Nissan Primera 1,9l dCI Minor Changes

Gama Nissan s-a imbogatit recent cu un reprezentant de seama, anume ultima varianta a excentricului Primera. Denumita MC (Minor Change), aceasta combina puterea deosebita a gamei largi de motoare cu un face-lift interior consistent, ce rafineaza stilul si luxul deja cunoscute, rezultatul fiind un turism elegant, super sofisticat, dar totusi accesibil ca pret.

Ultimul face-lift acopera gama de modele Primera, in toate variantele de caroserie existente, cu patru usi, cinci usi si break. Elementele unice de design interior vor diferentia estetic modelul anterior de cel nou, punand in evidenta caracterul sau hi-tech. Noul Nissan Primera redefineste standardele clasei sale, prin tehnologia avansata, rafinamentul detaliilor si performantele deosebite oferite de motorizarile de ultima generatie. Designul nonconformist incurajeaza indepartarea de conservatorismul german, destul de apreciat, mai ales in tara noastra.

Interiorul reflecta caracterul de aristocrat al lui Nissan Primera, fiind dominat de lux si bun gust. Pielea neagra imbraca totul, de la schimbatorul de viteze pana la volanul ce arboreaza noile comenzi pentru sistemul audio, telefon si cruise-control. Scaunul soferului poate fi reglat electric, pe inaltime, iar ambele scaune dispun de reglaj lombar. Torpedoul, cu inchidere de siguranta cu cheie, este disponibil pe toate nivelurile de echipare si noi spatii de depozitare pentru CD-uri, carduri si monezi, au fost adaugate.

Standard, Nissan Primera MC, echiparea Tekna, este prevazut cu sase airbag-uri, sistem de alarmare anti-furt cu scanarea interiorului, inchidere centralizata cu telecomanda si cu toate optiunile ce erau prezente pe modelul anterior. In plus, camera de luat vederi pentru mersul inapoi este acum color (la modelul anterior era alb-negru), selectia fluxului de aer este mai precisa iar ventilatorul va avea 10 viteze fata de doar 5 la vechiul model; de asemenea, se modifica intervalul de temperatura ce poate fi setat pentru aerul conditionat la 16-30 grade Celsius fata de 18-32.

O noua grafica a afisajului a fost conceputa, de departe cea mai complexa in segmentul din care face parte masina, acum fiind disponibil si un sistem de navigatie cu DVD, RDS TMC Dynamic Road Guidance. Ceasurile de bord au fost inlocuite cu unele noi, mai lizibile, iar preechiparea pentru telefon mobil acopera acum o gama mai larga de celulare. Schimbatorul de CD-uri a devenit parte integranta a consolei centrale, la modelul anterior fiind amplasat in portbagaj.

Nu am agreat in interior lipsa spatiilor de depozitare; cateva locuri de depozitare sunt disponibile, totusi pentru dimensiunea masinii si a interiorului, ramane foarte mult spatiu nefolosit. Modelele concurente, ca Mondeo, sau Vectra, sunt ceva mai bine dotate la acest capitol.

Modelul cu cinci usi este prevazut cu o transmisie manuala, cu sase viteze, special configurata pentru caracteristica de putere a motorului. In ciuda puterii relativ mari a motorului, Primera poate fi oprita in siguranta, oferind capabilitati robuste de franare: discuri ventilate pe fata si discuri pline pe spate. Oprirea de la 100 km/h la 0 se face in mai putin de 40 m, ceea ce nu este deloc mult pentru masa totala a masinii. Dincolo de clasicul deja ABS, Primera vine echipata standard cu ESP si sistem de control al tractiunii. Standard, modelul testat avea pneuri 205/60R17, cu jante din aliaj usor cu 10 spite, iar la cerere masina poate fi echipata cu pneuri de iarna, cu aceeasi dimensiune.

“Inima” Primerei, motorul diesel 1,9 l dCI, de 120 CP, dispune de cea mai inalta tehnologie Renault-Nissan, ce lanseaza bolidul de la 0 la 100 km/h in 11 s si permite atingerea unei viteze maxime de 195 km/h. Puternic si ajutat de excelenta cutie de viteze manuala cu 6 trepte, propulsorul de origine Renault se adapteaza perfect masivului Nissan Primera. Desi masa totala nu este tocmai “sportiva”, reprizele viguroase si stabilitatea excelenta confirma faptul ca Primera este o berlina rapida, comod de utilizat si in oras, cu costuri rezonabile de exploatare.

