupa ea??pentru ca este o masina fara personalitate,design neinspirat care socheaza la aparitie si te plictisesti repede……..de ce dupa un X5, ML sau chiar Touareg ne uitam mereu, ca doar sunt aparute de ani buni?

  9. Mircea says:

    Nu am avut placerea sa conduc o asa masina . Insa am condus
    Patrol si Terano . Sunt fan declarat Nissan cnd vine vorba de 4×4 . Am vazut unele desfacute . Masini bine facute . Cu multa grija pentru detaliu .Firma Nissan a avut un singur esec major ( lucru mare in industria auto ) in toata cariera ei . Motorul de pe Patrol GR …dar spre cinstea lor , au remediat din resurse proprii aceasta greseala , schimband integral motoarele la seria comecializata . Despre transmisii … nu se poate comenta . A spune ca o transmisie 4×4 de la Nissan este proasta …e sinonim cu a afirma ca “Dumnezeu e Betiv”
    Design …demential din lateral si spate …se mai putea lucra la fata .

  10. vali says:

    am un murano de aproape 5 luni . sunt fffffffff multumit de masina asta. am platit aici ( in UAE) 27400 EUR MODEL 2006 FULL OPTION. DECI NU ESTE F SCUMPA. este adevarat consuma mult urban dar este la cealata extrema cand este vorba de extraurban. cu o viteza medie de 120 km/h cu aerul conditionat functionand consuma cam 9.5 l/100 km . cu 100 km/h ia cam 8 l/100 km. deci pentru un SUV este chiar f economic.
    cat despre comparatia cu celelalte masini este o diferenta enoooorma.
    inainte de murano am avut un ML. FOARTE PACATOASA MASINA. fara sa exagerez la fiecare 2 luni aveam o problema care ma usca la buzunar . un exemplu: pt butonul de deschis fereastra am platit 250 eur, etc etc. am incercat aproape orice SUV inainte de a cumpara MURANO. m-am interesat de aproape tot : performante, fiabilitate, consum, costurile de intretinere, etc, etc, si am ajuns la o singura concluzie:
    pt mine (nu sunt cineva care sa arunce cu bani pe fereastra si in acelasi timp vreau o masina “FAINA”) MURANO ESTE MASINA PERFECTA

  11. Hubris says:

    Mai mare risul, un software ultrasensibil! am scris un cuvint foarte decent, pentru cine nu intelege, insertati o porcarie intre po… si …ra :):)

  12. Hubris says:

    Aici in Toronto e foarte populara (in categoria ei de pret) si se vinde in jur de 35K euro (echivalent). Arata frumos seara cind iesi cu ea cruising pe bulevard, dar eu prefer $x4 mai clasice, Toyota 4 runner si vechiul Nissan Pathfinder au fost apogeul stilului (parerea mea) desi PUTIN mai mult spatiu interior le-ar fi prins bine, dar nu inca un rind de scaune strimte ca acum! In ce priveste Murano, pentru cei carora le place exteriorul putin efeminat, in rest e super!

  13. busu says:

    ca imagine e mult peste touareg sau cayenne, si kiar xc90 … land cruiser nu face parte din aceeasi clasa … renault a luat cam multe titluri in formula 1, fata de audi si bmw, iar la capitolul transmisie 4×4, cred ca nimeni nu se poate compara cu nissan ca experienta din cei enumerati

  14. GEO says:

    hahah =))))))in banii ashtia itzi iei x3 fara griji si dotat sau a6 mai chel da tot e mai tare nissan=renault in afara de design nu va luatzi au motoare proaste

  15. George says:

    Boby….daca tu crezi ca Murano nu isi merita banii…iti recomand ca inainte sa postezi parerea ta….sa te GANDESTI. Nu stiu daca ai auzit de motorul VQ, nu stiu daca ai mers vreodata cu Murano, sau daca ai idee ce inseamna CVT. Variantele pe care le-ai dat tu, sunt doar masini cu reputatie mai mult decat dubioasa din cauza persoanelor care le cumpara, nimic mai mult (in nici un caz alternativa la Murano) Singurul concurent e FX35 (pe care il iei la 80.000 E). Iti spun din experienta, Murano e o masina de vis.

  16. boby says:

    iti spun eu ca masina costa 65.000 de euro cu toate taxele…si nu isi merita delok banii astia.. ai varinate pe piata( Touareg, XC90, Land Cruiser, Cayene si cu 5 mii de euro mai mult kiar X5 sau ML…cine isi cumpara masina asta e inconstient sau nu le are delok cu masinile….vb lu Ionutz..masina de fitze(dar fitze de necunoscatori auto)

  17. ionutz says:

    apreciez la articolul aceste modul de abordare. ceva maii inspirat autorul decat in cazul testului cu Xtrail. Apropo Murano face parte din cateforia SUV Premium.. de ce este un minus lipsa spatiilor de depozitare de la interior? Credeti ca cineva isi cumpara Murano sa care varza cu el, sa-si plimbe copii la mare si la munte ?? Va inselati. e o masina de FITZE si atat. Cine credeti ca da 37 mii CIP (55 mii cu taxe sau chiar mai mult) sa-l intereseze daca are unde-si pune varza?

  18. marius says:

    e o masina tare! o vad in fiecare zi…pt ca e parcata in fata parcarii mele! e un 4*4 sportiv prin alura dar pretentios! arata bine

  19. Vasy says:

    cam foarte multe minusuri pt o asa masina cu un asa pret

Leave a Reply to bau Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.