Consumul de combustibil indicat de computerul de bord a depasit cifra data de constructor, o medie de 8,4 l la 100 km, fiind probabil mai aproape de realitate. In test, am fost totusi deranjati de unele zgomote ce proveneau din portbagaj; dupa o analiza mai atenta am constatat ca acestea se datoreaza conceptiei cu cinci usi, respectiv constructiei mai putin rigide a hayonului. La modelul cu patru usi, pe care l-am testat acum cateva luni, nu am sesizat astfel de zgomote.

Concluzia: vreti sa va luati o masina tare si aveti bani de Passat; nu strica totusi o vizita pe la un showroom Nissan, s-ar putea sa plecati cu un Primera! Costa doar 22850 Euro (CIP)! Daca va faceti probleme privind calitatea unui Nissan, fata de o masina germana, v-as sfaturi sa va mai ganditi… Conform statisticilor publicate de ADAC, Germania, cele mai fiabile masini raman cele japoneze!

 Nissan Primera 1,9l dCI 
 Motor1,9 l dCI 
 Tip4 in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1870 
 Putere maxima (CP/rpm)120/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)270/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4565/1760/1482 
 Masa proprie (kg)1439-1499 
 Portbagaj (l)460-980 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11 
 Viteza maxima (km/h)195 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,9 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,4 
    
 Preturi  
 Pret CIP22 850 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

16 Responses

  1. Florin says:

    Am cumparat si eu un Nissan Primera 1.9 disel 130 cp , motoru merge bine in sarcina , dar am o problema cand sta la relantiu tremura masina , are un tremurat mai mare . O sa ai schimb uleiul de la motor maine , eu nu sunt mecanic am un prieten, am observat ca am trecut ceva peste km care trebuia si are ulei sub limita . Posibil sa fie de la ulei . Am fost la un service a urcato pe elevator sau uitat un pic , au verificat si cu compiuteru nu are erori cica . Dar nu prea am incredere ca prea repede a terminat . Are cineva vreo ideie.

  2. ionut says:

    salut,
    pot gasi pe la voi un manual nissan primera p12 1.9Dci?
    multumesc

  3. Adi says:

    Daca apare eroarea sub forma de motor sa stii ca intradevar ai o problema cu sonda lambda care analizeaza noxele emanate de motor dupa arderea benzinei. Am intampinat si eu aceasta problema si singurul inconvenient este acela ca se mareste consumul de benzina. Pretul unei sonde originale este de 700 lei iar al uneia after-market este de 160-210 lei

  4. marian says:

    am si eu o problema cu primera
    -imi apare o eroare in calculatorul de bord sub forma de motor…multi zik ca este problema cu noxele…..stie cineva ce are?

  5. Oliver says:

    Pe cand und DVD de navigatie si pentru P12, stie cineva cu siguranta? Unul actualizat zic, care sa contina si partea de est a europei. Am inteles ca in 2008 va iesi o noua varianta, ultima fiind cea din 2006 (care de fapt a fost actualizata in 2005) dar care nu are nici macar ungaria.

  6. ioana says:

    Eu am acenta 1.6l si sunt foarte multumita de masina. cat despre cd-uri, merg si cele scrise de mine si cele originale, fara probleme. oricum, mie im place la nebunie auditia. Si va spun sincer nu la multe masini se aude asa, si credeti-ma ca am incercat o multime.

  7. radu says:

    va rog,as dorii informatii sincere despre nissan primera visia 1,6l

  8. Devil says:

    Merge orice cd!Am un acenta si am incercat sa fac cd-uri la diferite viteze si merg

  9. sica_gtr says:

    si la 52xx merge
    am facut eu

  10. ciprian says:

    io am o 1,6 l visia si paa acu mia citit fara probleme toate cd-urile … io leam scris pe toate si leam scris la 8x

  11. robert says:

    Nu strica nici un CD de nici un fel, daca e scris corect, cu track-uri, la viteze sub 4x.

  12. alex says:

    Dau o bere daca imi spui exact Deci varianta de 1,6l ma intereseaza in mod principal Mersi pt raspuns.

  13. robert says:

    Pai de versiunea din test vorbeam, exact de masina din poze; sincer nu mai stiu exact, dar tin minte ca am si CD-uri facute pe computer (nu MP3-uri, ci track-uri), care au mers pe ambele modele Primera (ca am mai testat unul rosu). Dar daca e intradevar o chestie importanta, o sa intreb la Renault.

  14. alex says:

    Vreau si eu un raspuns mai exact please… mersi robert. Apropo tu ce versiune ai sau aveai :)Si mergeau toate cd-urile 🙂

  15. robert says:

    N-as baga mana in foc… La mine parca mergeau de toate.

  16. Chircu says:

    Am auzit ca cd-playeru din dotare la varianta de 1.6 L Nissan Primera nu reda cd-uri pirat , ci numai originale, este adevarat??

Leave a Reply to Adi Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.